RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model => Темата е започната от: TANO в 21 Ноември 2010, 12:03:57

Титла: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: TANO в 21 Ноември 2010, 12:03:57
Е най-после и аз успях да зачисля моята машина на служба в БДЖ( Божанови Домашни Железници). Повечето от вас вече са разгледали моделите си. Без съмнение много добър и качествено изработен модел. Има някои леки кусури обаче, оправянето на които е повече удоволствие, отколкото проблем. Две са по сериозните грешки според мен. На първо място е куплунг шахтата. И там проблемите са два. Първо тези пластмасови опашки са прекалено твърди и шахтата не се огъва настрани. Това води до изхвърляне на вагона извън линията при влизане в завой. При това няма значение дали е с курцкуплунг или с обикновен – прави го и с двата. Реших го като изрязах опашките и мислех да експериментирам с тази пластинка поставена по някакъв начин на тяхно място:
(http://media.snimka.bg/7619/021492514-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492529-big.jpg)
Обаче мързела си е мързел. Васко услужливо ми каза как вече го е направил и технологията при него работи без проблем. Затова го копирах без повече да го мисля. Това което не се забелязва на долната снимка е, че непосредствено върху пластинката от двете и страни има забити две телчета, които пречат на пластинката да излезе нагоре.
(http://media.snimka.bg/7619/021492540-big.jpg)
При това положение след като ги няма вече опашките на шахтата за момент се появи желание да използвам другия цял плуг, като го изрежа само в средата, за шахтата за да не се виждат тия изрези отстрани.
(http://media.snimka.bg/7619/021492556-big.jpg)
След качването на тая снимка от Рефил, обаче се получи обратното. Мислех да направя изрези и на целия плуг отпред. В крайна сметка реших да не се втелясвам толкова и ги оставих така. С това обаче проблемите с куплунга не свършват. Другия проблем е, че шахтата се върти на едно място в рамата, а не заедно с талигата, както е при серия 132 на Роко например. За това 132-ката тегли без проблем с курцкуплунг в радиус 440 мм. Докато на тази с курцкуплунг и засичат буферите със задния вагон. Точно от тук може би идва и ограничението от фирмата производител за минимален радиус 450 мм. Защото иначе самата машина без вагони влиза в 440 мм. без абсолютно никакъв проблем. Плюса на това решение е, че така машината все пак има плуг отзад, макар и изрязан, докато 132-ката седи доста шуто без никакъв плуг. С това мисля да се преборя като направя курцкуплунга да седи 2 мм. по напред. Само трябва да измисля как да не излиза от шахтата.
(http://media.snimka.bg/7619/021492627-big.jpg)
Това пък е втората грешка. Както вече разбрахме челната буферна греда е направена равна отдолу и кноровите ръкави са на една линия, докато по старите им модели са както трябва. Не знам защо са го променили това, може би е свързано с премахването на фаровете. Мислех отначало да не го пипам, но ми попадна материал от една СИМ карта за ГСМ.  Изрязах една лентичка уж само за проба и докато се усетя и двете греди бяха удължени. Признавам обаче, че не вложих много старание – личи си фугата м/у гредата и удължението. Но като се наслагат ръкавите и куката не си личи много.
(http://media.snimka.bg/7619/021492636-big.jpg)
От тук нататък следват няколко повода за удоволствие ( поне за мен). Веднага се набива на око, че шината за високото напрежение седи някак странно навън преди пантографите.  Ако не ви е страх да пипате ( все пак там са 27 кВ ) може да извиете телта, за да скъсите рамото там където влиза в ухото на пантографа. Аз успях да счупя и двете ушета , много са крехки. Но успях и да ги залепя – въобще не си личи.
(http://media.snimka.bg/7619/021492644-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492654-big.jpg)
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: TANO в 21 Ноември 2010, 12:13:59

Много шум се вдигна за тия фарове отпред на гредата. Не забелязахме обаче, че и на талигите има нещо за махане. Това е приемника за АЛС тип “Индуси”, какъвто ние нямаме. Намира се на първо дясно колело по посока движението, но се маха лесно със скалпел. Може да снабдите и бандажите с черти с червена боя, за да следите да не се превъртят.(http://media.snimka.bg/7619/021492662-big.jpg)
Не знам защо ги има тия грозни первази под ъгловите стъкла на кабините. Ако е да държат стъклата има и други начини. Но и те се махат лесно със скалпела. Оставих само малки зъбчета отзад, където да легне стъклото, но си мисля, че трябваше да клъцна и тях.
(http://media.snimka.bg/7619/021492673-big.jpg)
Стигаме до прословутото обръщане на машината с втора кабина напред. По принцип това не пречи на въртенето на Земята, но ако решите да оправите грешката имайте предвид, че освен да завъртите коша на локомотива и да смените кноровите ръкави и спряговете, трябва да обърнете и блендите на талигите, защото не са еднакви от двете страни. Още трябва да се обърне и средния детайл с резервоарите и сандъците – става лесно, защото дупките за винтовете са симетрични. Аз уж бях решил да я оставя така, пък взех, че я обърнах.
(http://media.snimka.bg/7619/021492686-big.jpg)
Тук вече съм нацапал решетките отстрани и отгоре под пантографите. За това има много начини, аз го правя с тънкописец с туш и забърсвам леко с парцал за да напълни дупките на мрежата.
(http://media.snimka.bg/7619/021492697-big.jpg)
Кабината вече си има дупка на ключалката на вратата, прозореца откъм машиниста е снабден с бяла лента в средата, предназначението на която се досещам за какво е, но най-добре Лиро да каже дали е така, пред машиниста вече има ветрозащитно стъкло, огледалата за обратно виждане са леко извити назад, за да вижда машиниста добре и степенките на челната греда са подчертани със сребриста боя.
(http://media.snimka.bg/7619/021492701-big.jpg)
Тук отгоре надолу: пробити свирки, изпилени кантове на горните фарове от вътрешната страна( имаха мустачки и седяха накриво), боядисани пера на чистачките с черно, отлепена и извита емблема БДЖ ( крилата стърчат грозно навън, като се огънат леко да легнат в/у стената на кабината изглежда далеч по добре), боядисани кранове на кноровите ръкави. Фугата на удължената греда почти не си личи. Добре, че смъкнах и 5-те атмосфери надолу – хич не болеше. При мен всичките буфери седяха леко накриво. С малко извиване вече са добре.
(http://media.snimka.bg/7619/021492712-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492717-big.jpg)
Ветрозащитните стъкла реших да са отворени откъм страната на машиниста и затворени откъм помощника.
(http://media.snimka.bg/7619/021492746-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492756-big.jpg)
Ето и малко картинки смъкнати от Railwaymodeling, от които взимах пример.
(http://media.snimka.bg/7619/021492763-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492784-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492794-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492800-big.jpg)
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: TANO в 21 Ноември 2010, 12:25:32

Толкова за отвънка. Сега вътре в кабината. Над машиниста има табло с уреди, закрепено на тавана. Мъчих се, но не успях да направя свястна снимка, ама пак се вижда нещо.(http://media.snimka.bg/7619/021492808-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492822-big.jpg)
Това е другата част от интериора.
(http://media.snimka.bg/7619/021492828-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492835-big.jpg)
Ето я и локомотивната бригада.
(http://media.snimka.bg/7619/021492843-big.jpg)
Ето и снимки от другия сайт, както и няколко на Лиро4605.
(http://media.snimka.bg/7619/021492855-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492864-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492871-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492880-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492885-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7619/021492891-big.jpg)
До тук тези снимки ги правих набързо и от ръка, толкова, колкото да се види какво съм правил. Ето и няколко портретни, за които вложих малко повече старание. По-фотографчиите да кажат дали съм уцелил ваксата.
(http://media.snimka.bg/7620/021496096-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496100-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496103-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496108-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496111-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496114-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496117-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496122-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496126-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496128-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7620/021496130-big.jpg)
Е това е. Доставих си удоволствие няколко следобеда, но мисля стига толкова съм го човъркал този локомотив. Единственото, което може би бих подобрил още е да му наслагам истински табелки, вместо тези нарисуваните. Но си нямам, пък и така да остане – здраве да е.
  И понеже вече направих и една повезка до Бургас и обратно по макетната ми инфраструктура мога да споделя и впечатления от работата на локомотива. Върви много стабилно и тихо и тегли доста добре. Сравнявам го с 132 на Роко ( като 6-осна машина) и май ще се окаже по добър и от нея. По принцип и 132-ката тегли много добре, но в нагорнище видимо забавя скоростта си. А този синковец си тегли нормата товар в меродавното нагорнище без въобще да се замисля. Само трябва да го науча да работи и с курцкуплунг, но и това ще стане. Ще направя и още снимки но на макета, мога да направя и някой клип. Ще ги кача в темата за макета, обаче. За сега толкова, приятен ден!
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: refil в 21 Ноември 2010, 12:40:02
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :wild: :wild: :wild:
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: toniemi в 21 Ноември 2010, 12:42:15
 :hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ

Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: TANO в 21 Ноември 2010, 12:55:45
Цитат на: toniemi link=topic=2795.msg49650#msg49650 date=1290336135
:hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ


Защото задният ти вагон е с кинематика. И при мен е така.
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: toniemi в 21 Ноември 2010, 13:18:07
Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49652#msg49652 date=1290336945
Цитат на: toniemi link=topic=2795.msg49650#msg49650 date=1290336135
:hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ


Защото задният ти вагон е с кинематика. И при мен е така.
Вярно,на друг не съм пробвал ;D
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: CaLLlo в 21 Ноември 2010, 20:04:47

Цитат на: TANO link=topic=2371.msg48972#msg48972 date=1289377546
Брях, как взимаш завоите с такова малко кормилце? Особено по 3-та линия няма ли опасност да не уцелиш някой тунел?

Е, спокоен съм за теб, с това твойто няма да имаш никакъв проблем:

Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49648#msg49648 date=1290335132
http://media.snimka.bg/7619/021492843-big.jpg

       (http://picbg.net/u/24294/22952/256582.gif)
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: tritehiksa83 в 21 Ноември 2010, 20:42:03
Относно пластинката за гнездото.От какво е тя?И каде се поставиат телчетата? :prankster:
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: anubis в 21 Ноември 2010, 21:28:54
браво Тано, страхотна супероска. резултатът е впечатляващ  :clapping:
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: CaLLlo в 21 Ноември 2010, 21:50:29

Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49648#msg49648 date=1290335132
... Ето и няколко портретни, за които вложих малко повече старание. По-фотографчиите да кажат дали съм уцелил ваксата.

Хубави са станали портретните, но ... точно при тях има един проблем.
Диагоналните линии по локомотива стоят накъсани и като на зиг-заг -
ефект синджир, което малко дразни:
http://media.snimka.bg/7620/021496096-big.jpg
Ефектът се получава при ресайз на снимката, в зависимост от това
какъв метод на интерполация се избира.
При Фотошоп :

(http://picbg.net/u/24294/26225/495899.jpg)

най-зле става на  - Nearest Neighbor
по-малко зле на  - Bilinear
а най-добре на  - Bicubic

то и за това е на него по дифолт, когато отидеш на рисайз - Image Size.


Понеже имаш и програмата Thumbsplus, при нея нещата са почти същите:

(http://picbg.net/u/24294/26225/495900.jpg)

3 от 5-те интерполатора няма никога да ти се наложи да ползваш - те са
за други цели, а и с тях нещата биха изглеждали много зле.
Тук също най-добре става на Bicubic, но също и на Downsample, особено
ако снимаш модели като в твоя случай горе.

На втория скрийншот ясно се вижда колко добре са станали иначе
диагоналните спици на ясковто "Кенгуру" - снимката е ресайзвана с
Photoshop и интерполатор Bicubic.
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: pach в 22 Ноември 2010, 08:35:32
Чудесно Тано!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi:
Благодаря че сподели начина си на работа и полученият резултат с нас!
Получило се е перфектно! Става за ръковадство по
"Суперосването на електровоз БДЖ-46"! :hi: :hi: :drinks: :clapping: :clapping: :clapping:

ПП.Не разбрах горният пост каква връзка има тук?
..в темата си има заглавие "Задвижване на 46 серия на БДЖ "...
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: liro4605 в 24 Ноември 2010, 21:52:41
TANO уникална работа.

(http://bgphoto.net/photos/37794/o634262318168382500.jpg)
Трябваше да ти пратя и таз емблема на депо Бс да я минимализираш и да я лепнеш на куртката на машиниста и помощника му  ;D .Бравос-уникалише абсолютише. :good: :hi: :hi: :hi:
  Били ли се заел с една от мойте да я направиш баш баш?Ефекта на филтрите ме влуди,уникален е!
Титла: Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
Публикувано от: liro4605 в 15 Юли 2015, 15:12:08
Като произведени 46 002 -100броя в лимитирана серия
Като произведени 46 125 не съм на ясно
От 46 125 имаше и серия незадвижени
Брой -не съм на ясно колко
Цена 150лв
Първите бяха раздадени на 1вата национална среща
Цената им беше 300лв(може и 295 да беше)
През ръцете на Иво минаха всички,през моите около 30тина от които при мен за жалост останаха само 5,по късно купих още 1,както и 3 техни събратя.
и една снимка от колекция
(http://picbg.net/u/67849/50458/659829.jpg)
Съжалявам,че снимките и чертежите на прототипа са ми на другия комп,но нататък ако някой не ги е качил ще се помъча да го направя.
Като цяло модела е много добър.По-фрапантна набиваща се на очи и лесно премахваща се неточност е антената за АЛС.Виждах прототипа с допълнителните фарчета в страни от буферите-грозна гледка и голяма борба за да се премахнат,за щастие успешна.
В последствие се оказва в експлоатация,че лесно се трошат пантографите-неподходящ материал може би,които и трудно се лепи.

Е допълвайте...