RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Vlado в 23 Март 2010, 14:31:47
-
Раздвижване в депо София или "Нови надежди", но не от Лукас:
http://90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?p=92083#p92083
-
Туй нищо не значи - днес по машината не се работеше. :)
-
Няма смисъл да влизате в този "форум" и да четете на Мирчо Гандев (LionKingOne) измишльотините и глупостите. Вече и децата знаят, че на тоя му хлопа дъската - само савани, хиени и прочие бабини деветини. А и това, че можел да си прави каквото си иска, никой не можел да го командва, бил построил социализма и други глупости на търкалета. То и форума дори администратор няма, тъй като на последния вече не му се занимава, всичко в него е изтървано и оставено на автопилот. Този форум точно Мирчо Гандев го направи на кенеф,за което немалка вина има и зарязалият го администратор - той даде на това леке модераторски права, резултатите от което виждате какви са.
Иначе дано наистина има развитие, но много се съмнявам при сегашното трагично и ставащо все по-лошо дередже на БДЖ.
-
За форума не съм съгласен - въпреки изцепките на някой хора - има двама, трима които се стараят да го държат чист... но липсата на админ определено е пречка.
-
Така е. Затова изпратете Гандев в Банановата република и всичко ще си дойде на мястото. В тази връзка знаеш форума за градски транспорт - имаше един НИКИ от Варна, дето дълги години лъжеше наляво и надясно, че е шофьор и че е личен приятел на шефовете на Транстриумф - щели такива автобуси да купят, онакива да купят, а накрая се оказа, че е някакво 14-годишно пичлеме. Съответно Калин го изгони. Е, и Гандев е същото такова пичлеме, само че на 65 години, но май страда от същото заболяване.....Ама хайде стига оффтопик.
-
Туй нищо не значи - днес по машината не се работеше. :)
Ще видим, ще видим! Ще поразпитам от тук, от там и ще доложа какво съм научил. Може пък и да има надежда... Все пак 05.01 ми е любимият бг парен лок и ще се интересувам до дупка за състоянието му. :)
-
Е състоянието му хич не е цветущо - дупка в котела от близо 5 години насам и липси по движението.
-
Проучването ми даде резултат - има желание за възстановяване на 05.01, като сегашното изваждане на машината е с цел да се определи състоянието й и какви липси има и после с оглед калкулирана сума необходима за ремонта, одобрение от "Вазов" и превеждане на необходимите средства, да се пристъпи към така лелеяното от години възстановяване. Дано този път има развитие, макар че като гледам колко "но"-та има, съм лек песимист. Ама все пак... :victory:
-
Добра новина!
Има заповед за възстановяване на 05.01! От петък започват да я работят. :)
-
Vlado, имаш ли снимка на самия локомотив 05.01 да я видя? :yes:
-
05.01
(http://media.snimka.bg/5851/017956612-big.jpg)
Автор: mgirginov
Повече снимки: ТУК (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2351.msg38517.html#msg38517) и ТУК (http://railwaymodeling.com/gallery/thumbnails-105.html)
-
Ау!!! :blink: Тя възстановима ли е? Поне на външен вид изглежда доста ... лошо ...
Напомнете им да сложат свирка накрая! ;)
-
Възстановима е! Независимо че, според запознати, от 30 години седи навън под дъжд и пек, е възстановима. Котелната проба е добра, а другото се прави.
-
А щитовете и са нещо като Вагнерови, ама не точно,а? :no:
-
Мене ако питаш, би било най-добре да се направи каквато е била като нова, т.е.:
1) да се махнат тия щитове и да се направят вагнерови крила - няма нещо по-красиво от това
2) да се махнат парапетите отстрани - направено много по-късно и не е типично за нашите и за германските локомотиви - за руските и американските - да, но техните железници са от друг тип.
(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz05.00/bdz05.00front.JPG)
Типични български крила - малки (ниски и къси), с един ръб на сгъване, съвсем като BR 02 DRG - най-вероятно от там е гледано навремето, но така или иначе, това са българските крила!
-
Ще и бъдат поставени отново "вагнер" щитове, така както е изглеждала при доставката!!! :yes:
А що се отнася до лошия външен вид, нека това да не ви притеснява, локомотивът е напълно окомплектован а и котелът му е идентичен с този на 11 -та серия. Така че, каквото не му е наред може да се намери на местна почва.
-
Имам чувството обаче, че на снимката горе е локомотив 09.01, а не 05.хх, вие какво ще кажете?!
-
Те го те на с оригинални крила:
(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz05.00/loc05front1.JPG)
(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz05.00/loc05front.JPG)
(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz05.00/loc05.05.JPG)
-
Имам чувството обаче, че на снимката горе е локомотив 09.01, а не 05.хх, вие какво ще кажете?!
Не май, ами да.
-
Да това е Деветката с 4- осния тендер т. е. така както е била най-накрая. Щото след преустройството през 1933г отначало е била с триосен такъв.
-
А по въпроса с парапетите, кога и защо са почнали да ги слагат? Признавам че мен ме дразнят.
-
Доколкото знам е зает съветският опит, който е изисквал наличието на парапети за по-голяма сигурност при обслужването на машината по време на движение.
-
Някои наричат парапетите "анти водка", което само по себе си е достатъчно красноречиво - кога, кой и защо ...
Навремето за 01.23 уж бяха обещали да ги махнат още при възстановяването, но така и не ги махнаха до ден днешен.
-----------------
Владо, ако искаш пиши на админите в другия форум, да оправят грешката 05<->09 и без друго снимка на 09.01 не откривам в него.
-
Писах вече! :) Дано ми обърнат внимание. :)
-
Що се касае до "парапетите", колкото на 01.23, толкова и на 05.01. Да се надяваме поне, че ще върнат Вагнер крилете. Макар че с парапети или без, важното е, че ще се движи на собствен ход!
-
И ще е единствената реставрирана "дрилинг" машина в България. Представете си само какъв забравен звук ще чуем :yahoo: в размер 3/4 - истински ЖП валс, на живо!!!
-
Ще подпитам за крилете и парапетите и ще споделя. :hi:
-
03.12 също е Drilling и има вероятност да стане по-рано.
-
За хубав дрилинг звук в такт 3/4 ще трябва да изчакаме "баба Меца", но не 46.03, а Шварцкопф-ката 46.13 ... и 100 вагона отзад ... дано сме живи да видим и чуем!
:drinks:
-
Тук си прекален оптимист. Независимо че става въпрос за уникални машини изключително български /цялата серия 46 и цвилинг и дрилинг/. Идеята за момента е да се реставрират основно пътнически локомотиви с конструктивна скорост от 60км/ч нагоре за атракционни пътувания. Реставрацията на исторически единици подвижен състав, независимо от тяхната уникалност, явно ще почака. Аз лично си представям, че по-скоро бихме видели някоя 14-ка да пуфка отколкото Баба-ти МЕЦА! :sarcastic:
-
... аз си мисля, че тогава ще имаме и друг проблем - когато го реставрират най-после, БДЖ няма да може да събере 100 вагона за такъв влак ... :fie: ....
-
Бе те да го възстановят, пък след това да мислят за вагоните.
-
Хей, някой освен снимки да вземе и звук да позапише.Ако някой от реставрираните тръгне към Троян през Ловеч (ползват този маршрут доста често, защото е не особено заета линия, а пък долу - горе се поддържа) ще изляза на гарата да щракам и записвам.Канончето ми се справя на открито и то доста прилично. :good:
-
Открих най-после неподправения немския термин за парапетите на наще парни локомотиви:
Balkon Russiche
превеждайте си го самички! :sarcastic:
-
Според мен парапетите ще останат - защото иначе няма да получи сертификат от НИИТ.
-
Какво общо имат парапетите със сертификата от НИИТ?
-
Няма да отговаря на изискванията за безопасност при работа.
-
Абе на вас нема угодия.Тя машината да тръгне един път,пък може и с парапети.Не всички локомотиви,дори и в света са завършили експлоатацията си във заводски вид :spiteful:
-
Balkon Russiche
Саше, май не си си доял. :unsure: Едно S си го хапнал: russische. ;)
-
16.01, 15.215, 609 нямат парапети.
-
... Едно S си го хапнал ...
дословно го преписах от ... ръкописен текст, тип лични бележки ... за мен е важен е терминът, останалото е на заден план ...
-
Да де,ама термина не кара влака,а всичко друго "на заден план " :music:
-
Оригинално нашите парни локомотиви НЯМАТ парапети. Парапетите са монтирани допълнително през 50те години заедно с петолъчки, сърпове и чукове, лика на Георги Димитров отлят от месинг, и всякакви подобни атрибути, които могат да загрозят и най-красивата парна машина.
-
Аз това казвам,че всяка държава променя по някакъв начин оргиналния вид на локомотивите.
Винаги има някъкъв "тунинг"
Било то за добро или лошо :pleasantry:
-
Хайде бе, ще го издебнем някоя нощ с една ножовка и ще ми станат само парапети...таман няма да има какво да ви дразни.А има и вариант да се подшушне на някой ром, че са медни... :lol:
-
Имайте търпение! Съвсем скоро ще ви кажа дали ще се слагат вагнер крила и ще останат парапетите на възстановяваната машина. Щирлиц не спи... :prankster:
-
Няма да отговаря на изискванията за безопасност при работа.
А ако извикаме ХЕИ и РИОСВ, дали ще отговори на техните норми? - Не, няма ... и тогава ще трбва да се сложи и КАТАЛИЗАТОР ...
... тогава ше те питам аз тебе, какъв пушек ше ми снимаш въобще !?!?!
-
Няма да отговаря на изискванията за безопасност при работа.
А ако извикаме ХЕИ и РИОСВ, дали ще отговори на техните норми? - Не, няма ... и тогава ще трбва да се сложи и КАТАЛИЗАТОР ...
... тогава ше те питам аз тебе, какъв пушек ше ми снимаш въобще !?!?!
ИА"ЖА" и НИИТ вообще не ги интересува това.. Ако не отговаря на дадените изисквания - няма да бъде сертифицирана и толкос.
-
За сетен път се убеждавам, че германците са много прости хора!
460 музейни локомотива само за серии BR 01 до BR 98 и нито един с парапет:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_in_Deutschland_vorhandener_Dampflokomotiven (http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_in_Deutschland_vorhandener_Dampflokomotiven)
(http://www.diehugs.de/BR58311_2.jpg)
Или нямат ИА"ЖА" и НИИТ, или не им пука за персонала.
-
Нека не сравняваме България и Германия.
-
Стига с тези парапети, от нашите действащи машини само 01.23 е с парапет, останалите как са минали през НИИТ?
-
Стига с тези парапети, от нашите действащи машини само 01.23 е с парапет, останалите как са минали през НИИТ?
Интересен въпрос. :dirol: Ще поразпитаме тук, там инспекторите.
-
Подпитах за крилата и парапетите и резултатът е: сигурна изработка на нови крила вагнер и неясноти около парапетите, може да има, може и да няма. :dirol:
-
Цитат :
Мисля, че много се разпалвате за тия парапети... с тях или без тях, важното е машината да се движи!!! :locomotive: :locomotive: :locomotive:
:good: :hi: :hi:
-
Добре ще е да е в автентичния му вид, но наистина, най-важното е да го реставрират и да го пуснат в движение без да потъне работатав девета глуха. А за зрелището в Полша, направо нямам думи! :blink: :yes:
-
... сигурна изработка на нови крила вагнер ...
Не може да бъде ... :yahoo: ... предполагам трябва да се благодари на Трамвая :good:
... а за парапетите, каквао да кажа, явно някоИ бетонни глави държат наще локомотиви непременно да приличат на руски ...
само че нали схванахте по-горе какво е отношението на германците към тия идеи - съжалително и подигравателно ...
-
А ти също си от бетонните глави-като искаш немски локомотиви,ходи в Германия.
По-важно е локомотива да върви,а пък дали прилича на Руски или Американски ,така са приели да го експлоатират в България.
Той може да е произведен в Германия,но е експлоатиран тук в България и това е Български изглед.
Ката искаш вид оргинален ,иди в Германия.
ПП Що не ревеш ,че 01.23 не е изцяло черен.Зеленото и допълнителното червено са сложени тук в България.
Ето още една разлика от немските локомотиви.
-
Трамвая не е в България. Замина за Холандия преди повече от две седмици. Стефан Деянов (и най-вероятно баща му - Димитър Деянов) е/са в основата на всичко. Поне аз така мисля!
А когато го питах Деянов за парапетите, той по-скоро не се сещаше, отколкото друго. В събота, ако ми се обади и ида до депото, специално ще проуча положението с парапетите. ;) Макар и аз да не разбирам какво толкова ви претисняват тея парапети и какво ако ги има. По-важно е машината да тръгне пък ако ще с лаврови венци да е окичена...
-
А ти също си от бетонните глави-като искаш немски локомотиви,ходи в Германия.
По-важно е локомотива да върви,а пък дали прилича на Руски или Американски ,така са приели да го експлоатират в България.
Той може да е произведен в Германия,но е експлоатиран тук в България и това е Български изглед.
Ката искаш вид оргинален ,иди в Германия.
ПП Що не ревеш ,че 01.23 не е изцяло черен.Зеленото и допълнителното червено са сложени тук в България.
Ето още една разлика от немските локомотиви.
Ами да му сложим тогава и голямата петолъчка с портрета - нали и това е бил "българският" изглед ...
-
Водите безсмислен спор! Локомотивът ще бъде възстановен според сегашните изисквания и разбирания за ливрея на възстановен музеен локомотив, за сведение вижте 01.23, 15.215 и 16.01.
-
:good: :hi:
-
Не забравяйте, че в Горна Оряховица е в ход и реставрацията на 03.12. А в София предстои и ремонт на 15.215. Такава кампания не е имало повече от 20 год!!! :good:
-
Да споделя в снимки добрата новина, че вече се работи по 05.01:
(http://media.snimka.bg/6070/018394699-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6070/018394702-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6070/018394704-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6070/018394706-big.jpg)
Всички снимки може да намерите ТУК (http://vkolev.snimka.bg/other/v-zstanovyavane-na-05-01.495049)
Какво предстои? Като начало разглабяне и почистване (отвън ще се извършва това), след което я вкарват в халето и я вдигат, за да махнат колелата и т.н. После възстановяване на възли и детайли и пр. Срокът за всичко е една година. За да се осигури постоянна работа, към машината са зачислени четирима работника, които основно ще се занимават само и единствено с нея, но при необходимост ще се викат още хора.
-
Това ми вдъхна малко оптимизъм - дано се сбъдне 1-та година. :music:
-
Изворът рече: По 05.01 активно се работи. Вече е в халето. Другата седмица му махат колоосите. Парапети няма да има... :pleasantry:
-
А ние...?
Ако е дал Господ август месец 03.12 под пара, а след една година и 05.01. 01.23 е в експлоатация. 16.01 се надявам скоро да бъде, ако вече не е (различните източници различно казват). 609.76 е в експлоатация. Еми... по добре е от нищо все пак! Пък и трябва да се отбележи фактът, че за първи път в най-новата ни история (след 1989 г.) се възстановяват две машини едновременно, което си своеобразен рекорд. Като се надявам да не остане изключение, а се превърне в практика оттук насетне, считам че е едно добро начало.
-
Информация за възстановяването на 05.01, взета от Форума за локомотиви:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=55118#55118
-
Само, че някой хора от там сме изгонени - та ако може да се цитира тук инфото. :)
-
Сори!
Доколкото разбрах са свалили будката и обшивката на котела вече и машината е вътре в халето, нейде до Павел.
Машината е през три коловоза от "Павел".
Обшивката и всичката арматура са долу, будката и оборудването от нея също са демонтирани. Локомотива е на стойки, а колоосите са извадени и им предстои ремонт и смяна на бандажи. От Калояновец ще докарат спирачно оборудване, което след ревизия от отделение "Въздушни спирачки", ще се качи на машината.
Искрено се радвам и пожелавам успех на това чудесно начинание. Виждал съм локомотив от серия 05 само на снимката в книгата "ЖП транспорт в България 1866 - 1983 г." и смятам, че той, заедно с локомотива серия 01, са най-красивите парни локомотиви, които БДЖ е имала! Дано догодина видим този красавец в действие!
Работи се усилено. Вчера продължи чистенето на корозия по котела и демонтажа на възли и елементи. Ще се разгболябат и парните цилиндри, а скоро ще се ходи до Калояновец за набавяне на годни резервни елементи. Кноровата помпа и ел.генератора за собствени нужди се намират на поставка пред диспечерната в дизелов цех.
-
Тенк ю.
-
(http://www.railpictures.net/images/d1/2/3/3/6233.1272970772.jpg)
-
Очаквайте до края на деня снимки от процеса по възстановяване на 05.01 за периода 23.04-14.05.10г., любезно предоставени от Стефан Деянов. :)
-
Приятно гледане!
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809
-
Ха не само гледах... :spiteful:
Браво Владо ;D и големи благодарности за Стефан Деянов :hi: :hi: :hi:
Снимките са много ценни (по мое виждане) както от историята на процеса по въстановяването, така и за нас моделистите!!! :give_heart:
:clapping: :clapping: :clapping:
-
Приятели, Стефан Деянов има нужда от помощ относно възстановяването на 05.01. Вчера ми сподели, че трябвало да се правят нови табели на лока (всички табели) и търси фирма(и), която би могла да изработи заготовките и после и самите табели, като се има предвид, че са налице всички чертежи на самите табели.
За целта обаче са му нужни поне три оферти от различни места, за да може да стартира процедурата по избора на една от тях за изпълнение на поръчката.
Моля, някой ако се сеща за такава фирма да ме уведоми, за да осъществя контакта с Деянов за повече подробности и договаряне. Имайте предвид, че тъй като БДЖ е държавна, ще се спазват всички законови изисквания за избор на изпълнител и уговорки на приятелски начала, освен ако не е дарение, са изключени.
-
Там където правихте фотоецваните табели - не правят ли големи размери ?
-
До колкото са ми казвали А4 е максималния размер
-
По спомени - всички табели са по-малки от А4 (освен тази за колоосната формула, но не съм сигурен), но незнам дали има изисквания и за материалите за изработка и самата изработка.
-
Защо си спомням че табелите са минимална дебелина 5 мм! :scratch_ones_head:
За какъв фотоец става въпрос - нали говорим за машината в 1:1???? :mda:
Една снимка от Зазо на подобни табели:
(http://koliovite.abv.bg/public/2010_04_05_0_123/IMGP1826.jpg)
-
Защо си спомням че табелите са минимална дебелина 5 мм! :scratch_ones_head:
За какъв фотоец става въпрос - нали говорим за машината в 1:1???? :mda:
Да дебели са, но аз имах впредвид - дали същата фирма предлага и други изработки освен фотоеца - защото е ясно, че с фотоец няма да стане.
-
Защо си спомням че табелите са минимална дебелина 5 мм! :scratch_ones_head:
За какъв фотоец става въпрос - нали говорим за машината в 1:1???? :mda:
Една снимка от Зазо на подобни табели:
(http://koliovite.abv.bg/public/2010_04_05_0_123/IMGP1826.jpg)
Фирмата е за финни неща , а тези май се отливат и т.н.
-
Табелата е дълга 440 mm, което означава че дори А3 не стига.
-
Свържете се с Венелин - той има връзки с фирма, изработваща разни детайли. По принцип правят макети, но може да ги попита дали не могат да изработват и едри метални детайли.
-
Тъй като вчера ходих до депото по дела свързани с 05.01 и успях с любезното разрешение на Стефан Деянов да огледам машината, да споделя впечатления от възстановяването:
Локът е тотално разколачен. Вдигнат е на нещо като подемник, махнати са му всички колела, детайли има навсякъде. Самите колела са грижливо почистени и боядисани, а осите им блестят от чистота и са покрити с грес. Предната талига е в същият вид, направо радва с новото си "амплоа". Потвърждава се и информацията за смяна на тендера с този на 11.10, който е абсолютно същият, но не е пригоден само за мазутно горене както собствения на 05.01, а за въглищно и мазутно и затова ще се сложи той на петицата. По сведения от Деянов тендерът е подготвен за транспортиране от Горна до София и скоро ще се присъедини към останалата част от машината. Снимки не направих, защото не се сетих да си взема фотото.
Това е засега! :)
-
Тендера на 11.10 вече е в София.
-
Тендера на 11.10 вече е в София.
А на 05-цата закараха ли го в Горна или остава тук?
-
Друга идея - табелите да са изрязани от някаква пластмаса, примерно симона, и боядисани с металикови бои. хем така няма да са мишена за металокрадците.
-
Друга идея - табелите да са изрязани от някаква пластмаса, примерно симона, и боядисани с металикови бои. хем така няма да са мишена за металокрадците.
Няма такъв филм. Табелите се изработват по специални стандарти/инструкции и трябва да отговарят на тях - за размери, шрифтове, материали, бои и т.н.
Тендера на 05.01 мисля, че остава тук.
-
За табелите вече не се безпокойте! Засега поне чертежите са у точния човек за точното нещо.
Да не вземат да докарат и 11.10 в София за бъдещо възстановяване?
-
Надали. Ако щяха да я докарат - щеше да е с Тендера.
-
Типично по-български (този пък едва ли са циганите) се оказва, че е откраднат средният шатун !!!
Не сега, а по-скоро отдавна, тъй като е бил свален за улесняване при местене на локомотива.
Доколкото разбрах ще се ползва такъв от друг локомотив (Серия 11!?!!?) но тъй като е по-дълъг с 100-тина мм, ще се реже,за/наварява и т.н.
За пореден път някой п*****ст, за да изкара някакви жълти стотинки, е ограбил нещо което има много по-висока стойност от теглото си за скрап... :angry: :angry: :angry:
Дано да няма проблеми по-нататък с въстановяването...
-
Доколкото разбрах части има. А каквото липсва е доставено от Калояновец или Асеново (или и от двете бази), тъй че засега няма никакви пречки пред възстановяването. А ако проима нужда от нещо, ме увериха, че всичко може да се изработи на място в депото. Щом и тендерът е тук, значи добре се развиват работите по петицата. :)
-
Че шатуна не го няма от сега. Шатуна го няма от много, много време - и точно поради тази причина машината не е възстановена отдавна.
-
Че шатуна не го няма от сега. Шатуна го няма от много, много време - и точно поради тази причина машината не е възстановена отдавна.
Доколкото зная серия 11 и серия 05 са напълно съвместими. Тъй че ако 11.10 е имал шатун, са взели от него. Ако е нямал, са намерили от базите. Но със сигурност зная, че поне за момента ги има в наличност всички възли идетайли по машината с изключение на табелите, по изработката на които съдействам (а съм убеден не само аз) на Деянов. Обаче липсата на табели не препятства възстановяването на машината, тъй че ядове няма. :)
Апропо: Покажете ми какво е шатун, че не зная! :blush2:
-
Няма друга машина която да има подобен шатун. Както каза Пламен - ще се доработва от друга серия. Шатуна е една от щангите на движението - нямам наличен чертеж или снимка за да ти покажа точно коя.
-
Мотовилка по нашенски - щангата, която свързва буталния стержен с ведущата колоос.
-
Ахам, ясно! Значи ще се доработва (отлива). Важното е да стане, което, не се съмнявам, ще стане. :)
-
Няма да се отлива. Ще се скъсява по-дълъг наличен от друга серия.
В депото като могат да правят части, да вземат да направят и един лагер за 03.12.
-
Няма да се отлива. Ще се скъсява по-дълъг наличен от друга серия.
В депото като могат да правят части, да вземат да направят и един лагер за 03.12.
Ми той Пламен си го е написал, че ще се скъсява, ама аз си философствам...
Както и да е: Какво става с 03.12? Ще я бъде ли?
-
Информацията която стигна до мен е повече от добра, г-н Деянов се е наел 05.01 да бъде възстановена такава, каквато е била при доставката: с оригиналните Вагнер-крила, без балкони и т.н. и т.н. За целта са издирени и намерени всички възможни снимки и чертежи на локомотива и благородните намерения могат да бъдат осъществени ... и ще бъдат!
Информацията за възстановяване на локомотив от серията 46 - ''баба Меца'', обаче не се потвърди! Явно някой нелепо се е пошегувал с ''нашего брата''.
-
Информацията която стигна до мен е повече от добра, г-н Деянов се е наел 05.01 да бъде възстановена такава, каквато е била при доставката: с оригиналните Вагнер-крила, без балкони и т.н. и т.н. За целта са издирени и намерени всички възможни снимки и чертежи на локомотива и благородните намерения могат да бъдат осъществени ... и ще бъдат!
Информацията за възстановяване на локомотив от серията 46 - ''баба Меца'', обаче не се потвърди! Явно някой нелепо се е пошегувал с ''нашего брата''.
Абе, те 05.01 и 03.12 да пуснат, пък после ще го мислим. А защо 16.01 не я виждам в движение? Нали уж я бяха оправили или пустите тръби още се търсят?
-
По последна информация старият тендер на 05.01 няма да остава в депо София, като по някое време ще поеме към 11.10, за да бъде окомпектован локомотивът. Попитах и за възможност за възстановяване на 11-ката, но получих отрицателен отговор - не е правена котелна проба, не е предвиден за възстановяване засега.
Но се сещам за горния си пост... ::)
-
С любезното съдействие на Стефан Деянов - нови снимки от възстановяването на 05.01:
(http://media.snimka.bg/6556/019367428-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6556/019367429-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6556/019367430-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6556/019367431-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6556/019367432-big.jpg)
-
Гледам доста бързо се напредва, което може само да ни радва!
-
Може би трябва да се отбележи нещо важно - в "проекта" участват и двама наши съфорумци - единият осигури "натиска" където и когато трябваше, за да се започне въобще това благородно дело, а другият взема пък непосредствено участие в изработката на някой калъпи (за детайли) и части които са необходими за успешното въстановяване на локомотива.
Хвала на таквизи хора, които впрочем са и активни членове на "Клуб Железопътен Моделизм - България".
:clapping: :clapping: :clapping:
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
-
Още две снимки от Деянов:
(http://media.snimka.bg/6575/019404955-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/6575/019404956-big.jpg)
-
Имената на хората не съм уточнил, защото от скромност,
не желаят да се шуми излишно. :hi:
Но всъщност всички клубни членове знаем кои са те! ;)
;D ;D ;D
-
Обаче виждам, че оградата си стои. Няма ли някой "по погрешка" да я мине с флекса?
-
Обаче виждам, че оградата си стои. Няма ли някой "по погрешка" да я мине с флекса?
Сашо писа, че има сведения - ще се маха и въобще ще се възстанови в първоначалният му вид.
Може би сега "парапета" стои от съображения за безопастност на хората работещи по него...
-
И аз разбрах, че оградата ще се маха, тъй че може би Пламен е прав - сега стои само за парлама, за осигуряване сигурност и безопасни условия на труд на възстановяващите. Но ще видим...
-
И аз потвърждавам, че машината ще се възстановява във вида и при доставката. :on_the_quiet:
-
От Локфорума ... към 2 юли 2010:
Малко снимки (новите са от номер 30 до 34 включително) любезно предоставени от Стефан Деянов:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.19367428.big
Владко, вече има допълнителен напредък по машината, което може само да ни радва. Онзи ден, рамата след като грунда изсъхна, бе боядисана с червена боя. Правят се и малки допълнителни корекции, скоро се очаква най - същественият момент от първия етап - машината да се пусне на колоосите си.
Ето снимка на красавеца:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01etap1-3.jpg)
Както казах вчера, машината е пусната на колоосите си и в момента се правят измервания и напасвания по движението и силопредаването. Майсторите доста бързо напредват с възстановителния ремонт и лека по лека започват да се виждат резултатите.
Ето го 05-01 в актуалното си състояние към днешна дата:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01etap2-1.jpg)
-
Страхотна става машината! Бравус! Супер се кефя! :) Нищо чудно с тези темпове да е готова много преди срока. :)
Сега да помислим как да го пресъздадем на модел 1:87...?
-
Ако някой я мине с триизмерен скенер и после да се прототипира на компютърна фреза или триизмерен принтер една матрица ... Поне така е най-лесно ... :sarcastic:
-
Дълго си мислех дали ще представлява интерес, но след поста на Vlado за модел на 05-та серия реших все пак да кача няколко снимки на моята 05 правена от баща ми. Модела не претендира за 100% достоверност, но все пак е правен преди около 30 години, когато да "нарежеш" една PIKO-вска 01-ца или 41-ца си е било направо престъпление. Та именно от 01-ца е правена. Аз все още си я карам с голямо удоволствие :yes:
http://media.snimka.bg/6633/019521370-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521368-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521366-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521362-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521356-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521361-big.jpg
http://media.snimka.bg/6633/019521372-big.jpg
-
Това си е направо за раздел "Модели" на главния сайт. Hristo, ако нямаш нищо против това да се случи, напиши ми на лична какво да пиша като заглавие на галерията.
Говоря за тази галерия: http://www.railwaypassion.com/?cid=25 :)
-
Браво, макар и преди 30-тина години, много добре си е била за времето.
Ако решиш да поработиш СЕГА по нея, препоръчвам да се смени техниката на насяне , както и цвета на зелената боя.
Пък ако и добавиш всички табели (от фотоец например) ще си стане абсолютно български локомотив.
Но и така изглежда достатъчно приятно и щом е в движение - просто чудесно!!
:clapping: :clapping: :clapping:
-
UPDATE 12.07.2010
Вчера в депо София се извършваше напълване на котела с вода и подготовката му за водна проба от държавния котлонадзор. Лично Ангел Алексиев извършваше операциите по подготовката. Друго ново е, че машината вече здраво е стъпила на своите колооси и гредите, които я държаха са свалени. Котелната арматура полека лека се качва, водопоказателните стъкла също са на местата си и функционират нормално. Очакваше се да има течове от карамбуксите им, но такива не се регистрираха. В процеса на ремонта, отводнителните кранчета на карамбуксите ще се сменят, тъй като настоящите били кофти изпълнение и имало вероятност да събират котлен камък. Ако всичко върви по план, на 16.07.2010 г. ще се изръши водната проба на котела и ако същата премине успешно, започва затварянето му.
Ето снимка от вчера:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01pylnene_na_kotela.jpg)
;D ;D ;D
-
Бързо се работи по машината. Малко съм скептично настроен, но ако имаме късмет - може до края на годината да я видим в движение.
-
С любезното разрешение на Стефан Деянов - нови снимки от възстановяването на 05.01. Снимки от 37 до 48:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.20394438.big
-
Няколко снимки от днес по възстановяването на 05 01 в депо Сф.
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448030)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448032)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448033)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448034)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448035)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448036)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448037)
(http://[http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448037/img]Третия цилиндъл-другия път ще се мина от канала да го снимам.[img]http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448039[img][img]http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448040)
На първа позиция 01 23
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448041)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448042)
Две снимки от общия план на халето.
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448043)
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448044)
Както и две снимки за любителите на....
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8448046)
Оригиналния тендер на 05 01 който няма да бъде използван.
Дано са ви харесали снимките :blush2: .
-
От Българския локомотивен форум:
По 05-01 работата сериозно напредна. Започна затварянето на котела. Стоящия котел и пещта са почти облечени, остана да се облече цилиндричния. По спирачката също се започна работа, от Подуяне са пратени 4 човека като помощна група. Будката е изкърпена, грундирана и облицована. Тендера е на съседния канал, като талигите и спирачката му са готови, рамата е боядисана.
Май скоро ще почне да замязва на машина :)
-
Случайно си погледнах мейла и забелязах, че Стефан Денянов на два пъти ми е пращал нови снимки от възстановяването. Само да ги подготвя и ще ви ги предложа за информация.
-
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.20828004.big
От 49 до 67-ма.
-
Чудесни новини чрез снимки получих от Стефан Деянов за петицата. Възстановяват я, та пушек се вдига! Фотосите малко по-късно... ;D
-
Снимки от номер 68 до 90 вкл.:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.21219369.big
Приятно гледане! :)
-
Обаче парапетите още не са свалени. Имам някакво лошо предчуствие, че ще с остане с тях!
-
как ми стоплиха душата тези снимчици... една прекрасна машина се възражда за нов живот. а колко още такива чакат...
-
Ето една интересна разработка. :good:
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/05.01/index.html
-
KRAKOMOBILA, много благодаря, за подробно изложената информация по възстановяването на локомотив 05.01. :hi:
-
Това е само началото - уверявам ви, че информацията ще се обновява, а машината се снима периодично (през 1-2 седмици). Възстановяването ще бъде проследено до самият му край - като за пробите и първото пътуване на машината ще има и видео. :good:
И да добавя, че основно върху инфото се работи от Цецо Калудов - Can и Jorkata. По снимковият материал - Can, аз и Yoli79bg. Също така има голямо съдействие и от други хора доста навътре с парните машини - като Стефан Стойчков, Стефан Деянов и други. :)
-
Ето една интересна разработка. :good:
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/05.01/index.html
Много хубав материал! Супер! Поздравления! :fan:
-
Браво. И много навременно. Крайно време беше сериозна и съдържателна информация за нашите железници да започне да се появява онлайн. Дано бъдем свидетели на развитие в таза посока.
-
На когото му е интересно - има нови пет снимки на 05.01 в страницата.
-
И на този адрес има още няколко нови снимки по възстановяването:
Снимки от 91 до 96 вкл.:
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.21287768.big
-
Колко е красива като е ново...
(http://media.snimka.bg/7516/021287774-big.jpg)
Благодарско Владо! :hi:
-
Забравих да предам и думите на Деянов, цитирам: Здравей Влади, Изпращам подледни снимки. Шатунът вече е готов, остава само да се залее и обработи лагера. Желая здраве,Стефан.
:)
-
Това като биелките дето мисля да сложа в колата :lol: :lol: :lol:
-
Пламен е прав! Новото си е ново. Вече нямам търпение да видя този звяр в движение. ;D
-
Ъпдейт:
Новият раздел за възстановяването на тендера на 05.01
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/2%272%27t28/index.html
-
Ъпдейт:
Новият раздел за възстановяването на тендера на 05.01
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/2%272%27t28/index.html
Нямам думи просто... РЕСПЕКТ!
:hi: :hi: :hi:
-
И много полезни са подробните чертежи, нещо което го няма в този му вид дори в книгите на инж.Деянов!!!!
:hi: :hi: :hi:
-
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/2%272%27t28/index.html
Добавени са нови фотоси и информация за тендера на 05.01
И да издам една "тайна" - лагерите за вътрешното движение са готови и скоро ще бъдат доставени в депото.
Почти всички номерни табели са готови. :good:
-
Допълнителна галерия със снимки по възстановяването на локомотив 05.01
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/05.01/addgal.htm
-
Мно-о-о-о-го яко! ;D
-
Мдааааам :good:
-
Нови снимки в допълнителната галерия за 05.01.
П.П. ако ви е досадно да пиша за всяко нещо - кажете. :)
-
Нови снимки в допълнителната галерия за 05.01.
П.П. ако ви е досадно да пиша за всяко нещо - кажете. :)
Напротив. Дори и на нас, които сме почти само четящи, ни е интересно, така че продължавай ...
-
vlado1, ме изпревари!
С огромен интерес следя възобновяването на 05.01 :hi:
-
Радвам се - и да кажа. Снимките качени до момента не са актуални спрямо възстановяването на машината. В момента машината е в доста по-напреднал стадии. Очаква се до края на месеца - сайта да бъде актуален спрямо състоянието на машината. Ще се качат много снимки, а в последствие и видеоклипове.
В момента машината е със поставена кабина и много, много други части. Табелите са готови, ГВР-тата също - чисто нови са. Изработват се димоповдигащите щитове. Шатуна е готов, лагера за шатуна също (очаква се да бъде доставен съвсем скоро). Според информацията която имам - първото палене на машината ще е в началото на декември месец тази година. Ако всичко върви по план - до края на годината ще има пътуване с нея (пу, пу - да не и е уруки). Да се надяваме, че всичко ще върви добре - и скоро ще си имаме работоспособен екземпляр от най-бързата серия парни локомотиви доставяни в БДЖ. :)
-
Красене, не си досаден , напротив. Ние останалите няма как да получим актуална информация. Не се случва всеки ден да се възстановява парна машина. Поне на мен ми е много интересно. Колкото повече снимки можеш да предложиш, толкова по-добре. :good: :buba:
-
Нови снимки в допълнителната галерия на 05.01. :good:
-
:dance1: :dance1: :dance1:
:good: :good: :good:
:hi: :hi: :hi:
Четем и записваме всичко!!!
;D ;D ;D
-
Може ли някой да ми помогне да намеря в нета нещо като технически статии и схеми за парни локомотиви.
-
Нови снимки в страницата и допълнителната галерия за 05.01. :) С блаодарности и към инж. Стефан Деянов. :)
-
И Стефан ми е изпратил нови снимки, които показват огромния напредък по възстановяването.
В удобен за мен момент ще ги кача в snimka.bg и ще ви съобщя своевременно. :)
п.п. Само да спомена, че вече са сложени димоповдигащите крила, а решението на проблема "парапети" ще удовлетвори всички... ::)
-
http://vkolev.snimka.bg/other/snimkite-na-stefan-deyanov.500809.21440234.big
Снимки от 97 до 130 включително.
Приятно гледане! :)
-
Много съм щастлив да видя истинките крила на локомотива!! Деянови си знаят работата, поздравленя!!!
Г-н Димитър Деянов е влюбен в тоя локомотив и естествено всичко ще е 6+ !!
-
Страхотно!!!
Вече почва отново да прилича на локомотив!!!
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Страхотна работа :thank_you: дано имаме честта да се повозим с този динозавър :yahoo:
-
Тъкмо се прибрах от депото и щях да пиша за напредъка! Браво на Деянов - хубави снимки, и страхотно изпълнение на машината - просто като я видях - седях като гръмнат близо 10 мин. :im_so_happy:
-
БРАВО :good: :good: :good:
-
Дайте да мислим кой модел на машина се приближава като колоосна формула, тендер, будка и пр. до петицата, че да й спретнем и модел. Зная, че сме дискутирали тоя въпрос и стигнахме до никъде, но все си мисля, че ако има модел, който поне като цяло да се доближава като параметри до нашата, ще може с повечко труд да се натамани на наша 05.
Какво ще кажете?
-
тук трябва ясен да се намеси доста сериозно с своите знания яско очакваме воето компетентно мнение :drinks:
-
Дайте да мислим кой модел на машина се приближава като колоосна формула, тендер, будка и пр. до петицата, че да й спретнем и модел. Зная, че сме дискутирали тоя въпрос и стигнахме до никъде, но все си мисля, че ако има модел, който поне като цяло да се доближава като параметри до нашата, ще може с повечко труд да се натамани на наша 05.
Какво ще кажете?
Туй нящо съм го мислил (за ТТ, но е валидно и за НО), и единственото решение което съм намерил е... :no:
Дълбока конверсия от BR-03...защото единствено неговите колооси (но не като брой) се приближават маскимално до размера на БДЖ-05. :wacko:
Тоест и при колоосите има намаляване на диаметъра от 1920 (1980) мм при BR-03 на 1850 мм при БДЖ-05. :fool:
Ако има друг локомотив от немските който да е с по-близки размери на колоосите в НО, остава другото.
Или почти всичко останало трябва да се преработва или комплектова от няколко други локомотива. :this:
Ама това е доста трудоемко, не за всеки, та бих казал, че е "кауза пердута".
Остава си варианта - спестени пари и ...плащане на Фулгурекс.(за нова поръчка де...)
Ама това е за НО!!! :scratch_ones_head:
...а за ТТ - "Ех, мечти...мечтиииии!!!" :haha:
;D ;D ;D
-
То и Фулгурекс да го направят, ще струва майка си и баща си, тъй че сами ще трябва да се спасяваме. И в тоя ред на мисли смятам внимателно да проуча въпроса за направа на модел. Ще се допитам и до Vaskopf technology inc. и Yasko dampflok&co за даване на мъдри съвети и най-вече искрица надежда за положителен резултат. Пък "каквото сабя покаже и кръвта, майко, юнашка..." :ok:
п.п. Спирам със словоизлиянията, че омазах темата. :blush2:
-
05 е много специфична българска серия! На пръв поглед прилича на ЕINHEITS локомотивите, но има такива размери на основните части, че не пасват с нито една немска серия. Например колелата с диаметър 1850 мм са уникални. Най-близкия размер до тях при немските локомотиви е 1750 мм (от BR23) Тук е много важно да се има предвид, че 05 е ТРИЦИЛИНДРОВА, което значи, че противовесите на 1-ва и на втора двигателна колоос са обърнати различно от нормалните за двуцилиндрови локомотиви, т.е. колелата от BR23 не стават. Котелът не прилича на нито един немски, тендерът също! Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
-
05 е много специфична българска серия! На пръв поглед прилича на ЕINHEITS локомотивите, но има такива размери на основните части, че не пасват с нито една немска серия. Например колелата с диаметър 1850 мм са уникални. Най-близкия размер до тях при немските локомотиви е 1750 мм (от BR23) Тук е много важно да се има предвид, че 05 е ТРИЦИЛИНДРОВА, което значи, че противовесите на 1-ва и на втора двигателна колоос са обърнати различно от нормалните за двуцилиндрови локомотиви, т.е. колелата от BR23 не стават. Котелът не прилича на нито един немски, тендерът също! Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
Току що уби всичко детско в мен! :suicide_fool: :pleasantry:
-
Ами сега не казвай, че не съм те предупредил! :no:
Варианта е или с ...пари...или с много пари.
Има и един трети ...но за него ще говоря когато се уверя...че влиза в 1 % вероятност.
Но за сега останалите 99 % е ....нъцки. :( :( :(
-
05 е много специфична българска серия! На пръв поглед прилича на ЕINHEITS локомотивите, но има такива размери на основните части, че не пасват с нито една немска серия. Например колелата с диаметър 1850 мм са уникални. Най-близкия размер до тях при немските локомотиви е 1750 мм (от BR23) Тук е много важно да се има предвид, че 05 е ТРИЦИЛИНДРОВА, което значи, че противовесите на 1-ва и на втора двигателна колоос са обърнати различно от нормалните за двуцилиндрови локомотиви, т.е. колелата от BR23 не стават. Котелът не прилича на нито един немски, тендерът също! Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
Колега, не се обиждай, но туй, което си написал, не е много вярно.
1. ЕINHEITZ означава еднократно разширение на парата и туй не е отличителен белег. Такива са всички машини, които не са COMPOUND (с двойно разширение). На външен вид двуцилиндровите компаунди са познават само по диаметъра на левия цилиндър, който е нископарен и значително по-дебел от десния.
2. При трицилиндровите машини (Drilling) зацепването на трите машини е на 120° една от друга, като при движение напред първа е дясната, следва средната на 120°, и накрая лявата на 240°. Тъй че ако дясната машина са намира в ЗМТ (кривошипа хоризонтално назад), левият кривошип, погледнат отляво, заема положение 120° напред и нагоре. Противовесите, тъй като уравновесяват и други маси освен на шатуните, не лежат точно диаметрално на кривошипите.
При двуцилиндровите машини дясната машина бяга с 90° от лявата.
3. Немската 23-та серия също е трицилиндрова (в Холандия карам 23.023) и разликата е само в диаметрите на бандажите.
4. Котелът с малки разлики е подобен на тоз на серии 03 и 11, тендерът е абсолютно същия. За 05.01 изпратихме в Сф тендерът на 11.10, тъй като всичките 5 машини от серия 05 бяха преустроени на пълни мазутки и въглищните сандъци на тендерите бяха премахнати и заменени с мазутни резервоари. Сега обаче мазут няма откъде да са зарежда и минаваме пак на кюмюр. Същото правим и с 03.12, само че те бяха на смесено горене и мазутния резервоар беше само пъхнат в задната част на въглищния сандък без последния да са разрушава.
5. Арматурата, гарнитурата на котела и други агрегати са еднакви с тез на доста други серии, тъй че такива части има. Вътрешен шатун и принадлежащите му шатунен и кръстоглавен лагер, хамут, клин, притискач, притискаща планка, хамутни болтове и др. са изработени по чертеж.
-
Ставаше дума за части и донорство от фабрични модели за изработване на модел на 05.01.
За 1:1 разбира се, че има части от вяскакви други серии.
-
Ставаше дума за части и донорство от фабрични модели за изработване на модел на 05.01.
За 1:1 разбира се, че има части от вяскакви други серии.
Той бай Трамвай не е разбрал точно, но инфото му е все пак полезно. :hi:
То всъщност ставаше въпрос за донорство от немски локомотиви,
направени на модели, тъй като на практика български парен локомотив не е произведен още.
Не говоря за нашите "леки" конверсии на Фрица, (оооо Zazo -ти си бог)
тоест от немската BR-58 в БДЖ-13.
Или пък немската BR-89.6 в БДЖ-47. (Zazoooooo - връх на сладоледа).
За тези машини е "лека" конверсия защото имат аналог в немската тракция,
докато БДЖ-05 си е поръчван и строен изцяло и само за българската тракция.
тоест дори "тежка" конверсия би звучало "леко" - тя трябвя да си се прави на практика от нулата... :yes:
-
Ставаше дума за части и донорство от фабрични модели за изработване на модел на 05.01.
За 1:1 разбира се, че има части от вяскакви други серии.
АА, ясно! Ако ви потрябва нещо за модели 1:1 обадете са.
За малки моделчета тендер става всякакъв призматичен 2'2'T28 с букси Фридман и нитвана конструкция, само трябва малко тунинг на въглищния сандък.
-
...
3. Немската 23-та серия също е трицилиндрова (в Холандия карам 23.023) и разликата е само в диаметрите на бандажите.
...
Както Ясен вече е обяснил в темите за парни локомотиви, 23-ките в Германия са 3 съвсем различни вида локомотиви:
1. BR 23 ЕINHEITs
2. BR 23 DB
3. BR 23.10 DR
и както разбирам от написаното - не си го разбрал правилно, той не говори за DB, нито за DR 23-ка, а за първия вид - ЕINHEITs, където обаче са произведени само 2 локомотива и до 23.023 не са стигнали, за съжаление!
Отделно от това и трите вида 23-ки са само 2-цилиндрови, т.ч. не ми е ясно каква е тая 3-цилиндрова 23-ка дето я караш, освен да е някоя холандска 23-ка с немски аналог друг номер серия, но не и 23.
-
Ами да, просто си се объркал, или забравил, това е чисто DB-йска машина музейната 23 023, ето я:
(http://www.nmld.nl/pix/SSN_023_23[1].JPG)
>Lokomotive 23 023 Dampf 1952 (Arnold Jung Lokomotivfabr..) 1'C1'h2 2`2` :
http://www.nmld.nl/index.php?page=collection&id=17&lan=de
http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=1100&lan=de
-
И Емил и Сашо използват думата "Einheitz". Ясен има предвид "Einheitslokomotiven", т.е. серийни локомотиви. В случая се визира серийна 23-ка.
-
05 е много специфична българска серия! На пръв поглед прилича на ЕINHEITS локомотивите, но има такива размери на основните части, че не пасват с нито една немска серия. Например колелата с диаметър 1850 мм са уникални. Най-близкия размер до тях при немските локомотиви е 1750 мм (от BR23) Тук е много важно да се има предвид, че 05 е ТРИЦИЛИНДРОВА, което значи, че противовесите на 1-ва и на втора двигателна колоос са обърнати различно от нормалните за двуцилиндрови локомотиви, т.е. колелата от BR23 не стават. Котелът не прилича на нито един немски, тендерът също! Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
Колега, не се обиждай, но туй, което си написал, не е много вярно.
1. ЕINHEITZ означава еднократно разширение на парата и туй не е отличителен белег. Такива са всички машини, които не са COMPOUND (с двойно разширение). На външен вид двуцилиндровите компаунди са познават само по диаметъра на левия цилиндър, който е нископарен и значително по-дебел от десния.
2. При трицилиндровите машини (Drilling) зацепването на трите машини е на 120° една от друга, като при движение напред първа е дясната, следва средната на 120°, и накрая лявата на 240°. Тъй че ако дясната машина са намира в ЗМТ (кривошипа хоризонтално назад), левият кривошип, погледнат отляво, заема положение 120° напред и нагоре. Противовесите, тъй като уравновесяват и други маси освен на шатуните, не лежат точно диаметрално на кривошипите.
При двуцилиндровите машини дясната машина бяга с 90° от лявата.
3. Немската 23-та серия също е трицилиндрова (в Холандия карам 23.023) и разликата е само в диаметрите на бандажите.
4. Котелът с малки разлики е подобен на тоз на серии 03 и 11, тендерът е абсолютно същия. За 05.01 изпратихме в Сф тендерът на 11.10, тъй като всичките 5 машини от серия 05 бяха преустроени на пълни мазутки и въглищните сандъци на тендерите бяха премахнати и заменени с мазутни резервоари. Сега обаче мазут няма откъде да са зарежда и минаваме пак на кюмюр. Същото правим и с 03.12, само че те бяха на смесено горене и мазутния резервоар беше само пъхнат в задната част на въглищния сандък без последния да са разрушава.
5. Арматурата, гарнитурата на котела и други агрегати са еднакви с тез на доста други серии, тъй че такива части има. Вътрешен шатун и принадлежащите му шатунен и кръстоглавен лагер, хамут, клин, притискач, притискаща планка, хамутни болтове и др. са изработени по чертеж.
Емо, с думичката EINHEITS обобщавам целият подвижен състав, произведен за немските железници между 1925 и 1941 година. http://de.wikipedia.org/wiki/Einheitsdampflokomotive Това са така наречените стандартизирани, унифицирани единици подвижен състав. В нашата железопътна литература за този подвижен състав се използва и израза НОВОТО КОНСТРУКТИВНО ОФОРМЛЕНИЕ, когато става дума за БДЖ сериите 01, 02, 03, 05, 10, 11, 36 и 46.
За немската 23 (и в трите и варианта) тя е ZWILING! http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_23 Противовесите на колоосите на цвилинговите машини са разположени съвсем различно, отколкото тези на дрилинговите.
-
И Емил и Сашо използват думата "Einheitz". Ясен има предвид "Einheitslokomotiven", т.е. серийни локомотиви. В случая се визира серийна 23-ка.
Извинявайте, обърках са. Да не разберат в SSN, че ще ме скъсат от майтап. На таз машина, дето са вика, 2 комплекта бандажи съм й изял. Вече ги обърквам, то е от ЕГН-то. Пък и една ли машина ми минава през ръцете - туй са 01.1075, 44.1593 (и двете трицевки), 41.105, 65.018, 50.3564, 52.3879, 52.80хх (даже и номера не й помня), и още други...
Посипвам си главата с мусор от 16.01
ПП: не съм добре с немския - знам колкото да си изкарам бирата, е**нето и боя.
-
Първата ми повезка с 23.023 - депо SSN, Ротердам, 08.10.2005г. Излизаме за увеселителен влак Ротердам Ц - Хауда - Ютрехт Ц - Брьокелен - Дайвендрехт - Амстердам Ц - Харлем - Лейден Ц - Хага HS - Схидам - Ротердам Ц.
Разстояние около 320 км, тръгване 12:00, общ обход по разписание 8:20 ч, пристигане 20:40 (+20мин).
Състав: 9B, 1A, 1WR, 1D - 48 оси, маса 620 т, спирачен % 94.
(http://www.mediafire.com/imgbnc.php/ae64da78b76df9ea58b3e9e1faed965c9c02730ef052e61ab78c125a3ad4c7356g.jpg)
-
Добавени са още доста фотоси към допълнителната галерия на 05.01 :yes:
-
Допълнена е текстовата част за 05.01
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/05.01/index.html
Както и са добавени още нови фотоси към допълнителната галерия
http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/05.01/addgal.htm
-
05.01 вече е с боядисан тендер (зелен) и с добавени червени лайсни към него. Сложени са никелирани дръжки върху будката, започва монтажа на вътрешното движение - като сега се слага лагера. Табелките са готови и след боядисването им предстой монтаж. Общо взето машината добива вид - и в началото на декември месец и предстоят проби под пара (пу, пу - да не и е уроки). :hi:
-
05 е много специфична българска серия! ... Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
Тонката да почва да лее чарковете от бронз, какво чака? :diablo:
:pleasantry:
-
Нови 14 снимки на елеминте и детайли изработени от ФАЕ София за 05.01 - в допълнителната галерия.
-
дравейте и от мен. В град Левски до депото се намира парен локомотив 17.68 както прочетох някъде из форума пак. През далечната 1970г. е сложен за паметник и реставриран, до тогава е бил на ход. Към ден днешен разбрах за съществуването му и го посетих. За жалост локомотива е изоставен на съдбата и природните катаклизми. Все пак има вид на по запазен. На табела пише че е произведен през 1923година и че е единствен модел в България. Ако наистина е така е много жалко да стои изоставен.
Имам идея да се изкара от ''храстите '' и да се сложи на видно място на гара Левски където реставриран да стане атракция на гарата.
красива машина дано някой екземпляр от серията да се възтанови :drinks:
Машината е на единия лъч на торното в депото и най-вероятно затова е още читав. Все пак там не може да влиза всеки, се надявам. За съжаление обаче от слънцето, вятъра и дъжда няма кой да го пази и състоянието на лока е плачевно.
Машината хич не е в добро състояние - след изваждането й от експлоатация нито е минавала ремонт, нито е консервирана, даже и една тенекия на куминя не са й турили и не са изринали въглищата от тендера. Бутала, цилиндри, шибъри, движение са обхванати от тежка корозия. Само външно една баданарка й е теглена. Другата машина от серията - 17.01, която до м.г. беше в музея в Р, е в още по-тежко дередже. И двете са опоскани много. Котелната стомана много вероятно да са окаже негодна, или даже и да е годна, котелът на 17.01 може да бъде използван само още 2 години, на 17.68 - 13 години. Немислимо е възстановяването им за движение, освен ако не ги пратят в Майнинген, където ще ги направят чистак нови срещу около половин милион евро за всяка. Или пък в Ческе Веленице или Интерлок Пила, където може и по-евтино да излезе.
-
До 1 седмица ако всичко е наред - 05.01 ще бъде под пара. Монтирани са вътрешният шатун и лагера, почти цялото външно движение. Боядисан е котела в черен цвят. Монтирана е свирка, осветление (прожектори и механика) - както и много други неща.
-
няма ли как организирано да присъстваме ?!
-
Честно казано си нямам на идея. За паленето - надали тъй като то най-малкото ще се осъществява бавно и постепенно. За пробите незнам. :)
-
Тоя същия ли е бре?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260686243176&_trksid=e11010.m203&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DI%252BS%26itu%3DSI%252BUCI%26otn%3D4&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1348 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260686243176&_trksid=e11010.m203&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DI%252BS%26itu%3DSI%252BUCI%26otn%3D4&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1348)
-
Не е.
-
Никъде извън България няма същият.
Иначе страницата за 05.01 е ъпдейтната с нови снимки, както и за тендера.
Ето и една интересна снимка:
(http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/2%272%27t28/photo/ten-32-Big.jpg)
-
Въпрос към Стрезов - как върви работата с 03.12 ?
-
Истински се радвам, че 05.01 ще запухти! Имам едно такова питане отностно парните локомотиви: BR 23 (35) движел ли се е в Русия до 1970 год.? :)
-
Въпрос към Стрезов - как върви работата с 03.12 ?
Бавно щото няма хора - за разлика от Сф, където цялото депо работи по 05.01, тук сме двама-трима. Котелът е боядисан, будката също. Днес качихме будката, от утре аз почвам разводката на мазилните тръбички, същевременно ще монтираме сухопарни и питателни тръби, въздуха към кранмашинистите и др. арматури. Другата седмица почвам електрическата инсталация и електрониката. Тендерът само е изпясъкоструен и друго още нищо не е почвано по него. Между другото всичко правим много по-добре отколкото на 05.01. След 2 седмици са връщам и ще има снимки.
Евентуално в събота или неделя ще се пали 05.01. Няма да има нищо интересно за гледане, процесът ще продължи цял ден и цяла нощ и ще са гледа за пропуски, неплътности и други рекламации по котела.
-
Туй за качеството на работата по 05.01 иди го кажи на Ангел или Деянов. Иначе радвам се, че все пак нещо се работи по 03.12. Според тебе ако всичко е наред - кога се очаква да я палите ?
-
Туй за качеството на работата по 05.01 иди го кажи на Ангел или Деянов. Иначе радвам се, че все пак нещо се работи по 03.12. Според тебе ако всичко е наред - кога се очаква да я палите ?
В петък проведох един дълъг разговор с директора. Ама....
Тройката най-вероятно март-април. По-рано не знам.... А ако свият зверски студове както обещават по телевизията, тогава хич не знам. Ей сега в момента туй си говорим докато си пием бирата - ако имахме 7-8 души, които да само на наше разпореждане, досега 5 тендера кюмюр да сме изгорили. Ама....
-
Бирата ми иде в повече. Имах предвид разговор в депо Сф за 05.1 и им казах, че ако туй са случи на тройката моментално събарям всичките свинщини и ги карам да почват наново.
-
Звучиш леко несериозно да си кажа честно. Следя възстановяването на 05.01 от самото начало - всяка седмица поне 3 пъти съм в депото и честно казано - всичко си се върши както трябва. Може би единствено обшивката на цилиндрите не ми харесва. Но всичко останало си е на ниво. Незнам какво точно ти се струва недобре направено. Може би найстина бирата ти е в повечко. :) Нищо лично.
-
Истински се радвам, че 05.01 ще запухти! Имам едно такова питане отностно парните локомотиви: BR 23 (35) движел ли се е в Русия до 1970 год.? :)
Никога...
-
Вече леко стара, но все пак актуална информация за възстановяването на 05.01, взета от Локомотивния форум:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=64770#64770
-
Днес е боядисано зеленото по кабината. Утре ще бъде куплирана с тендера и най-вероятно уикенда ще я палят. :)
-
От railwaymodeling:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/05-01boqdisvane.jpg)
-
Важно!
Съобщение от Марио в Локомотивния форум:
Проба на 05-01 ще има, даже две както следва:
На 06.12. Топла функционална проба
На 15.12. скоростно - спирачна проба
На 16.12. товарна проба
Тъй че тези, които имат желание да видят, респ. снимат петицата, да започват да подготвят фотоапаратите за случая! ;)
-
Аз да допълня, че това са предполагаеми дати и не са на 100% сигурни. :)
-
Последно от преди малко - машината няма да са пали в понеделник, а във вторник, 07.12. Само че тогава по-добре не са въртете в депото, защото ситуацията ще е много нервна и зяпачите хич няма да са добре дошли. Пък и няма да има нищо интересно за снимане, машината няма да върви. Ако парната проба мине без особени рекламации и инспекторът по технонадзора приеме котела, тогава на 15. и 16.12 ще излиза на скоростна и товарна проба. Но ако излезе нещо сериозно (не дай Боже) или на инспектора нещо не му хареса (хващат са за най-дребни неща), машината са гаси, оправят са нередностите и пробата се повтаря. Тъй че датите не са окончателни и може да са променят.
-
Нови около 40 снимки в допълнителната галерия за 05.01.
Днес машината беше куплирана около 17 ч. И сега започна първото палене - утре се очаква да е топлата проба - и ако всичко е наред ще има скоростна и товарна. Днес беше напревено и първото видео - което ще видите по-нататък. :)
-
Ето един трейлър на видеото - първото вадене на 05.01 от халето след реставрацията.
http://www.youtube.com/watch?v=n0xhkRIL61s
-
Чудех се на кой друг лок ми прилича, май на S10.1 Bauart 1911, ако гледаш отпред :yes: :good:
-
Мисля, че нужда от коментар - няма.
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/22/51266.jpg)
-
(http://bgphoto.net/photos/37794/o634266262630500000.jpg)
Ето една снимка из под "дзвера".Вече там ще работи новия шатун.
Не джип 4х4 ,а парен лок 3х3 ;D.
На добър път" 05 ":hi: :hi: :hi:
-
:hi: :hi: :hi: :hi:
-
Мисля, че нужда от коментар - няма.
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/22/51266.jpg)
Доживях... :)
-
Красавец !!! :clapping: :drinks: :hi:
-
Ай...,красота :clapping:
-
Оооох, че е красив!!! :give_heart:
Нямам търпение да го видя на живо! :blush2:
-
Днес машината се разходи из депото на собствен ход.
-
Туй е първата свирка:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10046/P1800583.jpg)
Туй е първото движение:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10046/P1800877.jpg)
И видео от първото потегляне:
http://www.youtube.com/watch?v=XI_4NHkXNDI
-
Чак не е за вярване...че нещо в България може да се оправи!
Такава машина!!!..толкова време чакаше и накрая (за три месеца!!!)
стана напълно работоспособен и най-вече
КРАСИВ БЪЛГАРСКИ ПАРЕН ЛОКОМОТИВ!!!
БРаво и благодаря на всички които съдействаха и работиха още една наша мечта да се сбъдне!!!
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
-
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
АДМИРАЦИИ за всички участници във възстановяването на тази красота!
-
Браво! :hi:
-
:hi: :hi: :hi:
Красива работа БРАВО
:hi: :hi: :hi:
-
Стахотно е.
-
И видео от първото потегляне:
http://www.youtube.com/watch?v=XI_4NHkXNDI
От какво се получават "гърмежите" когато тръгва локомотива? На клипа на кадри от 0:35 нататък.
-
Това са двата баланса за налягането в котела. Регулират го да изпуска при 16 атмосфери.
-
От Марио Евстатиев, място: БЛФ, адрес: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=66029#66029:
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01-1.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01-2.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01_cabview.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01budka2.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/05-01skorostomer.jpg)
:) :good:
-
На 10.12.2010 год. петък, към 11.15 часа бях в локомотивното депо на централна гара София. Станах очивидец на първия пробег на 05.01. Ето и малко снимки, минути преди началото;
(http://media.snimka.bg/7741/021737626-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737628-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737630-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737632-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737634-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737636-big.jpg) - срещу слънцето, контражурът си каза тежката дума
(http://media.snimka.bg/7741/021737638-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/7741/021737641-big.jpg)
-
Браво!
Страхотен е!
Имам едно предложение към модераторите: по мое виждане май вече е време да се направи отделна тема за 05.01, защото тепърва предстоят хиляди снимки на машината! А? :drinks:
-
По последна информация се потвърждават датите за:
1. Скоростно-спирачна проба - в сряда, 15-ти декември след 10 ч. Не запомних до къде ще ходи машината.
2. Товарна проба - в четвъртък, 16-ти декември след 10 ч. Машината ще ходи до Вакарел.
-
Скоростните проби обикновено са Подуяне - Искър или най-много до Елин Пелин.
Дано за товарната проба изберат вагони с парно и сложат фридманов ръкав на машината, че онзи ден нямаше, а в този студ ще замръзнем до Вакарел и обратно.
-
Май Асен (Доктора) рече Искър!
-
По информацията която имам аз скоростната ще е до Елин Пелин.
-
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/5/51387.jpg)
-
Е-е-е, накарахте ме да се чувствам горд, че съм българин.Нещо, което не ми се случва често напоследък. :good:
Шапка свалям на ентусиастите, реставрирали, направо създали от купчина ръждиво желязо този красавец! :hi: :hi: :hi:
-
Да,така е :hi:,а снимката към Елин Пелин ли е?
-
Подуяне - Искър при спирка Смирненски.
-
Красавец е, безспорно. Поклон пред хората, които така всеотдайно и сърцато работиха за да се възроди тази великолепна машина!
-
Доколкото разбирам не си падате много по видеоклипчетата, но все пак ето едно 8-минутно от спирачната проба на 15 ХII.
http://www.youtube.com/watch?v=HmRvf_40x2M
-
Ето го и филмчето от товарната проба на 16 ХII. Най накрая ми падна батериятя на камерата и не можах да хвана някои моменти, но все пак ще ми остане спомен и това, което успях да заснема.
http://www.youtube.com/watch?v=daslSahw7P0
Ами да ни е честита новата действаща музейна машина. Наздраве :drinks:
-
:clapping: :clapping: :clapping: един да се сети да качи и клипове брависимо тано :drinks: :drinks: :drinks:
колко му е яка свирката само :give_heart:
Сега остава да чакаме 03.12 а после дай боже и "баба Меца"
-
Страхотни снимки и клипчета! :good: Евала! :drinks:
18+
Оффтопик: По повод горното изказване - Какво му трябва на човек... една хубава свирка (http://hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/hehehe.gif) (http://hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/hehehe.gif) (http://hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/hehehe.gif)
-
:clapping: :clapping: :clapping: един да се сети да качи и клипове брависимо тано :drinks: :drinks: :drinks:
колко му е яка свирката само :give_heart:
Сега остава да чакаме 03.12 а после дай боже и "баба Меца"
Клипове има и на сървъра. Best Ripper-ът любезно ни ги предостави. Придружени са със снимки.
-
колко му е яка свирката само :give_heart:
Сега остава да чакаме 03.12 а после дай боже и "баба Меца"
Свирката хич добре не свири. Таз свирка е подарък от нас, пробвана е на 16.01 и свиреше сто пъти по-добре - силно, остро и нервно - ако си на 10-15 м от машината направо си изплюваш тъпанчетата и пломбите! Ама на 05.01 колегите са сложили доста тънка парна тръба и не й стига пара. По-нататък ще турят тръба 1 1/2" и тогава ще видите!
Макар че възстановителния ремонт на 05.01 още не е приключил - има още доста операции докато машината добие оригиналната си конфигурация, довършителни работи и отстраняване на множество забелязани нередности, след товарната проба тя официално е въведена в експлоатация и редовно зачислена в парка на депо Сф (макар че освен една година в депо ГО целият й живот е преминал в депо СЗ).
Ето малко снимки и от мен от товарната проба Сф-Вк (влак 10303) и Вк-Сф (влак 10304) на 16.12.2010г.
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/6556a0e04b0e606e0a0238aae47785cd9d00b2e9bf3df99380c72ab035cb00545g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/a8ec0f84f00b5345990677ad0f5535c036a884184c9354a9de5e6f9d9f83dc905g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/c26fdf5fa2de9d8edbc62be51b9e08308a8ba89385ea7e29c889b32a4e69ece95g.jpg)
(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/9625c5ebf886fae23de2c2cf3dbe8e7ecd54b7995d3caf867e0d6ebda985d2215g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/e69f1c0978ce1015fabfb6d104b5f35bb18cd7f453875c1181430d1722677a855g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fd34714b30f236de09ac42c1f46284d8f68da8e096aa1e4cf32c3e34ecb43c885g.jpg)
(http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/fa7bec9009e414b1a2fc456dbf5dc2d7833dabdf66854d40b3d8597b789510e85g.jpg)
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/253187b11bfe7df0474e8f7c15431b289874a76081b96f2494631aadac4521815g.jpg)
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/70d1431f7b62176f60236b1f1a6ed1be7330523db29481d3a74fa06252e5f5855g.jpg)
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/391918226a628017883d1e2b4dd4f22c2def0f3ff0bd0956635a9e97177f96235g.jpg)
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/8c71e04325a446fb5291f62f39f55dd6d96a85fc16f6a1f8b8557612017c5ddb5g.jpg)
-
.....
Ето малко снимки и от мен от товарната проба Сф-Вк (влак 10303) и Вк-Сф (влак 10304) на 16.12.2010г.
.....
Красота ...
(http://img10.mediafire.com/9625c5ebf886fae23de2c2cf3dbe8e7ecd54b7995d3caf867e0d6ebda985d2215g.jpg)
-
Едно питене:
как са объранали 05.01 в посока Вакарел-София,или има някакво "обръщало" което не знам? :yes:
-
Вакарел софия е било с тендера напред само са прекарали машината на опашката на влака :nyam:
-
Имам едно въпросче:
Доколкото разбрах, при изкачването на нагорнището локомотивът е загубил мощност заради някаква центровка на парните машини... Някой може ли да разясни, че ми стана любопитно от какво зависи мощността ... ?
-
Мощността зависи от:
1. Центровка на пароразпределението.
2. Налягане на парата в котела.
3. Степен на пълнене.
4. Степен на отваряне на регулатора.
5. Загуби от триене в цилиндри, шибъри, сцепно движение, лагери.
6. Инерционни загуби в пароразпределителните и двигателните механизми.
7. Скорост на движение.
При локомотивите по-важен параметър е теглителната сила, измерена на куката. Тя зависи освен от т. 1 до 6 и от коефициента на сцепление между бандажите на двигателните колооси и релсите. Предимството при парните машини е, че тя почти не зависи от скоростта и е най-голяма при скорост 0, с което не може да са похвали никой друг измислен досега силов агрегат.
-
От Railwaymodeling:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10068/ten1.jpg)
:good:
-
На 10.01 ще има влак с 05.01 от гара Сф. Не съм видял телеграмата с разписанието, но предполагам ще е около 10 ч и ще завърти едно кръгче по 1-ва, 31-ва, 3-та и 2-ра. Мераклиите да заредят фотоапаратите.
-
От Railwaymodeling:
(http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10068/ten1.jpg)
:good:
Дано някой ден ей тая цялата редичка да се напълни с тези огнени зелени животинки...
-
Доколкото разбрах - пътуване с 05.01 на 10.01 няма да има.
-
някой има ли инфо кога ще има пътуване, за да си пусна отпуска
-
За сега не се предвижда пътуване.
-
А отстраниха ли се проблемите и забележките по локомотива? Доколкото разбрах Деянов старши е имал 13-14 забележки по работата на машината...
-
Нормално е да има забележки след като не беше мърдала от 1976 година. С времето ще бъдат отстранени.
-
Абе никой не казва, че е ненормално и недопустимо да има проблеми и отклонения - то нали и за това беше тая товарна проба. Въпросът е дали се отстраняват забележките или по стар и недобър нашенски обичай ще се изюри машината, докато стане голяма беля... Щот много добре си ги знаем "специалистите" и "експертите" в БДЖ... Ще се намери веднага някой умник, дето ще се изцепи нещо от сорта на "Абе нали върви, кво толкова" и "няма нужда нищо да се прави, всичко е супер!"... И нещата ще потънат пак в сферата на добрите пожелания и празни надежди...
-
Като имаш предвид, че Деянов старши е отправил забележките си към Деянов младши, а също и факта, че и на двамата петицата е любимата машина, смятам че ще се поддържа добре. Поне засега!
-
В брой първи за 2011 г. на списание "Железопътен транспорт" има интересна статия със заглавие "Бързоходният парен локомотив 05.01 е възстановен", проследяваща историята на парни локомотиви серия 05 от доставката им до бракуването и унищожаването на повечето от тях през 70-те години на миналия век, както и възстановяването през 2010 г. от депо София на определения за музеен 05.01. :good:
Препратка към статията:
http://www.jptactis.com/article.php?src=compiled/2011/1/Deanov-1-2011.htm