RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Други организации и клубове => Приятели | Friends => Темата е започната от: Boris 2-12-4 в 14 Октомври 2012, 21:08:29

Титла: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 14 Октомври 2012, 21:08:29
 :drinks: :drinks: :drinks:

За Третата национална среща имаме честта да Ви представим тежък северен звук
с български привкус:

rocklokomotive.blogspot.com

 :hi: :give_rose: :drinks:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизма
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Октомври 2012, 12:22:24
 :hi:
Явно, доста хора не са разбрали шеговития начин по който представих техническия си блог. :lol: :lol:
Дажи и не са стоплили, че става въпрос за блог... :yes:
А , аз го подготвих И като подарък :give_rose: :give_rose: за Третата национална среща.
Копирайте на воля.
Това са официални документи по NEM , като за начало само епохите.
Ако някой ми изпрати и програма за ПИСАНЕ, а не само за четене в pdf, ще направя същото и за другите норми. Германия отдавна е готова, НООО  е много неугледна на вид, защото едно е текст в WORD, друго е в интернетпространството, разликите са огромни. От блог до сайт и до
форум, също има огромни разлики. Ако е написано в pdf, остава, така както си е набрано.
Да добавя, че две от сканираните книги, ги няма никде, в нета. Една я има, но в много по-
ниско качество. А Вие можете да си ги копирате къде по-големи и от А3.
Верно, че е за малцина интересуващи се от история и моделиране, но и Те са хора. :angel:
Зложелатели пак ще има, но все ми е тая. :diablo: :diablo: :sarcastic:
Моля спазвайте условията на блога!!! :drinks:

rocklokomotive.blogspot.com

Ха наздраве!!! :drinks: :drinks: :drinks:

Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pavel75 в 16 Октомври 2012, 12:39:00
Аз правя така - пиша на Word и после имам една програмка, която много лесно и бързо го преобразува в pdf. Ако искаш нещо такова дай мейл да ти я пратя.
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 16 Октомври 2012, 12:42:32
Боре значи за това се "умълча" от известно време (и 29-ти мина поне още два пъти от обещания месец)... :hi:

Колкото до писанетo - ако си заредиш офис пакета на Майкрософт от 2010 г. пак си пишеш в word, но при записа
от долу си го правиш във PDF-формат (има такава опция под save за вида на файла).
(http://picbg.net/u/16413/51279/670565.bmp)

И въобще тази опция (за вида на файла) можеш да я ползваш направо и за мрежата да записваш - разгледай я! ;)
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: BaHkaTa в 16 Октомври 2012, 12:56:05
Ай и аз да дам една идея като представител на ИТ съсловието. Всичко това което казвате е добре но касае само и единствено Word. Ако ви се наложи да създадете PDF документ от друга програма ще ударите на камък. Има далеч по универсално средство за създаване на PDF файлове от всяка една програма. Инсталирате си емулатор на принтер който печати във файл. Подобно на вградените image writer и XPS принтер на Microsoft.

Програмата се казва doPDF напълно безплатна е. Инсталира се лесно. Удобна е за ползване просто пускате желания документ за печат към doPDF принтера, следва въпрос къде да запише файла и шапка на тояга. Това приложение ползваме тук в работа и нямаме никакви забележки, нито от шефовете нито от шофьорите.

Официален сайт на разработчика http://www.dopdf.com/ (http://www.dopdf.com/) Поддържа Windows 7, Vista, XP, 2008/2003/2000 Server (32 and 64-bit)

Айде боре дерзай сега и качвай четиво за масите да се Убразоват  :sarcastic:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: mgirginov в 16 Октомври 2012, 13:20:54
Аз се съсредоточих върху хардрока, а не върху пидиефа, та спокойно мога да изрева БРАВО Боре!
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: emilchaushev в 16 Октомври 2012, 13:34:05
Браво Боре!

Преди време ползвах Adobe Acrobat Professional, с който можеш директно да редактираш в самия pdf файл. По този начин можеш препоръкатата NEM да си я преправиш на български , като запазваш титулите на страницата.

В момента гледам, че на служебния компютър са ми инсталирали Adobe X reader, който конвертира от pdf към Word (.doc;.docx), Excel, rtf и обратно срещу един абонамент...
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 16 Октомври 2012, 15:37:16
Този път целия линк:
http://rocklokomotive.blogspot.com/2012/10/blog-post_4.html
 :hi: :hi: :hi: :hi: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :ok: :ok: :ok: :ok: :good: :good: :good: :good: :hi: :hi: :hi: :hi:
(а някой даже е успял да гласува с "гола вода" в анкетата - тъпоооооо  :fool: ...ама Борис го очакваше това...)
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Vlado в 16 Октомври 2012, 16:04:55
Евала, Боре! Препоръчвам на всички да се включат в блога, за да подкрепим Борето в благородното му дело. Аз лично вече го направих - Vlado (последовател).  :good:

п.п. Всъщност вече и член!  :yes:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 17 Октомври 2012, 19:13:35
Благодаря за пожеланията и съветите!!! :hi: :hi: :hi:

Ще бъда в четвъртък в София. Евентуално в петък на срещата в Пловдив. Не знам как ще бъда в понеделник- може би още в София. Ако някой има някаква програма за даване или продаване, да ми се обади!  :drinks:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 01 Ноември 2012, 21:19:38
ПривеД!

По желание на фенове :give_heart:, съобщавам, че има нови качвания в блога.
БДЖ - еп. І,ІІ,ІІІ,ІV.
Хайде на маслините, че от чужбина къде, къде Ни изпреварихааааа... :drinks:

 :hi:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: zazo в 01 Ноември 2012, 23:37:43
Боре, евала и огромно благодаря. Отново си пионер. Остава и други имащи да те последват.
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Ноември 2012, 03:09:41
Огромни благодарности и от мен! Специално за този вагон!!!
(http://krile.net/rocklokomotive/files/Skizzen%201-100%20Ep.I+II%20%20Part.I%20%20W/IMG_0006-W%20%282%29.jpg)
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: XRISTO в 02 Ноември 2012, 07:45:37
Апропо, на този вагон от снимката тоалетната след двете купета от ляво на дясно за първа класа ли е? :hi:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 02 Ноември 2012, 08:06:41
Едната е там, другата на познатото място!!!
Скана на този вагон е обработен и изчистен. Постепенно ще оправят
всички сканове, но няма да станат идеални - все пак чертежите понякога са на над 75 години!
Очакваме още...и то от началото на БДЖ!!!  ;) :hi:
 :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Много интересен се оказа и договора на БДЖ с компанията CIWL от 1899г !!! :scratch_ones_head:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Ноември 2012, 14:41:31
Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!

http://www.lostbulgaria.com/?p=2560
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: mitko0888 в 02 Ноември 2012, 19:48:23
Цитат на: Сaprycorn link=topic=4023.msg83276#msg83276 date=1351860091
Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!

http://www.lostbulgaria.com/?p=2560

А този от снимката защо си няма нищо на повдигнатата част от покрива?
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Сaprycorn в 03 Ноември 2012, 01:46:20
Най-вероятно при преустройството му за санитарен вагон за запушени отворите на надстройката. Кой знае, изминали са 46 години от доставката... малко вагони доживяват такава възраст.
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: TANO в 03 Ноември 2012, 13:35:49
Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 03 Ноември 2012, 18:32:51
Разбира се, че на санитарния вагон горните отвори за вентилация са запушени. Вагонът е преустройван от С4 "купеен" на "салонен" - за да може да се оборудва с повече легла и лесен достъп до тях.
(http://krile.net/rocklokomotive/files/Skizzen%201-100%20Ep.I+II%20%20Part.I%20%20W/IMG_0006-W%20%282%29.jpg)
Леглата са направени направо в купетата - тогава не трябва да бяга топлото от болничното отделение...
(http://www.lostbulgaria.com/pic/2475.jpg)
Съответно има общо отопление и тогава не му трябва чак такова вентилиране, каквото е имал за всяко купе - на тази снимка се вижда комина на покрива от отоплителната печка...:
(http://www.lostbulgaria.com/pic/2476.jpg)
...която се е полвала и за готвене на порционите. Във времена на война, се е пестяло и дървата за огрев - зер интендантите са снабдявали влака където  и когато намерят продукти и дърва по гарите на маршрута...
(http://www.lostbulgaria.com/pic/2473.jpg)

Талигите на скицата са същите защото това е скица, а не конструктивен чертеж. От нея е видно каква конструкция е тя, но не и детайлни подробности.
(http://www.lostbulgaria.com/pic/2478.jpg)
 :hi: ;D ;D ;D
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Сaprycorn в 05 Ноември 2012, 04:12:39
Цитат на: TANO link=topic=4023.msg83287#msg83287 date=1351942549
Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:
Имам един документ, който се отнася до новата номерация на вагоните от април 1940 година. Там е написано, че вагон 555 (вагонът от скицата) е преустроен на санитарен вагон и новият номер е 35 406 (вагонът от снимката)! Талигите наистина са сменени- оригиналните са прyски тип талиги, а на вагонът от снимката се вижда ясно талига тип Пулман. Още един интересен факт - на скицата пише, че вагонът има 70 места 3-та класа, а в брошурата "Подвижният състав на БДЖ 1936 година" за вагони 554 и 555 пише, че местата са 90! От тук следва, че е имало още едно преустройство, така че новите талиги са се появили или при това преустройство, или при някой ремонт по време на войната.
Както и да е, доскоро нямах никаква представа за външния вид на тези два вагона- първите С4 в историята на БДЖ, а сега, благодарение на Борис, тази загадка е разбулена! Благодаря!
(http://krile.net/rocklokomotive/files/Skizzen%201-100%20Ep.I+II%20%20Part.I%20%20W/IMG_0006-W%20%282%29.jpg)
(http://www.lostbulgaria.com/pic/2478.jpg)
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 05 Ноември 2012, 08:47:59

Този вагон дали може да се направи на българския С4????
(http://cdn01.trixum.de/upload2/x/N/xNsVhnoAQz6u135125905015P10343.jpg)
()
Титла: Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Gervasii в 05 Ноември 2012, 09:31:47
Май не брой прозорците!
Титла: Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 08 Декември 2012, 20:17:22
Днес 08.12.2012 за студентския празник нови публикации. :drinks: :give_heart: :haha:
Титла: Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 08 Декември 2012, 20:19:32
Съвместна публикация с блога.


Колеги!

С днешните публикации се покриват над 90% от всички правилници, наставления и др. от Епоха І на БДЖ.

С това пътят за възпроизвеждане на тази Епоха, та чак до към 1934 е съвсем реален.

Прибавяме и книгите на големия Деянов и очакваната на отдадания  Стефчо Стоичков, то тогава не би трябвало да има извинение, че няма това, няма онова.

Всичко може да бъде възпроизведено  и проиграно дори и за ФРЕМО (FREMO)!!!  А там изискванията са железни...

Съществуват много публикации как да бъдат направени модели на локомотиви именно от тази епоха, със съответните чертежи и т.н. Въз основа на тях могат да бъдат изготвени и нашенски в НО,ТТ,N. За 0, І,ІІ положението е по-сложно, но не и мисия невъзможна. Поне за немските локомотиви... Как се прави  BR 94 в НО е показвано много пъти...

Разбира се, това не става с чичко Гошо (Google) , поне за сега. Трябва много да ровиш в библиотеки, да си абониран за списания. Да искаш да откриваш. В публикациите преди 1970 година има пространни указания, как да си направим локомотив еди коя си серия...

Търсенето му е майката, не хленченето...

Знанието на немски език е доооста желателно.

Това което ЗА СЕГА най-много липсва са размерите и видовете надписи и оцветяването на подвижния състав.

Доста хора имат по снимка-две с надписи от началните епохи, НОО не желаят да ги споделят...

Камъните са в техните градини!

 

Моя милост ще се постарае в близките месеци да публикува и чертежи на българските знаци от епохи І,ІІ,ІІІ.

Колкото до товарните вагони - ами всички събирачи и карачи ги имаме, само че с чужди надписи...

Няма нищо специално при товарните вагони. За пътническите четете Стефчо.(той и на товарните се кани).

Край Част 1 - Моделиране БДЖ Епохи І и ІІ

Титла: Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: TheJackal в 08 Март 2013, 11:31:58
Нещо интересно от блога на Борис Д. Чакъров: http://rocklokomotive.blogspot.com/2013/03/bulgarische-expresszuge-epiv-v.html  За тези които се интересуват от Експресни влакове БДЖ еп.ІV.  :hi:
Титла: Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техн
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 20 Март 2013, 21:20:32
Граждане и селяне!

Изтипосахме най-подир статУя за НЕМ 806 Жп епохи в Немачко. Туй си е чисто тълмачене на оригиналийот. Но тойзи си път  печатните грешки станаа кат  п´чи въшки у гащите на щабсфелдфебелийот подир посещение на арна воля на красните фенери... То беа чунгурбаши от WORDо  у PDFо, после пренареждане таблично у   PDFийот, и най-подир го калесахме у JPEGот, щото бай ти Гошо, сака само нещица от албомут на Пикасо, онзи дет таквизи ги вапцва, че не мой съ познаят де... Нале той, бай ти Гошо де,  му държи акциите...

Е и това си е нещо де...Дет го направихме со статУята...
Сваляте на воля, пействате на копието, дорде е остро и мож съ изправя де...

Тук требе да изкажем големо БЛАГОДАРСКО  на нашийот другар и съзаклетник Зазо Николов, щот ни подреди у таблица. Прегледна е кат  ново чине на гивиндия от Холивудот.

Тойзи си матриял е посветен на СТАЦИЙОННИЙОТ  НАЧАЛНИК СТОЙКО,  и най-паче на срещата у неговата станция на 30 и 31 того.
                                 ДА  ЖИВЕЙ !!!! ; :drinks: :drinks: :drinks:

Пък за разните мааханджии , дет и под волот тражат тиле - да прокрачуват да тражат, дорде се нахакат у Свети Ръсти в Ръка... Щот у волот си е бая парче...

Титла: Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: atanas72 в 20 Март 2013, 23:13:57
 :hi: :hi: :hi: :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 23 Април 2013, 16:21:39
Колеги!

Ако някой се интересува от новите спални вагони на БДЖ, произведени в Турция , би могъл да хвърли едно око на скромния ми блог. Има снимки и външни и вътрешни.
И военни кораби съм качил от Black See For(ce) 2013.

http://rocklokomotive.blogspot.com/
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 26 Април 2013, 12:34:02
Колеги!

По случай рожденний ден на наший Чакал Бургаски, за да не чакалят фотожадните мнооого, на скромния ми блог изтипосах 35 снимки от ремонта на линия 2, междугария Каспичан та чак до Белослав, априлий 2013. Кадрото е и от  и от движещ се трен, тъй че не му придиряйте мнооого... :on_the_quiet:

От този вид, ремонтни и подържащи машини, ще има още четири пъти по-толкова, стига да нямам проблеми с хостването, иии... разбира се да има интерес... Тези другите машини обаче, са от цялата ни страна.

http://rocklokomotive.blogspot.com/

Ха наздраве!!! :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: pach в 13 Май 2013, 20:36:48
Мда... :scratch_ones_head: обеща и го направи!!!
Само...100 снимки на специалните ремонтни машини!
Чакъров .... (с една дума)!!!
 :hi: :clapping:

ПП. Е да де...ето и линка:
Dienstfahrzeuge 2 - Ремонтни машини 2
http://rocklokomotive.blogspot.com/2013/05/dienstfahrzeuge-2-2.html

А към целия блог:
http://rocklokomotive.blogspot.com/2012/10/blog-post_4.html
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 13 Май 2013, 21:58:40
Уважаеми колеги!

Благодаря много на Пач за представянето!!!

Сега съм на гости и искам да направя едно разяснение.
Заглавието "Ремонтни машини" не е съвсем професионално, щото тук слагам и всичко различно от нормалния подвижен състав.
Даже и НЕРЕЛСОВИ МАШИНИ.
Знаете, че епохите след 1960 не са ми слабост, но понеже доста пътувам, искам да дам възможност на тези които са любители на новото време - IIIкъсна, IV ,V ,VI  и не могат да пътуват, да се запознаят с по-различните машини.
Затова и качвам и надявам се да продължа да качвам неща от този род.
Ще последват и разяснения, най-важното от всичко това, е че доста от тези машини, са наша преработка или чисто наша изработка. Съответните разяснения ще последват.

Така че, очаквайте разяснения и още около 80 снимки на "Ремонтни машини БДЖ" - нещо като съвременната тема на Б.Д.Ч.
/т.е.Борис Добринов Чакъров/ за БДЖ.

Ха наздраве и доскоро!!! bg&flag :drinks: :lol:
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Dobri в 17 Юни 2013, 11:55:31
Само да ви питам как са се отоплявали купейните вагони?
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 22 Юни 2013, 14:31:44
Здравей, Добри! :)

Ще се радвам да опитам да отговоря на въпроса Ти, но считам за джентълменско, първо да се представиш с няколко или повечко изречения... :yes:

Поздрави!

Борис
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 22 Юни 2013, 20:06:44
 :hi: :hi: :hi:

"Ремонтни машини 3 част" е вече на блога...

Исках да ги кача още на 1-ви юний, за Пачовий рожден ден, но чичоГошо (Гугъля),
беше на друго мнение.... :angry:

Сега го посвещавам и на RIPPER-ското здраве!!!  :give_rose: :drinks:

Ха наздраве!!! :drinks: &bgflag

http://rocklokomotive.blogspot.com/2013_06_01_archive.html
Титла: Re: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 24 Октомври 2014, 20:48:55
В отговор на няколко лични запитвания, ще си позволя нескромно да отбележа, че още на 06.06.2014 - точно за Първата международна модулна ТТ среща - публикувах в екперименталния ми блог  стаУята "Цветовата гама на австрийските железници ÖBB".

http://rocklokomotive.blogspot.com/2014/06/obb.html

 :drinks: