RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: Gogo55 в 04 Февруари 2013, 07:25:28
-
Отварям тази тема за всякакви товари по вагоните.
Първия ми направен саморъчно товар който мисля че ще се търкаля по макета ми на първо време е греди. Направата им ми отне 4 часа строго специализиран, и високоотговорен "микро дърводелски" труд. Резултата е че получих половин вагон натоварен с 4метрови греди.
(http://forum.gogobg.net/download/file.php?id=929&mode=view)
(http://forum.gogobg.net/download/file.php?id=930&mode=view)
-
Отварям тази тема за всякакви товари по вагоните.
Първия ми направен саморъчно товар който мисля че ще се търкаля по макета ми на първо време е греди. Направата им ми отне 4 часа строго специализиран, и високоотговорен "микро дърводелски" труд. Резултата е че получих половин вагон натоварен с 4метрови греди.
Я виж така снимките не са ли по-добре:
(Разгледай в "цитат" как да се линкват снимките за да се виждат).
(http://forum.gogobg.net/download/file.php?id=929)
(http://forum.gogobg.net/download/file.php?id=930)
-
Да се включа и аз с първия си товар за вагон в Н0. "Кюмюрджийски пълнеж" за 4-осна гондола.
За основа използвах парче фибран 2 см, което се оказа с твърде близки до нужните размери от 140 х 28 мм. Трябваше само малко да го скъся и да му заобля леко ъглите. Горните ръбове също изрязах под наклон, за да се получи лека пресечена пирамида. Не правих цял наклон на страниците, защото прецених, че залепването на видима част от товара ще се затрудни значително - ще се свлича. Парчето фибран трябва така да се изреже, че да влиза със съвсем леко опиране в стените на вагона, за да може после лесно да се вади при нужда. След като оформих фибрана, отгоре нанесох гъсто лепило Ц200, а после посипах имитацията. За имитацията на въглища използвах баластра на Нох - тъмносива /почти черна/ - кат. № 09378 за ТТ, Н0, която ми беше останала от макета в ТТ. При ръсенето немалко от баластрата падна, така че отдолу поставих бял лист хартия, за да я събера и ползвам отново. Натрупаната баластра дозалепих с лепилна смес за баластра - разредено Ц200 с малко веро и капкомер. След около 24 ч. направих второ поръсване и лепене, след още 24 ч. - трети път. Получи се прилична купчина по дължина на парчето, която няма ясно изразен ръб - при нанасянето на лепилото последното леко "утъпка" камъчетата и заобли купа. Имах проблем със залепването на на камъчетата по ръба, там не се получи плътно покриване. Опитите да залепя там допълнително баластра не се увенчаха с успех - все пак отстрани на фибрана не трябва да има камъчета, защото те ще надерат стените на вагона от вътрешната страна. Опитите за оцветяване на ръка с флумастер не доведоха до желания резултат - не можеше да влезе между камъчетата. Черен матов лак за нокти се установи, че топи фибрана. Накрая успях да почерня пролуките с темперна боя за рисувате, която излезе малко по-наситено черно и има леко забележима разлика. Надявам се, че след зацапване на товара от прах цветът напълно ще се изравни.
След залепване на последната баластра и изсъхване на боята изтръсках незалепналата баластра и почистих всички камъчета от страничните стени на фибрана. Чак тогава установих, че товарът стърчи твърде високо над бордовете на вагона, което създаваше нерИалистична визия. Наложи се отдолу да отрежа една ивица около 3 мм дебела, за да влезе товарът по-ниско във вагона. Не успях да я отрежа много еднакво от страх да не счупя фибрана или баластрата отгоре.
Фибрановото парче със залепена баластра отстрани-отгоре.
(http://www.picbg.net/u/53119/54512/701248.jpg)
Фибрановото парче отстрани-отдолу.
(http://www.picbg.net/u/53119/54512/701249.jpg)
Вагон 4-осна гондола на Пико - кат. № 57750, за който е товарът.
(http://www.picbg.net/u/53119/54512/701250.jpg)
Натоварен вагон.
(http://www.picbg.net/u/53119/54512/701251.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/54512/701252.jpg)
Не съм пробвал поведението на вагона в движение. Съществува опасност от обръщане при влизане с голяма скорост в остър завой - товарът повдига центъра на тежестта на вагона. Може да се наложи отдолу на фибрана да се постави метална плочка.
Забележка: Най-добре е товарът да се прави по точно определен вагон на определена марка, защото сигурно има различия и товарът за моя вагон няма да пасне на друг.
-
Подобно нещо съм правил и аз преди време:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2977.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2977.0.html)
-
Браво бат Венци ! :good:
Тук да споделя и моя гирчив опит. Внимавайте с какво Ц-200 работите, защото има разфасовки, които след изсъхване на лепилото оставят боядисани в бяло. Това важи и за водния разтвор на Ц-200.
Пример за неставащо Ц-200 са всички разфасовки на лепилата СЕЛТ.
Внимание ! Не си купувайте такова лепило, абсолютен боклук !
(http://www.selt.bg/uploads/images/39c670112b515bdddd2d348303421b0e8ed83411.jpg)
(http://www.skladnaedro.com/userfiles/productimages/product_81.jpg)
-
Досега по макета и за товара по-горе съм ползвал Ц-200 на "Теразид" и на "Универсал" - Троян. Даже второто е "лепило за дърво", което реално се равнява на Ц-300. Като изсъхнат, и двете стават прозрачни.
-
На тази фирма продуктите са отвратителни! Не се лъжете по ниската им цена, напавеното с тях може да се счита за провалено, а дадените пари за чиста загуба. Ползвал съм техен сребърен феролит- трагедиа! Мазал съм място, където няме досег с вода, въпреки всичко изби ръжда! Хелметекс от тях -трагедия! Лепих си тавана наколата, след 4 месеца почна да се рзлепя! За бялото Ц-200 не знаех! Това е нов хит!
-
Браво, добре се е получило!
-
Същия вагон като на Митко само, че натоварен с малко по-тежък багаж. Предстои обвързване на товара против изпадане, на следващия отзад това е направено.
(http://storage4.album.bg/bf7/p4150838_aa143_30538001.jpg)
-
Джугана на херпа ли е ?
-
Не, мое дело е !
-
Браво, изглежда чудесно. :good:
-
Браво, изглежда чудесно. :good:
Мерси,
на херпа е онзи отзад (с прикачения инвентар). Тхните моделчета са една идейка по-грубички. В смисъл по-дебели гуми, брони, панти и дръжки на вратите, липса на огледала и пр. но макар и такива са повече от подходящи за ешалониране.
Тук пениза е в подготовката на вагона за подобни товари. Зад/пред гумите (веригите) са поставят греди или трупчета за стабилизиране върху платформата. Машините се обвързват с тъка тел имитираща стоманени въжета. Това е повече от достатъчно за търкаляне на моделите по макета, но може и още по-стабилно да стане ако се залепят гумите (веригите) с ц-200 към платформата. В този слуай обаче няма да може машината да се сваля от платформата и да се поставя по други части на макета. Избора е индивидуален за всеки моделист. В повечето случаи машините се возят с предниците си по посоката на движение, а последния вагон е пътнически. В него се помещава охраната на ешелона. Може и да има повече от 1 пътнишки, който да вози и войската обслужваща маините в случай, че ешелона е по-голям.
-
колега разкажи повече за изработката - от какво и как, моля?
Станал е чудесно наистина!
-
Когато ми остане време ще споделя опита си в отделна тема, че да не оспамваме тази тук. :drinks:
-
Относно товарите ... я погледнете тази фирма какво разнообразие предлага от стандартни и нестандартни товари. Има доста идеи за копиране, които не ми се виждат трудни за реализация
http://modellbahn-engl.de/
а и в Липето се предлагат
http://www.modellbahnshop-lippe.com/gruppenliste/Ladeg%C3%BCter/129-4-0-0-004024-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/gruppenliste.html
-
Хм, интересно и евтино изработване на товари с дървен материал
http://www.zababov.cz/index.php?id=1016