RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: pach в 30 Януари 2020, 23:35:04

Титла: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: pach в 30 Януари 2020, 23:35:04
Български завод превърна стар локомотив в най-екологичния в Европа

OFFNEWS
29 октомври
2019 в 07:27 | 6813 |

(https://m.offnews.bg/images/events/2019/10/28/714251/php5ouuuq_559x*.jpg)

Русенският локомотивен завод "Експрес Сервиз" извърши изключително иновативна модернизация на дизелов локомотив, която е новост не само у нас, но и в цяла Европа.

"Оставихме най-доброто от оригиналния локомотив V60, но заменихме морално остарелите агрегати с нови, построихме изцяло нова по-добра и комфортна кабина. Разбира се, най-значимото преустройство е замяната на двигателя с най-новия модел дизелов двигател на Caterpillar - C18 Stage V (представен преди броени месеци)", разказа пред OFFNews Цветелин Колев, мениджър в русенския жп завод.

Той обясни и че липсата на резервни части за тези локомотиви и затрудненията при поддръжката и ремонтите им са факт от години.

"В Германия отдавна не се произвеждат части за двигателя 12KVD, липсват части и за другите агрегати. Локомотивите страдат от зле конструираната си охладителна система, слаб дебит на въздушния компресор, морално остарялата електрическа инсталация и използването на правотокови мотори", разяснява специалистът.

В Германия от модела V60 са произведени над 2000 броя и той е разпространен в цял свят (дори Египет и Китай), а в България са доставени близо 300 такива локомотива.

(https://m.offnews.bg/images/events/2019/10/28/714251/phptbzv4p_559x*.jpg)

"Заводът ни е бил винаги лидер в ремонта и поддръжката на V60 в България, но виждаме, че серията локомотиви, в този си вид, няма бъдеще. За да им дадем нов живот, предприехме най-голямата изобщо правена в Европа модернизация. Инсталирахме най-новия и екологичен дизелов двигател, който е със сходни параметри на оригиналния 12KVD, инсталирахме винтов въздушен компресор с двоен дебит, подменихме охладителната система с нова, изградихме нова климатизирана кабина с подобрена видимост. Запазихме, обаче, доказаните през годините ходова част и трансмисия. Намираме ги за особено подходящи за маневрена дейност, а вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас", каза още Колев.

След пълната промяна машината постига изключителна енергийна ефективност - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).

"Това ще помогне на маневрените оператори да подобрят услугата си, а техните машинисти ще могат вече да работят в по-удобна, просторна и климатизирана кабина. Подобрената видимост и нива на шум и вибрации ще облекчат маневрения персонал", изрежда предимствата на ремонтирания локомотив мениджърът на русенския завод.

(https://i2.offnews.bg/events/2019/10/28/714251/php7lbndt_559x345.jpg)

При модернизацията е обърнато и специално внимание на екологията и чистотата.

"Нашето V60 се превърна не само в най-екологичния дизелов локомотив в Европа, но и в еталон за чиста маневрена дейност. Стандартът Stage V ще стане задължителен за локомотивопроизводителите в Европа едва след няколко години, но ние инвестирахме превантивно в тази по-напреднала и скъпа технология. Контрастът с оригиналния локомотив серия 52, с неговите видими отходни газове и пръски масло е поразяващ. Именно затова си позволихме и да боядисаме покрива на локомотива бял", казва Колев.

В завода на "Експрес Сервиз" освен че се модернизират масовите машини V60, но и се произвеждат акумулаторни локомотиви, които се продават в цял свят. Български локомотиви, произведени в Русе, извършват маневрена дейност в държави като Швейцария, Франция, Великобритания, Русия и дори в Китай и Бразилия. Заводът наскоро достави и машините обслужващи влакчетата на столичния Метрополитен.

ПП.Ще помоля някой с регистрация във фейсбук, да прехвърли всички снимки и тук. Има такива от вътре на кабината, както и от етапи на реконструкцията и модернизацията. Благодаря!
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156507945152050&id=370188537049&set=a.408303352049&source=49&refid=13&__tn__=%2B%3D

(https://scontent.fsof1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/72943770_10156507945107050_3542227719930511360_o.jpg)
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: Krasi Tankista в 31 Януари 2020, 06:08:34
Браво Пламене, чудесно попадение. Регистрация не е нужна. Ето снимките:
(http://picbg.net/u/76237/63285/887580.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887579.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887578.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887577.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887576.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887575.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887574.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887573.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887572.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887571.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887570.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887569.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887568.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887567.jpg)
Обещавам тържествено, че ще направя модел на този локомотив. Вероятно, като начало първо в ТТ.
 &bgflag
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: pach в 31 Януари 2020, 10:56:13
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: Krasi Tankista в 31 Януари 2020, 20:16:46
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117639#msg117639 date=1580460973
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:

Имам една, две идеи за това, но трябва да се пробва. С ецвани детайли може и да не стане.   :unsure:
В крайна сметка ще си е с фабричните и няма да има еврейсата екстра.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: gzo в 31 Януари 2020, 23:23:49
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117631#msg117631 date=1580420104
... вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас...

Някой ще преведе ли ? :wacko:
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: hristo в 01 Февруари 2020, 00:14:06
Предполагам се има предвид, че локомотивът се държи много добре въпреки лошото качество на релсовия път по индустриалните клонове в смисъл, че не дерейлира, а стои стабилно.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: mitko0888 в 01 Февруари 2020, 08:22:19
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117631#msg117631 date=1580420104

След пълната ... - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).


Колко часа на ден работи и колко часа е изключен, за да станат 2 литра на час ...
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: pach в 01 Февруари 2020, 10:35:47
За вписване в индустриални клонове, се има предвид,
че те са винаги в компромисни изпълнения, но най-вече
на радиусите в кривите, където се знае че са минимални.

ПП. Митко не знам дали е така, така са го писали в статията.
Но като се замисля, разлика от 50-60 години в производството на два дизелови двигателя, може би ще даде и тези резултати!?
 Подобно развитие има повсеместно - самолетите днес летят с 1/4
от горивото което ползваха през 2000 година, въпреки че оная аутиска я подучиха да рИве щото много летим, че цапаме въздуха.
Не и пиша името, че си го патентова от вчера....отая 16 годишна шведка дето вместо да учи, обикаля света.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: Krasi Tankista в 01 Февруари 2020, 16:47:27
За какво и е да учи? Тя сега като лапне Нобеловата награда за мир, даже ще се образува опашка от мераклии за ръката и.
 :sarcastic:
За вписването си мисля, че го подчертават защото помним как дерайлираше МДД 4 при пробите В БДЖ. Интересно дали Йохан дерайлира в Швейцария. Вероятно Експрес сервиз се надява да модернизира множеството 52 - ки в БДЖ, като същевременно предлага и замяна на 55 - та серия с МДД 5. Може и да не е така но ми се струва логично, все пак направиха пробив в метрото. Редно е да опитат.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: mitko0888 в 01 Февруари 2020, 17:50:57
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.

Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: Krasi Tankista в 01 Февруари 2020, 19:01:57
Цитат на: mitko0888 link=topic=5312.msg117664#msg117664 date=1580572257
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.

Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.

Да бе, ама на кого ще ги продават, ако нямат поръчки, а и МДД 5 е универсален локомотив. Не е само маневрен. Виждаме че БДЖ се обръща към модернизацията повече, отколкото към закупуване на нов подвижен състав. Мисля, че Експрес сервиз е редно да играят вабанк, особено в светлината на последните събития на този пазар.  Но това разбира се са само мисли на глас, които не ангажират никого.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: pach в 01 Февруари 2020, 19:18:49
 Ако разгледате Фейсбука им само като снимки ...
но не само за този лок, ами целия им дневник,
ще видите, че имат доста и разнообразни поръчки.
Доста пари инвестират в нови машини и си пазят обучения
персонал. Поддържат дори набор талиги за бърза подмяна
при необходимост за Булмаркет - за които времето е пари.
После реновират свалените талиги и така...

Впрочем ако изкупят старите БДЖ 52-ки, могат да ги
предлагат просто на всички, на които продават продуктите си.
Не е нужно да се обвързват конкретно с БДЖ.

А те вървят доста евтино - една 52-ка се е продавала в OLX,
за скромните 85 ООО лева !!!! На снимките изглежда прилично,
но всъщност "експрес сервиз" ги интересува ходовата част ...
тоест рамата и хидропредавателната кутия (съдейки по снимките
от реализацията на горния "белушко"!!!
Всичко друго явно могат да го реновират като ново.
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: Krasi Tankista в 01 Февруари 2020, 21:43:20
За проясняване на картинката, от кога и как се борят за поръчка от БДЖ:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/05/31/3187283_nova_sumnitelna_poruchka_za_remont_na_lokomotivi_na/
Титла: Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Публикувано от: pach в 23 Февруари 2024, 12:15:20

Стандарт нюз
Министър се похвали. Купуваме последна мода локомотиви
Те ще имат възможност за безпилотно управление
| StandartNews.com
 22 фев 24 | 18:50 0 7105
България ще закупи маневрени локомотиви от най-ново поколение. Те ще имат възможност за безпилотно управление. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива. Машините ще бъдат закупени със средства по ПВУ.

Инвестицията е на стойност 10,5 млн. лв. Срокът за изпълнение на договора е до средата на 2026 г.

Гвоздейков посочи, че новият подвижен състав ще замени близо 50-годишните дизелови локомотиви, които в момента се използват в депата. По думите му проектът ще намали разходите за маневри и вредните емисии от тази дейност, както и ще обезпечи железопътния превозвач със съвременна и модерна техника.

Транспортният министър поясни, че новите локомотиви ще се използват в най-големите депа в страната и ще подобрят значително условията на труд на служителите. "Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно без да има машинист вътре в кабината", уточни Гвоздейков.

Освен това договорът включва поддръжката на локомотивите за срок от 15 години и обучение на персонала. Изпълнител на дейностите е "Експрес Сервиз" ООД.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com