RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: grivata в 08 Декември 2014, 18:59:11

Титла: Тип релси
Публикувано от: grivata в 08 Декември 2014, 18:59:11
Здравейте!
Обмислям да се пробвам като за начало с малък макет в НО, за основа смятам да ползвам 5мм стиропор.
Имам 2 типа релси - от тези старите и от по-новите. От старите имам доста плюс 2 ръчни стрелки и 2 английски такива, а от новите имам само една елипса от стартов комплект.
Въпроса ми е: на кои релси да се спра?
При снаждането на старите на някои места едната релса е малко над другата и локомотива дерейлира там, а при новите всичко е ОК, но ми се струват много "нежни" снадките, а и ще трябва да купувам доста от тях за макета, а ако ползвам от стария тип релси, смятам че наличните ще ми стигнат ...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: svetljjjo в 09 Декември 2014, 02:51:44
На кои релси казваш стари
на пиковските П профил пласмасови траверси или тези П профил с картонетата основа дето даже и на П профил не приличат по скоро на обърнато U  ;D
аз си оправям неравности с едни клещи с остър връх така наречените човки.
Но ми е странно че лока ти дерайлира от вертикални несъответствия по скоро това става когато са хоризонтални такива и берда на колосата се удари в изпъкналата релса .
На мойто трасе съм с 5 вида различни типове релси снадени без специалните преходници ей така Z профил влиза директно в П профил и с клещите ги стискам докато се оформи прилично .
А за стиропора ми се струва прекалено рехав материал по скоро нещо от по твърдите изолаций аз ползвам от тази синята и релсите не са лепени фиксирани са само с джамджийски пирончета понеже на мен за 1 година ми е вече 6 пренареждане .
Аз повече от 1 месец не мога да изкарам с 1 трасе . А като ги залепиш и вече край после трудно се разлепят и се и чупят .
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 09 Декември 2014, 08:05:25
Гледам снимките ти в другата тема, виждат се само тези релси по-новия тип, явно Z, на от тях имам само една елипса от стартовия пакет ... като ги наложа върху ламината 110-тата серия върви екстра с няколко вагончета, но сръбския дизел тук-там поспирва ...много са дълги тия дизели, явно им трябват криви с по-голям радиус ... на стария тип релси профил П при снадките на релсите на някои места едната релса е малко над другата и дерейлира или спира, но пък както писах по-горе имам доста от тях, вкл. и стрелки и се чудя какво да направя за да мина по-тънко естествено ...
Все още чета из темите и попивам, няма да бързам, макета може да ми отнеме бая месеци ... гледам и някакви скоби между частите на основата ти - явно си го направил разглобяем ...
При всички положения най-вероятно като "място за домуване" на макета ще ползвам мястото под спалнята, тя е голяма, тъй-като жената не отпуска никакво място вкъщи ... вариантите са няколко - единия е размер на макета 1.90 х 0.80, другия е 1.60 х 0.90, трети вариант е да е два пъти по-голям, но сглобяем, имам и вариант да е 3м дълъг, по едната стена на стаята, като ще ползвам високите ми над метър колони в двата края под макета, а по средата стелажите ми със CD-та - при тоя вариант няма как да обикаля влака в кръг, ще може да има само двупътен участък, като двата пътя ще са свързани със стрелка, ако се спра на него хубавото е, че макета няма за се "прибира", тъй-като ще заема място само по дължината на стената - например ще е 3м дълъг и 0.5м широк, но в тоя случай ще трябва за обособя нещо като депо да речем, няма да има възможност за гара, смятам че ще е грозно само на прав участък да има гара и влака да движи напред-назад само ... но първо трябва да реша за типа релси, който ще ползвам, посъветваха ме да запоя релсите от двата типа където се срещнат, с клещите как би станало???
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: pach в 09 Декември 2014, 08:23:39
Това с монтажа над музикалната стена е мн.добро решение. Под спалнята също не е лошо, но помислил ли си как ще го вадиш и слагаш от там?
Като начало да се ориентираш все пак какво искаш и какво можеш може да прочетеш например тук:
Как да разпознаем  мястото за бъдещия  макет? (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/20/kak-da-si-razpoznaem-miastoto-za-bydeshtiia-ni-maket.1150431)
А тази статия също може да ти е от голяма полза в началото:
Макета – основи, носещи конструкции и места за тях. (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/08/22/.1141836)

Тук ще намериш основни насоки, макета да не стане детска играчка (за това схемата изкарва макс 1 мес.)
Макета – предназначение, концепции, начин на управление и времево позициониране. (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/05/.1145857)

 ;D
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: svetljjjo в 09 Декември 2014, 14:40:17
Ето давам снимки на различни типове снадки
както споменах имам 5 различни типа релси на трасето си плюс още едни китайски които още не съм вкарал но и това ще стане

ето снимки с обяснения

най  старо пико U профил снаден директно с П профил пак пико
(https://lh3.googleusercontent.com/-3aTuvnsm5hA/VIbnUdyx3UI/AAAAAAAAA4A/BCIva8gQs1U/w958-h719-no/DSC01306.JPG)

ето снадка пико П профил с флейшман Z
(https://lh4.googleusercontent.com/-TJCJedrXc9k/VIboCZESkNI/AAAAAAAAA4k/l5Jr4dZyd24/w958-h719-no/ABCD0002.JPG)

ето снадка с най старо пико U профил директно с флейшман Z
(https://lh5.googleusercontent.com/gA-5pe2chEE30sVSteq9EMfiRnzKZ2EjxSdY_ad2elI=w958-h719-no)

ето снадка на флейшман с лима от един и същ профил Z
(https://lh5.googleusercontent.com/-jHI0169AKQM/VIbp3BmghNI/AAAAAAAAA50/13HrAK8fhXQ/w958-h719-no/ABCD0004.JPG)

и за последно изрязано парче с резачките за доснаждане за да не те накарат някой съфорумци да ходиш да си купуваш за 20 лева парченца  :lol:
(https://lh6.googleusercontent.com/-je1by6NafBg/VIbqSx2aOeI/AAAAAAAAA6c/Sq76-VvFQrQ/w958-h719-no/ABCD0003.JPG)

И най накрая за да не каже някой че това е просто така сглобено и по него нищо не се движи и не е пробвано
снимка на част от локомотивите с който си разцъквам ежедневно понеже за всички нямам място.
И да допълня че ги карам с шим контролер и компютърно захранване иначе казано развиват скорости големи.
Някой са със сменени моторчета от стари сд роми и на завойте просто изхвърчат от инерцията .
Всичко това ако не разполагаш с някакви суми а искаш да се кефиш като мен.
Ако си като някой съфорумци и не си знаеш парите и се чудиш къде да ги вкараш
най добрия и удачен вариант е да си избереш готово проектирано трасе и да си купиш релси от каталог под номера  :lol:

(https://lh4.googleusercontent.com/-LbE_t68-RZc/VIbtd2xIqxI/AAAAAAAAA7Q/fDW_TErVm98/w958-h719-no/ABCD0006.JPG)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 09 Декември 2014, 14:53:27
Хехе, не съм от "паралиите", със мижавата ми заплата на локомотивен машинист няма как да бъда ...  ;D
Ето релсите, с които разполагам:

(http://prikachi.com/images/22/7772022u.jpg)
(http://prikachi.com/images/24/7772024a.jpg)

Първите са П-профил, а вторите са от стартов комплект на PIKO, като погледна срещу тях са на буквата Т обърната...
Ще се мъча с наличното да сглобя някакво трасе ...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: svetljjjo в 09 Декември 2014, 15:02:18
еми ето ти разполагаш със същите релси като мен
сам виждаш че са снадени заедно .
Като снаждаш П със това на което викаш Т профил махаш на П профила шипчето от едната страна да се получат 2 дупки и вкарваш Т профила да влезе 2мм са му напълно достатъчни и леко стискаш с клещите от страни и от горе да прилепнат и готово  :)

А забравих да ти кажа за дизела и моя беше така отвори го той е с 2 кардана тоя дизел движещи са и предните и задните колоси освен това е и с червяк и забчатки иначе казано иска много масло а и може да се наложи малко да се наместят пласмаските на кардана навътре ако са много на вън от оста .
аз така си ги оправям мойте локомотивчета отварям ги подавам им напрежение и съм си изрязал стойки от изолацията да висят колелата във въздуха и пускам и гледам как върти какво го мъчи ако има нещо да го мъчи .
Освен това на тоя дизел отдолу колосите ги държат едни пласмасови капачки дето са щамповани ресьорите на тях които се щшпват за основата с 2 щипки мойте беха счупени и дефакто колосите клапчеха доста с по 2 малки винтчета и бургия 0,6мм на мястото на счупените щифтове сега хвърчи като френско TGV  :lol:
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: D2 в 09 Декември 2014, 21:22:04
Браво Svetljjjo,голям майстор си! На твоето трасе само където истински релси няма. А относно моделните релси,освен Т профил,всичко друго е старо,еле пък картонените.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: Ivo Nedkov в 11 Декември 2014, 13:38:25
За моя макет аз също съм ползвал от старите релси на ПИКО.
Имах в достатъчно количество, купих си само няколко стрелки.
Дублирал съм захранването на 6 места и нямам проблеми
с движението на локомотивите.
Ако лините са в добро състояние, не са ръждясали
или изкривени и посукани, може да се ползват.
Разгледай тук няколко снимки:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1889.msg91704.html#msg91704 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1889.msg91704.html#msg91704)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: widowmaker в 14 Декември 2014, 13:40:53
Цитат на: grivata link=topic=4656.msg97555#msg97555 date=1418129607
Хехе, не съм от "паралиите", със мижавата ми заплата на локомотивен машинист няма как да бъда ...  ;D

Добро бюджетно решение е закупуването на профил и траверсни скари от Тилиг.
Излиза по евтино, релсите стават без забележки и единствено трябва да се нареже профилът
на нужната дължина и да се "наниже" на траверсните скари.
Съединителни клипсове също се продават отделно.
Аз съм с Тилиг-Елит и всичките ми релси са направени по тоя начин.
За стрелките също има няколко решения, преди се продаваха Тилиг флекс траверсни скари и за стрелки,
с които могат да се направят лява, дясна, лява и дясна в крива и Y стрелка.
Друг вариант е да се закупят само скари от http://www.g-weller.de и да се ползват подробните
чертежи, които са качени на сайта за рязане на профила. Неговите скари и профили са също "Пилц",
такива, каквито са и Тилиг-Елит. Ето един пример какви са цените: http://www.g-weller.de/gwe/31/g_m_r.html
Цената за една траверсна скара варира между 6 и 10 евра и с подходящо направено приспособление могат
да се изрежат за нея профилите (Тилиг-Елит) с нужната форма и размери.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: Old Boris в 14 Декември 2014, 19:28:11
Направо ме окуражихте! и аз се опитвам да направя същото на моя ТТ макет. Сменям старите П релси с новите Т, но при стрелките искам да запазя старите електромагнитни, работещи много добре и към тях да закача новите релси. Получава се с малко "игра". За сега остава проблемът, че нямам достатъчно 1000 мм релсови профили, а в нашите добри приятели - хоби магазините не доставят.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: gregary в 14 Декември 2014, 20:22:24
Цитат на: Old Boris link=topic=4656.msg97639#msg97639 date=1418578091
За сега остава проблемът, че нямам достатъчно 1000 мм релсови профили, а в нашите добри приятели - хоби магазините не доставят.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-7-0-24314-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/produkt.html

Това ще ти свърши работа.Него има предвид widowmaker-а.
Успех!
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 14 Декември 2014, 20:52:48
От цялата работа не разбрах само защо трябва да се купуват релси (1000 мм релсови профили) и траверсна скара, след като има флекс релси.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: Old Boris в 15 Декември 2014, 00:07:00
mitko0888, Въпрос на тънки финансови сметки. :)
Така според цените на Tillig за 1000 mm релсов път става:
 За 83125 Flexgleis, който е с дължина 664mm  за 1000mm излиза 16.20 лв.
За  Schwellenband (6 х 166mm = 996 mm) + 2  Profil 2,07 mm  за 1000mm излиза 12.70 лв.
За  Flexschwellenband (5 х 220mm = 1100 mm) +2  Profil 2,07 mm   1000mm излиза 11.43 лв.
А един макет гълта доста метри, така че бакалията може да си посмята. :pleasantry:
Освен това нанизването на релсите на траверсите калява нервите, приучва на търпение за преодоляване на трудности и е висше удоволствие равняващо се на бродерия на гоблен. :on_the_quiet:
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: svetljjjo в 15 Декември 2014, 01:06:53
е то ако се смятат на метраж това може да е най евтино
http://www.hobby.store.bg/p48605/prava-zhelezopytna-relsa-g231.html
2,90лв за 40см
А и в olx.bg могат да се намерят релси на изгодни цени с малко пазарлък.
А пък в ebay.de могад да се намерят доста изгодно трябва само да се внимава да се гледа доставката че тя оскъпява
иначе аз мойте неща на 90% са от там  :)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 15 Декември 2014, 07:30:13
Цитат на: Old Boris link=topic=4656.msg97642#msg97642 date=1418594820
mitko0888, Въпрос на тънки финансови сметки. :)
Така според цените на Tillig за 1000 mm релсов път става:
 За 83125 Flexgleis, който е с дължина 664mm  за 1000mm излиза 16.20 лв.
За  Schwellenband (6 х 166mm = 996 mm) + 2  Profil 2,07 mm  за 1000mm излиза 12.70 лв.
За  Flexschwellenband (5 х 220mm = 1100 mm) +2  Profil 2,07 mm   1000mm излиза 11.43 лв.
А един макет гълта доста метри, така че бакалията може да си посмята. :pleasantry:
Освен това нанизването на релсите на траверсите калява нервите, приучва на търпение за преодоляване на трудности и е висше удоволствие равняващо се на бродерия на гоблен. :on_the_quiet:

Не мисля че сметката ти е коректна, сигурно гледаш за твоето ТТ, аз като писах смятах за Н0:

флекс релса 890 мм, 85125, е 5.10 Е,

Релсофият профил е 85500 е 2 х 1.30 за 1000 мм, плюс 4 х 0.65 за 4 траверсни скари (напр. 85018) за 912 мм, сумата е 5.20 Е.

Цената си е същата. Дори и да има разлика, едва ли ще смяташ стотинки на метър, колкото и да е голям макетът.

А и като поръчка, и за "търговците" трябва да им е по-лесно да поддържат един продукт (флекс релси), а не 5 отделни артикула, от които все има някой излишен и някой който не ти достига и го чакаш да дойде.

ПС. Цените са от каталога на Тилиг, но и в Липето с отстъпките нещата са аналогични.
ПС2. Ясно е че в нашето хоби и с нашите особености съветите не вършат работа, но все пак: ако някой ще прави нов макет, купете си нови и хубави релси (флекс :) ) и забравете за старите П профили. Поне аз не не съжалявам за зарязаните един кашон стари релси в идеално състояние, че и стрелки и какво ли не покрай тях.

Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: widowmaker в 19 Декември 2014, 19:55:52
Идеята да се ползват Тилиг Елит е не само заради много добрата детайлност и реализъм на релсовия материал,
но и заради това, че е използван (тъмно оксидиран) месинг за профила, който като материал дава много добро токоснемане,
просто няма други релси с толкова добро токоснемане. Говорим за прав ток, не за променлив.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 24 Януари 2015, 07:01:03
Значи, ако правилно съм разбрал, 1 метър железен път флекс релса+скара 83025 излиза около 5 евро в Липето или другия немски сайт?
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 24 Януари 2015, 09:00:44
Цитат на: grivata link=topic=4656.msg98252#msg98252 date=1422075663
Значи, ако правилно съм разбрал, 1 метър железен път флекс релса+скара 83025 излиза около 5 евро в Липето или другия немски сайт?

Пишеш 83125 в бялото поле горе в ляво в сайта на липето - излиза ей това: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24200-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24200-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html) - 66 см за 4.81 евро - готова флекс релса на "дървени" траверси - 7.28 евро на метър.

Или

Два профила по 1000 мм - 85500: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-7-0-24314-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-7-0-24314-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html) - 2 х 1.29 евро = 2.58
плюс 83025 - 22 см основа: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24181-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24181-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html) - по 0.58 евро на брой, ако ще смяташ на метър излиза 2.64. Общо 1 метър ти излиза 2.64 + 2.58 стана 5.22 евро на метър.

Сигурно ще ти трябва това: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24331-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24331-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html) и това: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-0-24330-007007-0-0-0-0-0-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-0-24330-007007-0-0-0-0-0-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 24 Януари 2015, 11:07:51
Най-после човек, който да обясни всичко точно и ясно!
Благодаря ти, Митко!  :)
Освен да поръчвам ... надявам се да мога да се справя със сглабянето на стрелките - доста по-тънко излиза като е на части ...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: pach в 24 Януари 2015, 11:10:11
Последно - макета с П-профил ли  ще го правиш или с Т-профил?
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 24 Януари 2015, 11:23:31
Цитат на: grivata link=topic=4656.msg98260#msg98260 date=1422090471
Най-после човек, който да обясни всичко точно и ясно!
Благодаря ти, Митко!  :)
Освен да поръчвам ... надявам се да мога да се справя със сглабянето на стрелките - доста по-тънко излиза като е на части ...

Една стрелка гледам че в този размер е 12 евро: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24219-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24219-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html)

Китовете за сглобяване е 10.71 : http://www.modellbahnshop-lippe.com/produktsucheneu/0/0-0-0-0-0-83426-0-0-0-0-0-grp-gb-h/produktsucheneu.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produktsucheneu/0/0-0-0-0-0-83426-0-0-0-0-0-grp-gb-h/produktsucheneu.html)

Нали знаеш че тези стрелки за тези цени са без задвижване? (някой те беше питал колк оси скаран с немски или английски)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 24 Януари 2015, 13:47:40
Цитат на: mitko0888 link=topic=4656.msg98262#msg98262 date=1422091411
Една стрелка гледам че в този размер е 12 евро: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24219-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24219-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html)

Китовете за сглобяване е 10.71 : http://www.modellbahnshop-lippe.com/produktsucheneu/0/0-0-0-0-0-83426-0-0-0-0-0-grp-gb-h/produktsucheneu.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produktsucheneu/0/0-0-0-0-0-83426-0-0-0-0-0-grp-gb-h/produktsucheneu.html)

Нали знаеш че тези стрелки за тези цени са без задвижване? (някой те беше питал колк оси скаран с немски или английски)

Тоест не мога да ги ползвам и като ръчни ли?
А това на части излиза по-тънко:
http://www.dsautomodelle.de/Gleismaterial-TT/Tillig-EW1-15-links-BS.html

Значи Tillig не произвеждат ръчни стрелки, а само електрически и с механизма една стрелка излиза към 50лв ...или се лъжа?
С английския съм екстра, от немския някоя и друга дума ми е останала в главата от даскало някога ...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 24 Януари 2015, 14:59:43
Цитат на: grivata link=topic=4656.msg98268#msg98268 date=1422100060
Тоест не мога да ги ползвам и като ръчни ли?
А това на части излиза по-тънко:
http://www.dsautomodelle.de/Gleismaterial-TT/Tillig-EW1-15-links-BS.html

Значи Tillig не произвеждат ръчни стрелки, а само електрически и с механизма една стрелка излиза към 50лв ...или се лъжа?
С английския съм екстра, от немския някоя и друга дума ми е останала в главата от даскало някога ...

Има и по-тънко на части: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24237-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html#besch (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24237-007002-0-0-0-0-2-0-grp-gb-h-0/ein_produkt.html#besch)

Не съм виждал Тилиг ТТ на живо и не знам дали имат пружинката на пико, която да държи стрелката в крайно положение.  Задвижването е колкото стрелката: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24248-007003-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24248-007003-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html)
В каталога и в сайта има една таблица кое задвижване за коя стрелка става.
Моторчетата от Конрад са най-евтини. Намери във форума е писано много за тях, бяха около 10 лв.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 24 Януари 2015, 16:03:10
С една дума да си приготвя около 50лв за една стрелка на Tillig в ТТ,, електрически задвижена ... ясно!
А дали е възможно да си купя Т-профил релсите само, а да ползвам П-профил стрелките, като точно преди тях сложа преходник между двата профила, някъде по сайтовете гледах такъв ...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: Old Boris в 24 Януари 2015, 22:25:48
Имаше във форума наш колега, който беше навързал най-различни типове релси в НО. Не съм сигурен дали е било успешно, но всеки си решава. Идеята ти е интересна. Пробвай :bb:! преходни релси ТТ, май има още при Жоро. Отворен проблем си остава 1000 мм (метровките) релси, които са най-подходящи за хобистите, но нашите търговци не ги внасят. Не съм им изгодни ли, що ли?!
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 24 Януари 2015, 23:32:03
Цитат на: Old Boris link=topic=4656.msg98280#msg98280 date=1422131148
Имаше във форума наш колега, който беше навързал най-различни типове релси в НО. Не съм сигурен дали е било успешно, но всеки си решава. Идеята ти е интересна. Пробвай :bb:! преходни релси ТТ, май има още при Жоро. Отворен проблем си остава 1000 мм (метровките) релси, които са най-подходящи за хобистите, но нашите търговци не ги внасят. Не съм им изгодни ли, що ли?!

Те стрелки не внасят, ти 1000м(метровките) релси искаш...
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: JORDAN в 24 Януари 2015, 23:54:58
В Липето има всичко, доставката над 100 евро е безплатна.
От Липето са много точни, досега съм купувал десетина пъти от тях, не е имало никакви проблеми.
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 25 Януари 2015, 09:39:19
Цитат на: JORDAN link=topic=4656.msg98282#msg98282 date=1422136498
В Липето има всичко, доставката над 100 евро е безплатна.
От Липето са много точни, досега съм купувал десетина пъти от тях, не е имало никакви проблеми.

Регистрирах се вчера в Липето. Щом си купувал от тях, би ли ми обяснил, като си купя стрелката на линка и я сглобя, ЩЕ МОГА ЛИ ДА СИ Я МЕСТЯ РЪЧНО ИЛИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЩЕ ТРЯБВА ДА КУПУВАМ МЕХАНИЗЪМ ОТДОЛУ И Т.Н.????
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24233-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html

Друг въпрос: Като си купя метровките флекс релси http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24243-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html и тая скара за тях http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24181-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html ще трябва ли да купувам и ей-тези нещица http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-24244-007001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html ?
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: mitko0888 в 25 Януари 2015, 10:14:58
Виж тук как се превключват: https://www.youtube.com/watch?v=hjXOIt6EISc (https://www.youtube.com/watch?v=hjXOIt6EISc)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: Ivo Nedkov в 25 Януари 2015, 13:44:07
За механизмите за стрелките има отделна тема тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,132.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,132.0.html)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: grivata в 25 Януари 2015, 13:47:27
Само дето тая стрелка и в Липето я няма в момента, има само 12градусови ...
Явно да си в ТТ си е истинска мъка!  :)
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: TheJackal в 25 Януари 2015, 14:13:02
Освен "Липе" има и други два магазина които ползваме:
 
http://www.mbs-sebnitz.de/gleisbau/l/manufacturer=tillig/scale=1-120.html

https://www.elriwa.de/produkte/gleise/spur-tt/?sPage=1&sPerPage=143

И едно мое лично мнение: не се занимавай с макети и губи време на грешно хвърлени пари на вятъра, защото след като макета го направиш ти гарантирам от личен опит, че още на първия час ще ти омръзне или ще искаш да добавиш и още нещо, а мястото все не стига и вечно нещо преправяш. Иди в клуба, разгледай и ако решиш вземи направи 1-2 модула и когато има събирания трасетата и кефа е незаменим!

P.S. С този си пост предполагам, че ще си навлека гнева на голяма част от съфорумците, но избора си е само и единствено твой! Успех с хобито!  :hi:
Титла: Re: Тип релси
Публикувано от: pach в 02 Февруари 2015, 13:34:05
 ;D ;D ;D
И така ... за релизирането на един проект  ;) ... и въобще всички които попитаха и ...ги пожелаха.... :yes:

Стават най-вече за V и VІ епохи поради спецификата им.
За пръв път са демонстрирани от фирма "PECO" на нюрнбергския панаир през 2013 година (значи не са новост вече).
Имат доста приличен вид, но за жалост са с по-нежния за нас профил - код 75!!! И са само в Н0 обаче! :yes:
Ето как изглеждат, за всички които биха искали да пресъздадат такъв участък в свойте ....трасета.
(http://store.picbg.net/pubpic/F1/3D/61c3eddd8d97f13d.JPG)
(http://store.picbg.net/pubpic/0A/3E/7923561399e50a3e.JPG)
Забележете, че се наименоват "гъвкави"(Flexgleis 914mm), макар да ми е любопитно
до колко са "гъвкави" през 4 траверси!? (или всъщност са през 2 ?) :scratch_ones_head:

(http://store.picbg.net/pubpic/C0/31/33f93ebd27d9c031.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/76/AE/ea6bd336e30d76ae.jpg)
Цитат
От "Peco" обявиха, че пускат на пазара, френски тип, безнаставови звена "Bibloc".
При този тип междурелсието е реализирано чрез две бетонни блокчета,
съединени чрез стоманен прът - вместо добре познатите ни цели траверси.
 Peco е направила проекта  H0 мащаб с код 75 на профила.

За повече инфо и евентуално закупуване, можете да отворите тук:
http://www.modellers-mecca.co.uk/track/11572-sl-106f-peco-streamline-oo-ho-code-75-flexible-track-bibloc.html

или в английският ибей - например:
http://www.ebay.co.uk/itm/PECO-SL-106F-25-x-36-Code-75-00-Gauge-Flexible-Track-Concrete-BIBLOC-Sleeper-/171388539799?pt=UK_Trains_Railway_Models&hash=item27e78d9397

 ;D  но ги има и при испанците дори:
http://www.trenexpress.es/tienda/product_info.php?products_id=3112&osCsid=l57r4uvl8066ees8mo3cuktlv2

 Успех на пожелалите ги  :hi: