RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 06 Януари 2019, 19:17:21
-
Честита нова година на всички!
Вчера малко ми доскуча, а освен това доста дълго се въртя около 14, 19, 32 и 44, та реших да разнообразя с нещо набързо. Представям Ви прототипа на парната мотриса на Ganz, позната у нас като БДЖ Серия 200 били в експлоатация от 1905 до 1930 г. Тъй като информацията за тези мотриси е малко оскъдна (поне при мен), та се наложи да импровизирам.
Изработката в момента е доста груба, но това е с цел икономия на време. Все пак, до окончателния модел ще има още поне 5-6 преработки и доработки. Липсват фугите по покрива, както и други детайли, но и за тях ще дойде ред. За изработка на рамата не остана време и затова показвам 3D модела. Машинката възнамерявам да бъде задвижена с двете колооси.
(http://media.snimka.bg/s1/6312/038868453.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/6312/038868454.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/6312/038868455.jpg)
Има още час-два работа по рамата и ще е готова за изработка - първо FDM за да видим механично как стои на модела, после SLA за максимална детайлизация:
(http://media.snimka.bg/s1/6312/038868456.jpg)
-
Та нещо такова ми се върти в главата за трансмисия....
(http://media.snimka.bg/s1/6312/038868472.jpg)
Ще го пооформя още малко тази нощ, пък утре ще го видим как ще излезе на 3D-то.
И все пак, тук има големи майстори - ще се радвам да прочета мнения - добри или лоши - нали все пак съм новак в бранша и не разбирам много от ЖП моделизъм...
-
Ето и матрЯл от първите проби:
(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892292.jpg)
Отново изпълнението е в стил Буанароти - с чука и длетото, но важното беше да я подкараме на релсите, а не да пудрим външния вид.
(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892291.jpg)
И малко видео: https://youtu.be/Km3HE6BsfN0 (https://youtu.be/Km3HE6BsfN0)
-
КОлеги
Извинете ме, но наистина не мога да се стърпя...
теглете една прахосмукачка. С целия тоя гипс и боклуци по макета наистина ми става жал... и онзи подвижен състав на заден фон, който е нахвърлян.... някак отношението към хобито е занижено, да не кажа мърляво.
Приемете го като градивна критика!
-
КОлеги
Извинете ме, но наистина не мога да се стърпя...
теглете една прахосмукачка. С целия тоя гипс и боклуци по макета наистина ми става жал... и онзи подвижен състав на заден фон, който е нахвърлян.... някак отношението към хобито е занижено, да не кажа мърляво.
Приемете го като градивна критика!
Напротив! Крайно време беше някой да го каже... Ще вземем мерки по спешност. :hi:
-
Благодарение на Piko1 търсих нещо в нета - едни немски дизеляци от WWII, но по неведоми Гугълски алгоритми стигнах и до една много интересна статия, съдейки по картинките. Там има нашата мотриса 200, ама с инсталиран дизелов двигател...
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Benzinelektr_JohWeitzer_DeDion-Bouton.png?1553238877529)
ето линка: http://www.wikiwand.com/de/Weitzer-De_Dion-Bouton-Triebwagen (http://www.wikiwand.com/de/Weitzer-De_Dion-Bouton-Triebwagen)
-
Парцельо си е твой - дек си искаш, там ке си легаш. ;)
-
Именно ние си чешем крастата :sarcastic:
А що се отнася до това с художествената фантазия
Ми не е чак такава фантазия щом са се водили преговори
За локомолшън Серия 47 в началото на 90те та даже дори запазени серийни номера си имат в шкода ама финанси иок
Формата и може да е различна както по горе споменах
Може да е на външен вид като 85E и 93Е самия 93Е се води развитие на чешките 163 (71Е) те 3та генерация като се има предвид че 43р ( сиреч 44 и 45) и 163 се водят второ поколение
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/184_503_SDKD_T3_-_T2.jpg)
-
Разговори в сферата на моминските мечти са напълно излишни. Ако ще принизяваме диалога във форума до това ниво, аз няма да участвам. Не ми се хаби виртуално мастило, ако ме разбираш. Друг път можеш да се чешеш сам, няма нужда да ни занимаваш със сърбежите си.
:hi:
А аз ще ви помоля да показвате повече уважение към останалите участници във форума независимо какви идеи и мисли споделят! Иронично-ехидният тон си го оставете за други места.
Dispatcher
-
Хора, искате ли да се върнем на темата за парна/дизелова мотриса 200 ? :pleasantry:
(http://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/200.JPG)
-
Хора, искате ли да се върнем на темата за парна/дизелова мотриса 200 ? :pleasantry:
(http://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/200.JPG)
Като обърнем отдолу ще видим ли това:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882540.jpg)
Снимка на нашата версия за сверка:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882541.jpg)
-
Като обърнем отдолу ще видим ли това:
Най-вероятно не. С една задвижена колоос не иска да джитка, особено по баир, да не говорим, че умира на стрелките, освен ако не е на 16 Волта и не се движи със скорост на болид от Формула 1. Поради тези причини, са задвижени и двете колооси - има кардани, валове и простотии, които съсипват благинките, наречени парни цилиндри. А да слагам 2 двигателя на всяка колоос и да ги крия в коша - първо за мен не си заслужава за тази въшка да се хабят 2 мотора, второ, май ми се върти в главата да й направя интериор...
Мога да се пробвам да маскирам леглото на двигателя като тези парни цилиндри, ама честно казано не ми се навлиза чак в такива подробности - мотриската като си джитка по релсите много-много не се вижда какво има отдолу. За да стане витринен модел - за сега нямам съответния стимул :blind:
-
Като обърнем отдолу ще видим ли това:
Дори и да не е баш същото отдолу, пак ще е ОК. Ама поне отстрани погледнато да е ясно кое е прозорец, кое е врата.
-
Дори и да не е баш същото отдолу, пак ще е ОК. Ама поне отстрани погледнато да е ясно кое е прозорец, кое е врата.
Точно и на място....голяма съм тиква...ама като няма читави скици и снимков материал - така става...ще преработя 5ти и 6ти панел - малко по-малки да станат заради касата и ще им боцна малко панти и дръжки....има, виждам, и едни малки отваряеми джамчета - и на тях панти, че и дограма...
-
Извинявай, Иво, но чак сега се вгледах по - подробно и ми се струва, че изпъкналите части по бордовете, които си направил са всъщност
" креватна или ако по - ви харесва железопътна живопис ". В реалността там няма тези изпъкнали щамповки. :(
-
Извинявай, Иво, но чак сега се вгледах по - подробно и ми се струва, че изпъкналите части по бордовете, които си направил са всъщност
" креватна или ако по - ви харесва железопътна живопис ". В реалността там няма тези изпъкнали щамповки. :(
Краси, не си прав! Не е живопис!
Нали коментирахме вече Буонароти..
-
Сега вече сериозно:
От тези щамповки спечелих 2 неща:
1. Голям зор беше да ги направя на програмата, фасулско ще е да ги махна - демек задобрявам със софтуера.
2. Още по-голям зор беше да ги изработя на FDM принтера - сега работата се опростява още повече.
По въпроса с тежестите - с около 200 грама олово върви супер. Обмислям да направя рамата от 4 ММ стомана, за да не се налага да тъпча олово вътре.
-
И според мен стоманата е перфектен избор а за интериора
Какво ще правиш там или тепърва започваш с обмислянето
-
Ще спретна едни пейки, ако не ме домързи може да нарежа на ленти (дъски) от дървен фурнир, но по-вероятно да си останат само принтирани и боядисани.
Колкото до котела, кранове тръби и др. ще се пробвам да ги пусна на смолния принтер.
-
VIOLA!
Язък за сводовете....аз си ги харесвах... :prankster:
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/qroghszcgyun1dpk88wdlk89cuicryks.JPG)
-
Сложи ребрата на покрива де. Или ще ги правим ецвани? :yes:
-
Нещо такова?
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/gbg60ncblekvz9fflizipn3cak15x6n0.JPG)
-
:good:
-
Понеже мисля да правя и интериор, за по-голям реализъм да попитам: пейките чам ли са или бук/дъб?
-
Аз бих заложил на дъб но трябва да се поровя малко в архива Google
-
Аз рових, ама не открих нищо. После се зачетох в географията на Унгария и по-скоро в частта за флората. Хората имат хубави дъбови гори, от които правят още по-хубави дъбови бъчви, та да отлежава Токайското вино. И това наклони везните при избора на дъбов материал.
Обаче сега ми изникна друг проблем:. Видях, че има тоалетна, ама не мога да се ориентирам с клекало ли е или със седалка....
П.п. пфууу, ти бе било толкова просто да се прави интериор...
-
До тук всичко е чудесно
Аз обаче много се притеснявам за диаметъра на отвора на тоалетната “нужника“
търсих много в нета обаче не можах да намеря точни спецификаци а ще е безсмислено и много неразумно ако
нямаш точния размер изобщо да почваш да правиш нещо щото то няма да отговаря на оригинала :lol:
-
А кабрио ли ще правиш тоалетната, та се вълнуваш
как точно е тя? От къде можеш да я видиш вътре?
Нещо пак, май се бориш за жълтата тениска!
И въобще като сложиш двигателя и кардана,
какво точно ще оставиш от интериора?
:lol:
Моля, спазвайте добрия тон!
Dispatcher
-
Нещо пак, май се бориш за жълтата тениска!
:lol:
Ако за тези публикации заслужавам да бъда поставен под модерация - значи наистина мястото ми не е в този форум....
Хубава вечер!
-
От последните три поста, ние с теб ли сме за модерация?
А то аз съм почервенял всъщност...
Доколкото съм запознат, жълтата тениска се връчва на
етапните победители в колоездачни обиколки. Тоест
така се означават лесно за публиката новия победител ( или стария)
и същевременно се стимулира още преди края на състезанието.
Това според мен именно е похвала в духа на добрия тон.
Пък и не виждам кой друг прави въпросния модел.
Съжалявам, но не разбрах от къде ще се вижда тоалетната
( при това в 1/87) тъй като има шест затворени страни.
Под на който е монтирана тоалетната.
Таван с осветление и вентилация.
Стена лява вътрешна , от към салона.
Стена дясна външна за коша.
Вътрешна врата за помещението.
Външна стена с матово (бяло) стъкло.
Станаха ли шест...Та така и не разбрах, от къде ще се
вижда вътрешността на тази тоалетна, та се обсъжда
толкова внимателно!? Едва ли е трупане на постове,
защото според мен е мерак (това е чудесно) за единствено
неповторим перфекционизъм!!!
Ако за това трябва да се модерира нещо...явно аз не схващам какво!
И от мен хубава вечер!
:hi:
Затова трябва да се пише ясно и недвусмислено.
Dispatcher
-
Сори,. Не съм разбрал метафората...изтълкувах го, като предупреждение, че ще ми светне жълтия надпис отдолу... :wild:
-
Аз го възприех като жълта книжка ...
-
Както и да е....този вариант на мотрисата, май ще е без WC, но спокойно може да носи името "Версия 00"
:give_rose:
-
Както и да е....този вариант на мотрисата, май ще е без WC, но спокойно може да носи името "Версия 00"
:give_rose:
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
https://youtu.be/QreVvsga5Mw (https://youtu.be/QreVvsga5Mw)