RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Клуб "Железопътен моделизъм - България" | Club railway modelling - Bulgaria => Клуб железопътен моделизъм - България | Club railway modelling - Bulgaria => Темата е започната от: EMPEROR в 20 Октомври 2008, 13:13:14
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
- История на българските железници
Нещата са далеч от окончателни, но ето че поставихме основите. Ще помоля всеки участвал във вчерашната дискусия, както и тези които по един или друг начин имат или искат да имат отношение към този клуб, да дадат своето мнение и/или предложения. Критиките също са добре дошли, но нека това не се превърне в поредният конфликт, защото пред нас са общите цели на клуба и ще успеем само и единствено, когато има мир, разбирателство и компромиси. В момента в който темата тръгне в грешната посока, ще бъда принуден да я заключа. Надявам се да подходите сериозно и без излични дразги и препирни да изработим ЗАЕДНО плана за развитието на клубът.
Благодаря Ви за вниманието!
С уважение,
Екипът на Railway Passion
-
Въпрос на приоритет - аз виждам първо клубно помещение , едва след това организиране не демонстрации и изложби ...Все пак някъде трябва да ги съберем , па макар и на пробен "пуск" , а не на место да се прогонват стиковки и тем подобни уточнения...
Много важна цел , която не виждам да сте се сетили събиране и документиране на Българска история на железниците...Да не забравяме , че хората преди нас вече са на възраст , и ние на там вървим , пък ако сега изпуснем момента , потомците ще се чудят дали сме имали въобще железници.
Пример - в продажби , ZAZO продава/разменя вагони , а аз питам такива дали сме имали и ние ...
Друг пример - издирвам какви са били цветовете на първата ни парна мотриса от GANZ - и за сега има откъслечни данни , включително съм по-следите на една пощенска цветна картичка - защо да не е в архива достъпна за клубистите (ако я "хвана" де...) и т.н.
Ако си имаме клубен архив , то задължително едно от направленията в него трябва да е история на българският принос в железниците.Това си е мое мнение...?
-
Много добре Пач обаче такива като мене дето не разбират и грам от БГ железници какво че допринесат за тази ти идея....мога само да се изложа или да объркам нещо :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ мене ме бива само за конструкции и моделни сгради и то ако съм на кеф, ама от влакове нищо не ми разбира главата.
-
мене ме бива само за конструкции и моделни сгради и то ако съм на кеф, ама от влакове нищо не ми разбира главата.
Ти действаш по сградите,а другите изнасят "лекции" по история на Българските железници.
Кой каквото знае и може 8) 8) 8)
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
за
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
за
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
ЗА ТЕЗИ ЦЕЛИ!
-
Много добре Пач обаче такива като мене дето не разбират и грам от БГ железници какво че допринесат за тази ти идея....мога само да се изложа или да объркам нещо :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ мене ме бива само за конструкции и моделни сгради и то ако съм на кеф, ама от влакове нищо не ми разбира главата.
Ами това е още една от основните причини да имаме и раздел за история на родните железници.Имаме ли някакъв архив , стига да те интересува , отваряш и научаваш за неща които са се случили.Защо карахте Яско да ви пише кои немски серий парни локомотиви са се изпалзвали и в България - щото ви интересуваше и не го знаехте!
Сега стигаме до абсурда , да знаем повече за DR отколкото за БДЖ.Хората които знаят нашата история в подробности , се броят на пръстите на едната ръка .Господ здраве да им дава , но някой от тях са в доста напреднала възраст.Сега ако не продължим тяхното дело по систематизиране не информацията , просто ще я загубим , и нашите деца , един ден ще ни презират , че сме имали тази възможност и не сме я реализирали.
Не твърдя , че от утре ще се юрнем да се ровим по архиви и документи , но смятам , че трябва да имаме архив , в който да съхраняваме всичко научено за българските железници , в развитието си като железопътни моделисти.
Народ който губи историята си , губи в крайна сметка и индентичността си...
-
Хайде да не се отклоняваме от темата...
Архив на БДЖ е конкретното предложение и аз съм ЗА.
Кажете си мнението и продължаваме нататък с останали идеи и/или коментари по текущите.
-
Това не е отклонение - архив на ИСТОРИЯТА на българските железници (които не са само БДЖ) е една от целите на клуба - каквато е и темата мисля...
Други предложения освен горе изложените има ли?
-
Така де, това ми беше мисълта... конкретното предложение е : ИСТОРИЯТА на българските железници
Гласувайте! Аз съм ЗА.
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
- История на българските железници.
И аз съм "за"...
При регистрацията ще се направят физически размествания по приоритет , но това е много добре...според мен де... :-[
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
- История на българските железници.
за
-
Готово... добавено и най-горе :)
И да, приоритета със сигурност ще е различен от начина им на изреждане по-горе... :)
-
Целите на Клуба са да насърчава, стимулира, подкрепя и насърчава с всички начини и средства железопътният моделизъм, да запази историята, науката и технологиите на железопътният транспорт в Р. България, както и да води напредъка на общността на железопътният моделизъм чрез образование, разработване на стандарти и препоръчителни практики, застъпничество и социално взаимодействие. Клубът се организира с благотворителна, образователна, информационни и научни цели, и други съвместими с железопътният моделизъм цели. Тези цели включват, но не се ограничени само до:
Да събира, да определя, да създава, да изследва, да публикува, както и да насърчава използването на стандарти за железопътен моделизъм за по-добър обмен на информация и експлоатация на железопътните модели за развитие на технологията на моделиране чрез научни процеси.
A. Да популяризира разбирателство и сътрудничество между производители, дистрибутори, търговци, издатели, потребителите, както и с широката общественост железопътният моделизъм.
B. Да развива техническите умения на лицата, занимаващи се с изкуството и техниката на железопътният моделизъм и да насърчава тези умения в железопътните моделисти.
C. Да обучава хора, ангажирани с железопътният моделизъм в методи на изграждане и експлоатация железопътни модели и прототипи.
D. Да популяризира хобито на железопътният моделизъм, където и когато това е възможно чрез публикации, срещи, форуми и с всички необходими действия за постигане на горните цели.
предвид вече описаните цели давам някои, които си повтарят може би
-
За мен историята на българската железница, а това не е само БДЖ, под някаква форма е задължителна за дейността и целите на клуба. Дали ще е изработването на модулен макет с БГ ландшафт, архитектура и подвижен състав или архив, а ако питате мен най-добре и двете и не само това, е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА.
Друго, за което трябва да се помисли от измерението на национален клуб е евентуалното членството в международни организации и асоциации като MOROP и т.н.
-
Друго, за което трябва да се помисли от измерението на национален клуб е евентуалното членството в международни организации и асоциации като MOROP и т.н.
...step bay step... цитат от Gervasii.
;D
-
Съгласен съм с гореописаните цели, Гервасии добре ги е разширил, но е добре да се добълни и нещо от рода на:
- Работа с училища и детско-юношески организации, за подтикването на подрастващите към творчески изяви, към придобиването на технически умения и запознаване с естеството на жп моделизма
Това го написах на прима виста и всеки може да го доофоми. Идеята е да се вмъкне и работата с децата, пък дано спомогнем за разпалаването на интересите поне у част от тях към нещо хубаво и красиво.
-
ЦЕЛИ:
- Популяризиране на хобито и привличане на нови членове
- Развитие на клубен макет на Фремо принцип
- Организиране на демонстрационни изложения
- Клубно помещение за лична употреба и/или изложения + работна база
- Формиране на регионални клубове под общо име и с обща цел!
- История на българските железници.
За
-
към гореизброените да се добави "членуване в сродни международни структури и организации"
-
Хммм това го обсъждахме в чата... незнам що ми е убегнало да го напиша...
П.П. Аха... сега видях... влезнало е в Реклама: "- Реклама и/или партньорство с други клубове и производители"
-
Тук (http://www.keighley-mrc.org.uk/page_1206019477093.html) се вижда , как пичовете наемат хале , правят си шоу- рум и вътр.раб.помещения ; има junior section ; сложили са вход ,
гледам ,че са 90 човека
-
Целите на Клуба са записани вече по условие и закон в устава му.
Темата може да бъде заключена.
;D ;D ;D