Явно и скандинавците са големи маняци.
Мдааааа.. Гроздето е киселоо, Пламене, мноооооо киселооооо.. :spiteful:
1. Важното е, че ВСИЧКИ РАБОТЯТ, събрани заедно! ...dispatcher... :hi:
2. Само като гледам онзи пич с тъмната фланела, дето се е подпрял отпред на модула, поне на мен ми става ясно, че височината е минимум колкото на долен ред кухненски шкафове /тези, които стоят на пода/, където отдавна стандартът за височина е 85 см. Тук ми се струва дори и повече - 1 метър. Не говоря за част от вътрешните модули, които умишлено са направени по-ниски, за да влизат ПОД другите /по-нисък етаж/
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150618178129&ssPageName=STRK:MEWAX:IT (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150618178129&ssPageName=STRK:MEWAX:IT)
Също днес
бе официално открита високоскоростната железопътна линия, свързваща Пекин с Шанхай.
Китайският премиер Вън Цзябао се качи на влак за Шанхай след церемонията в Пекин по пускането на 1318-километровата линия за пътнически превози, съобщиха държавните медии.
Влаковете по отсечката на стойност 221 милиарда юана (34,2 милиарда долара; 23 милиарда евро) ще развиват максимална скорост 300 километра в час и ще намалят почти наполовина времетраенето на най-бързото пътуване между Пекин и Шанхай до под пет часа, посочиха представители на железниците.
Планира се 90 двойки влакове (т.е. в двете посоки) да обслужват линията, като 63 от тях ще могат да развиват до 300 километра в час, а останалите ще достигат скорост от 250 километра в час.
Китайското министерство на железопътния транспорт съобщи, че целта е чрез скоростната отсечка да бъде удвоен превозният капацитет на железопътния транспорт между двата града до 160 милиона души годишно.
Билетите за най-бързите влакове по линията ще струват между 555 юана (86 долара) и 1750 юана (270 долара; 190 евро), а цените за по-бавните влакове ще варират от 410 юана (44 евро) до 650 юана.
Е, как да не ми дадете веднага някой и друг минус... Заслужавам го! Действайте!Аиде от мене един + имаш. ;)
http://www.vsekiden.com/158676
Каква е тази простотия ?!?!
Всите епохи в едно.. Ама нема рИализъм... :haha: :lol: :lol:
Да, това определено е изненада!
Англичанина да дойде в България и да снима филм за нашите железници.
И още по-голяма изненада - никой от форума да не знае за това...
А можехме да му покажем и теснолинейката и други интересни неща.
Добре че показа пласера за поддръжка, та да видят че имаме и нещо ново...
...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181401538708952&set=a.181401472042292.1073741830.100005173205045&type=3&theater
Не знам как се публикуват снимки във форума.
http://www.mowonline.org/forsale.html
:scratch_ones_head:
Чувал съм, че си ги карат по изоставени линии....
Уникални архивни кадри от най- мащабното учение , провеждано някога в България.
https://www.facebook.com/vitakom.tv/videos/738652472915334/
Пламен Златарев
Patch, съжалявам, обаче този път се изказа неподготвен!Филмът за България ще се излъчи преведен по Viasat History на 7.01 от 21 часа. В момента вървят реклами с откъси от филма.
Предаването за БГ се излъчи за първи път на 16.10. 2015
Series 4 (2015) - "Sofia to Istanbul"
За повече инфо виж тук:
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Continental_Railway_Journeys (https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Continental_Railway_Journeys)
Няма как напролет да са излъчвали този епизод...
Или ти говориш за някой друг? И за кой по-точно?
Аз коментирам, че е изненада, че никой от форума не знае
че се е снимал епизод за нашата страна.
Нали са водени разговори с БДЖ за да му разрешат да снима.
Пък и по време на снимките никой не се е похвалил....
А за сериала знам отдавна, от преди 2 години поне...
https://www.facebook.com/mgirginov/posts/731427863689918За съжаление това съдържание не е на разположение в момента
https://www.facebook.com/mgirginov/posts/731427863689918Иска регистрация у фейса...
а сега?
https://www.facebook.com/mgirginov/posts/731427863689918Страницата, която заявихте, не може да бъде показана в момента. Тя може би е временно недостъпна или връзката, на която сте щракнали може би е невалидна или изтекла, или може би нямате разрешение да виждате тази страница.
а сега?
Води се (май) най-голямата действаща товарна гара в Европа.
В района на Хамбург или по-точно:
Най-голямата разпределителна гара в Maschen южно от Хамбург е и най-голямата разпределителна гара в Европа. © ДПА
(http://img.zeit.de/mobilitaet/2015-01/eisenbahn-deutschland-vogelperspektive-bilder/eisenbahn-deutschland-vogelperspektive-04.jpg/imagegroup/original__880x585__desktop)
...
5. Справочник на железопътния моделист.
5.1 Стандарти NEM и MOROP.
а)NEM-010 на MOROP в превод на български език. (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/03/18/mashtabi-razmeri-i-mejdurelsiia.1065462)
б)NEM-102 - Габаритни размери в прави участъци - BG (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/03/19/.1065763).
в)NEM-103 Свободно пространство около коловози в крива-BG (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/03/20/nem-103-na-bylgarski-ezik.1066384)
г) NEM-105 Тунелни профили за нормално междурелсие-BG (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/03/25/nem-105-na-bylgarski-ezik.1067791)
д) NEM-112 Между коловозни отстояния-BG (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/03/21/nem-112-mejdu-kolovozni-otstoianiia-bg.1066703)
е) перони и рампи в железопътния моделизъм. (http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2012/11/15/peroni-i-rampi-v-jelezopytniia-modelizym.1020624)
...
Рядко срещана възможна комбинация от 1946г.
БР 91 и ..... :spiteful:
(http://www.saar-nostalgie.de/Bilder/Eisenbahnen/Loktransport/7588a_440.jpg)
(http://www.saar-nostalgie.de/Bilder/Eisenbahnen/Loktransport/7582g2.jpg)
(http://www.saar-nostalgie.de/Bilder/Eisenbahnen/Loktransport/7587b440.jpg)
Цялата история за това преместване по този начин на 21.04.1946 г . и още снимки можете да намерите тук:
http://www.saar-nostalgie.de/Loktransport.htm
Никога не бях чувал или виждал локомотив с такава система на задвижване (което нищо не значи естесвенно) :unsure:! Има ли модели на такива екзотики? Сигурно ще изглежда интересно!За този тип (http://4.bp.blogspot.com/-lx0yKcKQwnA/VBi0fJpOdhI/AAAAAAAARxw/5faBFAg7p0E/s1600/Willamette-Geared-Locomotiv.jpg) локомотиви ,може да видиш тук :https://en.wikipedia.org/wiki/Shay_locomotive (https://en.wikipedia.org/wiki/Shay_locomotive).
P.S. Говоря за този от 1.4сек
https://www.youtube.com/watch?v=MVPXt3ZijPA
Характерното за този форум, както и други такива форуми (особено англо-езичните), е дълбокото уважение към другите участници, конкретното откликване на всякакви въпроси,свързани с нашето хоби (това е истинско Railway Passion), колкото и да са елементарни. Никой не се заяжда, никой не се прави на "велик", никой не гледа да засегне другия.
OK, here's my two pennuth !!
While I have been laid up in my sick bed, I have downloaded the SCARM track planning software and have given it a good try out over a couple of weks. Unfortunately I have only AnyRail to compare it to - - -- and it doesn't !! If anyone can use it with anything less than 40 - 60 hours of reading the manual, then they must be Brain of Britain. This has to be the most unintuitive program ever written, nothing sems to do what the user wants. Sorry to be so critical but to me it is just total rubbish compared to AnyRail and I would recommend against even bothering to load it. If any of you have worked out how it works then I would love to know. And who needs 3D plans anyway? Concentrate on making it easier to lay the track would be my suggestion. It seems to be the fashion these days to make things far more complicated than they need to be.
SCARM is intended to work mainly with mouse and can be not so intuitive for those of you, who are familiar with other, icon-driven or drag-and-drop programs. I am trying to briefly describe every selected feature in the status bar in order to be easy and it is not neded to watch at the help every time (but it helps at the beginning). Also, I am trying to use as less as possible dialogs, because maintaining of multi-language interface is difficult. However, I am preparing a toolbox window, which will appear in the next version and will help, for example, for creating baseboard by direct entering of coordinates or by offsets.
SCARM is not perfect, but I am trying to improve it with every new update, so your feedback is appreciated, thanks again.
Mixy
Judging from your last post Mixy, I would guess that you are in the IT industry rather than a model railway enthusiast.
Whilst I accept that, for some really strange reason, English is not everyone's first language, if you cannot explain it clearly on here then what hope is there? The directions given in your post were gobbldegoop to me and to many others I am sure.
Actually, I am modelling in TT (1:120) scale. You can see some of my trains here. And as a programmer of SCARM, yes, I am qualified IT engineer. There are many people in the world, speaking many other languages than English and yes, I am one of them, whose native language is not English. If I am speaking or writing illegible, please excuse me. If other forum members think the same, let me know and I will not disturb you anymore.
Mixy
Както казах - всеки форум си има Бесен Дрисък.
.....
Не знам за БДЖто , но Тониеми веднага ще го направи този влак !!
Пантографите не са само за локомотиви и трамваи:
https://www.youtube.com/watch?v=kKBQ8Dp7lRM (https://www.youtube.com/watch?v=kKBQ8Dp7lRM)
Надземната (висящата) железница от гр.Вупертал - от мястото на водача:Това са чисто новите им влакове, въведени в експлоатация през 2015 година. Всичко е със съвременни технологии и материали. Не само, че не я спират, ами тази железница продължават да я развиват!!! Адски удобен транспорт!
https://youtu.be/DgfRq4kEFro
:yes:
За феновете на легото
(https://bricksafe.com/files/Tenderlok/bdz-600.76/Schraeg%20links%20vorne_mit%20Deko_01.jpg)
За феновете на легото
(https://bricksafe.com/files/Tenderlok/bdz-600.76/Schraeg%20links%20vorne_mit%20Deko_01.jpg)
Интересно филмче. Да не говорим за механичния звук :good:.
https://www.youtube.com/watch?v=nuwjUZCSB2Y
Това може да е в резултат на често и интензивно използване на тоалетните във вагонитеТочно от това е! Принципно, по-тежките субстанции са по-хранителни и дават добра реколта. :good:
Явно хората пият много бира и много пътуват и влагата е дала своя резултат :lol:
От време на време си гледам клипчета от Алпите :) (що ли? - природата, чистотата или реда може би...) и случайно виждам в 10:56 мин. една приятна къщурка с строяща се или действаща градинска железница. Около нея няма нищо, незаградена, няма СОТ или ТОК или пък видеонаблюдение...
10:56 мин. (https://youtu.be/m1inMK4YDv4?t=656)
Google Maps (https://goo.gl/maps/AUqjRjg5yJ72)
Всичко това, над 2 000 м. надморска височина, зимата доволно сняг...
От време на време си гледам клипчета от Алпите :) (що ли? - природата, чистотата или реда може би...) и случайно виждам в 10:56 мин. една приятна къщурка с строяща се или действаща градинска железница. Около нея няма нищо, незаградена, няма СОТ или ТОК или пък видеонаблюдение...
10:56 мин. (https://youtu.be/m1inMK4YDv4?t=656)
Google Maps (https://goo.gl/maps/AUqjRjg5yJ72)
Всичко това, над 2 000 м. надморска височина, зимата доволно сняг...
Еееех, кога ще ги стигнем ...?:scratch_ones_head: :good:
Понеже ме мързи да преписвам темата тук, поствам директно линка:
https://smurf-bg.com/aef/index.php?tid=27 (https://smurf-bg.com/aef/index.php?tid=27)
Вероятно говориш за нещо такова:
верно че изглежда яко ама малко ми се струва неприложимо то едвам се намира място за декодера камо ли за две серво машинки и електроника в един реален лок . Така на плексигласов макет е добре ама в лок трудно ще да влезе :)
При все наличието на осмиващи моделисти тук, вижте най-отдолу на статията и български модели на повече от 70 години...
Бихме могли и да се поучим от отношението на дедите ни към нещата създадени от българи...
https://www.actualno.com/pleven/kak-pleven-se-razmina-s-mechtata-za-svoj-variant-na-plovdivskija-panair-snimki-news_1407480.html
На кафе (https://www.youtube.com/watch?v=zIdlsnWCO0U) с Грег
Обсъждане на ецваните детайли за 52-ра серия на РеилТюн в немски форум. Седна дума - много ги искат и ги търсят, ама нямааа :fie:.....Плюс критичен анализ.
https://www.h0-modellbahnforum.de/t341678f19614-Umbau-Guetzold-V-D.html
Както са ги намацали тези еЦвани детайли...по-добре без тях!От далеч ,на макета нищо се не види...Само фукнята че ги имат....хем пари , хем работа и после пак същото!
пп Сега като се почне.... :lol: :haha:
От снощи има и отговор от РеилТюн:
https://www.h0-modellbahnforum.de/t341678f19614-Umbau-Guetzold-V-D-1.html
:dance1: &bgflag :dance1:
Супер!! Нека шваберите да видят, че и ние имаме добри майстори, стига са си вирили носовете..
Багер, багер, багер!
https://www.youtube.com/watch?v=0WuDGnUrblM
....
Тук има няколко снимки (https://www.trainboard.com/highball/index.php?threads/work-in-progress-fully-functioning-excavator.32542/).
Абсолютно! Митко!!
При това за ръчна изработка се е получило отлично,
щом работи и то без засечки. Харесвам такива раздвижени
сцени, които са в духа на ЖПмоделизма, за разлика от стендовия!
:music:
Макетът му не е голям...снимките не са само негови..
Клиповете обаче са новата (стара) версия на "онзи" сайт.
Най-новият клип на Фриц, като с него поздравявам
притежателя на най-хубавата колекция в I-ва епоха - Марио:
https://youtu.be/DDDNuAqpNHQ
Красиво разказана история за едно сутрешно кафе!!!
Много интересна гара! Интересно и каква функция има?Не съм бил на тая гара и нищо не знам за нея, освен от това което bazitov сподели за нея: :yes: :)
Може би Грег, знае повемче за нея!?
(https://live.staticflickr.com/8504/8306383076_307f8ba23b_b.jpg)
Кеъде, как и ...защо!
И пътническата част е интересна с тази платформа!!!
Тук изображението и е 3К
https://www.flickr.com/photos/rhedae/8306383076/sizes/3k/
а градчето и евентуалния плаж са доста привлекателни....
Красота!!!!
БГ от № до №--чешка-брой-дати на доставка ------------------серия----------------------------- E 41.01 – 010 42E1m 10 04.1962 – 07.1962 E 41.11 - 041 42E1m 31 03.1963 – 11.1963 41.001 - 039 42E1m 39 04.1965– 12.1967 42.001 - 020 46 E1 20 10.1965 – 01.1966 42.021 - 050 46 E2 30 12.1966 – 03.1967 42.051 - 070 46 E3 20 10.1968 – 11.1968 42.071 - 090 46 E4 20 06.1970 – 08.1970 43.001 - 023 64 E1 23 08.1971 – 09.1971 43.024 - 043 64 E2 20 02.1973 – 03.1973 43.044 - 056 64 E3 13 02.1974 – 03.1974 44.057 - 070 68 E1 14 04.1975 – 05.1975 44.071 - 100 68 E2 30 11.1976 – 02.1977 44.101 - 115 68 E3 15 09.1978 – 12.1979 44.116 - 130 68 E4 15 11.1979 – 12.1979 44.131 - 145 68 E5 15 12.1980 – 01.1981 45.146 - 175 68 E6 30 02.1982 – 04.1982 45.176 - 205 68 E7 30 11.1983 – 01.1984 61.001 - 020 56 E1 20 04.1994 – 07.1994 общо 395 |
Това доведе до преплитащата се поява на тягови автомобили за тази система за захранване, с която базираната в Pilsen Шкода набираше само първия си опит. Развитието на редуващи се локомотиви по това време беше значително ограничено от наличните материали, така че първите бройки от чехословашката продукция не бяха сред най-успешните. Само с по-нататъшното развитие на полупроводникови елементи беше възможно да се създадат качествени и надеждни превозни средства. Първо е създадена серията Е41. Първият тип локомотиви, предназначени за Българските държавни железници, бяха локомотивите ŠKODA 42E с живачни изправители, обозначени като серия Е41 за българските железници.
. През втората половина на 60-те години започва реконструкция, състояща се главно от подмяна на живачни токоизправители със силиций за всички останали 39 машини, тъй като междувременно два локомотива бяха засегнати от опустошителни пожари. Това беше предшествано от обширен тестов пуск на нашия прототип локомотив E, който по това време вече имаше силиконови изправители, а голяма част от опита му беше използван за модернизиране на български машини
И кое не ти харесва в означението им "42E1m"?
въведение
Прототипът на електрическия локомотив 32 E (ČSD S699.001) е резултат от усилията на локомотив Škoda за разработване на шестоосен локомотив за българските железници и техните линии, електрифицирани чрез еднофазна 25 kV система. В същото време стъкленият ламинат е тестван за първи път на железопътен локомотив като строителен материал за тялото. Използването на стъклен ламинат беше първото в света. Важен чешки промишлен дизайнер, професор Диблик, сътрудничеше за появата на локомотива. Това сътрудничество доведе до уникален и оригинален дизайн на електрическия локомотив. Трябва да се отбележи, че формата всъщност не копира стила на други локомотиви, което беше огромна разлика например от съществуващите тела на машини Škoda, които очевидно се основаваха на швейцарското пространство (производни от оригиналната серия E499).
Ел. локомотиви Škoda 42E (серия 42E1) / 42Em - серия E 41/41 BDŽкоето си съкратено в 42Е1m
Pach моите уважения, обаче никъде не съм го видял на полигон, вярваш ли че при толкоз снимки от пребоядисването му, няма нито една скорощна от движението му. В линка който си дал, по надолу пише :
Впрочем s699 вече е въстаановен и май даже туристическа атракция е станал.
Доколкото знам е минал и изпитанията на полигона /някъде тук бях направил темаа за този полигон/.
ЕТо етапите на възстановяването му.
http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=dokumentace_histcr_skoda_s699
:drinks:
...
ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60. Съотвветно руснаците обаче не харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
Ама някой все още си спомнят как в руснаците беше "и ножа и хляба".
Може би трябва повече да четеш и вникваш в прочетеното и ...да ми станеш на ракийте и годините, за да се държиш по този начин!!!!Pach, с риск да омажа хубаво темата, не мога да не драсна някой ред, след подобни писания. Аз също най вероятно не съм ти ни на " ракийте и годините", надявам се, си даваш сметка че на много хора тук във форума си помогнал /най вероятно и извън него/, но понякога си даваш вид , че мнението ти е меродавно. Аз съм една от тези "заблудени душици", и с никакви твърдения няма да ми се променят мисленето. Не подкрепям комунизма, само защото си мисля че е нереализуем, особенно в България. Та ние 30години /след тоталитаризма/ сме на последно място в Европа, и по средна работна заплата, и по качество на живот, дори след Сърбия с ембаргото и без да е в EU. Тридесет години кражби, от "тоталитарно" построените предприятия /тогава хората са имали идеали, днес интереси/ и нито един в затвора /е сега има едни в ареста ама докато им вземат хотелите и бизнеса/.
А като стана въпрос за годините, ти и идея си нямаш как командваха руснаците в нас и целият соц.лагер след ВСВ!!!!
Ако пък си и русофил, та за това скачаш като петле, съжалявам но точно заради такива заблудени душици,
ще продължавам да разказвам как докато не станем отново САМО БЪЛГАРИ, все някакви си Иванушки и Джоновци ще ни яхат
там където ни хванат и натъртят! А младите дори и да не са учили история, поне да слушат какво е било, щото иначе ще го повторят!!!!
Идеално допълнение към макет - камиони, багери и др. в Н0, с дистанционно управление:
https://www.youtube.com/watch?v=e4qgDsukhVo
Нямам намерение вообще да влизам в политически спорове, защото вообще не ме интересуват, нищо русофили, русофоби и други подобни митични за мен същества.
За последно по тази тема, пък Пламен ако ще да чете, ако ще да си сънува митове и легенди от хиляда и една нощ.
...
По точка две:
Хайде покажи ми доказателства за историята с Руснаците ?
Както вече казах S699.001 никога не е била предвидена за Русия, никога не е имала талиги за 1520 мм и никога не е стъпвала в Русия.
...
Твърдиш, че S699.001 щял да бъде конкуренция на новостроящият се ВЛ60, но ВЛ60 е започнат да се произвежда от 1957-ма година, 6 години преди да се появи въпросният прототип.
...
ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60[. Съотвветно руснаците обаче не харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
...
...
Твърдението ти, че Руснаците са отказали прототипа на S699.1001 е абсурдно, тъй като в Русия са доставени 260 броя ЧС4 от 1965 до 1972 година, а след това продължават доставки на Чс4Т - до 1986 година общо 510 локомотива.
...
По точка три
Не е вярно твърдението, че ние сме били една от двете страни за променлив ток 25 кв/50хц
Както казах S699.001 е била на тестове в Румъния и Югославия.
...
Твърдението, че S699.1001 е върху основа на S699.1 е смешно - тъй, като S699.1 е именно серията на S699.1001 (единична бройка прототипен локомотив за СССР)
...Където пак изопачаваш думите ми.
Твърдението, че 42-ра серия е модернизация на 41-ва серия също е смешно.
41-ва серия е произведена на базата на правотокови локомотиви и това са първите локомотиви на Шкода за променливотоково напрежение. Поради показаните недостатъци чехите разработват изцяло нов локомотив и серия 42 няма нищо общо със серия 41 - талигите са нов тип, оборудването вътре няма абсолютно нищо общо, управлението също. Тоест серия 41 и 42 единственото им общо е производителя и с това се приключват приликите.
...Та къде съм казал, че БДЖ-41 е послужил за модернизация на БДЖ-42???
И всъщност чехите почват да правят първите машини от този тип за себе си, след нас, защото ние междувременно
сме спрели доставката на останалите за доставяне БДЖ-41, поради множеството технически проблеми.
Заради тези технически недостатъци, от доставените през декември 1961г. до средата на 1963г. 41 локомотива от серия Е-41 (чешко означение 42Е), рядко биват в експлоатация повече от 36 броя. Останалите 50 броя в серията, така и не са доставени, тъй като бройката се пренасочва към по-новите модели на Шкода.
При отстраняването на недостатъците в серия Е-41, конструкторите му правят паралелно и модернизация на този проект и неговото по-красиво изпълнение (чешко означение 46Е), ползвайки вече натрупания опит от Е-41 и вслушвайки се в изискванията на българските специалисти. Това го пише в книгата на Деянов от 1972г.
...
https://youtu.be/S-VcsLJozxA ;D
Видеото показва стационарна влакова композиция в гр.Травник от бившата югославска теснолинейна линия #72 Lašva - Šipovo с отклонение линия #73 Дони Вакуф-Бугойно-Горни Вакуф. Намирала се е в територията на днешна Босна и Херцеговина.
Карта:
http://www.penmorfa.com/JZ/JZ%20system%20map.jpg
И разписание:
http://www.penmorfa.com/JZ/timetables.html
Ако всичките тънки линии на картата са теснолинейка,то значи повечето влакове са били такива... 8)Само най-тънките линии с подчертаните гари. И пак са си впечатляващо количество босненските теснолинейки. От разписанието става видно, че са имали бързи и експресни влакове по тях.
Специално пътуване: Чуйте сигнала, Берлин!
19.09.2020
Безброй стоки се транспортират от А до Б за нас всеки ден. Товарните железници, както отново показа кризата в Корона, са релевантен за системата стълб на индустрията и търговията. Те транспортират около един милион тона стоки в рамките на 24 часа само в Германия. Дори не забелязваме много от тях. Например половината от тези превози поне веднъж преминават границата до една от съседните ни държави. Ако не се получи, ще го забележим по-бързо, отколкото бихме искали (ключова дума тоалетна хартия). Изведнъж ни липсва всекидневна посуда, която иначе винаги е на разположение.
От отварянето на пазара през 1994 г., частните товарни железници нараснаха силно и вече са отговорни за повече от половината железопътен товарен транспорт. Тенденция: все още се увеличава! Това е хубаво нещо, тъй като нашата страна и Европа се нуждаят от повече трафик по железопътен транспорт и по-малко по шосе, за да се постигнат климатични и екологични цели, да се повиши безопасността на движението и да се гарантират доставките. Товарните железници, които не са част от федералното правителство, работят със 100 процента ангажимент, са ефективни и пъргави. За съжаление те бяха игнорирани от федералното правителство, що се отнася до финансовата подкрепа в кризата с Корона. Федералното правителство иска да предостави пет милиарда евро тази година за загуби от продажби в Deutsche Bahn AG. Само тяхното железопътно подразделение показва дефицит от 352 милиона евро през първите шест месеца на годината, които обаче не са резултат единствено от кризата в Корона, а имат структурни причини. За разлика от това федералното правителство осигурява 0 евро за загубени продажби от товарни железници извън ПБ.
Товарните железници ще демонстрират в Берлин на 28 септември, че в бъдеще трябва да има лоялна конкуренция и че операторите на железопътни товарни превози могат да растат като цяло. От една страна, те не искат да бъдат третирани по-зле от федералния собственик на железопътен товарен оператор DB. От друга страна, те искат правителството да последва своите дългогодишни и разнообразни съобщения за укрепване на железниците с действия СЕГА за пренасочване на движението извън пътя. Следователно товарни железници могат да се чуят.
В издирване на файл с чешката книга за "Автоматизация на железопътния моделизъм" от Зденек Заорал:На няколко заключени места я има книгата, за някой пише че трябва регистрация, аз не съм пробвал, ако имаш мерак пробвай, или им пиши:
(https://f.aukro.cz/images/sk6949563390/tt-ho-koleje-vyhybka-kolejiste-pekna-kniha-8bf56039-6fbc-4581-b34b-a9cb07d36f59)
"Automizace modelove zeleznice"- Zdenek Zaoral.
Старо издание, но все още доста актуално за аналоговото управление в моделизма ни!
Оказа се, че в техническият университет в Острава, във факултета по "Електроника, прогамиране и информационни технологии",
някъде от към 2014 година (поне това е най-старият pdf който съм свалил от мрежата) в множество
дипломни работи за бакалаври, влизат чисто моделистки технологии от областта на железниците.
Развиват се определени теми както по DCC, така и по организация и управление на аналогови железопътни макети.
Ползват много основни материали по NEM и NMRA в частта им за стандартизацията на моделизма,
.....
Къде са чехите, къде сме ние!!!!!!!?
... и после скептиците ще твърдят, че този вид моделизъм замира и изчезва!!!
За жалост обаче пдф-файл със съдържанието на горе цитираната книга, все още
не съм намерил, но издирването продължава...по различните тракери.
Ребхан подозира повече за кражбата.Та не знам дали това е "мафия" или са изпълнения на новозаселили се в Германия,
Защото: Този път крадците бяха много насочени, взеха най-добрите му парчета
със себе си - почти 50 локомотива от Пико и Роко - всеки на стойност от 100 до 400 евро.
Откраднаха и скъпи стартерски комплекти.
https://www.youtube.com/watch?v=LRDZOGooXnk&feature=share&fbclid=IwAR124_m-SSGOdZgKqkZy9fQquLPSFwUtQy55ITNlcNDCOfK13lUjqF4hzzM (https://www.youtube.com/watch?v=LRDZOGooXnk&feature=share&fbclid=IwAR124_m-SSGOdZgKqkZy9fQquLPSFwUtQy55ITNlcNDCOfK13lUjqF4hzzM)
МОДЕЛ НА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СТРАНА
Пътуваме в нашето въображение
Пътуване във времето: Робърт Бец (58) има моделен влак в своя Opel Rekord от 1963 г.
Снимка: Карина Палцер
Нюрнберг - Моделната железница преживява нов бум!
Поради пандемията много хора вече не могат да пътуват както обикновено и имат повече време у дома.
Флориан Зибер, ръководител на лидера на пазара фирма Märklin (принадлежи на Simba Dickie във Fürth): „Има изключително много хора, които са нови в хобито“.
Особена атракция на мини-железниците: „Можете да изградите свой собствен идеален свят, независимо какво се случва навън“, казва Рудолф Бьолайн, собственик на Айзенбан Дьорфлайн в Нюрнберг.
Рюдигер Кауфман (71) изгражда своите модели светове блок по блок от Lego
Снимка: Карина Палцер
BILD Nürnberg представя трима моделисти, които бягат в далечни светове или времена със своите модели железници:
► Рюдигер Кауфман (71 г., пенсиониран) от Höchstadt / Aisch строи лего влак от дете. „Променя се на всеки две години, в противен случай би било скучно.“ Кауфман вече е създал древна Индия и Дивия Запад. В момента работи по Карибите. Кауфман: „Най-красивото нещо е изграждането и развитието“.
Модерна моделна железница: Дитер Лудвиг (63) строи железопътна гара с висок етаж и слънчеви клетки
Снимка: Карина Палцер
► Робърт Бец (58 г.) от Айбах два пъти се качва на влака. Той има влак в багажника на ретро автомобила си, Opel Rekord от 1963 г. „Всичко в модела влак съвпада с годината на колата“. Лудата идея има предимство: "Това означава, че мъжът винаги има всичките си играчки от две хобита при себе си."
► Dieter Ludwig (63) от Burgfarrnbach в момента изгражда модерна гара с небостъргач и слънчеви клетки: „Тогава ще се впише в моето собствено оформление и това от моделния железопътен клуб“. Моделът е истинската жп гара в Хоррем (Северен Рейн-Вестфалия). Лудвиг: „От 35 години съм производител на модели и исках нещо различно“.
Книги за : Электровозы SKODA -- файловете са "*.djvu " , за да се отвори Ви трябва WinDjView или подобна, или конверсия в друг формат.Изтече времето за редакция :(
За изтеглянето uTorrent или друг клиент.
Электровозы SKODA : https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=478597 (https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=478597)
Электровозы SKODA 2 и 3 поколения : https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=478878 (https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=478878)
Доста Електровози най-вече руски:https://rutracker.net/forum/tracker.php?f=2494&nm=%DD%EB%E5%EA%F2%F0%EE%E2%EE%E7%FB (https://rutracker.net/forum/tracker.php?f=2494&nm=%DD%EB%E5%EA%F2%F0%EE%E2%EE%E7%FB)
И малко Руски списания за моделизъм - "Железная дорога в миниатюре"
https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=4941594 (https://rutracker.net/forum/viewtopic.php?t=4941594).
Buy Fine-Art Print
Click to choose a size, then click "Add to Cart"
Quantity:
1
◄ 8½x11 inch Archival Satin Gloss Art Paper - $15 Details below
◄ 11x17 inch Archival Satin Gloss Art Paper - $24 Details below
◄ 22x17 inch Archival Photo Paper - $45 Details below
◄ 30x24 inch Moab Archival Photo Paper - $95 Details below
◄ 52x44 inch XL MAGNUM Archival Art Paper - $250 Details below
◄ 52x44 inch XL MAGNUM on CANVAS - $300 Details below
The SHORPY watermark does not appear on finished prints. Below are descriptions of the choices above.
Като рентабилен метод за доставка в Германия, ние предлагаме и стоки по пощата до 1 кг . Доколкото позволяват размерите на артикула, ние също използваме приоритетни големи букви за метода на доставка. С Mix можем да запазим разходите ниски за вас. За съжаление винаги има недоразумения от страна на клиентите: Warenpost не е DHL пакет с пълно проследяване, възможност за отклоняване към съседи/клонове и т.н. Warenpost има по-дълги транзитни времена, ограничено проследяване (често се появява само в деня преди доставката) и има по-дълги транзитни времена. Молим ви да вземете това предвид при избора на метод на доставка.
За съжаление няма повече директна доставка до Австрия от 1 януари 2023 г
В резултат на новите указания за изхвърляне на опаковки в Австрия, вече не можем да предлагаме директна доставка. Там наречените разходи са в пъти по-високи от тези в Германия и изключително бюрократични. С оглед на нашия малък обем на пратката, ние не можем да покрием това дори с удвояване на разходите за доставка. Всъщност регламентът действа като забрана за доставки за малкия бизнес до Австрия - колко съжаляват.
Моля, използвайте доставчици на услуги за препращане на колети (като LOGOiX във Freilassing ). Ако това не е възможно, ние също се радваме да ви помогнем да намерите железопътен модел, който ще препрати частно пратката до Австрия - в този случай, моля, свържете се директно с нас с вашата поръчка по имейл.
Неотдавна vesti.bg разказа за мястото, на което и днес се случват едни от най-зловещите и мистериозни изчезвания на плавателни съдове, самолети и техните екипажи в света - смятания за прокълнат Бермудския триъгълник.
Загадъчните изчезвания, при които в много случаи липсват важни доказателства като останки и тела на пътници и екипаж, обезоръжават науката да обясни случващите се феномени в дълбините между Маями, Пуерто Рико и Бермудските острови.
Днешната история е много подобна и докато в представите ни търсенето на самолет в океана изглежда относително трудна задача, то оказва се и откриването на изчезнал 3-вагонен влак със 106 пътници също би могло да се окаже мисия невъзможна.
Мистериозното изчезване на пътнически влак в Италия остава в историята без логичен отговор. Според някои вярвания влакът се движи без железопътни релси и машинист, изчезва и се появява отново на различни места пространството и времето.
Последното луксозно пътуване… в тази вселена
През 1911 г. италианската железопътната компания Zanetti планира първото пътуване на луксозна влакова композиция, предназначена за кратки туристически пътувания на местни заможни италианци през живописен маршрут в северната част на страната.
Както е добре известно, първите парни локомотиви се появяват в зората на XIX век и скоро освен вагони с въглища и дървесина, започват да предлагат и превоз на пътници. Автомобилите и авиацията обаче бързо изместват интереса от пътуването с железница, което най-вероятно е причината за търсене на начин влаковете да запазят своята привлекателност и в бъдеще.
Може би такъв е бил замисълът и на компанията Zanetti - да предложи приятно туристическо изживяване за представителите на елита, което да стане популярно и доходоносно начинание. Представете си местния „Ориент Експрес“ - луксозен влак, предлагащ незабравимо преживяване - безплатна обиколка из чудни природни красоти в удобство, комфорт и първокласно обслужване.
Според градската легенда луксозната композиция била готова да отпътува на 14 юни 1911 г. Пътуването протичало нормално и приятно за всички над 100 пътници, които се наслаждавали на пътуването, водили приятни разговори с вкусна храна и аперитиви в ръка.
Маршрутът на туристическото влакче включвало и преминаване през планински тунел, който към онова време е смятан за най-дългия построен в Европа. Именно в този участък историята приключва - влакът влиза в тунела и просто изчезва безследно.
Местните власти организирали доброволци, които да обходят тунела от началото до края, но спасителният екип не открива нито една следа от влака, пътниците или екипажа. Въпреки твърденията че влакът никога не е напускал тунела, властите не се съгласяват, че той просто е изчезнал в планината.
Anomalien: #Ghost Train of Zanetti Company: Train Disappeared With 104 Passengers https://t.co/Pqe60lY7dS
— Area51 (@area51org) May 29, 2021
След подновено издирване спасителите откриват двама оцелели, лутащи се в тъмния подземен коридор. Те обяснили, че след влизане в тунела, влакът се изпълнил с гъста мъгла, усетили силни вибрации и се чул силен стържещ шум. Последното нещо, което могли да си спомнят, е как скачат от влака.
По-късно става ясно, че мъжете страдат от проблеми със съня и стресово разстройство. Техните показания не са помогнали за по-нататъшното разплитане на загадката. Според някои сведения след инцидента тунелът е бил зазидан или бомбардиран през Втората световна война, но със сигурност никога повече не е възстановен.
Не влак, а машина на времето
Според редица писания след своето изчезване влакът-призрак е забелязан на няколко места по света, в миналото и бъдещето.
Мнозина свързват изчезналия влак с разказ на монах, 400 години преди изчезването на влака и много преди появата на железниците. Монахът от град Модена (в Северна Италия) разказва за появата на огромна метална тръба, бълваща черен дим, пълна с хора, облечени в странни дрехи, да приближава към стените на манастира, но от страх монасите не допуснали никой в близост до святото място.
Като машина на времето, влакът отново се появява през 1845 г. Този път в Мексико. Местен лекар разказал как от нищото се появила група от 106 италианци, облечени в странни дрехи. Всички твърдели, че са пристигнали с влак от Рим, а един от тях носел със себе си табакера с дата 1907 г. Пришълците били диагностицирани с рядкото явление масова лудост.
В търсене на непозната закономерност
Обратно в Европа ни води информация от 1955 г. Някъде по железопътните линии близо до град Балаклава (югозападното крайбрежие на Кримския полуостров), местен работник разказал как влак се появил в тъмното и прегазил няколко пилета. Тази случка е разказана на писателя Николай Черкашин. Необявеният в разписанието влак се движил в участък, където релсите били премахнати и не приличал на влаковете, които обичайно минавали през града.
Сходно с всички други свидетелства, влаковата композиция била съставена от локомотив и три пътнически вагона. След много години Николай Черкашин, се натъкнал на материал в местен вестник за италианската жп загадка. Той свързал двете истории и решил да потърси научно обяснение на странното явление.
На преден план излязла непозната досега теория - закон за запазване на времето. Черкашин смята, че е възможно съществуването на хронално поле на Земята, което е било нарушено вследствие на силен земен трус в близост до загадъчният тунел. Смята се, че пукнатини в земната повърхност под планината, са създали времева аномалия на входа на тунела. Така влакът да се озовал в “реещо” се във времето и пространството поле и продължава своето пътуване и до днес.
Има толкова много материали в мрежата по въпроса...та чак става съмнително, дали не е фейк който всички охотно повтарят за развлечение!Точно така, прав си, истината е там, но не "някъде", а при Snopes, както обикновено става с градските легенди.
"Истината е някъде там!"
78-годишният Ханс-Йорг Щиглер се страхува от края на
най-големия аналогов железопътен модел в света. Съоръжението се
намира във Wiehe в района Kyffhäuser и е един от туристическите акценти
в Северна Тюрингия. Ако не се намери купувач, заплашва разпродажба
само след няколко седмици.
Пожар избухна в еко хотел "Здравец" в Родопите, евакуираха 130 деца (https://dnes.dir.bg/plovdiv/pozhar-izbuhna-v-eko-hotel-zdravets-v-rodopite-evakuiraha-130-detsa-snimki)
Не е съвсем свързано с хобито, но тъй като таман два пъти бяхме там именно заради хобито ни, публикувам тази новина.
От управата на туристическия обект съобщиха във фейсбук страницата си, че хотелът ще бъде затворен за неопределен период от време заради аварията, предстоящите резервации са аналирани.
Гратисчия?!!!В съветският съюз, това е национален спорт.
https://www.youtube.com/watch?v=4baxKyxEoh8
Иван
https://www.youtube.com/watch?v=v8jQBGbgurU