RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Mixy в 22 Май 2018, 09:59:50

Титла: Още веднъж за фирмите производители на модели
Публикувано от: Mixy в 22 Май 2018, 09:59:50
Попаднах на интересен пост (https://www.facebook.com/auscisionmodels/posts/1904925346208061) на страницата във Facebook на австралийската фирма Auscision Models (http://www.auscisionmodels.com.au/index.htm), описващ скорошно пътуване до фабриката им в Китай. В общи линии, хората споделят това, на което ставаме свидетели и ние, чрез местните европейски производители, както и американските хобисти с техните фирми. А това е, че фирмите все повече се превръщат от производители със затворен цикъл към дизайнери и вносители на предварително поръчани (и платени) бройки от съответните модели, а те (моделите) стават все по-скъпи. В поста коментират забаването на някои доставки и това, че на китайците им е много по-лесно (и евтино) да изпраскат 1000 броя от даден модел в една разцветка (ливрея), отколкото 20 разцветки х 50 бр. от една и съща матрица. Именно разнообразието от разцветки води до оскъпявания и забавяния по веригата на доставки, а оттам се повишава и цената на крайния продукт. Интересното е, че в дъното на всичко стои... потребителя-хобист. В днешно време, хобистите са много по-взискателни към качеството и детайлността на моделите, а това води и до съответното повишение на цените. Което пък води след себе си до отказ на част от клиентите да плащат тези високи цени и до още по-голяма взискателност на останалите, готови да платят и... така се влиза в една спирала, която всички вече малко или много познаваме и която няма да доведе до нищо добро в бъдеще. Наскоро имах разговор с шефа на Atlas и той ми сподели същото - те вече са изцяло зависими от китайците и работят само с предварителни завявки, и то не само за моделите, но и за релси, сгради и всичко останало. Ако същите модели се правеха изцяло в САЩ (както иска Тръмп), цената им щеше да е 4-5 пъти по-висока и просто нямаше да има кой да си ги купи. На практика, повечето фирми нямат собствени мощности в Китай, а работят с китайските фабрики на договорни отношения. Самите китайски работници също вече не желаят да работят за купичка ориз и да ходят пеша на работа, а искат да си имат колело (може би планински бегач с 18 скорости), телефон (може би iPhone) и всички други екстри. Съответно, част от работниците напускат и си търсят друга работа, а на останалите се налага да им увеличат заплатите, което води до промени в цените и времето за изработка на крайния продукт. Всичко това влияе на големите пазари, та какво остава за нас, дето си мечтаем за още накой фабричен БГ/БДЖ модел.

В този ред на мсили, свалям шапка на всички знайни и незнайни местни хобисти, които проектират и правят собствени или преправят и боядисват чужди модели, независимо дали за удоволствие или с комерсиална цел, за да имаме и ние своите български влакове, които да караме, снимаме и показваме на нашите си макети  :hi:

Ето и няколко снимки от китайската фабрика:

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/32932624_1904920039541925_4103090478159757312_n.jpg?_nc_cat=0&oh=267f152caa70ad3a8554f2c5e48a3a43&oe=5B87EEC6)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/32903665_1904918899542039_8602149410270347264_o.jpg?_nc_cat=0&oh=291e9179a203e649f5bde7b3e163d218&oe=5B904DCD)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33077915_1904918339542095_3446020731672985600_o.jpg?_nc_cat=0&oh=d05ba2d79692b67210ac3e15791c4dc2&oe=5B8CBC59)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/32921706_1904920419541887_4961880867011035136_o.jpg?_nc_cat=0&oh=04d3d4741d0ab21e205c12cb2b3c40c0&oe=5B7655B1)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33170073_1904919939541935_2523775216090349568_o.jpg?_nc_cat=0&oh=973d2ad0b52e0cceb5170bb23963ba1a&oe=5B8D92DD)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33032157_1904921576208438_4866415460691738624_o.jpg?_nc_cat=0&oh=b6463524e4c0cb4addf93586305e44ad&oe=5B8CEC57)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33022017_1904921479541781_986390152068726784_o.jpg?_nc_cat=0&oh=99b9d4f31faadfc0e1fe8b8583a8147d&oe=5BC182EA)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/32920076_1904922286208367_8128243749621858304_o.jpg?_nc_cat=0&oh=c3315f940dd13244e4b35088c0431892&oe=5BC14CE1)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33105762_1904922949541634_5389024856475959296_o.jpg?_nc_cat=0&oh=ca4b62fb7dcc95fcca9dcca0c0eff5f3&oe=5B836B02)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33020517_1904923106208285_4330319055849259008_o.jpg?_nc_cat=0&oh=2959fb09d3c951691fb4097f7ca29295&oe=5B7B717B)

(http://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/32940901_1904922562875006_7835282488468439040_o.jpg?_nc_cat=0&oh=197815dd3d1bda6fefc26952b1e40bd1&oe=5B7AB3D7)

За още снимки и за пълния текст на публикацията, вижте първия линк най-горе.
Титла: Re: Още веднъж за фирмите производители на модели
Публикувано от: pach в 22 Май 2018, 10:37:45
Може би едно от възможните решения на проблемите при
нискосерийното производство...или 1 модел = 50 ливреи,
е дадено от американският производител (на техни си модели)
"RAPIDO LRC TRAINS":
https://youtu.be/Ka7LC1jia64
Хората или са си направили собствена фабрика в Китай,
или са на достатъчно високо ниво в контрола над произведените
модели, за да правят това което им трябва, а не да получават от
китайците, това което са им направили.

Има цяла поредица от клипчета за тази фабрика, но доколкото
разбирам от един техен клип (и моя английски), май пък имат
проблем с дистрибуцията на моделите си на своя територия.(,USA)

Не съм много в час с американския клон на моделизма ни
и не знам нищо за тази фирма - нова ли е, стара ли е с нова фабрика в Китай и т.н. Попаднах на техните клипове търсейки друго, и се загледах. Тук има двама/трима от колегите, които
са по в час и колекционират именно американски модели.

Може би те ще осветлят повече по въпроса!?

Обаче ако фабриката си е тяхна, тези ще псуват яко Тръмп заради
политиката му. Нито ще могат да плащат заплати на американски
работници, нито ще могат да оставят фабриката в Китай...
...и има и трети вариант - някой да обясни на китайските им .аботници, че ориза е само гарнитурата и те да избягат по другиту моделни фабрики. А такива случай бол - от моделите до автомобилостроенето и т.н. в съвременен Китай.

ПП. А австралийците косвено обвиняват американците и нас - европейците, че ни били по-прости и/или по-големи серийте
и китайците ни давали предимство в производството за сметка на австралийците!!!

Интересно те какви серии като тираж пускат!?
Титла: Re: Още веднъж за фирмите производители на модели
Публикувано от: Mironista в 24 Май 2018, 13:24:56
Здравей pach.

Благодаря много за тази тема. Аз работя в Западна компания - Шнайдер Електрик - една от най-големите. Защо го казвам това сега ще поясно по-долу:

- Ние произвеждаме всичко от контактите който са у вас до атомни реактори.
- Почти всичките ни фабрики са в Китай, даже АРЕВА навремето затова фалира и Саркози изнесе всичко в Китай, цялото производство. И ако искаш вярвай нещата бяха много зле сега започнаха драматично да се подобряват като качество и срок на доставка ( поръчахме 200 прекъсвача средно напрежение за ЕСО ) срокът на достаква е 2 месеца от Китайския ни Завод. Докато същия завод в Германия - град Регенсбург - 4 месеца. Както искам да кажа - Китайците работят като Дракони, здраво, бързо и доста често качествено. Има Китайско и Китайско това е истината.

За съжаление нашето хоби е бизнес и то отдавна и нещата ще стават още по зле, парите определят играта. Подкрепям те казвайки Евала на нашите производители и едно голямо браво за тях, няма да цитирам имена - те се знаят и без това сме 100 човека в България.

Извода какъв е: Всичко е пари и пазар, хобито ни е индустрия за съжаление, въпроса е да подкрепяме Българското а не да му търсим кусури. Аз няма да си купя този вагон, аз няма да си купя онзи вагон. Аз няма да си купя това или онова. Всеки е с правото си важното е да си помагаме и развиваме кой както и с каквото може. Китай Индия няма значение - важното е да има и от нашите влакове

Поздрави

инж. Ризов - младши