RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: mitko0888 в 06 Март 2019, 19:40:36

Титла: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: mitko0888 в 06 Март 2019, 19:40:36
Твърди се че моделът е от 2009, до към 2016 му нямало нищо.

(http://picbg.net/u/62092/62874/882122.jpg)
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 06 Март 2019, 20:54:25
Отдавна ги приказвам аз тия работи за фирмата БраДва, ама все не ми вярват.  :angry: :angry:  :angry:  Честито на печелившите.  :diablo: :diablo: :diablo:  И цинка им, като и пластмасата им. Абе немамам думи и то на месингови цени. Ха със здраве.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: pach в 06 Март 2019, 21:11:32
Прав си Краси!!!
Аз ако го имах в такъв вид...след като преглътна
горчивия хап, бих се опитал да си изработя нова
коруба! Стига само тя да е проблема.

Той и сега си има своя чар (може би щото не съм го плащал аз)
може би едно умерено състаряване....макар да е безумно
крив...сякаш катастрофа е преживял!
Интересно как и къде е бил съхраняван до 2016 и след нея?
Дали има други екземпляри на този хал от фирмата (и конкретната серия от модела). Може да е объркано сместа на
белият метал...или е съхраняван до силно агресивни химикали.
Даже звучи абсурдно за модел от такава категория ( бил в нея де).
 :blink: :fie: :swoon: :( :suicide_fool: :suicide: :rabbi:

ПП. А както е крив, дали не е падал от високо по гръб!? Все пак белият метал е доста мек и крехък...
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: dred77 в 06 Март 2019, 21:19:05
 Извинявайте, че плескам темата.Не предполагате ли, че може тея двамата в кабината са му прегрели котела.  :pardon: :hi:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: pach в 06 Март 2019, 21:20:57
 :lol: :lol: :lol:
мдааа...гледат някакси гузно - напред и ни мигат, ни мърдат!!!
 :haha: :spiteful: ;D
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 06 Март 2019, 21:27:11
Щото са напълнили гащите  :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Абе да ти кажа, всъщност са го преохладили. :hi:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 06 Март 2019, 21:40:06
Ето добрата алтернатива.  Понякога пада и на много добри цени  https://www.ebay.de/itm/123292844367

Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: IKAR в 07 Март 2019, 00:00:03
А в зората на този форум най-съкровената мечта на всеки беше нещо от Брава от чичо ви Жоро, въпреки че още тогава фирмата беше известна с проблемната си карантия и задвижване, не говоря за тоталното последващо окепазяване след изнасянето на производството в Китай. Аз повече на нищо не вярвам, след като вече и месинга се прави там, включително и в едрите мащаби....Няма Микро Метакит, Лематек, КМ-1, всичкото вече е там....Можем само да се надяваме на изпадането в бея на нещо сносно на сносна цена..Даже съм склонен, съвсем сериозно, когато си дойда замалко в България, да подаря всичкото си H0 (успях да си набавя каквото искам преди да покитайчат всичко), барабар с релси, цифрово и т.н., ако някой ми намери съвсем стандартен за Германия дизелов локомотив BR215 или V200 в единица, може и ползван, но да не му личи, но не на цена от пет бона, разбира се....Релси, вагони, задвижване е по-малкия проблем, ще му мисля след това....
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: daddy_g в 07 Март 2019, 00:32:55
Цитат на: IKAR link=topic=5211.msg114949#msg114949 date=1551909603
А в зората на този форум най-съкровената мечта на всеки беше нещо от Брава от чичо ви Жоро, въпреки че още тогава фирмата беше известна с проблемната си карантия и задвижване, не говоря за тоталното последващо окепазяване след изнасянето на производството в Китай. Аз повече на нищо не вярвам, след като вече и месинга се прави там, включително и в едрите мащаби....Няма Микро Метакит, Лематек, КМ-1, всичкото вече е там....Можем само да се надяваме на изпадането в бея на нещо сносно на сносна цена..Даже съм склонен, съвсем сериозно, когато си дойда замалко в България, да подаря всичкото си H0 (успях да си набавя каквото искам преди да покитайчат всичко), барабар с релси, цифрово и т.н., ако някой ми намери съвсем стандартен за Германия дизелов локомотив BR215 или V200 в единица, може и ползван, но да не му личи, но не на цена от пет бона, разбира се....Релси, вагони, задвижване е по-малкия проблем, ще му мисля след това....

Кога каза че си идваш насам?

https://www.ebay.de/itm/marklin-55801-SPUR-I-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-DIGITAL-SOUND-TOP/292993429530?epid=1004722067&hash=item4437c4f01a:g:gnsAAOSw7OdcOi8N

https://www.ebay.de/itm/Marklin-Spur-1-55801-Diesellok-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-Digital-Sound-OVP/382811341370?hash=item592155823a:g:KTgAAOSwDLVbg8q8

https://www.ebay.de/itm/Marklin-Spur-1-55801-Diesellok-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-Digital-Sound-TOP/254148686730?hash=item3b2c71338a:g:6rUAAOSwC4lce-wa
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: IKAR в 07 Март 2019, 00:52:29
Не се очертава скоро, за съжаление...но това, което съм обещал, ще го направя. Просто наистина големите мащаби са друга работа....
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: lubomir в 07 Март 2019, 09:28:23
Когато преди десетина години, от личен опит споделих, че основно заради маркетолози, банкери и прочие икономически субекти, неразбиращи нищо от материалознание, механика, електроника и въобще от техника , а единствено разбиращи от събиране и изваждане на пари, но пък трайно хванали гушата на производителите, водят хобито ни към дъното, никой май не обърна внимание.
В тоя контекст на мисли към оня момент едниствените две фирми(говоря и тогава и сега само за H0, поради липса на детайлен поглед върху другите мащаби), които най-вече заради добри традиции и въпреки финансовите проблеми все още продължаваха(към оня момент) да произвеждат що годе стойностни модели с добро качество, от добри материали и компоненти, детайлировка и ОТК при това на преглъщаеми цени(Роко и Флайшман), бидох подиграван за това. Но времето.... това странно нещо не прощава неправдите :). Всяка лъжа е само въпрос на време да се превърне в истина. Уви стойностните неща стават все по-малко и все по-скъпи и все по-трудоемки....
Нещото, което най-вече ме радва от въпросната снимка е излязлата наяве истина за всичко гореизброено.
Ако мога да си позволя да дам пак съвет, то той е купувайте по-рядко скъпи модели от истински метал, и по-често модели прозведени преди 2009г, с предпочитане да са Made in Germany, или Made in Austria, Швейцария или Япония. Лично аз съм прекратил с купуването на модели, като си давам парите рядко за избрани модели, за които имам представа от техническа гледна(все пак съм механик и електричар) точка, че са подходящи да си харча парите за тях.
Най-хубаво е, че вече дори и тук човек може да си поръча такъв модел, вкл и български.
Да са живи и здрави хора като Краси и Деянов, за да може да продължи тази вече няколко годишна традиция!
На останалите похарчили купища пари за модели като показания по-горе -  "Честито"!  :) А израза "Хубаво ли е, или е китайско?" става все по актуален.
И понеже уважавам всичко живо и не живо на този свят, оставям отново времето, а не някой друг субект,  да докаже дали съм прав или крив. :)
P.S. Понеже сектора на бизнеса ми е такъв, че имам досег с конкурентни продукти от "стомана", произведени във "Великата поднебесна Империя", от това което съм се нагледал, и чул от наши клиенти, оставам с впечатлението, че не съществува боклук, който да не може да бъде прозведен там, без оглед на каквито и да са изисквания за качество, състав и технически параметри, понеже за болшинството от хората е важни само две неща  - да прилича на това, за което се продава и второто, да е възможно най-евтинко. Цяло чудо е, че не чуваме ежедневно взривове от скъсани съдове и тръбопроводи под налягане, където масово последните години се ползва стоманени материали с гореизброените "качества".
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: gregary в 07 Март 2019, 10:24:22
Любо (чест и почитания  :hi:), напълно съм съгласен с мнението ти. Както за Роко и Флайшман, така за Краси и Деянов. Относно моделът на Брава, надали бих могъл да кажа нещо съществено по техническият му състав и характеристики (тук има профита в това отношение), освен, че ми е кофти за собственика му. Аз имам два закупени лока на Брава ( през 2010 и 2017), както и един подарен през 2015 и сега ще чакам да видя резултат... :no: ;D
Но, да попитам: как ли е съхраняван моделът след 2016 и има ли отношение съхраняването към моментното му състояние?
Бях чул за наш съфорумец (виждал съм му преди витрината на живо  :hi:), който от силното осветление и високата температура (колко пък да е висока? :scratch_ones_head: ) се била изметнала и изкривила част от пластмасата от корубата. Дали в действителност е така, не съм видял, просто слух...

п.п. А за китайските тръбопроводни и водопроводни части, просто нямам думи - онзи ден ми остана в ръката изпускателен кран на външната чешма, при опит да пусна водата след зимата. И като тръгна една вода под налягане... А кранът го монтирах миналото лято.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Vlado в 07 Март 2019, 11:16:00
Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: pach в 07 Март 2019, 12:00:52
Сега нещо ме объркахте...Все пак аз съм в ТТ и нямам Брава.
"Чума" не ползвахме ли за белия метал (сплав с цинк)????
За каква пластмаса говорим?
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: mitko0888 в 07 Март 2019, 12:18:42
Цитат на: Vlado link=topic=5211.msg114955#msg114955 date=1551950160
Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.

Владо, срещнах снимката в един друг форум, заедно с "еталонната" снимка на тази Брава от Фриц, или както му казвате. Корубата е метална, не е пластмасова, какво и как е влязло в цинковата сплав за две години - не знам, може и да и е дошло времето, ако са спестили нещо от самото начало. А може и да са знаели че така ще стане - това не е новост в жп моделите, отдавна е известно при количките и др. Ако се появи нещо по въпроса - ще пиша.

ПП: Новото е, че производителят, по телефона, е поискал да му пратят модела.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Vlado в 07 Март 2019, 13:14:10
А повече подробности защо е в този вид, в другия форум има ли? Тома Неверни съм и ми се струва, че ей тъй така само от седене без външни въздействия този му вид няма как да се случи. :)

п.п. Току що видях послеписа от предното мнение - и на мен ми стана интересно, та ако разбереш нещо повече, сподели го с нас, моля! :)
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 07 Март 2019, 13:43:58
Моделите на Брадва в по - голямата си част са от цинк, особено парните. При тях обикновенно само кабината и дребните детайли са пластмасови. Описано е в каталозите конкретно за всеки модел. Такива проблеми не се наблюдават при модели на Трикс или Роко защото се спазва строга технологична дисциплина. Проблемът възниква , когато вместо един процент алуминий се влагат други по - евтини съставки. Според мен това не може да става без знанието на ръководството на фирмата. Просто искат да извлекат максимална печалба. Най - вероятно са заразени цели партиди или дори цялата продукция, но се появява само, когато модела се изложи на ниски температури. Между другото, не екстремно ниски.  :dirol:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 07 Март 2019, 14:34:22
Причината за възникването на цинкова чума както казах е неспазване на тахнологията на леене. Малко подробности:
Замяна на легиращата  съставка в сплавта -  вместо един процент алуминий или манган, китайчетата добавят олово или калай. Така физико - химичните свойства на сплавта се влошават и при температури под 14 градуса по Целзий настъпват необратими промени в кристалната решетка. Следва пълно и безвъзвратно разрушаване на обекта. Това се случва независимо от възрастта на модела или начина на съхранение. Предполага се, че при избягване на резки температурни амплитуди е възможно процесът да бъде забавен. Практиката обаче сочи - ако един модел е заразен, той непременно ще умре. Както казах по - горе, честито на печелившите.

Изхода в такава ситуация е един: ДА СЕ КУПУВАТ МОДЕЛИ САМО ОТ КАЧЕСТВЕНИ МАТЕРИАЛИ, произведени от фирми с висока професионална и технологична етика. За съжаление това не винаги е възможно.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: gregary в 07 Март 2019, 14:35:44
Лелееее (лелекането да се счита като от "Горещ ветър" на Любиша Самърджич :scratch_ones_head:  :lol: ), аз чак сега разбрах, че Брава има метал, след толкова години в това хоби... :blink:  Това е, защото не се интересувам от Брава, предвид това, че не предлага SBB асортимент (изключвам двата електровоза които имам) и не съм разглеждал детайлно каталозите й.
Изясниха се нещата...  :drinks:

п.п. Извинявам се за offtopic-а
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 07 Март 2019, 14:58:57
Има и много други проблеми при Брадва - непочистване на лияците при металните  отливки, криво залепени детаили, некачествен финишинг, екстремно трошливи пластмасови части и т.н. Има обаче и плюсове - добър подбор на прототипите, финна детайлировка, прекрасни двигатели. Вагоните им са доста добри. Абе всеки си решава сам за себе си, какво го устройва.   :) 
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Best Ripper в 07 Март 2019, 16:08:41
Едно питане имам: "Чумата" не беше ли разпадането на сплавта на прах, а не изкривяването на отливката? Аз поне имам спомени, че преди време бях виждал някъде модел от метал, някакви спомени бе, че е на Лилипут или Лима /но май по-скоро беше на първата/, където моделът буквално се разсипваше на прах от стоене /след около 20-30 г. някъде/, но не беше се покривил. И коментарите бяха именно за "цинкова чума" е лоша, старееща сплав.

Понеже става въпрос именно за метални модели, както винаги тук в този форум упорито се забравя, отрича, отхвърля и принизява най-големият и най-старият производител на метални /цинкови/ "нечуми" - Мерклин!! Фирмата, която е БОГЪТ на металните модели, особено по отношение на стареенето - досега не съм попаднал на случай някой да реве, че нещо от тая фирма се разпада. Напротив - пълно е със стари модели, добре очукани, олющени, употребявани, изгорени карантии, варварски блъскани и изпускани многократно - които обаче са без или със съвсем дребни отчупвания на металните коруби или корпуси. Има такива и в OLX и Bazar. Лично аз имам модели на повече от 40 г. и не се забелязва абсолютно никакво стареене. А и се продават много модели в ибея - стари в отлично състояние... Така че MÄRKLIN ÜBER ALLES!!!

Краси, металните модели на Трикс не са нищо друго освен на Мерклин. В последните 20 г. двете марки /Трикс е собственост на  Мерклин от 1997 г./ произвеждат еднакви модели с много унифицирани части - едната за АС и три релси, а другата за ДЦ и две релси.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: mitko0888 в 07 Март 2019, 18:09:04
На английски е zinc pest, на немски е zinkpest. Уикипедията твърди еднозначно, че това е поблем на 30-те, 40-те и 50-те години. Примерните снимки са с Мерклин от 1938 и 1947. Счита се че след 1960 цинковата чума не трябва да е проблем - т.е. много добре е било известно какви примеси в цинковите сплави са допустими. Нищо неизвестно и ново няма в последните 50 години. Просто има фирми, на които не им пука за това какво ще каже някой за тях след 10 години. А и желаещи за техните продукти все ще има.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: IKAR в 07 Март 2019, 18:41:42
Казвал съм и друг път, не мислете, че скъпите месингови модели все още не са китайски. Нищо подобно, вече абсолютно всичко се прави там, включително и КМ-1. Както вече няма швейцарски часовници, швейцарски ножчета, лихтенщайнски инструменти, немски електроуреди, американски висок клас телефони Епъл и т.н. Скоро си купих скъпа прахосмукачка Миле - уж "мерцедесът" на електроуредите - ми пак е китайска. Колелото ми - също марка висок клас - е произведено в Камбоджа. А да видим дали някой ще откликне на призива на Тръмп да върне производството на айфони в САЩ. Отделно лично изпитах на гърба си, че точно Епъл също са пълен брак....Просто вече така стоят нещата, че и без "добрите" чичковци икономисти, банкери и т.н. абсолютно никакви сметки не могат да излязат, особено в нашия случай когато пипкавата, ръчна и хамалска работа се върши от висококвалифицирани бели хора с по 3-4 хил. евро заплати и 35-часова работна седмица. При тази ситуация бракът в лицето на драскотини, криви тръби, некачествена боя и лошо залепени неща, просто е неизбежен.....Стига сме се заблуждавали.....Дори нещо повече. Една по една традиционните и скъпи марки, които държат на реномето и на качеството, отиват в историята, просто защото основното търсене е на евтини неща, и се гледа да има бройка, оборот, никой не го е еня за качеството. Мерцедес, БМВ, Ауди далеч не са това, което бяха, имат си сериозно заложено планирано остаряване, умишлено окепазени части, а като трябва да смениш нещо, тези части са адски скъпи, както и престоя в сервизите. Разбрах, че спират производството и на Ербъс А380.
А проблемите при МикроМетакит сме ги казвали хиляди пъти - тези модели не са за интензивно каране и кефене, а за витрината. Отделно е абсолютно недопустимо при тази цена да няма осветление....
Яд ме е, че когато бях студент, имаше хубави модели на хубави цени, но как да си ги купиш през бедните студентски години? Сега, когато не е проблем да си купиш, всичко са изкитайчили, сиреч окепазили, е как да го направиш, това че цените от тогава скочиха в пъти не е най-големият проблем, а скъпите боклуци.....
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 07 Март 2019, 20:58:33
Марклин:

(http://picbg.net/u/76237/63084/882144.jpg)

(http://picbg.net/u/76237/63084/882145.jpg)

(http://picbg.net/u/76237/63084/882143.jpg)

Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 08 Март 2019, 18:47:39
По - подробно същият или от същата партида, като в началото на темата

(http://picbg.net/u/76237/63084/882156.jpg)

 :diablo:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: svetljjjo в 08 Март 2019, 21:02:25
Аз също съм се сблъсквал с подобни проблеми с корозия на принципно некорозивни метали
Имаме зеленчуко резачки корпусите са от така наречения цам цинк и алуминий а дисковете за ножовете са от алуминий.
С тея ножове с които са рязани кисели краставички зеле от трушй и разни други такива корозират точно по същия начин на места започват да стават на бял прах. И корпуса по същия начин там където е текло сок също става на прах .
Друго което ми е корозирало е неръждавейка или поне за такова ни е продадено от реномирана италианска фирма техноинокс
но като гледам по скоро е обикновена стомана никелирана или хромирана не може да се разбере точно но си ръждясва след около 6
месеца експлоатация  .Това са едни поставки за тави в конвектомат - промишлена печка за готвене-
Интересен е факта че оригинала изкара близо 5 години но беше правен с точкови заварки пункшвайц и те се отлепиха на няколко места и аз потърсих заварчик на СО след няма и месец всички заварки ръждясаха до неузнаваемост а бяха направени с неръздавейка и ги почисти с киселина човека си е професионалист. И от там на татък вече на всеки 6 месеца си купуваме нови
които се скапват за норматив .

Мисълта ми е че наистина има значение ново и старо производство китайско и европейско и т.н.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: МАШИНИСТ в 08 Март 2019, 21:08:36
Да внеса и аз малко яснота за цинка и чумата.
Единствените български монети сечени изцяло от цинк са военните от ПСВ - 1917 год.
Там чумата ги разпрашава както и да се съхраняват.Рядко може да се видят вече в днешно време читави.
Лично аз видях за последно преди 7 години,фишек , съхраняван на тъмно в бабино чекмедже при постоянна стайна температура и влажност на въздуха.
И въпреки това имаха чума.От 50 монети 20 ст. около 10 не бяха поразени.
Но поради липса на други цветни метали използвани за оръжие и боеприпаси , е използван цинк , който не става за подобни цели освен като минимален процент в сплав.
Първите княжески монети имат около 1 % съдържание цинк в сплавта от мед и калай. - 1881 год.
Другите , които имат цинк са царските сребърни от 30 - те години - 5 %.
Та чумата , идваща от цинка в сплавта е от по-голямо процентно съдържание.
Всичко що е произведено по тази технология и с такива сплави е временно за няколко години.
После брак и скрап.
Евтин и в изобилие материал , се използва повече , с цел ниска производствена цена.
Перфектен външен вид и висока печалба.
Има ли цинк на 10 - 15 % съдържание в сплавта , модела се разпада,или изделието
И последно.
Имах газов револвер " АРКУС RG 92 " 9 мм. - купен през 1996 год.
Продадох го преди 5 год.,понеже чумата го беше почнала.При условие че е съхраняван перфектно
Имам особено отношение към оръжието.
Тъй като е газов , тялото му е сплав , а не стомана като на бойните.
Е , понеже е газов е направен по-лек съответно по-евтин от бойните.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: mitko0888 в 08 Март 2019, 21:10:46
Светльо, извинявай, ама от всичкото сглобих, че: поставките за трушй са изкарали 5 години, но след като си намерил професионалист са ръждясали до неузнаваемост за един месец ...

(дано не се сърдиш де ...) :)
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: svetljjjo в 09 Март 2019, 00:34:43
Да правилно си схванал точно това казвам .
Печкате е купена може би 2007г и с оригиналните поставки изкара 5 години и щеше да си кара още много но самите заварки бяха точкови виждали сте такива пункшвайц му викат и част от тях се разлепиха.
Професионалиста е заварчик и наистина е такъв пронеже го познавам заварява с СО и  аргон и ги направи с тел за заваряване на неръждаема стомана абе направи го така както трябва да се прави по учебници обаче местата на заварките ръждясаха .
Но това не е чак толкова фатално по големия проблем е че няколко пъти си поръчваме поставки от същата фирма която продава и печката и те карат вече само по 6 месеца а са оригинални от производителя.

Даже им писахме и писма снимки пращахме и мостри и те стигнаха до извода че проблема бил в твърдоста на водата тоест има много варовик в нея което си е по принцип така в Плевен водата от водопровода е много варовита.
Но аз лично ми е трудно да повярвам че варовика играе някаква роля в корозията на неръждавейка  ;D
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: svetljjjo в 10 Март 2019, 03:03:25
Я пагледнете това и то ли е чума
(https://daten.walter-eisenbahnen.de/product/walter-eisenbahnen/51712_6.jpg)

продава се в тоя търг
https://www.ebay.de/itm/W-51712-Sammlung-seltener-H0-Lokomotiven/392254047185?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160908110712%26meid%3Df0c28e08c5384903876526391cab8c5b%26pid%3D100677%26rk%3D3%26rkt%3D30%26sd%3D362574276539%26itm%3D392254047185&_trksid=p2385738.c100677.m4598 (https://www.ebay.de/itm/W-51712-Sammlung-seltener-H0-Lokomotiven/392254047185?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160908110712%26meid%3Df0c28e08c5384903876526391cab8c5b%26pid%3D100677%26rk%3D3%26rkt%3D30%26sd%3D362574276539%26itm%3D392254047185&_trksid=p2385738.c100677.m4598)
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: Krasi Tankista в 10 Март 2019, 07:53:41
Сто - процентова.  :yes:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: mitko0888 в 10 Март 2019, 08:14:26
За това се нарича "чума" - не прощава. Брава, Мерклин, Роко, Китай, Австрия ...

А и за 1 евро получаваш два стари роко мотора, зъбни колелца, червяци - изгодно.

ПС: Някъде четох че локомотивчетата се разболявали ако стоят на студено - под 14 ? градуса. За моите не се притеснявам - те са на топличко.
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: svetljjjo в 10 Март 2019, 12:58:02
Off-Topic:
А и за 1 евро получаваш два стари роко мотора, зъбни колелца, червяци - изгодно.
Е не е точно за 1 евро че иска и 9 за доставката и после още 7,50 лв докато дойде от германия до плевен
А и за съжаление мое огромно тоя търг ще стигне минимум 10 евро иначе на тоя лок нищо му няма това изгнило шаси се сваля и се изрязва пласмасово и друг път съм го правил .

Ао трябва да перефразирам една поговорка “Който е слаб в портфейла е сръчен в ръцете“  :lol:
Титла: Re: Чума (Брава Т5 2009)
Публикувано от: piko1 в 28 Март 2019, 03:35:11
И тук същия дефект на материала ама брава са му казали че били променили технологията на изготвяне
https://youtu.be/jmQRdB0KYbw