RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: CaLLlo в 20 Юни 2010, 18:17:36

Титла: Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 20 Юни 2010, 18:17:36

50476 + 61376

''Банско лЕ си?''

 Снимки от 27.4.2010 г.

(http://picbg.net/u/24294/27040/443317.jpg) (http://picbg.net/u/24294/27040/443316.jpg)


(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443286_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443286)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443287_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443287)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443288_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443288)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443295_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443295)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443296_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443296)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443297_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443297)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443298_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443298)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443299_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443299)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443300_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443300)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443301_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443301)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443302_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443302)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443303_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443303)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443304_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443304)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443305_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443305)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443306_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443306)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443307_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443307)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443308_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443308)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443309_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443309)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443310_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443310)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443311_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443311)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443313_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443313)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443312_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443312)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443314_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443314)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443315_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443315)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443316_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443316)

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443318_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443318)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443319_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443319)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443320_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443320)

И няколко снимки правени от автомобил в движение:

(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443321_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443321)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443322_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443322)
(http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443323_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443323)  (http://picbg.net/u/24294/27040/thumbs/443324_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=443324)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: TheJackal в 20 Юни 2010, 19:09:09
Саше, поздравления за снимковия материал! :hi:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: optron в 20 Юни 2010, 20:02:39
Веднага се сещам кой ще се зарадва на тези снимки!  :spiteful:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 20 Юни 2010, 20:08:31
И аз да пусна това - онова:
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/0/45080.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/23/45057.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/18/45052.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/7/45041.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/2/45036.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/45/45033.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/40/45028.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/33/45021.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/15/44911.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/1/44897.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/28/44464.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/43/44295.jpg)
(http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/16/44268.jpg)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 21 Юни 2010, 09:26:56
(http://picbg.net/u/24294/27040/443493.jpg) (http://picbg.net/u/24294/27040/443492.jpg)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: liro4605 в 21 Юни 2010, 14:12:23
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8406687) Попаднах на тази снимка случайно -даже пише СЕПТЕМВРИ
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: zazo в 21 Юни 2010, 14:16:01
Брей, изглежда много добре. Дай повече инфо ако имаш, кой го е правил, в какъв мащаб е?!!?
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: liro4605 в 21 Юни 2010, 14:25:40
Честно нямам си на идея просто ми попадна снимката и я копирах-но това преди време.На някакво изложение в Унгария е това и то скоро.Скоро скоро преди 2-3години.Ако се сетя още нещо или случайно намеря линка ще го пратя.При мен снимката е с по добро качество и си личи серията. 75 002.6
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: ivo в 21 Юни 2010, 15:53:14
бре!!! Това е супер!!!!
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 21 Юни 2010, 17:13:19
(http://bgrail.info/photos/07.06.2009-Rila/_DSC00354.JPG) (http://bgrail.info/photos/07.06.2009-Rila/DSC00354.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08958.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08958.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08960.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08960.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08964.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08964.JPG) (http://bgrail.info/photos/02.09.2008-Bno/_DSC08931.JPG) (http://bgrail.info/photos/02.09.2008-Bno/DSC08931.JPG)
А тези са съвсем пресни:
(http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1538.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1538.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1558.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1558.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1581.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1581.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1586.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1586.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1635.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1635.JPG)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 21 Юни 2010, 19:31:01
Цитат на: liro4605 link=topic=2524.msg42981#msg42981 date=1277118743
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8406687) Попаднах на тази снимка случайно -даже пише СЕПТЕМВРИ
Върху релси от H0 е - но е по-голям от H0.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 21 Юни 2010, 19:55:34
Ако е на междурелсие 16,5 мм, мащабът трябва да е ~1:46 или най-близкия стандартен мащаб.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 21 Юни 2010, 19:59:05
1/43 най-вероятно.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 09:04:04
Цитат на: bdz43r link=topic=2524.msg42989#msg42989 date=1277129599
(http://bgrail.info/photos/07.06.2009-Rila/_DSC00354.JPG) (http://bgrail.info/photos/07.06.2009-Rila/DSC00354.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08958.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08958.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08960.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08960.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/_DSC08964.JPG) (http://bgrail.info/photos/04.09.2008-Bno/DSC08964.JPG) (http://bgrail.info/photos/02.09.2008-Bno/_DSC08931.JPG) (http://bgrail.info/photos/02.09.2008-Bno/DSC08931.JPG)
А тези са съвсем пресни:
(http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1538.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1538.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1558.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1558.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1581.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1581.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1586.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1586.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1635.JPG) (http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/IMG_1635.JPG)

Тошко, тези снимки (както винаги перфектни) ме карат да гледам с други очи на теснолинейната тракция...жалко че на един домашен макет няма място за всичко което би искал да направи един моделист...

Това коя гара е?
(http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1538.JPG)

Също тази местност как се казва?
(http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1581.JPG)

Впрочем вида на семафорите (при нормалното междурелсие само са били по-високи) е бил такъв още от първите епохи на БДЖ!!!
(http://bgrail.info/photos/13.06.2010-16-ta/_IMG_1586.JPG)
Страхотни снимки!!! :hi: :hi: :hi:
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: TheJackal в 22 Юни 2010, 09:26:53
Я да питам: освен Септември - Велинград, друга действаща линия има ли на теснолинейка в България? Или всичко е закрито отдавна. Имаше някаква налудничава идея на най - голямото недоразумение на попфолка Сашка Васева да купува трасето и възобновява линията до Рилския манастир, но още тогава ми се стори мираж.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pavel75 в 22 Юни 2010, 09:32:13
Само Септември - Добринище е. Другите две - Пазарджик - Варвара и Червен бряг - Оряхово ги закриха.
Линията до Рилския манастир мисля, че е била дековилка - 600 мм и няма шанс да се възстанови, тъй като голяма част от трасето сега е автомобилен път до манастира.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: TheJackal в 22 Юни 2010, 09:40:53
Състоянието на линиите на солниците е перфектно. От 2011 год. лятото стават атракционни, тъй като са в района на природен резерват "Атанасовско езеро", по някъква програма на Европейския съюз за пътя на птиците "Via Pontika".
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 09:55:18
Цитат на: TheJackal link=topic=2524.msg43025#msg43025 date=1277188853
Състоянието на линиите на солниците е перфектно. От 2011 год. лятото стават атракционни, тъй като са в района на природен резерват "Атанасовско езеро", по някъква програма на Европейския съюз за пътя на птиците "Via Pontika".

Май не е лошо да се поразходиш и малко фотографии да ни направиш за тук...
За мен е изненада това което казваш - мислех че отдавна е унищожено всичко.
Впрочем въобще , що не на правиш един фотографски поход в района???
Поморие и т.н. :spiteful: :spiteful: :spiteful:
 :good: ;D ;D ;D
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: TheJackal в 22 Юни 2010, 10:10:48
Пламене, това е идея! В Поморие няма таквоз чудо. Релсите на стандартните линии стигат до пивоварния завод, точно до прелеза посока Бургас - Слъчев бряг, има насип чакъл с лампа за краен коловоз. От там на сетне до гарата и предприятията в Поморие всичко е извадено, а гарата е руина. Само магазията и рампата останаха от едно време. Ето няколко интересни теми по този въпрос:
1. http://www.factor-bs.com/news-8593.html
2. http://luna.superhosting.bg/~burgasdu/index.php?option=com_content&view=article&id=1269%3A2010-03-23-13-38-00&Itemid=68
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 10:12:27
Те това е втората изненада за деня - аз мислех че нормалната съществува, а дековилката я няма, пък то обратното било... :scratch_ones_head: :sarcastic:
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: hristo_t в 22 Юни 2010, 10:16:16
Здравейте! Отдавна си мисля да го направя този фотографски поход. Почти всеки ден го правя де ,но без фотоапарат-карам колело там. Но мисля че е време да се направи някоя друга снимка.И дори това може да стане още днес.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 22 Юни 2010, 10:57:24
Цитат на: bdz43r link=topic=2524.msg42994#msg42994 date=1277139334
Ако е на междурелсие 16,5 мм, мащабът трябва да е ~1:46 или най-близкия стандартен мащаб.

Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2524.msg42996#msg42996 date=1277139545
1/43 най-вероятно.

Точният мащаб на Spur 0 по NEM е М 1:45 и мащабно междурелсие 32 mm (1'' 1/4), със забележка отдолу, че ''В някои страни е възприет мащаб M 1:43,5'' (Exact scale version British O), който е с ''едрина'' на мащаба 7 mm/Ft и от там носи и името - мащаб S7. Това 43,5 е точно половината на M 1:87 (Spur H0), а някоите страни са само Англия и Франция, което за разлика от САЩ и Канада, определя мащаба като много слабо разпространен в Европа:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2018.msg31789.html#msg31789

Числата на NEM-ския мащаб Spur 0 - М 1:45 и междурелсие 32 mm
-   са обратните на тези при Spur 1 - М 1:32 и междурелсие 45 mm

Освен това М 1:45 се явява точно половината на друг основен мащаб Spur 2 - M 1:22,5
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pach в 22 Юни 2010, 11:04:27
Цитат на: hristo_t link=topic=2524.msg43033#msg43033 date=1277190976
Здравейте! Отдавна си мисля да го направя този фотографски поход. Почти всеки ден го правя де ,но без фотоапарат-карам колело там. Но мисля че е време да се направи някоя друга снимка.И дори това може да стане още днес.

Цитат на: TheJackal link=topic=2524.msg43030#msg43030 date=1277190648
Пламене, това е идея! В Поморие няма такваз чудо. Релсите на стандартните линии стигат до пивоварния завод, точно до прелеза посока Бургас - Слъчев бряг, има насип чакъл с лампа за краен коловоз. От там на сетне до гарата и предприятията в Поморие всичко е изваде, а гарата е руина. Само магазията и тампата останаха от едно време. Ето няколко интересни теми по този въпрос:
...

Ми организирайте се де !!!
Ние ще чакаме тук подробен репортаж със снимков материал!
 ;D ;D ;D

ПП. То там нормалната си е била само до Бургас значи.... :blush2: :sarcastic:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 22 Юни 2010, 14:02:26
Цитат на: pach link=topic=2524.msg43017#msg43017 date=1277186644
Това коя гара е?
Аврамово.
Цитат на: pach link=topic=2524.msg43017#msg43017 date=1277186644
Също тази местност как се казва?
Това е първата "шестица" между Света петка и Аврамово.
Цитат на: TheJackal link=topic=2524.msg43025#msg43025 date=1277188853
Състоянието на линиите на солниците е перфектно.
Състоянието на линиите, както е характерно за повечето индустриални дековилки е повече от отчайващо - стари разкривени релси, прогнили траверси, стрелки без обърщатели, на които всеки трети вагон изпада, коловози, на които не си личи дали изобщо има релси. В рамките на това, наистина линиите в солниците са малко по-добре от средното - има тук-там по някоя стрелка с топуз.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 25 Юни 2010, 09:35:14
Цитат на: liro4605 link=topic=2524.msg42983#msg42983 date=1277119540
Честно нямам си на идея просто ми попадна снимката и я копирах-но това преди време. На някакво изложение в Унгария е това и то скоро. Скоро скоро преди 2-3години. Ако се сетя още нещо или случайно намеря линка ще го пратя. При мен снимката е с по-добро качество и си личи серията - 75 002.6

(http://2007.railwaypassion.com/files/callio/liro/0597001.jpg)

Помолих колегата liro4605 да ми прати оригиналната снимка за да я кача
другаде, където и да е, само да не е на bgphoto.net и той ми я прати,
а аз я качих направо във форума - ето я горе.

(http://2007.railwaypassion.com/files/callio/liro/0597001_l.jpg)

Хубав модел, жалко че не знаем повече за него, дори не знаем мащаба!
Ако е H0e, тогава излиза, че релсите долу трябва да са N-ски, или поне с
това междурелсие, но никак не ми мязат на такива, а и предната решетка
изглежда доста изпипана. Явно е нещо по-голямо, за сега залагам на
Spur Ie, но дали ... надявам се скоро да разберем повече!

Данке, Лиро! (http://picbg.net/u/24294/22952/256571.gif)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 25 Юни 2010, 16:38:26
Мисля, че казах, че е върху релси 16,5 мм.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: nilfe в 25 Юни 2010, 17:21:02
Ти хубаво споделяш, ама чешкият не ми е силен. Само картинките си струват.  :yes:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 25 Юни 2010, 22:45:48
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2524.msg43186#msg43186 date=1277473106
Мисля, че казах, че е върху релси 16,5 мм.

Това означава Spur 0e - релси H0 и мащаб M 1:45 - дам, останалите варианти не са много смислени, т.ч. най-вероятно е това.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 27 Юни 2010, 00:30:51

99 539 DR ex 132 sax IV K - Hartmann 2381 1899
am 15.8.1993 vor Museumszug bei Berbisdorf

(http://i.ebayimg.com/18/!BtiEM4gBmk~$(KGrHqIOKiQEu3LsPc+GBL8YMtUpQQ~~_12.JPG)

Хубави са теснолинейките, но много плашат овците  ;D
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: MetroiD в 30 Юни 2010, 19:58:16
Прекрасна тема; прекрасни снимки; :hi: !!!

Имам един въпрос - макар че може да прозвучи малко не на място... От доста време все се каня да посетя тая теснолинейка и все отлагам, защото не знам дали ще попадна на червеното дизелче (за което съм чувал лоши отзиви... но на самия локомотив с удоволствие бих се порадвал) или на старовремския парен локомотив. Може ли някой да сподели кога точно пътува 609.76 - въпрос на предварителна информация ли е или на късмет?
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 30 Юни 2010, 21:25:14
609 пътува, когато някой си плати за нея.
Редовните пътнически влакове са с дизели.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: hristo_t в 30 Юни 2010, 21:52:43
Днес най-накрая (след няколко поредни дъждовни дни) случихме на хубаво време и с колегата Стефан Генчев яхнахме колелата и отидохме до солниците да видим как е положението там! Направихме няколко снимки , но за мое съжаление локомотивът беше вече прибран в депото.
(http://media.snimka.bg/6594/019443849.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443850.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443851)
(http://media.snimka.bg/6594/019443854.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443855.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443856.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443858.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443859.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443861.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443862.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443864.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443867.jpg)
Старата гара "Сарафово"
(http://media.snimka.bg/6594/019443871.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443873.jpg)
(http://media.snimka.bg/6594/019443877.jpg)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: 760mm в 19 Юли 2010, 02:40:56
Мдаааа. Някой спомена, че се досеща за кой ще бъдат интересни тези снимки и цялата тема и никак не сгреши :))) Невероятно! Май ще стана редовен посетител на така заформилата се темичка!

За Бургаските солници:

Изключително интересно, ако наиситна ще стават атракционни! Някой може ли да даде повече информация по въпроса? От къде знаем за това? Знам, че много отдавна това е било реалност - имало е атракционно влакче "чайка", което е пътувало в района, но от години вече не се движи. Дали отново ще може всеки да се повози там и да се порадва на чудната природа - и най-вече на уникалното за България междурелсие?

От снимките в чешкия сайт;

Силно ми се струва, че една от тях не е от Септември-Добринище, а от Оряховската; вече закрита теснолинейка. Под снимката, за която говоря, пише "jakoruda", но изобразеното никак не прилича на Якорудската гара; а най-вече влакчето е с три сини вагона, които са именно от линията Червен бряг-Оряхово (вероятно с идеята, че онази линия е стигала до Дунава са избрали на времето тази ливрея за вагоните, докато за "горско-планинската" южна теснолинейка са избрали зеления цвят.

А за модела на 75-та серия...

Направо нямам думи! Както всички знаете, най-голямата ми идея в моделизма е да си направя теснолинеен макет и ми е повече от интересно кой е направил този модел, който почти може да се конкурира с модела на Тони! Първото търсене по номера, както и по точното име на снимката в гугъл не даде нищо. От къде е дошла тази снимка? Наистина бих искал да се свържа с този, който го е създал и да науча повече. Много добър модел несъмнено!

За снимки,

Имам много, много от тях непубликувани от теснолинейката, но не знам дали има смисъл да ги качвам, при положение, че има толкова много кадри вече от теснолинейката навсякъде?
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 19 Юли 2010, 06:24:27
Снимката, където пише Якоруда, всъщност е от Добринище.
Когато закриха Чб - Оряхово, прехвърлиха десетина от сините вагончета в Септември, където се ползваха за крайградските влакове Септември - Велинград и Добрище - Разлог.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: 760mm в 19 Юли 2010, 08:05:54
Ех, романтика. То е имало даже и понятие "крайградски теснолинеен влак" тогава. Сега нищо такова няма вече. Дано не я закрият!!! Макар, че непрестанно се чуват такива слухове.

А сините вагончета и до сега си седят на Септември наистина, но вече разпарчотени за резервни части и в окаяно състояние. Може би трябва да отида, докато още са там, да си сваля някоя и друга табелка за спомен.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: liro4605 в 19 Юли 2010, 13:55:02
Вагоните който сега напускаха с прозорец тип "клапа" са ... :fool: :nono: :heat:.А назапад гледам хората напускали едни сезонни без прозорци даже.Нищо няма да пречи да пуснат и по един такъв поне на неделните влакове та ако ще и само до Велинград да е.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: bdz43r в 19 Юли 2010, 23:29:38
Прозорците тип "клапа" се оправят много лесно - има по едно палче, което се дърпа, крилото се откачва и пада до долу.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: 760mm в 19 Юли 2010, 23:50:43
Ей, все съм го търсил това палче от както ги пуснаха - дай разяснение къде е.

А иначе така и така, дори ние да знаем, болшинството не знае и във вагончетата вместо да ухае на дизел и бор; става задушно като в конска каруца. И наистина много е убива романтиката на теснолинейката. Аз все още като се возя, гледам да изловя влак (обикновено 16106) например, който включва от старите вагончета.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: 760mm в 25 Юли 2010, 15:41:39
Здравейте,

Искам да споделя с форума този материал, който направих специално за вече превърналата се в история 17-та железопътна линия Пазарджик-Варвара. Надявам се, че ще бъде интересно. Приятно гледане.

http://www.youtube.com/watch?v=P5aG0rF5bBU (http://www.youtube.com/watch?v=P5aG0rF5bBU)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 25 Юли 2010, 16:41:17
Браво много добре е направено. Само, че състоянието на "линията" в момента е още по-лошо. И ще е хубаво да напишеш заглавието и описанието и на английски, тъй като ще е интересно и за чуждите железопътни фенове.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: 760mm в 26 Юли 2010, 07:45:33
Имаш право - ще го поправя. Не знам дали ще могат да стигнат до него, но не ми пречи. Ако има някъде форум, където би било интересно, можеш да го пуснеш, нямам нищо против. А, в момента как може да е по-лошо, като още тогава я нямаше? Е, може би е буренясала, прав си, аз затова побързах да я снимам. Жал ми е, че не го направих и с 15-та, но догодина като се върна - ще го, независимо колко е останало от нея.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: topalov в 03 Ноември 2010, 19:03:41
Тонкааааа, къде си?

Имаш бледа конкуренция от немски произход!

http://www.parkeisenbahn-dresden.de/modulbahn/index.php?snav2&ttparkbahn
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: toniemi в 03 Ноември 2010, 19:33:12
Цитат на: topalov link=topic=2524.msg48435#msg48435 date=1288803821
Тонкааааа, къде си?

Имаш бледа конкуренция от немски произход!

http://www.parkeisenbahn-dresden.de/modulbahn/index.php?snav2&ttparkbahn
:lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: XRISTO в 03 Ноември 2010, 21:55:08
Я пък ти?!Че тоз е гола вода! Тонката си е номер 1 сега и завинаги!  :hi:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: toniemi в 04 Ноември 2010, 01:12:20
Цитат на: XRISTO link=topic=2524.msg48444#msg48444 date=1288814108
Я пък ти?!Че тоз е гола вода! Тонката си е номер 1 сега и завинаги!  :hi:
Важното че е МОДЕЛИСТ!
Всеки може с купешки :yes:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 29 Януари 2011, 22:36:58

''Schmalspurig durch Bulgarien'' - Paul Engelbert

  Verlag Stenvalls, Malmö 2002, ISBN 9172661550

(http://i.ebayimg.com/24/!CD5c)pQ!Wk~$(KGrHqIOKokE0fS6R!e2BNQG2SjvPg~~_12.JPG)

http://cgi.ebay.de/PAUL-ENGELBERT-Schmalspurig-Bulgarien-I673-/280621437262 (http://cgi.ebay.de/PAUL-ENGELBERT-Schmalspurig-Bulgarien-I673-/280621437262)

Търгът приключва чак след седмица, но както вече сме казвали
nanno1511 е вторият ник на sigi.nann, а той с нашенци не комуникира.
Книгата иначе е изчерпана, но който иска все още може да си я намери.

             И още:

http://wapedia.mobi/bg/Теснолинейка_Септември_-_Добринище (http://wapedia.mobi/bg/Теснолинейка_Септември_-_Добринище)
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: IKAR в 31 Януари 2011, 14:17:22
Спокойно:

http://www.naumann-online.de/artikelueber.php?wgruppeid=32&wgruppe_offen=6&wgruppenname=Buch BG&sid=bbd7dd3c27ea41ebf29dd535793733b5 (http://www.naumann-online.de/artikelueber.php?wgruppeid=32&wgruppe_offen=6&wgruppenname=Buch BG&sid=bbd7dd3c27ea41ebf29dd535793733b5)

http://www.verkehrswesen-antiquariat.de/buchdetails_8747.html (http://www.verkehrswesen-antiquariat.de/buchdetails_8747.html)

Като се търси нещо, трябва да се рови по-сериозно. Давате 50 лева и въобще не се разправяте с и-бей. Купувал съм и от двете посочени места и ядове не съм имал. Отделно от това, на и-бея не мога да му разбера няколко неща. Откъде накъде продавачът ще има право да определя докъде да праща и докъде не? Ами ако някой от нас спечели търг, без да пита дали продавачът праща до България? След края на търга кой ще е виновен? Не е ли длъжен продавачът, щом си спечелил търга, да ти прати стоката до където кажеш, но обезателно със застрахована поща? Иначе при провалена сделка бан за него. Второ с какво право един и същи човек ще регистрира два, три и повече акаунта и ще си прави джимбиш с тях както си иска. В много по-безобидни случаи, например при регистрация във форум, при две регистрации на едно и също лице директно пращат в БАНановата република. И трето - ПейПал-ът трябва да стане задължителен, защото хем в банката режат глави, хем ако продавачът излезе некоректен, директно пиеш една студена вода......

Всъщност от бановете файдата е нулева, защото вече повечето доставчици работят не със статични, реални IP-та, а с динамични. Демек в един момент ползваш един адрес, в следващ друг, а на твоя-първия вече е закачен друг клиент. А при безжични мрежи, а за такива със свободен достъп по гари, летища и т.н. да не говорим - ще хванеш опинците на провинилия се. Да се банне целия локален доставчик също не е решение, защото така се нарушават правата на други добросъвестни граждани, които са негови клиенти и са имали лошия късмет сгафилият в и-бей да е към същата фирма....
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 31 Януари 2011, 14:36:21
Разглеждал съм книгата (надявам се скоро да и стана и собственик) - и е страхотна! Препоръчвам я на всеки.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: XRISTO в 31 Януари 2011, 22:06:34
Цитат на: IKAR link=topic=2524.msg53446#msg53446 date=1296476242
.... Ами ако някой от нас спечели търг, без да пита дали продавачът праща до България?....

Обикновено щом търговецът не доставя до България - изобщо самият Ибей не те пуска да бидваш - излиза ти съобщение, нещо от рода, че продавачът не е разрешил доставка до твоята държава.  :yes:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: hristo_t в 19 Април 2011, 20:25:20
Цитат на: TheJackal link=topic=2524.msg43025#msg43025 date=1277188853
Състоянието на линиите на солниците е перфектно. От 2011 год. лятото стават атракционни, тъй като са в района на природен резерват "Атанасовско езеро", по някъква програма на Европейския съюз за пътя на птиците "Via Pontika".

Ходих преди една две седмици до солниците да видя дали се заформя нещо атракционно. Старата гара е съборена и на нейно място се строи нещо като хотел.

Старата гара
(http://media.snimka.bg/6594/019443871.jpg?r=0)

Не посмях да снимам строежа - работниците въоръжени с лопати и кирки може би нямаше да го одобрят. За моя радост се зададе товарният влак - и си казах защо да не снимам него. Изненадох се че локомотива вече не е 52-серия а друг.

(http://media.snimka.bg/8434/023123895.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/8434/023123897.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/8434/023123898.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/8434/023123899.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/8434/023123900.jpg?r=0)

Единият от машинистите се провикна гръмогласно - "Ей да не ни пратиш на Господари на ефира"..
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: pach в 20 Април 2011, 08:19:31
защо бре?
Колко вагона теглеха тези два локомотива?
 :lol:
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: TheJackal в 20 Април 2011, 09:36:07
Когато са над десет хопера, натоварени с въглища от мина "Черно море", минавайки линията покрай стадион "Нефтохимик", прави един доста голям завой с лек наклон и локомотива доста се озорва. За това слагат по два локомотива.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: lubomir в 20 Април 2011, 16:50:29
Цитат на: CaLLlo link=topic=2524.msg53340#msg53340 date=1296333418

''Schmalspurig durch Bulgarien'' - Paul Engelbert

  Verlag Stenvalls, Malmö 2002, ISBN 9172661550

(http://i.ebayimg.com/24/!CD5c)pQ!Wk~$(KGrHqIOKokE0fS6R!e2BNQG2SjvPg~~_12.JPG)

http://cgi.ebay.de/PAUL-ENGELBERT-Schmalspurig-Bulgarien-I673-/280621437262 (http://cgi.ebay.de/PAUL-ENGELBERT-Schmalspurig-Bulgarien-I673-/280621437262)

Търгът приключва чак след седмица, но както вече сме казвали
nanno1511 е вторият ник на sigi.nann, а той с нашенци не комуникира.
Книгата иначе е изчерпана, но който иска все още може да си я намери.

             И още:

http://wapedia.mobi/bg/Теснолинейка_Септември_-_Добринище (http://wapedia.mobi/bg/Теснолинейка_Септември_-_Добринище)
Гледам снимката на корицата и в мене отново изникна въпроса, кому хрумна да нашари със зелено, така добре изглеждащите в черно и червено български машини?
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: toniemi в 20 Април 2011, 17:26:59
Със зелено са си много по-красиви! :good:
Въпреки че не съм фен на парните машини,мисля вече да попълня колекцията си и с такива!Но само БДЖ!
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: zazo в 21 Април 2011, 13:05:13
Няма и няма отговор на тоя въпрос, кога и и защо са въведени тези цветове и какви точно са били.
Титла: Re:Теснолинейки
Публикувано от: Dobri в 27 Април 2012, 16:40:35
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2524.msg42992#msg42992 date=1277137861
Цитат на: liro4605 link=topic=2524.msg42981#msg42981 date=1277118743
(http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=8406687) Попаднах на тази снимка случайно -даже пише СЕПТЕМВРИ
Върху релси от H0 е - но е по-голям от H0.


А вагоните къде са?
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 29 Юни 2015, 09:27:49
(http://picbg.net/u/24294/18225/803561.jpg)


         Снимка в движение от 9.6.2015 г.
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: Adrian в 29 Юни 2015, 11:25:59


Онзи ден теснолинейката беше претъпкана - не можахме да се качим !!
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: Bogdan в 03 Януари 2016, 00:14:22
Родопската теснолинейка красота !
(http://img.photo-forum.net/site_pics/104/h_1227826103_tesS.jpg)
Ето го и линка. http://photo-forum.net//index.php?APP_ACTION=GALLERY_IMAGE&IMAGE_ID=999517
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: atanas72 в 06 Януари 2016, 13:25:16
 :clapping: :clapping: :hi:
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 03 Април 2017, 13:41:08
Brigadelok - Хеншел 15052/1917

За Хеншел 15052 от немската heeresfeldbahn е предоставена HFB-номер "1039". През 1919 г. локомотивът влезе в склад на БДЖ българските БДЖ те подадена като "1039". През 1936 г. тя стана след това броят на БДЖ 400-60 "465" разпределени и се използва за Strumatalbahn около Дупница.

От 1942 г. локомотивът е бил с други две Brigadeloks ( Хеншел 14255 и  Хеншел 16020 използвани в Рила планина). Там се извършва недалеч от манастир по време на Втората световна война, изграждане на малка водноелектрическа централа по силата на германското управление. За подемно-транспортни това бе поставен в отделна светлина жп. След приключване на строителството, леката железница изпълнено поради неблагоприятни пътни условия чак до посетителите шейсетте години на манастира, както и транспорт за превоз на дървен материал в дъскорезницата на Рила и фабрика за хартия, след Kocerinovo . През 1960 г. железницата беше спряна и изключена двигателите.

В "465" беше преди кратко влак за паметник на фабриката за хартия Kocerinovo поставяни там, където е бил паркиран до края на 1990-те години. След това двигателят е от  ЖП музей Schwechat взето [Австрия], HF бригадирското вода камион 700 стигна до Франция, за да APEMVE на Mayet и колите намериха нов дом в  Франкфурт Feldbahnmuseum . В момента, в Лок Швехат е в обработката.

(http://www.heeresfeldbahn.de/_pics/473/Henschel_15052_FachR_199X.jpg)
  HF 1039 преди вода камион HF 700 и лек автомобил в българския Kocerinovo, Фото: Рюдигегер Fach 

източник:
"Schmalspurig през България" от Пол Енгелберт
"бригада локомотиви Deutsche HFB в Първата световна война," Краузе / Krall / Gündling / Ziegenfuß
Взето от тук и преведено с гооглето:
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/280.html

ПП. Интересно кой точно ги е продал тогава на чужденците!?
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 03 Април 2017, 13:53:49
И пак от същият източник в горния пост:

Brigadelok - Smoschewer 776/1925


След края на Втората световна война остава в България 87 бригада локомотиви, които са били използвани в малки, фабрика и горски пътища се използват. За 1925 г. открива нова линия от Бургас до Поморие Български държавни железници нареди в компанията на Smoschewer във Вроцлав, които по-рано не е участвал в Brigadeloklieferungen, четири локомотиви от този доказан вид специален дизайн с увеличен горивната камера. Четирите локомотиви с номерата на фабричните 775 до 778 е увеличение от последните построени Brigadeloks от 1925 г.

Български държавни железници е на базата на първата задача номер на съществуващите Brigadeloks, в които последната RF брой в 1140 беше. Съответно, четирите нови локомотиви получиха номерата 1141-1144 разпределени. Макар и разположен върху жп линията на Черно море са били построени предимно за транспортиране на сол, тя е обслужвала след завършване на основното пътника.

В Smoschewer 776/1925 се намира в следната Bahnbetriebswerke: 1925 Бургас, от 1936 Дупница и 1946 Kaspican. Днес Лок запомнен като паметник на бившите значимост Dupnicas като основен склад на Strumatalbahn. Локомотивът носи днес погрешно табелката с името на Хеншел 14269/1916.
 
(http://www.heeresfeldbahn.de/_pics/988/_750x500_0_1804770835150882_0_51x0_ffffff/Smoschewer_776_ReinfriedT_1984_1.jpg)
Хеншел 14269/1916 табелката на Smoschewer 776 в Дупница 1984 г., снимка: © Тило Райнфрид

(http://www.heeresfeldbahn.de/_pics/989/_500x500_0_229147571035747_0_1x91_ffffff/Smoschewer_776_ReinfriedT_1984_2.jpg)

(http://www.heeresfeldbahn.de/_pics/1013/_750x500_0_8685800424155152_0_60x24_ffffff/Smoschewer_776_RabanserM_2004_1.jpg)
 Smoschewer 776/1925 на 28.03.2004 в Дупница, Фото: © Markus Rabanser

От лятото на 2014 нов дом в Бараково

През лятото на 2014 г., локомотивът е прехвърлена на български Бараково Рила планина, където е да се помни, за спомен на местните 600 мм работи жп.
източник:
"Schmalspurig през България" от Пол Енгелберт

Както и всичко останало за хеншелките ( вкл. И тая от горния пост, която незнайно защо е в сайта за страна Белгия!?)
Можете да прочетете и видите известните ни снимки още тук:
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/197.html

А още по-загадъчно е че в следващата таблица с линкове горния материал го няма нито при Белгия, нито при България!?:

http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/index.html#a753

Тоест линка от горния пост е някакъв "нелегален" както и снимката с обраслата в трева и храсти миникомпозиция с
Неnschel 15052!!!


А тук можете да намерите още " наши" снимки и по-късно правени на нашите локомотивчета:

Тук за N 14255
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/247.html

И тук за N 16020
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/163.html

ПП. А за възстановяването на N15053 (също бил Български) можете да прочетете и разгледате снимки тук:
http://www.munkedalsjernvag.com/projekt_brigadlok.htm
Май ще го правят работещ експонат...
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: CaLLlo в 03 Април 2017, 17:06:06
Цитат на: pach link=topic=2524.msg107281#msg107281 date=1491216829
...Smoschewer във Вроцлав...

"Със създаване на Германската империя от Бисмарк Вроцлав е в рамките на германската държава до края на Втората световна война. Чрез Потсдамското споразумение след войната Вроцлав заедно с по-голямата част от Долна Силезия е дадена на Полша."

Вроцлав        (ex Breslau)  –  https://bg.wikipedia.org/wiki/Вроцлав (https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%BB%D0%B0%D0%B2)
Бидгошч        (ex Bromberg)
Гданск           (ex Danzig)
Калининград (ex Königsberg)
Катовице      (ex Kattowitz)
Ополе            (ex Oppeln)
Познан          (ex Posen)
Шчечин         (ex Stettin)
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: liro4605 в 05 Април 2017, 09:25:50
   Здравейте читатели и любители на форума.
Макар форума да е за жп моделизъм железопътната история публикувана тук грабва и събира много съпричастници.Вчера ,днес и надявам се утре ме събра и събира с много личности.Известни,неизвестни,открити или потайни ,но верни да ги нарека на железницата и то българска.За един такъв човек искам да ви напиша,човек от редиците на железницата.Смея да го нарека „спасител на историята“.
  Идва момента да ви представя за какво иде реч.
(https://c1.staticflickr.com/1/725/23378445359_cdf68172a8_b.jpg)
(https://c2.staticflickr.com/6/5737/23664016371_c6d157d8c3_b.jpg)
  Тези два 600мелиметрови тендера гният от години на гара Добрич.Цяло чудо е ,че са оцелели от зли очи и лапи не наяли се.С Веско (vesko76) си комуникираме от известно време и ме подпита дали нещо не се сещам,какво да се направи.Преди няколко дни какво виждам.Разминавам се по време на работа с един товарен влак и в състава му ето този вагон.
(https://c2.staticflickr.com/4/3708/33336494232_3cee9d3600_b.jpg)
  Набързо превъртях лентата и се сетих за тендерите от Добрич,а гарата беше Искър.Казах си: Веско! Дано! Успял си и дано пътуват на там където ще се погрижат за тях.Звъннах му веднага и се оказах прав и щастлив.
  Снощи имахме бърз диалог по скайп и ето какво ми препрати
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  „Уважаеми г-н Бояджиев,

Не съм питал Методи дали е присъствал на приемането на тендерите в Добрич, но зная от него,
че те са вече превозени с вагон до Благоевград, откъдето ще бъдат прекарани с камион в Бараково.

С поздрав: Д. Деянов“
––––––––-––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

   Извинявам се,ако съм спамил в темата,но мисля че постъпката на Веселин е достойна за уважение.Показва как един човек от народа с интерес и правилни контакти се оказва „спасител“.
        Благодарност на Веско ,г-н Деянов и г-н Панайотов за делото им.
 
  Още снимки тук
https://www.flickr.com/photos/137431390@N02/
https://www.youtube.com/watch?v=QClJlT3oVm4

Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: stefanoff в 05 Април 2017, 10:18:05
И от мен един теснолинеен вагон на 600 мм. намиращ се на спирка Житница, за съжаление не знам дали още е там, снимките са от преди година две.Състоянието му беше поносимо за тогавашния момент
https://flic.kr/s/aHsk5aWvh8 (https://flic.kr/s/aHsk5aWvh8)
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: vesko76 в 05 Април 2017, 21:36:17
Колега, пишете на инжинер Деянов в bgrail.eu.Може господин Методи Панайотов да прояви интерес към вагона.По големия проблем и че няма запазени талиги за оцелелите вагони.Ако някой знае да сподели дали има някъде оцелели талиги за междурелсие 600 мм.Може да има на места където наи не очакваш да се намират.
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 06 Април 2017, 13:15:08
Музея на транспорта в град Русе през 1975 година:
(http://i39.servimg.com/u/f39/11/43/51/66/page_110.jpg)

Снимката е от книгата "Heeres Feldbahnen" (Motorbuch Verlag Stuttgart, 1986), страница 137.

Според книгата, този локомотив "No. 470" ще е Henschel No. 16021 от 1918 г., консервиран (по това време) от музея в Русе
 от България.
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: liro4605 в 07 Април 2017, 15:23:41
      Да си поспамя малко пък за някой може и да е интересно.
Понеже си правя мое собствено проучване да го нарека за жп.възел Пловдив,а и тез дни пътувах с един колега пенсионер(още работи) какво ми разказва той  ;D „Като бях малък ме водеха постоянно в депото ,а ние живеехме само до него.Возиха ме на един малък локомотив......“ Обичам да слушам такива разкази,но обичам и да отсявам истината.Ето в случая каква е тя
(http://prikachi.com/images/813/9089813A.jpg)
Снимката я повтарям от форума ми се струва,но в случая тя на мен ми помага да поставя колегата на място.Как ли се е „кефил“ като малък, че чак си е мислил че кара влака в тази 600мм машина.А сега изниква и въпроса кога и как е попаднала тук.Явно е ползван котела за пара за някой отделения може би? Пристройката в задната част за допълнително въглища ли е? Ред въпроси на който ред по ред се намират отговори.
Ето още две снимки от форума на който има я-няма я
http://prikachi.com/images/830/9089830V.jpg
http://prikachi.com/images/831/9089831N.jpg
Та истории много,ама е хубаво да се чете и между редовете.

Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: Vlado в 26 Юни 2017, 12:04:16
Вчера, неделя, 25-ти юни 2017 г., Методи Панайотов откри тържествено създадения от него музей, посветен на Иван Балабанов и създадената от рода му фабрика в с. Бараково, Благоевградско. В едно от халетата на музея е в процес на подготовка, но се предлага колекция от подвижен състав на теснолинейката до Рилския манастир, която може чудесно да служи като пример на всеки моделист, решил да моделира роден подвижен състав за 600 мм. Спомням си, преди време имаше такива коментари, че снимки почти няма, информация също. Е, дано с долните снимки това бъде поправено. Разбира се, всеки желаещ може да отиде и на място, и да се запознае с всеки експонат от музея на Балабанов (има и още едно помещение с оцелели вещи от фабриката и от Балабанови):

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105543-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105545-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105548-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105549-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105550-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105551-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105552-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105553-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105554-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105555-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/5931/038105556-big.jpg)

В разговор със Стефан Стоичков, последният ме убеди, че с цел постигане на пълно съответсвие на експонатите с експлоатирания подвижен състав по теснолинейката, е работил неотлъчно с Методи Панайотов, предоставяйки му всичко необходимо като информация, снимки, чертежи и съвети при възстановяването на вагоните и локомотива.
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 27 Август 2017, 00:47:29
Документален филм на БНТ от 2017г.
Спомени за рилската железница и Балабановата фабрика.
Разказва пред камера Методи Панайотов.
Заглавието на филма е "Сантиментална история".
Режисьор Ралица Димитрова.
Излъчването  е повторение по BNT Word на 27.08.2017 от 00.10 часа до 01.15.

https://www.bnt.bg/bg/a/santimentalna-istoriya#

http://siff.bg/bg/movies/blgarski-dokumientalni-priemiieri/santimentalna-istoriya

https://youtu.be/LVSwzDF2TV4
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 03 Септември 2017, 10:44:10
ПЛОВДИВ
Откриват уникален Дом-музей на теснолинейката
теснолинейка
3 септември 2017 08:38

Единствен по рода си Дом-музей на теснолинейката Септември – Добринище откриват днес в 14,30 часа ентусиасти от Гражданското сдружение „За теснолинейката“, съобщи председателят на организацията Кристиан Ваклинов. Музеят ще бъде на гара Цепина, която се намира в дефилето на Чепинска река, на 8 км от село Варвара в посока Велинград.

Сградата е ремонтирана и възстановена изцяло с доброволен труд на повече от 20 души в продължение на две години. Музеят има за цел да популяризира стогодишната история на теснопътната жп линия и по този начин да привлича последователи към каузата за опазване на последната теснопътна жп линия у нас.

През 2017 г. се навършват 101 години от идеята за построяване на Малкото влакче и 91 години откакто то пътува по линията. Събитието продължава традицията, която Гражданското сдружение постави през 2016 г. - всяка първа неделя на месец септември да бъде празник на теснолинейката. Вековният юбилей миналата година бе посетен от над 500 души от различни държави и краища на България. Беше поставен рекорд – за пръв път композицията пропътува живописния си маршрут с 12 вагона, придвижвани от два локомотива и препълнени от над 360-те пътници.

Влакчето със 760 мм междурелсие от Септември до Добринище свързва Горнотракийската низина, Родопите, Рила и Пирин по 125-километров тесен железен път. То безспорно е изиграло изключителна роля за развитието на всички селища по линията, за част от тях е единствен транспорт и до днес, за страната ни – уникална атракция с огромен потенциал.
Титла: Re: Теснолинейки
Публикувано от: pach в 05 Септември 2017, 11:30:24
https://youtu.be/toBwemGcKSk
 &bgflag