RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: tritehiksa83 в 13 Януари 2013, 18:00:34

Титла: Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 13 Януари 2013, 18:00:34
В тази тема може да споделим и онагледим как се композират различни видове влакове ,затова първия ми въпрос е,съчетаването на два различни локомотива в един влак-за и против ,недостатъси и предимства за моделите?
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: TheJackal в 13 Януари 2013, 18:36:01
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2798.0.html :hi:
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: emilchaushev в 13 Януари 2013, 18:58:27
На мен винаги ми е било чудно при композиране на товарни влакове взима ли се предвид вида вагони и как се редят? Например имаме 10 цистерни, следвани от 3 празни платформи и след тях 5 Конски вагона. В този случай челното съпротивлението на конските вагони не би ли могло да се избегне като се сложат след цистерните или това няма значение, а се взима предвид единствено реда на обработка в следващата гара или дестинациите н а групите вагони?
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 13 Януари 2013, 19:20:08
според мен товарните вагони се композират според дестинасията им.
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 13 Януари 2013, 19:57:59
Влади,от значение е видът на влака(товарните се делят на подкатегории както и пътническите и за всеки има специфика),сезона(предимно е от значение за смесените влакове),участъка през който ще премине(дали има тунели примерно)-основно е това и важи за БГ.По света всяка администрация си има различни правила.
  В БГ например е забранено локомотив на опашката на пътнически влак без значение от категорията ,докато сам си се убедил от снимки поне ,че по света не е така.
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 13 Януари 2013, 22:05:23
Мире,мерси за страхотния отговор  :)
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: mntop в 14 Януари 2013, 00:14:51
Товарните влакове в БДЖ според плана на композирането им се разделят на следните категории: международни товарни влакове/МДТВ/,директни товарни влакове/ДТВ/,локални товарни влакове/ЛТВ/,маневрени товарни влакове/МВ/ и работни влакове/РВ/.
ДТВ возят вагони от една до друга или няколко влакообразуващи гари. Могат да бъдат с или без преработка във влакообразуващите гари.Тези които са без преработка се наричат "вертушки" или блок-влакове и се композират от еднотипни по серия товарни вагони. Движат се от гарата на натоварването до гарата на разтоварването на вагоните ,без да им се променя състава във влакообразуващите гари.Например влаковете с цистерни от гара Дружба до Илиеници и Благоевград и т.н. ДТВ с преработка се композират в групи от различни по серии товарни вагони,като групите са подредени по реда  на влакообразуващите гари по маршрута на влака. Напримерно ДТВ от Бургас до Пловдив,вози група вагони за влакообразуващите гари Карнобат,Стара Загора,Димитровград,Пловдив-разпределителна.
Локалните товарни влакове се композират от разнородни по серия вагони и  развозват местния товар за малките/посредните/ гари,пристигнал във влакообразуващите гари с директните товарни влакове.
Маневрените влакове се композират от различни серии вагони и обслужват гарите в даден железопътен възел.
Работните влакове се композират със специализиран подвижен жп състав за поддръжка и ремонт на железопътната инфраструктура.
За всички категории пътнически и товарни влакове ежегодно с влизането в сила на новото разписание за движение на влаковете се изготвя книжка " План за композирането на влаковете".
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 14 Януари 2013, 12:18:50
Страхотно,но Миро ме заинтригува със това,че нетрябва да има локомотив в края на пътническите влакове,моля за разяснение.Иако трябва да си композирам такъв влак например:
BR-142:вагони:BR-41,с какво да се съобразя?
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: bdz43r в 14 Януари 2013, 12:36:21
От 2006 г забраната за локомотив на края на пътнически влак отпадна от правилниците, но вероятно ще минат много години преди да видим такова нещо.
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 14 Януари 2013, 15:23:29
Привет!

Ще понапиша нещо за епохи І,ІІ,ІІІ. БДЖ и германските администрации.
1.0.Пътнически композици.
1.1.БДЖ пътнически
"След машината се поставя пощенско купе, след него фургона, за да се запази непрекъснатото съобщение с пътническите вагони, след него третокласни каруци, след тях І и ІІ класни, а след тях - пак третокласни.
..........................................
В пътнишките влакове фургона служи за предпазителен   вагон и за това винаги трябва да се поставя  между машината и
и пътнишките каруци....а пощенският може да се постави и най-накрая...
..........................................
Спалните и вагон ресторантите се поставят също в средата на композицията -  /там се е считало за най-безопасно . бел.моя/....
........................................................................................
По същите съобръжения виждаме, че в Симплон-Ориент Експреса има два предпазители вагони - фургони - един преди и един след пътнишките каруци.
...........................................
На пътнишките композиции не се прикачват товарни вагони, освен в случайте по графа 8 на ІV приложение към книгата.../за това после/.(извор 1)
1.2. В германските администрации е същото, а разликите:
1.2.1.фургон, ІІІ класа,ІІ,І,ІІ и пак ІІІ класа, накрая ІV класа.
1.2.2. спалните вагони се поставят в края на композицията, за да не се смущават спящите.
1.2.3. При наличие на вагони с талиги същите са непосредствено след локомотива, а двуосните и триосните след тях. Това важи и при жп моделите. Направете си експеримент и ще се убедите сами...

Общо за двете администрации са, че са съществували и (подсилващи)допълнителни вагони(Verstärkungswagen), които се слагат в края на композицията само за част от трасето, където пътникопотокът е по-голям.
Примерно пътнически влак Горна-София, в Плевен се закача един С (след 1956 В вагон) вагон, защото от там броят на работниците работещи на смени силно се увеличава.
На някои гари се прикачат и курсови вагони(Kurswagen),
идващи от други влакове и направления. В горния съвсем произволно измислен пример ще добавим и един С, респ.В вагон на гара Мездра идващ от посока Видин.
2.0. Смесени влакове
2.1.БДЖ и германски администрации
Машина-фургон- пътнишки каруци(най-вече двуосни и триосни С вагони,а в пруските и четвъртокласни)- товарни вагони. "С този начин на композиране на смесените влакове се цели да се осигури движението им посредством автоматичната спирачка, а зимно време - да се отоплюват пътнишките вагони от машината.
В смесените композиции не се допускат вагони с избухвателни и запалителни вещества."(извор 1)
3.0.Товарни влакове
3.1.БДЖ
"В товарните влакове нареждането на вагоните трябва да става с оглед, щото пълните вагони да са в първата половина на влака, а праздните - във втората.............................................................
Освен това, при нареждането на вагоните в товарните влакове,
трябва да се внимава, щото вагоните за една и съща станция да се поставят един до друг, а тия от последнята станция и транзитиращи последнята да бъдат на едно място, за да се избегнат излишните маневри....
Последния вагон на всеки влак от всички категории се нарича сигнален вагон, защото върху него се поставят сигналите.(извор 1)
3.2.Германски администрации.
За германските администрации в епоха ІІІ имаме 12 вида товарни влакове, а в епоха І поне 6 вида.
Епоха ІІ и ІІІ : Локомотив - фургон - вагони за гара А - вагони за гара Б - вагони за гара В - вагони за гара Г.

Примери за БДЖ:
1938/39 година:
№влак 21 , от Гара Варна до гара София, бърз, степен 5, локомотив серия 17.00 за Ва-Го и 01.00 от Го-Сф, взема помощна локомотива Пм-Зл над 300т, състав Ва-Го: 1Df, 1 AB4, 2C4; Го-Сф: 1Df, 1AB4, 2C4+ 1AB3,1 C3, 1 WR от Р.Максимален товар Ва-Го 180т, Го-Сф 340 тона.Взема вода и чисти огън: К, Тг, Ас, Чб, Б.

№влак 203, Варна-София,пътнишки, степен7,локомотив серия Ва-Го: 17.00, Го-Пл 19.00, Пл-Сф: 01.00.; взема помощна локомотива Чб-Хм и Пл-Зл над 300 тона, Ас-Бв над 180 тона, състав: Сф-Го: 1 P,1 Df,1 AB4, 3 C3 Го-Сф:+ 1 WL, 1 AB3, 1 C3 от Р
взема вода и чисти огън: К,Тг, Ас, Л, Чб, М, Б.Максимален товар Ва-К 300т, К-Го 250т, Го-Пл 300, Пл-Сф 350; В събота вози допълнително 1 С2 от Ва до К и в неделя вози допълнително 2 С2 от Чб до Сф(оставени от влак 206).

Влак 221 Горна Оряховица - София: Бърз товарен; Степен 9; локомотива тип Го-Пл 19.00, Пл-Сф 10.00,19.00; взема помощна локомотива Пл-Хм 500ти М-Рб( ако е серия 19.00 взема помощна локомотива над 400т); Вози големи бързини, лесно разваляеми стоки и стоки за износ, съгласно наредбата;максимален товар Го-Пл 400, Пл-Сф 800т( серия 19 600т); Взема вода и чисти огън Л, Чб, М, Б

Влак 223 Г.Оряховица- София ;Директен товарен; Степен 13; локомотива тип: Го-Пл 28.00; Пл-Сф. 10.00. Не е посочено да взима помощна локомотива, товар за износ и директен товар; максимален товар: според нормите, Взема вода и чисти огън: Л,Чб,М,Б

Влак241/244; София-Плевен,София; товарни,степен 14/15; серия локомотива 19.00, не взема помощна машина, товар и омнибуси от и за всички гари;максимален товар според нормите; Взема вода и чисти отън Б,М,Чб.

РАЗЯСНЕНИЯ:
1.Това е малка част от всичките норми и правилници. Постепенно ще се постарая да ги качвам и тук и в блога си.
Имам точни разписания и от епоха 4 и 5 със състава на влаковете.
Това могат да направят и още доста хора от форума, които имат такива материали.
За да се композира един влак трябва да се изпълнят разпорежданията за техническата експлоатациа на железниците - БДЖ епохи 3,4,5, За епохи 1,2 качвам "Правилниците за службата по движението" Вече съм качил такъв, от епоха І, но кой да чете?!?, следват нормите за движение по линиите. И такива съм качил, най-новите ги нямам, но мога да покрия епохи 1-3 във времето. Освен това всяка година, както е посочил колегата преди мен излизат различни СЛУЖЕБНИ РАЗПИСАНИЯ. Там са описани и състава на влаковете. Друг въпрос е, че в епохи 5 и 6 той е безкрайно безинтересен, защото е много еднообразен....
(Това последното е въпрос на вкус, но и за това сегашните деца
не им е интересно, щото няма маневри и влаковете са съвсем постни на външен вид, а в предните епохи, е бъкало от различни видове вагони и мноооооооооого маневри на почти всяка гара...)
2.Апелирам, към тези които имат служебни разписания, да ги сканират и качат.
3.Сега към АДМИНИТЕимаше подобна тема от widowmaker миналата година. Нека има две теми по въпроса, поне две. Едната общо теоритична, като тази и една друга за отделни въпроси , ако има само една ще се получи излишно напомпване и става тежко за четене.
4.Освен изброените в точка 1 има и специални предписания за товарене на вагони...,така че не може да се изчерпи тази тема само с няколко страници...
5.Моля, тези които могат и искат да четат, да не отговарят на въпросите на ленивите, които чакат не само да им се сервира храната, но и да им се сложи в устата и даже да им се сдъвчи.... :diablo:
6.Пример за краен вагон можете да видите при TANO , който е фризирал,тюнинговал, прекрасно такива вагони.
7.Извор 1 е "Ръководство по ж.п. движение" 1926 година от Нестор Юруков. В правилника за движението от 1923 година нещата са написани също по този начин. Старал съм се да запазя тогавашния начин на изразяване. В блога ми има и още много неща по тази тема.Примерно сигналите по края на вагоните и.т.н.
8.Обръшам внимание, че нещата от първите три епохи, могат ДОСТА да се различават като предписания от тези от по-ново време...
9.Означенията в България и Германия по различно време, могат да породят много въпросителни. Примерно
9.1. В България D вагон значи фургон, а в Германия   пътнически 4 класа.
9.2. Четвъртата класа е премахната в повечето държави след Първата световна война, в Германия в 1928 година, а третата в цяла Европа през 1956 година, с лятното разписание.
Тези неща за означенията са писани от много хора и много пъти в този форум, пък и в блога ми и на безкрайно много други места. И пак има , които да питат "Кво' значи тоз вагон?" и най-интересното е, че има хора които им отговарят за 768 път?!????? :diablo: :agree:
10.С времето можем да качим и снимки с готови композиции.
Тук можем да качим и общи снимки, ако на някого не достига един или два вагона за примера.
11.Композирайте момчета, композирайте :hi: :good: :drinks: :give_rose:



Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Adrian в 14 Януари 2013, 15:29:38
аз лично непрекъснато композирам   :pioneer:
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Януари 2013, 14:14:32
ПривеД!

Въодушевен от невероятния интерес по тази тема, стотиците постове , поздравления и окуражавания, както и изхождайки от това, че БОЛШИНСТВОТО ОТ ФОРУМЦИТЕ СА ПИСАЛИ, ЧЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ ОТ БДЖ??? :lol:(за чий...), продължение 1:

Годината е вече 1988 т.е. епоха ІV.
Следват влаковите композиции 50 години по-късно от  предния ми пост...
Всичките влакове са от Варна до София.

Категория на влака: ПВ, № на влака 2102. състав: 1 поща, 1Д, 5 Б, 1F поща.  

Категория на влака: БВ, № 222, състав: 1 поща, 1Д, 4Б, 1А, 1 ВР,

Категория на влака: ЕВ, № 208, състав: 1Д, 5Б, 1А, 1ВР,

В 202 влак даже е имало киносалон вагон...
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Януари 2013, 14:44:12
Не можейки да избягам от хилядите възгласи "Дай още!!! Още Дай!!!"  продължавам със скромните си писания за композирането на БДЖ влакове.

Този път товарни влакове 1988 година, 50 след разписанието от 1938.

Категория: ЕТВ, № на влака: 20404 . Дестинация: Ва-Го; Ва20.17 - Гор. 6.00; С товар, омнибуси, вагони с контейнери, и вагони голяма бързина и групи:
І група - Каспичан и транзит (К-Р, Смл-СИ)
ІІ група - Шумен и транзит
ІІІ група - Търговище и транзит
ІV група - Г. Оряховица и транзит всички направления
Маневрата се извършва и с влаковия локомотив

Категория: ДТВ, № на влака: 20504; Ва 4.06 - Гор. 21.45
С товар за Гор и транзит 2200т

Категория: ДТВ, № на влака 70450 ; Ваф 2.05 - Г.о. 8.36 - Вц 17.00; с фериботни СДЖ вагони - габарит 0-Т и 01-Т в две групи:
І група - Мездра и транзит
ІІ група - Червен бряг и транзит

Категория: ДГВ, № на влака: 20734; К 7.30 - Гор 13.40;
С товар в трупи както следва:
І група - Попово  за гарите Кар, Пв, Ся
ІІ група - Стражица за гарите Стц, Дц, Ке, Чес
ІІІ група - Г. Оряховица и транзит
От гарите Пв и Стц взема товар за Гор и трз.
Вози и фериботни СЖД вагони габарит 0-Т

Маневрен влак:
20888 ; Ва 14.43 - Слр. 15.47
С товар за гарите в уч. Сл -Срв; Ю-Во.


 
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Януари 2013, 15:18:15
Каква жега, каква жега... :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Продължавам с 1988 година.
Полезна дължина на най-дългия приемно-отправен коловоз на жп гарите в метри:
Варна -                                         496
Варна - Разп.                                752
Белослав                                     745
Повеляново -                                847
Синдел - Разп.                              800
Синдел                                         683
Провадия                                      830
Каспичан                                      683
Шумен                                          662
Търговище                                    667
Попово                                          890
Асеново                                        530
Стражица                                      784
Г.Оряховица                                  526
Г.Оряховица Разпр.                        795

Допустими максимални скорости при преминаване на влаковете през стрелките в км/час
1. Гари с английски стрелки - К-Сп , входни и изходни стрелки според разписанието, но не повече от 90 км , а в отклонителен коловоз 40 км.
2.Всички останали Според разписанието, но не повече от 100 км и в отклонителните коловози 40 км.
3.Спирачни разстояния и необходимите спирачни проценти:
Спирачен път 1000м, категории влакове: ПВ 84%, ЕМВ 84%, ТВ режим "Т", 80км/час - 45%, 70 км/час - 30 %, 60 км/ час - 40%.
Спирачният процент 30 се отнася само за товарни влакове композирани само с товарни вагони СЖД.
Допустими максимални скорости - Ва-Го.
Почти всички са между 100 и 120 км 130 има само Шн-Клг, а 65- Г.Ца -Ся, 80- Клг-К, Ся-Кар, Стц.Го.
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Януари 2013, 15:58:02
Каква заинтересованост, какъв наплив... Даже децата ме спират на улицата - " Чичо, ще ми композираш ли и на мен влакче?..." :angel: :diablo: :sarcastic: :sarcastic:

Продължавам с теснолинейки.
Едни изгубени във времето линии като Червен бряг - Оряхово.
Годината е 1938.

Допустим товар в тона:

Смесен влак:                                  Товарен влак:
Чб-Койнаре    250                           300
Койнаре - Кнежа  120                     145
Кнежа - Бърд.Кладенец 200            250
Бл.Сл -Бл.Слатина сп. 120               170
Бл.Сл. Оряхово            300              350

Машината е № 1-10, тип 1-3-0.

Смесен влак 102, степен 10,  тр.4.05 пр. 8.30
Товарен влак 122, степен 10р тр. 4.40 пр. 10.00

Състава на влаковете, го има някъде из моите публикации в началото на миналата година в този форум, кога още ручах доматите с колците в този сайт...

50 години по-късно. 1988 година.

Категория на влака: СВ, № на влака: 21201; Чб. 3,15 -Ох 7.42 ; състав 3Б+ товар до 300 т бруто, бруто за гара Бсл, Миз, Ох.

Категория на влака: МВ, № на влака 21801, Ч.Б. 7.30- Ох 13,56.
2Б до Бсл + товар до 300 тона бруто за и от гара Кж,Бсл, Ат. Крушовица, Миз, Ох.

Категория на влака: ПВ, № на влака: 21101; Ч.Б. 8.47-Ох 12.07;
състав: 1Д, 4Б.

Таблица за полезната дължина на най-дългия приемно-отправен коловоз в метри:
Червен бряг          442
Койнаре                442
Кнежа                   385
Бяла Слатина        351
Мизия                   518
Оряхово                405

Максимални скорости: ЧБ- Миз 40 км/ч, Миз- Ох 30 км/ч, за пътнически влакове 45 км/ч по първото тракционно рамо, 40 км/ч по второто.

Тук ще добавя, че нашите максимални скорости за 760 мм, са по-високи от тези в двете Германии по това време!!!

Хайде,чао, че досадих ... :boredom: :boredom: :boredom:





       



Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: j.k.kolev в 16 Януари 2013, 17:07:12
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4136.msg85745#msg85745 date=1358344682
Каква заинтересованост, какъв наплив...
Боре, знаеш че четем с огромен интерес :yes:
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 22 Юли 2014, 20:03:29
Относно пътническите влакове някой може ли да понапише за композирането?Защото съм свидетел на най-разнообразни композиции.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: IKAR в 23 Юли 2014, 09:38:24
Така е, понеже вагоните са кът. Има един ферман, който се казва "План за композиране на влаковете". Той определя всеки влак с какъв състав да бъде. Всяка година се прави ново издание. В действителност тази книжка има стойността на съновник - може да се изпълни написаното в нея, а може и да не се изпълни, като най-вероятно е второто. Или с други думи подава се каквото има в наличност по депата към момента, независимо от това влакът каква категория е и какво изисква ПКВ. Затова и системно се случва БВЗР с поразнебитени вагони, както и селски пътнически влак с рециклирани с климатик. В добавка последните са с ограничение на скоростта до 100 и основно се подвизават по линиите за Видин и Кулата, където само тук-таме е разрешена по-висока.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: Vlado в 02 Февруари 2015, 09:07:17
За любителите на нашенските композиции:

Една актуална идея за композиране на МДТВ, преминаващ редовно през България, при това с наличен моделен подвижен състав (ДБ Шенкер и вагони):

https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=5IaiixZDSdk&x-yt-ts=1422579428 (https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=5IaiixZDSdk&x-yt-ts=1422579428)

https://www.youtube.com/watch?v=W8HN2oIZ0Xg&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404 (https://www.youtube.com/watch?v=W8HN2oIZ0Xg&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404)
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: svetljjjo в 03 Февруари 2015, 03:14:19
това за локомотив в края на пътническа композиция ми стана интересно
това не е ли някакъв абсурд има ли го изобщо.
Баща ми беше локомотивен машинист от него съм чувал че помощтни машини са му закачали само на мездра в посоко софия
на товарни влакове че там има участък с голям наклон .
Но композицията е била сигурно 30 ако не и повече вагони и зимно време ми е разказвал че два пъти му се е налагало да се върне в най близката гара забравил съм вече коя е била но пак по това направление защото той караше само горна софия и обратно че не е успял да изкачи защото машината е забуксувала и са му закачали помощтна машина.

мисълта ми е пътническа композиция от 5 вагона тай машина изобщо усеща ли че има нещо закачено на нея че да и се налага и помощтна машина  ;D
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: tritehiksa83 в 03 Февруари 2015, 09:15:05
Втора машина на пътнически влак се прикача обикновено когат ползва трсе или ако има повреда при теглещия локомотив.Една машина шкода спокойно тегли 10 пътнически вагона!
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: Rado в 03 Февруари 2015, 22:42:05
Не беше толкова отдавна, когато и у нас не беше необичайно да се види бърз влак с 16 вагона.

В днешни дни два локомотива могат да се видят начело на Ориент експрес между Русе и Образцов чифлик (15 вагона, 800-850 тона).
На тръгване за Румъния през 2012г. също го хванах с два локомотива.
(http://media.snimka.bg/s1/1055/028353173.jpg?r=0)
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: D2 в 04 Февруари 2015, 12:07:44
Малко пояснение по въпроса за помощните машини. Всяка серия локомотив си има норма колко тона влак може да тегли.Тази норма се определя от най големия наклон(на височина) на дадена железопътна линия.Примерно София - Пловдив нормата за 43 серия е 540тона,за другите серии е друга,за дизелите също е друга.Лимитиращия наклон е г.Вакарел.За София - Карлово нормата за 43 серия беше 1100тона,сега може да е и по-малка,и за всички други линии си има норма за локомотивите. Ако тонажа на влака е по- голям от нормата на локомотива,тогава се дава помощна машина.На пътнически влак пом.машина се прикача на чело,на товарен влак на опашка.Когато е необходима втора пом. машина на товарен,същата се прикача отпред,а ако е необходима и трета помощна,се,прикача отзад и влака става общо с четири локомотива - два начело и два на опашка. Нормата се изчислява така,че ако влака спре по някаква причина да потегли сам в най-големия баир.                                                                                 
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: gzo в 04 Февруари 2015, 14:42:58
А с какви съображения за пътнишките влакове помощната е отпред, а за товарните отзад ? Нали тонажа си е тонаж.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bdz43r в 04 Февруари 2015, 16:24:22
Помощната отзад има редица неудобства, някои от които от значение при пътнически влак, но при товарните влакове е съществено, че се намалява теглителната сила на първия вагон, а от там и опасността от скъсване.
По сега действащите правилници (в сила от 2006 г) никъде не е забранено подаване на бутащ локомотив на пътнически влак. Преди това беше, а в действащите преди 2002 г правилници е разрешено отзад да се подава локомотив за ползване на трасе (не помощен).
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: Mixy в 04 Февруари 2015, 16:46:11
При бутане отзад, къде се прилага силата - върху буферите или върху спряга? И как се синхронизират скоростите на предната и задната машини?
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bdz43r в 04 Февруари 2015, 18:09:11
Разбира се върху буферите. Спрягът е само за дърпане.
Скоростите са си синхронизирани, двете машини са прикачени на един и същ влак, няма как да се движат с различна скорост. Задната бута по преценка на машиниста... обикновено той познава добре участъка и сам усеща кога и колко да бута.
По нагорнище аз поне се стремя да бутам така, че да е достатъчно, но да остане и за челната машина, така че нейният машинист сам да си регулира скоростта, а аз само да се возя. Трябва да се има предвид и че при внезапно или бързо прекратяване на бутането с много тежък влак, когато челната машина също опъва много, се получават условия за рязко увисване на бутаната задна част от влака и съответно опасност от скъсване. За разлика от пътническите, при товарните влакове се оставя малка хлабина между вагоните за намаляване на "заклинването" в крива, но това пък предполага внезапно опъване на спряговете и скъсване ако не се внимава.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 04 Февруари 2015, 19:53:26
Но пък от друга страна за бутаща машина условията са по-благоприятни и може да се реализира по-голяма теглителна (в случая бутаща) сила.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: gzo в 04 Февруари 2015, 21:58:14
Благодаря за споделянето !
А телефоните, намиращи се в кабините само за връзка кабина-кабина ли са ? Технически предвидена ли е тел. връзка м/у два локомотива без значение един зад друг или отпред и отзад на влака ?
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 04 Февруари 2015, 22:13:55
Това не са телефони, а радиостанции. Имат връзка както по между локомотивите, така и със гарите и влаковият диспечер на съответната линия.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: gzo в 04 Февруари 2015, 22:38:15
Mерси Красене !
Титла: Re:Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 17 Юли 2015, 23:03:38
Цитат на: emilchaushev link=topic=4136.msg85628#msg85628 date=1358096307
На мен винаги ми е било чудно при композиране на товарни влакове взима ли се предвид вида вагони и как се редят? Например имаме 10 цистерни, следвани от 3 празни платформи и след тях 5 Конски вагона. В този случай челното съпротивлението на конските вагони не би ли могло да се избегне като се сложат след цистерните или това няма значение, а се взима предвид единствено реда на обработка в следващата гара или дестинациите н а групите вагони?
Цитат на: tritehiksa83 link=topic=4136.msg85632#msg85632 date=1358097608
според мен товарните вагони се композират според дестинасията им.
Ето едно малко пояснение в случай,че още ви интересува понеже темата е стара,но пък винаги актуална.Касае се за определен род влак и се постарах да го направя със снимки.
Когато се вози влак с пълни цистерни то има значение вида им.Дали са бензинови,газови,циментови и тнт......В нашият случай ще ги разделим на вагони с лесно запалими и вагони с лесно избухливи вещества.Лесно запалимите са бензини и други от рода им,лесно избухливи са газовете.
Зад локомотива за предохрана от леснозапалимите се поставят 2 вагона или 4 оси
(http://prikachi.com/images/621/8240621U.jpg)
В случая вагона е 1 но е 4осен
Между лесно запалимите и лесно избухливите се поставят пак 2 вагона или 4 оси
(http://prikachi.com/images/622/8240622G.jpg)
Винаги лесно запалимите се поставят пред лесно избухливите и общо взето влака изглежда така
(http://prikachi.com/images/620/8240620h.jpg)

Сега искам да поясня ,че има още изисквания за броя на групите вагони,но към момента не искам да усложнявам ,по-натам.

За така наречената предохрана могат да се ползват друг вид вагони или дори цистерни,но празни.

Ако имате неясно или интерес каквото знам,ще кажа.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: zazo в 18 Юли 2015, 00:18:26
Миро, в края на влака не се ли слага също нещо за охрана?
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 18 Юли 2015, 00:42:28
В края на влака от този тип се слага охрана,когато по трасето се предвижда да се закачи на опашка бутащ локомотив.Дори и да не се даде от начална гара охрана,то по трасето се предвижда къде може да се даде и тя се закача заедно с бутащият локомотив.
Ако,такъв влак е раздвоен по трасето и опашката му трябва да бъде изтеглена от друг локомотив от към гарата на изпращане и влака няма на опашка охрана,то следва локомотива който,ще я изтегля да замине с такава.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Благодаря,за въпроса!

Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bazitov в 18 Юли 2015, 14:50:07
За още информация винаги има интерес!
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 19 Юли 2015, 00:05:06
Един пример за един красив за мене влак от времето на лентовото фото,когато съм нямал лента или просто съм се кефил на момента не на снимките.
Начело серия 46
след нея около 40 броя вагони подобни на днешните 540серия или така наречените Еаоs
след тях 2до4 газови цистерни на опашка.
Казвам ви пълен кеф,влак без край по балканските криви,и от време на време като се поизправи виждаш в огледалото пропанките белеят  :yahoo:
Така се случваше понеже долу в гара Кремиковци има газова станция и ги качваха в гара Обединена въпросните 2-4 пропанки за транзит към вертушките за Бургас.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bazitov в 19 Юли 2015, 22:50:59
Друг интересен въпрос- до колко тези правила са международни? Например в Швейцария разделят ли избухливите и запалимите, например с повече от един вагон и т.н.?  :hi:
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bdz43r в 19 Юли 2015, 23:41:27
Всяка администрация си има свои правила за това. До голяма степен си приличат, но не съвсем.
В Швейцария видях цистерна с бензин на пътнически влак, все пак отделена с един вагон предохрана, но за повечето железници това е абсолютно недопустимо.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 20 Юли 2015, 00:32:58
Вероятно по теснолинейката ?
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: bdz43r в 20 Юли 2015, 08:49:13
Да. Влакът беше от Ароза.
Титла: Re: Композиране на влаковете.
Публикувано от: liro4605 в 24 Ноември 2017, 08:57:31
(http://prikachi.com/images/273/9229273T.jpg)