RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Аналогово управление | Analog Control => Темата е започната от: Vlado в 01 Януари 2009, 21:19:33

Титла: Допълнително ел. захранване на езика на стрелка
Публикувано от: Vlado в 01 Януари 2009, 21:19:33
Всеки е забелязал, че като се замърси езикът на стрелката и става страшно - чистене само помага да се "завърне" токът там и да няма прекъсване в движението на влаковите композиции. Преди дни при разговор с Васко, той ми подметна, че с помощта на реле горепосоченият проблем би могъл да се избегне. Но как да стане това? Идеи? Васко предложи следното - към езика се запоява жица, която се свързва с релето и съответно към общото захранване на релсовия път като при преместване на езика се променя и токът в него и така опасността от прекъсване на напрежението там от замърсяване, например, се избягва. Какво е вашето мнение?
Титла: Re:Допълнително ел. захранване на езика на стрелка
Публикувано от: br185 в 13 Април 2009, 20:51:58
Мнение в картинка:

(http://photo-zona.net/images/user61395/album18327/large/1239644260_sipn3161_Picture125.jpg)

Това е на първо време и по принцип може да се реши доста по елегантно и финно стига да разполагаш с тънък многожилен проводник. Аз в случая съм използвал обикновен лентов кабел. Той е едножилен така че е по твърдичък но пък това създава допълнителен пружинен ефект и помага на пружините да си вършат работата (на стрелките на Piko A Gleis има стандартно монтирани пружинки които помагат дори при ръчно задвижване без механизъм стрелката да не се размества при преминаването на влак върху нея. На снимката дадена по-горе този механизъм се вижда горе вдясно).


Титла: Re:Допълнително ел. захранване на езика на стрелка
Публикувано от: eurostar в 14 Април 2009, 11:32:50
Цитат на: br185 link=topic=1142.msg23101#msg23101 date=1239645118
... на стрелките на Piko A Gleis има стандартно монтирани пружинки които помагат дори при ръчно задвижване без механизъм стрелката да не се размества при преминаването на влак върху нея...

При стрелките на Peco въпросната пружинка е толкова яка, че затормозява мотора при преместването. Аз съм ги махнал от всичките ми стрелки. Иначе запоявам допълнителен едножилен супер тънък кабел на неподвижната част на езиците. А тази част, която се движи, просто я чистя. А още, при мен има кабели между локомотива и вагоните и съм монтирал пластини на втория вагон, които взимат допълнително ток за локомотива. По този начин повече колела служат за токовземане от по-дълъг участък от релсовия път.