Последни публикации

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10
11
В помощ на Грегъри - може пък да няма някоя снимка:
https://youtu.be/mNY_GoELrXU?si=SEdIFH_Et6YVT6Jn
13
Челни светлини на локомотива - рамата преди преработката:




Клъц на едната шина:




Запоявам проводниче:



и го прекарвам по рамата:






Запоявам проводничета от токоснемащите шини на локомотива, които ще подадат захранването от релсите към декодера:




Изрез в дъното на пещта:






Запоявам куплунгче за ел. връзка от лока към тендера на парче универсална платка (мое творение) и опроводявам с проводничета:




Лепвам платчицата с куплунгчето към рамата:




От горната страна се получава малка паяжина от проводници:




Като сложих площадките/пода на кабината, вече не изглежда чак такъв миш-маш:




Проверка как ще изглежда с декодерчето:





Този микро декодер на ESU (LokSound 5 Micro PluX16) се води PluX16, но е всъщност Next18 с преходна платчица към PluX16:




За този локомотив, преходната платчица стана опроводяваща такава към декодерот, след като махнах PluX16 куплунга и на площадките на платчицата запоих проводничетата от рамата на лока и към говорителчето:




Лепнах с двустранно-лепяща лента декодерчето към рамата и говорителчето към декодерчето, така че да се поместят в пещта (събират се):






Пристъпих към нужните промени по тендера. Ето го в заводския му вид:




И оригиналния куплунг (съединител? То за мен "съединител" е "долен ляв педал", но това е тема за друг раздел на форума):




По-натам ще покажа новия куплунг. Засега свалям дроселите и кондензатора:




Тук реших да направя нови задни светлини, демек надбуферни светлини на тендера. Обикновено оставям (ако може) оригиналните светлини с лампа с нажежаема жичка, но тук реших да направя светлини, които да се сменят бяло-червено в зависимост от посоката на движение на машината (лока де). Защо реших да направя нови светлини? Ами по същата причина, поради която мъжките кучета си ближат топките, а именно защото мога! :) :






Новото опроводяване на тендера:














Тук на задните (демек на тендера) светлини сложих една блендичка - хем за изолация, хем за по-малка подсветка:




Новият теглич - окълцан 6576 на Fleischmann с глава на Roco от 40287 или 40286:








Тендерът почти сглобен:



Почти, защото проводниците не позволяват коша на тендера да се затвори към рамата, та се наложи да махна малко мат'риал от коша:



И сега вече се затвори:




Вече всичко е завършено:














Иван
14
Би ли споделил STL-ите на детайлите?

Иван
15
 Привет!
 Понеже като келеш все се въртях в в депо Ст.Загора /80s/, Баща ми беше нач.смяна Възст.Влак, приятел с инж.Л.Ангелов, та същият този инжинер ме качи в една от машините и голяма радост-даде ми да натискам копчерлаци и врътки. Още помня как посочи ръчката за позиции /тротъла/-тогава не знаех къв е тоя полуволан, и се оплака на Баща ми, че "само ей това струва 17хил.лева".
 Имали са проблеми създателите, но са ги събрали, с изцяло БГ схема.
 Има още какво да се желае но началото винаги е трудно:


 Капаците отгоре,интериора, буферите, два вида :) едни тукмаци по шасито, ще "перна" допълнително, като тези доп.неща:


 Които съм качил за свободно теглене.
 
Като цяло да напиша как процедирах. Принтирах схемата на локомотива /качени са 3 схеми от инж.Деянов в трудовете му/, избрах си единственият останал жив, има и доста снимков в нета от Красен Панев  :good: :good: :hi:, на който ако чете тука-Искренно Благодаря, за споделените в нета снимки.
 Не знам колко е верен метода /за първи път ми е/. Принтирах схемата на лист хартия, след това установих един коефциент /примерно колелото е дадено 1100/, на принт.схема обаче е Х на чертежа, делите 1100/Х и имате коефициент, който когато искате да сметнете други параметри, които ги няма на схемата, може да си ги мернете и преобразувате. За смятането на коеф., не е лошо да сравните и с нещо друго /да си направите чек сума :)/- друг параметър, спрямо шублера.
 Топъл топъл:


 Първи опити за боя-той този и без това е "заплют" от малкия :), установих, че Тамия акрил, се отлепя с тиксото :).




Скоро и доп.неща:

 Линк към целият албум

 Ако някой реши, че имам някъде грешка, да не се притеснява да сподели, ще съм благодарен!
 Успех на всички с начинанията!
16
Фестивал на железопътните моделисти в Япония:
https://youtu.be/BgJ77HFABmM?si=4eN0kj917S7lYdId
Един интересен час!
17
Абе не е точно кино, но е хубав разказ за Бригита Чолакова, когато телевизията беше една в България и се правеше с аналогова техника! Иначе архивни кадри от старата Централна гара в София и дори легендарния ни БДЖ-04:
https://youtu.be/Dc-H2us2-1Q?si=trUEUCJfQcBpga2x
18
Студенти от УАСГ се запознаха с хода на строителството по проект "Модернизация на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“. В страницата на НКЖИ във Facebook съобщиха, че това са били студенти от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Те са посетили строителните площадки на тунели 1, 3 (изход), 4, 8 и 9, които са част от проекта "Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец".

Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект "София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, са запознали студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове.

В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.

Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.

Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е най-мащабният проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.

Източник: Plovdi24
19
Гаубиците САУ "Гвоздика" са напълно работоспособни и украинците ги ползват много ефективно! Но дали ще има още снаряди за тях, не се знае (122мм). Всичко друго ако не се ползва за части и се възстанови, ще е за евакуационни машини на ранени от фронта - само за миналата година рашистите с приоритет унищожиха ~250 цивилните линейки в помощ на армията. Доста лекарски екипи загинаха, въпреки червените кръстове по цивилните коли. Бтр-ите ще се ползват повече за  снабдителни машини, отколкото за превоз на пехота до фронта, защото са твърде слаби като броня. МТЛБ-тата вероятно ще са щабни на транспортьори и за подвижните групи с фронтови дронове (до "Баба Яга" включително). БРДМ -ите вероятно ще ги предадат на полицейските групи евакуиращи цившлно население по известни като "Бели ангели". И така.
Да и ние си предадохме старите морално и физически негодни за война от 21-ви век,  бойни машини, но на украинците им вършат все пак някаква работа. По-добре е от нищо! Завчера, Нидерландия отпусна още 350млн € за покупка на снаряди! Всеки от Европа помага кой с каквото може! Агресията винаги бива стопирана. Къде трудно, къде по-лесно но досега не е останала ненаказана. В противен случай света ще изпадне ако не в диктатура, то в анархия, защото ако един диктатор остане ненаказан, то всеки с малко ум и много оръжие ще се проба "да си вземе своето" от по-слабите. Това никой здравомислещ на планетата не го иска и винаги обединени сили се справят с поредния луд!
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10