Последни публикации

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10
22
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от Vlado - 18 Март 2024, 10:16:16 »
Малко, но от сърце:

Провеждането на отворени врати в клуба ни убедиха в едно - не защитим ли макетите/модулите си, нищо добро не ги чака. Детските ръчички са пъргави и не прощават, искат ли да вземат или докоснат нещо. Затова се наложи слагането на протектори на всичките ни макети, вкл. на моя, което наскоро ви показах по-горе. Установи се обаче, че и това не е достатъчно, защото и таблата към тях се оказаха обект на засилен детски интерес, най-вече с тези симпатични ключета/копчета, които така приятно се местят напред-назад или натискат...  :pleasantry:
За да се справя с проблема на моя макет още преди три месеца поръчах капак за контролното табло, но, уви, до този момент ни вопъл, ни стон от изпълнителя. Продукт няма. Затова извиках Неволята и... си направих сам капак. Смятам, се получи много добре, като може би по-натам ще му сложа подходящо фолио, за да придобие наистина естетичен вид.





23
Наблюдателни сте  :yes: ;D
Разпределителния пост е Sommerfeldt и е за линийте на швейцарската теснолинейка RhB или F0.
25
Цитат на: Adrian link=topic=61.msg125110#msg125110 date=1710616292
https://www.youtube.com/watch?v=oG7PxHaQGbc

На 1:11 видях опростен вариант на Гришонския разпределителен пост!


Иван
27
Цитат
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) оставя без уважение жалбата на френската Alstom SA по процедурата за покупка на 35 електрически мотрисни влака, стартирана от Министерство на транспорта. Търгът бе временно спрян преди 2 седмици, но най-вероятно ще бъде пуснат отново, ако френският производител не обжалва решението пред Върховния административен съд.

Припомняме, че Alstom входира жалба в КЗК на 22 февруари, а ресорното ведомство стопира търга 5 дни по-късно. Тогава не бяха ясни мотивите, с които френската компания обжалваше поръчката.

Мотивите на Alstom

Антимонополният орган проведе заседание на 7 март, но документацията от него става видима едва днес. Alstom счита, че в правилата за участие в процедурата се съдържат изисквания, които не отговарят на регламентите на Европейския съюз (ЕС) за оперативната съвместимост и създават сериозен риск за липса на конкуренция в процедурата.

Компанията възразява срещу включена техническа спецификация относно зоните за преход между вагоните, с която ведомството е заложило минимална широчина на преходно пространство от минимум 700 мм, а височина – най-малко 1900 мм. Според компанията тези критерии се отклоняват от изискванията, заложени в регламенти на ЕС, свързани с жп системата, според които преходното пространство следва да бъде най-малко 550 мм.

Alstom обаче обжалва решение на министерството, с което в началото на февруари то прави промени в техническите спецификации, припомня economic.bg. Те не са свързани с критериите за преход между вагоните. Ведомството е изчистило допълнителни изисквания, свързани със седалките и дисплеи, които трябва да подават пътническа информация. Намалена е и точността на измерване на пътникопотока от 98% на 95%.

Какво казва министерството?

Транспортно министерство твърди, че жалбата е недопустима, тъй като възражението касае условие от техническата спецификация, одобрена с решението за откриване на процедурата, което изискване не е променено с обжалваното решение за промени. В тази връзка, възражението е наведено извън преклузивния срок.

Изразява пространно становище по същество, в което застъпва тезата, че условието е съобразено с потребностите на "БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и с приложимото национално и европейско законодателство“, се посочва в документацията на КЗК.

Освен това ресорното ведомство прави искане КЗК да не налага временни мерки срещу процедурата, тъй като е финансирана със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. От там допълват, че срокът за изпълнение на инвестицията е 31.08.2026 г., в рамките на който влаковете следва да са доставени и въведени в експлоатация.

Решението на КЗК

КЗК приема становището на министерството и констатира, че жалбата на Alstom е неоснователна. Антимонополният орган я оставя без уважение, като възлага на компанията да плати разноските на ведомството в размер на 240 лв.

От изложеното е видно, че възраженията на "Алстом транспорт С.А.“ касаят условие, което е одобрено с решението за откриване на процедурата, а не такова, което е променено с обжалваното Решение № F482205 от 08.02.2024 г.“, се посочва в решението.

Решението подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Процедурата още не е стартирана наново от министерството, като най-вероятно се изчаква да мине именно срокът за обжалване. Проверка сочи, че в системата на съда до момента няма подадена жалба от "Алстом“.

От plovdiv24
28
Да почива в мир!  :(
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10