Последни публикации

Страници: 1 ... 8 9 [10]
91
Economic.bgEconomic.bg

НКЖИ стартира процедури за жп свързване на летищата в Бургас и Пловдив

08:24 07.02.2024
Глория Христова
До края на годината Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще стартира различни търгове, с които ще задвижи някои от важните жп проекти в страната. Това става ясно от предварителни обявления, публикувани в Регистъра за обществени поръчки. Така например ще се направят първите стъпки към железопътното свързване на летищата в Бургас и Пловдив.
За тези два проекта се говори от няколко години, но така и не навлизат в съществена фаза, въпреки че са включени за финансиране по европейски програми.
НКЖИ е публикувала обявления за предварителна информация по четири различни процедури, свързани с жп връзките към двата аеропорта. В тях е посочена и индикативна стойност на всяка поръчка, която ще бъде обявявана. Същински строителни дейности най-вероятно няма да стартират тази година, но ще се изготвят необходими документи, които да утъпчат пътя на проектите.
Жп връзката с летище Бургас
Предварителното обявление е за изработването на анализ на разходи и ползи, както и формуляр за кандидатстване за изграждането по проекта. Прогнозната стойност на процедурата, която ще бъде обявена, е 50 хил. лв. без ДДС. Като дата за стартиране на търга е посочен 15 октомври 2024 г.
Свързването на жп гарата и летището бе обявено в средата на 2021 г, когато НКЖИ стартира процедура за изготвяне на проект. Идеята обаче датира поне от 2010 г. Предварителните дейности по проекта, като предпроектни проучвания и др., се финансират по линия на Механизъм за свързване на Европа.
През юни миналата година от отговор на бившия транспортен министър Христо Алексиев стана ясно, че тези процедури трябва да приключат именно до края на настоящата година. Същинските строителни дейности пък може да започнат през юли 2025 г., подчерта тогава бившият министър, но за тях трябва да има положително становище по доклад за ОВОС и приключени отчуждителни процедури.
Цялата отсечка е планирана да бъде с дължина от около 13 км, като дейностите ще струват около 55.6 млн. лв. без ДДС и се съфинансират от „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.
По време на строителството трябва да бъдат изградени приблизително 11 км единична електрифицирана железопътна линия между жп гара Владимир Павлов и летище Бургас, както и 1 жп гара и 2 жп спирки по протежение на железопътния коловоз и 1 спирка на релсите на летище Бургас за удобство на пътниците. Влаковете ще се движат с между 60 и 80 км/ч. Ще се строят 2 пешеходни надлеза, 3 пътни надлеза, 1 жп подлез и 1 жп мост. Освен това ще бъдат изградени и системи за сигнализация и телекомуникация.
Проектът е от изключително значение, тъй като ще даде възможност жп линията да бъде продължена към Слънчев бряг и останалите курортни места, стигайки до Свети Влас. От отговор на бившия транспортен министър Николай Събев в началото на 2022 г. става ясно, че за направлението има разработени 5 варианта на жп трасе, но без да има осигурено финансиране за реализацията му.
Жп връзката с летище Пловдив
За свързването на жп гарата и летището в Пловдив има публикувани общо 3 предварителни обявления, свързани с различни процедури по проекта. Първото е за изготвяне на технически проект и технически спецификации за строителство и изработване на ПУП. Прогнозната стойност на поръчката ще е малко над 1 млн. лв. без ДДС и най-вероятно ще бъде обявена на 15 февруари, според предварителното обявление.
След това ще бъде стартирана и процедура за оценка на съответствието на техническия проект със съществените изисквания към строежите съгласно Закона за устройство на територията. Прогнозната стойност е заложена да бъде 102 хил. лв. без ДДС, като търгът ще стартира на 20 март.
Последната заложена процедура е свързана с изготвянето на доклад за ОВОС и доклад за оценка степента на въздействие за проекта. Прогнозната стойност тук е 49 хил. лв. без ДДС, като се очаква търгът да бъде пуснат на 15 октомври. За момента не е ясно кога може да стартира строителство, дори и да бъдат извървени успешно всички стъпки.
Припомняме, че жп свързването на гара Крумово с летище Пловдив е част от по-мащабния проект за модернизация на жп възел Пловдив и изграждането на градска железница в града. Идеята за нея бе представена през февруари миналата година от бившия транспортен министър Христо Алексиев. Проектната скорост на влаковете е 80 км/ч.
Тогава стана ясно, че проектът за изграждане на жп връзка между гарата и летището е включен за финансиране в ОП „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г. Дейностите ще струват около 44 млн. лв.
През март месец станаха ясни и 13-те планирани спирки на градската железница. Интересен момент е, че тя трябва да се обслужва от новите влакове, финансирани по линия на Плана за възстановяване и устойчивост. Процедурите за тях се управляват от Министерство на транспорта, но без голям успех до момента.

Освен по-добрата транспортна свързаност за града под тепетата, реализацията на проекта може да подпомогне плановете за концесия на летището. Припомняме, че през последните години стартираха няколко процедури за избор на концесионер, но никой не прояви интерес към аеропорта. В края на 2022 г. бившият министър Алексиев заяви, че големият проблем са частни имоти, намиращи се на територията на аеропорта
92
От понеделник (12 февруари) БДЖ възстановява движението на директния бърз влак от Горна Оряховица до Пловдив през Велико Търново, Дряново, Трявна, Казанлък, Карлово и Баня, с удобни връзки от и за Габрово и Хисар, информира NOVA.

Двата влака бяха отменени през лятото на 2023 г., след като ремонтите дейности на жп възела в града под тепетата наложиха спиране движението на влаковете между Пловдив и гара Филипово.

Тъй като срокът за пускане на отсечката се отложи няколко пъти и все още няма движение по нея, влакове № 4631 и № 4632 ще се движат до и от гара Филипово, разположена в северната част на Пловдив.

Сутрин бърз влак № 4631 ще заминава от гарата в Горна Оряховица в 07:05 ч., на гара Царева ливада ще осъществява бърза удобна връзка от и за Габрово, ще преминава през Казанлък в 09:36 ч., през Карлово в 10:42 ч. и ще пристига на пловдивската гара Филипово в 11:40, откъдето ще има осигурен автобус за пътуващите до централната гара в града. Обратно автобусът от Пловдив до Филипово ще тръгва в 15:30 ч., а влакът – в 16:10 ч., и ще пристига в Горна Оряховица в 20:53 ч., като в гара Царева ливада също ще има връзка за и от Габрово.

Освен директната връзка между областите Велико Търново, Габрово, Стара Загора и Пловдив, както и втория по големина необластен град Казанлък, влакове №№ 4631 и 4632 свързват Габрово и Хисар, спират в курортния град Павел баня и в Пловдив имат връзки за и от Пазарджик и други дестинации.

След пускане на отсечката Пловдив – Филипово, влаковете ще се движат от и до гара Пловдив. Дотогава е осигурен превоз с автобус между Филипово и централната гара в града под тепетата.

С възстановяване на двата влака се осигурява удобна транспортна алтернатива между Централна Северна и Южна България.
94
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Търся FLEISCHMANN 6523
« Последна публикация от Boris 2-12-4 - 08 Февруари 2024, 16:26:07 »
Благодаря за бързия отговор! Това е каталожният номер 6523, който се слага на големия процент на вагоните на Флайшман, както си го показал на снимката и каквито търся. Много подобен е и 6524, който се слага на локомотивите. Търся и такива поне два куплунга, за локомотивчето на Флайшман "Ана". Този на Твоята снимка е 6523, а 6524 е без прорез. Да се чуем довечера след 18,30 часа?!?
95
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Търся FLEISCHMANN 6523
« Последна публикация от IvanC - 08 Февруари 2024, 16:07:43 »



Иван
96
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Търся FLEISCHMANN 6523
« Последна публикация от VladoC - 08 Февруари 2024, 16:04:27 »
Разполагам с куплунги на Флайшман. Ако можеш,  дай снимка или каталожен номер, за да разбера какво точно ти трябва.
97
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Vlado - 08 Февруари 2024, 14:56:38 »
Да продължим с представянето, за да стигнем до сегашния момент и положение. След прецизната работа на Васко дойде ред и на Иво Климентов да се намеси. Първата стъпка бе пробно полагане на ограничено място на материала, с който трябваше де се оформят всички наклони и равни места:







Резултатът се оказа добър, което отвори работа по оформяне на всички подходящи повърхности. Междувременно бе поставена от Васко и основата за изцяло равните места. Иво направи грубо оформяне на скалите.









Крайният резултат:





Напълно завършеният мост:



Толкова засега, но като забелязвам как Иво се е амбицирал да работи здраво, силно се надявам, че скоро ще има още.

Следва продължение...
99
Зона на търговеца | Retailer's zone / Търся FLEISCHMANN 6523
« Последна публикация от Boris 2-12-4 - 08 Февруари 2024, 09:46:09 »
Търся куплунг или куплунги FLEISCHMANN 6523. С или без щифт, ако е загубен щифта. Това са старите куплунги в НО производство на Флайшман преди времето на шахтите. Заменят нормалните куплунги на Флайшман с куката Fallhackenkupplung, с куплунг Fallbügelkupplung за PIKO, Liliput, Kleinbahn, Märklin и прочие. Тези куплунги и сега се произвеждат от Флайшман. И един или два куплунга за ЕКСПЕРИМЕНТ ще са ми достатъчни за начало. Борис 0879 32 88 83 или на лична. Благодаря предварително!
100
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Old Boris - 08 Февруари 2024, 00:11:52 »
Добро представяне! Отдавна следя прецизната работа на Васко по изграждането на Y-модула. Поздравления за постигнатото. Очаквам следващи снимки!
Една обща констатация, засягаща скромността на представянето на дейността на клуба. Следя доста чужди клубове и тяхните публични изяви в мрежата. Постоянно показват как тяхни членове карат разни влакове по макетите и модулите. Дават обяснения за формирани композиици и движението им по клубните трасета. Така се популяризира и клуба и хобито.
Страници: 1 ... 8 9 [10]