RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Новини и предстоящи събития | News and upcoming events => Темата е започната от: ivo в 17 Юли 2020, 10:39:47
-
От днес до 31.07.2020 г., клиентите на БДЖ Пътнически превози ЕООД и феновете на железницата имат възможност да гласуват на сайта на дружеството за предпочитания от тях дизайн на новите локомотиви Сименс Smartron.
https://www.bdz.bg/bg/a/vote-smartron#tid-12883
Лично съм за N:4, че по лесно ще се пребоядиса :lol: иначе браво на Константин Планински
-
Глас за зеления, макар че ми се искаше да е в цветовете на трикольора ни bg&flag
-
Номер 4 естествено :)
-
Аз цъкнах номер 2
-
Смятах, че трябва да се следва линията/ливреята на Сименс (дезиро), за да си личи , че са от една администрация. То, не че няма и няколко ливреи в други администрации де...
Ако това са крайните варианти (а те явно са), гласувах за вариант 1 като най-изчистен цветово.
Важното е, че ще има смартрони... :)
-
Интересното, че първият вариант е описан като синьо-зелен,
но аз зелено (дори и морско) нещо не виждам :scratch_ones_head:
Както и да е...за моя радост, втори вариант води в гласуването.
Не съм съгласен кой модел да избера, щото ще ми е по-лесно за суперосването.
Че да не би аз да съм клиенти или собственик на локомотива!?
Въпроса е кой би ни харесал да представлява новото в БДЖ!!!
То май отдавна знаем, че на българския моделист угодия няма... :sarcastic:
Мен страшно ме дразни стила на самото "модерно" лого с крила на БДЖ,
но такова е решението на "дизайнерите" в управлението - да е по-лесно за реализация!
Или калинките...пак там - в управлението, дето най-много ги интересува заплатката, пък дру`то к`вот станИ!!!
(https://p.bdz.bg/www/0/1/01-bdz-pp-smartron-livery-bewinged-1495-1140x0.jpg)
Bewinged
1. BEWINGED
"Окрилен". Отправна точка за този дизайн са крилете от емблематичното лого на БДЖ, разположени симетрично върху кабините на локомотива.
Цветовата гама е синьо-зелена и препраща към морски/летни мотиви, мисли за пътуване, почивка и ваканция - водеща роля на новите локомотиви за оператора.
Същевременно, заоблените ъгли и контрастаната бяла ивица придават усещане за динамика и скорост.
Макар и по-скоро консервативна и по-буквална, от гледна точка на визуални елементи, тази композиция се фокусира в центъра на същността на компанията и поставя усещането за пътуване и “окриляване” на първо място като послание.
(https://p.bdz.bg/www/0/2/02-bdz-pp-smartron-livery-green-force-1496-1140x0.jpg)
Green Force
2. GREEN FORCE
През последните години се изяснява ясна тенденция сред европейските ЖП оператори за подчертаване не само на икономическите, но и на екологичните предимства на този вид транспорт спрямо сухопътния и въздушния.
Ето защо, тази “преплитаща се” концепция се стреми да символизира именно това - зелената сила, и мощ, с която БДЖ допринася за опазването на околната среда в България.
Зелената гама също така се свързва с идеята за нещо модерно, както и поставянето на едно ново начало в историята на българския железопътен транспорт.
“Сигнална” ливрея, която няма как да не бъде забелязана, дори отдалече, зад която се крие жизненоважна за всички нас кауза.
(https://p.bdz.bg/www/0/3/03-bdz-pp-smartron-livery-kingfisher-1497-1140x0.jpg)
The Kingfisher
3. KINGFISHER
Земеродното рибарче (Kingfisher) е уникална птица, която се среща целогодишно на територията на България. Макар и да живее на сушата, тя е перфектен гмурец и може да бъде възприета като връзка между два свята.
Предоставяйки релации от София до черноморието с емблематични влакове като “Слънчев бряг”, БДЖ също е своебразна връзка между сухия и водния свят в страната ни.
Ето защо тази птица бе избрана за символ и нейните цветове и форми бяха абстрактно представени под формата на ливрея. Изборът на птица (а не на друго животно) не е случаен, тъй като крилата са основен елемент от идентичността на БДЖ - както в миналото, така и в настоящето.
Не на последно място, английското наименование на птицата “Kingfisher” “намигва” към една златна епоха от историята на железниците ни. Царската.
(https://p.bdz.bg/www/0/4/04-bdz-pp-smartron-livery-airborne-1498-1140x0.jpg)
Airborne
4. AIRBORNE
Усещането за полет и крила отново доминират в този четвърти дизайн и са представени чрез аеродинамични форми, чието специфично взаимодействие изгражда тази концепция.
Яркостта на цветовете тук е по умерена, като зводското “capri blue” играе ролята по-скоро на светъл акцент от колкото на основа.
Концепцията се стреми да покаже сигурността, традициите, но същевременно и новото, модерно усещане, което Smartron-ите ще въведат в пътническия железопътен транспорт в България.
Дизайнът е също пример за това как една сериозна и зряла компания може да взаимодейства синергично и да бъде в крак с модерния свят.
Предполагам, че това ще е номера на серията...... БДЖ-80!?!
Името обаче си е женско - "Красимира"... може би щото "локомотива" (от френски) е в женски род!?
-
Сега видях и това :) и по ми допада. Някой да знае защо е извадено от допитването.
(https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/109101998_4214772878593979_7201955705251016143_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=7ahFNCi23AUAX97TwEl&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&oh=e15e735c25a983990743791aa24af837&oe=5F391A4A)
-
Щот и тоя, май ще го вадят от управлението (на България)... ;)
:lol:
-
Аз цъкнах номер 2
Ама колкото повече го гледам, толкова повече не ми харесва. Ама и другите също ...
-
Нямам думи......... От грозна по - грозна до най - грозна.........!!! :fie:
И тези празни приказки от презентациите........ама то пък локомотивът е един красавец....... майка плаче!
Иначе е вярно, че тази от цитирам "Украинското БДЖ" е най - добра. Тя обаче не е включена в надпреварата. При нея има някаква приемственост с 44 001 и 46 200, а и са добре подчертани основните обеми на това КОЛЕДНО ЯЙЦЕ. Абе колкото по - шарено за този локомотив толкова е по зле!
Основната причина за това фиаско е, че швабите ги мързи да боядисват в нещо много по - различно от цветовете, с които са настроили фабричния робот. С една дума, това да не ви е МАЙБАХ, та да си избирате цветове. Квото има, това че ручате. Странно, защо ли се сещам за едно друго обсъждане на един модел в ТТ. Той пък въобще не се случи......
Какво общо има всичко това с разцвета на железниците по царско време - абсолютно нищо. Тогава нашите локомотиви са били уникални и специални поръчки, а сега........Вярно, че тогава бяхме държава, а сега сме васална територия, ама нейсе. Каквито истребителите, такива и локомотивите. Пък даже и локомотивите по - добри от истребителите. Добре, че поне доживяхме да се закупи подвижен състав, в което се състои и основната заслуга на сегашното ръководство на БДЖ. :good:
-
Аз го виждам ето така:
(http://www.scarm.info/pics/04-bdz-pp-smartron-livery-airborne-1498-1140x0-edited_small.jpg)
-
Турбо-грозни са всичките варианти. Дизайнерът вероятно е същият, правил предпечатната подготовка на билетите на бдж-то! Може да засягам някой, но не мога да си изкривя душата.
-
(http://p.medianews.bg/b/i/bilet-68915-1000x0.jpg)
Нали! :no:
-
https://www.lok-report.de/news/europa/item/19052-bulgarien-abstimmung-ueber-das-design-der-neuen-smartron-lokomotiven.html
:)
-
Да му се не види и шарениите...Тоз човек - дизайнерът - има ли и бегла представа как се боядисва това чудо в HO....
:haha: :haha: :haha: :haha:
-
Да му се не види и шарениите...Тоз човек - дизайнерът - има ли и бегла представа как се боядисва това чудо в HO....
:haha: :haha: :haha: :haha:
Този път да му мислят ПИКО и компания :blind: :spiteful:
-
off-topic, ама Пико и компания не могат да го направят....
-
Да му се не види и шарениите...Тоз човек - дизайнерът - има ли и бегла представа как се боядисва това чудо в HO....
Съмнявам се да има някаква представа и май това въобще не го интересува.
Той е по проектите, а за изпълнението си има други хора...
off-topic, ама Пико и компания не могат да го направят....
Да, точно така, защото локомотива се прави от РОКО:
https://www.roco.cc/en/product/245996-SIEMENS-0-0-0-0-0-002002-1/products.html (https://www.roco.cc/en/product/245996-SIEMENS-0-0-0-0-0-002002-1/products.html)
А и както знаем големите компании не биха се съгласили
да напраят 100 бройки специално за нашия пазар...
Явно желаещите за Бг модел ще трябва да разчитат
на някой от добрите родни майстори по боядисването.
-
Само да вметна, че дизайнера на ливреите е и моделист. Това което е показано е съобразено с изискванията на БДЖ и Сименс, не мислете, че има свобода да си прави каквото пожелае.
-
Сименс не могат да имат никакво изискване, след като в процедурата изрично им е написано "цветово оформление - съгласно проект на БДЖ-ПП" и те са се съгласили с това.
Въпросът е защо НЯКОЙ предлага тези четири възможности за избор, след което същият този някой ще каже че не той, ами на ПУБЛИЧНО гласуване е избран този дизайн.
Предложенията и на Миски, и на Планински, определено изглеждат много по-добри, т.е. гласуването трябва да има опция за нови предложения. Иначе си остава предложение на БДЖ-ПП.
-
Без да съм специалист, според мен
водещите критерии трябваше да са трибагреника или някаква приемственост от старите серии. И колкото по-изчистено и семпло, толкова по-добре...
От четирите варианта, нищо ни ми се връзва като национален превозвач или че въобще е част от БДЖ.
Приятно лято! :drinks:
-
Общо взето и аз съм на това мнение. Може би ливреята със зеления цвят (грийн) е по-разчупена, но пак изглежда някак... не на място, не за БДЖ. Защо не заложиха на червения цвят, като основен (както са шкодите), който да е с ивици бяло и зелено?! Можеха и да използват ливреята на дезирото.
-
Може би търсят промяна на имиджа...Да покажат един вид обновяване. БДЖ има имидж на архаична, вмирисана компания със стари, зле поддържани локомотиви и вагони, боядисани в комунистическо червено. Може да искат точно това - да загърбят миналото и да влязат в модерния свят...
А пък може и дизайнера да е левскар....
-
Всъщност, важноте е, че има нови локомотиви най-накрая... :yahoo:
-
А пък може и дизайнера да е левскар....
Не бе, от Витоша - Бистрица е............. :haha:
-
"Глупости на търкалета"...
Митко и Грег са много точни - няма фирма, която да не се старае
да покаже приемственост във времето и традициите!!!
Проблема на БДЖ е проблем на цялата държава - няма концепция, освен тази да се отрича до дупка старото (но работещо), както и държавата няма национална доктрина!!!!
А това с "комунистическото червено"?!?! ...съвсем "у лево" отива!!!
Не знаех, че освен бившия соц. блок , дори в Германия, Франция и Испания са си боядисвали ливреите в цветовете на комунизма!!!!!!
:lol: :lol: :lol:
Всъщност тези цветове са били световната тенденция в дизайна,
както сега, световна тенденция е ..."зеленото", най-общо казано
като технология, бъдеще и т.н.
В тази връзка зеления вариант, е някакъв вял опит...обречен на
провал...именно заради липса на обща визия и доктрина за развитието,
на фирмата, като част от тази държавност!!!
Останалото (повтарям) са го изказали Митко и Грег!
:hi: :hi: :hi:
-
Може би търсят промяна на имиджа...Да покажат един вид обновяване. БДЖ има имидж на архаична, вмирисана компания със стари, зле поддържани локомотиви и вагони, боядисани в комунистическо червено. Може да искат точно това - да загърбят миналото и да влязат в модерния свят...
А пък може и дизайнера да е левскар....
:) :lol: :haha:
И тези ли са комунистически?! Горките... :sarcastic:
https://www.google.com/search?q=zssk+smartron+railcolor&prmd=niv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiF24jP8-3qAhXMiFwKHQftBuYQ_AUoAnoECAwQAg&biw=412&bih=690&dpr=2.63#imgrc=w2pHA_k7L1FTAM (https://www.google.com/search?q=zssk+smartron+railcolor&prmd=niv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiF24jP8-3qAhXMiFwKHQftBuYQ_AUoAnoECAwQAg&biw=412&bih=690&dpr=2.63#imgrc=w2pHA_k7L1FTAM)
-
Сименс не могат да имат никакво изискване, след като в процедурата изрично им е написано "цветово оформление - съгласно проект на БДЖ-ПП" и те са се съгласили с това.
Въпросът е защо НЯКОЙ предлага тези четири възможности за избор, след което същият този някой ще каже че не той, ами на ПУБЛИЧНО гласуване е избран този дизайн.
Предложенията и на Миски, и на Планински, определено изглеждат много по-добри, т.е. гласуването трябва да има опция за нови предложения. Иначе си остава предложение на БДЖ-ПП.
И четирите варианта са дело на Константин Планински. Сименс предлагат Смартрон в син цвят, отгоре може да си лепиш каквото искаш. Пак казвам, Константин е направил това което може, искате или не - това са четирите варианта, ще се избере един от тях. Точка.
Разровете се в гугъл и намерете Смартрон различен от синьо.. камо ли червен.
-
Разровете се в гугъл и намерете Смартрон различен от синьо.. камо ли червен.
Е виж линка, който съм публикувал по-горе. Е, не е Смартрон, Вектрон е - червени-червенички, та чак комунистически...
-
Именно - Вектрон е, а нашите ще са Смартрон.
Вектронът може да е и розов на бели точки, но е на друга цена.
-
Язък...
колко готино би било да е червен. Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...
Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...
-
Ще взема да се повторя, специално за Кракомобила:
Сименс не могат да имат никакво изискване, след като в процедурата изрично им е написано "цветово оформление - съгласно проект на БДЖ-ПП" и те са се съгласили с това.
Смартроните се предлагат в капри синьо. Само че БДЖ-ПП иска ди си купи нещо, никой не е казал че иска смартрони и не е казано че ще са в синьо, даже изрично е написал текста, който цитирам за втори път - че ще се налепят по желание на клиента. Купувачът иска неговите си цветове. Продавачи много, и един от тях (Сименс) се е съгласил, изрично е декларирал че е съгласен. Ако има други договорки, те са извън рамките на законите (европейските, а и нашите, за обществени поръчки). Така че БДЖ може да иска каквито си иска цветове.
Добре е да се каже че няма такъв локомотив Смартрон. Това е Вектрон, X4-E. Вектронът по презумция не е универсален локомотив, както ES64, а е модулен, т.е. всеки локомотив е събран с конкретни модули според конкретния клиент. Смартрон е наречена една малка поръчка само за Германия, за товарен трафик и за 140. Сега е за България (25kV), за пътнически трафик и за 160. Освен името, което е ясно че вече нищо не значи, не виждам нищо общо, освен че се дава нещо орязано на конкурентна цена, което е смисълът на всичките над 1000 локомотива Вектрон.
А и да не забравяме че БДЖ-ПП е първият клиент, който е поръчал такава бройка. Northrail имат 8 и чакат още един, но за различни превозвачи, другите купувачи са с по 2 до 4 бройки.
Предложенията и на Миски, и на Планински, определено изглеждат много по-добри.
Възмутен съм от начина, по който БДЖ предлага за обсъждане варианти, като ясно се вижда че по някакви скрити причини предложенията са точно такива. Или се вижда манталитетът на някой, който е поръчал тези варианти. Независимо кой ги е правил, важно е кой и какво поръчва. Непредубеденото (според мен) виждане на г-н Планински го знаем всички - има си неговия знак и идентификация:
(https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/109101998_4214772878593979_7201955705251016143_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=7ahFNCi23AUAX97TwEl&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&oh=e15e735c25a983990743791aa24af837&oe=5F391A4A)
Това на Микси не миждам да е по-лошо от четирите предложения:
(http://www.scarm.info/pics/04-bdz-pp-smartron-livery-airborne-1498-1140x0-edited_small.jpg)
И до колкото виждам синьото си е каквото трябва.
И не е вярно че всички са в синьо - сериен Смартрон 008 от 2019, предполагам ще забележите тесните ивици капри синьо около буферите:
(https://www.railcolor.net/images/basic/siem_22678_51.jpg)
-
@KRAKOMOBILA:
Вземи разкажи малко повече за тези смърфони: с индивидуални инвертори ли са или само с два? Редукторите за 140 и 160 еднакви ли са? Има ли електрическо (освен рекуперативно) спиране и т.н... ако искаш де.
-
С два инвертора за по една двойка двигатели. Захранват се от обща постояннотокова шина, захранвана през четири токоизправителя, всеки от собствена вторична намотка на трансформатора.
Версиите за променлив ток имат само рекуперативно спиране (съответно токоизправителите са комбинирани с мрежов инвертор). Тези за постоянен ток имат и реостатно спиране, а тези и за двата вида ток имат и двете - всеки вид за съответната система.
Смартрон линията е само за променлив ток. Тя разбира се е на базата на Вектрон, но част от разликите са именно синият цвят и груповите инвертори за по два двигателя, от което е по-малката мощност 5600 kW. Стандартният Вектрон е 6400 kW с четири инвертора. Всъщност още много преди това имаше няколко прототипни "малки" Вектрона (3 или 4), от които два попаднаха при нас още преди да ги нарекат Смартрон. Калината се появи тук точно по тази начин - прототип на намалена цена. Още един от тези прототипи стана първият Смартрон, показан на Инотранс през 2018 г.
-
Благодаря на Тодор.
Лошото е че точно това, написано по същия начин, разбира се не на български, го знаех и аз. Само че много не му вярвам, щеше ми се да се потвърди и от друго място.
-
Тъкмо щях да кажа, че модификация "смартфон" не е като
да няма в други цветове и Митко ме е изпреварил!!!
:hi:
91 80 6192 008-1 D-BBL – Another new Smartron that will soon be unleashed by Siemens in Munich.
(https://railcolornews.com/wp-content/uploads/siemens_smartron_BBL04SteffenTroendle_EfringenKirchen20191026aopm-800x600.jpg)
(https://railcolornews.com/wp-content/uploads/siemens_smartron_BBL01MalcarisMaxima_Rodleben20191019nmwa-800x549.jpg)
(https://scontent-lga3-2.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/51188354_2309536252612932_6357723732611911018_n.jpg?_nc_ht=scontent-lga3-2.cdninstagram.com&_nc_cat=100&_nc_ohc=sr0BnfxpHVcAX-zBhdU&oh=0098ad796e8bf69a6d3af9db2560a3c8&oe=5F489FB7)
-
... груповите инвертори за по два двигателя, от което е по-малката мощност 5600 kW. Стандартният Вектрон е 6400 kW с четири инвертора....
Потвърдено от страницата на Сименс (https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/components-and-systems/traction-applications/traction-converters.html), само че за инверторите: тези, използвани за Вектроните, са с мощнжст от 2600 до 3200 kW, т.е., както и мислех, и Вектронът, и Смартронът, са само с по ДВА инвертора.
Сигурно и моторите леко се различават. Задвижването и талигигите са еднакви. Т.е. това, което немците си пишат по форумите, хич не е вярно. Остана някой да изнамери редукторите - дали са само два вида: 160 и 200, или има и за 140.
-
В наръчника (техническото описание) за X4-E, серия 193, 6400 kW са дадени 4 инвертора за по един двигател. При всички варианти токоизправителите и инверторите са групирани в два големи модула. Вътре във всеки от тях обаче има два отделни инвертора за по един двигател или един за два двигателя. Отделно и един за собствени нужди - компресор, вентилация и др.
-
Ако там то пише и си го видял - съгласен.
-
В по-общите описания се говори за два тягови преобразувателя.
Визират се целите модули, които наистина са два и съдържат:
- два 4-квадрантни токоизправителя, комбинирани с инвертори за рекуперацията;
- междинно звено за постоянен ток с филтриращи кондензаторни батерии с контролирано първоначално зареждане;
- един или два тягови инвертора, комбинирани с токоизправители за рекуперация;
- един инвертор за спомагателни нужди.
Интересна възможност е захранването на част от маломощните собствени нужди чрез рекуперация при движение със свален пантограф. По този начин междинните звена за постоянен ток се поддържат заредени и при вдигане на пантографа не се чака зареждане на кондензаторните батерии.
-
Това ми прилича томно на схемата на Таурус 1216.
-
От ерата на 1216 и дори 1116 няма принципни промени в силовата електроника. Основните схеми са стандартни и се повтарят.
Новостите са в софтуера, екстрите, повече и по-умни функции, повече неща се правят през компютъра, а не с физически ключове и бутони и т. н. Принципът е дотолкова непроменен, че Вектрон без проблем може да работи по СМЕ с DB серия 120, която е на 40 години и е дядото на Тауруса. Има разбира се ограничения, но те са основно в обменяната диагностична информация между локомотивите - при 120 тя е по-обща, повече неща трябва да се правят ръчно в самия локомотив и за повече неща трябва да се мисли, например да се освободи паркинг-спирачката (при два Вектрона и това се управлява дистанционно) или да се прави сметка за общата теглителна сила или консумация от контактната мрежа (при Вектрони и Тауруси и комбинации между тях те сами мислят за това).
Достигнато е бих казал някакво ниво на изчерпване на актуалните технологии и принципно нови платформи няма на хоризонта. Всички технологични блянове от миналото са реализирани - рекуперация, асинхронни двигатели, супер ефективно управление с минимални загуби на постоянен ток, автоматично поддържане на скоростта... пробив би било най-вече разработване на евтин силов управляем елемент с минимално вътрешно съпротивление, по аналогия с полевите транзистори, което ще повиши значително КПД дори над сегашното високо ниво.
-
Благодаря за подробната информация!
А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?
-
Язък...
колко готино би било да е червен. Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...
Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...
Скоро ще направим домашна кайсиева, че старата свърши
-
А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?
Двигателите на локомотивите са постоянно зацепени с колелата. Никога не се движат на празен ход.
В допълнение на по-горното, съвременните локомотиви имат и корекция на фактора на мощността, който клони към 1,0. При старите този параметър е много зле.
-
Да живее шаренията! Кич та дрънка!
Честито на печелившите:
https://trud.bg/%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B4%D0%B6/?fbclid=IwAR0AqtZqFxDwu8PMs4mhZUL4fk4bChyT2fTr47-yDSnlrrAX0i3z2glg2So (https://trud.bg/%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B4%D0%B6/?fbclid=IwAR0AqtZqFxDwu8PMs4mhZUL4fk4bChyT2fTr47-yDSnlrrAX0i3z2glg2So)
(https://p.bdz.bg/www/0/2/02-bdz-pp-smartron-livery-green-force-1496-1140x0.jpg)
-
Избран е вече новия дизайн. Щял да бъде изпълнен чрез печат на винилено фолио, а не боя...тц..тц..тц..
-
Никой от вариантите не събра 50% +1 гласа. Трябва да има балотаж на първите два.
-
Както и по-рано бе казано, смартрон се предлага само в син цвят, никъде не е писано, че ще ги боядисват, още от началото се знаеше, че ще е фолио.
-
Както и по-рано бе казано, смартрон се предлага само в син цвят
А не можеше ли да си ги поръчаме без боя, а само на ламарина-неръждавейка, като Cybertruck пикапа на Tesla?
(https://s.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/1049x590/quality/80/https://s.aolcdn.com/os/ab/_cms/2020/06/22180655/tesla-cybertruck-petersen-01.jpg)
После, кеф ти боя, кеф ти фолио, кеф ти графити и т.н. :yes: