Поздравления! Дай Боже всекиму отделна стая за колекцията и макета. :hi:Точно това е пиниза на решението. Не е необходима отделна стая. Това е всекидневната на Ясен. И понеже си в средата на макета е възможно използването на големи радиуси - невероятно предимство!
аз съм за 4, като мисля че и при него можеш да оставиш 3-тия проходен коловоз:Зазо, много ти благодаря, че си отделил време да ми начертаеш гарата. За съжаление една половинка от крива релса стои във въздуха, извън основата. Разбира се, ти няма как да я видиш, тъй като само съм загатнал контурите на основите. Но мисля да поработя точно над такъв вариант с криви стрелки, и да видя какво може да излезе. Принципно държа най вече на големите радиуси, дори да са за сметка на скъсени коловози, или по-малък брой коловози. За мен е важно не просто да премине влакът през кривата, а да изглежда добре, естетично докато преминава кривата.
(http://koliovite.abv.bg/public/yasen.jpg)
В случай, че наистина излиза с малко, лично аз бих се отказал от английската стрелка и най-горния глух коловоз и премествайки цялата гара нагоре (север според чертежа) да вкарам ако е възможно това което виси върху площа на макета.Между главния коловоз и стената са ми необходими минимум 16 см за да разположа приемното здание на гарата. Затова челните коловози са два. Ако преместя всичко на север (според чертежа) трябва да отпадне гаровата сграда, което е недопустимо.
Между главния коловоз и стената са ми необходими минимум 16 см за да разположа приемното здание на гарата. Затова челните коловози са два. Ако преместя всичко на север (според чертежа) трябва да отпадне гаровата сграда, което е недопустимо....можеш да "вградиш" сградата в стената...щото и без това ,ако е плътно до нея не можеш да и видиш откъм "гърба"
Aз не знам доколко точна е тази програма, но така направено междуколовозното пространство на гарата е същото като при трасето (май беше 7 см за НО - релса до релса). Тоест, не виждам къде са платформите, където пътниците ще слизат и ще се качват.Прав си, единствените перони, които мога да използвам са тези с ширина 28 мм. Ако искам перони с нормална ширина, трябва да свия гарата до 2 коловоза
Сега, след като основата на макета е положена, направих няколко проекта за развитието на релсовия път. По-точно проектът е един, с четири варианта, като всеки от вариантите има своите плюсове и минуси.
Вариант 1 "Fleischmann с малък обръщател"
При този вариант коловозите на гарата са с дължина 220 см за главния, съответно 180 см и 140 см за отклонителните, 100 см и 80 см за челните. Всички криви са с радиус 647 мм, и целият проект се побира свободно върху сега съществуващите основи! Основният недостатък е, че обръщателят поема локомотиви само до 183 мм крайно междуосие, т.е. най-големият локомотив, който може да се обърне е BR 56! Другият недостатък са 18 градусовите стрелки (в т.ч. английските и тройната)
(http://www.picbg.net/u/52907/36326/424009.bmp)
Вариант 2 "ROCO R6"
При този вариант в системата е включен обръщателят на РОКО, който поема почти всички парни локомотиви (с изключение на най-дългите като BR 05, BR 06, BR 45...), стрелките вече са на 15 градуса, но за съжаление тук радиуса на кривите пада на 604,4 мм!
Намалява и дължината на проходните коловози съответно на 210 см за главния , 164 см и 120 см за отклонителните.
Характерно за този вариант е, че почти всичко е разположено "на ръба", т.е. използва се пространството до последния милиметър.
(http://www.picbg.net/u/52907/36326/424006.bmp)
Вариант 3 "Fleischmann с голям обръщател"
Идентичен с вариант 1, но тук обръщателят с депото са изнесени върху подвижния плот срещу прозореца. Неудобството на този проект е, че трябва да се изработи нов плот с размери значително по големи от сегашния (около 140 х 50 см). Тези размери правят плота неудобен за преместване, особено при наличието на монтирани върху него обръщател и депо.
(http://www.picbg.net/u/52907/36326/424066.bmp)
Вариант 4 "ROCO R9/10"
Тук просто гледам, и не вярвам на очите си, възможно ли е на моите тесни шкафове да се впишат криви с радиус 826 мм и 888 мм?!?!???? Според картинката излиза, че може, но за сметка на третият проходен коловоз, който отпада. Тук има същият недостатък както при вариант 3 относно обръщателя върху подвижния плот, но с тази разлика, че тук този плот ще бъде с ширина около 36 см.
(http://www.picbg.net/u/52907/36326/424007.bmp)
И така колеги, споделете Вашите мнения за всеки един от вариантите.
Пространството му е малко на Яско и затова така го прави. В крайна сметка може да се сложат тесни перони и всичко ще е О.К. Ясен пресъздава немската железница, ако не се лъжа, а сигурен съм и в Германия има такива перони, нали? Ако е така, нещата се нареждат чудесно. :)
п.п. Яско, schatsi е прав, че можеш да вградиш гарата в стената, в смисъл да използваш модел само на фасада, а останалото отзад по стената да е снимка или нещо подобно. Така ще си спечелиш още малко място.
Яско, не разбирам, защо се ограничаваш само с площта на шкафовете. спокойно може да излезеш напред с поне 15см. Така, както си ги сврял коловозите, не мяза на гара, а на писта за колички. За да има обръщател толкова малка гара(с три коловоза) трябва да има смисъл от него. Например крайна гара. Но твоята е проходна. И искам да видя тази администрация, която ще изгради обръщател, при това само с два коловоза, само защото така стои добре . Обръщателят е скъпо съоръжение и без още по-скъпо струващите съпътстващи съоръжения(сгурна яма, водопойни кранове, въглищарник с кранове, пясъчник, генераторно, работилница и т.н), стои като измислен. Пак казвам, подобно начинание иска място, ама много място. Място, което предварително е предвидено. За всички съоръжения. Иначе по-добре без него.Тази нощ мислих точно по този въпрос: има ли логично обяснение за наличието на обръщател на такава гара? Да предположим, че моята гара се намира по средата на пътя между две големи гари "А" и "В", при това тя е сравнително голям град, на който спират всички бързи и експресни влакове. Наличието на челни коловози предполага, че тази гара обслужва и някакъв малък клон. През тази гара преминават всички влакове от гара "А" към гара "В" и обратно, и точно на тази гара се прави смяна на локомотивите. Влаковете пристигат от гара "А", с локомотив от депо "А". Този локомотив тук се откачва, минава през обръщателя, взима въглища, вода и пясък, и се прикачва на следващият влак за гара "А". Същата процедура се извършва с локомотивите от гара/депо "В". А в депото на моята гара са зачислени само един или два локомотива, които обслужват клона, затова моето депо е само с една клетка.
Да предположим, че моята гара се намира по средата на пътя между две големи гари "А" и "В", при това тя е сравнително голям град,Яско, добре. Веднага ти давам за пример Стара Загора. Там се случва това, което казваш. А прилича ли твойто коловозно развитие поне малко на това в Заарата? А депото?
Ей, не падаш по гръб и това е. .... затова друго има няма, за него място ТРЯБВА да има :)Точно така - ТРЯБВА да има!Направи го - атрактивно е и ще те кефи,иначе после ще съжаляваш. :yes:
Първото нещо, за което си дадох сметка преди 20 години, беше, че не мога да имам всичко в хобито. Невъзможно е. Затова още тогава си изградих приоритети. Така разсъждавам и сега, не мога по никакъв начин да сметя нито гара, нито депо, като тези, които Нил показва на първата снимка. Но мога да "загатна" част от гарата-първите 3 коловоза, също така мога да "загатна" част от депото, най интересната част-обръщателят! Ако не го направя, със сигурност ще съжалявам!:good: :good: :good:
Първото нещо, за което си дадох сметка преди 20 години, беше, че не мога да имам всичко в хобито. Невъзможно е. Затова още тогава си изградих приоритети. Така разсъждавам и сега, не мога по никакъв начин да сметя нито гара, нито депо, като тези, които Нил показва на първата снимка. Но мога да "загатна" част от гарата-първите 3 коловоза, също така мога да "загатна" част от депото, най интересната част-обръщателят! Ако не го направя, със сигурност ще съжалявам!Смело напред :good: ;D
Абе я мини в 6-та епоха и ще си решиш всички проблеми. Шегичка!и в Z и край на мъките :dance1: :on_the_quiet:
Това са последните виртуални картинки, които качвам в тази тема! Следващите снимки ще бъдат вече само на реалния макет!
Малко дръвченца, храсталаци, хора и автомобили и изведнъж визията ще се промени съществено. Сигурен съм, Яско знае това и го е предвидил като следващ етап от "устройствения" план. ;)Твърде рано е да се мисли за дръв4ета и храсталаци. Сега на дневен ред е боядисване и фиксиране на релсите!
Има ли някакъв шанс да се постави осветление под шкафа, над гарата? Тези сенки към небето не са много редни, I think.Осветлението вече е монтирано!!! Но на тези снимки все още нямаше осветлене :sorry:
Ехааа,перфектно става!
А тези механизми на Конрад са невероятно здрави ...вчера пробивах дупка за един сфетофор ,кво мерих ,кво смятах-цялата маса се затресе и като погледнах :swoon: право през механизма ,с бургията .Добре че беше 4-ка.Стрелката си бачка- никакъв проблем. :pleasantry:
Много се кефя. Чакам продължение с нетърпение.Продължение ще има! Предстои крупна работа по закупуване и монтиране на семафорна сигнализация, контролни постове, фенери за стрелките, водна кула, водни кранове, въглищарник, въглищен кран, жилищни сгради, още трева, дървета, храсти....
Може да поналепиш малко истинска баластра от външната страна на заводските призми.. да подобриш визията им... :hi: Ако ти се занимава де...И аз така мисля..,ако искаш де :music:
БРАВО!Радвам се, че ти е харесал макета, макар че има още много работа по него!
АДМИРАЦИИ!
:good: :good: :good:
хайде де нови серии на "На всеки километър"! от кога чакаме нови серии..........!!!!!!!!! :hi: :hi: :dance1:
Яскооо, готвиш ли се ??? Готвиш...!?!?!?
Кога ще снимам филм от твоя макет, .............
Браво, майн френд. Изумяваш ме с търпението и последователноста си. Трябва да почерпиш по случая. :hi: :drinks: :drinks: :drinks:Vollmer 3559 Baden Baden
Пиши на кого е перона, че много ми хареса.
Trumpeter 00217
(http://picbg.net/u/24294/18225/493553.jpg)
Много е хубава тая 86-ца!!! Колебая се дали да не си я взема ... само пръскането ме спира.
Дали ще стане добре ако се пръсне със спрей!?! Вероятно да, но нямаш втори опит ако сбъркаш нещо ...
Яско, напиши й фирмата производител и артикулния номер, мащабът беше М 1:35.
Много хубави снимки. Браво! Сега източната страна на гарата изглежда страхотно.Ще трябва да се боядисат наистина! Да не говорим, че телефонната будка въобще няма място в тази епоха!!!!
Ясен, тези декорации върху перона не трябва ли да се боядисат? Малко странно ми изглежда пейка, будка, табла, телефон и кошче да са в един цвят.
....Да не говорим, че телефонната будка въобще няма място в тази епоха!!!!
История [редактиране]
Телефонът е изобретен през 1876 г. от шотландския учен и изобретател Александър Греъм Бел, професор в Бостънския университет. Първите думи, предадени по телефона от Александър Бел, са до съседната стая, където е бил помощникът му, Томас Уотсън.
Първата телефонна връзка в България е осъществена в сегашния град Пордим. Това става през 1877 г. по време на Руско-турската война при обсадата на Плевен. Свързали са се крал Карол I от щаба на румънската армия и княз Николай Николаевич от щаба на руската армия. Днес и двете сгради са музеи.
Телефонът е въведен официално в България през 1879 г., като е свързвал кабинета на губернатора на град Пловдив с канцеларията му. Първата междуселищна телефонна връзка в България се е осъществила през 1891 г. между двата града София и Пловдив.
Да не говорим, че телефонната будка въобще няма място в тази епоха!!!!
Що бе Ясене ...?Едва ли в средата на 20-те години е имало телефонни кабини по пероните на гарите... През 60-те или през 70-те години да, но в началото на втора епоха не вярвам
Ти да не си в предверието на І-ва епоха? :haha:
Древния Рим!?!ЦитатИстория [редактиране]
Телефонът е изобретен през 1876 г. от шотландския учен и изобретател Александър Греъм Бел, професор в Бостънския университет. Първите думи, предадени по телефона от Александър Бел, са до съседната стая, където е бил помощникът му, Томас Уотсън.
Първата телефонна връзка в България е осъществена в сегашния град Пордим. Това става през 1877 г. по време на Руско-турската война при обсадата на Плевен. Свързали са се крал Карол I от щаба на румънската армия и княз Николай Николаевич от щаба на руската армия. Днес и двете сгради са музеи.
Телефонът е въведен официално в България през 1879 г., като е свързвал кабинета на губернатора на град Пловдив с канцеларията му. Първата междуселищна телефонна връзка в България се е осъществила през 1891 г. между двата града София и Пловдив.
По времето в което е твоя макет (DRG...ІІ-ра епоха) вече си е имало телефонни кабини.
Може би не точно в този вид , но е имало...
Може би е изглеждала така!?...
(http://www.burzo.bg/img/OBIAVI/BIG_ob_IMG_128915175327589_p1.jpg)
Или така...
(http://gery.files.wordpress.com/2008/01/p1000514.jpg?w=600)
(http://lh5.ggpht.com/_xHjJMCCpx6w/SrugNuynrgI/AAAAAAAAFMo/XjXQkafGOZA/DSCI0139.JPG)
Ясене ти ме уби. СтраОтен е станал макета. Само, че дай малко общи снимки от далече, че да можем да се ориентираме. :clapping: :clapping: :clapping:Нямам общи снимки, но накратко ориентаията е следната- на запад от гарата е промишлената зона състояща се от локомотивно и вагонно депо. На изток от гарата е градската част- непосредствено зад перона е "Банхофщрасе" (сградите, които са залепени една с друга) и покрай завоя преди стрелковата гърловина е централната градска част.
Цитат на: nilfe link=topic=2315.msg53930#msg53930 date=1297087853... дай малко общи снимки ...Нямам общи снимки, ...
Ник'ви общи снимки ... макетът не е голям, но някои успяха да се загубят на него ... голям кеф ... (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif) (http://www.kolobok.us/smiles/artists/laie/cuerda.gif)
Caprycorn, вижда се, че си работил доста и по семафорите и по детайлите... :good:Не ме питай колко нощи съм усъмвал с поялника заради семафорите... :)
Получава се един много изпипан и подреден макет!!! :hi: :hi: :hi:
красотиииииии, на живо е още по-хубаво! :hi: :hi: :hi:
Мноооого добре!!!
Работата знам, че ще продължи така ...обаче вземи ми подари тая телефонна кабина,
че да могат да минават пешеходците по тротоара!
Много готини са дърветата и въобще целия макет!!!
:hi:
Това е работа на немското БТК, не на Ясен. Той само прибира таксата от тротоарното право. :yes:
Предлагам да я сложи в дворното място под дървото до къщата, на калкана.
...обаче вземи ми подари тая телефонна кабина,
че да могат да минават пешеходците по тротоара! ..
А квартал с червени фенери ще има ли? :spiteful:
Тия фигури са за 1-ва епоха или ранна 2-ра.
А такава тоалетна (бг.: нужник, остар. нуждник, тур.: кенеф) няма ли да туриш някъде?
(http://www.viessmann-modell.com/shop/images/product_images/popup_images/5000.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/24178/570855.jpg)
Къщите ти нямат пердета. Не си ли ги отдал под наем още. Дай една обща снимка на макета, та да се ориентираме. :clapping: :clapping: :clapping:По времето на снимките все още не бях сложил пердетата.
...Mитко, трогнат съм от комплимента! Но тук трябва да призная, че тази част от града я подреди Васко! Аз имам доста "праволинейно" мислене и винаги, подсъзнателно търся правата линия и осевата симетрия. Затова помолих Васко за помощ, и той въртя, размества, премества, докато се получи малко по-разчупена подредба на сградите, фонтана и градския площад.
Спокойно мога да кажа че Ясен е направил същия фокус с макета си. От снимките това не си личи, но на живо ефектът е поразителен! Разположение, размер, ъгли, переспектива и т.н. са така подбран, че застанал пред него си направо в епохата и обстановката.
Мисля че в това отношение този макет е ненадминат! (не само измежду представените тук) :good: :hi:
Има и един отрицателен резултат - когато Ясен се занимава с макета си не пише статии ... Епохи, локомотиви - аз поне си ги чета с удоволствие!
Абе по една боя трябваше да тегли на тия къщя, че пластмасата си личи.Специално при тези къщи е трудно, дори невъзможно. Причината е, че стените и орнаментите по тях са фабрично залепени, както и стъклата към дограмите. Тази нова технология на Кибри е много добра, с тази забележка, че не позволява боядисване.
И да пооцапа малко по улиците, много като аптека бе, Ясене )
Цитат на: widowmaker link=topic=2315.msg63987#msg63987 date=1313062035Абе по една боя трябваше да тегли на тия къщя, че пластмасата си личи.Специално при тези къщи е трудно, дори невъзможно. Причината е, че стените и орнаментите по тях са фабрично залепени, както и стъклата към дограмите. Тази нова технология на Кибри е много добра, с тази забележка, че не позволява боядисване.
И да пооцапа малко по улиците, много като аптека бе, Ясене )
Боядисал съм само тунелните портали , подпорните стени и виадукта.
Още няколко снимки от месец август тази година.Има една приказка"Новите дрехи на царя" - само аз ли не виждам снимки :blink: :)
Първо няколко нощни снимки
После малко от моста и тунела
Малко новости от централната градска част
Сцени на перона
И поглед към контролния пост от опашката на влака
Специални благодарности на Сашо, който е авторът на снимките!
Снимките, които качих не бяха обработени, затова ги свалих. Скоро ще бъдат качени отново, вече обработени!А...как ги обработваш?!
Добавя и маха детайли! :lol:Цитат на: Сaprycorn link=topic=2315.msg69047#msg69047 date=1324207493Снимките, които качих не бяха обработени, затова ги свалих. Скоро ще бъдат качени отново, вече обработени!А...как ги обработваш?!
Нищо не знаете :spiteful:Цитат на: gregary link=topic=2315.msg69048#msg69048 date=1324216288Добавя и маха детайли! :lol:Цитат на: Сaprycorn link=topic=2315.msg69047#msg69047 date=1324207493Снимките, които качих не бяха обработени, затова ги свалих. Скоро ще бъдат качени отново, вече обработени!А...как ги обработваш?!
Макетът на Caprycorn.
част-І:
http://www.youtube.com/watch?v=vY3uuMLx45Q
част-ІІ:
http://www.youtube.com/watch?v=QayhCRi8TyQ
Ех, мъка, мъка, колко мъка има по този свят!
Поглед към стрелковата гърловина, след като влакът е заминал
(http://picbg.net/u/24294/18225/608082.jpg)
тук е сниман новият канал за електрическите инсталации по гарата,А такааа! Гаф, брато, и то голем! Но една бутилка червено вино до голяма степен ще изкупи вината ти. Става въпрос, че г. Ясенбург е с механична инсталация и по тия канали вървят телове, които управляват стрелките и сигналите, а не жици т.е. ел. инсталации. И тук ме хващаш и мен неподготвен - не съм сигурен, че тия канали могат да вървят така извити като дъга. Би трябвало да са прави. Там където има завой трябва да има кутия с отклонителни роляци - точно така както е последната кутия на снимката в най близък план. Но това май важеше за отклонения с по голям ъгъл, т.е. така както леко е извит канала може и да е вярно. Ще се разровя довечера в една дебела книга, и ако не намеря отговор там, тия дни ще питам едни по стари колеги, стига да ги срещна по гарата.
ама щом е за професора ... и овца ше гътнем ...Саше, дай първо да оправиме пр :yes:Асето. За агнето време има...
Мда не пише от какъв ъгъл нататък се слагат отклонителни ролки ( освен 90 градуса, което е ясно), но по ученолюбивите могат да се поизмъчат със следните две снимки. Нямам скенер, щракнах ги с апарата набързо, но все пак се четат.Винаги съм обичал професионалният подход към хобито. В тази връзка си спомням един случай отпреди 20 години, когато аз, все още млад и неориентиран хобист, станах свидетел на спор между Васко и Жоро за талигите на тендерите на BR50 и BR23. Веднага бяха извадени дебели книги с подробни чертежи, снимки, модели, снимки на модели и какво ли още не. Спорът беше много горещ, аз тогава не разбирах напълно за какво говорят, но се чуствах много щастлив и горд от факта, че съм попаднал в света на голямото хоби и на големите хобисти! Сега, кой знае защо, покрай споровете за теловете и ролките, се върнах към спомените си преди 20 години... :)
(http://media.snimka.bg/9884/026023754-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9884/026023757-big.jpg?r=0)
Не можах да намеря снимка на крива в канал, но мисля че и тук ролките може да са наклонени.Защо теловете минават от долната страна на ролките?
(http://picbg.net/u/62092/49260/608712.jpg)
Защо теловете минават от долната страна на ролките?
Има си кой да копае нов канал :yes:
ПС. Май Ясен ще копае нов канал на макета, че като гледам шахтите са на по 8 метра в крива. :hi:
Вагоните са страшно красиви :) трябва да ги покажеш в клуба ... в момента много си падам по цветни вагони в I & II епоха. :lol:Всъщност втора епоха дава началото на едноцветните вагони (както ги обичам аз). Ако в първа епоха всяка класа вагон е в различен цвят, то във втора всички стават зелени. Изключението е само при спалните и ресторантите, които са червени. От 1928 година се въвежда и другото изключение- вагони за експресни влакове, боядисани в лилаво/слонова кост, тъмно синьо/слонова кост, тъмно/светло синьо и червено/слонова кост (последното е за мотрисни влакове). Комбинацията лилаво/слонова кост е характерна за Rheingoldexpress!
"Железницата-това е парният локомотив, останалото е ландшафт"нали не трябва да го разбирам провокативно към ел. и д.тягата :yes:
Страхотни четворки. Честито. :hi:Положението на контракривошипа зависи от това, дали пълненето е вътрешно или външно. Почти всички локомотиви след 1910 година (вкл. и 04) са с вътрешно пълнене. При положение на щангите "долу", контракривошипът сочи леко напред от оста на колелото. Така е и отляво и отдясно на машината. В случая производителят на модела е спазил точно правилото.
Защо обаче ми се виждат контра кривошипите наобратно?
Вече не ги бъркам, само малко в началото. (http://picbg.net/u/24294/22952/256604.gif)
Нямам идея на колко години е, няма го и в "Представете се", нека сам да си каже!
... в негово лице имаме достойно младо попълнение ...
... За годините - мисля че съм в зората на моделизЪма - около 50те. ...
(http://picbg.net/u/52907/49470/612549.jpg)
Още малко снимки, този път аматьорски :)Ми то от Сашо какво да очакваме,с тая негова техника ;D
Щом ти харесва, ето ти я и от другата страна :)
Бих казал, че по кърти 94-ката. Наистина красив локомотив. :good:
Цитат на: nilfe link=topic=2315.msg71182#msg71182 date=1326885748Щом ти харесва, ето ти я и от другата страна :)
Бих казал, че по кърти 94-ката. Наистина красив локомотив. :good:
(http://picbg.net/u/52907/49470/612902.jpg)
И още една Саксонка
(http://picbg.net/u/52907/49470/612903.jpg)
Кое имаш предвид?
добре де - какво е това одрано на тапета отзад ? Кога стана - май преди го нямаше ?
...
И една малка гатанка. Кой е локомотивът?
(http://picbg.net/u/52907/38125/690762.jpg)
Ето го и верният отговор :)Цитат на: Сaprycorn link=topic=2315.msg86427#msg86427 date=1359925859...
И една малка гатанка. Кой е локомотивът?
(http://picbg.net/u/52907/38125/690762.jpg)
50 ...
Трябва да си признаеш Ясене, че така както си го снимал локомотива може да мине и за 23 002 на Роко. Не че, оспорвам първенството на Митко. ;D ;D ;DНали точно за това беше гатанка :)
http://www.roco.cc/de/product/81167-0-0-2-1-0-0-002001/zoom.html?id=72250
:hi: :hi: :hi: bg&flag
Ухааа..... невероятен макет! Нови снимки няма ли да качиш? Има ли новости?