RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Клуб "BGTT" | Club BGTT => Клуб BGTT => Темата е започната от: schatsi в 18 Февруари 2014, 21:46:36
-
Кратка обяснителна бележка за направа на прав модул.
Част I
Сглобяване на дървенията
Подготвяме необходимите ни инструменти и консумативи :
- винтоверт и/или бормашина с регулиране на оборотите
- накрайник PZ2 -за винтовете
- свредло ф2,5 мм
- молив и прав ъгъл
- ролетка или друго измервателно средство
- шкурка
- лепило Ц200 ( по желание )
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613011.jpg?r=0)
за начало трябва да шлайфаме детайлите от шперплат
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613010.jpg?r=0)
започва се със страниците и ,триъгълниците и трупчетата от чам с дължина 7,5 см
след това малко математика - трабва да се определи къде ще са винтовете и с помощта на правия ъгъл да се бележи за раздупчване. Подсказвам - винтовете за триъгълниците са на 81 мм от долу - нагоре и на 40 и 70 мм от края - навътре , винтовете за трупчетата са 45 мм от края - навътре и на 25 и 55 мм от долу - нагоре. Важно е да монтираме първо триъгълниците , защото те ни осигуряват прав ъгъл между страниците и челата .
(http://media.snimka.bg/s1/3179/032601294.jpg?r=0)
ВАЖНО ! ВИНАГИ СЕ РАЗДУПЧВА ОТ ЛИЦЕВАТА СТРАНА !
След като разпробием и монтираме триъгълниците и чамовите трупчета и на двете страници
(http://media.snimka.bg/s1/3179/032601292.jpg?r=0)
,
подготвяме и челата за монтиране .Бележим и разпробиваме съответно за триъгълниците и за страниците... и ги монтираме .
(http://media.snimka.bg/s1/3179/032601297.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3179/032601296.jpg?r=0)
Следващата стъпка е монтиране на опората на трасето на челата ( малките квадратни детайли с размери 50 х 50 мм).
Тази процедура е много важна за крайният резултат , т.е. дали трасето ще е право,затова детайлите се монтират от вътрешната страна на челото на16 мм по-ниско от върха на призмата с по два винта всеки.
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613024.jpg?r=0)
след правилен монтаж трябва да имаме трасе с 4 мм по-ниско от призмата на челото.
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613025.jpg?r=0)
Още една отговорна стъпка е монтирането на подпорите от чам на трасето .
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613026.jpg?r=0)
Следва монтирането на самото трасе .
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613027.jpg?r=0)
Набиваме щифтовете .
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613033.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613034.jpg?r=0)
след правилен монтаж на всички детайли , трябва да получим това :
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613032.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3184/032613037.jpg?r=0)
...това беше накратко за сглобяването на дървенията,
следва продължение...
пп Използвал съм снимки от процеса на сглобяване на различни модули и от различни хора ( с тяхно позволение ), с цел постигане на по-голяма яснота.
-
Павка :) сега вече трябва да си готов с твоя модул.
-
...продължението :
...оказа се че монтажа на корка и релсовия път е показван преди време ето тук :
http://bgtt.eu/?p=539 (http://bgtt.eu/?p=539)
забележка :
Желателно е след като се нанижат релсите( шините ) на траверсните скари , от последните да се изреже последната траверса - тя "виси" свободно ( не е захваната за релсата ) и при открити участъци се вижда липсата на захващане .
-
Ландшафт
Изработването на ландшафта е лично решение и може да стане по много и различни начини .
Ето два от тях , може би най разпространените :
1. С мрежа и хартия :
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=124
2. С фибран или стиропор :
http://bgtt.eu/?p=428
-
Павка :) сега вече трябва да си готов с твоя модул.
На път е! Ето до къде я докарах. Това взех миналата събота:
(http://media.snimka.bg/s1/3199/032642512.jpg?r=0)
Още същата вечер стана това:
(http://media.snimka.bg/s1/3199/032642513.jpg?r=0)
Вчера приключих с епат "дървения". Всичко стана благодарение на безценната помощ на сътрудниците ми:
(http://media.snimka.bg/s1/3199/032642514.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3199/032642515.jpg?r=0)
-
Браво Павка ;) имаш си помощник ;D
-
Спасе :) гледай, че утре имаш релси за туряш :dirol:
-
Гледам аз ама не виждам кабелите как да вържа - давайте снимки или схеми , щото забавянето е за ваша сметка ! :hi:
-
И да почерпиш
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4428.45.html