Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Нарита Експрес от Киото към летището в Нарита:
https://youtu.be/AYYWrlxpBtQ

Това е "стандартен теснолинеен" мотрисен влак за междурелсие 1067 мм. "Стандартен теснолинеен", защото основната част от жп линиите в Япония са с това междурелсие.

Шинкансен са с нормалното за Европа и Северна Америка 1435 мм междурелсие. Има и няколко други жп линии за товарни превози и метро-линии с 1435 мм междурелсие и малко с междурелсие 1372 мм. Тези последните с 1372 мм междурелсие са Кейо и Тоей Шинджуку линиите, както и две трамвайни линии. Имах "честта" да се возя на мотрисен влак с това междурелсие между Такао и Такаосангучи, за да "хвана" Такао Тозан фуникуляра към връх Такао с неговия парк и храм. Препратки към клиповете от фуникуляра има в първото мнение от тази тема.


Иван
3
Няколко клипа от пътуването от Киото към Токио с Хикари 640, заснети на 11 април 2024 г.:

Между Киото и Маибара:
https://youtu.be/-yiKYICDb00

Потегляне от Маибара и ускоряване до 280 км/ч:
https://youtu.be/O1kjaFro4qM

Между Маибара и Гифу-Хашима:
https://youtu.be/iCr0a3VbJXw

Потегляне от Гифу-Хашима:
https://youtu.be/NjHDiPNTvhs

Пристигане и отпътуване от Нагоя:
https://youtu.be/96mGhTU1YEg

Хамамацу - пристигане и отпътуване:
https://youtu.be/c9qMb0NRw9M
В 4:20 се вижда товарен влак на JR Cargo по "стандартната теснолинейна" за Япония ж.п. линия с междурелсие 1067 мм. Влакът се тегли от локомотив EF210-304 с колоосна формула Bo'Bo'Bo'.

Изглед към връх Фуджи:
https://youtu.be/SJo6Uiqkx-U

Пристигане и отпътуване от Мишима с изглед на Фуджи:
https://youtu.be/n4ANbEO9Csk


Иван
4
https://www.youtube.com/watch?v=ez4-kJGSdLk   

Започнах преработката на една Шкода на Пико...ще го направа на БДЖ. Подробности във видеото.
5
https://youtu.be/e0ibXo1baYE?si=duLMAgpRxSPlW58Z
Развитие на трасето над Момин проход и Костенец, нова жп гара Костенец
6
https://youtu.be/2Qm3PtQni1M?si=v6JsDnq6PBaPw3DR
Насладете се на Родопа,Рила и Пирин планини. :hi:
8
Шинкансен Хикари и Нозоми на гарата в Киото, 11 април 2024 г.:

https://youtu.be/APt0DE7yTIg


По Шинкансен линията Токайдо между Токио и Осака се движат 3 вида влакове:

- Нозоми са най-бързите влакове, които спират само на големите гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Нагоя, Киото и Осака). Максималната скорост по Токайдо линията е 285 км/ч, която влаковете достигат за около 3 и половина минути от спряло положение. Мотрисните влакове на Нозоми експреса са най-новите N700S (Supreme).

- Хикари експресите също се движат по Токайдо линията с максималната скорост от 285 км/ч, но спират на повече гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Шизуока, Хамамацу, Нагоя, Гифу-Хашима, Маибара, Киото и Осака), което увеличва времепътуването между Осака и Токио. Използват се мотрисните влакове N700A (Advanced).

- Кодама спират на всички гари по Шинкансен линията. Използват се мотрисни влакове от сериите N700 и N700A.

На клипа по-горе, влакът на гарата е Хикари (N700A), който потегля в момента на пристигането на Нозоми влак, обслужван от N700S мотриса J22.


Иван
9
Две оферти за 35 нови влака с над 200 млн. лв. разлика в цените

Чешката "Шкода" и полската "Песа" подадоха оферти в търга на транспортното министерство за покупката на 35 нулевоемисионни, електрически, мотрисни влака. Това стана ясно при отваряне на ценовите предложения на кандидатите.
Индикативната стойност на поръчката е над 1.1 милиарда лева без ДДС. Средствата са от еврофондовете по Плана за particularly и устойчивост.
И двете оферти са под прогнозната цена.
Предложението на чешкото обединение на "Шкода" е значително по-изгодно - с над 200 млн. лв., спрямо това на полската компания.
Консорциумът между "Шкода Транспортейшън" и "Шкода Вагонка" предлага цена от 617.82 млн. лева без ДДС,
като цената на един мотрисен влак е 17 652 000 лева.
Ценовата оферта на полската "Песа", която доставя трамваите в София, е 822.5 млн. лв. без ДДС, като един мотрисен влак струва 23 500 000 лева.
Сроковете за доставка на влаковете към момента не са публикувани в регистъра на обществените поръчки.
Сега предстои комисия да прегледа техническата документация на кандидатите и да направи класиране.
Това е предпоследният от общо четири големи търга за покупката на нов подвижен състав за българските железници със средства по Плана за
възстановяване и устойчивост.
Преди десетина дни стана ясно, че полското подразделение на германската компания "Щадлер" ще достави 7 двуетажни влака за 300 млн. лв.
През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания "Експрес Сервиз" за 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.
Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена, след като единственият кандидат "Консорциум 9 Шънтър" беше отстранен. В обединението влизаха фирмите "Фосло ролинг сток" и "Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко" ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.
В момента текат преговори с испанската компания "Patentes Talgo SL" за покупката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство неотдавна. Това е най-скъпата от четирите поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. По неофициална информация от правителствени източници твърде вероятно е правителството да се откаже от покупката на тези влакове.

Лили Границка 12 април 2024 19:14
https://www.mediapool.bg/dve-oferti-za-35-novi-vlaka-s-nad-200-mln-lv-razlika-v-tsenite-news358181.html
10
Meet & Beer on Rails - "VITOPNA"! Организация, поддръжка и сервиране:
https://youtu.be/FmvZpHVWkKg?si=JAArpGWjPDb-dKYd
Наздраве!
Страници: [1] 2 3 ... 10