RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: toniemi в 09 Януари 2012, 21:43:34
-
За много от нас,които ползваме релси от старото Пико,винаги правите релси са били кът!
Сега ми потрябваха около 20метра прави релси...ама нямам :(
Но за сметка на това имам около 100 криви 1/1-760 от малкият кръг.Реших да ги изправя.И друг път съм го правил,сега реших да го споделя с вас.
Инструменти:
(http://media.snimka.bg/9904/026062385-big.jpg?r=0)
Първо разделяте количеството релси на две.Те трябва да са с еднаква дължина и радиус.На половината изваждате външната релса,на останалите вътрешната.
(http://media.snimka.bg/9904/026062379-big.jpg?r=0)
Когато правите по-дългата от двете релси постъпвате така:
Със секачки режете между траверсите,там където е била късата релса.Изправяте другата релса и траверсите се раздалечават ,като на мястото на късата релса поставяте вече свалена и изправена дълга релса.
Тук съм преогънал релсата ,за да видите местата на срязване!
(http://media.snimka.bg/9904/026062409-big.jpg?r=0)
Вие не я преогъвайте,просто я изправете!
Поставате и занитвате.Виждат се и местата на срязване !
(http://media.snimka.bg/9904/026062416-big.jpg?r=0)
Ето го резултата:
(http://media.snimka.bg/9904/026062403-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9904/026062390-big.jpg?r=0)
Когато правите късата релса,на местата на сряза,трябва да отнемете от материала между траверсите,скарата се прибира и на мястото на дългата релса се поставя късата.
(http://media.snimka.bg/9904/026063279-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9904/026063281-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9904/026063285-big.jpg?r=0)
Ето и разликата в дължините между дългата и късата релси!
(http://media.snimka.bg/9904/026063287-big.jpg?r=0)
-
:blink: :good:
-
Добре се е получило. А и след баластиране ще стане направо супер ;)
-
Много добра работа, Тони :hi: Такива релси са перфектни за индустриални коловози или за небенбан. Стоят много по-реалистично от оригиналните. За някое високоскоростно трасе обаче едва ли ще са подходящи. Много бих се радвал (а и не само аз), ако продължаваш да ни показваш подобни tips und tricks от твоята работа...
-
Тонкааааааа евала! Направо гениално! Да те питам понеже имам много прави, как да си направя криви? :hi: :hi: :hi:
-
По същият начин - отнемаш от траверсната скара , огъваш релсата до необходимият радиус ,сглобяваш и готово :yes:.
По-лесният начин е да се спазарите с Тони да размените някой друг метър релси.
-
Страхотно изпълнение! Ще се радвам да споделиш и други подобни техники. :hi:
-
Тонкааааааа евала! Направо гениално! Да те питам понеже имам много прави, как да си направя криви? :hi: :hi: :hi:
Свидетели сме на революция в ЖП моделизъма - настъпи краят на флекс-релсите :yes:
-
Почвам усилено да си търся П-профил и аз.
И изхвърлям всичкия Тилиг :)
-
Е те сега, ако не си продадем кривите релси,нема кога!Може да ги заменя и за Т профил.
-
Почвам усилено да си търся П-профил и аз.
И изхвърлям всичкия Тилиг :)
Ооо...,китайски ми приятелю,П-профила си е кът вече,след тази тема :haha: :haha: :haha:
Всичко което изхвърляш от старото Пико,го давай на по-бедните от нас.
Обеща да изхвърлиш и една 52ка -конденз-тендер при мен....купил съм си и лодка-тендер от Конрад за нея! :spiteful: :spiteful: :spiteful: