RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: Vlado в 27 Ноември 2007, 08:43:39
-
Владо,извитите основи за релсовия път/невидимото трасе/ с какво ги оформяш.Само с трион и шкурка ли?
Всичко свързано с трасето го четох от Юри Ботев. В книгата много подробно и изчерпателно е описано как се прави баластовата призма. Все пак с оглед особеностите на моя макет, а и новите възможности, които ни предлага днешното време, като прободния трион например, използвах малко по-различни материали, от тези които пише в "ЖП моделизъм", а именно: за основа на призмата използвам шперплат 4 мм дебел (Ботев категорично го отхвърля), но колкото по-дебел, толкова по добре (трудно се огъва); за горното строене - традиционния корк 4 мм дебел. Където трябва слагах трупчета за основа и т.н., но това ще го прочетете от инж. Ботев.
Обръщам особено внимание на статията за наклоните - как се смятат и как се избягват чупки по релсовия път (особено важно!)
-
За наклоните на пръв поглед изглежда трудно, но всичко на края се свежда до сметки от 8-клас и познанията за правоъгълен тричгълник. В много от книжките, поне за ТТ са дадени дъгите, радиусите им и точните градуси , които те описват от там ми стана ясно какво са имали предвид производителите. На кратко при по-малък радиус влака изкачва по голяма денивелаия за зададената стандартна височина на етажите. От там следва че като му овеличим длжината на трасето, той ще изкачи същата височина по лесно. ( Не знам дали сте забелязвали по чертежи едни спирали в кухите места на някой макети.)
-
За чупките по релсовия път ми е интересно! (между изкачване и равна част) Някой може ли да сподели ???
-
Реших да поместя въпроса си тук, навместо да създавам нова тема:
(http://img230.imageshack.us/img230/7048/55447513.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/i/55447513.jpg/)
Това е от любимият ми макет (на някакъв словак, май).Въпросът ми е дали сам си е изработил въпросната стрелка или се продава такава? :unsure:Тя идва много сложна, баси, двоен бретел комбиниран с две стрелки.Ама ме кефи, защото позволява да се реализират доста коловози на по-малко място и то без стрелки в крива.
-
Радислав Вимер се казва, чех, и на мен този робот ми е един от идолите :hi:
Това се е произвеждало горе долу същото едно време от фирмата Пилц (някогашното име на Тилиг), обаче е код 100 съвместимо с Пико А Глайс. Само че фабричното е само с 4 обикновенни стрелки в краищата (тоест без двете английски, които пича ги е добавил разглобявайки отчасти целият бретел в единият край) :yes:
-
Значи си го е произвел от отделни стрелки сам.Шапка му свалям, наистина е гениален.А случайно да си попадал на план от макета му?...защото не мога да добия пълна представа за площта, както и за последователността на гарите му, а да си призная честно, не изпитвам никакъв срам да копирам от такъв макет 1:1. :good:
-
(http://storage4.album.bg/6ed/img_1261_ae522_19172671.jpg)
Ето това нещо е използвал за основа, донякъде лесно се разглобява и е измъкнал двете стрелки в единия край, като на тяхно място е сложил английски... но така като гледам според мен все пак е и леко резнал тук там...
ето му плана:
(http://img265.imageshack.us/img265/4237/wimer.jpg)
-
Благодаря ти.Можеш ли да ми дадеш линк как прави стрелката, знам го, че обича да документира отделните етапи, но голямо ровене и не откривам нищо, относно тази стрелка. :blush2:
-
Предполага, че я е правил, а дали го е снимал - кой знае...
-
А срещал ли си другаде в интернет снимки от неговия макет и дали е документирал отделните етапи от направата му?Аз за отделни реконструкции по макета му имам снимки, той ги е споделил в този сайт, но може пък да има и нещо другаде? :yes:
-
vlaky.net само този знам
-
Има и няколко филмчета от макета
http://www.youtube.com/watch?v=0Bh_nD95-Zg
-
Има и няколко филмчета от макета
http://www.youtube.com/watch?v=0Bh_nD95-Zg
Перфектна работа :hi: :hi: :hi:
-
http://kolejiste-zdar.wz.cz/
-
Аз пък напипах това:
http://www.virtualtravel.cz/kolejiste-zdar-nad-sazavou.html
-
Част от сайта му е . Меню 1 вляво, най-долу.
-
... ето му плана: ...
Хубав план, хубав макет - 2 хубави големи прави гари, както и аз си ги представям - 6-7 коловоза; голямо двупътно високоскоростно междугарие; депо; небенбан; обръшател; H0 и т.н. ...
:hi:
-
Ице, не си прав! Цял ден гледам сайтове с тоя пич (че и на неговите приятели). Прав е Сашо
както и аз си ги представям - 6-7 коловоза; голямо двупътно високоскоростно междугарие; депо; небенбан; обръщател; H0 и т.н. ...
Чудех се, какво още липсва, което бих имал на моя макет - контейнерна гара. Но и без нея макетът му е една осъществена МЕЧТА :swoon:
-
Ха,пуснах неговата страница през транслатора и доколкото разбирам от шантавия превод, пича си е "отревявал" около коловозите и тук-таме между тях с използван ...чай!Такова чудо не бях чувал! :)
А за малката си спирка "Камен връх" е използвал същата гаричка като на колегата bategojko. :good:
-
Ха,пуснах неговата страница през транслатора и доколкото разбирам от шантавия превод, пича си е "отревявал" около коловозите и тук-таме между тях с използван ...чай!Такова чудо не бях чувал! :)
По-скоро, чаят би наподобил есенни листа ...
-
... ето му плана: ...
Хубав план, хубав макет - 2 хубави големи прави гари, както и аз си ги представям - 6-7 коловоза; голямо двупътно високоскоростно междугарие; депо; небенбан; обръшател; H0 и т.н. ...
:hi:
Върху 5,10 на 2,60 метра възможности къде-къде повече, отколкото върху 2,20 х 1,20... ;)
-
Малко ще се повторя, но вече писах някъде, че това е най-свестния макет, който съм виждал. Има много детайли, имам предвид на ж. п. съоръжения, които максимално го доближават до една истинска железница.
-
Лично за мен си е един от най-красивите макети. :good: Между другото, в страницата има описание на много оригинални гърбични инсталации за декуплиране на вагони.Направени от...релета.Приличат на такива от телефонни централи.Има и доста находчиви електросхеми за забавяне , защото доколкото разбирам, макетът е аналогов. :)
-
Аз пък напипах това:
http://www.virtualtravel.cz/kolejiste-zdar-nad-sazavou.html
Аааааааааааааааааа, как се прави такова ...панорамно видео????
От сутринта си го въртя на 360 градуса, само с мишката...увеличавам, намалявам...въобще е страхотно - така ако съм там на място не бих могъл да разгледам всеки ъгъл от макета, колекцията и стаята му!!!!
Невероятно , просто нямам думи ...Този макет се превръща в култов , не само заради схемата и перхфектното изпълнение- видето също е страхотно!!!!
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
-
Аз пък напипах това:
http://www.virtualtravel.cz/kolejiste-zdar-nad-sazavou.html
Аааааааааааааааааа, как се прави такова ...панорамно видео????
От сутринта си го въртя на 360 градуса, само с мишката...увеличавам, намалявам...въобще е страхотно - така ако съм там на място не бих могъл да разгледам всеки ъгъл от макета, колекцията и стаята му!!!!
Невероятно , просто нямам думи ...Този макет се превръща в култов , не само заради схемата и перхфектното изпълнение- видето също е страхотно!!!!
:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Макета наистина е страхотен! Правенето на "видеото" обаче е доста проста работа. Обърни внимание, че това не е видео, а 360 градусова снимка в хоризонтала и вертикала. И никаква камера не се движи, ами просто компа ти показва тази част от снимката,където ти е позиционирана мишката. А как се прави тази снимка? Разбира се има програмка, която имам от 5-6 години и съм я ползвал няколко пъти. Даже не и помня името. В днешно време тази екстра имат Фотошоп 2, 3, 4. Има няколко изисквания при правенето на снимки. Забравих да кажа, че в същност изходния материал са обикновени снимки от една и съща гледна точка. Програмата след това сама ги "слепва" и изравнява по контраст, яркост, цветност. Та изискванията към снимките са всяка следваща да се застъпва поне 20% с предишната. И така снимаш колкото е необходимо, дори и да дублираш няма проблем. Мяташ всичко в прграмата, рендване и ако си заснел нещо готино, смайваш света. ЛОГИЧНО Е ЧЕ В СНИМКИТЕ НЕ ТРЯБВА ДА ПРИСЪСТВА ДВИЖЕСТ СЕ ОБЕКТ! Аре, до довечера да си направил проба на работното си място. :on_the_quiet:
-
Не знам защо моя и твоя пост са се събрали на едно??????????????????? :diablo: :diablo: :diablo:
-
Не знам защо моя и твоя пост са се събрали на едно??????????????????? :diablo: :diablo: :diablo:
защото цитатът започва с [quote ...... и завършва с [/quote]
твоето мнение трябва да е след [/quote].
-
Не знам защо моя и твоя пост са се събрали на едно??????????????????? :diablo: :diablo: :diablo:
Абе нещо форума , се скапва (софтуера де...) та за това.
Написах , камера , защото освен че въртях на 360 градуса "камерата" на практика със скрола увеличавах и намалявах, при това се заврях на такива места с максималното увеличение , по макета му , щото май там дори собственика не е "влизал"...
Това е идея - ще се опитам да "навлезна" в тунелите!!!
Всъщност благодарение на тази програма, разгледах в страхотни подробности не само макета , но и колекцията му във витрините...и всичко става със скрола!!!
Перфектно.
Колкото до коловозното развитие (това е темата все пак) да двете проходни гари добре изглеждат, ама на първо четене ...на второ някакси са еднакви малко...пък и макета явно е достъпен от всякъде , та разполовяващата планина със планинската линия , поне визуално го разделя. Интересното , че заради двойното трасе и повечето движение и коловози в гарите , човека е избрал сравнително малки радиуси за кривите...
Мдаааа, винаги се налага някакъв компромис в крайна сметка!
;D ;D
-
Радислав Вимер се казва, чех, и на мен този робот ми е един от идолите :hi:
Това се е произвеждало горе долу същото едно време от фирмата Пилц (някогашното име на Тилиг), обаче е код 100 съвместимо с Пико А Глайс. Само че фабричното е само с 4 обикновенни стрелки в краищата (тоест без двете английски, които пича ги е добавил разглобявайки отчасти целият бретел в единият край) :yes:
Радислав Вимер се казва, чех, и на мен този робот ми е един от идолите :hi:
Това се е произвеждало горе долу същото едно време от фирмата Пилц (някогашното име на Тилиг), обаче е код 100 съвместимо с Пико А Глайс. Само че фабричното е само с 4 обикновенни стрелки в краищата (тоест без двете английски, които пича ги е добавил разглобявайки отчасти целият бретел в единият край) :yes:
Здравейте на всички!
Преглеждам си темите и решавам да се намеся с моя непрофесионален поглед на нещата! Моля, специалистите да ме извинят!
Скоро се хванах и изчертах всички съществуващи моделни релси за ТТ в един AutoCAD файл... всичко по каталога на Tillig и с размерите, дадени там. Разработих 2 трасета /приложих и тях/ с цел изпробване на точността. Чудесно е!
Та, в тази връзка искам да се намеся за съсипването на бретела, струващ 160 лв. Трябват Ви следните неща:
- стрелка EW1 /129.5 мм/ - 2 х 21,00 лв= 42,00 лв
- кръстовина К2 /86 мм; 30о/- 1 х 25,00 лв= 25,00 лв
- права релса G4 /41.5 мм/ 2 х 2,80 лв= 5,60 лв
- права релса G5 /36.5 мм/ 2 х 2,80 лв= 5,60 лв
Всичко разход за половин бретел = 78,20 лв
Добавяме английските стрелки 2 х 55,80лв =111,60 лв
Удоволствието за трасето ще ни струва 189,80 лв
Цената важи и за двата варианта.
Поздрави!
P.S.: Ако някой има нужда от релсите в AutoCAD файла, ще помогна...
Е.... аз тъкмо мислех края на тази седмица да седна и да си направя на ACad или MAYA на Tillig ТТ релсите!!, моляте сподели, схематично ли си ги направил и ли по чертежите (размери - осно shape или Mesh с фирмата и детайлите им)..
-
Та, в тази връзка искам да се намеся за съсипването на бретела, струващ 160 лв. Трябват Ви следните неща:
- стрелка EW1 /129.5 мм/ - 2 х 21,00 лв= 42,00 лв
- кръстовина К2 /86 мм; 30о/- 1 х 25,00 лв= 25,00 лв
- права релса G4 /41.5 мм/ 2 х 2,80 лв= 5,60 лв
- права релса G5 /36.5 мм/ 2 х 2,80 лв= 5,60 лв
Всичко разход за половин бретел = 78,20 лв
Добавяме английските стрелки 2 х 55,80лв =111,60 лв
Удоволствието за трасето ще ни струва 189,80 лв
Една наистина вярна информация, но не разбрах какво цели. Просто указва колко излиза това удоволвствие или потрес от сумата. Ако е първото - то тогава казвам "кеф цена няма", ако е второто обаче - ми не е задължително таково сложно упражнение. Фигурата може да се постигне и с непреработени стрелки и със сигурност нямаше да има този вид, на който всички завиждаме.
-
Аз си взех бретел на Пилц - втора ръка, но в отлично състояние и като използвана я взех с няколко пъти по - тънко от нова, смятам да прежаля две стрелки баузатц по 14 - тина лева (не помня до стотинка) и да ги комбинирам, пък ще видим какво ще излезе.Не ме кефи толкова самата сложнотия на коловозното развитие, колкото възможността да се изработи макет с готина гара, с възможности за доста маневри, но на по - малка площ. :good:
-
мерси. сега ги гледкам
-
Браво Христо!!! :hi:
А останалите искам да попитам - имате излишна енергия, или много свободно време ...или просто сте мазохисти?
Защо измисляте топлата вода?
Пълно е с достъпни програми за чертане на макетни схеми и т.н.
Поне три програми чертаят и в ТТ - стари и нови стандарти!
Това с аутокада е някакъв мазохизъм явно, щото не намирам смислено обяснение!
При това аутокада не може да предложи останалият набор от функций притежавани от програмите измислени за проектиране на трасета и макети.Освен ако не го изучиш основно и не си направиш надстройка над него... :haha:
Поздрави!
;D ;D ;D
-
Браво Христо!!! :hi:
А останалите искам да попитам - имате излишна енергия, или много свободно време ...или просто сте мазохисти?
Защо измисляте топлата вода?
Пълно е с достъпни програми за чертане на макетни схеми и т.н.
Поне три програми чертаят и в ТТ - стари и нови стандарти!
Това с аутокада е някакъв мазохизъм явно, щото не намирам смислено обяснение!
При това аутокада не може да предложи останалият набор от функций притежавани от програмите измислени за проектиране на трасета и макети.Освен ако не го изучиш основно и не си направиш надстройка над него... :haha:
Поздрави!
;D ;D ;D
Да ти отговоря ли?
Защото на A|W, MAYA,MAX ..ACAD... Мога да си направя практически всичко, дори да го отпечатам така, че и да може да ми се произведе ако държа. Библиотека за ТТ посъщество е проста задача, самите елементи ще искат малко време и после ще може да се правят чудеса с тях.. и то по този начин е в среда, която ми е добре позната, след което мога да рендна доста реалистично и да видя в детайли преди да я направя. и тн ..
Докато реално аз и сега и тогава за Скица и бързо тестване на концепцията ще си ползвам някоя програмка за Scale моделиране, разбира се (WinTrack & AniRail).
-
MAYA Нешкова не ме кефи, щото слушам само "праведна" музика :music:, а фото ШОП не ползвам, той е за софиянци. :lol:
-
MAYA Нешкова не ме кефи, щото слушам само "праведна" музика :music:, а фото ШОП не ползвам, той е за софиянци. :lol:
За Мая Нешкова направо ти скъсах потника!!!
Не я слагай в "праведната" музика - тя е доста по-високо от нея!
;D ;D ;D
Да ти отговоря ли?
Защото на A|W, MAYA,MAX ..ACAD... Мога да си направя практически всичко, дори да го отпечатам така, че и да може да ми се произведе ако държа. Библиотека за ТТ посъщество е проста задача, самите елементи ще искат малко време и после ще може да се правят чудеса с тях.. и то по този начин е в среда, която ми е добре позната, след което мога да рендна доста реалистично и да видя в детайли преди да я направя. и тн ..
Докато реално аз и сега и тогава за Скица и бързо тестване на концепцията ще си ползвам някоя програмка за Scale моделиране, разбира се (WinTrack & AniRail).
Всичко това го имаш готово в специализираните програми, списъци, ракурси , оребряване, 3D - вариант с различни сгради , планини и т.н. - не разбирам защо трябва да го правиш тепърва!Пък и се съмнявам че ще направиш свестен макрос (от първи път) за толкоз реалистични планини, каквито се правят чрез тези програми.
Ами тунелите?
Ами разрезите?
В Уинтрака има дори и разбивка на ребрата по бъдещият ти макет , или пък разпечатка на шаблони 1/1 за него. Става въпрос че всичко това е ГОТОВО и е достъпно с две /три кликвания , като четвъртото ти е печат например.
Но щом това те влече - твори , важното е теб да те кефи!!!
;D ;D ;D
-
http://cgi.ebay.de/Roco-HO-Hosentraegerweiche-Artikel-4560_W0QQitemZ200452756090QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item2eabea527a
:spiteful: :spiteful: :spiteful:
-
Е, моята е само с езици, тоест аз ще си я механизирам, но е доста евтинка, тази ще скочи доста - поне 25 - 30 евро ще стане, а може и повече.Като сложиш и доставката, която едва ли ще е под 17 евро, а и гледам пича не обича Пейпал, което значи още кинти за паричен превод... :spiteful:
-
MAYA Нешкова не ме кефи, щото слушам само "праведна" музика :music:, а фото ШОП не ползвам, той е за софиянци. :lol:
За Мая Нешкова направо ти скъсах потника!!!
Не я слагай в "праведната" музика - тя е доста по-високо от нея!
;D ;D ;D
Да ти отговоря ли?
Защото на A|W, MAYA,MAX ..ACAD... Мога да си направя практически всичко, дори да го отпечатам така, че и да може да ми се произведе ако държа. Библиотека за ТТ посъщество е проста задача, самите елементи ще искат малко време и после ще може да се правят чудеса с тях.. и то по този начин е в среда, която ми е добре позната, след което мога да рендна доста реалистично и да видя в детайли преди да я направя. и тн ..
Докато реално аз и сега и тогава за Скица и бързо тестване на концепцията ще си ползвам някоя програмка за Scale моделиране, разбира се (WinTrack & AniRail).
Всичко това го имаш готово в специализираните програми, списъци, ракурси , оребряване, 3D - вариант с различни сгради , планини и т.н. - не разбирам защо трябва да го правиш тепърва!Пък и се съмнявам че ще направиш свестен макрос (от първи път) за толкоз реалистични планини, каквито се правят чрез тези програми.
Ами тунелите?
Ами разрезите?
В Уинтрака има дори и разбивка на ребрата по бъдещият ти макет , или пък разпечатка на шаблони 1/1 за него. Става въпрос че всичко това е ГОТОВО и е достъпно с две /три кликвания , като четвъртото ти е печат например.
Но щом това те влече - твори , важното е теб да те кефи!!!
;D ;D ;D
Man :) ако имам време мога да си направя всичко... наистина всичко.. А планини се правят и на ръчичка а и с достатъчно плъгини и тн .. все пак филмчета правиме та то проблема е после да се направи истинско иначе като снимка мога да си го направя и да си летя наоколо .. за 2-3 седмици дет се вика и анимациика ще се рендне ..
ВинТрака го познавам достатъчно, нали цяла седмица го рових.
на мен ми липсва удобства на които съм си свикнал.. а неща като уребряване и тн .. на релсички и тн ... това са почти примитиви... лофт и шейпове и е готово. релсите не са проблем, проблем е, че с фото и проектор трябва да си вкарам 3D Мешове на Гарички и обекти.. а за целта ги копувам от Жоро, после ги лепя и после ги сканвам и дооправям .. което е малко бавно ама..
-
а за целта ги копувам от Жоро, после ги лепя и после ги сканвам и дооправям .. което е малко бавно ама..
Не е проблем, че е бавничко, а че ще дойде бая скъпичко, особено ако смяташ да направиш библиотека от целият сграден фонд, произвеждан в мащаба... :spiteful: