...
При D-Zugwagen има езикови капани. Първо, някои го превеждат като Durchgangswagen - т.е. като
вагони с коридор или преходни вагони.
Това обаче, е грешно ...
...
...
Българска серия L2 - обозначението е до епоха 3-та включително. Двойката трябва да е малко по-ниска от L. Няма как обаче да го изпиша.
...
L[size=10pt]2[/size]
Привет!Да, но "гиър" не значи зъб или зъбно колело, а предавка. Скоростна кутия на английски е "гиърбокс", тоест буквално кутия с предавки. Така, че според мен най-кратко е "парен локомотив с механични предавки". По-кратко обяснение вече променя смисъла. (П.С. Много поздрави на Стефан Николов! :drinks:)
Това си е така, но е много дълго за наименовение, затова късото е по-лесно за употреба.
Пример: вместо пантомим, се казва мим ;D
Бо
Привет!
Това си е така, но е много дълго за наименовение, затова късото е по-лесно за употреба.
Пример: вместо пантомим, се казва мим ;D
Бо
Среща се при ранните ел локомотиви в Швейцария.Тук може да се каже че предавката е външна.
Към по-горните си твърдения, добавям и стр.13,14,15 от "Reisezugwagen der deutschen Laenderbahnen" Band 1: Preussen - Emil Konrad, Franckh Verlag 1982.Значението на буквата u (с две точки отгоре, но я нямам на клавиатурата) е, че вагонът е с челен преход, затворен с мех (хармоника). Другият вариант е, тази буква да бъде g (при по-новите вагони), тогава значението е, че челният преход е затворен с гумени ръкави. Всички D-zug wagen имат в означението си едната от двете букви!
Die Gattungszeichen der DRG lauteten:
Im Anschluss an die Achsenzahl:
към главните/основните/ обозначения се прибавя малката буква ü - D-Zugwagen mit DURCHGANG, Faltenbälgen und Übergangsbrücken
съществува и малката буква i- Durchgangswagen mit Plattformen an den Stirnseiten
Жаждата за знания в областта на железниците и тяхната история е особен вид жажда! Характерното за тази жажда е, че колкото повече знае човек, толкова по-голяма потребност изпитва за нови по-широки и по-подробни знания!
...
6achs. D-Zugwagen
...
...............
На въпросите Ти.
1.D-Zugwagen -идва от Durchgangszugwagen.Или на български вагон от преминаващ влак.Т.е. от влак който спира на малко спирки.
Превежда ме го с ВАГОН ЗА БЪРЗ ВЛАК.
................
Цитирал съм АКАДЕМИЧНИ ИЗТОЧНИЦИ, не списания и укепедии, всички са НАУЧНИ източници , и от бившите ГДР, ГФР , настоящото ГФР, както и АВТЕНТИЧНИ ОФИЦИАЛНИ ИЗТОЧНИЦИ ОТ НЕМСКАТА ИМПЕРИЯ ОТПРЕДИ 1920 година - казват това, аз просто ги цитирам.А не сакън пиши си, иначе винаги ще се намери някои който да обясни нещата по неговия си начин, но и винаги ще има хора който ще четат с интерес. За всеки влак си има пътници. Иначе спор няма, ние Българите тука от всичко разбираме, и най много знаем, най-умните сме, че и даже сме най красиви :lol: :pleasantry: :yahoo:, а най много обичаме да дирим кусури на другите-нацианална черта. Затова има и разлика когато си тук и сравняваш с европата.
Там няма други трактовки...
Ако не вярваме на тези източници, тогава на какво и кого?!?
И по тази тема няма повече да пиша, просто си е хабене на време...
Става дума за описание на катастрофи. И ето го и пъвото понятие: "hot box detector" контекст: "hot boxes monitor the temperature of a train's wheels and axles
Понеже темата е за термините и в моделизма, а аз идвам от друга негова област, ми се ще да си изясня някои понятия, за да говорим на един език, иначе иди разбери дали са компютри или компоти...
Към момента са сещам за тези:
1. Донор – стендов пример: купувам си няколко модела на един самолет, но от различни производители. Като цяло, един от тях е оптималния избор, обаче при другите има някои по-добре и правилно изглеждащи детайли. Тези модели са донорите, тях осакатявам и си остават без жизненоважни органи.
Имайки предвид цените на локомотивите, тук едва ли е точно така. Правилно ли предполагам, че под „донор‟ се има предвид ходова част (талиги) или цяла рама с двигател/трансмисия и ходова част, продавани готови?
Двете талиги трябва да носят рамата в три опорни точки под формата на триъгълник с върха назад по посока на движението. Т.е. едната талига трябва да има две твърди странични опори с рамата, а втората талига да има само една опора в централния болт.
Аз лично смятам че бандажираните колоси са доста полезни
дори само едно колело с бандаж вдига теглителната сила поне 5 пъти
А има и друго нещо при изкачването на наклони един лок който тежи 500г и такъв който тежи само 350г има осезаема разлика в косумацията респективно в натоварването на мотора което при дигитала не е без значение.