RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: liro4605 в 31 Октомври 2015, 09:00:34
-
Много пъти е говорено по темата,много пъти в различни теми е коментиран и един от емблематичните и локомотиви 1014.Снощи до късно се реях из ÖBB и се натъкнах и на това интересно мисля не само за мен филмче,жалко че е без превод,но и така ми беше приятно да го изгледам.
https://www.youtube.com/watch?v=ZUXuF_jLcfY
-
Прекрасно филмче за една от емблемите на австрийските железници - Семерингбан.
https://youtu.be/APLxjbenDdw?t=2
https://de.wikipedia.org/wiki/Semmeringbahn
Ж.П. макет/ моделна железница или реалност?
-
https://www.youtube.com/watch?v=4BZqma2NtH0
Началото или края на Semmeringbahn
http://www.suedbahnmuseum.at/german/home/
-
Браво gregary ! Благодаря за филмчето :hi:. Много добре е направено и изглежда почти като макет. Има голяма разлика от каква гледна точка наблюдаваш. Аз съм пътувал няколко пъти по тази линия, но от вагона се вижда ограничено околната планинска панорама (действително - алпийски красива) и трудно схващаш линията и околностите заедно. Но като гледаш филмчето и прочетеш историята на тази линия, се възхищаваш на инженерната смелост и човешките усилия да изградиш и поддържаш това трасе. Да не преповтарям историята. Посочена е по-горе. Само малко факти: строена е 7 години от 20000 работници като тунелите са прокопавани на ръка, виадуктите са зидани и отливани на ръка. Пусната е в експлоатация през 1854, но за официално откриване не се говори, макар че императорът заедно с шефа на това начинание ( не знам каква е била тогавашната длъжност: главен проектант или главен строител-изпълнител на Carl Ritter von Ghega) са пропътували по готовото трасе.
-
(https://i.ytimg.com/vi/wwJ-gRoVBpE/maxresdefault.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=wwJ-gRoVBpE
https://www.youtube.com/watch?v=3PVi6m8Ea4E
760мм
-
Втори епизод от 4-и сезон е за вързан с Австрия... Great Continental Railway Journeys Series 4 Episode 2 - Vienna to Trieste
https://www.youtube.com/watch?v=Qz2Eu_NOP_Y
-
760мм
За съжаление тези локомотивчета са пенсионирани през 2013 г след около 100 (!) години редовна служба (модернизирани веднъж преди ~50 години), но все още могат да се видят на специалните атракционни влакчета веднъж седмично.
-
https://www.youtube.com/watch?v=sFMLHpfSwPQ
Уникална електрификация в депо,дори и в халето 5:30мин нещо което у нас няма няма и да има никога.Вътре когато проводника е под напрежение свети в червено.
-
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Mariazellerbahn_03.jpg)
Предколедно настроение
https://www.youtube.com/watch?v=uOYZFx50YfU
-
Нещо приятно за гледане
https://www.youtube.com/watch?v=CbRvCmSsBqA
-
За да стигнете до там трябва да започнете от тук
https://www.youtube.com/watch?v=kpskV2yJdjk
Красоти и пример за железница в 760мм.Много се радвам,че я видях и даде много примери за„сбито оцеляване“
Вижте например на гара Loich на 26тата минута на клипа,как могат да се разминат два влака без участието на персонал в гарата.Това го видяхме по-нагоре по трасето,но тук е много нагледно на 27:20 сек ,как влака тръгва срещу необърната стрелка.
р.р.При трамваите имало нещо такова...
-
Ееее Миро,тотално се изкефих тия швейцарци ще ме грабнат усещам аз! :dance1:
-
Един бръз въпрос относно Австрия.
Скоро ще съм в района на Инсбрук, и се чудих къде е най-доброто място
На което мога да отида да гледам/снимам влакове?
Предпочитам товарни :)
Поздрави!
-
В Инсбрук гарата е почти в центъра ... натоварена е и с пътнически и с товарни влакове , така че успех и да качиш снимките !
-
Благодаря, така като гледам гарата ще е предостатъчна, само ще гледам да е делник, че да има повече товарно движение :)
-
...товарната тракция е разделена от пътническите влакове...наблизо има и много добре зареден матазин за Влакчета https://www.google.bg/maps/place/Modellbahnen+Rainer+(Rainer+Herbert)/@47.2620423,11.4157658,76m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0xc4632309086eb9f4!8m2!3d47.2619779!4d11.4160321
-
Един уникален вагон от серията с тази ливрея
(http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201301/oBB_ASmz_618189-90100-12795_cleaned.jpg)
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ASmz-8990-1.php
ACME естествено са се представили прекрасно
(http://prikachi.com/images/122/9105122F.jpg)
(http://prikachi.com/images/123/9105123X.jpg)
Единственото за ,което съжалявам е ,че не съм „фотаджия“ и не мога да ви го представя в блясъка му.
-
https://www.youtube.com/watch?v=yJrbYlnZkHE
Ако сте били по тези места,на моменти може да забравите,че това е макет и да си се пренесете там.
р.р Ех... Kalte rinne! http://fscomps.fotosearch.com/compc/AGE/AGE063/c15-1929372.jpg :give_heart: Едно незабравимо кафенце от което бих искал да отпия преди пускането на тунела :)
-
Актуални снимки от железопътния музей "Heizhauss Strasshoff" до Виена:
https://www.flickr.com/photos/152501250@N07/albums/72157661719999748
-
При старите австрийски машини много ми хареса,че почти няма вътрешни пароразпределителни механизми. А външните рами правят смазването на буксовите лагери направо удоволствие.
Независимо,че много от машините отвън не са в добро състояние,колекцията на музеен подвижен състав е много впечатляваща.
-
Пътнически влак преди гр. Лиенц, Австрия
https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg (https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg)
-
Пътнически влак преди гр. Лиенц, Австрия
https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg (https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg)
Този видеоклип не е налице.
Съжаляваме за това.
-
Този видеоклип не е налице.
Съжаляваме за това.
А сега отваря ли се?
https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg (https://m.youtube.com/watch?v=bA9LYYUFKxg)
-
Клипа се отваря.
-
Едни от любимите ми ел. локове. Жалко, че рано - рано ги ...
https://youtu.be/AFE3sXpD2k0
-
Тук отдавна не е писано...
Емблема на австрийското НКЖИ - моста Kalte Rinne и ттрафик по него:
https://youtu.be/vQdYXAkQbrc
-
Браво Грег за клипа. :hi:
Действително това е една позабравена тема. Аз мислех, че е писано във форума за железопътната линия Semmering (на немски: Semmeringbahn) в Австрия. Тя е първата планинска железница в Европа със стандартен габарит построена между 1848 и 1854 г с дължина над 41 км и преодоляваща вертикална разлика от 457 m, която започва от гара Gloggnitz (436 м.нмн), минава през прохода Semmering (965 м над морска височина) с тунел дълъг1431м. на кота 895 м. И стига до гара Mürzzuschlag (677 м.нмн ). . Обикновено я наричат първата истинска планинска железница в света, предвид много трудния терен преодолян с 16 виадукта, 15 тунела, над 100 каменни дъгови и стоманени мостове,и значителната разлика във височината.
ЮНЕСКО присвоява статут на световно наследство на железницата Семеринг през 1998 г. като един от най-големите подвизи по време на пионерската фаза на железопътното строителство.
В момента се изгражда базов тунел (Semmering base tunnel) с дължина 27 км. :hi: