RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: CaLLlo в 04 Април 2011, 22:43:47

Титла: Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 04 Април 2011, 22:43:47

На "оня" сайт вече и електрически локомотиви!


Hello Alexander,
 
Since I still had some photo’s taken at my dealers and at friends of modern Eloks (taken in 2006), I started a small page on my Website. These pictures do not show the standard I’m used to, but still...
Lat Saturday I was able to shoot all rolling stock of eloks at my dealers as well, so this page will be extended continually.
 
I’d like to invite you to visit this page. You can find it at:  http://www.osterthun.com/2.NeubauEloks/0.NeubauEloks.htm.
Please enjoy.
 
Best regards, and please say hello to your team members.
 
Yours,
Frits Osterthun


(http://www.osterthun.com/2.NeubauEloks/R63809-CU.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 05 Април 2011, 08:00:35
Ихаааааа...сега и нашата БДЖ-46 ще се прочуе веднага!!!
Предполагам, че ще има качествена снимка. :yes:
Все пак тя си е "екзотика" за западняците!!!
 :hi: ;D ;D
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: liro4605 в 21 Април 2011, 12:41:38
С 21локомотива от който само един дизел и една парна таратайка(коята неброя),май ,май аз ще трябва да я "подтиквам" тази тема :scratch_ones_head:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: toniemi в 21 Април 2011, 13:44:11
Като ти дръпнат шалтера , ще ми се молиш за дизеляци.... :haha: :haha: :haha:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: liro4605 в 21 Април 2011, 13:56:33
       Е,имам си един за тази цел. :locomotive:
Между другото Тони,разбрах тез дни че си имаш конкуренция в Димитровград.Ще се опитам да го намеря човека да видим и той какви ги твори.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: toniemi в 21 Април 2011, 14:04:19
Цитат на: liro4605 link=topic=3101.msg58034#msg58034 date=1303383393
       Е,имам си един за тази цел. :locomotive:
Между другото Тони,разбрах тез дни че си имаш конкуренция в Димитровград.Ще се опитам да го намеря човека да видим и той какви ги твори.
Ок :spiteful:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 02 Май 2011, 11:17:18



Мнооооогооооо ....чертежи!
(http://www.lokmalanders.de/mediac/450_0/media/91e152c22af1a809ffff817eac144220.jpg)

http://www.lokmalanders.de/media/91e152c22af1a809ffff8180ac144220.pdf

Приятно записване, четене и т.н.
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Жоро в 08 Декември 2011, 17:39:43
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3443.msg68543#msg68543 date=1323357721
То като ще се втилясваме, трябва на дълго и широко да обясняваме, че Е42/242, в случая не е с оригиналния си кош, а с коша на Е11... и стана тя една...

Ми на път е да стане като със спалния вагон... :spiteful:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/142_001-7.jpg/800px-142_001-7.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 08 Декември 2011, 18:02:10
Цитат на: Жоро link=topic=3443.msg68545#msg68545 date=1323358783
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3443.msg68543#msg68543 date=1323357721
То като ще се втилясваме, трябва на дълго и широко да обясняваме, че Е42/242, в случая не е с оригиналния си кош, а с коша на Е11... и стана тя една...
...

Как ги различавате кошовете на 109, 211, 142, 242, Е11, Е42?
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Жоро в 08 Декември 2011, 18:44:06
С риск да си спечеля някой зад врата от админите, ще кажа:
Е11 и BR211 е една и съща серия в различи епохи - съответно III и IV
Е42, BR242 и BR142 са същия случай - III, IV и V епохи
А за 109 нещо не се сещам :blush2:
Различават се по жалузите отстрани, едните са две по две сляти, другите са по три отделни.

И мисля, че ще има нужда от нова отделна тема, та да не цапаме тази. :buba:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: ankar в 08 Декември 2011, 18:53:04
Някой,може и в друга тема, да разясни как BR 242 преминава в BR 142.Вероятно след сливането на двете немски администрации ама...
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Жоро в 08 Декември 2011, 19:07:57
Цитат на: ankar link=topic=3443.msg68549#msg68549 date=1323363184
Някой,може и в друга тема, да разясни как BR 242 преминава в BR 142.Вероятно след сливането на двете немски администрации ама...
Точно това се случва.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Der Hetzer в 08 Декември 2011, 19:19:49
BR 109 = E 11/BR 211 в V-VI епоха  :hi:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 08 Декември 2011, 19:36:39
E11 и Е42 се различават по редукторите, съответно от там - максимална скорост 120 или 100 км/ч, 100 / 140 kN. Съответно за пътници и за товарни влакове. Иначе ми изглеждат абсорютно еднакви. Правени са в няколко серии - три за Е11 и 4 сери за Е42, като почти всички от първите серии са с по две двойки жалузи, а следващите серии са с по три отделени жалузи. Има и изключения. Е11 като номера стига до 211-096, а Е42 стига до 242-292 (започва пак от 001).
От 1970 Е11 става 211, а Е42 става 242. След 1992 Е11 става 109, а Е42 става 142.
Заедно с тях е направена и Е251 - 15 броя, от 1970 преименувана в 251, от 1992 - 171. Външно е в същия стил и дизайн, само че е с 6 оси и е за 25кВ/50Хц.
За желаещите: http://www.holzroller.de/ (http://www.holzroller.de/)

ПП. Преместването в друга тема - който го може.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 08 Декември 2011, 20:13:38
Да си допълня за ГДР електровозите: Въпреки че са ми "любими" поради отдавнашното им присъствието като продукт на Пико, Е11/Е42 са доста зле в сравнение с унифицираната серия от "другата" Германия. Появяват 9 години по-късно от DB E10/E40, но имат 2920 kW часова мощност при 3700 kW за Е10.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Сaprycorn в 09 Декември 2011, 00:23:32
Цитат на: ankar link=topic=3443.msg68549#msg68549 date=1323363184
Някой,може и в друга тема, да разясни как BR 242 преминава в BR 142.Вероятно след сливането на двете немски администрации ама...
Тук бях писал по този въпрос преди време, не конкретно за 242/142, а изобщо за принципите на смяна на сериите
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,168.msg1816.html#msg1816
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 09 Декември 2011, 10:31:56
Цитат на: mitko0888 link=topic=3445.msg68556#msg68556 date=1323368018
Да си допълня за ГДР електровозите: Въпреки че са ми "любими" поради отдавнашното им присъствието като продукт на Пико, Е11/Е42 са доста зле в сравнение с унифицираната серия от "другата" Германия. Появяват 9 години по-късно от DB E10/E40, но имат 2920 kW часова мощност при 3700 kW  за Е10.

Мите, ако става дума за мощност, то тогава говорим за киловати [kW],
а киловатчас [kWh] е единица за енергия и е равна на мощност един киловат ползвана в продължение на един час!

При локомотивите винаги говорим за мощност, значи за киловати [kW],
но понякога и за конски сили [PS].

Конската сила не е единица за сила, а също за мощност!!

Превръщането от едните единици за мощност в другите е сравнително просто:

1 PS = 735 W = 0,735 kW

1 kW = 1,36 PS

--------------------------

За да изчерпим напълно темата с конските сили, само трябва да споменем още, че навремето е имало 2 вида конски сили - английски и немски, като немските са били с 2 вата по слаби от английските, накрая са се утвърдили английските!
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 09 Декември 2011, 10:42:26
Часова мощност (или както се нарича) - може да се поддържа най-много за време до един час. След това локомотивът прегрява, обикновено двигателите му. Освен нея има и продължителна мощност, която може да се поддържа неограничено време. Тя е по-малка от часовата мощност. Има и краткотрайна - мощността, която може да се развива до 15 минути (или 10 минути). Тя пък е по-голяма от часовата.
Писъл съм хххх kW часова мощност, за да е ясно коя от трите имам в предвид. За по-новите локомотиви с асинхронни двигатели нещата са по-различни.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 09 Декември 2011, 11:41:54
 :good:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 09 Декември 2011, 13:41:09
Малко илюстративен материал (не че не можем да четем), за да не стават досадни грешки:

E11 042
(http://www.bahnbilder.de/bilder/br-109-e-11-dr-211-31647.jpg)
E11-042 fast neu, abgestellt im Bw Magdeburg. Aufn. 1967
Източник:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/31647/kategorie/deutschland~e-loks~br-109-e-11-dr-211.html

Модел:
(http://media.snimka.bg/2759/011773730-big.jpg)
Източник: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=1605.0


E42 151
(http://farm5.staticflickr.com/4023/5090318682_7287d6ba49_o.jpg)
Цитат
Sunday,17th.October2010 - An electric locomotive from the former DR (Deutsche Reichsbahn,DDR) with a Party train on
 the track between Bremen and Osnabrück.
Am Sonntag,den 17.10.kam mir die ehemalige DR Lokomotive E42 151 mit einem Party-Sonderzug (scherzhaft Säuferzug genannt) nahe Belm/Vehrte vor die Linse.
Das Foto entstand nahe der Stelle,wo die Bahnlinie Hamburg,Bremen Osnabrück (Rollbahn) das Wiehengebirge durchbricht.

Или в свободен превод:
от англ.- Неделя 17th.October2010 - производител на електрически локомотив от бившия DR
 (немски железници, ГДР) с парти във влака път между Бремен и Оснабрюк.
от нем. - В неделя, 17.10.kam моите бивши локомотив DR E42 151 със специална партия
(шеговито нарича Säuferzug) в близост до Белмонт / Vehrte предната част на обектива.
 Снимката е направена в близост до мястото, където редове в Хамбург, Бремен,
Оснабрюк (писта) на Wiehengebirge.
Източник: http://www.flickr.com/photos/uwek1964/5090318682/

Модел:
(http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/Fotos/2054_E%2042%20140.jpg)
Източник: http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/4-u.htm


142 001-7 (E42 001)
(http://www.bahnbilder.de/bilder/br-142-e-42-dr-242-339019.jpg)
142 001-7 (E42 001) sonnte sich am 26.09.09 in Pirna
Източник: http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/339019/kategorie/deutschland~e-loks~br-142-e-42-dr-242.html

Е44
(http://karow900.startbilder.de/1024/die-ex-dr-lok-e44-82409.jpg)
Die ex DR Lok E44 108 (KM, Bj.1939) wird von der BW Halle gepflegt und gehegt, am 30.09.07 beim Eisenbahnfest in Berlin-Schöneweide gezeigt.
Свободен превод:Бившият DR опорно E44 108 (KM, Bj.1939) се поддържа от BW зала
 и подхранва на 30.09.07 показан на жп фестивал в красиви пасища Берлин. :haha: :haha: :haha:
Източник: http://karow900.startbilder.de/name/einzelbild/number/82409/kategorie/Museumsbahnen~BSW+Gruppe+Traditionsgem.+BW+Halle+P+e.V.~Diverse+Fahrzeuge+und+Wagen.html

Модел:
(http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/e44_rocoalt/e44_rocoalt_17.jpg)
Източник: http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/e44_rocoalt/e44_rocoalt.html

Още на тази  и свързани теми - тук:
Elektrische Lokomotiven: Baureihen 130 bis 159 (http://www.lokomotive-online.com/br130.htm)

Ето и пряко сравнение между Е11 и Е44 на пико:
(http://www.vectis.co.uk/AuctionImages/3/369_l.jpg)
Източник на картинките: http://www.vectis.co.uk/Page/ViewAuctionLots.aspx?AuctionId=3&DayNo=1&Section=121&Start=20
И още едно сравнение (по картинка - тоест и без четене става...) между Е11, Е42, Е44 ...и BR118 ( не е Nohab):
(http://www.vectis.co.uk/AuctionImages/217/236_l.jpg)
За да не се бъркат дори силуетите на този род локомотиви! :hi:
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Best Ripper в 09 Декември 2011, 14:24:10
Понеже /съвсем явно вече/ си най-големият специалист по разчитане на надписи по кутии и сравняване на надписи и картинки, би ли ме светнал коя кутия е за Nohab и коя е за Е42/BR242?  :hi:

(http://www.picbg.net/u/53119/38227/601313.jpg)

Само гледай да не се изложиш с идеалния си мащаб...

 ;D ;D ;D
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 09 Декември 2011, 14:28:13
Има и Е244 без муцунки  ;D
(http://picbg.net/u/62092/44514/601315.jpg)

(http://picbg.net/u/62092/44514/601324.jpg)

И в мащаб:

(http://picbg.net/u/62092/44514/601329.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 09 Декември 2011, 15:04:27
Цитат на: mitko0888 link=topic=3445.msg68582#msg68582 date=1323433693
Има и Е244 без муцунки  ;D
(http://picbg.net/u/62092/44514/601315.jpg)

(http://picbg.net/u/62092/44514/601324.jpg)

И в мащаб:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601329.jpg)


Хааааа, това без муцунките не знаех да го има!!! :blink:
Признавам, че електровозите не са ми слабост и не ги познавам добре, но все пак мога да различа
Е44 (именно с характерни муцунки) от Е42 (по-квадратен от него е само BR250).

И въпреки, че модераторите изтриват "офтопиците извън темата", а всъщност защитават тук незнанието по неясни причини, ще си позволя да се отклоня малко (пак) от темата...с което ще стана изтриван почти колкото постовете на спорещия по-горе!!!

НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ОПАКОВКИТЕ (макар на мойте да си го пише отстрани коя - от кой локомотив е...фабрично при това) а за тоталната сбърквация между тези два електролокомотива.

Цитат на: Best Ripper link=topic=3443.msg68530#msg68530 date=1323350059
...
Е44 на BTTB - старо производство, но е купен чисто нов отдавна.(http://www.picbg.net/u/53119/48788/601325.jpg)
...

Което и предизвика това уточнение от Ясен:
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3443.msg68535#msg68535 date=1323354943
Една малка корекция- електровозът от първата снимка не е Е44, а Е42 :)

Коригирано след това в този му вид който е сега...
Цитат на: Best Ripper link=topic=3443.msg68530#msg68530 date=1323350059
BR242 на BTTB - старо производство, но е купен чисто нов отдавна.« Последна редакция: 09 Декември 2011, 14:36:17 от Best Ripper »
Тоест ставаше въпрос, за липсата на каквато и да е прилика между двата електровоза, освен това, че са с пантографи:
Цитат на: pach link=topic=3443.msg68540#msg68540 date=1323357105
Защо кутията? Двата електровоза си приличат по пантографите!

След което се раздадоха и пушкалата, доуточнения и говорене за кутии и т.н.
Дори дете би различило тези два електровоза и то само по силует!!!

:stinker:  :heat:


ПП. Титулуването с разни обидни епитети на опонент в обикновен спор,
говори достатъчно... за този който смята, че обидите са аргумент към спора!!!
(може би за това модераторите ти трият доста постове, та и разчистват цели теми след теб)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Best Ripper в 09 Декември 2011, 15:45:02
Имаш предвид явно много теми, където все се бъркаш... И когато модераторите изтрият ПЪРВО ТВОИТЕ мнения, които са все в основата на разправиите, то и мненията ми и на другите стават безсмислени... и затова и тях разчистват... Така че ти повличаш крак в разчистването, а не аз.. Колкото и да не ти се иска да го осъзнаеш/разбереш...  :hi:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 09 Декември 2011, 15:46:45
Защо пак изместваш темата и тук??? ::)
Разбра ли разликата на електролокомотивите, а не на опаковките им???
 :victory:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Dispatcher в 09 Декември 2011, 16:00:00
Само ви чакам да продължите.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: schatsi в 09 Декември 2011, 16:18:56
Цитат на: Best Ripper link=topic=3445.msg68581#msg68581 date=1323433450
Понеже /съвсем явно вече/ си най-големият специалист по разчитане на надписи по кутии и сравняване на надписи и картинки, би ли ме светнал коя кутия е за Nohab и коя е за Е42/BR242?  :hi:

(http://www.picbg.net/u/53119/38227/601313.jpg)

Само гледай да не се изложиш с идеалния си мащаб...

 ;D ;D ;D

...И двете кутии са от вагониии.... :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Best Ripper в 09 Декември 2011, 17:10:12
Шатсииии, не познааааа...  ;D
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Жоро в 09 Декември 2011, 17:27:52
Цитат на: Best Ripper link=topic=3445.msg68589#msg68589 date=1323443412
Шатсииии, не познааааа...  ;D

Е, нека му е простено...той тепърва набира скорост в ТТ-то :yes:

А колкото до таз 44-ка, Roco я имаха на модел и е ...мммм :swoon:
(http://picbg.net/u/62092/44514/601315.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: TheJackal в 09 Декември 2011, 18:37:24
Нещо в ТТ 1:120 на "LORENZ MODELL BAHN" :)

E 04
(http://www.lorenz-modellbahn.de/Bilder_large/12004.jpg)
ET 194
(http://www.lorenz-modellbahn.de/Bilder_large/12280.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: anubis в 10 Декември 2011, 03:37:31
Цитат
(http://picbg.net/u/62092/44514/601329.jpg)

Тази пък я правят Лилипут (от тази година) и също е добре пипната.
 http://www.tee-usa.com/store/product35599.html
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 10 Декември 2011, 17:13:19
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68553#msg68553 date=1323365799
E11 и Е42 се различават по редукторите, съответно от там - максимална скорост 120 или 100 км/ч, 100 / 140 kN. Съответно за пътници и за товарни влакове. Иначе ми изглеждат абсорютно еднакви. Правени са в няколко серии - три за Е11 и 4 сери за Е42, като почти всички от първите серии са с по две двойки жалузи, а следващите серии са с по три отделени жалузи. Има и изключения. Е11 като номера стига до 211-096, а Е42 стига до 242-292 (започва пак от 001).
От 1970 Е11 става 211, а Е42 става 242. След 1992 Е11 става 109, а Е42 става 142.
Заедно с тях е направена и Е251 - 15 броя, от 1970 преименувана в 251, от 1992 - 171. Външно е в същия стил и дизайн, само че е с 6 оси и е за 25кВ/50Хц.
За желаещите: http://www.holzroller.de/ (http://www.holzroller.de/)

ПП. Преместването в друга тема - който го може.


Този сайт дава отговорите на всички въпроси и споровете стават безпредметни! Браво Митак!!

E 11 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1 (http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1)
E 42 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1 (http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1)

Всичкото инфо е тук, но ще обобщя за по-голяма прегледност:

-------------------------------------------------------------------------
E 11 001-042   LEW     8958..10515   1961-1963 - с 4 двойни решетки
 211 043-096   LEW   12788..15426   1970..1976 - с 6 единични решетки
E 42 001-022   LEW     9892..9931     1962-1963 - с 4 двойни решетки
E 42 023-292   LEW   10615..15849   1964..1976 - с 6 единични решетки
-------------------------------------------------------------------------

Единственото изключение е катастрофиралият през 1969 E 11 004 (с 4 двойни решетки),
възстановен отново през 1972 като 211 056-7 (с 6 единични решетки):

E 11 004 LEW 9895 1962   ->   Unfall 1969   ->   211 056-7 - 1972

Всъщност излиза, че решетките не са характеристика на серията, а на периода на производство:

1961-1963 - с 4 двойни решетки и при двете серии
1964-1976 - с 6 единични решетки и при двете серии

Легенда:
+   - спрян от движение и/или бракуван, в таблиците горе дадено с (http://www.br142.de/imgs/cross.gif)
++ - нарязан


С какви номера са излизали локомотивите като нови от завода LEW?

-------------------------------------------------
E 11 001-042 - със старото означение E 11
 211 043-096 - направо с новото означение 211
-------------
E 42 001-180 - със старото означение E 42
 242 181-292 - направо с новото означение 242
-------------------------------------------------

С други думи това означава, че никога не е имало E 11 043, както и E 42 181


Прегледах набързо всички модели на Piko, BTTB/Tillig и Brawa - всички са с правилните решетки!
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot

(http://picbg.net/u/24294/28703/thumbs/601756_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=601756) (http://picbg.net/u/24294/28703/thumbs/601755_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=601755)

наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Сaprycorn в 10 Декември 2011, 23:54:06
От всички разцветки на Е11/Е42 тази, която най-много ми допада е червено с черна престилка (рядко срещана)
(http://picbg.net/u/52907/48523/601754.jpg)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 11 Декември 2011, 09:15:12
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3101.msg68631#msg68631 date=1323554046
От всички разцветки на Е11/Е42 тази, която най-много ми допада е червено с черна престилка (рядко срещана)

С тази комбинация са били само четири машини (3х211 и една 242), и една от тях наистина е била 029.

Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68626#msg68626 date=1323529999
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot

наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!

След като 022 не е спомената в списъка с червено-черно-сиво, едва ли е била и с другото червено преди 1973.
Ако е била спирана за боя около 1970, би трябвало освен новата окраска да получи и новите номера. Може и да е получила нови номера, но на зелен кош (има такива поне до 1975).

Според мен едва ли Е11-022 е била в който и да е от червените варианти.

Също така 022 се среща и в зелено БЕЗ белите надлъжни ленти:

(http://www.harald-johns.com/SAMMLUNG/Fotos/2045_E%2011%20022.JPG)

Естествено и моето Пико е без бели ленти (старото производство), но подобна (без бяло) снимка, която намерих, е на 012:

(http://picbg.net/u/62092/44514/601862.jpg)

Има и други снимки около 1965 - 66, всичките са само зелено/черно/червено, но има и от 1965 вече с бяла лента. Кога ли е слагана бялата лента? (т.е. оригиналът на известното у нас старо Пико от коя година е?)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 11 Декември 2011, 12:16:38
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68633#msg68633 date=1323587712
...
След като 022 не е спомената в списъка с червено-черно-сиво, едва ли е била и с другото червено преди 1973.
Ако е била спирана за боя около 1970, би трябвало освен новата окраска да получи и новите номера. Може и да е получила нови номера, но на зелен кош (има такива поне до 1975).

Според мен едва ли Е11-022 е била в който и да е от червените варианти.
...

Ясно, този го пишем фентъзи модел ...
 
Цитат на: mitko0888 link=topic=3101.msg68633#msg68633 date=1323587712
...
Кога ли е слагана бялата лента? (т.е. оригиналът на известното у нас старо Пико от коя година е?)

Ако това ще те ориентира - виж ревизиите:

E 11 022 DR3 Piko 6205 grun - без лента - ревизия 4.8.67
E 42 031 DR3 Piko 6212 grun  - с лента  - ревизия 11.4.68

Уж не е кой знае колко важно, но вторият с лентата ми стои доста по-добре.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Сaprycorn в 11 Декември 2011, 12:21:01
Най-старата снимка, която намерих на разцветката зелено/черно/червено с БЯЛА ЛЕНТА е на локомотив Е42 100 от 1968 година. Но кога точно въведена не знам. Може би тази разцветка с бялата лента се появява заедно с новия кош (този с трите единични жалузи)?
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 11 Декември 2011, 12:43:41
Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68645#msg68645 date=1323598598
 
Ако това ще те ориентира - виж ревизиите:

E 11 022 DR3 Piko 6205 grun - без лента - ревизия 4.8.67
E 42 031 DR3 Piko 6212 grun  - с лента  - ревизия 11.4.68

Уж не е кой знае колко важно, но вторият с лентата ми стои доста по-добре.

И на мен с лентата ми изглежда по-добре, ама моя в къщи си е без лента ...

Това да гледам датата на ревизиите не бях се сетил.  :good:
Дали може да им се вярва - особено на Piko? Имам разни цистерни на Piko от един и същи тип, с различни разцветки, но с един и същи бял печат (номера и т.н.). За Е11 може и да са гледали от оригиналите.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 11 Декември 2011, 14:04:32
За Пико не знам, но Тилиг правят точно ревизионните дати. Сменят ги при нов цвят от същия модел, който получава съответно и нов каталожен номер. По-често става смяна на матрицата, модела е подобрен, окраската нова, кат. номер също, имат винаги снимка на прототипа за който е обявен модела и тогава рев.дати са точни! 
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 13 Декември 2011, 08:25:36


Цитат на: gregary link=topic=3443.msg68555#msg68555 date=1323367589
А тук е като SBB разновидност - Ае477  :scratch_ones_head:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/5/81626_b.jpg)

Това силно ме заинтригува - соц.возило в Швейцария!!!
Кой може да разкаже повече за него???
 :hi:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: Adrian в 13 Декември 2011, 09:53:49
(http://germanrail.eisenbahn-amateure.ch/ae477wo.jpg)

(ex DR 142) bought from the DB by Lookop AG for use on the Mittelthurgaubahn (MThB) and Südostbahn (SOB)
Вторият пантограф май е заминал за сметка на brake резистори
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: refil в 13 Декември 2011, 10:43:26
Цитат на: pach link=topic=3101.msg68740#msg68740 date=1323757536


Цитат на: gregary link=topic=3443.msg68555#msg68555 date=1323367589
А тук е като SBB разновидност - Ае477  :scratch_ones_head:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/5/81626_b.jpg)

Това силно ме заинтригува - соц.возило в Швейцария!!!
Кой може да разкаже повече за него???
 :hi:



Ето тук http://www.br142.de/index.php?nav=1408367&lang=1 (http://www.br142.de/index.php?nav=1408367&lang=1)
 Гледаш серия Aa 476/477
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 13 Декември 2011, 11:00:45
Цитат на: CaLLlo link=topic=3101.msg68626#msg68626 date=1323529999
E 11 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1 (http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1)
E 42 - http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1 (http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1)

Всичкото инфо е тук, но ще обобщя за по-голяма прегледност:

-------------------------------------------------------------------------
E 11 001-042   LEW     8958..10515   1961-1963 - с 4 двойни решетки
 211 043-096   LEW   12788..15426   1970..1976 - с 6 единични решетки
E 42 001-022   LEW     9892..9931     1962-1963 - с 4 двойни решетки
E 42 023-292   LEW   10615..15849   1964..1976 - с 6 единични решетки
-------------------------------------------------------------------------

Единственото изключение е катастрофиралият през 1969 E 11 004 (с 4 двойни решетки),
възстановен отново през 1972 като 211 056-7 (с 6 единични решетки):

E 11 004 LEW 9895 1962   ->   Unfall 1969   ->   211 056-7 - 1972

Всъщност излиза, че решетките не са характеристика на серията, а на периода на производство:

1961-1963 - с 4 двойни решетки и при двете серии
1964-1976 - с 6 единични решетки и при двете серии

Легенда:
+   - спрян от движение и/или бракуван, в таблиците горе дадено с (http://www.br142.de/imgs/cross.gif)
++ - нарязан


С какви номера са излизали локомотивите като нови от завода LEW?

-------------------------------------------------
E 11 001-042 - със старото означение E 11
 211 043-096 - направо с новото означение 211
-------------
E 42 001-180 - със старото означение E 42
 242 181-292 - направо с новото означение 242
-------------------------------------------------

С други думи това означава, че никога не е имало E 11 043, както и E 42 181


Прегледах набързо всички модели на Piko, BTTB/Tillig и Brawa - всички са с правилните решетки!
Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела

                E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot

(http://picbg.net/u/24294/28703/thumbs/601756_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=601756) (http://picbg.net/u/24294/28703/thumbs/601755_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=601755)

наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!

Ако правилно съм разбрал обобщението на Сашо,
не би трябвало да има обозначение Е211-022 ...
Обаче в същия сайт попаднах на тази снимка:
LEW 9933 - DR "211 022-9"
(http://www.br142.de/images/basic/lew_9933_52.jpg)

Който не само има това обозначение, но е и червен. :blink: :scratch_ones_head:
Може би има вероятност преди да стана Е211 да е бил червен и като Е11

http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1&file=lew_9933_52&action=image&position=2

ПП. Макар, че от друга страна...предишната му снимка от юли 1970 година,
 този локомотив да е с означение Е211-022 и е зелен???
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 13 Декември 2011, 12:03:00
Май правилно си разбрал. E211 няма, има или 211, или Е11.
И на снимката като че ли е 211.
Има Е251, но то е друга бира.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 13 Декември 2011, 12:13:48
Е сега съвсем се обърках...за мен Е211 и 211 е едно и също... :blush2:
Ама както казах елетровозите не са ми на сърце точно... :hi:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: pach в 13 Декември 2011, 14:17:56

Яяяяяя, освен че е интересен дигитализиран (ия) архив (?),
не съм очаквал че и чехите от Шкода са правили (или проектирали) ...крокодил!!!
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=96254
...при това изглежда доста добре за 1920 г.!!! ;)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 10 Януари 2012, 10:21:56
 

            Проспекти и рекламни картички 21x15 на Шкода от 1975

 

  (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610290_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610290)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610291_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610291)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610292_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610292)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610293_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610293)

  (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610294_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610294)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610295_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610295)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610296_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610296)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610297_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610297)

  (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610298_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610298)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610299_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610299)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610300_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610300)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610301_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610301)


(http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610302_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610302)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610303_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610303)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610304_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610304)

(http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610305_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610305)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610306_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610306)   (http://picbg.net/u/24294/21619/thumbs/610307_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=610307)
                                                                                        Foto/Scan: Stefan Lauscher


     Повечето от вас знаят, но да кажа за останалите: Означенията горе са означения на
производителя и нямат нищо общо със серийните означения в отделните администрации.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 10 Януари 2012, 10:33:02
Нашите що ги няма ?  :)
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: gzo в 10 Януари 2012, 11:02:25
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3101.msg70503#msg70503 date=1326184382
Нашите що ги няма ?  :)

Предполагам, че просто някой е сканирал колекцията си и има само това. За сметка на това някои от машините се повтарят в различните картички.
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: liro4605 в 05 Април 2012, 08:35:48
Едно сайтче на Сименс описващо ел.тягата в годините.Тук там има и някой дизел-електрически лок.

http://www.industry.siemens.com/datapool/industry/mobility/flash/mobility/de/rail-solutions/locomotives/locomotive_experience/zeit.html
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: piko1 в 08 Април 2012, 19:43:39
(http://www.bahnbilder.de/1024/oebb-106703-am-11juni-2010-447665.jpg)
много интересна машинка  :yes:
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 07 Юли 2012, 20:32:26
(http://www.nann-modelleisenbahnen.de/ebay/0049%20026.JPG)

         http://www.ebay.de/itm/5-Zoll-Elektrolok-/280914210161
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: liro4605 в 16 Юли 2012, 13:22:36
Все съм виждал партиини лозунги но този определено ще ми стане любим  :lol:
А той гласи:
За електрическите влакове по линията София-Пловдив -път свободен!
Титла: Re:Електрически локомотиви
Публикувано от: CaLLlo в 03 Август 2012, 23:05:25

Кое е първичното, яйцето или кокошката!?!

(http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1344023376e.jpg)

(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bfi1344023409b.jpg)

(http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1344023311x.jpg)

                        GDe 4/4 6002 MOB Fulgurex 4113 HOm
                       http://www.ebay.de/itm/140797354700

        http://www.ozdoba.net/mob/fzg/mob_rollmaterial_gde44_d.html

                              (http://picbg.net/u/24294/25261/423752.gif)
                              (http://picbg.net/u/24294/20464/424072.gif)

Бил съм наивен да смятам, че поне ливреята е нашенска, но май и тя не е ... или ??!?
Титла: Re: Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 09 Октомври 2019, 21:16:21
Оказва се че е имало още един локомотив от ГДР, за който поне аз до сега не бях чувал (въпреки че сега виждам да се споменава на няколко места). Назад писахме за Е11, Е42, 211, 242 и Е251, който е за 50Hz. От същата поредица, също производство на LEW, се оказва че има и Е211, също за нашето напрежение.
Първото пътуване е през 1966, и е официално представен на пролетния панаир в Лайпциг през 1967 г. Е2хх по това време е означение за 25kV/50Hz. Въпреки че номерът завършва на 11, има сериозни различия между двата модела: Несиметрични пантографи, индивидуални полупроводникови изправители за всеки двигател. Общо 3360 kW мощност (часова). Максимална скорост 160 км/ч. През 1970 г. преправен с тиристорно управление вместо първоначалните 34 степени. Реостатна спирачка (не разбрах дали е добавено в последствие или си я има първоначално). Винено червена ливрея. Общо е боядисван в пет различни разцветки и на всеки панаир се появява в различен вид.
Според немците (източникът се вижда в линка към снимката) локомотивът е правен за да участва в търг за БДЖ, който обаче е спечелен от Шкода... Не се сещам у нас да се споменава такова нещо, пък годините са много странни - по това време редовно се доставят 42-ки, 43 се поръчва през 1970-та. Както и за други евентуални клиенти от източния блок. Никой не си поръчва този ГДР локомотив и прототипът остава в единствен екземпляр. Използван е за редица тестове, теглен от парния 18.201, както и от дизел 130. Както и за тестове в Чехословакия, където е развивал до 180 км/ч. През 1975 е изоставен на територията на завода, и нарязан през 1982.

(http://www.dr-bahn.de/neu/e42/media/images/11348_002.jpg)

(http://www.dr-bahn.de/neu/e42/media/images/TZ211.jpg)
Титла: Re: Електрически локомотиви
Публикувано от: dred77 в 09 Октомври 2019, 22:48:39
 Според този сайт: http://www.dr-bahn.de/neu/e42/10416.html (http://www.dr-bahn.de/neu/e42/10416.html) , 251 е бил на проби в България.
(http://www.dr-bahn.de/neu/e42/media/images/10416_002.jpg)
Тука има https://www.verkehrswesen-antiquariat.de/buchdetails_6040.html (https://www.verkehrswesen-antiquariat.de/buchdetails_6040.html) книжка, която по описание го повтаря:
 (https://www.verkehrswesen-antiquariat.de/upload/images/prod/6040.jpg).
 211 специално за Български и Румънски търгове ли е създаден?
Титла: Re: Електрически локомотиви
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 11 Октомври 2019, 14:28:23
Даже и снимки някъде имаше на този локомотив в България. Мисля 009 е идвал.
Титла: Re: Електрически локомотиви
Публикувано от: mitko0888 в 11 Октомври 2019, 15:43:07
Е251.001 е идвал у нас за тестове, през 1965, заедно с чешката 46Е (наше Е42). Представя се "задоволително" според Деянов, според мен доста зле с нейните 3660kW.
После Е251 става 251, после 171. Преди десетина години 171 008 идва за редовна работа с логото на DB, в Пирдоп. Мисля че вече е нарязана у нас.

Ставаше въпрос за Е211, която е само в един опитен екземпляр, но немците твърдят че са я правили за нас ... Параметрите и са доста добри, в сравнение с Е251. И аз до сега не занех за нея, макар че отдавна я имам в един каталог, ама кой да гледа.