RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: ivo в 11 Март 2019, 09:49:32
-
Много добра работа :) добър начин да съвместиш новите технологии с някои по-стари ;) но изпитани.
Браво на колегите от www.eaos.pl / истински професионалисти
(https://farm8.staticflickr.com/7852/47346524701_b264ba61e6_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7866/46431505785_4918484389_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7884/46431506475_3ff067be16_o.jpg)
и още :) и още: https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/albums/72157705898608871
facebook: https://www.facebook.com/UMFUniqueModelFactory/photos/pcb.944850769052318/944850355719026/?type=3&theater
-
Иво, защо звучиш толкова екзалтирано? :unsure: Принтовете не са нищо особено, а поените неща са даже мърлявки за Еаос. Друг въпрос е, че този парният франкенщаин някакси не ми звучи О.К. Очаквам в най - скоро време да ми доставят ТЕМ - а, който се вижда на заден план. Обещавам да напиша анализ. Що се отнася до професионалисти ако обичаш погледни тук: http://www.metalmodel.biz/ :good:
-
Аз също съм на мнение, че са истински професионалисти.
В темата "Месинг или бакелит" вече публикувах снимки на вагон eaos на PKP, с който се сдобих:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733)
Изпълнението и по-специално състаряването е наистина уникално. Всичко е изпипано до най-малкия детайл (от зацапванията и побитостите по коша, до огъването на дръжките по вагона).
Освен това, момчетата са изключително коректни - не ти отказват поръчка и не те баламосват, не раздуват излишно. Ясни са цена, срокове за изработка, доставка и пр.
Та наистина това са ИСТИНСКИ професионалисти!
-
Сега го видях за първи път :) наистина страхотна работа. Има още много да учим...
Ще взема да поръчам и аз един :)
-
Аз също съм на мнение, че са истински професионалисти.
В темата "Месинг или бакелит" вече публикувах снимки на вагон eaos на PKP, с който се сдобих:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733 (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733)
Изпълнението и по-специално състаряването е наистина уникално. Всичко е изпипано до най-малкия детайл (от зацапванията и побитостите по коша, до огъването на дръжките по вагона).
Освен това, момчетата са изключително коректни - не ти отказват поръчка и не те баламосват, не раздуват излишно. Ясни са цена, срокове за изработка, доставка и пр.
Та наистина това са ИСТИНСКИ професионалисти!
Щом коректните търговски взаимоотношения се считат за професионализъм аз се съгласявам. :agree: Това, с което не мога да се съглася - да се къращисват метални и неметални детайли в един модел. Особено в парен локомотив. Това е непрофесионалното. Ясно е защо се прави това - за по - ниска цена. На мен също ми се налага да го правя по същата причина. Правя го, но с нежелание и вътрешна неудовлетвореност. Аз следя Еаос от години и това според мен е крачка назад. Вагонът ти е хубав безспорно, но не е така детайлен, какъвто би трябвало да бъде. Да кажем, че е много добър компромис между качество и цена. Пазара диктува всичко. Що се отнася до принтовете - те са вече от вчерашния ден. Месинговите отливки са средно ниво. Има много по - добри и то правени преди десетки години. Не пиша всичко това защото търся конфронтация, още по - малко от неуважение. Просто си мисля че информацията която се споделя във форума, трябва да е наистина на високо ниво. Като става въпрос за професионализъм ето го съвсем наблизо: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4942.0.html :good:
-
Като става въпрос за професионализъм ето го съвсем наблизо: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4942.0.html :good:
Това си е професионализъм на n-та степен! :hi: :good: bg&flag
Това, с което не мога да се съглася - да се къращисват метални и неметални детайли в един модел. Особено в парен локомотив. Това е непрофесионалното. Ясно е защо се прави това - за по - ниска цена.
Съгласен съм, но както и ти сам казваш, търси се компромис между цена и качество. :hi:
-
За да изчистим критериите. Ето така изглежда един НАИСТИНА професионално проектиран и сглобен модел в Н0:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882214.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882213.jpg)
:good: :hi:
-
Много добро.
Дай снимка на оригинала, че този съндък върху парната машина (клапановото разпределение) ми се вижда малко странно запоен.
-
Eто оригиналът:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882225.jpg)
Ето и боядисаният модел:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882226.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882227.jpg)
:clapping:
-
От Ст. Деянов:
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778408-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778424-big.jpg)
И в сглобен и боядисан вид:
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778442-big.jpg)
-
Както обещах по нагоре, смятам да направя кратък обзор на продукт от тази фирма. Става въпрос за модела на ТЕМ2Б - съветски локомотив, който се използва и в България.
Тъй като темата е за професионализма на ЕАОС, ще се постарая да бъда максимално обективен и да посоча всички плюсове и минуси на модела, а и на фирмата като такава.
Пристигна добре опакован найлонов пакет в който имаше ето тези неща:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885799.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885784.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885788.jpg)
Извинявам се за качеството на първата снимка, но не мога да постигна по - добър резултат без бликове.
На пръв поглед не е лошо, но за съжаление се оправдаха опасенията ми, че модела е изработен от твърде тънка за мащаб Н0 алпака с дебелина само 0.2 мм.
От една страна това дава голяма прецизност на ецваните детайли, но от друга се получават халтави части, които се нуждаят от допълнително укрепване и подсилване. Обикновенно локомотивите в Н0 се правят от ламарина с дебелина от 0.3 мм и нагоре. Летите детайли са с приемливо качество и добре издържани размери - пасват на талигите от РОКО. Има и платки от Вейнерт, а така също и ваденки, които засега не знам за какво да използвам. За съжаление липсва инструкция, а като нейна алтернатива се предлагат само 9 снимки на небоядисания модел, изпратени по електронната поща. Това обаче не е достатъчно и се наложи спешно да се запозная с конструкцията на прототипа в подробности.
-
Това не е ли инструкцията: http://www.eaos.pl/files/2013/02/instrukcja_sm48.pdf (http://www.eaos.pl/files/2013/02/instrukcja_sm48.pdf)?
Платката: http://www.eaos.pl/files/2013/09/Instrukcja-monta%C5%BCu-elektroniki-na-p%C5%82yteczce-do-SM48-w-H0.pdf (http://www.eaos.pl/files/2013/09/Instrukcja-monta%C5%BCu-elektroniki-na-p%C5%82yteczce-do-SM48-w-H0.pdf) :hi:
-
Да това е инструкцията, но на ТЕМ2. За съжаление двата локомотива са различни, а разположението на дребните детайли върху еца на единия и на другия модел е съвсем друго. Основните разлики са в коша и кабината на дизела. Също така се предлага и друг монтаж на двигателя и тн. Талигите се взимат от М 62 на РОКО но възлите за окачването им са някак много дърводелско предложение. Оказа се, че двигателя също е неприложим защото не подхожда по размери и геометрия - трябва да се мисли за алтернативен. Най вероятно ще е някоя Машима, но още не съм решил.
Ето част от фотоинструкцията:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885802.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885803.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885804.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885805.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885806.jpg)
-
При внимателното разглеждане на снимките се забелязват изкорубвания на определени части от локомотива. Особено осезаеми са те върху пътеходното, което е един от най видимите елементи на машината. За съжаление не успях да установя има ли версия на прототипа с гладко пътеходно или просто ЕАОС са си го спестили. Така или иначе аз няма да правя рифеловано на този модел.
Ето какво трябва да се получи, като краен резултат:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885844.jpg)
И тук прави впечатление, че пътеходното е изкорубено. Явно ще се наложи много да се внимава с този проблем. Той възниква от термичните напрежения по време на запояване и мното трудно може да се контролира. Въобще през цялото време не мога да се отърва от мисълта, че модела е проектиран за сглобяване от хартия, а не от метал. То и дебелината на материала а и плоското излъчване на детайлите навява именно това.
Истинският локомотив определено е по - релефен:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885846.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885847.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885848.jpg)
-
Като се опитах да позапоя шасито се получи нещо такова:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885791.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885792.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885793.jpg)
Проблемът с изкорубването наистина се контролира трудно, но горе - долу резултатът е приемлив. Появиха се обаче други проблеми и то доста неприятни. Местата на спойките трябва да се почистват ръчно. Заради изключително тънкия материал, не може да се използва нито шливоваща машина нито пясъкоструене.
Последното не може да се употреби и заради това, че плоските детайли ще потънат и изкорубването ще се засили още повече. Друга тема е че локомотива се получава много лек и всички кухини трябва да се запълват с нещо тежко, както съм направил с резервуара.
-
Кабината прави много добро впечатление. Събира се лесно и се запоява много добре - тук личи предварителното проектиране в 3д. Всичко пасва чудесно и най - вече е избегнат основният недостатък на модела, за който ще стане дума малко по късно.
(http://picbg.net/u/76237/63226/885795.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885796.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885797.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885794.jpg)
-
Краси,
Еднo Roxy на фирма Rothenberger и малко сребърен припой ще свършат чудеса. Газо-пламъчната заварка дава много добро качество и здравина.
-
Точно за този модел по - добрият вариант е обикновен електрически 80 ватов поялник, защото по рамата никъде няма щифтове и да се фиксират детайлите един към друг за да ги парнеш с пламъка е невъзможно. При този тънък материал, изкорубването при използването на високотемпературен припой само би се засилило. Обърни внимание, че детайлите се фиксират в канавки с дълбочина само 0.1 мм, като остатъчната дебелина е също толкова. При разгъвката на кабината пък, въобще липсват възможности за предварително фиксиране. Такъв модел най - добре е да се лепи, но това е против принципите на месинговия ЖП моделизъм. В случая обаче е важно фирмата да продаде уникален моделен комплект с максимална печалба, а не лекотата на сглобяване. Това, между другото, е доста заразна болест напоследък измежду полските и немските производители. Обичат хората тънката алпака не може да се отрече. Само чехите са още здрави при тях е важна якостта на конструкцията и правилната мащабна дебелина а не толкова печалбата.
-
Намирисва ми на punktschweiss....в тубата има доста добри идеи за самоделки с траф от микровълнова фурна и електроди от молив.
-
А кой ти каза, че точковата заварка (пунктшвайс-а) не изкривява?
Особено при тънките материали и прегряването
им от липсата на опит.
Не си ли направиш шаблони за фиксация, няма спасение, без
оглед на това с какъв припой или технология се сглобява.
А без шаблон сглобяват 90% от майсторите,
изкушени от мерака за бърз краен резултат.
Изработката на фиксиращи шаблони си е 50% от сглобяването,
но само фирмите го правят, обаче те гонят повтаряемост при
макар и минимална серийност.
-
А кой ти каза, че точковата заварка (пунктшвайс-а) не изкривява?....
Изкривява, разбира се. Всеки процес на металообработване, свързан с топлинни разширения води до изкривяване, усукване, набръчкване. Затова се правят разпънки, фиксация, шаблони, стяги и една камара простотии.
Именно затова ми хрумна идеята за точковото заваряване - след фиксация на елементите в шаблон/матрица да се точкова, за да не мърдат, пък после шевовете - кеф ти поялник, кеф ти горелка
-
Само не споделяте къде ще отиде цената на този конкретен и без това скъп модел, ако се правят всичките тези приспособления или се купят Рокситата. От друга страна ми се струва че расъждавате малко на ан гро. Не съм убеден, че имате особено голям опит в малкосерийното производство на месингови модели. Когато те са правилно проектирани и от материали с нужната дебелина, няма нужда от стапели и т.н. Достатъчно е да имаш равна плоскост няколко тръби с различен диаметър и прав ъгъл. Що се отнася до големите европейски производители, аз не съм събирал комплект само на Микро Метакит, Локомдел и Линеа модел. Мога да кажа, че винаги има какво да се желае при всички останали в подготвените "фабрично" ецвани елементи. Особено тежки са проблемите с огънатите предварително покриви или тендери - направо са неспасяеми. Красиво изключение са последните комплекти на Вейнерт и вече споменатите по - горе чехи, но при тях въобще не говорим за малки серии.
:hi:
-
Краси е прав, както винаги... С мистър Пач се отплеснахме в производството на модели, а тук по-скоро става въпрос за сглобяване на единични бройки. Едно Рокси струва 700 лв, което разхвърляно на 10-20 модела се преглъща, ама за 1-2 идва прекалено...
-
Истината може и да е някъде по средата между "точково" и "запояване", т.е. точково запояване (http://"http://www.brunelhobbies.com.au/soldering/instruct/rsinstruct.htm"). RSU(Resistant soldering Unit), e нещо средно между точкова заварка и запояване с разтопен материал. Топлинното натоварване е много по-малко и е концентрирано в точката на запояване. В случая този метод е изключително удачен при запояване на отделните детйли примерно по котела, тъй като няма никакъв шанс при запояването да прегреете основата и да разпоите вече запоените околни детайли
Ето и въпросния уред, които е много лесен за направа у дома.
(https://americanbeautytools.com/images/product_images/SC250_7122019033900.jpg)
https://americanbeautytools.com/Hobby-Soldering/200 (https://americanbeautytools.com/Hobby-Soldering/200)
https://www.youtube.com/watch?v=UYEc8Gfp-js#action=share (https://www.youtube.com/watch?v=UYEc8Gfp-js#action=share)
http://www.raymondwalley.com/misc/tools/rsu.html (http://www.raymondwalley.com/misc/tools/rsu.html)
-
И така стигаме до най големия проблем в този модел, тук вече "истинските професионалисти" от Еаос, направо са се оакали:
(http://picbg.net/u/76237/63226/886032.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/886028.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/886035.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/886036.jpg)
Ясно личи некоректното огъване на покрива. Този дефект направо ме вбеси, защото това е най видимата част на локомотива. И за да не ме обвините в некадърност, искам да покажа защо се получава така:
(http://picbg.net/u/76237/63226/886030.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/886034.jpg)
Вижда се оребряването на вътрешната част на покрива - ето това е изпълнено супер непрофесионално, За да не се получи ефекта, който е отгоре това се прави като детайла се подецне изцяло. Тогава обаче нямаше да могат да се огънат коректно страниците и тъй като материалът както вече е ясно, е твърде тънък явно са пробвали, но не се е получило. Затова ни предлагат най - тъпото възможно решение, което им е дошло на ум. Такова оребряване се прави съвсем по друг начин - с много по широки сегменти, но отгоре винаги повърхността изглежда начупена, когато се огъне, което са искали да избегнат. Гафът в случая е толкова голям, че води до напълно унищожаване на детайла. Засега единственото възможно решение според мен, е производството на нов кош. Така огънтият начупено покрив надали ще се оправи и с гумен чук , за който пък ще трябва да се прави калъп и тя пак стана безкрайна. Всичките тези упражнения са абсолютно безсмислени и ненужни, защото при такъв голям радиус покрива щеше да се огъне отлично при цяла дебелина. Имам втори комплект, който ще опитам да огъна по друга технология, но не съм оптимист за крайният резултат. На тъй наречената фотоинструкция не личат особено много начупвания, но все пак там има много допълнителни детайли отгоре, които замаскират проблема, а вероятно неравностите са китнати.