RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: zazo в 26 Май 2008, 15:57:45

Титла: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 26 Май 2008, 15:57:45
Споделете малко опит с куплунзите. Видове, които ползвате или предпочитате и т.н. Унифициран ли е подвижния ви състав или само по композиции.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 26 Май 2008, 16:25:54
Ползвайте само курцкуплунги, те са най-добрите!
Предимства:
 - лесно се закачат;
 - лесно се откачат;
 - просто устройство;
 - позволяват прилепяне на подвижния състав буфер в буфер;
 - почти е невъзможно произволното разкачане по време на движение.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Сaprycorn в 26 Май 2008, 16:33:03
ЛоШото при курцкуплунзите е, 4е всяка фирма ги произвежда разли4ни, които не се зака4ват един с друг. Може би тези на Роко са най практи4ни.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 26 Май 2008, 16:39:54
Безспорно по-горе имах предвид САМО и ЕДИНСТВЕНО курцкуплунгите на "Роко"!
Извинете! :)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 26 Май 2008, 16:42:30
Междувпрочем "Конрад" предлагат курцкуплунг кинематика, тъй че и старите вагони на "Пико", например, също могат да бъдат пригодени за тази система.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 26 Май 2008, 17:50:26
Нещо не мога да го намеря туй чудо в сайта на конрад. Линк евентуално?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 26 Май 2008, 22:10:36
24 12 52-97, 24 12 54-97, 24 12 56-97 и т.н.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Maktub в 26 Май 2008, 22:34:28
Цитат на: Adrian link=topic=560.msg6023#msg6023 date=1211813727

цък! (http://zull.org/dont/jpg/coll/jalba16.jpg)

Хехе, Адри, говорехме за закачване, а не за занитване  ::) На този етап си ползвам стандартното за N куплиране, тъй като все още нямам макет, сиреч нямам представа какви криви ще използвам след време за него (зная, че колкото по-широки, толкова по-добре, но...) Засега съм доволен, много рядко имам проблеми с откачване по време на движение.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Gervasii в 27 Май 2008, 07:54:02
аз пък си ги връзвам с конец, че цената на метала скочи!  ;D (шЪга) и аз съм в драма флайшман или роцо
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Май 2008, 19:54:06
Ехей! Вие ме стреснахте! Всичките ми вагони са на "Пико",а на "Роко" имам един лок,но като го гледам и той е със същите куплунзи като "Пико" - вците.Чакам едни вагони на "Роко" - да не вземат пък да дойдат с някакви други куплунзи,баси...  ::) ??? :o
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Май 2008, 20:10:50
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg6110#msg6110 date=1211907246
Ехей! Вие ме стреснахте! Всичките ми вагони са на "Пико",а на "Роко" имам един лок,но като го гледам и той е със същите куплунзи като "Пико" - вците.Чакам едни вагони на "Роко" - да не вземат пък да дойдат с някакви други куплунзи,баси...  ::) ??? :o
Не се притеснявай!Просто ще ми го подариш и нямаш ядове.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Май 2008, 20:33:31
И четирите  пътника+пощата,дето ги чакам ли?  ;D ;D ;D ;
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Май 2008, 20:38:20
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg6116#msg6116 date=1211909611
И четирите  пътника+пощата,дето ги чакам ли?  ;D ;D ;D ;
Емии...,добре,шъ ги взема ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Май 2008, 21:36:49
Цитат
Емии...,добре,шъ ги взема

Е-е-е-е-е,па ти на сиромаха и единствената риза от гърба сваляш!!!  ;D ;D ;D Това ще са ми първите що-годе свестни пътнически вагони!  ::)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Май 2008, 21:41:51
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg6121#msg6121 date=1211913409
Цитат
Емии...,добре,шъ ги взема

Е-е-е-е-е,па ти на сиромаха и единствената риза от гърба сваляш!!!  ;D ;D ;D Това ще са ми първите що-годе свестни пътнически вагони!  ::)
Връщам ти всичко,ти ме трогна.Аз в НО имам само един БДЖ вагон дето е свестен.Всичко друго е самоделка и много старо Пико. ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Май 2008, 22:37:56
Е,аз на количество го докарвам откъм пътнически-цели 7 , ама са от онези в стартовите сетове,дето са с две колооси , най-примитивните.И дори не ги броя за вагони.Затова и казвам,че нямам.А иначе товарнички поимвам,аз съм им фен на тях-постоянно си взимам по някой нов.И като гледам бея-само чакам да посъбера някоя стотачка и ще се пазарува отново.  ;D
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: br185 в 27 Май 2008, 23:12:16
 Аз понеже все не съм разбрал нещо да попитам тези Kurzkupplung на Roco удобни ли са за маневрена работа (често откачане и закачане)?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 28 Май 2008, 09:10:47
Не стават за маневрена дейност. Но вече се продават и специални самооткачащи се куплунги, обаче какви са и що, питайте по-знаещите и можещите.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Жоро в 28 Май 2008, 10:24:00
Курцкупунзите на Роко са идеални за маневрена дейност . Имат функция "предоткачане". Това ще рече, че може вагон или група вагони да бъдат разкачени, като се бутат над разкачвачка. Дъгите на куплунзите се повдигат и ги задържат разкачени и вагонът или групата могат да бъдат добутани до необходимото място и оставени там без да се закачат след ракачвачката. След маневрата машината тръгва в обратна посока, а разкачените вагони остават на място. Дъгите на куплунзите, за които стана дума по-горе, след отделянето на бутащият локомотив, падат в нормално положение и купунгът е готов за куплиране. Ако трябва да се прикачат отново, просто машината се връща и се прикача нормално.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Vlado в 28 Май 2008, 10:29:21
Опс! Спецът каза, а пред фактите и Боговете мълчат! Затова първото изречение на предишния ми пост да се смята неписано. ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 21 Юни 2008, 11:57:17
Здравейте специалисти!

Дали ще може някой от вас да ме "светне" кои от двата куплунга е въпросният "кур.ц"?
Този вляво,дето е с куката ли?

http://img95.imageshack.us/img95/8168/41212146oq0.jpg

А този в средата от по-долната  и в двата смисъла на думата снимка за какво е на този "бастун" окачена?

http://img95.imageshack.us/img95/2562/39941583zr8.jpg

Моите пътнически май ще ги правя на такива куплунзи,с куките , защото повечето ми са с такива,но не знам как да приспособя такива на старите парни локомотиви , по специално на 01 и 55 , дето ще ги теглят.
Вълнува ме живо и какво представлява откачвачката за тези куплунзи (с куките,имам впредвид) и откъде мога да намеря такава,под какъв код,номер да я търся?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Сaprycorn в 21 Юни 2008, 15:45:39
Този, който прилича на автосцепка е курцкуплунга, другият е NEM.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 21 Юни 2008, 18:55:45
А вагонооткачвачките за "курц" откъде се намират и как да разбера,че дадената откачвачка е точно от този тип?  ???
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Сaprycorn в 21 Юни 2008, 20:20:24
По принцип откачвачката трябва да откачва и курц и нем и всички системи куплунзи
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 21 Юни 2008, 21:09:06
А-а-а-а,те едните се откачат при натиск настрани на двата чопа на сцепките на вагоните,докато при тези,дето викате че са NEM (аз имам такива)Натискат чоповете нагоре.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 26 Юни 2008, 15:07:14
Абеее...,какво да сторая,за да ми се допират буферите,а вагоните да си завиват нормално?
Виждал съм,някой видни столични хобисти,да имат таквизь куплонзи.Бързо казвайте,на тези вагони,какви куплунзи да сложа?Те,май си имат кинематика.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mill в 26 Юни 2008, 15:29:38
http://img95.imageshack.us/img95/8168/41212146oq0.jpg  Ето ве Тонка ,тоя от ляво дето е .Има ги в Конрад ,ама ти не го любиш магазина,така че питай Жоро.Нали скоро имаше поръчка за Роко,може и да му се намират.Пърфект стоят вагоните с него.Не само буферите ами и гумените уплътнения се допират.Лесно се закачат/буташ вагона към предния/ и откачат/просто го вдигаш вертикално нагоре/.А м/у лока и 1-я вагон може да си оставиш стандартния куплунг. ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 26 Юни 2008, 15:34:07
Цитат на: muncho link=topic=560.msg7500#msg7500 date=1214483378
http://img95.imageshack.us/img95/8168/41212146oq0.jpg  Ето ве Тонка ,тоя от ляво дето е .Има ги в Конрад ,ама ти не го любиш магазина,така че питай Жоро.Нали скоро имаше поръчка за Роко,може и да му се намират.Пърфект стоят вагоните с него.Не само буферите ами и гумените уплътнения се допират.Лесно се закачат/буташ вагона към предния/ и откачат/просто го вдигаш вертикално нагоре/.А м/у лока и 1-я вагон може да си оставиш стандартния куплунг. ;)
Колко струва такава джиджавка?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: EMPEROR в 26 Юни 2008, 15:40:58
Към 55лв - 50 броя... от Роко... При Жоро има :)

Ако греша да ме поправи...
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mill в 26 Юни 2008, 15:48:05
еее сигурно може и по единично.1,10евро са в конрад  -2,36лв.крайна цена.Ама 45 дена чакане :( После ще ти дам линк ,че сега не мога да ги открия в каталога им..При Жоро плащаш и са мащаш ;D
Ето линк Тонка за куплунзите      http://www.conrad.de/goto.php?artikel=215277     арт.номер 215277-97,ама виж твойте дали се закачат  за дъното на вагона със същите краища.Ако има при Жоро от него взимай ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 26 Юни 2008, 16:47:13
В тази връзка ако искам да мога да куплирам всичко с всичко, трябва или да си стоя със старите куплунзи или по някакъв начин на стария подвижен състав без КК кинематика да се сложат курц куплунзи. Някой преборил ли се е с тоя проблем?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mill в 26 Юни 2008, 16:59:57
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=211719   -  курцкуплунг  на мерклин /почти не се използва в БГ/
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=213171     -  профикуплунг на fleiscmann
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=215277  -  курцкуплунг  на Roco-удобен и най-подходящ за пътнически вагони,обаче е доста "нежен".
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=212423     -  стандартен куплунг на Piko /най-често срещан/
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 26 Юни 2008, 17:19:08
Това видовете какви са, горе долу е ясно. Въпроса е има ли елегантен начин да се турне някой от курц куплунзите, например на старо пиковско вагонче от преди времето на ККК.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 26 Юни 2008, 20:31:24
Момчета,сладури и т.н.Допитах се до Жоро,при него има куплунзи каквито ми трябват.Проблема е че са комплект по 50бр.Мен ми трябват за 8 вагона-16бр.Бих взел и 20,не е проблем.Но 50,няма какво да ги правя.
Ако някой от вас има нужда от 30 броя,може да се разберем да си ги купим заедно.Очаквам предложения.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Adrian в 26 Юни 2008, 21:14:20



братле, ти просто нямаш представа колко бързо свършват 50 бр курцове.... :o
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 26 Юни 2008, 21:22:27
Цитат на: Adrian link=topic=560.msg7523#msg7523 date=1214504060



братле, ти просто нямаш представа колко бързо свършват 50 бр курцове.... :o
Що бе миме,чупят ли се ???Аз имам само 8 вагона,и не искам да имам още. ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 26 Юни 2008, 21:36:41
Адри,ти Роковски искаш,така ли?...щото аз мога да грабна 20-на.Всичките за 55 лева ,така ли?
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Adrian в 26 Юни 2008, 21:52:58


аз съм пас , скоро заредих , та даже и дадох на един симпатяга ;D
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 26 Юни 2008, 23:45:33
Упс! Извинявай Адри! Имах предвид Тони,ама от недоглеждане съм писал твоето име.  :o
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 00:04:27
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg7532#msg7532 date=1214513133
Упс! Извинявай Адри! Имах предвид Тони,ама от недоглеждане съм писал твоето име.  :o
На мен ми трябват16-20 броя,другите до 50 може да ги купи друг.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Сaprycorn в 27 Юни 2008, 02:49:42
Цитат на: zazo link=topic=560.msg7508#msg7508 date=1214488033
В тази връзка ако искам да мога да куплирам всичко с всичко, трябва или да си стоя със старите куплунзи или по някакъв начин на стария подвижен състав без КК кинематика да се сложат курц куплунзи. Някой преборил ли се е с тоя проблем?
Това е един от нереШените все оШте въпроси. За да се сложи курц куплунг, трябва задължително да има "ШАХТА" с кинематика. Някои модели имат само Шахта, но с курц куплунг могат да се движат единствено в права. По4ти вси4ки модели, произведени след 1990 година имат и кинематика, така 4е, лесно и бързо могат да им се поставят курц куплунзите. Проблем са старите модели, най много старите ФлайШман, заШтото техните куплунзи не се зака4ват с никакви други, освен с еднакви такива. Фирмата Роко предлага два вида кинематики, които се поставят на ДВУОСНИ вагони. Едните са за вагони с къса база (под 140мм) и за вагони на дълга база ( над 140мм), но и двата вида кинематики е много трудно ( по4ти невъзможно) да се монтират на 4осни вагони. Така 4е, ако трябва да се зака4ва "вси4ко с вси4ко", реШението е само НЕМ куплунзи, но остава проблема със старите ФлайШман, както и ТРИКС ЕКСПРЕС. Виждал съм куплунг, произведен от Роко, специално за ФлайШман, за да може да се зака4и за друг подвижен състав, но не знам дали все оШте се произвежда.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Юни 2008, 07:13:33
Цитат
На мен ми трябват16-20 броя,другите до 50 може да ги купи друг.

Ясно,на мене ми трябват 10,хайде нека са 20 броя - останалите 10 може да ги купи друг (20 за теб , 20 за мене и 10 за друг) , така не става ли? ???
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 09:27:42
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg7540#msg7540 date=1214540013
Цитат
На мен ми трябват16-20 броя,другите до 50 може да ги купи друг.

Ясно,на мене ми трябват 10,хайде нека са 20 броя - останалите 10 може да ги купи друг (20 за теб , 20 за мене и 10 за друг) , така не става ли? ???
Става!Чакаме купувач за 15-20 броя!
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 27 Юни 2008, 09:52:27
момчета и аз бих се включил ама бих взел 20. Понеже Христо първо каза 10, може да се напаснем. 15 не е много смислено, бих се примирил и с 16 или 14, засега.
Иначе бих взел отделно. Че те 50 бройки са за 25 вагона, не са толкоз много.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Юни 2008, 09:57:02
Ами става-ако на тебе ти трябват 16 - то аз ще взема 14,ако искаш пък-обратното няма проблеми.  :)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 10:07:40
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg7547#msg7547 date=1214549822
Ами става-ако на тебе ти трябват 16 - то аз ще взема 14,ако искаш пък-обратното няма проблеми.  :)
На мен ми трябват,минимум 16 броя,бих взел и 20.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 27 Юни 2008, 10:17:20
Така става ли:
Тони: 20
Христо: 14
аз 16
Ако сте съгласни, утре на срещата, може да ги взема от магазина. Дано успея тоя път, че 2 месеца подред все нещо се случва непредвидено.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 10:19:58
Цитат на: zazo link=topic=560.msg7546#msg7546 date=1214549547
момчета и аз бих се включил ама бих взел 20. Понеже Христо първо каза 10, може да се напаснем. 15 не е много смислено, бих се примирил и с 16 или 14, засега.
Иначе бих взел отделно. Че те 50 бройки са за 25 вагона, не са толкоз много.
Имайте в предвид и това,че към локомотива се използва стария куплунг,а на последният вагон-от задния край,не се слага.
Аз съм съгласен със зазо!
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Юни 2008, 10:34:21
И аз съм съгласен-55 за всичките,значи 16 - тина лева за ,14 нали? И най-вече на кого трябва да ги пратя?  ???
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 10:49:07
Цитат на: XRISTO link=topic=560.msg7553#msg7553 date=1214552061
И аз съм съгласен-55 за всичките,значи 16 - тина лева за ,14 нали? И най-вече на кого трябва да ги пратя?  ???

Нека си пишем съобщения на лична,за да не занимаваме форума ;)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: zazo в 27 Юни 2008, 11:12:04
Цитат на: toniemi link=topic=560.msg7550#msg7550 date=1214551198
Имайте в предвид и това,че към локомотива се използва стария куплунг...

А не. Аз ако не успея да конвертирам по някакъв начин и локовете, ще остана изцяло на старите куплунзи.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: toniemi в 27 Юни 2008, 12:43:06
Цитат на: zazo link=topic=560.msg7558#msg7558 date=1214554324
Цитат на: toniemi link=topic=560.msg7550#msg7550 date=1214551198
Имайте в предвид и това,че към локомотива се използва стария куплунг...

А не. Аз ако не успея да конвертирам по някакъв начин и локовете, ще остана изцяло на старите куплунзи.
???
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: XRISTO в 27 Юни 2008, 12:46:26
Като се разберете ми пратете л.с. , ама сега отивам да работя и чак довечера ще ви отговоря,да знаете!  ;)
Титла: Re:куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: bazitov в 09 Август 2012, 00:21:57
Здравейте,

До колкото виждам препоръчваните куплунзи са за размер HO.

Има ли подобни за N размер? Прегледах в Conrad и до колкото се ориентирах, там предлагат само стандартът на Fleischmann, който ми се видя далеч не евтин (2.25Е).

 :scratch_ones_head:
Титла: Re:куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mgirginov в 09 Август 2012, 06:26:51
Профи куплунзите на Флайшман в опаковки по 50 бр. струват около 1,40Е на бройка в зависимост от търговеца. Скоро ще поръчваме комбинирано, така че ми прати ЛС с контакти.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: bazitov в 09 Август 2012, 12:41:14
Цитат на: Жоро link=topic=560.msg6156#msg6156 date=1211959440
Курцкупунзите на Роко са идеални за маневрена дейност . Имат функция "предоткачане". Това ще рече, че може вагон или група вагони да бъдат разкачени, като се бутат над разкачвачка. Дъгите на куплунзите се повдигат и ги задържат разкачени и вагонът или групата могат да бъдат добутани до необходимото място и оставени там без да се закачат след ракачвачката. След маневрата машината тръгва в обратна посока, а разкачените вагони остават на място. Дъгите на куплунзите, за които стана дума по-горе, след отделянето на бутащият локомотив, падат в нормално положение и купунгът е готов за куплиране. Ако трябва да се прикачат отново, просто машината се връща и се прикача нормално.
"предоткачането" възможно ли е с профи куплунзите за N размер и до колко лесно се монтират на вагони и локомотив?

Че както си карах вчера и се чудих кое би ми било най-интересно стигнах до извода, че да разпределям вагони с един маневрен локомотив и после да ги разхождам с един магистрален ми се стори най-смислено :)
Титла: Re:куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Жоро в 09 Август 2012, 13:04:21
Профи-куплунзите на Fleischmann, независимо за N или HO имат същата функция - предоткачане. За N е добре да се знае, че при откачане от вече "предоткачени" вагони, локомотивът трябва съвем леко да се отдели от групата, за да не се закачат куплунзите отново.
Титла: Re:куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mgirginov в 09 Август 2012, 13:18:11
Монтажът е елементарен
Титла: Re:куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Filip Andonov в 25 Март 2013, 00:36:30
...да си призная, не очаквах това което се получи днес... сякаш на шега, докато си ровичках по вагоните. Та тези "куплунзи" на Зебра, стоят доста по добре и от Флайшманските  :)
(http://media.snimka.bg/s1/1876/029996476.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1876/029996475.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1876/029996474.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1876/029996477.jpg?r=0)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Old Boris в 29 Юли 2015, 21:58:52
Многообразието от куплунги по вагоните и локомотивите, които съм събирал през годините, ми създава проблеми и търся решение. На пазара има разни модели на Tillig TT
1.   Kurzkupplung für TT (50 Stück/Beutel) Article-No.: 08823
2.   Kupplung mit Aufnahme für Normschacht Article-No.: 08872
3.   TT-Kupplung Schlitzaufnahme, im Beutel zu 10 Stück Article-No.: 08847
и не знам на какво да се установя. Моля за идеи и съвети!
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 10 Август 2015, 11:49:01
В твоя списък първите две позиции са:

1. От кат.№ 08823 (къси) и съответно дългите с  кат.№08824.(мое допълване)
Tillig кат.No: 08823
(http://www.modellbahnwelt24.de/bilder/produkte/gross/TI-08823_Tillig-08823-Kupplung-kurz-50-Stck-Beutel-TT.jpg)
Различават се само по дължината на опашката.
Обикновенно се купуват по-дългите, които лесно след преработка стават и като късите.
Индентично "окачване" към подвижния състав имат и по-модерните кат.№№ 08847 и 08848. за които виж по-долу.

Кат.№№ 08823 и 08824 са малко по-стария модел и по-пригоден за работа в реални
условия с модели движещи се по модули и макети. Сравнително лесно се настройват по
стандартите на NEM за перфектно взаимно скачване.
Не на последно място и са добре пригодени за автоматично разкачване чрез подрелсови механизми.
Обикновенно са от пластмаса (трудна настройка), смесени метало/пластмасови (доста лесно се настройват)
и изцяло изработени от метал - най-лесни за настройка и работа с тях.
Tillig кат.No: 08824
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQHwk9iEtBF_eANQ2ttZ_1ZkQe8IPTca6iKXcDGtS3CPr-GpOFZ5Q)

2. От кат.№ 08872 са тъй наречените шахтови. Те се куплират в шахти по стандарт на NEM-358 (http://www.miba.de/morop/nem358_d.pdf).
(http://i.ebayimg.com/t/Tillig-08872-10-Stueck-Kupplung-mit-Norm-Aufnahme-NEUWARE-/00/s/MTI4NVgxNjAw/z/chkAAOSwDk5UFtlt/$_57.JPG)
Индентично шахтово "окачване" имат  т.н. "твърди" връзки с кат.№№ 08826 и 08827.
(http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNTI1/$T2eC16FHJHQE9nzEyH)hBQkUL6lcng~~60_35.JPG)(http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mcbkpHHSb3dV0umwzqZVDaA.jpg)
последните два кат.№№  са куплунзи които не подлежат на автоматично разкачване и се ползват в мотрисни влакове или композиции
които не се делят. Обикновенно на пътнически влакове се монтират такива (освен ако нямаш и вагонно депо).
За шахтовото окачване се произвеждат и най-модерните куплунзи с кат.№ 08841
(http://www.tillig.com/dateien/Produkte/TTModellbahnen/Zubeh%C3%B6r/Ersatzteile/08840_08841.jpg?t=0.4807703736423159)
Те са първите куплунзи сдобили се със свой задължителен стандарт по NEM с №359 (http://miba.vgbahn.info/morop/nem359_d.pdf)
Освен това по-съвременните шахтови способстват за лесна подмяна на самите куплунзи,
макар личното ми мнение да е, че шахтите доста загрозяват страничния силует на моделите, особено двуосните.
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIV2oO3ihtTjoJxSlHWqeu8P864ayqovCtWxMqxBRkS19-bwXH)
За съжаление обаче, чрез щахтите се постига и тъй наречената Kurzkinematik (къса кинематика) по NEM-352 (http://miba.vgbahn.info/morop/nem352_d.pdf),
 която върши мн.добра работа когато искаме композирането на влаковете да е "буфер в буфер", както е в реалността.
Кинематиката е така устроена , че държи буферите допрени в прави участъци и позволява
минимално раздалечаване, когато подвижният състав преминава в криви участъци на коловозите.

Ето една кинематика която е доста по-плоска но все пак не става за всички вагони...
(http://picture.yatego.com/images/43281a67371588.5/til230070-kqh/tillig-230070-tt-kurzkupplungskinematik.jpg)

Но пък за нас в ТТ има и компромисен вариант - хем да се ползват старите модели куплунзи,
хем да има все пак кинематика, която може да се монтира дори на старите вагони и
съвсем малко променя силуета им. Всичко е въпрос на сръчност и ...покупка като тази.
(http://www.jrline.sk/Images/74/002.jpg)

Ти какъв вид куплунзи да си избереш силно зависи какво правиш с моделите си?

Ако стоят повече във витрина (колекция) няма особено значение на кой модел ще се спреш.
Може само да ги уеднаквиш за естетика. Е разбира се по-старите модели от 80-те години отпадат автоматично - груби и грозни са.

Ако обаче често "караш" и ползваш подвижния състав по модули и макети,
с възможност за автоматично разкачване трябва данаправиш своя избор по-внимателно.

Впрочем за старото окачване (преди шахтите) са произвеждати от най-новите модели.
От страничните изгледи на подвижният състав, най добре изглеждат те - най-новите модели.
Имитират като силует куплиращия механизъм и "провисналите" маркучи.
Изключително финни са и двата материала от които са направени (метал и пластмаса) не допускат
голяма свобода в настройването за еднаквост съгласно стандартите. Капризни и лесно саморазкачващи
са се, при налични неравности в трасетата по които се ползва подвижния състав.
Пригодени са за автоматично разкачване чрез подрелсови устройства.
TILLIG Article-No.: 08847
(http://hobbystrong.com/image/cache/data/Tillig/08847-800x500.jpg)

За още по-старите модели струва ми се излишно да говорим - метални, груби и недодялани
тъй като такива бяха технологиите преди 30/40 години. Можеше да се настройват, но не работеха добре
при автоматично разкачване от подрелсови устройства. Имаха и доста грозна визия.
Тук на снимката такъв е именно третият куплунг е на фирмата "Zeuke", който беше "наследен" от "Bеrliner-TT-Bаhnen" (ВТТВ).
(http://m.blog.hu/va/vasuttmodell/image/Tillig_BTTB_Zeuke_kuplung.JPG)

Ти сам трябва да прецениш кой модел куплунг те устройва съгласно това какво искаш да правиш с подвижния си състав.
Надявам се аз да ти бях все пак в някаква помощ с горното кратко описание на предимствата и недостатъците на видовете.
 ;D ;D ;D
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Old Boris в 10 Август 2015, 22:03:53
  Благодаря Pach! Както викат. наги коректен и изчерпателен в отговорите и съветите. Аз бях си купил от Жоро № 08823 (къси) и си поръчах TILLIG Article-No.: 08847.Като ги получа, ще видя как работят.Проблем ще са няколко локомотиви PIKO, но това после.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 10 Август 2015, 23:23:31
И аз да си дам лептата по тази тема.
Миналата и по миналата година трима колеги се събрахме и направихме доста експерименти в ТТ.
Цели- маневрирене в този типоразмер.
Затова работихме по четири теми:
1.Релсов материал
2.Куплунги
3.Автоматично дистанционно откачване на куплунгите на машината/локомотива/.
4.Колооси

Изходен материал - старо ВТТВ, средно и ново поколение подвижен състав.

Та по точка втора да кажа. Куплунг №2, както ги е подредил Пламен, не става за нищо. Куплунг № 1 е  чуствителен към неравности и трудно се откача с автоматична откачвачка от или под релсата!!!
Куплунг №3 е груб на външен вид и не може да се карат влаковете буфер до буфер. НООО е чудесен за маневри, и за бутане и за теглене, издържа почти всякакви неравности по жп трасето. За първото поколение ВТТВ и това преди шахтите, монтирането му е безпроблемно и са евтини. Много евтини. Ако ще се монтира на шахти иска преправяне, но не е дяволска работа.

Пояснение за шахтите и карането буфер до буфер - по красиво е и по се доближава до оригинала, НООО  изисква доста по-големи радиуси на вписване. Монтирането на шахти е доста скъпо и трудоемко удоволствие...

Най-добре се получаваше с куплунга на Флайшман в N - Fleischmann Kurzkupplung N. Доста скъп е обаче...Мазно закачане, сигурно водене, добро откачване, без проблеми...

Та според мен, най-добре е да ОПИТАШ и да видиш на ПРАКТИКА, кое как Ти харесва и как Ти се отдава за направа...

Щото е и въпрос на вкус, цена, сръчност и време. На един едно му харесва, на друг друго. Едни си карат влаковете само в кръг и не щат да чуят за маневри, други ги държат по витрини и кашони, четвърти пък с мравешка скорост лашкат вагон 1 от коловоз две до коловоз три и композират влакове с часове наред...Всички тези неща предполагат различни куплунги...
Та да си намериш това което Те води и кефи, след това да прецениш колко време, пари и сръчност ще са необхидими и т.н. и т.н...

Понеже сме на Балканите, блъскането в гърди е често срещано действие,  това че си направил примерно 500 качествени дървета и си ги монтирал успешно върху модул или макет не те прави задължително специалист по декодери и смяната им, но в повечето случаи ландшафният специалист ще Ти даде съвет като за световно  и за декодери и за куплунги и за работа с месинг и прочие и прочие, при все че месинг само на картинка  е виждал...Не влагай много пари отведнъж в едно нещо, пробвай... Отдели сума само за опити, прежали я...Това ще Ти спести средства и тюхкания за в бъдеще.  Не си длъжен това което харесва на мнозина да Ти харесва и на Теб!!!
Някои преправяния изискват или по специфични умения и/или приспособления...Да пробиеш  отвор 0,4 отстрани е лесно, но в месинг е едно, в меко дърво-второ, в твърдо-трето, в пружинираща стомана - пето и т.н. пък и не е чак толкова лесно....
Успех!!!

Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: TheJackal в 11 Август 2015, 10:00:06
Като стана дума за куплунзите в ТТ 1:120 и аз ще се включа в дискусията.

От опитът ми и това което Борис Чакъров и Пламен са споделили, аз ще добавя следното: Всеки производител гледа и се чуди как и с какво да е по различен и универсален от конкурентите си!

Новото производство и старото на ПИКО, БТТБ, ЦОЙКЕ и от части ТИЛИГ до 2013 са с почти еднакви куплунзи. РОКАЛ наподобяват ФЛАЙШМАН, сега новото РОКО са с тях. КЮН също имат свои куплунзи - еднакви с най - новите на ТИЛИГ, но с малка разлика, опашката от долната страна, която е почти до релсата http://www.mbs-sebnitz.de/kurzkupplungen-tt-packung-mit-24-stueck.html  трудно позволява разкачането в неравни участъци. Руските производители също имат свои куплунзи на ПЕРЕСВЕТ и ТТ МОДЕЛС. За преправяне производители са ПСК, ПМТ и ХЕДЛ. За модулно каране ТИЛИГ куплунзите се оказват лидери.

Но има и едно голямо "НО"!!! Всеки производител прави и релси. РОКО предлага за своите сетове в ТТ релсите на КЮН. На ТИЛИГ се водят универсални. ПЕРЕСВЕТ също правят и те релси.

Изводът по не за мен е, че всеки производител се чуди как до стъжни живота на моделиста. За това си карайте и се кефете кой както му е изгодно!  :hi:
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 11 Август 2015, 11:35:01
Боре (Чакъров), на мен не ми стана ясно малко... :blush2:
От твоя опит, не си харесал куплунг модел TILLIG 8872 или шахтовото окачване???
(http://i.ebayimg.com/t/Tillig-08872-10-Stueck-Kupplung-mit-Norm-Aufnahme-NEUWARE-/00/s/MTI4NVgxNjAw/z/chkAAOSwDk5UFtlt/$_57.JPG)

Щото изключая окачването той е индентичен с куплунг TILLIG 8823 \8824=
(http://www.modellbahnwelt24.de/bilder/produkte/gross/TI-08823_Tillig-08823-Kupplung-kurz-50-Stck-Beutel-TT.jpg)

Също така не казваш дали си правил проби с куплунг TILLIG 8847 и неговите производни?
(http://hobbystrong.com/image/cache/data/Tillig/08847-800x500.jpg)

А имам и още един въпрос. Прави ли преди тези опити предварителна настройка (или регулиране) на различните
модели куплунзи за по-добро куплиране, работа и еднаквост в параметрите им???
Питам защото мнозина подценяват това регулиране, а без него нищо хубаво не се получава.
Съответно са разочаровани и почват да ..."търсят под вола - теле" както казват старите хора.
Тоест почват търсенето на алтернативи, като спомената от теб замяна на горе показаните куплунзи с
т.н. "Флайшман"-ски за N. Тук също не разбрах с кои си работил - стандартните (обикновенни) или т.н. "профи"?

Щото стандартните в шахта практически стоят доста грубичко (почти грозно като олд-ВТТВ)
 и всъщност дори малко отдалечават вагоните един от друг!
(http://www.1zu160.net/nspur/images/kupplungsvergleich.jpg)
Може би точно за това сложени на ТТ, създават впечатление за по-добра работа от другите.
Но настройката и регулирането на цялата система окачване-кинематика-куплунг ако не е направено
 водят до същите резултати - разочарование от работата им. Имам(е) дори конкретни примери с
потвърдени данни от една международна среща в ТТ, където и релсовият път не беше в желателното състояние!!!
(Супер Марио  :hi: ;D)

Моето лично мнение е, че ако в Н0 може (би) и да се пренебрегне предварителното уеднакваване
 и регулиране на куплунзите, заради големината и по-лесната изработка на детайлите им, то в ТТ
 като по-дребно детайлно изпълнение, липсата на такава регулировка води до лошо куплиране на състава,
 независимо къде се кара - на пода, масата, модулите или макета.

Впрочем, тук се сещам и още един въпрос - при правените от теб проби, релсовият материал беше ли
 неподвижно закрепен и "прогонен" при сглобяването му,  или беше просто "навързани" релси скачени
 към стрелки в свободно положение ...на масата предполагам ?

За твоя избор към старите ВТТВ-куплунзи - въпрос на вкус - за мен са груби, грозни и недодяляно огромни.
Те за това носят на "бой", лашкане, неравности по релсовия път и т.н.  ;D Ама щом ги харесваш, вече няма
да ги изхвърлям, а ще ти ги събирам да си имаш достатъчно за маневрената дейност! :yes: :hi:
Tilli-BTTB-Zeuke modellbahn kuplung
(http://store.picbg.net/pubpic/5E/2B/615ab426e1505e2b.JPG)

А иначе тези куплунзи (било то изработка на ROCO, TILLIG или KUEHN) напоследък почват да ми се издигат в очите,
 защото имат възможност за прецизна любителска изработка, която наистина е малко загрозяваща,
 но пък скачена към подходящ декодер доста финно решава проблема с автодекуплирането!!!
 (или разкачване без подрелсови устройства!
вариант с по-силен декуплиращ ток.
(http://www.schmeese.de/Board/Kupplung/kup3.jpg)
или така...направено...с по-малък ток и две микробобинки.
(http://tt-anlage.de/Umbauten/Tfz/132/132entk-23.jpg)
същото в момент на работа...
(http://tt-anlage.de/Umbauten/Tfz/132/132entk-30.jpg)
и в окончателен вид (боядисано)!
(http://tt-anlage.de/Umbauten/Tfz/132/132entk-33.jpg)

Горните изпълнения са в пъти по-добри от стандартните "класически"
 автодекуплиращи куплунзи като тези например:
"прословутите" и скъпи електрокуплунзи от фирма "KADEE" (нямам снимка)
...или Roco 40410 Digital-Kupplung което си е за Н0е, де...
(https://www.modellbahn-voigt.de/bilder/produkte/gross/Ro40410_Roco-40410-Digital-Kupplung-Einbausatz.jpg)
(но пък имат основно предимство - разкачването е фабрично "вързано" за F4 в техните пултове за управление по XpessNet)

Колкото до шахтовото окачване ето моят любим и евтин вариант,
при това отдолу на вагоните се вижда съвсем малко загрозяващо...
може би защото цялата шахта е заменена от обикновенна тел.
Това обаче предполага и метален куплунг, за да може да се спои с въпросната тел.
Но както казах в предния ми пост - предпочитам металните, защото лесно се регулират,
 а това както споменах е предпоставка за еднаквост в геометрията и безаварийна работа.
(http://store.picbg.net/pubpic/CC/63/a2a56ffb2b49cc63.JPG)
Както се вижда от снимката - всеки вагон може да бъде лесно пригоден за такава кинематика и то
 с обикновенни инструменти (минидрил и  свредла на размер, юстировъчни клещи и секачки)и малко...телове от телбод,
 меден проводник с определен размер и лепило. :spiteful: Впрочем отдолу спокойно може да се спои и
метална шахта за сдобиване с по-голяма универсалност.(добре де... добавям поялник, спойващ флюс, шаблон за изработка и тинол)

В заключение и един поздрав за нашия "американец" Ванката  :hi: и неговите автосцепки.
Новите модели на "KADEE" са доста интригуващи...така че почвай да събираш микродвигателчета от
вибратори на счупени телефони (или си ги купи в ибей на кило) ако искаш да си модифициращ по този начин сцепките.  ;D :hi:
(https://bahnspass.files.wordpress.com/2014/10/precimodels-kadee-digital-entkupplung.jpg)
Всъщност Ванка държал съм твой хладилен въгон в ръцете си, но убий ме не си спимням с какви автосцепки беше!? :scratch_ones_head: :lol: :lol: :lol:

Боре  ;D (Чакъров), надявам се да намериш време и да дадеш точните изходни данни на твойте експерименти,
за да получиш международно признати резултати като истинските нобелови лауреати!!!
Най-малкото за да можем да повторим твоя експерименти и де се уверим в резултатите от него!
Всеки точно споделен опит тук е от значение за всички налични моделисти все пак!  ;)
А за чувството ти към хумора съм убеден и уверен, така че ще пием бира на новото място като пристигнеш (някога)!!!
 :lol: :drinks: :hi:
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 11 Август 2015, 12:24:17
Пламене, ще имаш малко, но надявам се достатъчно  резултати на епоща или по фона...?!? Тези ескперименти не бяха само мои. Тримца бяхме, единият чистокръвен германец, имащ и къща у Немачко и у Варнеско и отдааавна женен за нашенка. Колегите се засегнаха, че почти както винаги при все споделеното в лични разговори нямаше никакакъв отклик и интерес и решиха при все заснемането, видео и фото, и воденето на подробни и разнообразни записки, да не споделят в нета...или поне не на българска почва... Нищо ново не казвам, вече бях свикнал, но за колегите при все че са около моята възраст, им беше нещо ново. Малко по малко неща ще излизат, ако има въпроси, но не като таблици и подреден материал, а като откъслеци на принципа - дъвкано, че плюто...

Сега - кофтито са тези от втората серия на ВТТВ във всичките им варианти. И от Австрия си носихме автосцепки, но не са достатъчно доизпипани, не стават за всички локомотиви, не работят безотказно, не работят с всички видове куплунги. За една година може да има промени, но ТТ вече е само романтичен спомен за трима ни. Напомням ,че търсихме най-сигурни и евтини кулунги да стават и за най-старите вагони, за да правим индустриални железници и мнооого маневри, а не да изглеждат добре и да си ги джугаме в кръг...
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: София 70 в 11 Август 2015, 13:10:49
На всеки един четник , използвал куплунзите на ВТТВ му се е случвало някъде да му се разкачи вагон . Един съвсем прост метод за предотвратяване на разкачването - Челото на куплунга се извива малко навътре и разкачването спира . Така и луфтът между двата вагона намалява , макар и не много осезаемо .
(http://media.snimka.bg/s1/4809/035861756-big.jpg?r=0)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pavlinbg в 26 Декември 2017, 22:41:07
Здравейте! Въпреки, че не разполагам с макет, все по-често започнах да редя релсови фигури по пода и да се опитвам да композирам товарни влаковев Н0, имитирайки маневрена дейност. Струва ми се, че има голяма тръпка в маневреното движение. За целта подбрах подходящ подвижен състав, на който поставих профи курцкуплунзи на "Флайшман" арт.N  6515. Действително, с тях вагоните стоят доста реалистично, като буферите им са максимално доближени. Но в хода на заниманията си установих, че има проблеми при откачането и закачането на вагоните - то става трудно и в повечето случаи изисква допълнителна опора / лека засилка на вагона при закачане, респ. задържане с пръст при откачане и закачане/. Та в този ред на мисли не е ли по-добре да пробвам с курцкуплунзите на "Роко". От това, което изгледах в нета, като, че ли са по-добри за маневри /по-добре се откачат и закачат/. Ето вижте за какво става въпрос:
 https://m.youtube.com/watch?v=opUz4trqda8  (https://m.youtube.com/watch?v=opUz4trqda8)
 https://m.youtube.com/watch?v=w0hBv6mDhOc  (https://m.youtube.com/watch?v=w0hBv6mDhOc)
Ще съм ви благодарен да чуя вашите мнения и да споделите опит по въпроса!
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pavlinbg в 30 Декември 2017, 00:29:53
Днес тествах няколко вида куплунзи:
- профи куплунг на Fleischmann с Арт.N 6515 https://www.fleischmann.de/en/product/2922-6515-0-0-0-0-0-003005/products.html   (https://www.fleischmann.de/en/product/2922-6515-0-0-0-0-0-003005/products.html)
- курцкуплунг на Roco с Арт.N 40270  http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-003005/products.html  (http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-003005/products.html)
- стандартен куплунг на Roco с Арт.N 40243 в съответсвие с NEM 362 http://www.roco.cc/en/product/22586-0-0-0-0-0-0-003005/products.html  (http://www.roco.cc/en/product/22586-0-0-0-0-0-0-003005/products.html)

Резултатите от проведения тест потвърдиха изцяло показаното в клиповете посочени в предходния ми пост. Най-добри резултати показаха курцкуплунзите на Roco - 100 % успеваемост от 10 опита при закачане и откачане /откачане с Roco Geoline manual uncoupler/. Следва да се има предвид, че закачането става не веднага, а малко след докосване на двата куплунга, като е необходимо локомотивът да избута вагона няколко сантиметра напред. При откачане локомотивът  също трябва да измине няколко сантиметра, докато се откачи. С тези куплунзи вагоните стоят доста реалистично, като буферите на вагоните са максимално доближени. Идеални за маневри!
Профи куплунзите на Fleischmann не показаха толкова добри резултати. Закачането /без засилка на вагоните към локомотива/ бе мисия невъзможна, а при откачане някои от вагоните не искаха да се откачат, въпреки че щифтовете на куплунзите бяха надигнати от разкачвачката. Това означава, че те не са подходящи за маневрена дейност. Инъче с тях вагоните стоят твърде реалистично.
Стандартните куплунзи на Roco /NEM 362/ се представиха отлично при закачане и трагично при откачане. Дъгите им трудно се повдигат с разкачвачката, като остават в някакво междинно положение. Освен това, като минус следва да се изтъкне и това, че с тях буферите на вагоните стоят доста раздалечени.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 23 Февруари 2018, 11:38:36
Смяна на КК куплунга на PIKO модел BR-119,
с кат.N. 59930 ( продава се и в сетове):
https://youtu.be/54bMMUPqbLQ
 :yes:
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 07 Ноември 2018, 06:25:15
Минаx изцяло на   FLEISCHMANN 6515. ROCO само бута техните с новите вагони и пр но за мой вкус са твърде тънки и дълги.

като събера още няколко пакета от тях май ще ги продам... или ползвам за специфична композиция която седи в вечна комбина.

единствения път когато профи имат проблем със закачване е когато има вагони които са малко извън норма. някои LSи ACME са така и си отнема замах за да направят контакт. Ползвам най добрия начин за откачане. 200кг кран наречен моята ръка дето вдига целия вагон.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mitko0888 в 07 Ноември 2018, 18:05:46
Никой не казва нищо за новите куплунзи на Пико за цял влак?

(https://www.stayathome.ch/images4/Piko_56042.jpg)
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 07 Ноември 2018, 21:24:51
еми който ги има да каже.. или поне дай номер на продукта за да купя да пробвам. с една снимка какво да търся?

Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mitko0888 в 07 Ноември 2018, 21:32:16
Номерът си го има на снимката - Piko 56042, 6 бройки за 5 евро без отстъпките.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 08 Ноември 2018, 04:43:26
явно гледаме различни снимки......

сложих го у липето за другата поръчка.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 08 Ноември 2018, 10:13:57
Гледате една и съща снимка - като кликнеш
 да я отвориш, виж заглавието с което е
 качена - ясно си пише всичко.
 :lol:
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 08 Ноември 2018, 21:53:02
защо па да я натискам? а и името на файла нищо не значи. питах, той писа. просто и ефективно
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 03 Декември 2018, 22:26:38
така.. някой питаше за тези и защо няма нищо за тях. еми ето защо. дойдоха, видех ги, метнах в кофата.

единсветения начин за закачане и откачане е да редиш вагоните директно отгоре или отдолу.... кой е мислил че това е добра идея не знам но те пико не са много известни с мозък и без това.

това е. не си губете 5те лева с тия.

(https://i.imgur.com/U9nOjlI.jpg)

(https://i.imgur.com/dsND7jU.jpg)

(https://i.imgur.com/1jX3FjA.jpg)

Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: МАШИНИСТ в 03 Декември 2018, 23:33:07
Ако още не си ги изхвърлил , ги дай.
Аз ще им намеря приложение.
Имам едни твърди композиции , които като закача , ще си останат завинаги и ми трябват.
Освен това стават и за мотрисни влакове.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: Filip Andonov в 03 Декември 2018, 23:46:03
Ами то това им е предназначението, използват се за цели влакове, но ако решиш все пак да можеш да си разкачиш лесно вагоните.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: mite в 04 Декември 2018, 04:09:01
Цитат на: Filip Andonov link=topic=560.msg113718#msg113718 date=1543873563
Ами то това им е предназначението, използват се за цели влакове, но ако решиш все пак да можеш да си разкачиш лесно вагоните.

това е странно защото такива композиции определено се кланят към сигнални скачвания. >> railjet ,  4020 и така. https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-0-22609-001005004-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html



което аз видях е нещо страшно евтино но продавано скъпо. няма никаква логика да се ползват тези вместо по добри модели даже и никога да не разделиш вагони. ако нечия логига в пико е била че тия няма да пуснат вагона в права линия, то не е ли редно куплинга да даде преди самия вагон/теглич? ако си говорим за разни теоретики на нереални сили де.

а относно колко по евтини са? бърза работа с пръстената броячка излиза

1.23е на вагон с пико
1.78е на вагон с профи
1.61е на вагон с роко (дето ти ги дават безплатно с всички нови вагони и локомотива от няколко години)

че така, реално, колко пестиш.....

Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=560.msg113716#msg113716 date=1543872787
Ако още не си ги изхвърлил , ги дай.
Аз ще им намеря приложение.
Имам едни твърди композиции , които като закача , ще си останат завинаги и ми трябват.
Освен това стават и за мотрисни влакове.

в кофата с другите разни неща са, не кофата за боклук. дипчем че то си е реално една кофа и аз по навик.... един ден като сортирам цялото мазало вътре доста неща ще имам да давам май. един куп  от металните класически имам също дето дърпам от стари покупки.
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 10 Април 2020, 18:05:21
За малко да публикувам в тази тема  ТТ-цифров съединител (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5121.msg112505.html#msg112505), но освен,
че е с неточно заглавие /редно да е „електрически“  вместо „цифров“/
се отнася само за конкретните автосцепки в ТТ.
Така че,
за любителите на електромеханичните автосцепки в 1/87, има малка новина.
До сегашните електрически автосцепки на Märklin под №72021...
(https://www.elriwa.de/media/image/cc/8b/8f/229945_72021-16.jpg)

...имат вече по-добрен вариант...
(https://meisesmobacenter.de/shopIII/images/product_images/original_images/mmc_72021_2_37337.jpg)

...които за сега са известни под същият номер, като се водят „емисия 2019“.
(https://meisesmobacenter.de/shopIII/images/product_images/original_images/mmc_72021_37336.jpg)

Като се разпространява вече от магазина ММС –  Мeises Мodelbahn Center  (https://meisesmobacenter.de/shopIII/de/mmc-72021-magnetkupplung-stromfuehrend-2-stk.html)

Ето и кратко представяне в ютюбканала на–  Xtrain24 mit TV  (https://www.youtube.com/watch?v=cpf8K3NZbpA)

Монтира ли са го на „щоерваген“-на от „сребърния влак“:
(https://meisesmobacenter.de/shopIII/images/product_images/original_images/mmc_72021_beispiel03_37340.jpg)

Но всъщност има следните кратки ТТданни:
-   2-полюсен за лесен монтаж във всеки вагон с NEM шахти.
-    Перфектно свързване благодарение на силните мини магнити
-    Много добро задържане и лесно свързване и разкачване.
-   Свързва надежно до  20 вагона, теглени в наклон от 4,7% без проблем
-   все още лесно се разкачва и с една ръка. Вагоните трябва само да бъдат
     натиснати с два пръста заедно и след това да се раздалечат до отслабване
     на магнитната сила в автосцепките.
Логично е вагоните да имат токоснемане и дешифратор при цифрово уравление.
 :good:
Титла: Re: куплунзи или как си закачате вагончетата.
Публикувано от: pach в 03 Декември 2021, 13:04:49
Едно чудесно клипче от още по-чудесен макет,
представящ маневри с различни цифрови купли и
други автомати за скачване и разкачване на вагони:
https://youtu.be/xvwvF9O27hY
 :hi: