Последни публикации

Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Фестивал на железопътните моделисти в Япония:
https://youtu.be/BgJ77HFABmM?si=4eN0kj917S7lYdId
Един интересен час!
72
Абе не е точно кино, но е хубав разказ за Бригита Чолакова, когато телевизията беше една в България и се правеше с аналогова техника! Иначе архивни кадри от старата Централна гара в София и дори легендарния ни БДЖ-04:
https://youtu.be/Dc-H2us2-1Q?si=trUEUCJfQcBpga2x
73
Студенти от УАСГ се запознаха с хода на строителството по проект "Модернизация на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“. В страницата на НКЖИ във Facebook съобщиха, че това са били студенти от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Те са посетили строителните площадки на тунели 1, 3 (изход), 4, 8 и 9, които са част от проекта "Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец".

Инж. Крум Палапуов, и.д. ръководител на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проект "София – Пловдив“ в НКЖИ и представители на фирмата изпълнител, са запознали студентите със спецификата на строителните дейности, които се извършват в участъка. Той е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч за конвенционални влакове.

В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели, включително и най-дългият двутръбен тунел на Балканите с дължина 6,8 км. Предизвикателство пред строителите е и изграждането на 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.

Студентите от четвърти курс се възползваха от възможността да видят как работят новите технологии и машини в тунелното и железопътно строителство.

Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е най-мащабният проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв. като строителството му ще продължи и през настоящия програмен период.

Източник: Plovdi24
74
Гаубиците САУ "Гвоздика" са напълно работоспособни и украинците ги ползват много ефективно! Но дали ще има още снаряди за тях, не се знае (122мм). Всичко друго ако не се ползва за части и се възстанови, ще е за евакуационни машини на ранени от фронта - само за миналата година рашистите с приоритет унищожиха ~250 цивилните линейки в помощ на армията. Доста лекарски екипи загинаха, въпреки червените кръстове по цивилните коли. Бтр-ите ще се ползват повече за  снабдителни машини, отколкото за превоз на пехота до фронта, защото са твърде слаби като броня. МТЛБ-тата вероятно ще са щабни на транспортьори и за подвижните групи с фронтови дронове (до "Баба Яга" включително). БРДМ -ите вероятно ще ги предадат на полицейските групи евакуиращи цившлно население по известни като "Бели ангели". И така.
Да и ние си предадохме старите морално и физически негодни за война от 21-ви век,  бойни машини, но на украинците им вършат все пак някаква работа. По-добре е от нищо! Завчера, Нидерландия отпусна още 350млн € за покупка на снаряди! Всеки от Европа помага кой с каквото може! Агресията винаги бива стопирана. Къде трудно, къде по-лесно но досега не е останала ненаказана. В противен случай света ще изпадне ако не в диктатура, то в анархия, защото ако един диктатор остане ненаказан, то всеки с малко ум и много оръжие ще се проба "да си вземе своето" от по-слабите. Това никой здравомислещ на планетата не го иска и винаги обединени сили се справят с поредния луд!
76
Цитат на: Adrian link=topic=61.msg125110#msg125110 date=1710616292
https://www.youtube.com/watch?v=oG7PxHaQGbc

Клип на същия пичага/пичка от същото събитие тази година:

https://www.youtube.com/watch?v=pHxXpGOIJKk


Иван
77
Цитат на: pach link=topic=4558.msg125117#msg125117 date=1710887405
Вече стигнаха Украйна:
https://youtu.be/HSDuu3jxw4k?si=smlnrKj2JJrBSdms
 bg&flag

Като гледам това май е морално остаряла и/или негодна вече техника, която политиците са решили да "дарят", а армията да се отърве от нея.

Някои ще се бият в гърдите:

"Ние помогнахме на Украйна!"

Какъв фарс! Каква трагедия!


Иван
79
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от Vlado - 18 Март 2024, 10:16:16 »
Малко, но от сърце:

Провеждането на отворени врати в клуба ни убедиха в едно - не защитим ли макетите/модулите си, нищо добро не ги чака. Детските ръчички са пъргави и не прощават, искат ли да вземат или докоснат нещо. Затова се наложи слагането на протектори на всичките ни макети, вкл. на моя, което наскоро ви показах по-горе. Установи се обаче, че и това не е достатъчно, защото и таблата към тях се оказаха обект на засилен детски интерес, най-вече с тези симпатични ключета/копчета, които така приятно се местят напред-назад или натискат...  :pleasantry:
За да се справя с проблема на моя макет още преди три месеца поръчах капак за контролното табло, но, уви, до този момент ни вопъл, ни стон от изпълнителя. Продукт няма. Затова извиках Неволята и... си направих сам капак. Смятам, се получи много добре, като може би по-натам ще му сложа подходящо фолио, за да придобие наистина естетичен вид.





80
Наблюдателни сте  :yes: ;D
Разпределителния пост е Sommerfeldt и е за линийте на швейцарската теснолинейка RhB или F0.
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9 10