RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 12 Септември 2018, 15:37:39

Титла: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 12 Септември 2018, 15:37:39
Привет!

Мисля да спра да си играя с детайлите и да почвам с боядисването....

https://photos.app.goo.gl/v77v2vYgzn2DuLKcA (https://photos.app.goo.gl/v77v2vYgzn2DuLKcA)

https://photos.app.goo.gl/pp5NSAcENE932nAP7 (https://photos.app.goo.gl/pp5NSAcENE932nAP7)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Krasi Tankista в 12 Септември 2018, 16:54:50
За кои детайли точно става въпрос? Всичко е доста грубичко.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 12 Септември 2018, 17:53:50
ами има липсващи отвори за дръжки, разни решетчици и тн....

на 200 микрона слой и 400 микрона дюза така излиза....но пък за това си има и фини настройки  :pleasantry:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: vankata86 в 12 Септември 2018, 18:03:12
Като за първи опит е доста прилично,поздравления за начинанието. &bgflag
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 12 Септември 2018, 20:59:03
благодаря!

Сега са ми заети принтерите, ама като свършат, слагам малката дюза, смуквам слоя и ГАААЗ!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 14 Септември 2018, 21:44:42
Готови са и първите версии на бленди/талиги за модел 19 - малко са в грубичък вид, но дават представа за какво иде реч:

(http://media.snimka.bg/s1/6252/038748378.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6252/038748379.jpg?r=0)

Остава да ги пекна, ама си чупих UV лампата, та ще се наложи да изчакам слънцето..... :sarcastic:

Предстои да довършим и трансмисията и задвижването за да се получи една наистина самоделна машина, без ползване на донори или готови шасита.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 15 Септември 2018, 09:36:42
В най-общи линии прототипа на трансмисията за мотрисата - една малка кутийка с няколко отвора - 2 червяка, 2 зъбни колела и двоен кардан:

(http://media.snimka.bg/s1/6252/038748385.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Krasi Tankista в 15 Септември 2018, 10:55:11
Чудесно. Давай нататък. :ok:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 16 Септември 2018, 00:22:23
На теория излиза прилично.....Да видим сега дали съм уцелил допуските и какво ще излезе от принтера....

(http://media.snimka.bg/s1/6253/038749500.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 16 Септември 2018, 11:09:26
На хартия изглеждат добре нещата. За дебелината на слоя и за дюзите - ти си знаеш. Но мислил ли си за друга концепция на задвижването?
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 16 Септември 2018, 11:11:37
През няколко концепции минах....и със зъбни колела, и с мотор върху талига, и с ремъци, и с гъвкава трансмисия....Донорско задвижване не стои на дневен ред в никакъв случай, въпреки, че шасито на ICE3 на MEHANO идеално пасва.  Тази за сега се оказва най-проста за изпълнение и с най-малко елементи, а и е универсална - със съвсем леки корекции се префасонира за други локомотиви или за дву-моторно задвижване...

Колкото до дюзите и слоевете - шаси + задвижване + носачи -> FDM, PETG за максимална износоустойчивост,  блендите задължително SLA/DLP, коша/корубата ще тествам ултра-фино FDM с 0.25 дюза на 50 микрона слой и DLP, пак на 50 микрона.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 06 Октомври 2018, 19:09:27
Един колега реши да се пробва да оцвети една корубка..

(http://media.snimka.bg/s1/6266/038775235.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6266/038775236.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6266/038775237.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6266/038775238.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: МАШИНИСТ в 06 Октомври 2018, 21:20:05
кога ще я караме и ще се возим ? :lol: :lol:
много ме радва.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 07 Октомври 2018, 14:24:26
След сряда, надявам се.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: martochkata в 11 Октомври 2018, 07:11:17
Отлична работа колеги.Съвсем скоро ще я движим по макетани. :hi:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 13 Октомври 2018, 21:10:13
тестовия модел е готов.  Заповядайте да го пипнете на 14.10 до 15 часа в столовата на ВТУ "Т. Каблешков"

(http://media.snimka.bg/s1/6270/038783705.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6270/038783706.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6270/038783707.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6270/038783709.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 15 Октомври 2018, 17:33:51
За всички фенове и анти-фенове на модела - моля, заповядайте: https://www.thingiverse.com/thing:3156497 (https://www.thingiverse.com/thing:3156497)

Публикувайте снимки на Вашите творения, та да се гордеем всички!!!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: martochkata в 15 Октомври 2018, 21:55:07
И сега ще видим какво ще стане. :lol:

martochkata, последно предупреждение за провокациите ви!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: toniemi в 15 Октомври 2018, 22:36:34
Цитат на: Nenchev link=topic=5123.msg113091#msg113091 date=1539614031
За всички фенове и анти-фенове на модела - моля, заповядайте: https://www.thingiverse.com/thing:3156497 (https://www.thingiverse.com/thing:3156497)

Публикувайте снимки на Вашите творения, та да се гордеем всички!!!

95 процента ръчна изработка,книга на Деянов,пластмаса,бормашина,пили,елка....

Говоря за моделите във витринката и още поне 10-15 модела в мащаб Z  :yes:


Моля, нека червеният цвят да бъде използван само от мен.
Dispatcher


(http://media.snimka.bg/9675/025604800-big.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/9675/025604799-big.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/5356/016968283-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/5356/016968284-big.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/5356/016968294-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6246/038735575-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6246/038735576-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6246/038735574-big.jpg)

(http://media.snimka.bg/s1/6246/038735573-big.jpg)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: МАШИНИСТ в 15 Октомври 2018, 22:52:33
Отлично , колега !
Страхотна колекция и хубава мотриса.
А ЛОКОМОТИВИТЕ , КЪРТЯТ.
Интересно , аз ли не съм догледал или повечето от твоите модели не съм виждал.
Забелязах почти или всичко на БДЖ.
Такива красоти трябва да се показват винаги и навсякъде.
Гордост за всички колеги , че имаме човек с повече локомотиви отколкото БДЖ.
БРАВО.
Моите уважения ! :hi: :hi: :hi: bg&flag
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: toniemi в 15 Октомври 2018, 23:08:18
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5123.msg113104#msg113104 date=1539633153
Отлично , колега !
Страхотна колекция и хубава мотриса.
А ЛОКОМОТИВИТЕ , КЪРТЯТ.
Интересно , аз ли не съм догледал или повечето от твоите модели не съм виждал.
Забелязах почти или всичко на БДЖ.
Такива красоти трябва да се показват винаги и навсякъде.
Гордост за всички колеги , че имаме човек с повече локомотиви отколкото БДЖ.
БРАВО.
Моите уважения ! :hi: :hi: :hi: bg&flag

100 процента БДЖ  &bgflag

Имам си и тема по въпроса!
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.0.html
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 16 Октомври 2018, 06:20:30
Я,  те били две мотриски....сега, с безплатните файлове се надявам да се множат още.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 23 Октомври 2018, 15:19:41
След N на брой тестове и проби на шаси и трансмисия, най-накрая имаме готов, работещ вариант, който даже пъпли по 4% баир:

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795437.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795438.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795439.jpg?r=0)

И системата за светловодите:

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795441.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795440.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: emilchaushev в 29 Октомври 2018, 10:56:09
Има какво да се работи. Започвам с градивната критика.

От това, което видях:
1. Коша седи на една страна килнат;
2. Шума, който издава цялата двигателно- трансмисионна част е аналогичен на бурма в скоростна кутия. Може би трябва да се мисли за по- безшумна трансмисия. Помислете за подобряване на ходовите качества, защото дори старото пико е по- безшумно.

3. Цялата лицева част не отговаря на оригинала

(http://media.snimka.bg/s1/6270/038783705.jpg?r=0)

(http://p.bdz.bg/r/e/retro-lokomotiv-190017-373-760x0.jpg)

4. Връзката между буферите и буферната греда са доста далеч от оригинала
(http://farm3.static.flickr.com/2215/1667395170_511c87b93b_b.jpg)

За детайли и мащабността им няма да коментирам.

Съвет.
Не бързайте да вадите на седмица по модел, а вложете време, за да може резултата от това, което правите да има стойност. В противен случай прототипите само ще приличат на оригиналите, но няма да липсва критика. И тук идва голямия въпрос... Когато моделираш с подръчни средства дали компромисите си заслужават целия вложен труд и очаква ли се да се премине на следващо ниво с повечко средства и доста по- добър резултат?

Пожелавам да не останат само протопипи, а да имате желанието и възможностите да ги развиете.. а без ецвани части, без добра боя и само с 3D принт няма да стане.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 13:07:16
Здравейте,

Много благодаря за коментарите - ето това се казва професионално.

Бих искал да уточня нещо, за да не се получават недоразумения:  за нас с колегата Тодор Боин правенето на модели е хоби за свободното време, а не бизнес начинание.  Не се взимаме на сериозно за големи и велики моделисти или колекционери.  За нас удоволствието е в самата изработка, а не в това да сложим готовия модел на витрината.  В този смисъл, задълбаването в детайлите на този етап ни се струва по-скоро досадно, отколкото необходимост. 

Друго важно нещо:  както казах, за нас кефа е в създаването, а не в гледането във витрината и затова гледаме да правим колкото се може повече неща по модела, вместо да ги купуваме готови.  Има хиляди варианти за трансмисии, задвижвания, бленди, талиги и т.н., но ако ги сложим, това няма да е изработен от нас модел, а ще е фабричен.  Има вариант да дадем да ни отлеят или принтират кожусите на скъпи принтери в чужбина за по $200 000 (като тези на  www.shapeways.com (http://www.shapeways.com) или www.weerg.com (http://www.weerg.com)), но и тогава няма да е изработен от нас модел, а ние ще сме бояджии и декоратори. Ще Ви дам следния пример:  За мен лично, без някой да се обижда, наличните 07 Людмили не струват, защото не са правени от моделисти, а от фабрика и само са пребоядисани и накичени с ец и лепенки от моделисти.  Аз бих направил 3Д модел с всичките му там джунджурии, просто заради правенето - и той ще е на светлинни години по-лошо качество от фабричния модел и няма да става за витрина, но поне ще си моя изработка.

Казано с други думи - за сега правим играчки, а не скъпи колекционерски модели.  Скъпите колекционерски модели са за професионалистите, а ние сме аматьори.   Благодаря, още веднъж за всички конструктивни критики, защото по този начин наистина ще се доближим до професионалистите, а нашите играчки все повече ще приличат на колекционерските модели.

Колкото до шума на талигите - нарочно оставихме по-големи луфтове, та да лопат повече.  Сега умуваме къде да боднем 1-2 пластини, които да бръмчат допълнително.  Все пак това е влак, а влака трещи.

п.п.  Седих се за едни клиенти на автомобилите Тесла - не им харесвало, колко безшумни били - искали си рева на V8 и от компанията Тесла им сложили MP3-ки, та колата да бучи като V8.  За мен, звуковите чипове са същата работа - затова предпочитам да направя талигите и трансмисиите да дрънчат, пък макар и по друг начин...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 29 Октомври 2018, 14:34:14
"Колега Nenchev". Нямам нищо против начина, по който изработвате моделите си и резултата, който сте постигнали. Всеки сам си намира в какъв вид и какво да прави, както и какво го задоволява като краен резултат.

Но нека все пак да избягваме такива изрази, че другото не струвало, че било само пребоядисано и накичено и какво ли не още от този сорт. А пък нашето, видите ли, е най-доброто, защото ние така сме решили че на нас това ни харесва.

Ако (случайно) попрочетете малко, дори и в този форум, ще видите доста хора, които без да говорят непрекъснато за $200 000, са създали доста неща, и то не само с пари, а с ръцете си, а и с малко желание, старание и показвайки  развитие от общуването със себеподобните си, заради които са известни и уважавани като жп моделисти, или колекционери, или макетисти или каквито и да са, и то не само в този форум, а и в сродни европейски срещи и изяви.

Ако вие (групичката в момента обединена покрай вас) не може да оцените, или не виждате смисъл в определен аспект на моделизма, може би другите имат други разбирания и ценности за хобито си. Правете си моделите, показвайте ни ги (ако искате), радвайте им се, ние ще ги коментираме (затова е форум), но не знам защо навсякъде, на какви ли не места, трябва във всеки ваш пост да чета, че това било най-правилното, че това било най-доброто, било най-вярното, най-точното и ... дрън-дрън (нататък ще си го спестя че ми писна)


Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 15:35:28
Привет mitko0888,

Не знам, защо сте изтълкували по този начин предишния ми пост, но моля най-искрено да бъда извинен.  Нямах в никакъв случай в предвид, че пребоядисаните модели не струват по принцип.  За мен, лично за мен, не струват - може би защото аз самият съм калпав бояджия и декоратор и си търся оправдание....  Инче се възхищавам пред майсторлъка и прецизността на изработката, но аз не бих могъл да се справя.  И точно поради тази причина не си позволявам да коментирам, още повече да критикувам художническите умения на когото и да било.

Никъде не съм използвал сравнителни категории като ПО- и НАЙ-, още повече за моите начини на моделиране - напротив - за всяко нещо, което показвам получавам и критики, на които много се кефя, защото ми помагат да усъвършенствам моделите - дали ще се съобразя или не - моя си работа.  Всеки човек е индивидуален и са различни нещата, които му доставят удоволствие.

В предишният ми пост коментирах единствено и само себе си (и до някъде на колегата, с когото работим - Тодор Боин), моите разбирания за моделизъм и какво аз харесвам или не.  Ако някой се е почувствал засегнат, още веднъж се извинявам - може би е било в начина на изказ.  Всеки, който се е захванал да прави нещо е достоен за уважение и адмирации.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: pach в 29 Октомври 2018, 15:47:12
Г-н Ненчев!!!
Предупредих те да внимаваш с кого дружите от групата навън.
Да е ясно - не коментирам състава на вашата група, което си е
изцяло ваш избор и решение, а контактите ви извън нея.
Ако не бяхте отишли при стендовиците, може би щяхме сега
всички (визирам и вашата конструкторско група) да се чувствахме  много по-добре!!!
Но...
Малко станахте като в детската градина - " ...нашето гардже
е най-рошавото, нищо, че ние като родители се оказахме
пълни аматьори"!!!

Поста ви е напълно обиден не само за мнозина моделисти,
но и за целия форум!!! Не съм натиснал бутон " информирай модератор" само защото се запознах с теб и все още смятам,
че човек не се ражда лош, а става ...различен, според хората
около него.

Зазо веднъж ви го каза.
 Емил го повтори.
Митко също, но доста меко (привет на админа :victory: :pleasantry:)
Явно ще трябва още един път.

Не е хубаво да бъдеш чак толкова " искрен" и да се извиняваш,
че грешно сме те разбрали - просто пиши и говори като нас, ясно и
недвузначно!!!

И така!
Считай това също за конструктивна критика от по общо естество,
а не конкретно за даден ваш модел. Но всичко казано по долу е валидно за всичките ви (на конструкторската група) модели.

1. За моделите и техните прототипи.
Хубаво е преди (а не след) да почнете да правите нещо, да подберете
достатъчно достоверно инфо, снимки и чертежи. Групата ви
основно отрича чертежите от книгите на Деянов,
но става ясно, че не разполагате с други по-добри,
така че, те са все пак едно добро начало - стига постоянно да
 ги преглеждате, пресмятате и мерите за сравнение с прототипите.

Предложих ти помощ за покрива на 32 серия, но ти предпочете
да представиш онова нещо (дето му казвате че е 32-ра) вместо
да проявиш малко търпение и постоянство към крайния резултат.
С това само ни разочарова, че отново няма да имаме БДЖ-32,
което да си заслужава усилията и въжделенията ни. Отново сме на
изходната позиция - който иска хубав и достоверен модел, да се " оправя" сам.

2. За помощта, оценката и представянето на моделите.
"Разкрещяхте" се (образно казано), че вашите модели са най-добрите, дори парадирахте, че сте "обрали" всички награди на онази ИЗЛОЖБА (подчертавам че не е конкурс), но когато се опитахме съвсем добронамерено да ви поощрим и помогнем,
вие от групата станахте нападателни, иронични и супер специални...аматьори, " които правят играчки за кеф, а не за търговия или достоверност".
Ми тогава се включете в някой друг форум - например "БГ мама"
където със сигурност ще ви оценят измежду кулинарните шедьоври.
Тук все пак е доста тясно специализирано място, където всички
сме доста широко скроени, но не се занимаваме с играчки!!!
И всички сме аматьори, като особено се отличават тези
момчета от "Райлтюн", Стоян и още няколко моделисти и колекционери.

Разбирам, че връхлетяхте с "взлом" сред нас, но блъскането
с лакти няма да ви направи място. Само когато момчетата видят
, че вашето отношение, майсторство и модели си заслужават,
те сами ще ви направят място и без да ги блъскате в ребрата.
Иначе с вашият сарказъм и самовлюбеност, няма дори уважение да " изкарате".

3. За наградите и  наградените.
Хубаво е когато имате ...пък дори аматьорски амбиции,
да се представяте пред себеподобни и то на конкурси,
 а не изложби.
Разбирам, че стендовиците се опитват да съберат и тукашната популярност, но те " хал, хабер си нямат от нашия моделизъм"!!!
Същото се отнася и за " комисията" - без нито един всепризнат
и уважаван жп.моделист!!! Че те идея си нямат какво точно да правят, да не говорим, че едва ли са чували за нашите класове и
правила за участие в тях. То не са и длъжни разбира се - техния
моделизъм е различно организиран.
А това, че имаме допирни точки само влошава нещата при тях!
При това когато в една изложба участват само три коня,
където няма никакво изискване към тях, дори и да не са расови,
разбира се, че ще дадат първите три места на тях по логични причини.

Но е малко...или много ярогатно, да се тръби и хвалите с въпросните награди, особено в светлината на това, че рано
или късно всеки един от нас, ще се докосне до наградените
модели и ...не само ще види голата истина, но и ще остане
разочарован от нея.

За напред не смятам да коментирам вашите модели,
колкото и да го искате. Поне докато не промените нещо
в групата ви, отношението към останалите моделисти
и най-вече - пак подчертавам - НАЙ-ВЕЧЕ, моделите си.
Когато едно нещо наистина е хубаво, то не може да бъде
скрито и оценено по друг начин освен подобаващо и с адмирации!

Пожелавам ви успех на цялото конструкторско бюро и
пръв ще ви поздравя когато направите мн.добър модел
а не играчка!

До тогава оставам с търпение и Надежда!

Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 15:57:57
Упс!

....а аз просто се опитах да обясня защо моделите ни с Тошко изглеждат по този (недодялан?) начин...

п.п.  Колкото до конкурси, награди и комисии - аз лично "гък" не съм казвал по темата...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: svetljjjo в 29 Октомври 2018, 16:06:02
На мен ми харесват моделите на Ненчев а и не само неговите във фейса има и още по яки споделени
не знам що все трябва да се намират мани и кусури и защо винаги
почва да лъха такъв негативизъм и неприязън това кому е нужно и с какво допринася за общтноста на жп моделизма ?!?  :drinks:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 16:09:25
Хора,

Хайде да сложим черта на това лирическо отклонение, извън темата за Серия 19, която за всички е ясно, че има още трески за дялкане.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Dispatcher в 29 Октомври 2018, 16:18:30
И на мен ми се струва, че слагането на точка на обсъжданията е най-доброто решение! Затова, моля, с обясненията до тук! Всеки да си направи своите изводи и без да се засяга, да продължи напред.

Да бъде хоби, не война!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 16:24:51
Като изключим визуалните недостатъци, пускайки мотрисата на перфектното трасе в клуба (Поздравления за добрата изработка), оказва се, че има един сериозен проблем със задвижването, а именно:

(http://media.snimka.bg/s1/6276/038795438.jpg?r=0)

Карданчето, което е копирано от Мерклин, ако не се лъжа изхвърча при по-остри завои и по-висока скорост. Излиза от ябълковидната част.  Това му е третия вариант, но ще трябва да се прави и четвърти...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: martochkata в 29 Октомври 2018, 16:31:33
БРАВО!!!
Модела е страхотен. :drinks:

Моля, използвайте системата за промяна на рейтинга за такива похвали!

p.p. И тъй като едва сега успях да прочета в детайли всички по-скорошни мнения в тази тема, да предупредя всички, че продължението на тази дискусия, особено в очертаващата се недобра насока, ще ми даде повод да взема необходимите нелицеприятни за мераклиите мерки.
Надявам се няма да го допуснете!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: svetljjjo в 29 Октомври 2018, 20:24:06
Off-Topic:
Карданчето, което е копирано от Мерклин, ако не се лъжа изхвърча при по-остри завои и по-висока скорост. Излиза от ябълковидната част.  Това му е третия вариант, но ще трябва да се прави и четвърти...

Излиза най вероятно защото щипката не притиска здраво ябълката.
Не знам за мерклин как е но такива карданчета имам на механо локомотиви даже при тях от към мотора е твърда връзка
но на щипката има изрязани и от дете страни вдлъбнатини за ябълката и стиска силно просто е невъзможно да излезе
по скоро ще спре мотора отколкото да излезе ябълката .
Ако светлия отвор на щипката стане една идея по малък и на двете страни на щипките където трябва да е ябълката се издълбаят полусвери
ама не знам с какво евентуално с зъболекарско борче.
Другия вариант е да стане както от страната на мотора така да е и от страната на талигата
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: МАШИНИСТ в 29 Октомври 2018, 21:31:13
- mitko0888  - ти беше и в ПЖИ , беше и в КЖМБ.
И защо не каза нищо по въпроса за мотрисата , препоръки , критики , съвети - очи в очи , за да побеседваме по въпроса?
Лично аз , както и другите колеги , ще чуем всяко мнение и някак визуално разговора е по - плодотворен и интересен и разбира се продуктивен .
- emilchaushev --- Защо онзи ден не чух нищо по въпроса за 19 , та даже и когато и падна кардана , който от тестове и опити се е почти счупил ? Всеки може да изкаже своето мнение , а аз нищо не чух.
Може би ИВО или МАРТИН да са чули или пък ТОШКО ?
Ти като председател на клуба / нали е така ? / беше хубаво да те чуем , и като човек с опит в жп моделизма.
Критика каквато и да е тя позитивна или негативна от колеги - моделисти с богат опит и много изработени модели ме нахъсва за работа.
Но много се дразня от колеги с нулев опит да дават компетентни мнения , по непозната за тях материя.
Все едно да се учи професионален шофьор - да кара кола , като даващият съвети няма шофьорска книжка.
Звучи смешно и несериозно.
Очевидно има още за доизкусуряване .Колкото повече мнения , толкова по-добре.

Отново дискусията, доколкото я има, се изражда в обикновено заяждане, резултат от наранено самолюбие. Това не е градивно и няма да донесе нищо. Моля, поспрете се, инак ще се намеся. Големи хора, а се държите като деца. Продължите ли в този дух започвам с модерацията без повече да се обяснявам!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 01 Ноември 2018, 10:02:05
След последните коментари по играчката променихме малко дизайна на буферите, както и изцяло сменихме концепцията за карданите:

(http://media.snimka.bg/s1/6281/038805506.jpg?r=0)

Това е пълния набор 3D принтирани елементи на модела.  Все още тестваме различни технологии за направата на стъклата на прозорците.

п.п.  Двете малки черни кутийки в средата представляват светлоразпределители - в тях от едната страна се поставят по един бял и един червен светодиод - 3 мм, а през цялата преминава светловод 1..5-1.75 мм, който се извецда до фаровете.

Следващия път ще публикувам снимка и на всички останали елементи, които не са принтирани - колооси, зъбни колела, двигатели, месингови гербове и емблеми и т.н...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: ivo в 01 Ноември 2018, 10:51:16
Здравей :)

Има ли възможност за по детайлни снимки на моделчето ... по-висока резолюция.

Благодаря
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 01 Ноември 2018, 10:59:50
Ще пратя, ама да намеря по-добра камера.  Но на снимки е едно на живо е друго.  Всеки, който иска, може да заповяда да го види на живо - гр. София, бул. Цариградско шосе №159, само да звънне предварително да не съм излязъл на някъде: 0888 161383
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 01 Ноември 2018, 18:27:14
Дано новата концепция за карданите върши работа. Въпреки че според мен цялото задвиждане би трябвало да се преработи, въпреки че това ще промени и "шасито", но това си е лично мнение.

Но защо решихте светлините да са със световоди? Проблем ли е да се направи съвременно осветление с диоди във всеки от фаровете.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: svetljjjo в 01 Ноември 2018, 19:50:22
това със светловоди не е лошо като идея така ще може да се сложи бял и червен светодиот на едно и да свети според посоката
Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло
Тея светловоди от какво ще са от прозрачен филър ли ?

Аз видях на едно място такова влакно за тея тример косачки прозрачно ама е тънко 0,5 май беше а филър май има и по 3мм
ама не знам колко е прозрачен .
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: dred77 в 01 Ноември 2018, 20:28:00
Цитат на: svetljjjo link=topic=5123.msg113359#msg113359 date=1541094622
Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло
Here you go : https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Bicolor-2-mm-Red-White-3-Lead-Diffused-LED-diode-common-cathode/32838667206.html?spm=2114.search0204.3.8.5e2953fdMpNvQn&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_5731313_10065_10068_319_317_10696_5728813_10084_10083_10618_5731413_10304_10307_10820_10821_10302_5731213_5731113_5731613_328_10059_10884_5731513_10887_100031_321_322_10103_5731713,searchweb201603_1,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390-1&algo_pvid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390 (https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Bicolor-2-mm-Red-White-3-Lead-Diffused-LED-diode-common-cathode/32838667206.html?spm=2114.search0204.3.8.5e2953fdMpNvQn&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_5731313_10065_10068_319_317_10696_5728813_10084_10083_10618_5731413_10304_10307_10820_10821_10302_5731213_5731113_5731613_328_10059_10884_5731513_10887_100031_321_322_10103_5731713,searchweb201603_1,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390-1&algo_pvid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390)
 Извинявай Nenchev , че пооцапах темата :victory:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 01 Ноември 2018, 22:12:16
Цитат на: mitko0888 link=topic=5123.msg113357#msg113357 date=1541089634
Дано новата концепция за карданите върши работа. Въпреки че според мен цялото задвиждане би трябвало да се преработи, въпреки че това ще промени и "шасито", но това си е лично мнение.

Но защо решихте светлините да са със световоди? Проблем ли е да се направи съвременно осветление с диоди във всеки от фаровете.

По принцип не е проблем да преработя цялото задвижване и да променя шасито.  Мислил съм варианти с пиньон и корона, с конусни зъбни колела и т.н., но накрая се спрях на този вариант, защото единствения купешки локомотив, който имам е един стартов комплект на Механо - ICE-3 - там задвижването е по този начин и ми се стори доста просто и лесно за изработка.  Иначе, ако има по-добри предложения съм готов да пробвам.

Колкото до светловодите - електрониката не ми е от най-силните страни, а както казах, не съм разглобявал много локомотиви, та не знаех за двуцветните 2 мм светодиоди.

@svetljjjo - нямам никаква идея от какъв материал са светловодите - намерих ги в един интернет магазин - продават ги на метър с различни диаметри.

@dred77 - в никакъв случай не ми "пооцапахте" темата - напродив - внесохте светлина, и то двуцветна!  :hi:  Благодаря много!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 01 Ноември 2018, 23:41:50
Светодиоди има най-различни. Тези с общ катод искат допълнителни елементни за да се вържат към декодер. Но има и с 4 извода, SMD, топло бяло + червено.

Задвижването: отдавна повечето фирми минаха на "централно задвижване" - мотор в центъра с два кардана от двете страни, като теб. Само че след това на всяка талига веднага следва червяк / шнек / кой както му казва.
Това има много предимства, най-вече че всички следващи колела се въртят с ниска скорост и не се чуват толкова неприятно. Разбира се главата на карданчето е добре да съвпада, или поне да е най-близо до оста на въртене на талигата, за да не се удължава, трака, изпада и т.н. кардана. Това с две конусни колела го забрави, въпреки че има и такива модели.
Първото зъбно колело трябва да е с наклонени зъби, заради наклона на спиралата на червяка. След него започват цилиндрични колелца с ляв и десен наклон на зъбите (редуват се) което не е много удобно. Може и да оставиш всички други колелца с прави зъби, но на първото (наклоненото) и следващото трябва добре да му подбереш луфта. (в моите теми имам такива талиги с наклонени зъби зацепени в цилиндрични, за жп модел работи безупречно). Или още първото колело да е с прави зъби, достатъчно добре зацепва с червяка. Може и друг вариант - както го правят "добрите" производители - първото зъбно колело е двойно - един диск с наклонени зъби за зацепване с червяка, и един диск с прави, с по-малък диаметър, след който всички останали колелца са обикновени, с прави зъби. На твоята талига ще стигнат три паразитни колелца межде двете колооси, с още едно междинно към червячната двойка.
Двойни зъбни колела има на Роко, струват около 3 лв. бройката. На червяка модула може да е 0.4, 0.5 или 0.6. Следващите са с модул 0.4. Има и с 0.3, но не ти го препоръчвам. Можеш да останеш и на китайските пакети с модул 0.4 или 0.5, като си направиш сам двойното колелце от две отделни на една ос.
С такава предавка трябва да помислиш и за друго закрепване на талигата към шасито. Може да сложиш централния болт(че) над долния ред зъбни колела (които са между двете колооси) и под кардана. Може и с твоя 3д да си направиш цилиндрични канали, в които да се върти талигата, за да не е с централен болт. Но тогава трябва епоне едната да може да се клати и напречно, за да могат двете талиги да застават в две леко разминаващи се плоскости.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Ноември 2018, 04:36:11
Или още по-просто-
Моторче, на което оста излиза и от двете страни, монтирано върху талигата, по един шнек, по едно междинно зъбно колело и редукторите на колоосите. Ако поне две от колелата имат гумен бандаж, и кошът е достатъчно тежък, то втората талига няма да има нужда от задвижване, само ще взима ток.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 02 Ноември 2018, 07:37:02
Може и така - без кардани. Може и с два шнека, или с един и още 3 - 5 зъбни колелца - зависи какво е моторчето, че тук базата е 2.50 м. Най-добре без гумени бандажи, и без това няма да тегли вагони.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 02 Ноември 2018, 08:21:47
Супер!  Благодаря за идеите.  Ще пробвам няколко варианта.  Има ли значение размера на зъбните колела - имам около 300 бр колелца с 12 зъба, модул 0.5 м.  В противен случай трябва да поръчвам на китайците и да ги чакам, а чакането не е качество, с което мога да се похваля...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 02 Ноември 2018, 08:59:04
С тези колелца можеш да направиш и двата варианта на една задвижена талига. Зависи какво моторче имаш. Добре е да не е много малко, колкото и да те радва че ще се скрие между колелата.

Ако ще правиш с два червяка: тук моторът е голям, защото обичам големите мотори. С твоите малки колелца моторът ще слезе доста по-ниско надолу и ще стане още по-добре.

(http://picbg.net/u/62092/62874/879624.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879626.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879625.jpg)

Ако ще правиш с един червяк и много колелца между осите. С 5 паразитни колелца от твоите спокойно ще покриеш междуосието. Даже едното ще щръкне малко нагоре. Тук имам и намаляваща предавка, на теб няма да ти трябва но пак ще имаш и едно колелце нагоре. Мисля че е ясно къде ляга моторчето.

(http://picbg.net/u/62092/62874/879627.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879628.jpg)

Не е зле да си поръчаш колелца от различни размери, ако мислиш да правиш 14, 32 и т.н. Има и китайски микс, по няколко лева са и вътре има най-различни колелца. С модул 0.5 се работи най-лесно, въпреки че 0.4 май е по-добре, но трябва много по-точна изработка.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: pach в 02 Ноември 2018, 09:15:45
 Ето ти с кардани от горе:
(http://www.hollywoodfoundry.com/Images/In-Line%20Side%20800.jpg)

 http://www.hollywoodfoundry.com/In-Line.htm

От тук можеш да си избереш
 и с кардани от долу. Въобще имат и скици
с размери, единични талиги и мнооого идеи!!!
(http://www.hollywoodfoundry.com/Images/in-line%20big.jpg)


А в краен случай вземи за донор този модел на Джоеф:
(https://hattonsimages.blob.core.windows.net/products/028621-PO_3422009_Qty1_1.jpg)
Шегувам се разбира се! :pleasantry:

Просто си напиши в търсачката ( на изображения)
motor bogies и си избирай на воля вид и реализация!
 :hi:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 02 Ноември 2018, 09:20:44
@mitko0888:

Разкош!!!!  Имам само едно питане:  как става въртенето на талигата около централния болт?

@patch:  Ей, знаеш как да ме бъзнеш...хахахаха.  Аз търсих и гледах талиги и си харесах тази, която съм разработил, но понеже нямам опит в ЖП-то и се допитвам до хората със стаж кое е по-удачно.   Иначе варианти десетки...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 02 Ноември 2018, 09:29:38
@pach, тези червяци директно на колосите отдавна не са актуални. Не си заслужава ако някой тепърва започва да тръгва в тази посока. Шумът и бръмченето на зъбните колелца се разпознава ако ще да е трикс, флайшман или каквото и да е самоделно и прецизно изработено.

Въртенето на талигата става "трудно" и обикновено всеки път е различно. Ще ти приготвя няколк оснимчици по-късно.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: pach в 02 Ноември 2018, 10:19:03
Не мога в момента да намеря моделна талига както ги правят
англичаните - двигателчето е вертикално, чрез червяка зацепено
директно на едната колоос. И самото двигателче е и централен
болт за талига. Нещо подобно правят тировете за фалер Кар!

А горе именно централния болт е дръпнат назад към рамата и така
цялата талига се измества спрямо рамата.
Ако намеря линка за английската мотрисна талига, ще пусна тук.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: pach в 02 Ноември 2018, 10:26:16
 bg&flag
Митко, да оставим нещо и за конструктора.
Въпрос на интерпретация. Ето талига с червяка най-горещите:
(http://www.nigellawton009.com/100_1506.JPG)

(http://www.nigellawton009.com/100_1508.JPG)

Или така
(http://www.bec-kits.co.uk/Photos/Trucks/photot34.jpg)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 02 Ноември 2018, 10:42:34
Nenchev, събрах малко снимки на закрепване. Първо оригинални от Роко. Снимките са от различни локомотиви, но на всичките талигата се захваща на една пъпка (някои слагат винтче на това място) посредата към рамата.
Талигата:
(http://picbg.net/u/62092/62874/879634.jpg)

И рамата
(http://picbg.net/u/62092/62874/879636.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879637.jpg)

Тази е защипана почти по същия начин.
(http://picbg.net/u/62092/62874/879635.jpg)

И малко самоделки. Тук въобще няма централен болт, но според мен много лесно можеш да си ги направиш на принтера.
Тук моторната част е хваната за рамка с блендите. Отстрани има два дъговидни прореза. В рамата има две дъги отстрани и цялата талига се върти в тях.
(http://picbg.net/u/62092/62874/879629.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879630.jpg)

Тук пък талигата само се опира от четирите страни. Отпред и отзад в дъговидни ограничители, отстрани с тези уши кошът е стъпил на талигата.
(http://picbg.net/u/62092/62874/879631.jpg)

И друг вариант
(http://picbg.net/u/62092/62874/879632.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/62874/879633.jpg)

И накарая, но без снимка. Напречно на талигата може да извиеш една висока дъга, над предавките (и мотора), и в центъра с един болт да подпреш коша, също с такава дъга. Въобще варианти много.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: pach в 02 Ноември 2018, 11:11:58
(https://www.dm-toys.de/dateien/shop/produktfotos/tsugawa2017/TGW_TU-DEKI1.jpg)

Намерих "английската" талига.
Тази е по-малка ( за трамваен модел), но принципа е мотора зацепен директно
с червяка за колооста. Казват се официално "аксиални моторни талиги"!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 05 Ноември 2018, 00:00:22
Супер сте, колеги ! (ако ми позволите да Ви наричам така)...

Едно видях и със сигурност ще го направя - червяците навсякъде са месингови.  Най-вероятно големия шум се получава и от пластмасовите червяци...Остава да изчакаме Чайна Поуст Еър Меил и да видим резултата...

Иначе ми се върти нещо такова в главата:

(http://media.snimka.bg/s1/6282/038807908.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Сaprycorn в 05 Ноември 2018, 01:07:14
Неприятният шум не се дължи на пластмасовия червяк, а на големият брой предавки, които се движат с високи обороти. Затова горещо се препоръчва червякът да е монтиран върху оста на двигателя, за да може всички следващи предавки да се движат на ниски обороти. Дано съм се изразил правилно.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 05 Ноември 2018, 07:31:49
Дори бих казал че "хубавите" задвижвания са с пластмасови червяци. Дори и на снимките (моите) по-горе метални са на стартовото Роко 215 и на Пико от преди 1990. Пластмасовите не само са по-безшумни, но и се въртят с по-малко съпротивление. За износването им - имаше в един сайт снимки какво става след хххх часа работа, износването, даже изяждането е във втулките на червяка, аксално, но не и в зъбните колела от съвременни пластмаси.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 05 Ноември 2018, 18:45:25
Във връзка с идеята за двуцветни те светодиоди се сблъскваме със следния проблем:. Понеже стабилизатори на напрежение обръща полюсите преди стабилизирането, как точно е решен проблема с общия край...в смисъл,  по 2 жици се подават + и - за напред и по други две за на зад.  Няма общ минус... :blink:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 05 Ноември 2018, 18:58:25
Декодерите са с общ плюс, дори и да го правиш само за аналогово не е зле пак да са с общ плюс, а не с общ минус.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 05 Ноември 2018, 20:48:27
Уф...сега трябва и платката да си пре-инженирам...това ЖП моделизма било строго специфично.,..  мислех си, че можело да се импровизира...

Нищо, ще се пробвам...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: svetljjjo в 05 Ноември 2018, 21:04:33
Off-Topic:
Понеже стабилизатори на напрежение обръща полюсите преди стабилизирането,

Аз това не го схванах не знам mitko0888 как го разтълкува  ;D

Кво имаш предвид как да светят светодиодите в зависимост от посоката на движение ли или ?
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mitko0888 в 05 Ноември 2018, 22:28:45
Цитат на: svetljjjo link=topic=5123.msg113439#msg113439 date=1541444673
Off-Topic:
Понеже стабилизатори на напрежение обръща полюсите преди стабилизирането,

Аз това не го схванах не знам mitko0888 как го разтълкува  ;D

Кво имаш предвид как да светят светодиодите в зависимост от посоката на движение ли или ?

Не съм го разтълкувал. Пуснах си го покрай ушите. Ама видях един общ минус, и написах плюс.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: dred77 в 05 Ноември 2018, 23:52:55
 По въпроса с диодите , Митко има /според мен де/ на предвид ,че ще е по-лесно да се ползват такива:https://www.aliexpress.com/item/bicolor-biocolor-smd-0603-1615-led-diode-red-warm-white-color/32857224343.html?spm=2114.search0604.8.39.54a43a6dRUTnGO (https://www.aliexpress.com/item/bicolor-biocolor-smd-0603-1615-led-diode-red-warm-white-color/32857224343.html?spm=2114.search0604.8.39.54a43a6dRUTnGO) , отколкото тези които бях постнал по напред в темата , понеже декодерите подават постоянен + и управляват с -/как то е в доста устройства понеже е по-лесно управлвнието с маса/. На онези 2мм трябва да им се инвертира поляритета и е по сложно.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: svetljjjo в 06 Ноември 2018, 00:59:57
хубави са тея диоди ама смд и то с по два извода на страна те трудно се запояват дори когато са само с по един диод в корпус а пък два и с отделни изводи трябва да си добър с поялника  ;D
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: dred77 в 06 Ноември 2018, 08:16:36
 
Цитат на: dred77 link=topic=5123.msg113441#msg113441 date=1541454775
На онези 2мм трябва да им се инвертира поляритета и е по сложно.
За всеки диод по два такива транзистора :(http://iamtechnical.com/sites/default/files/12a02ch-tl-e-transistor-as-a-switch-pnp_0.gif) примерно.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 12 Декември 2018, 21:01:02
Знаехте ли, че мотриса 19, освен в БДЖ се е ползвала и в NMBS - Белгийските железници.  Аз лично не знаех докато не се свързаха с мен от един белгийски жп клуб.  Та, изпратих им на хората една мостра - такава, каквато показахме в КЖМ - София и която беше сериозно разкритикувана и "оаканана"...  Хората взеха, та я харесаха - въпреки, че е шумна, няма много детайли и има отклонения от реалността в рамките на милиметър - два.
И това не е всичко - взеха, та си поръчаха още 12.

Написах всичко това като оправдание, защо не се случва нищо по корекциите на дизайна - просто напоследък сме доста заети да направим сетовете за Белгия, където се оказва, не са толкова придирчиви...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: mgirginov в 12 Декември 2018, 21:54:49
Е, това вече си е чист упрек /да не използвам друг по-остър термин/ към нас – тези, които смятаме, че един модел е достоверен и истински, ако е мащабно верен, детайлно верен и пълен, цветово верен и най-вече КАЧЕСТВЕНО направен. Но, извинете ни, критериите са ни такива – просто, приемаме хобито си сериозно...
Има една приказка: „За всеки влак си има пътници“ - явно си намерихте пътниците..
Явно, нашите мнения, приятелски съвети и очаквания наистина да реализирате огромния си потенциал, нямат значение за групата ви...
Жалко..
Нищо лично.
Поздрави
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: zazo в 13 Декември 2018, 00:56:23
Всичко се повтаря.

Слави преди време беше пуснал нещо в тоя дух. От сорта на, знаете ли колко OBB 2020 съм пратил в Австрия и колко БДЖ 04 съм направил за България? Давам пример с него, защото се познаваме и се надявам да не ми се разсърди.

Още тогава се зачудих за тоя парадокс и защо самия аз се колебая да си поръчам една 4-ка след като е любимият ми локомотив, а някакви австрийски чичковци ги хапват като топъл хляб.

Едва тая вечеr ми светна що. Истината, е че нашите железници и съответно моделите за чужденците са някаква екзотика. Включително и техните местни аналози. За 2020 в австрия знаят една шепа хора. Тая белгийска мотриса дето е като нашата също не я намирам лесно. Демек пак екзотика. Затова и за тях модел с почти задоволително качество не е проблем. Пък и може да се изфука, с екзотичен ръчно изработен модел.

Да де, ама 04, Шкодите, Чамугите тук за нас не са екзотика, а основна част от железницата ни. И поне аз искам ако имам модел на някой от тях, да е поне на нивото на останалите ми модели. Хем да изглежда добре, хем да мога го спукам от каране. Ако въпросът е да е някакъв модел, то и сам мога да си го направя. С 04 съм се захващал 3 пъти и всеки път го добутвам до един етап дето виждам, че ще стане, но крайния резултат ще е неудовлетворителен и дотам.

Ако идеше реч за OBB 1044/SNCB 59, дали щяха да налитат така австрийците/белгийците?

В крайна сметка никой не е пророк у дома. А тая бегийска мотриса така и не я намерих коя тяхна серия е.
Айде със здраве.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: bdz43r в 13 Декември 2018, 03:27:41
Няма как да намериш коя серия е белгийската мотриса, защото освен нашата друга такава няма и не е имало.
Аз разбрах, че нашата мотриса е била в Белгия преди да дойде при нас. Това е възможно, защото все пак ние сме я купили цели 5 години след произвеждането ѝ. Това е още една причина да нямат особени претенции за точност и детайлност - мотрисата е била там за кратко преди 60 години.
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 13 Декември 2018, 09:12:55
Цитат на: mgirginov link=topic=5123.msg113816#msg113816 date=1544644489
Е, това вече си е чист упрек /да не използвам друг по-остър термин/ към нас – тези, които смятаме, че един модел е достоверен и истински, ако е мащабно верен, детайлно верен и пълен, цветово верен и най-вече КАЧЕСТВЕНО направен. Но, извинете ни, критериите са ни такива – просто, приемаме хобито си сериозно...
Има една приказка: „За всеки влак си има пътници“ - явно си намерихте пътниците..
Явно, нашите мнения, приятелски съвети и очаквания наистина да реализирате огромния си потенциал, нямат значение за групата ви...
Жалко..
Нищо лично.
Поздрави

Не, не е упрек... Всяка критика към даден модел го прави малко по-добър, ако на разработчика (моя милост) му се занимава.  Истината е друга - кокошката като снесе едно яйце и почва да кудкудяка, та целия стопански двор да разбере....Така и при мен - понякога егото надделява и почвам да кудкудякам....Фукнявежа ми идва повече, понякога, но работя по въпроса, усилено!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 13 Декември 2018, 13:11:09
Сега малко по същество...Ето всички елементи за мотрисата, които се купуват и не са 3D изработка:

(http://3dppro.eu/store/products/1544689707/cover.jpeg)

п.п.  Мисля, че съм пропуснал още 6 винтчета за закрепването на рамата към кожуха.

п.п. 2 Още умуваме с Тошко коя технология за стъклата да изберем - прозрачен фотополимер или рязане и дълбане на плексиглас...  Втория вариант не ми харесва, защото нямам 3D фреза все още и ще трябва да ги поръчвам някъде да ми ги режат, което ще "опорочи" модела - за нас, де.  Иначе плексиглас технологията си е супер!
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Krasi Tankista в 07 Юни 2020, 10:25:00
Филмчета:
https://www.youtube.com/watch?v=VvUo1QYtblQ
https://www.youtube.com/watch?v=8pBfQH2C0nE
https://www.youtube.com/watch?v=zI4vifHdbWg
 bg&flag

Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 15 Юни 2020, 21:31:29
https://youtu.be/r5UvOToD9B8 (https://youtu.be/r5UvOToD9B8)

 :blind:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Mironista в 16 Юни 2020, 00:18:41
 :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 19 Юли 2020, 17:45:08
Малко заигравка с 3 мм месинг за рама и моторна талига от неръждаема стомана:

(http://pi-models.com/store/products/1536766363/files/ram_v12.jpg)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: toniemi в 19 Юли 2020, 22:54:59
Цитат на: Nenchev link=topic=5123.msg119353#msg119353 date=1595169908
Малко заигравка с 3 мм месинг за рама и моторна талига от неръждаема стомана:

(http://pi-models.com/store/products/1536766363/files/ram_v12.jpg)

Браво!
Продължаваш да твориш..... :hi: :hi: :hi:
Очаквам новини и за  ДГКу - "Лимончо"
 :good: :good: :good:
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 26 Юли 2020, 19:36:22
Ето ги и тестовете.  Нивото на шум е значително по-ниско.  Луфтовете се оказват голяма работа...

https://youtu.be/qlddFoIKXvo (https://youtu.be/qlddFoIKXvo)
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: Nenchev в 26 Юли 2020, 21:32:19
Цитат на: toniemi link=topic=5123.msg119354#msg119354 date=1595188499
Браво!
Продължаваш да твориш..... :hi: :hi: :hi:
Очаквам новини и за  ДГКу - "Лимончо"
 :good: :good: :good:

Понеже се амбицирахме да постигнем ниски нива на шум и правихме много опити и експерименти.  Изключихме варианта на директно зацепване на двигателя към колооста - създава други неудобства, особено в аналогов режим.  Накрая стигнахме до решението - трансмисията е от неръждавейка.  Увеличихме и броя на зъбите на моторното колело - от 8 на 10, което увеличи и скоростта.  Стоманената трансмисия, от друга страна дава и допълнително тегло.  Остава да пристигнат новите зъбчатки и ще тестваме...
Титла: Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
Публикувано от: toniemi в 26 Юли 2020, 23:41:13
Цитат на: Nenchev link=topic=5123.msg119379#msg119379 date=1595788339
Понеже се амбицирахме да постигнем ниски нива на шум и правихме много опити и експерименти.  Изключихме варианта на директно зацепване на двигателя към колооста - създава други неудобства, особено в аналогов режим.  Накрая стигнахме до решението - трансмисията е от неръждавейка.  Увеличихме и броя на зъбите на моторното колело - от 8 на 10, което увеличи и скоростта.  Стоманената трансмисия, от друга страна дава и допълнително тегло.  Остава да пристигнат новите зъбчатки и ще тестваме...

Супер!
Качественните неща го изискват!
Задвижването с моторче дириктно към колоос,пасва само на двуосни платформи.
Опитите с луфтовете и нерезониращи материали ще доведе до желаната безшумност.
 :hi: :hi: :hi:
С нетърпение чакам резултати!