Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Готов е първият локомотив от договорените по ПВУ

Първият договор, който беше подписан по Плана за възстановяване и устойчивост в България, е между Министерството на транспорта и русенската фирма за производство на локомотиви "Експрес Сервиз". Само пет месеца след сключването на контракта е готов първият локомотив и министър Гвоздейков е поканен в Русе да си го получи.

Безплатни сайтове за запознанства за 50+ (Вижте тук)
Запознанства | Търсене на реклами
Става дума за обществена поръчка за производство на маневрени локомотиви, която бе на стойност 21 милиона лева, но някак завишена не двойно, а десетократно, като разликата трябваше да се плати от българските данъкоплатци.

"Имаше широк отзвук на тази поръчка. Това беше първата поръчка по Плана за възстановяване. Ние много остро възразихме. Медии и цели социални групи подеха това наше възмущение, че това е една никому ненужна усложненост на техническите параметри, заради която българският данъкоплатец щеше да плати около 200 млн. лв. повече отколкото по принцип трябва да се плати за това нещо. Като казвам медии - имам предвид БНР и предаването "Нещо повече". Включи се депутатът Димитър Найденов от Бургас. Имаше серия въпроси в НС в тази връзка, на която тогавашното Министерство на транспорта не можа да отговори. Новото министерство вече раздели процедурата на два лота. Така се стигна до тук - че ние вече произвеждаме локомотивите от единия лот", обясни Цветелин Колев, управител на единствения завод за производство на локомотиви в България, цитиран от БНР.

След тази намеса на Радиото и депутата Найденов Министерството на транспорта променя условията към първоначалните, макар че разделя поръчката на два лота. Защо го прави все пак не е много ясно, но екипът на русенската фирма успява да се класира за първия лот и да сключи договор за производство на девет локомотива. Единият вече е готов, а другите са на линията, министърът може да ги види в халето.

"Цената на 1 брой китайски локомотив струва 6 751 000 лв., а един наш струва 1 117 000 лв. Малко по-фрапиращо е - в доклада на оценителската комисия виждаме, че предлагана цена за планова поддръжка за 1 отработен ден при тях е 5256 лв., докато ние сме предложили 80 лв. Тази разлика вече е доста фрапираща и това говори за нещо. Този участник беше дисквалифициран - китайската компания я дисквалифицираха".

След като китайската компания, която е предложила десет пъти по-високи цени, е дисквалифицирана, все още не е ясно кой ще произведе другите девет локомотива, но да речем, че е въпрос на правителство и време. В същата минута френските железници поръчват на русенските инженери 15 локомотива за техни нужди - явно нашата стока в случая е качествена.

Все пак слизаме с Цветелин Колев в производственото хале, за да видим това, което майсторите са изработили. И готовият е там, стои редом до друг, който ще замине за Англия и след него е трети, в момент на модернизация, след която разходът му на гориво ще спадне с четири пъти и ще се движи по българските железни пътища.

Ние ще поддържаме локомотивите за следващите 15 години, отбеляза също Колев.

Първият резултат от Плана за възстановяване и устойчивост може да се види и да се пипне и в това е смисълът на тези средства, които европейският и национален бюджет отделиха за модернизацията на живота ни.
3
Чудесно е станало!!!! Какъв мащаб е Н0 или ТТ???
4
 :hi:
Дааа, някои отдавна са в 21век.
А ние май не можем да излезем от ранния 20-ти век...
Благодаря момчета! :drinks:
Дааа....а други подготвят това:
https://businessnovinite.bg/tehnologii/nasa-iska-da-napravi-parvata.html
 :scratch_ones_head:
6
The device is called TEDS, it will activate when triggered by a magnetic sensor located 200m from the device. TEDS is located at the entrance to Tegalluar station from Halim, its function is to capture the train's undercarriage to detect foreign objects.

Устройството се нарича TEDS, то ще се активира, когато се задейства от магнитен сензор, разположен на 200 метра от устройството. TEDS се намира на входа на гара Tegalluar от Halim, неговата функция е да заснема ходовата част на влака, за да открива чужди предмети.

https://www.linkedin.com/posts/khaled-daher-88312949_railway-detection-sensors-activity-7194282918737854464-uAg7?trk=public_profile

https://en.lusterinc.com/imaging/solutions/tfds.html

гуууугъл:
Системата автоматично придобива и анализира изображения на движещи се части на EMU, спирачни елементи, окачвания на ходова част, връзки на куки, странични прагове, талиги, протектори, джанти и т.н. и извършва градирана аларма за необичайни изображения. Използва се за подобряване на откриването и необичайно ранно предупреждение за състоянието на части от високоскоростни EMU по пътища и станции на дълги разстояния, подобряване на качеството на операциите по поддръжка, инспекция и ремонт на работните групи на превозните средства.




7
Цитат на: pach link=topic=368.msg125260#msg125260 date=1717953355
От Индонезия! Някои знаят ли какво е това?
https://youtube.com/shorts/m3TFv7dzMJg?si=tifcUnJWwMpMZEE5



Не знам, мога само да предположа, че са някакви датчици, които са защитени от дъжд и слънце (и/или кражби?) с капаци, които се отварят при наближаване на влак.


Иван
8
От Индонезия! Някои знаят ли какво е това?
https://youtube.com/shorts/m3TFv7dzMJg?si=tifcUnJWwMpMZEE5

9
Faller Car System / Re: Ето това вече е хубаво
« Последна публикация от Adrian - 31 Май 2024, 10:01:31 »
https://www.youtube.com/watch?v=-7VYErogUvg

Някой е написал, че веднага се е качил на самолет за Хамбург и 3 дена тоял до новата секция
10
Faller Car System / Re: Ето това вече е хубаво
« Последна публикация от IvanC - 31 Май 2024, 04:35:27 »
Цитат на: pach link=topic=794.msg125257#msg125257 date=1717005949
Не е точно Фалер кар, но пък е от Миниатюрленд:
https://youtube.com/shorts/Bl0etVsmYr4?si=S13C6w6SfJ-G-WsX
Иначе в канала им има няколко клипа от повече от година, как конструираха и сглобиха колите и трасето в Монако!

В какъв мащаб е това, че успяха да съберат и звукови декодери в количките!

:on_the_quiet:

Иван
Страници: [1] 2 3 ... 10