RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: VaCo в 25 Ноември 2008, 11:43:10
-
Здравейте,
Слушам доста добри отзиви за новия релсов път на Tillig в H0, дори тук във форума имаше хвалби по техен адрес, та реших да ги ползвам в бъдещия си макет. Обаче възникнаха някой въпроси, които не можах да реша дори след дълго ровене из нета, затова ще ги задам тук:
1.Само флексове ли се предлагат с „бетонни” траверси ?
2.Какъв е цветът на траверсите при стандарните и сглобяеми прави и криви ?
3.Сглобяемите стрелки комплектовани ли са с релсов профил или той се купува отделно ?
Моля ако някой има детаилни снимки или линкове към такива да ги сподели.
-
1. Не са само флексове... има и прави... ако не се лъжа и криви с бетонни.
2. Цветът си е кафяв.
3. Какво разбираш под релсов профил? В комплекта има траверсите и релсите... като релсите при стрелките се режат в зависимост какво искаш да правиш (лява или дясна и т.н.)... в общи линии са си пълен комплект + малко ръкоделие :D
Иначе pach някъде беше сканирал снимки на почти всякакъв релсов път и там имаше и Тилиг...
-
Цветовете на траверсите са три вида .
Кафяви за дървените , черни за стоманените и мръсно-бели за бетонните.
Сглобяемите стрелки са готови комплекти - траверси , отрязани и огънати релси (Т-профил) , електросъединителните пластинки за тях и инструкция за сглобяване .Мисля че от тях има и при Жоро.
В комплекта не влизат проводници и самото задвижване.Нямат и "имитатора" превключващ ги като ръчна стрелка .Стават всякакви задвижвания за стрелки (въпрос на монтиране ;)) .
Всички релси - и флексовите и обикновенните на Елит са с траверсите в цвета. Има и за самостоятелно сглобяване.
По-подробно виж по темата "начални стъпки на макета на XRISTO" или нещо такова в раздел "помощ при макетиране" - там са сканираните страници от каталога на Конрад за този сезон 2008/2009 г.
-
Ами тия двете на Тилиг дето бяха в нас не бяха отрязани еле па огънати...
Гънеш траверсите (доста са гъвкави) в каквато форма искаш и после режеш по около 1мм за да компенсираш кривината в съответната посока.
-
Аз описах пък тези при Жоро които съм виждал със траверсна скара съответно в ляво или дясно - явно има от всички модели , каталога ги изброява...
;D
-
Жоро да каже, или най-добре да се види в каталога, явно наистина има няколко разновидности.
-
Каталога на Конрад го имам, но там никъде не видях опции за цвят. Би трябвало различните цветове да имат отделен код.
-
Аз за стрелки не съм сигурен, че има с бетонни траверси, ама може и аз да се лъжа...
-
Мисля, че няма стрелки с бетонни траверси.
-
Трите вида траверси съм писал че са за релсите...
Стрелките са си само с дървени (май).
Цветовете са сигурни защото имам и от трите вида траверсни скари ...(за релси)
Отделен код са различните видове артикули но не и по цветове.Цветовете са под подразбиране...от Тилиг се стараят да задържат челни позиции в продажбите (и го правят) и за това са най-близко до прототипите.От този сезон май пускат и нещо като гео-лайн на Росо - на пластмасова баластрова призма с имитацията на баластра...ама понеже по навик съм консервативен на тая тема (пък те вече въобще не резонирали ...) не съм се интересувал от тях . В каталого имат цяла страница отредена...
Жоро също може да сподели някой неща...
-
Стрелки с бетонни траверси няма.Има изискване за еластичност, каквото при бетонните траверси няма.Затова се строят само с дървени.
-
Има! Ето и снимка от подновяването на железния път по трета главна жп линия между Долно Камарци и Мирково, където са положени стрелки с бетонна траверсова скара:
http://bgrail.info/site/picture.php?width=1024&height=768&pic_id=2613
Друго място - гара Роман по втора жп линия:
http://bgrail.info/site/picture.php?width=960&height=1280&pic_id=167
Само да поясня, че тези стрелки са за скоростно движение и за целта са със специална сърцевина, език и т.н. и почти не се усеща преминаването през тях.
Но това се отнася само за истинските железници. При моделните няма с бетонни траверси със сигурност.
-
Защо пък Елит?!Те са по-скъпички от Стандарт. ???
-
Лично според мен това е най-добрият релсов път, произвеждан за момента - изключително качествен и реалистичен.
Елит, защото са по-качествени и по-добри от Стандарт. Затова са и по-скъпи.
Но Жоро май е най-компетентен по темата. Той по-добре да изкаже мнение.
-
Стандарт не са ли и Код 100, а Елит Код 83 ? Ама тука вече ептен си гадаем де ;D
-
Стандарт не са ли и Код 100, а Елит Код 83 ? Ама тука вече ептен си гадаем де ;D
Точно така е, стандарт са 100, а елите 83.
-
Значи на елите "тракат" старите локове по траверсите? ::)
-
Не мисля, но без тестове с конкретните локомотиви нищо не е сигурно. Не една от сбирките Васко от Пловдив беше донесъл първия си локомотив и при движение по модулите на тия, които бяха с релси на тилиг не тракаше, а с роковските тракаше, а и едните и другите са код 83. Също така тука някъде във форума имаше инфо с кои локове на старото пико има проблем, щото не всичките тракат, дори при код 83.
-
Инфото бе от Жоро към Христо , ама той нещо изфирясал...
;D ;D ;D ;D ;D
-
А-а-а-а,не съм изсфирясал, а просто там питах за Роковските, а тук става дума за Тилиг. :P
-
Мдам...изпари ми се желанието да съм чак толкова реалистичен с макета си.Най-евтините релси на "Елит" са по 3 и нещо, а стрелките по 40 лева.Че то за по-интересно макетче ще ми трябват 2 бона за релсов мат'рял, баси!Ще си остана на "Сандарт" - там една баузатц стрелка е по 16 кинта,а релсите средно по 1.20 , доста по-поносимо,а и не вярвам да са 3 пъти по-лоши от "Елит" макар и 3 пъти да са по-евтинки. ::)
-
Значи от това, което съм видял досега като ресли Тилиг определено си заслужават всеки лев. Като компромисен вариант обаче аз избрах Пико А глайс. Също много добър вариант, цена/качество са релсите на Пеко (имам няколко прави), само дето не са особено популярни по наще ширина, но по интернет можеш да си поръчаш всичко
-
Пеко съвпадат ли с Пико? ???
-
очевидно се различават с една буква ;D
-
А-а-а-а,не съм изсфирясал, а просто там питах за Роковските, а тук става дума за Тилиг. :P
Кодовете определят размерите на профила а не фирмата производител , тоест код 83 си е еднакъв и за Пико , и за Тилиг ,Роко и Пеко... ;)
Стандарт или Елит на Тилиг са добре , както казва Зазо - струват си всеки лев , бил той 1,2 или 6,0 на бройка...
Пико и Пеко също са хубави , но разправят че пластмасата им не е много читава и след време съвсем се удървяла...ама не знам - аз съм с Тилиг ...
;D ;D ;D
-
А-а-а-а,не съм изсфирясал, а просто там питах за Роковските, а тук става дума за Тилиг. :P
Кодовете определят размерите на профила а не фирмата производител , тоест код 83 си е еднакъв и за Пико , и за Тилиг ,Роко и Пеко... ;)
Да ти кажа честно Pach, и аз имах подобни подозрения, но ти си първият, който обобщава това, нещо не съм ли го прочел някъде - не го приемам само по подозрения за факт.Ето че научих още нещо.Благодаря! :)
-
:-[ :-[ :-[
...ами това са очевидни неща за всеки , и когато някой пита , ние от глупост го премълчаваме , по презумция че щом го знаем и всеки го знае...
Това се получи и при цифровото управление - никой не ми обясни елементарни неща , та четох като изоглавен по чуждите сайтове...не че сега много знам , но поне съм си поръчал първото такова... :P
Така навремето учителката ми по математика ни обясняваше някой задачи - "тук ученици извършвате познатите действия (ама само на нея познати ;)) и получавате този резултат "
- пък ние гледахме тъпо и я карахме по три пъти да ни го обяснява , докато обясни и "познатите" действия в подробности.
;D
-
Ицо, МНОГО по-евтино ще ти излезе , ако работиш с флексита ! Така само стрелките ще ти'товарят' сметката , френде ;)
-
Верно , верно - аз самият само такива си купих за сглобяване.
Е има един незначителен проблем - криви ще имаш само ако ги фиксираш , тоест на макета , пък правите се правят прави с мерене и опънат канап :P
Но пък цената е такава , че си струва...
Чакам новогодишните празници (свободно време бол) та да си спретна два три завоя от флекса , временно залепени на картон , че да си потъркалям и аз влаковете на новите релси... ::)
-
Опасявам се дали ще се справя, а и не ги знам доколко са реалистични.Но сериозно се замислям за един такъв прът,с който да си правя изравнителни релси.Ако има пък при Жоро в наличностх бих взел един да потренирам само.А дали наистина има при Жоро? ???
-
http://www.morop.org/en/normes/index.html ето това е линк към нормите на МОРОП виж NEM 120 там са указани видовете профили на релсите и съответния код ;)
-
Опасявам се дали ще се справя, а и не ги знам доколко са реалистични.Но сериозно се замислям за един такъв прът,с който да си правя изравнителни релси.Ако има пък при Жоро в наличностх бих взел един да потренирам само.А дали наистина има при Жоро? ???
Абсолютно същите са като твърдите - по реалистични няма.Разликата е , че флексовете са с гъвкави траверси защото им липсва по една част от скарата под самият профил , на разстояние - през траверса , което позволява да се огъват .
Всъщност това ги прави даже по реалистични от твърдите , тъй като на истинският железен път нямаш под профила , м/у траверсите връзки , което съществува при моделните , откакто се правят фабрично.
Казвам фабрично , защото американци , англичани и поляци са луднали да си купуват само профилите (а руснаците си правят и домашни машинки за изтегляне на "Т" -профили) , та траверсите и съответно траверсните скари сами си ги правят - те тогава са си пълно копие на истинският железен път.
;D
-
Те туканка два линка за самоделно производство на релсов път...
http://www.westportterminal.de/howtoscrturnouts.html
http://www.scalefour.org/history/mrc8/Pt8.htm
ама не са на тилиг (малко офтоп...) ;)
-
Пацо, жив да си! На този сайт бях попаднал случайно преди време (от линк на линк) и забравих да си го запиша, а после се скъсах да го търся и нъцки.
-
Тоя вторият е на англиска асоциация на мащаб 1/76 , като тия манияци си правят и колосите сами - но пък е поучително да се разходиш из него.
-
http://www.youtube.com/watch?v=FF8YIH160hA&eurl=http://www.westportterminal.de/switchstands.html&feature=player_embedded
от самоделките... ;D
http://ru.youtube.com/watch?v=7Geob8ivh7U&NR=1