RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: zazo в 28 Ноември 2008, 15:17:29

Титла: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 28 Ноември 2008, 15:17:29
Идеята ми е да си направим списък с модели, които се произвеждат и могат успешно да бъдат конвертирани в български машини, пресен пример е 50-тицата на Владо. Там където имаме съответсвие при истинските серии, нещата са ясни: БР50, 52, 42 и т.н.
По-интересно би било, какъв модел би могъл да се ползва за преправянето му на наша 01, например. Не може да няма някой доста близък немски роднина, нали е от времето на стандартизираните локомотиви
Чувал съм за конвертиране на 41-ца в наша 01, но доколко е удачно? Най-добрия вариант ли е това?
Титла: Re: Преправянена модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Vlado в 28 Ноември 2008, 15:25:24
Немска "Людмила" в наш Седмак! Май и с това в близко бъдеще ще ви изненадам, щото на там вървят нещата... ;D
Има разлики, но могат да се префасонират Людмилчоците и да се доближат до нашите дедовци-седмаци.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Naskoni в 28 Ноември 2008, 16:02:15
Айде, откога чакаме тази машина начело на БДЖ вагоните ти? Не само снимки, а и клипове да направиш, че youtube.com чака...  ;)
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Сaprycorn в 28 Ноември 2008, 16:05:55
Хубава тема отвори Зазо, над тази тема размиШлявам от около 15 години. Въпросът е до колко могат да се правят компромиси с едни или други детайли, параметри и мерки. Като пример немският 41 и българският 01 се различават по дължината между буферите, диаметъра на двигателните колооси, междуосията, тендерите са съвърШено различни модели, доста разлики в котлите (разположението на парните и питателни домове, както и пясъчниците), разлики в големината на крилата, както и много други разлики като водни и кнорови помпи, инжектори и т.н.
 След всичко това, резонен е въпроса дали си струва бастисването на 41ца (все пак 41цата осигурява достойно място в хоби-елита на нейният притежател ;) ;) ;)), за да се преправя на БДЖ 01 (която при всички случаи Ште бъде само приблизително подобие на 01)
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 28 Ноември 2008, 16:13:26
Аз за седмицата имам колебания по кой път да тръгна. Дали пиковска 130-ка да преправям (по-лесно ми се вижда), или някаква друга 132/232. Ех колко хубаво щеше да е да се произвеждаше и 131.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 28 Ноември 2008, 16:22:39
Цитат на: caprycorn link=topic=1030.msg13946#msg13946 date=1227881155
Хубава тема отвори Зазо, над тази тема размиШлявам от около 15 години. Въпросът е до колко могат да се правят компромиси с едни или други детайли, параметри и мерки. Като пример немският 41 и българският 01 се различават по дължината между буферите, диаметъра на двигателните колооси, междуосията, тендерите са съвърШено различни модели, доста разлики в котлите (разположението на парните и питателни домове, както и пясъчниците), разлики в големината на крилата, както и много други разлики като водни и кнорови помпи, инжектори и т.н.
 След всичко това, резонен е въпроса дали си струва бастисването на 41ца (все пак 41цата осигурява достойно място в хоби-елита на нейният притежател ;) ;) ;)), за да се преправя на БДЖ 01 (която при всички случаи Ште бъде само приблизително подобие на 01)

Аз за тая конверсия само съм чувал, но и на мен разликите са ми малко в повече. Много се чудя, ама ми липсват познания и информация, за БДЖ 05 няма ли какво да се използва.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Сaprycorn в 28 Ноември 2008, 16:27:30
Може да се използва 03, но резултатът няма да бъде задоволителен, тъй като разликите между 03 DR и 05 БДЖ са толкова големи, колкото и при 41/01
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: lubomir в 21 Май 2009, 20:58:13
А, що спряхте да пишете? С горните две машини не се свършват вариантите. Аз например се сдобих с две 89-ки на ривароси, едната от които, е абсолютно копие на 47-05.

Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 22 Май 2009, 09:40:32
То аз темата я отворих, за серии които нямат точни аналози при немските машини, такива са и двата варианта дето сме обсъждали. Иначе за другите Ясен беше така добър да даде точна информация преди време:

http://www.railwaypassion.com/?cid=164&spid=55 (http://www.railwaypassion.com/?cid=164&spid=55)

За дизелите доколкото знам варианти има за:
04 (така и не пусна снимки да го видим това чудо):
http://www.mse-modellbahnen.at/Produkte/2020.html (http://www.mse-modellbahnen.at/Produkte/2020.html)
(http://www.mse-modellbahnen.at/Produkte/Probilder/2020.jpg)

06 румънския лок
http://www.trenulete.ro/index.php?ml=32&src=graph/proiecte/BDZ/BDZ1.jpg (http://www.trenulete.ro/index.php?ml=32&src=graph/proiecte/BDZ/BDZ1.jpg)

07 тука варианти бол

52 V60 на Piko или Gutzold

За електровозите нямам идея, щото са ми най-малко интересни.

Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: lubomir в 22 Май 2009, 09:59:26
Четворката "втасва" вече доста време наистина. Проблема е, че не можах да намеря най-добрия начин за изписване на белите линии. Всички ми даваха идеи, които или не ми допадаха или не бяха удачни. А компромиси не искам, тъй като и без това до момента ми струва доста пари. Вече имам идея и технология как да го направя, и в момента чакам съответните бои. Да се надяваме че до няколко месеца ще е готова, макар че май ще започвам едно строителство.... което като нищо ще ми глътне всичкото свободно време за поне 1г напред :(
Живи и здрави да сме.
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 22 Май 2009, 10:17:53
Аз и на пердпремиерни снимки ще се радвам, но ако не искаш да я показваш преди да е готова те разбирам напълно. В тая връзка се сетих, че забравих да спомена Тони като източник на БГ кошове, но той и сам се грижи добре за своята слава  :good:.

На мен ми е голям мерак за правене на БГ машини, но пусто никакво време не остава. 4-5 лока чакат за преправяне, а съм почнал само един, но вече му се вижда края, макар че се понааках малко точно преди финала.
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Сaprycorn в 26 Август 2009, 04:51:01
Цитат на: zazo link=topic=1030.msg13936#msg13936 date=1227878249
Идеята ми е да си направим списък с модели, които се произвеждат и могат успешно да бъдат конвертирани в български машини, пресен пример е 50-тицата на Владо. Там където имаме съответсвие при истинските серии, нещата са ясни: БР50, 52, 42 и т.н.
По-интересно би било, какъв модел би могъл да се ползва за преправянето му на наша 01, например. Не може да няма някой доста близък немски роднина, нали е от времето на стандартизираните локомотиви
Чувал съм за конвертиране на 41-ца в наша 01, но доколко е удачно? Най-добрия вариант ли е това?
Преди няколко месеца писах, че е почти невъзможно да се направи БДЖ серия 01, но наскоро имах възможност да сглобя един тендер на BR 02 (REVEL), и установих огромна прилика с тендерите на наШите серии 01 и 10 (само доставките от 1930 и 1931 година). Това са тендери с четири колооси, от които само предните две са в талига, а задните са лагерувани в главната рама. Такива тендери у нас имат първите 13 броя от серия 01, и първите 10 броя от серия 10. Тендерът на немската BR 02, освен в разположението на талигите, има голяма прилика и при въглиШтния бункер, единствената разлика с наШите тендери е в задната част на водния резервоар. Другата съвърШенно еднаква част на BR 02 и БДЖ локомотивите, са крилата "ВАГНЕР" - ниски и къси- точно като тези на БДЖ.

И така, за серия 01, доставка 1930 година (това са локомотивите 8002, 8003 и 8004, от 1936 година 01.01; 01.02 и 01.03) трябва да се използва котел от BR 03 (REVEL). При този котел парния дом, пясъчника и питателния дом са разположени точно както при първите 3 локомотива от серия 01.
 За серия 01, доставка 1931 година (локомотиви с номера от 8005 до 8014, от 1936 година 01.05 до 01.13) трябват два котела от BR 41 Piko. От вторият котел трябва да се вземе само звеното, върху което е парния дом.
И за двете разновидности трябва да се монтира допълнително оШте един дом, зад комина, който е с по малък диаметър . Това е парния регулатор за прегрята пара, каквито немските 41 ци нямат.
Ходовата част е от BR 41 Piko, но рамата трябва да бъде скъсена в частта между 4та сцепна колоос и задната талига. Колелата на предната талига трябва да бъдат смемени с по малки, които да отговарят на 850 мм. Такива колела може да се използват от талигите на BR 24, BR 52, BR 64, BR 66 (задна талига), BR 86.
За пътеходно е най добре да се използва това на 41 цата, но трябва да му се изрежат въздуШната и водната помпа (тези на БДЖ серия 01 първоначално са монтирани между димната камера и крилата, така че се виждат само челно).
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: zazo в 26 Август 2009, 10:10:51
Много ценна и изчерпателна информация, както винаги. Благодаря!!!
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: CaLLlo в 26 Август 2009, 14:38:34
Хубава БДЖ-йска тема и безценни съвети!  :good:

Специално за крилата искам да разграничим нещата още отсега:
Германските крила в DRG, големи - тип "Вагнер" погледнати челно, са извити навътре в горната си част към котела, но специфичното при тях е, че тая извивка е постигната с 2 хоризонтални ръба на сгъване,

(http://h1336311.stratoserver.net/bg/pics/2666.jpg)

докато при наще локомотиви тая извивка винаги е постигната с един ръб на сгъване.
Самата германска BR 02 обаче, като много стар анхайтс локомотив и поне в началото е почти като с наши крила на големина и един ръб на сгъване:

(http://h1336311.stratoserver.net/bg/pics/741.jpg)

(http://railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz01.00/loc01.23proba.JPG)

И все пак крила се правят лесно, дори и от подръчни материали,
най-трудното е онова за което говори Ясен!
 :good:
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Сaprycorn в 26 Август 2009, 16:51:35
Добре е, да се мисли в перспектива. Ако изберем втората модификация на серия 01 БДЖ (локомотиви 8005 до 8014, или 01.04 до 01.13 след 1936 година), то нейният котел е НАПЪЛНО еднакъв с този на БДЖ сериите 02, 10 и 46. Така че най добре да се организира производството на цялата тази "фамилия" от БДЖ локомотиви. Разбира се компромис има с диаметъра на сцепните колооси- при БДЖ те са 1650 мм за серия 01 и 02, и 1450 мм за серия 10. При немските локомотиви такива диаметри няма, най близките са 1600 мм (от BR 41) и 1400мм (от BR 43,44,50,52)
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: pach в 26 Август 2009, 17:28:40
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1030.msg27821#msg27821 date=1251294695
Добре е, да се мисли в перспектива. Ако изберем втората модификация на серия 01 БДЖ (локомотиви 8005 до 8014, или 01.04 до 01.13 след 1936 година), то нейният котел е НАПЪЛНО еднакъв с този на БДЖ сериите 02, 10 и 46. Така че най добре да се организира производството на цялата тази "фамилия" от БДЖ локомотиви. Разбира се компромис има с диаметъра на сцепните колооси- при БДЖ те са 1650 мм за серия 01 и 02, и 1450 мм за серия 10. При немските локомотиви такива диаметри няма, най близките са 1600 мм (от BR 41) и 1400мм (от BR 43,44,50,52)

Уффффф, вие в НО поне имате някаква алтернатива, ама в ТТ (поради липса на модели въобще) тези български диаметри са ужасът на моделиста  :wacko: :fie: :swoon:
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Август 2009, 19:08:49
Извода е - зарежете ТТ и минете в H0  ;D
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: TheJackal в 26 Август 2009, 19:50:17
Ето го и батко, дет го чакаме с pach да се появи от бате "Roco": http://www.roco.cc/index.php?id=137&Anfangsposition=0&artikelnummer=36011  :lol:
Титла: Re:Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: pach в 27 Август 2009, 08:30:22
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1030.msg27834#msg27834 date=1251302929
Извода е - зарежете ТТ и минете в H0  ;D
И да станем така "агресивни" като вас?????????
Да си чул някой от нас, постоянно да ви призовава да смените мащаба???
Няма и да чуеш - който е в ТТ е открил "Идеалният мащаб!!!"Но не всеки е "порасъл" за него!!! :haha: :haha: :haha:
 ;D ;D ;D
Титла: ПРЕРАБОТКА НА ЛОКОМОТИВ BR 118 в 04-00
Публикувано от: МАШИНИСТ в 24 Август 2016, 00:38:19
ЗДРАВЕЙТЕ.ГЛЕДАХ КЛИП НА КОЛЕГАТА Ivaylo klimentov , КОЙТО Е ПРЕРАБОТИЛ НЯКАКВА МАШИНА НА 04.ДАЛИ Е ПРЕРАБОТКА НА BR-118 ИЛИ Е НЯКАКВА РЪЧНА ИЗРАБОТКА ПО ЧЕРТЕЖ И СНИМКИ.ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ГОЛЕМИЯ ШРИФТ,НО ИМАМ ПРОБЛЕМ СЪС ЗРЕНИЕТО.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: МАШИНИСТ в 24 Август 2016, 00:44:37
ЛОКОМОТИВА Е НО 1 / 87 И КЛИПЧЕТО Е ДЪЛГО ОКОЛО 2 МИНУТИ.СПОДЕЛЯЙТЕ МНЕНИЯ И ВПЕЧАТЛЕНИЯ
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: МАШИНИСТ в 24 Август 2016, 00:52:08
ЕТО ТОВА Е КЛИПЧЕТО https://www.youtube.com/watch?v=c8Cvn40r6zM
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: daddy_g в 24 Август 2016, 07:49:19
ЛОКОМОТИВА НЕ Е ПРЕРАБОТКА.
МОДЕЛА Е ПРОЕКТИРАН ОТ КОЛЕГА ВЪВ ФОРУМА - ДИМИТЪР СТЕФАНОВ И СГЛОБЕН ИЗЦЯЛО ОТ МЕН.
ЕТО СНИМКИ И НА ДРУГИТЕ:
04 049.3
(http://media.snimka.bg/s1/2936/032116983.jpg?r=0)
04 049.3 И 04 012.1 (ОТ КЛИПА)
(http://media.snimka.bg/s1/3023/032289182.jpg?r=0)
04 045.1
(http://media.snimka.bg/s1/5242/036727054.jpg?r=0)
04 048.5
(http://media.snimka.bg/s1/4670/035583337.jpg?r=0)
04 012.1 И 43 531.3
(http://media.snimka.bg/s1/5110/036463302.jpg?r=0)
SGP 2020.01
(http://media.snimka.bg/s1/5417/037078840.jpg?r=0)
OBB 2020.01
(http://media.snimka.bg/s1/5417/037078837.jpg?r=0)
ОБЩА СНИМКА
(http://media.snimka.bg/s1/5417/037078839.jpg?r=0)
Титла: Re: ПРЕРАБОТКА НА ЛОКОМОТИВ BR 118 в 04-00
Публикувано от: Mixy в 24 Август 2016, 13:10:45
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=1030.msg104922#msg104922 date=1471988299
ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ГОЛЕМИЯ ШРИФТ,НО ИМАМ ПРОБЛЕМ СЪС ЗРЕНИЕТО.

Приемаме извинението.  :)

Но има други, много по-удобни начини за разрешаване на подобен проблем. За стандартни браузъри, използвай "View" > "Zoom" или "View" > "Text Size" от менюто за увеличаване размера на визуалните елементи или само на шрифтовете по страниците. При мобилни браузъри, следва да се ползва съответната настройка за достъпност в браузъра или в операционната система на телефона. Самият Windows също има настройка за уголемяване на екранните шрифтове и тя работи за всички програми. Ако имаш нужда от помощ по настройките, пиши ми на лично съобщение с какво устройство и браузър разглеждаш форума и ще опитам да ти помогна.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: МАШИНИСТ в 25 Август 2016, 00:41:20
БРАВО.БЛАГОДАРЯ.ТЕЗИ ДНИ ЩЕ ПИТАМ СИНА ЗА ШРИФТА.ВСЕ ЕДНО С МАЛКИ ИЛИ ГОЛЕМИ,ВАЖНОТО Е ДА ИМА РАЗБИРАТЕЛСТВО.ОТ ГОДИНИ СЪМ ЗАПАЛЕН МОДЕЛИСТ-ХОБИ КАТО ВСИЧКИ ТУК.ПЪРВО КОРАБО ПОСЛЕ АВИО,ПОСЛЕ КАКВОТО ДОЙДЕ И МИ ИНТЕРЕСНО ЗА ЛИЧНА КОНСУМАЦИЯ.БЯХ ПОМОЩНИК ПОСЛЕ МАШИНИСТ И ТОВА МИ Е ЛЮБИМАТА МАШИНА.ЯЗЪК , ЧЕ ГИ УНИЩОЖИХА ОТ БЕЗДАРИЕ И БЕЗХАБЕРИЕ / КОЛКО ОЩЕ УНИКАТИ /В ПОСЛЕДСТВИЕ СЕ ПРЕХВЪРЛИХ НА Р-КА - 43 Р - ....ПЪТУВАХ КАТО ПОМОЩНИК НА 04-04 , 04-25 , 04-44 И 04-50.ПО 5 И 6 ЛИНИЯ.ПО НЯКОГА ПО 7 ДО МЕЗДРА,МАКАР И ЕЛЕКТРИФИЦИРАН УЧАСТЪК.А КАТО СТАЖАНТ НА ВСИЧКИ ДИЗЕЛИ И ЕЛЕКТРОВОЗИ.С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА 46-00.ВЕЧЕ БЯХ НАПУСНАЛ БДЖ.ПОСЛЕ В ЛИЧЕН ПЛАН ОСТАНА ХОБИТО И ПРЕЗ 2000 ЗАПОЧНАХМЕ ДА ОРГАНИЗИРАМЕ ИЗЛОЖБИ НА СТЕНДОВ МОДЕЛИЗЪМ В РУСКИЯ ЦЕНТЪР НА УЛ.ШИПКА.А ПРЕЗ 2005 СЪЗДАДОХМЕ ФЕДЕРАЦИЯ НА СТЕНДОВИТЕ МОДЕЛИСТИ , ЧИИТО СЕКРЕТАР СЪМ АЗ.НО ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ СА СИ ТРЪПКА.
ВЪПРОСА МИ Е : КАК БИХ МОГЪЛ ДА ИМАМ В КОЛЕКЦИЯТА 04?НА ЕДНА ОТ СНИМКИТЕ ВИЖДАМ И 43-Р.ВЪОЩЕ КАК СТОЯТ НЕЩАТА С НАШИТЕ МАШИНИ?
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: Adrian в 25 Август 2016, 06:28:36
Bultrains и Railtune са бг фирми , които правят модели на бг подв състав . Съответно търси daddy_g и Ivo , поръчай им каквото искаш
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: daddy_g в 25 Август 2016, 10:09:50
www.bultrains.alle.bg
04 е 350 евро.
Но който иска локомотив, независимо каква серия ще чака поне една година.
Към момента имаме поръчани около 40 локомотива и вагони
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: МАШИНИСТ в 25 Август 2016, 23:41:35
ДА,БЛАГОДАРЯ.ВИДЯХ ДВАТА САЙТА.И ВИЕ ДАДОХТЕ ЦЕНА.ПРЕДПОЛАГАМ Е ЗА АНАЛОГОВА МАШИНА.ЩЕ ЧАКАМЕ.ДАВАЙТЕ,АКО ТРЯБВА ДА СЕ ПОМАГА.40 БРОЙКИ Е БАЯ ТРУД.
Титла: Re: Преправяне на модели на локомотиви в българските им аналози.
Публикувано от: martochkata в 30 Август 2016, 09:47:41
Здравейте колеги.
Ако има желаещи да си направят БДЖ 61-ва и БДЖ 42-ра серия в НО мога помогна.Тези дни ще правя поръчка на моя приятел от Чехия и може да се присъедините.Цената на една отливка с бледните към нея е 23лв. без доставката.Моля желаещите да ми се обадят до 4-5 дни после няма да имам възможност да направя корекция на поръчката.С радост бих помогнал на всеки от вас. :hi: