RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: EMPEROR в 01 Декември 2007, 17:57:00
-
Стана ми интересно да поразпитам хобистите тук, кой към какво се е ориентирал... ако изобщо има насоченост? :)
Аз лично събирам 4 и 5 епоха... немски железници - DR, DB и DB-AG. И пак са ми множко моделите... трудно насмогвам, но поне се опитвам.
Имам слабост към дългите вагони. 4, 6 и т.н. осни. Същото важи и за локомотивите.
Разбира се харесвам и по-стари парни машини, но пак гледам да се ограничавам с 4та епоха и 5та (т.н. музейни).
Най-голяма слабост имам към дизелови агрегати - 130/132/232 и т.н. както и 119/219/229.
Вие сте на ход ;)
-
Ами аз лично съм се ориентирал към III-IV епоха,но понеже не съм голям специалист искам да попитам как да позная (по-специално за вагоните) коя епоха са? Защото имам всякакви работи и ако нещо се окаже V-та епоха да го трампя за нещо старо,защото нали трябва някакъв реализъм все пак.
-
ÖBB IV-V, БДЖ каквото има произведено, І-IV Германия. Напоследък нещо загубих интерес към Германия и аз не знам защо. Може би понеже повечето време изкарвам в Австрия. А там всичко е толкова перфектно че чак е трудно за вярване, особенно на фона на това което представляват българските железници в момента.
-
Аз определено имам предпочитания към по-новото - четвърта, пета епоха. Единственото изключение е съставът на бъдещия ми атракционен влак - 50-та (14.xx) серия с два пътнически вагона, всичко трета епоха.
-
Еех ,ако може от всяка по-малко,няма да се откажа:)).Старая се да имам по-една композиция от 3,4,5 епохи.И да си ги менкам по трасето ;D
-
В тези малки апартаменти не може човек кой знае какво да си фантазира. Говоря за себе си. За това реших поне мащабът ми да е по-малък и работя в N-scale. Пресъздавам няколко различни архитектурни стила от три различни, както някой по-горе ги нарече "перфектни държави". Имам елементи от западната част на Париж, Баден-Баден и Инсбрук. Влаковете ми съответно са на SNCF, DB, SBB и OBB, всички от пета епоха. Най-много държа на TGV, oт които имам вече 4 и днес поръчах последните два от Конрад - Thalys и TGV POS. Смятам, че трябва да имам върху макета това, което се движи и по релсите на Европа в момента.
След обединението на Европа, това е вече реалност да видиш на една гара влакове на различни фирми kaто на тази снимка от Кьолн, където се вижда великолепният TGV Thalys (SNCF).
(http://agora.hit.bg/koeln.jpg)
Tова ни дава и на нас свобода да пресъздаваме различни архитектурни ансамбли, без да се съобразяваме много с влаковете, които притежаваме. Естествено, не можеш да движиш влак-стрела без контактна мрежа. Иначе ще заприлича на Мисията невъзможна с Том Круз, където TGV се движеше навярно със слънчеви батерии. Може би това беше най-невъзможното от цялата мисия!?
-
Основно DR, малко III, повече IV епоха; по 1-2 композиции CSD, MAV, B, DSB, SNSF, ÖBB, SBB-CFF; 5-6 композиции KPEV и една SBB-CFF V епоха. И разбира се всички наши модели.
-
По принцип нямам предпочитания, въпрос на настроение. Предпочитам II, III и IV епохи и най-вече парните локомотиви особенно немските.
-
Първо да отговория на (xpp1969 - коя епоха са?) линк от страницата: http://www.railwaypassion.com/?cid=72&spid=35 Иначе си падам :) любима III DR, DRG, i 4та епоха заради някои дизели: V110, 130, 120, 106, 119 е и още ...
-
xpp1969 по номерата на вагоните и локомотивите както и по надписите по тях... имаше в едно списание много хубаво нагледно дадено... трябва да намеря начин да го сканирам и да го пусна тук... ако не се лъжа беше каталог на BRAWA или ROCO...
-
Първо да отговория на (xpp1969 - коя епоха са?) линк от страницата: http://www.railwaypassion.com/?cid=72&spid=35
- ???
xpp1969 по номерата на вагоните и локомотивите както и по надписите по тях... имаше в едно списание много хубаво нагледно дадено... трябва да намеря начин да го сканирам и да го пусна тук... ако не се лъжа беше каталог на BRAWA или ROCO...
Много ще съм ти благодарен,EMPEROR,ако успееш да качиш инфо по въпроса.
-
http://miba.de/morop/nem800-d.pdf (http://miba.de/morop/nem800-d.pdf)
-
xpp1969 заповядай друже ;D
-
Ами аз лично съм се ориентирал към III-IV епоха,но понеже не съм голям специалист искам да попитам как да позная (по-специално за вагоните) коя епоха са? Защото имам всякакви работи и ако нещо се окаже V-та епоха да го трампя за нещо старо,защото нали трябва някакъв реализъм все пак.
Примерът на Императора е добър за локомотивите. За вагоните най-лесния начин за разпознаване е по номера на вагона. Вагоните от III-та епоха са с така наречените от нас "телефонни номера": хх-хх-хх, а тези от IV и V епоха са с "компютърни" номера съдържащи седем цифри, тире, контролна цифра. За уточняване IV-та или V-та епоха, ако не се знае кога е създадена администрацията на вагона, ще трябва да се разчете ревизионната дата.
-
Благодаря ви за изчерпателният отговор! След малко разпъвам сергията и започвам да разглеждам наличният състав.Кой знае колко ще отпаднат... ;D
Апропо,как да разбера онова нещо с ревизионната дата?Нали съм се спрял на III - IV епоха... ???
Трябва да отсея IV-та от V-та.
-
Ако изпадне нещо от 5та епоха свиркай ;)
-
аз бях малко манджа с грозде - харесвам много 2 ра епоха ! и 3-та ! - след 2 тотални разпродажби изчистих доста неща и сега се концентрирам на 3та и 4та ; ще имам задължително едно изоставено депо- гробница и един-2 ретро-влака ; кефи ме как изпъкват сред модерните композиции !
Естествено ,че ми се иска да съм по-близо до истината на родната тракция , но никога не съм си правил сам (преработвал) наши модели - не ми се отдава - представям си само ,че (напр) 130ката е 7ца и т .н.
Имам предимно DR i DB модели , така че там акцентирам.
Почитател съм на парната тяга и дългите товарни влакове . Товарните вагони са ми слабост .
Както и мащабната скорост - не мога да разбера тези , които яко ръчкат и гонят скорост ! - не ме кефи :(
Васята веднъж ми беше демонстрирал мнооого бавно движение на парна машина - не помня само беше ли си играл да понижава оборотите - май да ?
-
За скоростта те подкрепям. Найстина е по реалистично да караш със съобразена скорост, да намаляваш по стрелки и тн.
-
Апропо,как да разбера онова нещо с ревизионната дата?Нали съм се спрял на III - IV епоха...
Трябва да отсея IV-та от V-та.
Ревизионна дата е датата, в която вагонът или локомотивът е минал на последна ревизия. При този процвс се проверява техническата изправност на возилото и при необходимост се отстраняват повредите. За различните возила срокът от една ревизия до следващата е различен.
На снимката е БДЖ вагон 2 класа от Балкан-екпрес с ревизионна дата 24.06 1983г. За край на четвърта епоха се приема 1990г.
-
Сега вече съм напълно наясно. EMPEROR,за твое съжаление и мое удобство целият ми скромен парк се оказа III-IV епоха,обаче започвам с поръчките и се надявам скоро да не е толкова скромен. :)
-
Аз и на IV няма да се дърпам, ти не се притеснявай ;) :D
-
Аз си падам предимно по парна и дизелова тяга...
Първо не върви електрическа да се кара без контактна мрежа, а тя хич не е приятна за макетиране.
За това и нямам нищо от V епоха, както и ел.тяга от IV.
-
Opredeleno DRG II epoha! Tovea e za men nay-krasiviat podvijen sastav
-
Здравейте!
Както вече споменах се занимавам с "ТТ". Събирам всякакви модели и принадлежности от различните епохи, но най-много ми харесват парните и електрическите локомотиви, е не че нямам и дизелови. Според мен парните и електрическите са най-пипнати от производителите. Дизеловите нещо ми куцат - незнам защо. ;)
-
Дизеловите нещо ми куцат - незнам защо. ;)
;D И аз не обичам аромата на нафтата ;D а от тока ме е страх :o и за това карам само на парна тяга ;D
-
След дълго колебание се спрях на ІV и V епохи по простата причина, че в началото на четвърта все още се е мяркарла и пара, което дава възможност да се проявят и трите тяги. Вярно е, че по отношение на контактната мрежа работата е доста пипкава (не че съм правил някога, но ще ми се наложи след време, живот и здраве), но пък то вече къде ли няма контактна мрежа... тя си става почти задължителна независимо какво се търкаля под нея. Иначе аз също харесвам дългите композиции,независимо дали товарни или пътнически (десетина пътнически вагона, пимерно), но за съжаление пространството май няма да позволи крането на такива влакове - може да се появи опасност такава композиция да замяза на разточил се смок, който се опитва да си ухапе опашката. А що се отнася до мащабната скорост, според мен тя си е напаво задължителна, за да бъде красиво (ха, кога ли ще го докараме до "мащабен вятър", "мащабна топлина" или "мащабна светлина" ;) )
-
Ами ние творим във III и IV епоха но сега сме се захванали яко със подмяна на парка...
Вече сме събрали почти цяла композиция във V епоха ,а скоро ще си взимаме и Siemens Hercules diesel....
-
Изненадах се, че тук не е писано от толкова отдавна. :blink:
Както и да е, да си кажа за мен (мащаба естествено е НО):
Администрация: SNCF (френската)
Епохи: II - V (засега)
Харесват ми всички локомотиви и влакове. Няма лоши и грозни. Просто всеки сам по себе си е различен. Много ми е интересна историята на всеки един локомотив или влак... Разбира се, придържам се доколкото е възможно към реалността. Подобно на Адри не съм много, много сръчен в ръцете, та не ме влече да си преправям сам локомотиви. Естествено малки козметични подобрения, не са изключени. :yes:
Сега да кажа защо точно френската администрация, ами, защото Франция е другата държава където пребибавам най-много след България. БДЖ засега се въздържам да събирам, не защото не искам, а защото има твърде, твърде малко произведени модели на подвижния състав.
Имам много приятели и познати във Франция, все французи (не българи) които уважавам и ценя много. Ориентирам се сравнително добре в пазарната ситуация, което ще ми е от полза в намирането на модели на изгодни цени. Разбираемо е, след като не разбирам нищичко от немския... И не на последно място, дъщеричката ми е родена там. Сега по същество: Замислях се малко и за белгийските железници... ноо Франция е голяма страна, красива природа, предлагаща всякакъв ландшафт, освен това е основен фактор в железопътната индустрия на Европа, наред с Германия. Френската железница е не по-малко интересна и богата от немската или швейцарската, или австрийската. Има не един и два световни рекорди поставени от френски локомотиви, както за скорост, така и за пробег... Администрацията е създадена официално през 1938г. затова засега се ограничавам от II ра епоха насам. Един ден ще нагазя и още по-назад във времето :) Не на последно място има страшно богат асортимент от модели на подвижния състав от всички производители. Това си е малко нож с две остриета, ноооо вече съм на влака... няма слизане, пълна тяга и само напред. :good:
Ще се радвам ако има или се появят и други "франкофони" сред вас :hi: