RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Моята колекция | My collection => Темата е започната от: CaLLlo в 06 Януари 2009, 15:05:35

Титла: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 06 Януари 2009, 15:05:35
Отварям аз тая тема поради категоричния отказ на главния герой да се занимава и с това, двамата с Жоро поемаме нещата в свои ръце.

Най-кадърният хобист в страната трябва все пак да  бъде представен по подобаващ начин, в любимото хоби той е вложил многото страст, труд, време, усилия и средства, а най-хубавото е, че резултатите винаги са невероятни във всяко едно отношение. Веднъж  Стоянчо като видя какво е направил на някакъв модел, каза - Производство "Васкопф"! - по аналогия с локомотивната фабрика "Шварцкопф" и това е невероятно точно попадение, или определение, та оттам идва и никът му тук.
Една от причините които изтъква при отказа за представянето си е, че "нищо кой знае какво не е направил, само няколко локомотива", но не е съвсем така, дори въобще не е. Няма нещо което да не е пипнал, даже да не забележиш външно някаква интервенция, в един момент когато моделът потегли с безшумния си бавен и плавен ход, ти направо се стъписваш. С други думи освен всичко останало има винаги и други скрити изненади "под капака", които откриваш после, или както казва Ясен - "Ако ROCO си видят васковите локомотиви, няма да си ги познаят!". И не е само това, в отделна тема ще се опитам да изредя всички известни ми дейности по т.н. от самия него "суперосване" на моделите.
За Васко е трудно да се говори, защото много трябва да се каже, просто трябва да се види ... и чуе!
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 06 Януари 2009, 15:12:55
Започвам с последната му придобивка с доставчик дядо Коледа:
BR 5620-30 (pr. G 82) - двуцилиндрова пруска 56-ца на Fleischmann. Преди година Дориян взе точно такава и вече съм писал за нея, но ще повторя някои факти: За 8 години са произведени 850 локомотива, което е внушително количество дори и за самата Германия и това го прави един от основните товарни локомотиви за времето си. Конкретния модел стои на ръба между двете епохи, което се вижда от датата на ревизия и носи белезите и на двете - ново серийно означение, но зелен цвят, кафяво задвижване, големи фарове и тънки буфери.
Локомотивът има и 3-цилиндров вариант BR 561 (pr. G 83) с 85 броя и е нещо средно между G 82 и 5-осния 3-цилиндров G12 (BR 5810-21) - БДЖ серия 13, или т.н. у нас "Фриц".
G 82 и G 83 се явяват малките сестри на големия брат G 12 и за това някои ги наричат "малък Фриц", Васко също. Ми да му е честито!
Доскоро фимата Fleischmann беше недолюбвана от Васко, не за друго ами поради факта, че моделите са потчи неразглобяеми, с вградени в обикновено метални рами огромни и виждащи се двигатели и ...... Васко няма какво там да преправи или супероса, понякога не може дори и да разглоби. Казвах му че фирмата произвежда здрави "макетаджийски" локомотиви - само слагаш и караш, но това не означава че трябва да я отписва съвсем. Напоследък отношението му към нея се е променило, променило се е обаче и производството й - няма ги вече огромните стари двигатели например и т.н.
Моделът вече е с декодер със звук, въпреки че за такъв не е предвидено място и поставянето му е било доста сложно.


(http://picbg.net/u/24294/22817/254616.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254617.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254618.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254619.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254620.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254623.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254622.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254621.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254624.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254625.jpg)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Vlado в 06 Януари 2009, 15:24:10
Аз тутакси ще добавя към моделите на Васко и вече придобилата известност моя 14-ка, на която именно Васко й промени премяната (боята), та придоби този така нашенски вид. Евала ще кажа само!

(http://www.railwaypassion.com/files/gallery/org_pic220_1365.jpg)

(http://www.railwaypassion.com/files/gallery/org_pic220_1366.jpg)

(http://www.railwaypassion.com/files/gallery/org_pic220_1367.jpg)

За такава работа коментари не могат да се правят, защото просто няма подходящи думи.  :fan:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: EMPEROR в 06 Януари 2009, 15:30:08
Цитат на: CALLlO link=topic=1164.msg16556#msg16556 date=1231247135
"нищо кой знае какво не е направил..."

(http://www.hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/brick.gif) (http://www.hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/brick.gif) (http://www.hardwarebg.com/forum/images/smilies/gtzvetkov/brick.gif) Това сериозно ли го е казал ? Ще се самообеся или ще изчезна безкрайно, както беше казала една велика мислителка  :lol:

А за Васко... само който го познава лично, може да има някаква МАЛКА идея за неговите ГОЛЕМИ способности! Без Васко, хобито нямаше да е това, което е... И аз лично съм горд, че го познавам!  :yes:  :dance:  :good:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: ivo в 06 Януари 2009, 15:57:50
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: pach в 06 Януари 2009, 16:01:44
Тук освен суперлативи , друго не може...
И представянето на новата му машина (която сигур "вече не е това което беше") е на мнооого високо ниво (снимки и коментари)...
Всъщност , така и трябва да бъде , когато става въпрос за Васко!!!
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 06 Януари 2009, 16:11:58
Като никога досега - малко баварки  :yes:

Най-баваркият локомотив бързоходният S3/6

(http://picbg.net/u/24294/22817/254626.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254627.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254630.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254628.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254629.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254631.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254632.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254633.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254634.jpg)

S3/6 има главно 4 разновидности, горе е показан първият вид с типичната аеродинамична остра кабина, при останалите варианти този елемент липсва.
Администрацията е ЖЖК, но съм го сложил за по-добро илюстриране на серията с отделните варианти.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Вид
----
1)
2)
3)
4)
Подсерия
-----------
    184
    184
    184-5
    186
Произвеждани
----------------
   1908 - 1918
   1912 - 1913
   1923 - 1931
   1953 - 1956
Броя
------
  71
  18
  52
  30
Сц. колооси
-------------
     1870
     2000
     1870
     1870
  Особеност
--------------
остра кабина


Реко от 185
          Запазени
----------------------
     18 427, 18 478
           18 451
18 505, 18 508, 18 528
     18 612 (18 520)
------------------------------------------------------------------------------------------------

Всички локомотиви са произведени от баварската фирма MAFFEI, с изключение на последната партида строена 30-31 г. от фирмата HENSCHEL, по лиценз на MAFFEI. Както вече се разбира, производството е продължило 6 години след началото на 2-ра епоха, въпреки навлизащите отдавна и с всичка сила унифицирани (Einheits) серии. Това са били най-луксозните возила за времето си. Номерацията на двата вида 184 е малко непоследователна, понеже са произвеждани едновременно.

Следва втория вариант и това е старо производство на Liliput отпреди 25 години.
Моделът е на етап "чака пръскане", надписите са защитени с лепенки. Добавените екстри от собственика личат много добре, това са ония белите неща - пред свободната колоос, удължението навътре на изрязаната от производителя пещ, връзката между машината и тендера, както и дръжките за маневриста под буферите и т.н. и това са само нещата които се виждат. Когато един ден се пръсне, белите екстри няма да личат като сега. Този вариант на локомотива е с най-големите колела 2000 mm.


(http://picbg.net/u/24294/22817/254635.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254636.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254637.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254638.jpg)

Дабъл:

(http://picbg.net/u/24294/22817/254639.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254640.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/22817/254641.jpg)

Ето и третия вариант на една по-стара снимка:

(http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;topic=107.0;attach=610;image)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 06 Януари 2009, 17:36:09
Цитат на: ivo link=topic=1164.msg16563#msg16563 date=1231250270
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.
Сравнението Vaskopf-Liliput e неудачно в случая. По-правилно е да сравняваме Vaskopf c фирми като Micro-Metakit (никак не пресилвам с това сравнение) :clapping:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: toniemi в 06 Януари 2009, 19:08:28
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg16581#msg16581 date=1231256169
Цитат на: ivo link=topic=1164.msg16563#msg16563 date=1231250270
:) aз поемам ангажимента естествено Васко да е съгласен да снимам и покажа на всички BR45 машина правена изцяло плюс двигателя от Васко ... и мога да кажа, че се е справил по добре, от Liliput.
Сравнението Vaskopf-Liliput e неудачно в случая. По-правилно е да сравняваме Vaskopf c фирми като Micro-Metakit (никак не пресилвам с това сравнение) :clapping:
Мисля че още малко умения и би постигнал качеството на мойте модели в БДЖ :party:


 :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Adrian в 06 Януари 2009, 20:11:12
 :yahoo:
един е бог Васкони,
но на БДЖ е Тони! :dance1: < walk like an Egyption
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 26 Февруари 2009, 01:25:30
Спомням си, че когато се запознах с Васко и видях неговите модели, представите ми за хоби се промениха в огромна степен!
По времето, за което говоря, той все още нямаше западни модели, но това което правеше с Пиковските, беше уникално!!!
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 04 Март 2009, 11:55:35

BR55 PIKO Umbau von Lokomotivfabrik Waskopff

До тук нещата бяха по-скоро за раздел "Похвали се", но да караме полека в посока по същество.

Предоставяме на вашето внимание първия по-сериозен проект на нашия приятел. Това е сериозно преработена както се разбра  (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1425.0.html) пиковска 55-ца още преди повече от 10 години и тогава друг освен него не беше наличен, а локомотив BR 5525-56 (pr. G81) се оказва важен и основен за времето си с внушителните 5 155 броя.
До тогава Васко се ограничаваше с, както той сам ги наричаше обикновени, но задължителни "суперосвания" на всичките си локомотиви и вече беше набрал достатъчно опит и желание да се хвърли в нещо по-голямо. Голямо, голямо, че колко голямо!?! - нали за да се захванеш с нещо голямо ще трябва да се пробваш предварително на нещо по-малко. И така по-малкият пробен голям проект беше решено да е добре познатата ни на всички пиковска 55-ца.
И ето какво се получи:

(http://picbg.net/u/24294/25029/284496.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284497.jpg)

Тук най-добре се виждат отстранените пластмасови ребра по рамата за окрепване на старото
задвижване със зъбни колела ... и на тяхно място появилото се нитоване на рамата:

(http://picbg.net/u/24294/25029/284498.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284499.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284500.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284501.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284502.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284503.jpg)

Оригинално стърчащите надолу зъбни колела на модела са идеална прахосмукачка
за всякакъв макет и тук проблемът е решен напълно направо така:

(http://picbg.net/u/24294/25029/284504.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284505.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284506.jpg)

При други обстоятелства ако тендерът е задвижен и такава предавка заводски съществува - кардан към машината за задвижване и на нея, тя мигом бива премахната и локомотивът остава само на тендерно задвижване. Но тук има проблем - тендерът е много малък и дори напълнен максимално с тежести не би могъл да тегли много. И затова конструкторът избира вариант с кардан, а тендерът само ще токоснема:

(http://picbg.net/u/24294/25029/284507.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284508.jpg)

И малко висш пилотаж, надявам се разочаровани няма да има, все пак това е H0

(http://picbg.net/u/24294/25029/284509.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/25029/284510.jpg)

Ако е, да е!

(http://picbg.net/u/24294/25029/284514.jpg)


utub.com  (http://www.youtube.com/watch?v=S-WPfYh6Ryo)

Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 04 Март 2009, 13:51:02
Работата по този модел започна през лятото на 1995 година, и беше завършена през лятото на 1996- малко повече от година работа по един модел. Концепцията на задвижването беше много оригинална- двигател в тендера, който посредством "САМОРАЗТЯГАЩ" кардан предава движението на локомотива. Освен това, стандартната 55-ца на Пико получи нови тръби по котела, нови щанги, пароразпределение, спирачни колодки и спирачната лостова система, светещи предни и задни фарове, водна помпа и водоподгревател, арматурно табло в кабината, площадка със странични врати между тендера и кабината, курц куплyнг между тендера и машината, лостовата система, която отваря и затваря водните капаци на тендера и още един куп екстри, които дори и най-скъпите месингови фирми не произвеждат!!!
 Спомням си първото представяне на този модел- беше сложен в кутия на Fleischmann, и повечето от нас се подлъгахме, че моделът е на тази фирма (тогава не го бяхме виждали на живо)!
Сега, когато вече има много модели на Fleischmann в България, може спокойно да се сравнят, и да се види огромната разлика (в полза на Васко)!
Надявам се Сашо скоро да публикува снимки и на другите модели MADE IN VASKOPF
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: fyut в 04 Март 2009, 15:27:25
 :hi: От това което видях +++++ в полза на Vaskopf. Моите уважения!!!!!!!!!! :yes: :yes: :yes:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: zazo в 04 Март 2009, 16:00:03
Лудница!!! И ако това е само репетиция не ми се мисли представлението какво ще е.  :swoon:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 04 Март 2009, 20:52:45
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg20465#msg20465 date=1236167462
Работата по този модел започна през лятото на 1995 година, и беше завършена през лятото на 1996- малко повече от година работа по един модел. Концепцията на задвижването беше много оригинална- двигател в тендера, който посредством "САМОРАЗТЯГАЩ" кардан предава движението на локомотива. Освен това, стандартната 55-ца на Пико получи нови тръби по котела, нови щанги, пароразпределение, спирачни колодки и спирачната лостова система, светещи предни и задни фарове, водна помпа и водоподгревател, арматурно табло в кабината, площадка със странични врати между тендера и кабината, курц куплyнг между тендера и машината, лостовата система, която отваря и затваря водните капаци на тендера и още един куп екстри, които дори и най-скъпите месингови фирми не произвеждат!!!
 Спомням си първото представяне на този модел- беше сложен в кутия на Fleischmann, и повечето от нас се подлъгахме, че моделът е на тази фирма (тогава не го бяхме виждали на живо)! ...

Добре че ни е на разположение феноменалната памет на Ясен, иначе сме за никъде ...  (http://picbg.net/u/24294/22952/258026.gif)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: pach в 05 Март 2009, 08:23:28
От постовете на двама души тук , си правя малки статийки в текстовия редактор!!!
Това са Васко и Ясен!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: EMPEROR в 05 Март 2009, 08:38:21
За Васко или добро или ... още по-добро  :polling: :locomotive: :good: :drinks:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: anubis в 26 Септември 2010, 04:23:13
КАЛИО, очаквам продължение на представянето на тези уникални модели. Васкопф е един страхотен талант и огромно богатство за нашето хоби. Имам честа лично да го познавам и винаги след разглеждане на неговата колекция съм си тръгвал като замаян от видяното там. Напълно споделям казаното от Каприкорн че редовите производители Рокo, Флайшман, Лилипут са му далеч от нивото... 
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 26 Септември 2010, 15:24:51
Цитат на: anubis link=topic=1164.msg46412#msg46412 date=1285464193

КАЛИО, очаквам продължение на представянето на тези уникални модели. ...


Съвсем скоро ще има продължение в темата, почти готови са няколко суперосани локомотива, но от последните модели.

Идеята беше да караме наред и сканирахме едни стари ленти и там нещата са ОК! Но по едно време ударихме на камък - не откриваме лентата за BR 41, имаме само хартиени снимки и май ще сканираме самите тях - с доста добро качество са. Няма я нито при мен, нито при Васко и ако някой има по-пресни спомени от нас, да си казва, възможно е да е снимал и някой друг тогава, примерно Валери ... знам ли ... и да е дал само снимките.
Т.ч. очакват се единствено снимките на тоя модел и както Ясен е обещал - ревюто от самия него - помни повече подробности от самия автор.
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 01 Февруари 2012, 23:25:49
Да продължим темата!
Имаше в бившата ГДР едни състезания по ж.п. моделизъм, където моделите бяха разделени в категории и подкатегории. За локомотивите беше отредена категия А, и съответните подкатегории А1, А2 и А3. В категорията А1 състезателят трябваше да изработи всички части сам, единствено му се позволяваше да ползва фабрични колооси, буфери, куплунзи, двигатели и зъбни колела. В категорията А2 участниците имаха право да използват всякакви части от фабрични локомотиви, но да се получи нова локомотивна серия. При категория А3, състезанието беше т. нар. суперосване на фабричен модел. Както вече Сашо писа, всички модели на нашият приятел Васко биваха "суперосвани" и то толкова професионално, че ако се явяваше на състезанията в ГДР, щеше да бъде винаги носител на първа награда!
Ще си позволя да публикувам няколко непрофесионални снимки на суперосани модели от Васко.
На вашето внимание BR 05 Liliput
(http://picbg.net/u/52907/49955/620942.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620943.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620944.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620945.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620946.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620947.jpg)
По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 01 Февруари 2012, 23:55:56
Когато се върнах към хобито преди 20 години, най-напред се запознах с Адри. Адри пръв ми разказа за легендарния Васко, който бил много голям майстор и (цитирам дословно) си боядисвал колелата на парните локомотиви в червено! Аз разбира се се зачудих, защо трябва някой да боядисва колелата в червено, когато те са си червени и без да се боядисват. Трябваше да мине още една година, докато се запозная лично с Васко, и да видя неговите локомотиви с боядисани в червено колела...
Вижте ги и вие
(http://picbg.net/u/52907/49955/620959.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620960.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620961.jpg)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: widowmaker в 02 Февруари 2012, 00:01:55
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72286#msg72286 date=1328131549
По-наблюдателните от вас сигурно са забелязали допълнителния кривошип на трета колоос отляво, който задейства един лостов механизъм, който задвижва мазилната помпа. Трябва да отбележа, че този механизъм е действащ, и че никой производител на модели (дори фирми като Микро Метакит и Микро Файнмеханик) не е успял да го направи в НО!

При T8 на Brawa също е подвижен:
http://www.youtube.com/watch?v=fgIUBIt7B9I
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Февруари 2012, 00:11:10
Пак в онези славни години колекционерите се разделяха на две големи групи. В първата малобройна група влизаха богоизбраните, които имаха 41-ца, а във втората група бяхме тези, които нямахме, но искахме да имаме BR 41 :) :) :)
Васко не само че имаше 41-ца, но и неговата вървеше най-тихо от всички, светеше най-силно от всички и беше най-лъскавата и с най-червените колела (с шайбички) :) :) :)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620956.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620957.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620958.jpg)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Февруари 2012, 00:47:52
И като се отвори дума за 41-ци, ето какво сътвори нашият приятел през 1997 година. Това беше неговият първи локомотив в категорията А2.
За проекта бяха необходими следните донори: една 41-ца на Пико, един котел от 03 на Ревел, комплект крила "Вагнер" от 01 на Ревел и едно моторче РФ 320 на Мабучи. Работата продължи около година. Целият котел беше гладко изпилен и абсолютно всички тръби, дръжки и кранчета по него изработени и монтирани отделно. Невероятна работа падна по оформянето на крилата и кабината. Всяко колело беше преработено по следната система: избиване от оста, шлайфане, полиране и оксидиране на реборда и бандажа, набиване в оста, изработване и монтиране на шайбичката и боядисване с аерограф. Тендерът получи нов двигател- Мабучи РФ 320, куплунг с кинематика между машината и тендера, както и кинематика на тендерния куплунг. Старите фенери на тендера бяха изпилени и заменени с нови, които стоят леко издадени пред буферната греда, както и допълнително поставен трети фар отгоре. Едва ли бих могъл да изброя, без да пропусна някоя от многобройните тръби и лостове, допълнително изработени и монтирани по рамата на локомотива. Фабричните бленди на талигите на тендера бяха изрязани и заменени с блендите на Ревел... Не, не мога да изредя всичко, което Васко направи по тази машина, въпреки, че бях пряк свидетел на целия процес на изработката.
Вижте няколко снимки:
(http://picbg.net/u/52907/49955/620962.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620963.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620964.jpg)
 :hi: :hi: :hi:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Февруари 2012, 01:31:43
След 41-цата, Васко стартира и един много предизвикателен проект, а именно локомотив 45 001. Тук вече става дума за 7 осна машина с 5 осен тендер, които да се впишат в 380 мм радиус- задача трудна за изпълнение!
Частите, необходими за проекта, бяха следните- две 41-ци на Пико, два котела от 01 на Ревел, два чифта крила от 01 на Ревел, две пътеходни от 01 на Ревел, един тендер от 18 505 на Ревел, един мотор РФ 370 на Мабучи и около година и половина работа.
Първото притеснение беше, дали локомотивната кола тип 1-5-1 (но с база много по-дълга от другите 5-осни локомотиви) ще се впише в малкия радиус. За целта си спомням, че Васко изобрети специални връзки между сцепните щанги, които държаха щангите в една равнина и се "чупеха" във вертикална посока. Следващата крачка беше изработването на котела, пътеходното (с метална арматура отдолу), кабината и крилата- все части, които са характерни само и единствено за локомотивите 45 001 и 45 002 и които не се срещат при никоя друга серия!
Другото огромно предизвикателство беше 5-осния тендер, какъвто дотогава не бяхме виждали на модел. Васил измисли и изпълни по най-перфектния начин задвижването на трите твърдо лагерувани оси, а двуосната талига я направи със малък страничен разбег на централния болт, само токоснемаща. За пръв път при този модел, Васко реализира курцкуплунг между машината и тендера, който има кинематика и към машината, и към тендера! За пръв път при този модел бяха изработени новите шайби за колелата с по три дупчици- една голяма в средата и две по-малки отстрани! За пръв път пясъчните тръби достигнаха до глава релса, точно пред двигателните колела (при това рамата е "чупеща")! Тук към обработката на колелата беше добавен и нов момент- изтъняване на спиците!
Едва ли моите снимки са достатъчни за да илюстрират този колосален труд, но все пак вижте ги:
(http://picbg.net/u/52907/49955/620951.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620952.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620953.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620980.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620979.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620978.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620977.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620976.jpg)
(http://picbg.net/u/52907/49955/620965.jpg)
На последната снимка Васко искаше да се видят нитовете на тендера, просто защото са правени на ръка...
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: anubis в 02 Февруари 2012, 04:22:36
(http://picbg.net/u/52907/49470/617593.jpg)

И отново ювелирно изработената мазилна помпа- запазената марка на Васкопф. Затаяваш дъх  :hi: :hi: :hi:  Покрай перфектната изработка  не може да остане незабелязан фактът, че Васко не копира серийните производители и винаги намира оригинални свои решения за всеки проблем, които впоследствие се оказват най-доброто за дадения случай.
И да не забравя да честитя на  Каприкорн неговия 20-годишен юбилей от завръщането му в хобито  :drinks: 
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: zazo в 02 Февруари 2012, 10:17:55
Гледам, гледам и не вярвам на ушите си. Бая леб има да изручаме още.

 :swoon: :swoon: :swoon:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 02 Февруари 2012, 10:32:36
Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!
(http://picbg.net/u/52907/49470/617593.jpg)
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: toniemi в 02 Февруари 2012, 18:23:59
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1164.msg72302#msg72302 date=1328171556
Ако се вгледате много внимателно, ще видите обърнатия противовес на втора сцепна колоос. Това е заради шатуна на третия (вътрешния) цилиндър на парната машина. Но как точно успя Васил да преработи обикновените колела от 41-ца на такива с обърнат противовес, така си остана загадка за мен!

Има какво още да се желае :bb2: :on_the_quiet:
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 05 Февруари 2012, 21:42:45

Яско, не е зле да оправим снимките, че много червени са станали.

(http://picbg.net/u/24294/21490/thumbs/618270_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=618270) (http://picbg.net/u/24294/21490/thumbs/618271_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=618271)

(http://picbg.net/u/24294/21490/thumbs/618272_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=618272) (http://picbg.net/u/24294/21490/thumbs/618273_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=618273)

Като снимаме в jpg така става, при смяна на обстановката и
осветлението се сменя и ... проблем. Да оправям ли и останалите?
Титла: Re:Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: Сaprycorn в 05 Февруари 2012, 21:52:14
Разбира се, трябва да покажем тези модели  по най-добрия начин :yes:
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 18 Юли 2013, 19:08:21
(http://picbg.net/u/24294/16061/thumbs/717745_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=717745) (http://picbg.net/u/24294/16061/thumbs/717746_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=717746) (http://picbg.net/u/24294/16061/thumbs/717747_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=717747)
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 18 Юли 2013, 21:08:48
Много е хубав! Цялата серия от жълти самосвали на Kibri ми харесва!
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: pach в 19 Юли 2013, 08:33:37
Да се надяваме, че ще стане хубав когато Васята го пипне във "Vaskopf",
та ще изчезнат всмукнатините и ръбовете от матрицата. Като модел е доста атрактивен!
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: CaLLlo в 20 Юли 2013, 15:00:28
(http://picbg.net/u/24294/16061/717906.jpg)
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: mitko0888 в 20 Юли 2013, 18:33:46
Не знам дали е от осветлението, но: червеното по колелата ми се вижда прекалено гланцово (или прекалено сатенено). Видът му е като на гъста боя, скрива (залива) детайлите, дава един "пластвасов" вид. Може и от резолюцията да е, но така ми изглежда на снимките ... Може и от налягането и разстоянието на пръскането да е, а може и на живо да не е такова.
Това го забелязвам и на предишни модели (но не на всички), та си мисля дали не е от снимката?
Освен това в други модели на Майстора гледах доста детайлчета, които май тук предстоят да се направят? А те доста променят общата визия.

Така изглеждат колелата на моя телевизор:
(http://picbg.net/u/62092/53596/718004.jpg)
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: ivo в 20 Юли 2013, 21:39:56
Мите :yes: ако модела беше пипнат само от майстора :hi: сигурно нямаше да има забележки :) модела е мой и за съжаление има много недостатъци :) много има още да уча  :blush2: Васко ми е помагал ... давал съвети и под негово ръководство се опитваме да направиме плуга на локомотива.
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: mitko0888 в 20 Юли 2013, 22:32:31
Да ти е честито локомотивчето. Добре е тръгнало.

Ама понеже отвори приказка за плуга - според мен му е друга геометрията. Винкелите и болтовете са екстра, но краищата на винкелите откъдето и да ги гледаш са във вертикална линия.
Титла: Re: Моделите на Васил Михайлов - Vaskopf
Публикувано от: ivo в 21 Юли 2013, 22:40:01
Надявам се при версия две :) вече да е добре ...