RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: zazo в 10 Януари 2009, 13:26:23
-
И къде ли му е табелата за депото? :lol: :haha: :beee:
(http://grablev.info/blog/wp-content/uploads/2008/02/ferraritrenb.jpg)
-
:pilot: :wild: :good: ;)
-
Ехаа 8)
-
Пише AMD ...
-
Мани ти, какво е огромно, вътре са нагъчкали сигурно някой комп тия от AMD с 4 ядрено Phenom-че. :music:
-
Много ми е смешно, че моделистите и железничарите определят епохите по съвсем различни критерии: за моделистите епохите са периоди от време, докато железничарите ги определят съобразно конструктивни концепции, използвани при строителството на даден подвижен състав. Не са редки случаите на строене на подвижен състав по концепции от преди 1-2 епохи. Примери много: един от прототипите на серия 42 - 42.002, построен през 1943г, е с Бротанов котел. Към каква епоха ще го причислите при положение, че такива котли са поставяни на локомотиви до 10-те години на 20в, след което концепцията е изоставена като непригодна? Или нашите 48.04-06, строени през 1949-50г по концепция от преди 25 години? Или серия 17.00, строена до 1922г, по време, когато паропрегревателите отдавна са задължителен компонент на всички локомотиви и системата Wulf-Compound е изоставена? Или едни руски машини (серията ще дам по-късно че не я помня), правени през 50-те години по конструкция от самото начало на 20в? Или пък съвсем новопроектирания модерен английски парен локомотив, чийто първи екземпляр влезе в редовна експлоатация в края на 2008г?
-
Много ми е смешно, че моделистите и железничарите определят епохите по съвсем различни критерии: за моделистите епохите са периоди от време, докато железничарите ги определят съобразно конструктивни концепции, използвани при строителството на даден подвижен състав. Не са редки случаите на строене на подвижен състав по концепции от преди 1-2 епохи. Примери много: един от прототипите на серия 42 - 42.002, построен през 1943г, е с Бротанов котел. Към каква епоха ще го причислите при положение, че такива котли са поставяни на локомотиви до 10-те години на 20в, след което концепцията е изоставена като непригодна? Или нашите 48.04-06, строени през 1949-50г по концепция от преди 25 години? Или серия 17.00, строена до 1922г, по време, когато паропрегревателите отдавна са задължителен компонент на всички локомотиви и системата Wulf-Compound е изоставена? Или едни руски машини (серията ще дам по-късно че не я помня), правени през 50-те години по конструкция от самото начало на 20в? Или пък съвсем новопроектирания модерен английски парен локомотив, чийто първи екземпляр влезе в редовна експлоатация в края на 2008г?
Има логика за епоха да се счита годината на производство на единицата подвижен състав (локомотив или вагон),
но в моделизма е прието епохата да се определя от надписите и окраската на модела, както разбира се и от детайлите които е имал или нямал в съответната епоха! Например един P8 (BR38) в първа епоха е зелен, с кафяви колела и съответните надписи на типа P8. В епоха 2 е черен, с червена ходова част, месингови надписи 38...., с крила "Вагнер", водна помпа, водоподгревател, турбоgенератор с електрическа инсталация i т.н. В епоха три надписите са сменени с алуминиеви цифри и букви, крилата най-често са заменени с такива тип "Витте". В 4-та епоха е добавена "контролната цифра" към номера на локомотива. Общо взето фирмите-производители на модели се съобразяват с тези особености, и затова наблягат на всеки модел в коя епоха е изпълнен.
-
Има логика за епоха да се счита годината на производство на единицата подвижен състав (локомотив или вагон),
но в моделизма е прието епохата да се определя от надписите и окраската на модела, както разбира се и от детайлите които е имал или нямал в съответната епоха! Например един P8 (BR38) в първа епоха е зелен, с кафяви колела и съответните надписи на типа P8. В епоха 2 е черен, с червена ходова част, месингови надписи 38...., с крила "Вагнер", водна помпа, водоподгревател, турбоgенератор с електрическа инсталация i т.н. В епоха три надписите са сменени с алуминиеви цифри и букви, крилата най-често са заменени с такива тип "Витте". В 4-та епоха е добавена "контролната цифра" към номера на локомотива. Общо взето фирмите-производители на модели се съобразяват с тези особености, и затова наблягат на всеки модел в коя епоха е изпълнен.
Аз също съм моделист, но по съвсем различен начин гледам на тез "епохи", да не говорим, че такова понятие в железопътното дело не съществува.
За принадлежност към дадена епоха са съди не по годината на производство, а по техническата концепция, по която е изпълнено возилото. Както вече писах, една машина, направена по времето на т.нар. епоха 3, но с конструкция от епоха 0 или 1, къде ще я причислим?
Примерът ти с BR38 е много показателен колко сбъркани са моделджийските епохи. Таз машина е типичен представител на старата пруска локомотивостроителна школа и носи всички белези на конструктивните тенденции от началото на века, т.е. епоха 1. След туй каквито и подобрения да са правени (имам предвид съществени, а не глупости от рода на различни бои, табели и цифри), тя си остава същата стара машина от епоха 1. Та ако ще и тотман да й турят, и АЛС, и GPS, и ръчаг с микропроцесорно управление. Една жена колкото и пластични операции да си направи, не може да си смени ЕГН-то.
-
Да, напълно съм съгласен! За експлоатацията BR38 си остава BR38 със същата теглителна сила, каквато е имал и по времето, когато се е казвал Р8, но моделизма се съобразява с различните видове окраски, надписи, детайли и т.н. Така че, смисъла на понятието епоха в моделизма е именно това-надписите и цветовете!
-
Позволете ми, пък макар и скромно да се включа относно епохите в моделизма и защо те са такива. Това е така, защото освен моделите на влакове на един макет присъстват и много други неща, като ландшафт, сгради и т.н. В тоя смисъл ей тая бензиностанция би изглеждала неуместно на макет, на който ще се търкалят предимно пруски композиции. Тоя пример е много краен, но със сигурност има положения, в които епохите, така както са в моделизма са доста полезни за правдоподобното пресъсздаване на действителността, например на даден макет br119 в ливреята си от 70-те години би бил уместен, а на друг не.
(http://auhagen.de/xtc-shop/images/product_images/popup_images/11340.jpg)
-
Аз също съм моделист, но по съвсем различен начин гледам на тез "епохи", да не говорим, че такова понятие в железопътното дело не съществува.
За принадлежност към дадена епоха са съди не по годината на производство, а по техническата концепция, по която е изпълнено возилото. Както вече писах, една машина, направена по времето на т.нар. епоха 3, но с конструкция от епоха 0 или 1, къде ще я причислим?
Примерът ти с BR38 е много показателен колко сбъркани са моделджийските епохи. Таз машина е типичен представител на старата пруска локомотивостроителна школа и носи всички белези на конструктивните тенденции от началото на века, т.е. епоха 1. След туй каквито и подобрения да са правени (имам предвид съществени, а не глупости от рода на различни бои, табели и цифри), тя си остава същата стара машина от епоха 1. Та ако ще и тотман да й турят, и АЛС, и GPS, и ръчаг с микропроцесорно управление. Една жена колкото и пластични операции да си направи, не може да си смени ЕГН-то.
Тя егенето не може да си смени , но да кажем едно момиченце , набор 1990 от коя "епоха" ще я причислиш ???
Родена е през 1990 година , но е конструкция от преди 500 г (преди да почнат да се източват на ръст например)...Ами на акъл , тва 19-годишното е по-умно от прабаба си (сиреч има подобрения в конкструкцията си!!! ;)), в коя епоха трябва да я сложим???
Е ??? В коя епоха е девойчето!!!!???
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Моделните епохи са си много точни - те се определят не само от конструкцията на локомотивите , но и от годината на производство , което е един от най - съществените признаци , но е от етапи на развитие на железниците (например парна тяга , дизелова тяга и т.н.)
-
Слагаме я в епоха Teen :yahoo:
-
Като сте специалисти по епохи, я кажете туй в коя епоха да го турим? Аз вече на живо съм го турил където трябва, само че в тоз момент хич не съм си мислил за епохи. Сега очаквам от вас да са произнесете.
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/0c5741660d13f5cf0a3ae9ccaed5365d5g.jpg)
-
Това е леко далече от 16.01
-
Добре бе , нека да казва , че е 15-се годишна ако иска!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
ИСКАМ ДА СЪМ НА МЯСТОТО НА НАЙ-ДОЛНИЯ РИГЕЕЕЕЛ! :lol: :lol: :lol:
-
Тука вече май е по-точно за реколти да се говори... но само като го дегустирам ще мога да отговоря точно :lol: :lol: :lol:
На пръв поглед 78-79 когато е правена снимката :haha: :spiteful: :spiteful: :spiteful:
-
това е V епоха пък ако не ви харесва си търсете нещо от І епоха
това е като вица за: е.......... една в V епоха а го правеше сякаш беше VІ епоха, а другия вика а аз една във ІІ епоха а го правеше сякаш бе от І епоха :haha: :haha:
-
това е V епоха пък ако не ви харесва си търсете нещо от І епоха
това е като вица за: е.......... една в V епоха а го правеше сякаш беше VІ епоха, а другия вика а аз една във ІІ епоха а го правеше сякаш бе от І епоха :haha: :haha:
Абе не знам коя в коя епоха го е правила, но таз любителка на парни машини преди 3 години ми събра всички епохи и ме накара да забравя за 2 седмици и за машини, и за железници, и името си даже.....
Инак снимката е правена през 2006г в Германия, а обектът пред машината беше 23-годишен. Вие като специалисти определяйте епохите, а аз ще продължавам да въздишам и да я сънувам без машината....
Машината беше 52-6ххх (последните 3 цифри от единствения останал надпис на тендера с боя не са четяха), произв. HANOMAG 1944г. Табелката я турих аз и значението й е "Аз съм на 16 и ти ще си ми 1-вия". А снимката тя още тогава нямаше нищо против да публикувам (имам и други, но те предизвикват дерайлиране).
Охххх, как ми са ходи в Германия.....
-
... ми събра всички епохи и ме накара да забравя за 2 седмици и за машини, и за железници, и името си даже.....
Какви епохи ... страхотна е ...
-
И на мен ми се доходи в Германия, дайте още , нека дерайлираме!!!
-
Трамвайче, вземиме за огняр .... от Вапцаров по-добър ще бъда ... обещаавам, писна ми от BG ЗАСПАЛИ ФЕМИНИ!!! :sarcastic:
-
И на мен ми се доходи в Германия, дайте още , нека дерайлираме!!!
Не може. Другите снимки са прекалено лични и интимни, макар че и там има машини за фон.
Трамвайче, вземиме за огняр .... от Вапцаров по-добър ще бъда ... обещаавам, писна ми от BG ЗАСПАЛИ ФЕМИНИ!!! :sarcastic:
И да те взема, приятелю, няма да та огрей. Ще си останеш с лопатата (или с нещо друго) в ръка... Пък и ще ти намеря достатъчно работа по машината, тъй че няма да можеш да воайорстваш.