RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: Best Ripper в 15 Октомври 2008, 16:55:56
-
Здравейте... Казвам се Венцислав Гласков, от София съм на 42 г. /скоро стават 43/, тъй да се каже от "дъртата" генерация във форума... :P Женен от 20 г., с две деца /дъщеря на 19 и син на 14 г./. Средно образование, специалност "профи шофьор" /иначе гимназия ЕСПУ/, незавършено висше /6 семестъра/ в ТУ - София, специалност електроника... Животът ми се завъртя покрай промените и не остана време да довършва учението, а и си заформих собствен бизнес, така че образование не ми е особено нужно... Преди време се занимавах с търговия на строителни материали и химия, но от няколко години поради различни причини промених нещата към компютри и недвижими имоти, макар че от време на време завъртам при случаи и нещо от старите неща. Впрочем от стария бизнес се запознах с Адриан преди доста време, макар че изобщо нямам спомени да сме говорили с него някога за общото ни хоби... Наскоро се присетих, че в няколко кашона отлежава от доста време скромната ми колекцийка от влакчета размер ТТ /втора колекция/ и взех да я поразгледам, поизчистя и подредя /пак в кашони, този път нови ;D/ След мероприятието ми дойде на ум да поразровя из нета дали все още има разни БГ ентусиасти на тая тематика, а и да проверя информацията от един познат, че немската ПИКО била фалирала отдавна, още преди 15 години. Естествено, тоз отнесе една яка майна, след като открих, че фирмата изобщо не е спирала работа и продължава развитието си... После "дедо гугуле" откри сайта за хоби и моделизъм в старт.бг, откъдето ползвах линковете към този форум и един друг... фактически в другия открих една позната физиономия на аватар, плюс познато име, плюс музикални наклонности и нещата взеха, че ме заинтригуваха. Този сайт и форум ми се сториха по-добрите /нека не се обиждат привържениците и на другия сайт/ и се регистрирах онази вечер, а вчера имах път към жк Стрелбище, та минах да видя дали Андри е още в магазинчето си и с радост открих, че е там...
Иначе развитието ми започна през края на лятото в далечната 1970 г. /нямах още 5 г./, когато първи братовчед на баща ми от СССР /сигурно се забелязали по фамилията ми, че съм от българо-съветската дружба/дойде на гости за месец и ми донесе подарък първия комплект размер НО - една елипса с един див двумоторен електровоз с три сребърни вагона и един страхотен тогава трансформатор за прав и променлив ток. Винаги съм си падал по техника, конструиране, чоплене, разглобяване, сглобяване и т.н. и това беше ключът към интереса ми към ЖП моделизма. Естествено, през следващите няколко години нещата бяха под контрол на баща ми - той от време на време ми сглобяваше влакчето, пускаше го... Родата от Съюза идваше почти всяка година и все носеше по някоя дреболийка към влакчето... Първото голямо попълнение дойде след няколко години, когато баща ми отиде в ГДР в командировка и домъкна почти цял куфар с какви ли не чудесии - вагони, локомотиви, стрелки, светофари и какво ли не... Е, не мина и без период на "катастрофи" по ЖП линиите, ама детска ми работа тогава, предпубертетска още... Проблемът идваше, че живеехме 6 души в тристаен апартамент и все нямаше място - железницата се правеше от време на време на пода в хола, въпреки честите ми хленчения. Основният баласт, който обърна кантара, беше през началото на септември 1977 г., когато бях с родителите си на гости на родата в Ловеч и Плевен и за мой тогавашен ужасТ "Млад техник" в Плевен беше фул до козирката с немски играчки - влакчета, конструктори, рали колички и т.н. Може да се каже, че след това окончателно се затвърди интереса към това хоби и някъде тогава успях самичък да пусна първия си управляем "макет" - в спиращи локомотиви, светофари, семафори... , с управление от пулт. .След това до 1983 г. есента, когато влязох в казармата, може да се каже, че обикалях всяка седмица "Млад техник" на сегашната "Мария Луиза" /близо до пресечката с "Кирил и Методий"/ и първия етаж на ЦУМ. За съжаление тогава обаче, въпреки всеобщото твърдение, че размер НО е най-разпространеният сред хобистите, нашите тъпаци от ВТО-тата тогава внасяха най-вече ТТ, а доста по-слабо HO и N. Въпреки това успях да събера над 10 локомотива и близо 50 вагона, но поради проблеми най-вече с намирането на стрелки, допълнително оборудване, семафори и т.н. и една разправия с една продавачка в ЦУМ /която отказа да ми продаде 2 къщи, защото били уж запазени/, спрях да се занимавам след казармата... Още повече, че през 1988 г. се ожених, роди се първото дете, преместих се да живея на друго място, учене, работа... В началото на 90-те разпродадох по-новите и ценни неща по приятели/някои може да са живи все още някъде между други участници във форума/, след това брат ми се установи, че е доликвидирал остатъците, оцеля само захранващият трансформатор... Естествено, като дойде демокрацията, се установи, че има още много производители на влакчета и спомагателни неща и наистина НО е най-масовият размер, вече може да се намери всичко, ама моето вече беше заминало... А и друго натежа към ново развитие в по-малкия размер ТТ - хроничният недостиг на жилищно пространство и място за такова хоби.. Най-вече поради теснотията така и не съм достигнал да направя още първия си макет... Напоследък и нямам много време, а и не искам да го правя по земята, че да не мине някой параход набързо през нещата... Така че може да се каже, че съм назад - доста съм изостанал с матрЯла, но важното е, че меракът все още го има... Занимавам се и с друго хоби - преводи на филми и направа на субтитри, но мисля с него да понамаля, че ми поомръзна... Оттам идва и никът ми - да не се чуди някой защо съм го избрал - аз съм си с еднакъв ник навсякъде... Който има интерес по-специално, може да заповяда на http://subs.sab.bz/ , така и така едва ли някой не влачи филми от интернета... ;D
-
Супеееер! Още един в ТТ ... "силни сме , много сме!!!" :P :P :P ;D ;D ;D
-----------------------------
Добре дошъл !!!
Историята ти като моделист , бих казал че е типична като нашите , но си има своя привкус , пък и възръстта ти е точна , хем го знаем , хем го можем ... и едно ... и другото де...! ;)
Даже и откриването ти на сайта е още една хубава новина.
Чети (и пиши де) по темите щом ти харесва и ще ни свикнеш , пък заповядай на срещата в края на месеца , да се запознаем на живо!
Успех!
-
Еее, железен си ! Добре дошъл :)
Като редактираш профила си в инфото под аватара напиши в кой мащаб и епоха си , както и града , откъдето си ;) - така по-лесно ще се ориентират колегите !
-
Здравейте... Казвам се Венцислав Гласков, от София съм на 42 г. /скоро стават 43/,
Здравей,и добре дошъл :)Дано ти е приятно във форума с нас.Пожелавам ти да осъществиш хоби мечтите си ;)Успех ;)
-
Занимавам се и с друго хоби - преводи на филми и направа на субтитри, но мисля с него да понамаля, че ми поомръзна..
А добре дошъл.Благодаря ти за преводите които си правил.Ама глей ся,то ако се откажеш от титрите....влакчетата и те шЪ вземат да ти омръзнат. ;) :)Да правиш титри е благородно дело,ако можеш не се отказвай. :) .А за мащаба ,кво да ти кажа ТТ ,едно таковаа ,бе нюню работа .Ела в НО-то да ти светне от кеф окото ,кат затрака на седмака колелото.Е и Адри веднага 100 оферти ще извади с големи изненади.А в ТТ-е да не си останеш пред празно тезгере. ;D ;D
Нали носиш майтап,успех и по скоро да започнеш макета ;)
-
Привет всем болейщикам!!!
-
Занимавам се и с друго хоби - преводи на филми и направа на субтитри, но мисля с него да понамаля, че ми поомръзна..
А добре дошъл.Благодаря ти за преводите които си правил.Ама глей ся,то ако се откажеш от титрите....влакчетата и те шЪ вземат да ти омръзнат. ;) :)Да правиш титри е благородно дело,ако можеш не се отказвай. :) .А за мащаба ,кво да ти кажа ТТ ,едно таковаа ,бе нюню работа .Ела в НО-то да ти светне от кеф окото ,кат затрака на седмака колелото.Е и Адри веднага 100 оферти ще извади с големи изненади.А в ТТ-е да не си останеш пред празно тезгере. ;D ;D
Нали носиш майтап,успех и по скоро да започнеш макета ;)
Привет, Best Ripper; приятни дълги часове с хобито ;D
muncho, недей баламосва човека, нюню било! Я елате и двамата в N, че да се наслатдите на красотата на истинската миниатюризация. Ами така де, какъв Нох, какъв Аухаген, когато бонзаите са толкова красиви! Автентика братче... ;D ;D ;D Пък да те питам теб къде ще пуснеш 16 цистерни с два конски вагона, теглени от нещо яко :P
-
Абе субтитрите едва ли ще ги спра напълно, просто трябва да се махна от компа.. че вече очи не ми останаха... А иначе на НО бих се върнал, ако някой ми осигури поне половин стая място към апартамента... ;D На тоя етап съм твърдо на мнение, че ТТ е най-удачният за мен... N e най-добре при липса на място, ама ще трябва да търся нещата с лупа - не са за мен тия дреболийки.
-
Правилно в ТТ 1:120!!! Много сме, силни сме!!! Мащаба на истинските мъже!!!
-
Стига бре хора, така ще се надъха, че после няма да може да се говори с pach ;D ;D ;D ;D
-
Добре дошъл Best Ripper...
;)...не им се впрягай толкова на колегите....всички мащаби си имат своя чар...и недостатъци.
За това можеш да направиш като мен ;)....НО и N ... ;D ;D ;D ;D
-
Добре дошъл и от мен Best Ripper. Като филмов манияк няма как да не съм попадал на филм с твой превод, така че благодаря за усилията ;D
-
Абе тъй и тъй го обърнахме на спам, та направо да взема да направя следната демокрация.. Да изгоня жената и децата и във всяка стая да направя по един макет - в N, TT и HO. :P
-
Абе тъй и тъй го обърнахме на спам, та направо да взема да направя следната демокрация.. Да изгоня жената и децата и във всяка стая да направя по един макет - в N, TT и HO. :P
добре дошъл във форума!!! обаче остави една стая за гости ;) ;) ;)
-
Абе тъй и тъй го обърнахме на спам, та направо да взема да направя следната демокрация.. Да изгоня жената и децата и във всяка стая да направя по един макет - в N, TT и HO. :P
А ето го и терена за клубаааа ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Стига бре хора, така ще се надъха, че после няма да може да се говори с pach ;D ;D ;D ;D
Коя е тоа "расн" ???
;) ;D
-
Привет и от мен "Best Ripper"! Историите свързани с хобито, на повечето от нас започват почти по един и същи начин! Особенно на тия които сме започнали 60-70 те години :o :o :o "Първият сет" Ех спомени ::) ::) ::)
първия комплект размер НО - една елипса с един див двумоторен електровоз с три сребърни вагона
Сигурно това имаш предвид: (http://store.picbg.net/thumb/CB/19/91718307715ccb19.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=91718307715ccb19.JPG) (http://store.picbg.net/thumb/97/4A/b2ce9b762410974a.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=b2ce9b762410974a.JPG) (http://store.picbg.net/thumb/E2/E7/3de47feb6855e2e7.JPG) (http://picbg.net/img.php?file=3de47feb6855e2e7.JPG) Аз го имам от 64та година ;D Първият ми е и още го пазя ;) Даже увеличих броя на вагоните от 3 на 6 ;D ;D ;D Извинявай ако това ти навява някакви спомени и тъга по НОто :'( :'( :'( ТТ също е супер, така че давай смело напред :) :) :)
-
Васко, направо ми бръкна в душата... Същият електровоз и 3 сребърни вагона ми беше първия сет... :'(
-
Венци, наистина сета е невероятен, особенно локомотива! За мен това е един от най-красивите електровози! Както при парните и при дизелите има красавци така и тук. Качествата на модела са също отлични, предвид годината която е произведен!!! Този електровоз е СС 7100 . Модификацията на PIKO, която имам е СС 7001 на NSCF (колекционерска рядкост), тъй като вече отдавна не се произвежда ;) Има и други фирми които, които са произвеждали през годините този модел в различни мащаби включително и ТТ ;D ;D ;D Ако те интересува, прилагам странница от сайт в която има всички фирми, които го правят. Има и таблици с техн. данни за модела на всяка фирма (мащаб, тегло, година на производство, размери и т.н.) http://www.modellbahnmuseum.net/674.0.html
-
на Lemaco най-ме кефи :)
-
Абе тъй и тъй го обърнахме на спам, та направо да взема да направя следната демокрация.. Да изгоня жената и децата и във всяка стая да направя по един макет - в N, TT и HO. :P
А ето го и терена за клубаааа ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
и аз съм ЗА ;D ;D ;D