RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: lubomir в 28 Януари 2009, 12:59:18
-
Ето как добрата организация, пълноценното оползотворяване на отпуските и не на последно място материалното осигуряване правят едно такова събитие рекорд за Гинес!
Приятно гледане!
http://www.miniatur-wunderland.com/exhibit/video/miwula-tv/film/article/heavy-load/ (http://www.miniatur-wunderland.com/exhibit/video/miwula-tv/film/article/heavy-load/)
-
Ауу, Герваско да не гледа , че ще му призлее!
-
Страхотно!!! :clapping: :clapping: :clapping:
Те това се казва клубен рекорд...
Не знам дали са си купували вагоните сами , но от тук нататък спонсорите от фирмите производители сами ще им се предлагат... :good: :spiteful:
И какво се оказа - "LKAB" локомотивите се оказаха най-мощни за рекорда.Пък тия специално са си гигантски дори за мащаба !!! ;D
Гервасий , твоят отговор за рекорда какъв ще е!? ;) ;D
Само не разбрах- нещо по средата на релсите имаше , дали пък не е Мерклинско?
Колко ли тежът всичките вагони ?
;D :yes: ;D ;D ;D :yes: ;D
-
само два имам от тези лока ама толкоз еднакви вагона нямам - ако се приемат от различни епохи става :buba: :buba: :buba: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
-
Колко ли ток гълта тоя рекорд!?!
Сметнaх някъде меду 50 и 100 Ампера, а това идва около 1 конска сила, или 1кW.
Kакто се вижда захранващи връзки има на всеки метър, или 2.
(http://picbg.net/u/24294/22952/256613.gif)
-
...при това с доста дебели проводници!
-
...ама толкоз еднакви вагона нямам...
:new_russian: А трябва!
-
...ама толкоз еднакви вагона нямам...
:new_russian: А трябва!
всъщност 2 не ми достигат :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
-
kolko pari дават за рекорд на Гинес ?
-
...ама толкоз еднакви вагона нямам...
:new_russian: А трябва!
всъщност 2 не ми достигат :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
Жоро, дай да му подарим колкото трябва и да бием рекорда, остава да намерим стадион, в крайна сметка и зала Фестивална ще свърши работа. (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sport017.gif)(http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sport011.gif)(http://picbg.net/u/24294/23067/258066.gif)
-
Саше, Дорян рече, че му липсват само два до тая цифра. Вече си поръча още 12 бр.(за да сме отгоре :sarcastic:), бе те нас ли ... таковата.... Сега водим преговори за стадион Левски :telephone:
всъщност 2 не ми достигат :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
Доряне спри с тия танци, че ще ми излезеш от категорията. Последния път гледам, на вейка си замязал :resent:
-
Саше, Дорян рече, че му липсват само два до тая цифра. Вече си поръча още 12 бр.(за да сме отгоре :sarcastic:), бе те нас ли ... таковата.... Сега водим преговори за стадион Левски :telephone:
всъщност 2 не ми достигат :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
Доряне спри с тия танци, че ще ми излезеш от категорията. Последния път гледам, на вейка си замязал :resent:
АЗ САМО НА МАРАКАНА МОГА ДА СЕ РАЗВИХРЯ :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:
ЕВРОПА Е ТЯСНА ЗА МЕН :diablo: :diablo: :diablo: :diablo: :bb:
-
ЕВРОПА Е ТЯСНА ЗА МЕН
Надувко :scare:
-
... АЗ САМО НА МАРАКАНА МОГА ДА СЕ РАЗВИХРЯ ...
То на Маракана какво й е голямото? - игрище нормално, само трибуните по-големи за повече сеирджии, а ние там работа нямаме :fie:
-
... АЗ САМО НА МАРАКАНА МОГА ДА СЕ РАЗВИХРЯ ...
То на Маракана какво й е голямото? - игрище нормално, само трибуните по-големи за повече сеирджии, а ние там работа нямаме :fie:
а бразилките, а кареоките, а кареокито :angel: :angel: :angel: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
ААаааааа Сашо , не си прав ша знаиш - сеирджиите , е другото име тук!!!
:lol: :lol: :lol:
така че Маракана ще му е тясно на Гервасий...ми виж му девиза под никнейма...
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Мдаааа, засрамихте го - махнал си е девиза , а беше толкова готин!!! ;)
-
Ми да започваме: (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sport038.gif)
От мен захранването - Трансформатор за електрожен (http://picbg.net/u/24294/22952/256591.gif) дава до 100-150А, само дето напрежението му е малко - около 5-6V, т.ч. 4 броя ще стигнат.
От вас остава:
Подвижен състав с много яки куплунзи!!!
400м релси(истински) за основа.
200 модула по 2м (всеки да издържа поне 30кг локомотиви)!
Бе работа за целия китайски народ!!! (http://picbg.net/u/24294/22952/256582.gif)
-
абе ако дават 80 000 евра за Гинес рекорд , печалбата е доста добра
-
:haha: :haha: :haha:
-
Няма място за смях - сметнете им масрафа ! - около 20-тина хилядарки според мен :scratch_ones_head:
Ще ги бием ! - със Стоичков барабар :) :bb:
Горда Стара планинаааа :drinks:
-
глупости само пари за трасе, другото го имаме
-
Горда Стара планинаааа :drinks:
Това ме разби - суперско се сети!
:good: :good: :good:
-
е как - а наем на стад "Васил Левски" ?
-
със стратега от мировяне ще го уредим
-
със стратега от мировяне ще го уредим
За вагоните ти се изяснихме , ама ти имаш ли 8-10 такива лока??? :pleasantry:
-
със стратега от мировяне ще го уредим
За вагоните ти се изяснихме , ама ти имаш ли 8-10 такива лока??? :pleasantry:
въпроса е във вагоните а не в локовете ти строй 4000 4-осни па ти дреме за локовете :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Сашето е прав - кви трябва да са тия куплунзи , :wacko: , или са пускали тел през целия влак :this: :swoon:
-
Мен повече ме интересува как не се е обърнал на някой завой...
-
Сашето е прав - кви трябва да са тия куплунзи , :wacko: , или са пускали тел през целия влак :this: :swoon:
куплунгите са на брава от този тип като за ККК само че са неделими (твърда връзка между вагоните)
-
По начина по който сглобяваха вагоните, мен ми се чини че куплунзите са такива
(http://media.conrad.de/xl/2000_2999/2400/2410/2412/241256_BB_00_FB.EPS.jpg)
-
Мен повече ме интересува как не се е обърнал на някой завой...
:good:
-
Мен повече ме интересува как не се е обърнал на някой завой...
:good:
Ми както не се обръщат и истинските. А те влизат и по-големи криви от кръгчето на стадиона.
-
Като истински викаш ... с 2000+ вагона ... ;)
-
Дали примерно железопътната администрация на държава като Люксембург притежава 2000 вагона? :pardon:
-
Ходих пак да гледам; не се казва никъде, а и камерата не показва такъв момент, но простата сметка показва това:
Ако вагоните са по 150мм, умножено по 2212 дава 330м влак,
а цялата обиколка на стадиона е 400м;
3,3 километра пробег са 8 обиколки на стадиона
За съжаление камерманът не е бил хобист и не е дал най-важните неща.
-
Що не опитате да възпроизведете ето тоз влак:
http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo&feature=PlayList&p=4E3F180B7B30893F&playnext=1&index=28
Мога да ви услужа с 200-300 товарни вагона.
Или ето тоз:
http://www.youtube.com/watch?v=UkzkAyFwjfc
И за него мога да ви осигуря подвижен състав, даже ще стане 10 пъти по-дълъг.
-
явно са много тежки вагоните че да закачат толкова вагони
-
Или ето тоз:
http://www.youtube.com/watch?v=UkzkAyFwjfc
И за него мога да ви осигуря подвижен състав, даже ще стане 10 пъти по-дълъг.
Това си беше жив оргазъм на колела :yes: :yes: :yes: Яко поВер :bb2: :lol:
-
Или ето тоз:
http://www.youtube.com/watch?v=UkzkAyFwjfc
И за него мога да ви осигуря подвижен състав, даже ще стане 10 пъти по-дълъг.
Това си беше жив оргазъм на колела :yes: :yes: :yes: Яко поВер :bb2: :lol:
И за засилване на оргазма да са похваля, че и моя милост участваше в тоз парен парад с машина 01.1075. Бяхме 8-ма машина (6-та и 7-ма също бяха наши - 52.3879 и 23.023). Най-голямото шоу наставаше, като всички заедно надуехме свирките... На другия ден съобщиха, че мощният рев са чувал на 50 км!!! То нали там е равно като тепсия, чува са надалеч, и бая народ са бил уплашил.
-
"Това си беше жив оргазъм на колела " - много добре казано ....вият като разгонени китове :)
-
Забележително!!! :ok:
Дали някой има информация, кога и къде се провеждат такива СТИИМФЕСТ-ове. Мисля и се надявам, че ще се съберем няколко човека да отидем да погледаме.
-
10 локомотива теглят 14 вагона, много яко! (http://picbg.net/u/24294/23067/258066.gif)
-
10 локомотива теглят 14 вагона, много яко! (http://picbg.net/u/24294/23067/258066.gif)
В добавка ще издам нещо от кухнята - някои от колегите, предимно млади момчета, не можеха да са оправят със синхронното теглене и участваха в него предимно със свирките. Други пък бухаха кюмюр като за световно и им избиваха балансите. Не знам кой е снимал тоз клип (имаше стотици хора с камери както във влака, тъй и отвън), но на него също са вижда как някоя и друга машина изпуща гълъбчето направо в небето.
Такива парни паради са организират ежегодно на различни места в Европа, ще събера информация и ще я предоставя. Нас също са ни канили да участваме с 16-ката и с 0-та (като 01 друга в Европа няма, а освен нашата 16-ка има само още една в движение), но познайте кога БДЖ ще даде пари.....
-
... и моя милост участваше в тоз парен парад с машина 01.1075. Бяхме 8-ма машина (6-та и 7-ма също бяха наши - 52.3879 и 23.023). ...
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
По парния дом е чехска, по цвят и тендер австрийска. Някои серии са общи и за двете администрации.
-
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
Саше ти пък от кога бачкаш в БДЖ-то!!???
:haha: :haha: :haha: :lol: :lol: :lol:
-
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
По парния дом е чехска, по цвят и тендер австрийска. Някои серии са общи и за двете администрации.
Драги Калио, аз от 30 години са занимавам с парни машини, но по само парен дом или по тендер не мога да разпозная безпогрешно чие производство е дадена машина. Явно имам още да уча.
А за машината зад моята не позна - белгийска е, от 1922г.
-
Шефе, а 9-та машина след твойта каква е?
По парния дом е чехска, по цвят и тендер австрийска. Някои серии са общи и за двете администрации.
Драги Калио, аз от 30 години са занимавам с парни машини, но по само парен дом или по тендер не мога да разпозная безпогрешно чие производство е дадена машина. Явно имам още да уча.
А за машината зад моята не позна - белгийска е, от 1922г.
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!
-
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!
Туй казвам и аз - не винаги може по неясна снимка или само по някой детайл да познаеш машината. Въпросната машина часове наред ми свиреше зад гъза, качвах са да я разглеждам вътре, приказвахме си с момчетата, но като видях клипа изобщо не можах в първия момент да са сетя коя беше - най-малкото защото не съм я гледал отдалече.
Я виж сега на туй клипче ще познаеш ли машините?
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo
Дахчо не знам дали си го виждал скоро, ама по-добре ако не си. Пропил са е, без зъби, слаб като скелет, мръсен, като клошар..... Тъжна картинка!
-
Здравей Емо,
Може би железничаря и моделиста гледат с различни очи на локомотивите, но ти си специалист, така че помисли дали е възможно само по определен детайл да се разпознае коя серия е локомотивът!
Много често сме гледали снимки, на които се вижда само малка част, или само отделен детайл и сме опитвали да отгатнем коя серия е. Представи си крилата "Вагнер" на сериите 01, 44 и 50, на пръв поглед са еднакви, но като се вгледаш в извивките на крилата виждаш разлики, и в следващия момент ги разпознаваш само по крилата! А, ако видиш на снимка само талигата на тендера серия 12 (БДЖ), не може да я сбъркаш с никоя друга! Дори само по един надбуферен фенер можеш спокойно да определиш дали локомотива е , DRG, DR, DB, K.P.E.V.и т.н.
Спомням си преди много години Данчо-Финта ми пока3а една снимка на серия 11, на която се виждаше само горната част на котела, аз тогава не можах да отгатна коя е серията, но той много търпеливо ми обясни че такава конфигурация от пясъчници, парен и питателен дом, както и характерната аеродинамична обшивка, се срещат единствено при тази серия!
Туй казвам и аз - не винаги може по неясна снимка или само по някой детайл да познаеш машината. Въпросната машина часове наред ми свиреше зад гъза, качвах са да я разглеждам вътре, приказвахме си с момчетата, но като видях клипа изобщо не можах в първия момент да са сетя коя беше - най-малкото защото не съм я гледал отдалече.
Я виж сега на туй клипче ще познаеш ли машините?
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo
Дахчо не знам дали си го виждал скоро, ама по-добре ако не си. Пропил са е, без зъби, слаб като скелет, мръсен, като клошар..... Тъжна картинка!
Още от далече се разпознава гедерейската 44-ка!!! Големият диаметър на капака на димната камера, както и много високо монтираните крила " Витте" са характерни за тази серия! От втората машина най-напред се вижда "гълъбарника" (водоподгревателя на Хайнл), и след това тендера "лодка", следователно е BR52.80. Машината, която бута отзад е също "Лодка", но не се вижда добре горната част на котела.
Данчо-Финта не съм го виждал от 10тина години, съжалявам, че се е пропил. Поздрави
-
Малеее, много як клип ... особено втората и последната част ...
-
Още от далече се разпознава гедерейската 44-ка!!!
.................
Хайде още едно въпросче, много лесно: не знам дали знаете, но серия 44 са едни от най-мощните немски товарни машини. На тяхна база през 1943г е разработена машина с подобни характеристики, чието производство започва в самия край на войната. Използвани са абсолютно същия котел и рама. Кои са тез машини и от кога до кога са произвеждани?
Ако ви дам жокер, по-добре направо да напиша отговора.
-
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!
-
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!
Точно туй е отговора, само че аз съм ви подвел с рамата - имах предвид еднаква по конструкция рама, междурамни връзки и дебелина на платната. Естествено че междуосията са различни защото 42 е с диаметър на сцепните колооси 1400 мм, а 44 с 1450 мм. Другата разлика е и в опорите на котела - седлото на баджата заради вътрешното министерство на 44, както и задната опора, която на 44 е с плъзгалки, а на 42 с еластичен лист както на 52.
-
Е кво стана 42ра ли е че не можох да разбера, Ясен пак е прав май! :pleasantry:
-
Не е толкова лесен отговора!
Мисля си за BR42 (серия 16), тъй като тя се произвежда от 1944 година, но нейната рама е с по-малки междуосия- 1650мм, срещу 1700мм при BR44, а и машината е двуцилиндрова (на BR44 е трицилиндрова).
Така че направо давай отговора!
Точно туй е отговора, само че аз съм ви подвел с рамата - имах предвид еднаква по конструкция рама, междурамни връзки и дебелина на платната. Естествено че междуосията са различни защото 42 е с диаметър на сцепните колооси 1400 мм, а 44 с 1450 мм. Другата разлика е и в опорите на котела - седлото на баджата заради вътрешното министерство на 44, както и задната опора, която на 44 е с плъзгалки, а на 42 с еластичен лист както на 52.
Една малка поправка:
BR44 е с диаметър на двигателните колела 1400мм, както и BR43, BR50, BR52, BR42, BR58.
Диаметърът 1450мм е стандартен за БДЖ - серия 10, серия 12 и други.
-
Яско , май си сбъркал...
професията , пич :) :drinks:
-
Яско , май си сбъркал...
професията , пич :) :drinks:
Не, Адри,
Просто когато проектирах и правех моите "самоделки", изучих всички диаметри, междуосия и всевъзможни параметри, за да знам от кои локомотиви кои части могат да се ползват за други серии и т.н.
Тогава ми направиха впечатление стандартните мерки на DR и на БДЖ и съм ги запомнил:)
-
1450 mm не е стандарт само на БДЖ. По времето, когато са правени поръчките по стандартизационната програма на БДЖ, тоз диаметър е масово използван за товарни машини за нормално междурелсие поради оптималното съотношение между него, диаметъра на цилиндрите, хода на буталата, теглителната сила и разхода на пара. Туй са отнася за серии 10 и 11. Докато серия 12 (туркините) е случайно попаднала у нас и диаметърът на сцепните й колооси е пак същия. От по-старите машини 17-та и 19-та серии и машина 18.01 са със същия диаметър.
И за да не отклоняваме повече темата, ще кажа, че BR44 и 42 (наша 16-ка) имат един и същи котел, абсолютно заменяем. Разликата е само в арматурната глава, пароизходната тръба на динамото, питателния дом (при 42 липсва такъв), инжекторите и задното окачване.
-
Опит за домашен рекорд!Събрани общо 4 локомотива и 102 вагона в N!!!
Обща дължена на композицията (по думите на моделиста) е 12 метра.Развъртял ги на домашният си макет:
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/496.html
и това
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/495.html
http://video.mail.ru/mail/model-220/251/252.html
;D ;D ;D
-
(http://people.freenet.de/ice2001/movtrain.gif)
:blink: :blink: :blink:
-
Сигурен бях, че ще е някаква американщина туй. Епа, не ми 'аресва изобщо.
-
Твърдението на моделиста е , че в началото такова скърцане на вагони и автосцепки е имало, въпреки мащаба (N), че е бил на ръба да се откаже...Обаче когато все пак успяла да потегли , бил морално удовлетворен и готов да прежали счупеното! :blink:
Явно на живо ефекта е хпоразителен! :bb2:
-
Аз точно щях да питам след локомотивите първите няколко куплунга как са издържали........... :blink:
-
Човека е бил приятно изненадан и от локомотивите , щото се били справили и в наклоните по макета му!!! :yes:
Опитал се е постепенно натрупвайки по пет вагона в добавка , но на 120 бр. се късала сцепката при локомотивите!
:yes: ;D ;D ;D
-
Баси! Като гледам, тоя е руснак, пичът, не само хамериканците са мегаломани... :wacko:
-
Дали ще признаят рекорда, ако вместо в началото, локомотивите се разпределят в композицията като спомагателни? Така, както е направено при австралийския влак ... ?
-
Ето това също е подобаващ рекорд :good: http://www.helmutshobbies.com/worlds_record_locomotive.htm само че не намирам никакво видео в мрежата :fie: до колкото виждам се е провел февруари 2007г
-
Ето едно прилично влакче, ама пак американско.
http://www.youtube.com/watch?v=_Mm1fKtpK-Q&NR=1