RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: eurostar в 17 Декември 2007, 00:23:22
-
Жоро от Хоби-свят ме посъветва да си взема функциониращи семафори/светофори, но проблемът е, че не знам кои. Не знам кой къде, при каква секция се поставя (на влизане или излизане от гара, мост, тунел и т.н.т)
(http://www.piacello.com/viessmann.jpg)
За удобство съм ги номерирал от 1 до 8. Може ли някой да каже кой къде се поставя?
-
Това и на мен ми е интересно... нека някой по-компетентен да се изкаже, че и на мен ще ми се наложи по някое време...
-
Тези светофори се използват в немската Hp сигнална система, разпространена по немските железници.
1. Предупредителен светофор - слага се на някакво разстояние пред останалите светофори, за да предизвестява показанието им (в реални условия поне 1000м). Има три показания:
-Следващият светофор даден за прав коловоз - двете зелени светлини;
-Следващият светофор даден за отклонение с намалена скорост до 40км/ч - горната зелена с долната жълта светлина;
-Следващият светофор затворен, движение с готовност за спиране пред затворения светофор - двете жълти светлини;
2. Обикновен забранителен светофор с две възможни показания (червено/зелено) - може да се използва за изходен светофор от гара, когато влак преминаващ покрай него няма как да премине по отклонение на стрелка (заминаване от правия коловоз), също се ползва за блок-сигнал (ограждане на блок-участък от линията, където стрелки няма, включително ограждане на дълги тунели и мостове, но те рядко се ограждат със светофори);
3. Светофор, който може да дава показание "преминаване по отклонение с намалена скорост до 40км/ч" (зелена и жълта светлина едновременно), когато влакът ще премине по отклонение (кривата част) на поне една стрелка. Това показание предписва намалена скорост, но светофора може да дава и разрешително показание "преминаване по прав коловоз с максимална скорост" само с една зелена светлина, когато влакът ще премине по правата част на всички стрелки;
4. Аналогично на (3), но комбиниран с маневрен сигнал. При дадено разрешение за маневрено придвижване, свети само едната червена (иначе светят и двете) и двете бели светлини. Разрешението за маневрено придвиждане важи до следващия маневрен светофор.
5, 6 и 7 са същите като 2, 3 и 4, но комбинирани с предупредителен светофор за следващия сигнал. Когато са затворени (светят червено), долната предупредителна част изобщо не свети. И трите сигнала могат да се ползват, когато не е целесъобразно поставяне на отделен предупредителен сигнал за следващия светофор (например при малко разстояние между светофорите). Използват се и като входни светофори на гари, като предупредителната им част предизвестява за показанието на изходния светофор от коловоза, към който се движи влакът.
8. е същото като (3).
Повече за Hp сигналната система тук: - http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htm
-
Много полезно! Много благодаря!
-
Все пак имайте предвид, че това са сигнали на чужда жп администрация и са абсолютно несъвместими с нашата жп мрежа, така че който смята да пресъздава българско не бива да ги ползва. Освен ако някак не ги видоизмени, което не зная как би станало.
-
Който се интересува от нашата сигнализация:
http://82.199.196.44/loksim/index.htm
-
Който се интересува от нашата сигнализация:
http://82.199.196.44/loksim/index.htm
Мерси много работа ще ми свърши...
-
Сега ако някой каже как се свързва номер 2 примерно ::),към даден коловозззз-възззз ;D
-
Мисля, че има схема ведно със светофора. Но дори и да няма, хвани книгата на Ю. Ботев, изкълви я с кориците и те уверявам, че няма да задаваш повече този въпрос.
:)
-
Имам едно провокативно въпросче (не съм в системата на БДЖ):
http://82.199.196.44/loksim/index.htm
това ли е най-актуалната сигнализация?
Проблема е , че преди години си направих цял куп семафори със светодиоди по книгата на инж.Ботев и сега като ги гледам нещо май не съм така точен - ще се правят нови по горния линк!
За това питам ...
-
Това е актуалната сигнализация.
-
Благодаря!Като станат ще пусна снимки тук , да ги разгледате за мнение... ::)
-
Кой може да помогне?
Трябват ми чертежи с основни размери и вид на БДЖ светофорите:
Диаметър на стъклата,височина ,ширина и т.н. въобще общ вид , ако има подробен чертеж от производител на сглобен такъв (преди пуск в експлоатация)ще е супер ...
В противен случай ще трябва да се скицира , и "краде" с рулетка и стълба но не съм сигурен "бай Пенчо" ,да ли няма да викне гавазите !?!... ;D ;D ;D
-
Това мога да предложа:
http://bgrail.info/sv.gif
Извадено е от доста стара книга и не съм сигурен в актуалността. Мерил съм един светофор с рулетка, но съм затрил отдавна измереното. Мисля обаче, че съвпадаше с това от книгата.
Това са базови размери на примерен четирифаров светофор. Дву и трифаровите такива са съответно с 600 и 300мм по-ниски, Петфарови се изпълняват като двуфаров и трифаров един над друг (трифаровия отгоре) или като четирифаров с допълнителен отделен фар отдолу.
-
дали размерите са реални. излиза, че цялата височина на светофора е 6 метра?
-
Благодаря , като направя чертежи ще ги кача тук!
-
дали размерите са реални. излиза, че цялата височина на светофора е 6 метра?
Височината варира, но е горе-долу толкова.
-
Ами тука ми се струва най-подходящо да попитам:
-Този светофор къде се поставя и как се тълкуват сигналите му?
(http://img263.imageshack.us/img263/6244/48881878nz2.png) (http://img263.imageshack.us/my.php?image=48881878nz2.png)
-
Това мога да предложа:
http://bgrail.info/sv.gif
След като разгледах отблизо и премерих един истински светофор, мога да потвърдя горните размери.
Ами тука ми се струва най-подходящо да попитам:
-Този светофор къде се поставя и как се тълкуват сигналите му?
http://img263.imageshack.us/img263/6244/48881878nz2.png (http://img263.imageshack.us/my.php?image=48881878nz2.png)
Горният светофор е по немската Hp сигнализация, която се използва само в Германия. Горната му табела с червена и зелена светлина има само две показания:
-Червено - забранено преминаването на светофора. При това положение долната табела не свети изобщо;
-Зелено - разрешено движение с максимална скорост. Това означава, че поне до следващия светофор, влакът ще се движи само по главни коловози и няма да преминава по отклонението (кривата част) на нито една стрелка. Затова този светофор трябва да се използва само на места, където влаковете не могат да преминат по отклонение, защото не може да им се подаде съответното показание. То изисква на горната табела да има и жълта светлина.
Долната табела има две зелени и две жълти светлини и дава информация за показанието на следващият светофор (предупреждава). Тя има три показания:
-Две зелени - следващият светофор е отворен за преминаване с максимална скорост (съответно на следващият светофор горната табела свети зелено);
-Две жълти - следващият светофор е затворен. Разрешено е движение с максимална скорост, но с готовност за спиране (следващият светофор свети червено);
-Една зелена и една жълта (както е показано и на снимката) - следващият светофор е отворен за преминаване по отклонение с намалена скорост. В този случай следващият светофор свети зелено и жълто (но на горната табела).
-
Благодаря,а дали някъде ги има всичките немски светофори описани на български,че да прочета и освен как да ги пускам да светят и да знам къде какъв трябва да сложа?
-
1.Тези двата,очевидно са с една и съща функция.Но,каква е тя?
(http://www.viessmann-modell.com/shop/images/product_images/popup_images/4018.jpg)
(http://www.viessmann-modell.com/shop/images/product_images/popup_images/4017.jpg)
2.На този също каква е функцията?
(http://www.viessmann-modell.com/shop/images/product_images/popup_images/4518.jpg)
до колкото разбирам е някакъв отпътуващ/изходен сигнал,но къде точно се слага...?
3.В депо,въобще слагат ли се светофори за извършване на маневра?Ако да,кои? :hi:
-
1. Това са т. нар. ограничаващи или охраняващи маршрута светофори (Schutzsignale). Отговарят донякъде на нашите маневрени сигнали, но с някои условности.
Когато светят двете червени светлини е забранено преминаването на всякакви возила и обратно - когато светят двете бели е разрешено преминаването. При маневра действат като маневрени сигнали, разрешавайки придвижване до следващия такъв сигнал (който от своя страна може да разреши до по-следващия и т. н.).
При влаково движение с редовен изходен сигнал (зелено и/или жълто на изходен светофор), всички такива охраняващи сигнали по трасето на влака светят с двете си бели светлини (тук е разликата с нашите маневрени, които в този случай светят синьо - забранена маневра и се игнорират). При това положение, двете червени са заповед за спиране и на влаковите движения, което нормално не би трябвало да се случва.
Когато свети само горната бяла светлина, този сигнал трябва да се игнорира. Това се използва на големи гари, където по протежение на коловозите има наредени такива сигнали, чрез които при нужда коловозът може да се разделя на части с дължина според случая, съответно да се приемат два влака от противоположни посоки. Един сигнал свети с двете си червени светлини и показва до къде е разрешено движението, а всички преди него - само с една бяла и се игнорират.
Мачтовият вариант позволява по-добра видимост и се ползва при по-малък брой и по-раздалечени коловози. В гарите между стрелките се ползва приземният вариант. По коловозите на покритите гари има и такива, висящи отгоре.
Табелата бяло-червено-бяло предписва условията за преминаване на сигнала при забранително показание - в случая само при подаден (в т. ч. устен) сигнал от стрелочник/ръководител-движение или поканителен сигнал (мигащо бяло).
2. Това е разрешение за потегляне на пътнически влак, равносилно на нашият сигнал "Готово", подаван от началник-влака или ръководител-движение. Кондукторът (или там каквато длъжност се води) го задейства чрез квадратен ключ от малко табло на перона и веднага след това се качва във влака. Машинистът изчаква няколко секунди, затваря вратите и потегля. Не навсякъде има такива сигнали, а където ги има най-често са комбинирани с изходните. Самостоятелни има и по пероните, там където могат да се виждат добре от машинистите на по-къси влакове, които спират по-назад.
3. В почти всички случаи вътре в депото няма светлинни сигнали, освен на изходите, където има маневрени сигнали, разрешаващи излизане от депото към прилежащата гара. Ако в депото има дистанционно управлявани стрелки, възможно е пред тях да има маневрени сигнали, но не е задължително. Това може да се види най-вече около изходите на депото, докато навътре в него стрелките са винаги ръчни и без всякакви сигнали.
-
Подобен на този сигнал по т.1 със същите показания и значения има в Димитровград ЮЖ (Сърбия).