RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: sim в 04 Февруари 2009, 15:44:50
-
Maerklin е фалирала.
http://newsweb.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/index_miro.asp?&emis_id=MI&name=СВЕТЪТ&btn=Търси
-
Не излиза нищо!
-
Наистина го пише! Само дето самият текст не се показва, а само заглавието. Търсете в "Икономика" заглавие с текст "Германия - технически играчки - компания - фалит" и коментар отдолу "Германската компания за железопътни макети и играчки Мерклин обяви фалит" от 04-02-2009/15:04
-
http://newsweb.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/news_search_miro.asp?free=1&emis_id=IK&btn=Търси&name=ИКОНОМИКА&from_date= (http://newsweb.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/news_search_miro.asp?free=1&emis_id=IK&btn=Търси&name=ИКОНОМИКА&from_date=)
-
Maerklin е фалирала.
http://newsweb.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/index_miro.asp?&emis_id=MI&name=СВЕТЪТ&btn=Търси
Това ясно , но ние не сме абонати на БТА!!!
;)
-
Maerklin е фалирала.
Ами ще фалира я :diablo:.Аз колко пъти им виках -оставете го това АС ,нищо добро не ви чака...те ба,няма,пъпки ще слагаме ,на Ивропейците ша продаваме.А ся-хак им е.Да бяха минали на ДС -щяхме да я спасим :spiteful: :blind:
Айде някой който има достъп до тази свръх "секретна" информация :angry:,да постне тук :scratch_ones_head:.
-
Пише само това:
04-02-2009/15:04 Германия - технически играчки - компания - фалит
Германската компания за железопътни макети и играчки Мерклин обяви фалит
А линкът им не работи:
http://www.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/news_view.asp/RN1505IK.037.txt?id=1477586322?free=0 (http://www.bta.bg:8080/newsweb/bgfree/news_view.asp/RN1505IK.037.txt?id=1477586322?free=0)
после може да тръгне и затова го оставям.
-
Не,не ...в тая смотана държавица всичко се крие,секретно и т.н..Виж какво изписва - this website's security certificate.Деветата дупка на кавала БТА иска кинти за да четеш,смотаняци :angry:.
А като Мерклин е фалирала,това май означава ,че и TRIX са поели към дъното :unsure:
-
Добре че си направих макета в Z,че след фалита,всичко вече ще има "уникатна"стойност :lol: :lol: :lol:
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=27802&AlbumId=101954
-
Тонка виж само как ги стресна бе.За 3 дена отля 20-30 вагона и явно някой им е подшушнал какво чудо се задава и те се предадоха без бой :spiteful: :lol:
-
Тонка виж само как ги стресна бе.За 3 дена отля 20-30 вагона и явно някой им е подшушнал какво чудо се задава и те се предадоха без бой :spiteful: :lol:
Нямам нищо Мерклинско в НО :)
-
Maerklin files for bankruptcy protection
BERLIN (AP) - Famed German model railway maker Maerklin filed for bankruptcy protection from creditors on Wednesday after it failed to secure new credit from banks.
Maerklin Holding GmbH made the bankruptcy filing at a court in Goeppingen, the company's southwestern German home town. The company said that its everyday business would continue unaffected.
Its managers intend, in consultation with its bankruptcy administrator, "to restructure our traditional company with its cult status, with the instruments of German insolvency law, and establish it permanently in the market," Maerklin boss Dietmar Mundil said in a statement.
Maerklin began 150 years ago as a small factory making tin toys and has evolved into an iconic name in the model railway market.
It prides itself on using materials as close as possible to the real thing, including aluminum, alloys, high-quality plastics and wood.
The company, which makes its products in Germany and Hungary, had sales of about euro128 million ($165 million) last year.
It said that it was able to increase sales in 2008 "despite the difficult economic situation, consumer restraint and competition from the Far East."
Maerklin has been owned since 2006 by a British investor, Kingsbridge Capital, and investment bank Goldman Sachs.
The company already has been on a restructuring drive, closing a plant in Sonneberg, Germany that employed 400 people. However, it said Wednesday that the measures taken so far "have not made an impact in the originally planned cost and time frame."
Maerklin said that its credit lines from banks had expired, and that "despite intensive negotiations, the banks did not extend these credit lines for Maerklin."
The court in Goeppingen later Wednesday appointed a bankruptcy administrator, Michael Pluta.
Pluta said in a statement that his team is working "to build up a comprehensive picture of the company's situation — but it is too early for forecasts."
Pluta's office said Maerklin currently employs some 1,300 people — 650 in Goeppingen, 60 in Nuremberg and 600 in Gyor, Hungary. It said it hoped the Hungarian employees would not be affected by the bankruptcy.
© 2009 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
Мерклин е фалирала, вероятно ще повлече със себе си също Трикс и LGB - нали уж са нейна собственост, Роко и Флайшман някаква банка и едните и другите ги държи за топките......То както е тръгнало няма да останат производители на ж.п. модели...Ами така ще е, като не им идва акъла в главата и продължават напук на всичко да държат такива космически цени. На сайта на Нюрнбергския панаир четох едно интервю, в което се казва, че за разлика от 70-те и 80-те години, когато не е имало немско и австрийско дете без "влакче" в къщи (въпросът е бил какво е - Флайшман или Мерклин, а не дали го има), сега сред децата и младежта интересът към това хоби бил почти никакъв...И как я мислят те тая......Оправдават се с прецизност, детайлност, трудност за изработка и т.н. А публична тайна е, че всичката карантия - двигатели, предавки, декодери, в това число и тези със звук, от години се правят за жълти стотинки в Китай, нищо, че на моделите гордо пише Made in Germany/Austria...Относно матриците за кошовете моят колега, който във фирмата се занимава с машинно чертане казва, че със съвременния софтуер точно за половин час може да бъде изработен чертеж на парен локомотив само по снимки, за дизелов или електровоз било още по-лесно...И при тази ситуация нормално ли е според вас един средна хубост локомотив със звук да струва колкото една добра печка, пералня, хладилник или телевизор.....Или дигитален стартов комплект със звук колкото лаптоп от по-високите класове.... За преди 5 години, когато излезе платинената серия на Роко сега по форумите се пише, че това в същност е била лебедовата песен на фирмата, фалирала малко след това...И точно за тези супер модели се пише, че те били с най-много дефекти в цялата история на компанията...Сега навсякъде, каквото е останало от тях, се разпродавало на сравнително ниски цени...Пазаруващите в бея да кажат дали това е така...Съвсем скоро ще публикувам една статия в "Гафове на производители" по тоя въпрос, нека само да я преведа....Та да вземат накрая да им уврат главите, да понамалят цените, защото както у нас, така и почти навсякъде в Европа, особено Германия, Австрия, Швейцария, дори и в Полша, Чехия и Унгария феновете на нашето хоби изобщо не са малко, но всички се оплакват от високите цени....Следователно ако намалят цените, всеки ще може да си купува все повече и повече, респективно компаниите не само няма да фалират, ами ще се радват и на доста добри постъпления. Като се продават повече бройки дори и на загуба известно време, в един момент приходите ще надвият на масрафите заради големия обем продажби......Ама откъде толкова акъл...
-
за това , пичове , внимателно с Тониеми - в него е бъдещето ! Со кротце ,со благо - купувайте моделите му !
Наздраве , Тонка :drinks:
-
Пада им се така на всички дзифтари... Само лаят за детайлност, неповторимост, но нито един от тях не вземе да вложи нещо ново - нови технологии, нови материали, нови идеи... Вместо нещо ново - твърдо и непоколебимо те убеждават, че правят нещо ново, заливат те с тъпи реклама, но на практика не се бръкват за една стотинка за истински инвестиции... Накрая клиентът им крив, че не могат да реализират 1000% печалба! За съжаление повсеместен принцип... от дребната фирма до цялата американска икономика /ако изобщо има такава де/... :fool:
Адриане, Тони трябва да продава и микроскопи за неговото Z... :haha:
-
за това , пичове , внимателно с Тониеми - в него е бъдещето ! Со кротце ,со благо - купувайте моделите му !
Наздраве , Тонка :drinks:
да де ама не продава отливките на вагоните пази тайната на джедаите :search: :search: :search:
-
Съвсем точно и аз съм напълно съгласен с IKAR !!!
Само ще допълня - това дет се прави в Китай , липсата на инвестиции и нежеланието да се печели от оборот , а не от високи (неотговарящи на действителността) цени , се концентрира в лакомията на менажерите . От високи цени се печели общо взето еднократно , след което фирмата по-добре да я няма...но така печалбата за директорите е ограмна и най-вече почти мигновенна.Докато печеленето от оборот предполага дългосрочна програма с малки печалби.Да ама лакомите директори това не ги устройва.
Те предпочитат да се нагушат в кратки срокове , и след това фирмата "кучета я яли".
В Европа упорито се говори , че директорските бордове на всички моделни производители , са толкова далеч от проблемите на моделизма , защото нямат дори един модел в домовете си - тоест управлението на фирмите е в ръцете на печалбари , но не и моделисти или колекционери...
Може да плюем по китайците , но всъщност там е надеждата.Китайците доказаха , че навлизайки в даден бизнес , първоначално заливат пазара с количество без качество , но това им дава време и пари да се развият , и който иска да остане на пазара вече почва да вдига качеството... Сега е момента (или ще настане всеки момент от тук нататък) да купуваме китайска стока , защото по-лакоми от китайците , няма. Тоест след време и техните цени ще стана космически , но тогава те ще са вече единствените производители (монополисти)...
Има един (вече) стар виц .
В пула с новините на китайската осведомителна агенция се появява следното съобщение:
"-Вчера стана тежка катастрофа м/у три голями камиона на последният завой преди входа за контейнерният терминал на пристанището в Шенжун.Причината за катастрофата е бързането на камионите да доставят навреме превозваните контейнери със стоки за Европа!" :yes:
В пула с новините на БТА се появява индентично съобщение за катастрофа"
"-Вчера , на кръстовището по магистрала Е79 , стана тежка катастрофа , между два депутатски мерцедеса и магарешка каручка с тор.Причината за катастрофата е отнемането на предимството от магарешката каручка , на депутатските коли , които бързали за поредният прием организиран от европейската банка за развитие!"
:lol: :lol: :lol: :lol:
-
Мерклин е фалирала, вероятно ще повлече със себе си също Трикс и LGB - нали уж са нейна собственост, Роко и Флайшман някаква банка и едните и другите ги държи за топките......То както е тръгнало няма да останат производители на ж.п. модели...Ами така ще е, като не им идва акъла в главата и продължават напук на всичко да държат такива космически цени. На сайта на Нюрнбергския панаир четох едно интервю, в което се казва, че за разлика от 70-те и 80-те години, когато не е имало немско и австрийско дете без "влакче" в къщи (въпросът е бил какво е - Флайшман или Мерклин, а не дали го има), сега сред децата и младежта интересът към това хоби бил почти никакъв...И как я мислят те тая......Оправдават се с прецизност, детайлност, трудност за изработка и т.н. А публична тайна е, че всичката карантия - двигатели, предавки, декодери, в това число и тези със звук, от години се правят за жълти стотинки в Китай, нищо, че на моделите гордо пише Made in Germany/Austria...Относно матриците за кошовете моят колега, който във фирмата се занимава с машинно чертане казва, че със съвременния софтуер точно за половин час може да бъде изработен чертеж на парен локомотив само по снимки, за дизелов или електровоз било още по-лесно...И при тази ситуация нормално ли е според вас един средна хубост локомотив със звук да струва колкото една добра печка, пералня, хладилник или телевизор.....Или дигитален стартов комплект със звук колкото лаптоп от по-високите класове.... За преди 5 години, когато излезе платинената серия на Роко сега по форумите се пише, че това в същност е била лебедовата песен на фирмата, фалирала малко след това...И точно за тези супер модели се пише, че те били с най-много дефекти в цялата история на компанията...Сега навсякъде, каквото е останало от тях, се разпродавало на сравнително ниски цени...Пазаруващите в бея да кажат дали това е така...Съвсем скоро ще публикувам една статия в "Гафове на производители" по тоя въпрос, нека само да я преведа....Та да вземат накрая да им уврат главите, да понамалят цените, защото както у нас, така и почти навсякъде в Европа, особено Германия, Австрия, Швейцария, дори и в Полша, Чехия и Унгария феновете на нашето хоби изобщо не са малко, но всички се оплакват от високите цени....Следователно ако намалят цените, всеки ще може да си купува все повече и повече, респективно компаниите не само няма да фалират, ами ще се радват и на доста добри постъпления. Като се продават повече бройки дори и на загуба известно време, в един момент приходите ще надвият на масрафите заради големия обем продажби......Ама откъде толкова акъл...
И е така и не е така! Само човек, който си няма идея от триизмерно чертане може да каже че чертежа на един умален локомотив се прави за 30 мин. Аз съм с доста години опит в чертането на компютър, даже и с опит за изчертаването на един такъв локомотив, обаче си нямаш идея колко време отнема изработката на чертежа, като имаш в предвид че освен от вън, модела се проектира и от вътре, предавки, габърити, осветление, електронни компоненти, светловоди и т.н. Следва изработка на технологията на производство, след това се произвеждат всички матрици и технологични приспособления за боядисване и сглобяване, което не винаги става от първи път, и чак тогава се правят първите мостри. Ако всичко е ок, чак тогава се преминава към предварителна реклама и след набиране на достатъчно заявки, към производство. Съветвам да погледнеш този филм:
http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4 (http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4)
и не забравяй да обърнеш внимание на склада с матрици, всяка една матрица струва между 50 и 150 хил евра, затова и много от производителите бягат матриците в Китай, но там излизат само с около 25-30% по-евтини, което пък дава глътка въздух на производителите в Европа за около 2-3г. Факт е че почти всички фирми в една или друга степен си правят освен матриците и моделите в Китай. Май само Роко и Флайшман(свидетели сме че и някои модели на Трикс са китайски) продължават да си правят моделите и матриците в Европа, е с изключение на платките :), но това не е толкова важен елемент.
И не забравяйте че в крайната цена има включени 5-10% транспортни разходи, поне 10-15-20% печалба за дилърите, и ето как цените набъбват. до сегашните нива. Интересен факт е че чрез интернет все по малкото клинети на този тип хоби търсят и намират желаните от тях модели на доста по-ниски цени от обявените на производителите и местните дилъри, а глобализацията спомага за облекчаването на тези дребни доставки, което доведе масово до затваряне на магазини по целия свят занимаващи се с ЖП модели и концентриране на доставките основно от Германия и Австрия където новите модели могат да се вземат на най-добри цени. Разбутването на цялата тази верига естествено че води до намаляване на производството и от там до затруднения за производителите. Но така ще е, и който не се пренастрои си е за негова сметка. Навлизането на банкерите в моделизма не мога да охарктеризирам друго яче освен като ГРЕШКА, защото тези хора освен от събиране и изваждане не разбират нищо от въпросния бизнес. Американския модел бизнес които масово ползват банкерите вече не работи. Факт е че настоящето увеличение на цените на Роко и Флайшман е типично банкерски похват, без изобщо да се има в предвид до къде ще доведе по време на криза това. Така че следващите бушони в рамките на 6-9 месеца може би ще са Роко или Флайшман или още по зле, и двете. Дано да съм лош пророк.
Но истината е една: света се изменя и е важно тези тенденции да се следват от близо, за да може да се реагира адекватно и да не сме свидетели как един бизнес свързан с едно от най красивите хобита в света отива в историята.
-
Този бизнес може да отива в историята , но не и този моделизъм !!!
И до ден днешен има моделисти които си правят всичко сами и то в нашите мащаби , а не градинските или екзотичните...
Всеки втори английски клуб на острова , смята за чест , и го правят - ползват изключително малко фабрични детайли.Правят си сами профилните релси (има и такива руснаци!) , колоосите , зъбните колела , механизмите и т.н.макетите им са страшно близки по визия до действителността - често ако не сложат някакъв "външен" предмет на макета и снимката им е с макрото , направо не можеш да разбереш ,това на макет ли е или снимано някъде в Англия... :yes:
Единственото което не съм видял да правят , май е само електромоторчетата , но пък ползват свръхминиатюрни и мощни от японските производители!!!
:yes: ;D ;)
-
Абе то, ако остане само домашното производство - считай хобито за приключено. Проблемът според мен е, че по-младото поколение живее предимно във виртуалния свят и не се вълнува от модели, макети и т.н. истински неща.
-
Това съвсем не е така...
разликата м/у поколенията има , но тя е в масовостта!
По соц.време всички бяха в някакви кръжоци (че и в по два/три) и имаше масовост там , а единици по улиците и в кафетата...
Сега всички ходят в някаква дискотека (че и в по две /три на вечер) и масовостта е по улиците (при дилърите) , а единиците са будните и жадни за знания и моделизъм (в нашият случай).
Но това е само част от по-глобален проблем ....ма това е друга бира... :drinks:
-
Именно в масовостта е проблема, което стеснява пазара до голяма степен.
-
Та да сме в тон с промените предлагам някой от производителите да вземе да направи две голи фигури(машинист и любовницата му примерно) които се клецат в задната кабина на лока, докато колегата помощник машинист кара влака! Това гарантирано ще има успех сред подрастващите и ще промени отношението и масовостта им към любимото ни хоби! NOCH тръгнаха по тая крива, време е и за другите!
Другия вариант е пътуващ публичен дом във вагон, като действието вътре се управлява от DCC декодери, по желание и със звуково озвучаване(те и без това по порно филмите припяват все едно и също ОХ, АХ СУПЕР СИ...) . И всичко това на звуковия фон на поредния турбо хард чалга хит. По такъв начин ще се стигне до нови невиждани висоти на изкуството за прилъгване на масово увеличаващата се простащина и глупост.
Третия вариант е да се произвеждат локомотиви и вагони с вградени ЖСМ-и с дисплеи и бутони под коремите им. караш си влака и той звънне, спреш го вдигаш лока и си правиш разговор - мнооого джиджано! Ще стане масов хит!
И последния вариант е всичко в едно, разбирай ако стане всичко това хобито ни заминава в коша за боклук.Поне за мен.
Ей такива ми ти мисли ми минават, докато си мисля за бъдещето на нашето хоби.
-
Брях че ... хем смешно (айде това си става любова черта - lubomir & br118) ,
хем тъжно ... ма чак пък толкова черногледи и песимистични мисли...:bad: :bad: :bad:
;D
-
:hi: Съжалявам, че противореча. Хобито, като всяко такова не може да бъде оприличено на "масовка". Това е начин на мислене. Все едно да караш Москвич, вместо Мерцедес. Просто начин на мислене........... :haha:.
-
:hi: Съжалявам, че противореча. Хобито, като всяко такова не може да бъде оприличено на "масовка". Това е начин на мислене. Все едно да караш Москвич, вместо Мерцедес. Просто начин на мислене........... :haha:.
Тези които имаме въпросният начин на мислене , се познаваме по това , че и днес се занимаваме с хобито си .
Хайде да не ти изреждам поименно всичките си съученици , от оново време , щото нямаше нито един от моят клас ( 42 деца бяхме) или от съседните , който да не участваше поне в един кръжок , било то по музика , туризъм , география , физика , спорт като тук имахме шест отбора - хандбал , волейбол , футбол , баскетбол, народна топка и лека атлетика (петобой) , математика , корабомоделизъм , авиомоделизъм, рисуване , биология , ботаника , дърводелство ... сега като се замисля май нямаше предмет който да ни преподаваха и учителката да си няма и кръжок по него.Много от тнас тренираха други спортове по районните отбори (сега клубове) на Славия , Левски , ЦСКА , Академик и Локомотив .
Имаше към военните , също доста клубове по хобита , които подготвяха кадрите за бъдещите войници в бившето ОСО ( шофьори , радиотелеграфисти, парашутисти, парапланеристи , безмоторни и моторни летци ).
Към кварталните читалища имаше театрални школи , по езици , по музика , хорове , танцови състави освен и огромните библиотеки...
Уф , и още цял куп такива клубове , като в 50 % от дейностите им бяха свързани с конкретно хоби (по днешному казано)...
:yes: :yes: :yes:
И говоря за масовост , защото това според повелите на партията , Комсомола , Пионерската организация и чавдарската подобна , всичко това беше ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се развива във ВСИЧКИ училища , квартали , читалища и райони.Хората които го правеха (от възрастните) на 50% си гледаха съвестно на тези допълнителни задължения...
И това ако не го наричаш масовост :(, съжалява но за теб след преселението на народите , по-масово начинание май не е имало... ;D
;D
но въпреки тази масовост , 90 % от тогавашните момчета и момичета не продължиха с тези си занимания , по една или друга пхричина , но най-вече защото ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ норми на поведение отпаднаха , къде поради преход от пубертета , къде поради самосвалянето на системата през 1989 година...
:prankster:
ПП.Както казах , това е друга бира... :drinks: :drinks: :drinks:
-
Всъщност, Мерклин никога не наблягаше на детайлите, да не кажа, че съвсем ги нямаше! Предимството (ако се счита за такова) беше изцяло металната конструкция на моделите им, много удобни за игра на деца, дори да се изпусне на земята, трудно се чупи. От друга страна моделите на Мерклин се купуваха по-скоро заради ТРАДИЦИЯТА- след като дядото е имал влакче от Мерклин, то и внучето получава влакче от тази фирма! Но при сегашната конкуренция (почти всеки модел на Мерклин има алтернативен производител, при това много по-детайлизиран, и на доста по-ниска цена) мисля, че фалита на тази фирма е ЗАКОНОМЕРЕН!
-
С огромен интерес изгледах филмчето за производството на Роко, и останах потресен какви грозни лелки сглобяват парните локомотиви, и как дилетантски ги хващат (с натиск)за тръбите!!! Сега разбрах защо локомотивите им пристигат с толкова много липсващи или силно деформирани части!
http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4
Забележете как лелката държи 50-ката- с едната ръка натиска едновременно щангите и тръбите на котела, а с другата прави пръстови отпечатъци върху тендера!?!?!
-
Е, вероятно след това минават на пароструйка :pleasantry: за да свалят отпечатъците.
-
В каталога на Конрад за тази година ми направи впечатление , че фирмата навлизаше на американският пазар и с модели в Z !!!! :swoon:
И като се има в предвид , че 65 % от моделите представени в каталога им , са на Maerklin
се оказва май , че това им е лебедовата песен!!! ;D
Проблема май ще е , че във връзка с традициите (виж горното мнение на Сaprycorn ) , току виж взели ,че я опазили и възродили - европейците неси оставят традициите да умрат!!! :angry:
Така , че още е рано да се каже , дали ще остане мил спомен (за някой)... :)
-
Няма страшно, държавата ще спаси фирмата и всичко ще е наред. А за детайлноста Ясен е съвсем прав, бих добавил още "само" - големи реборди; големи бурми по щангите; големи луфтове по всичкото задвижване; ГОЛЕМИ зъбни колела по задвижващите колооси, които задължително са залепени за едното или другото колело, но така че да се виждат между спиците и да те нервят на максимум; ужасна ска между колелата; бръмчене което може да съперничи единствено на ПИКО-вското от времето на '60; груби куплунзи! Да се чудиш що чак сега фалира с всички тия недостатъци, а вместо това - държи най-големия пазарен дял в Германия!?! Това явно се дължи единствено на традицията и на инерцията. Освен това и почти всички други фирми взеха да предлагат AC-варианти на моделите си, с което явно подбиха и без друго доста поиздутите цени на фирмата и резултатите не закъсняха.
Имам един Мерклин-ски BR 81 и отдавна се каня да го направя на DC, но играта много загрубява, защото ще ми трябват голямо количество нетипични за хобито металорежещи машини - шепинги, стругове, шмиргели и т.н. Бе, железарска история! (http://picbg.net/u/24294/22952/258012.gif)
-
Това че Maerklin са обявили фалит е добре и не е добре. От една страна фалитът на фирма с дългогодишна традиция като тази :pleasantry: би трябвало :pleasantry: да бъде сигнал за останалите фирми, че нещата не могат да продължават така и искуственото надуване на цените вече не е най добрия начин за печелене на пари в този бранш. От друга страна ако нещата не се променят то със сигурнуст ще има още фирми които ще стигнат до трета глуха и ще трябва да затворят врати. А това е доста лощо тъй като конкуренцията ще намалява от годиан на година (а всички знаем какви са последствията от наличието само на един или двама производители т.е. от монопола)! Както каза Callio възможно е държавата да дотира фирмата и по този начин да спаси положението макар че на мен този вариант ми се струва не чак толкова вероятен. Подобно нещо може да стане (и то става всъщност) в браншове като металургията, автомобилостроенето, корабостроенето и други някой отрсли на машиностроенето тъй като там са заети значителен брой хора и пропадането в един такъв отрасъл значи масова безработица. Производството на жп модели на дали е от чак толкова жизненоважно значение както за държавата така и за едрия капитал за да го дотира. Поне това е моето мнение де. Иначе ето на какво се натъкнах докато гледах клипчета в YouTube : http://www.youtube.com/watch?v=dk3JBqZS0n0&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=dk3JBqZS0n0&feature=related)
http://www.youtube.com/watch?v=NuuHVcsr9Rw&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=NuuHVcsr9Rw&feature=related)
Относно производството на самите модели мога да кажа, че разработването на една шприцформа (инструмент с който се изработват всички или почти всички пластмасови детайли по един съвременен модел) е доста сложна и трудоемка работа. Цените на такива железа също не са ниски. Аз самият се занимавам с проектиране на шприцформи от три години и съм се убедил в това.
А ето и още нещо малко извън темата. Моите бегли нещастни :bad: опити да създам триизмерен модел на жп модел:
(http://photo-zona.net/images/user61395/album17411/large/1234111668_kvgi7346_lokomotiv.jpg)
http://photo-zona.net/images/user61395/album17411/large/1234111671_phfs8522_vagonsgloben.jpg (http://photo-zona.net/images/user61395/album17411/large/1234111671_phfs8522_vagonsgloben.jpg)
(http://photo-zona.net/images/user61395/album17411/large/1234111666_zvbn4871_ellok32155sgloben.jpg)
-
С каква програма са чертани тези? AutoCAD?
-
БР185 , много си прав , да се съмняваш , че Мерклин ще бъдат дотирани от държавата! :yes: :good:
Както сам казваш , това не е отрасъл с много работни места , така ,че социалният ефект от фалирането и ще е минимален , ама някой още не са излезнали от любимият си комунизъм , та смятат ,че държавата все още е длъжна да дотира тоя и оня в името на третия... :haha: :haha: :haha:
Колкото до опитите ти за триизмерното , ти най -добре знаеш като си професионалст в областа... ;)
;D
-
В петъчния вестник "24 часа"имаше статия по темата ... Там пишеше, че преди три години някакъв английски инвестиционен фонд е спасил фирмата от фалит..
...Май не им е за първи път сега...!?!
-
С каква програма са чертани тези? AutoCAD?
Софтуерът който съм използвал е SolidWorks 2005.
БР185 , много си прав , да се съмняваш , че Мерклин ще бъдат дотирани от държавата! :yes: :good:
Както сам казваш , това не е отрасъл с много работни места , така ,че социалният ефект от фалирането и ще е минимален , ама някой още не са излезнали от любимият си комунизъм , та смятат ,че държавата все още е длъжна да дотира тоя и оня в името на третия... :haha: :haha: :haha:
Колкото до опитите ти за триизмерното , ти най -добре знаеш като си професионалст в областа... ;)
;D
Pach според мен държавата никога не е дотирала никого. Просто в тез ипоотминали (но не и забравени) времена когато всичко е било държавно тези които са управлявали държавата са отпускали понякога пари и в губещи каузи защото така им е било изгодно. Мисля че в момента в Германия понастоящем финансовия климат не е такъв че управляващите да имат изгода да инвестират пари само и само някаква си фирма за жп модели па било то и такава реномирана като Мерклин да продължи да съществува. В крайна сметка някой тук беше казъл вече че по глямата част от фирмите произвеждащи модели са собственост на разни банки. Т.е. малко или много са си перачница на пари!
-
Just heard some rumours ::) from friends who came back from Nürnberg that Porsche (think one of the owners of Porsche since he is Marklin fan) is putting money in Marklin.
So now we are getting Marklin locs with turbo engines. ;D ;D ;D
-
Just heard some rumours ::) from friends who came back from Nürnberg that Porsche (think one of the owners of Porsche since he is Marklin fan) is putting money in Marklin.
So now we are getting Marklin locs with turbo engines. ;D ;D ;D
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Май пак ще отърват кожата! (Again, again delivered to the skin)
;D ;D ;D
-
Just heard some rumours ::) from friends who came back from Nürnberg that Porsche (think one of the owners of Porsche since he is Marklin fan) is putting money in Marklin.
So now we are getting Marklin locs with turbo engines. ;D ;D ;D
BR 232 911 Turbo w VGT :lol: :lol: :lol: Actually "232 911 - T" does sound like a Serial Number :lol:
-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Май пак ще отърват кожата! (Again, again delivered to the skin)
;D ;D ;D
Ей това автоматичния превод какви бисери ражда не е истина :jester:
-
по скоро Porsche 232 GTS 6x6 :haha:
-
New Marklin StartSet 8)
(http://www.neun14.de/bernd/pminiclub.jpg)
-
Крайни фенове на "Toniemi GS models & sons" взривиха Porsche (http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1273161) в центъра на София , с което изразиха неодобрението си фирмицата Мерклин да бъде спасена от фалит.
-
:lol: :lol: :lol: :lol:
Adrian бате ти уби тотално рибата :lol:
-
Крайни фенове на "Toniemi GS models & sons" взривиха Porsche (http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1273161) в центъра на София , с което изразиха неодобрението си фирмицата Мерклин да бъде спасена от фалит.
Ми така де ....Тони им е единственият конкурент , в надпреварата за по груба изработка!!!
:pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:
(Тони това май грубо излезна :blush2: - ще те черпя още една фанта :spiteful:)
-
New Marklin StartSet 8)
(http://www.neun14.de/bernd/pminiclub.jpg)
HOW much will cost :lol: :lol: :lol: 200 EURO :haha: :haha:
-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Май пак ще отърват кожата! (Again, again delivered to the skin)
;D ;D ;D
Ей това автоматичния превод какви бисери ражда не е истина :jester:
:lol: :lol: :lol:
Обикновенно го въртя от един в друг език докато добие правилният смисъл , но този път не го направих - ето как го преведе обратно на български
Пак, отново, доставени на кожата
И като се има предвид , че е народен израз , Alex май нищо не е разбрал...
:yes:
-
Много кожа - много нИщо!! :haha:
-
http://www.youtube.com/watch?v=eE4hTYQG92M&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=eE4hTYQG92M&NR=1)
-
New Marklin StartSet 8)
(http://www.neun14.de/bernd/pminiclub.jpg)
Това наистина е много яко! Thats really cool! Where you are Alex? You are missing all of us...