RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: Tramway в 19 Февруари 2009, 12:42:35
-
Казвам се Емил Стрезов, плевналия по рождение, търновец по говор, габровец по жена, горнооряховец по душа. Парата и кюмюрът са ми влязли в дупето още като 5-годишен.
Сега живея в София. От съвсем малък любимото ми място беше гара Плевен, от тъмно до тъмно се возех в машините (тогава бяха само парни) до ГО и до М, и неуморно помагах, като вземах по две въгленчета и ги мятах в пещта, боравех с кран-машиниста и най-вече със свирката. Регулаторът и ръчагът бяха прекалено тежки за мен и ги въртях с помощта на машиниста. Пътувал съм със серии 03, 12, 14, 15, 16, 17, 35, 36, 47, 01 (те бяха софийски и по-рядко идваха). По-късно в София на 13, 46, 50, 04.
От 1976г с инж. Д. Деянов и Ст. Стоичков се занимаваме с издирване, описване, опазване и възстановяване на стар подвижен състав. Обиколили сме неколкократно де що има релсов път в България. Завирал съм се в локомотивни пещи, пепелници, димни камери, тендери да описвам състоянието детайл по детайл. С много родилни мъки резултатът досега е:
- 76 локомотива, включени в заповед за запазване като музейни.
- 5 възстановени и въведени в експлоатация парни локомотива (01.23, 15.215, 16.01, 26.26, 609-76).
- 1 парен локомотив (03.12) в процес на възстановителен ремонт (зап. 662/11.11.2008)
- 3 възстановени и въведени в експлоатация теснопътни вагона (2 пътнишки и 1 фургон) и 3 нормални пътнишки вагона от 1935-40г, преминали ревизия и очакващи възстановяване на интериора.
- 5 предвидени за възстановяване и очакващи решение на УС за отпускане на средства локомотива.
По професия съм инженер по електронно-изчислителна техника и по ПЖПС - парни локомотиви. Разработвам и реализирам електронно оборудване за парни локомотиви, занимавам се с управление, ремонт, поддръжка и експлоатация на действащите парни машини. Участвам във възстановителни ремонти и въвеждане в експлоатация на обявени за музейни в категория L1 парни локомотиви.
Заедно с инж. Д. Деянов сме основатели на дружеството по железопътно дело към ОНТД по транспорт при НТС.
Член съм на SSN - Stoom Stichting Nederland (Холандска Парна Асоциация) - Ротердам, където участвам в управлението и обслужването на парни машини при дълги пътувания.
Като студент, а и известно време след това си докарвах по някой лев допълнително като ватман.
(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/28993a7009209d149a36d429e3d530242g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=yyejgl2mwf3&thumb=4)(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/283b6ab3b94ecd92c2c967d56a68af1f2g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=j5zxmlagy2m&thumb=4)(http://www3.mediafire.com/imgbnc.php/aa7499f1af30ce14f0eb9eff8ac8af992g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=4ywtmgceexz&thumb=4)(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/1e1ed1a17eef81ab27d037d47a4c443c2g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=ujm301omlmy&thumb=4)(http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/2577afc101ed1ebe8ba32d1650a108152g.jpg) (http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=lzgjnzjkzxz&thumb=4)
-
:good: :yes: ;D
-
Ха добре си ни дошъл :drinks:
Това с парата и кюмюра искрено ме развесели :lol:
-
Привет,велик човек :hi: :good: :give_rose:
-
Добре дошъл!!!
И веднага специален поздрав:http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo (http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo)
-
Добре дошъл!!!
И веднага специален поздрав:http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo (http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo)
Ооо, мерси!! Трогнат съм! А сега да та изпитам: кои серии са трите машини? Въпросът е елементарен, много трудно можеш да сбъркаш, тъй че жокер ти не требе. Давай!
-
Привет и от мен и на слука с парните машини!
-
Welcome Tramway :hi:
Google translation is making a mess of your introducing :blush2: but it sounds interesting, specially this part:
Заедно с инж. Д. Деянов сме основатели на дружеството по железопътно дело към ОНТД по транспорт при НТС.
Член съм на SSN - Stoom Stichting Nederland (Холандска Парна Асоциация) - Ротердам, където участвам в управлението и обслужването на парни машини при дълги пътувания.
Can you please explain what this means since google can`t ;D
-
Добре дошъл при нас :clapping: въпреки , че няма трамвай с толкова пара !!!! :sarcastic:
-
Дори не съм предполагал, че ще ти остане време за този форум! Добре дошъл! От теб човек има какво да научи!
От сърце ти желая да си осъществиш макета в Н0! И дано в скоро време се видим с теб!
-
Електронно-изчислителна техника в парните локомотиви ли? Или нещо не разбрах... :haha: :dance1:
-
Истина е! Очите ти все още не те лъжат! Това са две напълно съвместими неща, ако познаваш бат ЕМО и неговите способности!
-
Електронно-изчислителна техника в парните локомотиви ли? Или нещо не разбрах... :haha: :dance1:
За да докажа на Тома неверний че е истина, ето описанието на системата:
http://www.mediafire.com/?2maemumdypj (http://www.mediafire.com/?2maemumdypj)
А дали аз съм я измислил и направил могат да кажат всички, които ме познават.
-
Welcome Tramway :hi:
Google translation is making a mess of your introducing :blush2: but it sounds interesting, specially this part:
Заедно с инж. Д. Деянов сме основатели на дружеството по железопътно дело към ОНТД по транспорт при НТС.
Член съм на SSN - Stoom Stichting Nederland (Холандска Парна Асоциация) - Ротердам, където участвам в управлението и обслужването на парни машини при дълги пътувания.
Can you please explain what this means since google can`t ;D
Don't rely quite on Google tranlator.
This means the following:
Dipl. eng. Dimiter Deyanov, the greatest bulgarian specialist in steam engines, and I founded the Railway society under Scientific-technical Union in 1979.
Yet, I'm a member of SSN - Stoom Stichting Nederland (Steam Association of Netherland) - Rotterdam, where I take participation in driving and servicing of steam engines especially in long journeys - across Germany, Belgium etc.
-
Thanks for the explanation, and very nice you help them with your knowledge.
Been there a few times in the past, very nice people and nice material too.
If someone else is also interested, or is going to plan a trip to Holland, here is the site (In Dutch,English or German) http://www.stoomstichting.nl
-
Thanks for the explanation, and very nice you help them with your knowledge.
Been there a few times in the past, very nice people and nice material too.
If someone else is also interested, or is going to plan a trip to Holland, here is the site (In Dutch,English or German) http://www.stoomstichting.nl
You could download this magazine and look at page 2:
http://www.mediafire.com/?nmji3mzylm3 (http://www.mediafire.com/?nmji3mzylm3)
-
Pictures say more then a thousand words. :good:
Very nice Tramway.
Does your club also have something like open days for the public?
-
Pictures say more then a thousand words. :good:
Very nice Tramway.
Does your club also have something like open days for the public?
If you mean SSN Rotterdam, the open days are wednesday and saturday from 09.00 to 17.00. There are also so cold "steam days" when you could see the engines under steam and to take short return journey with retro steam train to Gouda, Dordrecht or Den Haag. For details see the site (you know it). There is a schedule with all steam journeys through the year including the long ones across the country and abroad, but it's accessible for members only.
-
Sorry that I was not clear enough but I meant the Bulgarian club which keeps the Bulgarian steam engines running. (ONTD Railway?)
-
Sorry that I was not clear enough but I meant the Bulgarian club which keeps the Bulgarian steam engines running. (ONTD Railway?)
The activities (if any) of ONTD Railway nowadays are purely theoretical. The owner of the steam engines is BDZ and it tries to make money from steam tourist trips without investing anything in maintenance and repair. Examples - 1)16.01 needs replacement of boiler pipes, but big bosses prefer to leave it like this, even to scrap it instead of giving about 6,000 euro for new pipes; 2) after nearly 30 years of battle with "stone heads", at last an order was issued for restoration of 03.12, for which an amount of 30,000 euro was promised. We started immediately, many operations were already done, but we had to stop because some materials are needed to be bought, some parts are needed to be manufactured, and we still haven't seen even a penny. I paid from my pocket for some of urgently needed spares, my colleagues also, but we can't afford to pay for all......
-
Thats very very bad news, so if I understand correct then BDZ owns them and uses them to generate money but don`t invest that money back in the engines so they can be restored and saved for the future.
It seems this behavior have a lot of railway companies, even the dutch NS had this till not so long ago also and they are still not easy to deal with.
You and your colleague`s are doing an extremely good and important job lets hope BDZ will realize that and do what they promised!
-
що не понапишете нещо и на БЪЛГАРСКИИИ... :angry:
-
Alex:
Добре дошли трамвай
Google превод отбелязва бъркотия на вашия въвеждане, но звучи интересно, особено тази част:
Заедно с инж. Д. Деянов сме основатели на дружеството по железопътно дело към ОНТД по транспорт при НТС.
Член съм на SSN - Stoom Stichting Nederland (Холандска Парна Асоциация) - Ротердам, където участвам в управлението и обслужването на парни машини при дълги пътувания.
Мога ли да обясни какво означава това, тъй като Google не може да
Tramway :
Да не се разчита много на Google tranlator.
Това означава следното:
Dipl. Eng. Димитър Деянов, най-великият български специалист по парни двигатели, и основана на железопътната общество по научно-технически съюз през 1979 година.
И все пак, аз съм член на SSN - Stoom Stichting Nederland (Парна асоциация на Холандия) - Ротердам, където взема участие в управление и обслужване на парни двигатели, особено при дълги пътувания - в цяла Германия, Белгия др=
Alex :
Благодаря за обяснението, и много хубаво ти да им помогне със своите знания.
Бил там няколко пъти в миналото, много приятни хора и хубава материал също.
Ако някой друг също се интересуват, или ще планират пътуване до Холандия, тук е мястото (на холандски, английски или немски език) http://www.stoomstichting.nl
Tramway:
Можете да изтеглите това списание и погледнете страница 2:
http://www.mediafire.com/?nmji3mzylm3
Alex :
Картини кажа още тогава хиляда думи.
Много хубаво трамвай.
Има ли вашата клуб също има нещо като отворен ден за обществеността?
Tramway :
Ако искаш да кажеш SSN Ротердам, на открито дни са сряда и събота от 09,00 до 17,00. Съществуват също така студено "пара ден", когато можете да видите двигатели под пара и да се върне кратко пътуване с ретро влак с парен локомотив да Gouda, Дордрехт или Den Haag. За повече подробности вижте сайта (ти го знаеш). Налице е схема на цялата парна пътувания през годината, включително и в дългосрочен такива в страната и чужбина, но е достъпна само за членове.
Alex:
Съжалявам, че не бях достатъчно ясен, но аз разбира български клуб, който държи на българските парни двигатели вървят. (ONTD гара?)
Tramway :
Дейностите, (ако има такива) на ONTD ЖП днес, са чисто теоретични. Собственикът на парни двигатели е БДЖ и тя се опитва да прави пари от пара туристически пътувания, без да инвестира нищо в поддръжката и ремонта. Примери - 1) 16,01 нужди подмяна на котли тръби, но големите босове предпочитат да го оставите така, дори и за скрап, че вместо да дава около 6000 евро за нови тръби; 2) след почти 30 години от битката с "каменни глави", най - последната заповед е издадена за възстановяване на 03,12, за които сумата от 30000 евро бе обещал. Започнахме веднага, много операции са вече готови, но ние трябваше да спре, тъй като някои материали са необходими, за да бъдат изкупени, някои части са необходими, за да бъдат произведени, а ние все още не се вижда дори и стотинка. Аз платени от джоба си за някои от спешно необходими щади, колегите ми също, но ние не може да си позволи да плати за всички ......
Alex:
Този много лоши новини, така че, ако разбере правилно тогава БДЖ разполага с тях и ги използва за генериране на пари, но нямам инвестират парите обратно в двигателите, за да могат те да бъдат възстановени и запазени за бъдещето.
Изглежда, това поведение са много на железопътните компании, дори и холандски NS имаше до не толкова отдавна също и те са все още не е лесно да се справят с.
Вие и Вашият колега "и се прави изключително добра и важна работа позволява надежда БДЖ, ще разберем, че и правят това, което обещава!
schatsi :
not something that ponapishete and BALGARSKIII ... :angry:
Alex не е наше момче и така се оправя по-лесно... :blink:
Дано горното се различава малко от превода на Гугъл , щото иначе не е съвсем точно всичко казано! ;)
-
Ама това е безсмислена менажерия от български думи... :haha:
-
Кое ти е безмисленото бе Христо???
Толкова е ясно казано , кое е безмислено?
Дай пример да ти го преведа от БЪЛГАРСКИ , пък и да ти го и коментирам , белким добие смисъл и за теб!!! :angry:
-
Абе колеги, накратко - 30 години се бием с бетонените тикви на чиновниците от дирекцията за да запазим и възстановим някоя и друга уникална парна машина, вагон и др., но те освен за далавера за друго не си мислят. А, мислят си - ако някой иска да направи нещо добро как да му попречат, да не би тоз някой случайно да са облажи а те не, да не би тъй да лъсне тяхната безполезност (по-скоро вредност), да не би да трябва и те да свършат нещо и т.н., и т.н. до безкрай. Успяхме да вдигнем на крака няколко машини, те с туристическите пътувания и снемане на филми изкарва луди пари (само през 2007г над 7,000,000 лв), от които обаче нито една стотинка досега не е влязла в депата. А те имат нужда от поддръжка, ремонти, части, консумативи, заплати за хората, дето са занимават с тях. Ето, на 16.01 трябва да сменяме димогарните тръби, писахме заявки, намерих 6 фирми-доставчици, преговарях, получих хубави оферти, и нищо. Почнахме 03.12 след като най-накрая с родилни мъки излезе заповедта за ремонта, в която е записано целево да са преведат на депо ГО 60,000 лв и срок 7 месеца. Половината срок изтече, и нито лев не е дошъл. Каквото можем правим без пари, но не може всичко. Една тенекия нафта за миене, един болт не можем да изпишем, защото няма по каква поръчка да ги изпишем или да ги купим. Излиза все едно че ги вземаме за в къщи, все едно че съм вкарал на баща ми машината в депото да я правя. Купувам от джоба си какво ли не (миналата седмица поръчах и платих голяма сума за нови пружини за мазилни възглавници на буксите), правя електроники от джоба си, кабели, инсталации, манометри..... Златни ми излизат тез машини! Ама не мога да дигна ръце и да обърна гръб, туй ми е живота, без тях сигурно ще умра. Не знам..... моделчетата излизат много по-евтино, или поне не си късаш нервите с разни идиоти. Викат ме в SSN да отида при тях и май тъй ще стане.....
-
мисията невъзможна е т'ва ... :sorry:
-
Моите се извиня на всички за публикуване на английски, аз помислих, че е разрешено, тъй като тук форума заглавия са написани на български и английски език, но изглежда, не бях прав.
Мога да говоря български, но писане и четене е прекалено трудно за мен в момента, той ще дойде, но се нуждае от повече време.
От сега нататък моите публикации ще се намали до абсолютния минимум, така хора, свикнал съм да се дразня вече, който никога не е било намерението ми, съжалявам за това. :hi:
@ Pach Благодаря ти за превода! :im_so_happy:
My apologize to all for posting in English, I thought it was allowed here since the forum titles are written in Bulgarian and English but it seems I was wrong.
I can speak Bulgarian but writing and reading is just too difficult for me at the moment, it will come but needs more time.
From now on my postings will reduce to a absolute minimum so people wont get irritated anymore which was never my intention, sorry for that. :hi:
@Pach Thank you for the translation! :im_so_happy:
-
Pls , Alex , feel yourself comfortable and write every time you want - just use Bulgarian languagge :)
Алекс , чувствай се комфортно и пиши когато пожелаеш - но на български ;)
-
Don't worry mate, keep posting, the smart part of us have a clue what ya mean, anyway we all be confused if ye start posting in Dutch, coz as I think no one can get what are ya on about.
Maak me geen partner ongerust, houden postend, kan het knappe deel van ons alles begrijpen wat u bedoelt, in elk geval verward zijn wij allen als u begint in het Nederlands te posten, omdat aangezien ik denk niemand u zal begrijpen.
или иначе казано :
(http://www.discovery.com/area/skinnyon/skinnyon970226/gallery/tongue.gif) ------> (http://www.ad-bg.net/photos/105852/75e485fd620160d8c4f70e5eab00ab9d%5B1%5D.jpg) -----> (http://www.dayinscience.unsw.edu.au/Images/wwd_world2.jpg)
(езиците са прозорец към света)
-
(Rollin stones > out of home > out of the planet)
-
Благодаря, момчета Аз искам, но както каза трамвай Google превод може да направи понякога много странно преводи, които могат лесно създава недоразумения специално с технически детайли, които се опитвам да се избегне, защото от това.
Така че всеки, който чете моите "постове" моля те "няма да ги твърде сериозни. :drinks:
Thanks guys I will, but just as tramway said google translation can make sometimes very strange translations which can easy creates misunderstandings specially with technical parts, which I try to avoid because of that.
So everyone who reads my "posts" please don`t take them too serious. :drinks:
-
Благодаря, момчета Аз искам, но както каза трамвай Google превод може да направи понякога много странно преводи, които могат лесно създава недоразумения специално с технически детайли, които се опитвам да се избегне, защото от това.
Така че всеки, който чете моите "постове" моля те "няма да ги твърде сериозни. :drinks:
Thanks guys I will, but just as tramway said google translation can make sometimes very strange translations which can easy creates misunderstandings specially with technical parts, which I try to avoid because of that.
So everyone who reads my "posts" please don`t take them too serious. :drinks:
Alex, don't worry for translation - this is what Google can do. Any complaints to be directed to Google Inc.
Just write in English and below the text add the Google product.
Some of users understand English (even I try so) and in case of difficulties in translation will help.
Алекс, не са притеснявай за превода - толкоз може Гугъл. Всякакви оплаквания да са отправят към Google Inc.
Просто си пиши на английски и под текста добавяй Гугълския продукт.
Някои потребители разбират английски (даже и аз са опитвам) и в случай на затруднения в превода ще помагаме.
-
Леле човек паднах под масата след като прочетох историята ти и видях снимките ти. :blink: :hi: Ти отговори на всичките ми детски мечти като машинист, който си обича влаковете особено пък парните локомотиви :give_heart:. Много бих искал да ме информираш кога има атракционен влак колкото се може по скоро и ако може ти да си машиниста най - добре :give_rose: , защото много искам да се запозная с човек като теб ! :buba: :fan: :umnik: Също тъка в момента и чета книгата на инж. Д. Деянов за железопътната мрежа в България 1866г - 1975г. и на този човек се възхищавам супер много!
-
Tramway, man! Ти не си човек бе! :) къде съм тръгнал и аз барабар Петко с мъжете! :yahoo:
Аз може-би ако някой ме е питал на времето, като по- мъничък сигурно съм щял да поискам да съм нещо като теб сега :) Макар слабост да са ми Дизеловите машини, незнам що... останало ми е от зяпането по гарите.
Като малък живеех почти в центъра на София и имах привилегията въпреки това да съм между Гаража Христо Михаилов и една много странна Гара Сердика "минаваща" под "мостът на Руски паметник". Като така се раздвоявах между Мждународните рейсове Шкода и Мерцедес, Лукс-такситата - Сивите Волги и Дизеловите машини. Колко съм се возил до околовръсното, най-незаконно с другите деца ехеее... Но парни машини нямаше :( защото много са пушели, като за в градът май :(
ех.. :)
-
Tramway, man! Ти не си човек бе! :) къде съм тръгнал и аз барабар Петко с мъжете! :yahoo:
Аз може-би ако някой ме е питал на времето, като по- мъничък сигурно съм щял да поискам да съм нещо като теб сега :) Макар слабост да са ми Дизеловите машини, незнам що... останало ми е от зяпането по гарите.
Като малък живеех почти в центъра на София и имах привилегията въпреки това да съм между Гаража Христо Михаилов и една много странна Гара Сердика "минаваща" под "мостът на Руски паметник". Като така се раздвоявах между Мждународните рейсове Шкода и Мерцедес, Лукс-такситата - Сивите Волги и Дизеловите машини. Колко съм се возил до околовръсното, най-незаконно с другите деца ехеее... Но парни машини нямаше :( защото много са пушели, като за в градът май :(
ех.. :)
Браво бре!!!
То в нашта махала си бил - сега ще излезне че сме набори или съученици!!!
С още един от нашта махала се намерихме тук в този форум, щото той сега е чак в Сан Диего -САЩ, ама махалата си е махала (даже има спец.тема за гара Сердика и ще се радвам да се включиш в нея).
;D ;D ;D