RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 23 Март 2009, 09:07:08
-
Преди около 2 месеца се сдобих с тоя модел от Ибей, отначало изиграх един такъв за 99 евра, в последствие, след като с продавача не постигнахме консенсус за начина на плащане, играх за друг, пак чисто нов, с немонтирани аксесоари и го спечелих за по малка сума - 74Е.
Първото впечатление е (като пипнеш най после /след дългото чакане/ кутията), че локомотива си тежи подобаващо... е, нормално е - целият тендер и ходовата част на локомотива са метални.
Аз не съм любител на тендерното задвижване, особено на такова без маховик, но тук нещата стоят малко по иначе - австрийците са се постарали - прецизен ход, изключително безшумен, дори при максимална скорост.
Детайлен, доста добро боядисване - факт е че цветовете на KPEV са верни само при 3 фирми преди 2000-та - Marklin, Trix и Roco.
Е, не коментираме ония фирми, които произвеждат (ръчно) локомотиви по 1000Е и нагоре бройката...
За интересуващите се от KPEV - зеленото е комбинация от RAL6003 и RAL6008, а червеното за ходовата част е червено-кафяво RAL8012.
Дори фирма като Fleischmann едва в последните няколко години успяха да ги нагодят... което ми напомня, че е крайно време да си намеря Т9.3 от сет-а им 4902.
Единственото, което му куца на G10 е осветлението. Като гледам пдф-а на новото производство (62222) проблема при него е същият, щото нищо не е променяно...
Поръчах си смд светодиоди с топло бяла светлина и като дойдат, ще има ъпгрейд. Още нещо в плюс на старият лок - има монтиран куплунг за димов генератор N.10 на Seuthe.
Разликите между старото и новото производство, т.е. между 43221 и 62222 са малки, платката с контактните пластини примерно е боядисана в червено, за да не се виждат медните шини, като се погледне лок-а отстрани под определен ъгъл, но това може да се направи и на стария. Сменен е също и куплунга тендер-локомотив, добавени са 2 кабела допълнително заради предното осветление тъй като декодера в 62222 е предвиден за монтаж в тендера, но и това не е болка за умиране. Заради местото за декодера обаче е намален баласта в тендера на 62222, което пък е минус за новото производство...
Сменено е и лагеруването на 1-вата колоос на тендера с чупещо се такова, уж за по добро потегляне и за да се намали първоначалният ток през двигателя, но това ми изглежда доста съмнително като причина и може би върши все пак някаква работа на кофти релсов път, ама вече кой ти ползва такъв...
Иначе повечето детайли от парт листа и на двете производства са идентични.
Ще пусна мои снимки на локомотива, както и допълнителни коментари, засега е само тази по-долу от "онзи" познат ни сайт :)
(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43221.jpg)
(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/R43221~tender.JPG)
-
Ето малко снимки преди интервенцията по ъпгрейда, следващите по-късно
-
още:
-
Много наш човек си!
В събота има сбирка при Жоро, ела да се запознаем ...
-
Благодаря :)
Лошото е, че почивните дни са ми заети...
Едит 14.10.2011г.
Ето го без ел. инсталация:
(http://picbg.net/u/60105/42707/587498.jpg)
-
Прекрасен е локомотива, гледахме го и на 8-мо мартенската сбирка при Стоянчо, но тук Роко са допуснали едно недоглеждане, а именно монтирали са електрическата инсталация, която в първа епоха все още не съществува! Малко е парадоксално - фенери за газово осветление на буферните греди, липса на турбогенератор и в същото време цялата кабелна инсталация е налице върху модела!
В този ред на мисли веднага се сещам за Флaшманн колко точно съобразяват различните детайли в различните епохи.
-
Абе и те са много стока - турили са "окабеляване" на Т9.3 от сет-а 4902...
И още нещо - нямат нито един локомотив 1-ва епоха с истинска табела, всичките им локомотиви са с отпечатани такива...
Ето малък пример, съжалявам, че нямам снимки на два еднакви локомотива...
(http://osterthun.com/2.Static/Xtra2/F4898N.jpg)
(http://osterthun.com/2.Static/17.0-1~M2681N.jpg)
Иначе за детайлност просто са добри...
-
Самите табели не са много дебели :
основата - 4
цифрите - 5
общо - 9 mm
делено на 87 = 0,1 mm
-
Първата снимка е на Fleischmann- S6, но втората е на Трих- S10.
-
Абе хвърлил съм око на Т9.3 от сет-а 4902 на Fleischmann, но такъв не се е появявал в ибей от половин година насам...
Трябва ми локомотив за пътнически влак, мислех да си взема Р8 на Trix, хубав е, но предвид цената му, не съм кой знае колко интусиазиран :)
А и след като изтървах един нов такъв дето се изигра за няма и 130Е в ибей около нова година, не съм засичал след него нещо читаво...
-
Явно не са тия и в сета са сложили някакъв трети.
(http://www.osterthun.com/2.Static/Xtra2/F4825.JPG)
(http://www.osterthun.com/2.Static/91.3-18~F851902st.JPG)
-
Тоя най долу е, просто е сниман Т9.3 №851902 от АС сет-а 1902
854902 е от DC сет-а №4902.
Забележи какви са разликите в цвета на локомотивите съответно старо и ново производство - разликата във времето е само от няколко години.
И ако се вгледаш по внимателно, ще видиш ел. инсталацията, която в тая епоха на тоя локомотив липсва...
Ама нали си го знаем само ние... :)
-
Най-лошото е, че на мен ми харесват повече по-старите като горния, Т3 например има такъв, въпреки че долният е по-верен като цвят.
А за исталацията си прав, но нали така е по-лесно. Ако трябваше да изпипват съвсем всичко, то и цената щеше да е съвсем друга ...
-
Ето един ФАЙЛ (http://www.lbforum.com/RAL_KPEV.pdf) с цветовете на KPEV и още ЕДИН (http://www.hoellentalbahn.com/pdf/RAL.pdf) подобен
-
Това беше наистина полезно! :good:
-
Супер!! Отово съвсем професионален подход!
Големи красоти в тия файлове, малеее!
А онзи първият дет' съм закачил, изобщо липсва в палитрата ... веселба ... (http://picbg.net/u/24294/22952/258011.gif)
-
Абе хората са ентусиасти и са си направили нещата грамотно :)
Което пък ме подсеща, че така и не намерих в нета грамотно обяснение на сигналите за I-ва епоха, KPEV... само едни общи приказки и толкова!
В понеделник нови снимки от вече разглобеният локомотив и боядисаните в бяло рефлектори на фенерите.
Тъкмо ще видите и как е направена трансмисията...
-
Сигнали от локомотивни свирки (май нещо със звуците се мъчеше да конвертираш) ,
или сигналите като крайпътна сигнализация по трасетата и гарите?
(мисля че някъде съм среща , ама трябва да си намеря линка...може би ще изкочи нещо)
-
сигналите по трасето :)
-
Ето малко снимки от тендера, трансмисията (и вече боядисаните рефлектори на осветлението).
-
и още една:
-
Светодиодите най после дойдоха от конрад, заедно с тях и боите - RAL8012 и RAL6008.
RAL6003 си имам отпреди - ревелска.
До тук всичко е добре, рефлекторите са боядисани вече в традиционното за тая епоха бяло и...
И... следва драмата с размера на светодиодите, вижда се колко са големи на снимката - калайдисах им изводите безпроблемно,
но за залепяне на тънки кабели към тях ще трябва да се поизпотя..
Иначе светят много добре, спектърът им е топлото на топлобялата светлина :)
-
А какви кабели ще използваш?Аз лично най-ситните, които съм виждал са от писците на харддиск, към рамото (там преминават в лентов кабел и са неизползваеми), но пък са много къси, а и нали се сещаш колко хардове съм разсипал за да осветя два вагона... :yes:
-
Става и обикновен емайлиран проводник (от бобини) калайдисан само където се споява.На останалото място емайла (лака) го защитава достатъчно от къси съединения и като се мине и с боя ,не си личи - по-точно стават като истинските.
Друга практика е около светодиодите да се изградят тези "фенери" от смола или поксипол , или нещо подобно и подходящо за формата и обработката.Тогава размера на светодиодите не е такъв проблем.Недостатък - стават неразглобяеми , тоест при евентуално дефектиране се правят нови фарове!
Предполагам ,че widowmaker го знае , но за тези дето се чудят какви проводници да ползват...
;D ;D ;D
-
Имам хубав едножилен кабел, много тънък - 0.15см^2, който си е точно за такава работа.
-
Има и 0,05 кв.мм но в България такова не намерих. Обикновенно се ползват за декодерите. В Конрад има 25м ролки с такъв проводник от основните цветове. Обаче цената е към 10лв на ролка :(
-
Ами не е зле да се кооперираме...
Аз съм командировка в шотландия до края на другата седмица, после съм в бг.
Днес си купих ей ТАКЪВ (http://technomarket.bg/product_detail.php?product_id=09038994) фотоапарат от тук, само че за 650 лв с 4ГБ карта, а не за 950 гол както е при нас,
така, че следващите снимки на лока (и не само на него) ще са професионални :)
Как се похвалих само :sarcastic:
-
Честито!!!
Пайсееее , колекцията ти вече ще е на друг ниво (фотоапарат ;))!!!
;D ;D ;D
-
Ами не е зле да се кооперираме...
Аз съм командировка в шотландия до края на другата седмица, после съм в бг.
Днес си купих ей ТАКЪВ (http://technomarket.bg/product_detail.php?product_id=09038994) фотоапарат от тук, само че за 650 лв с 4ГБ карта, а не за 950 гол както е при нас,
така, че следващите снимки на лока (и не само на него) ще са професионални :)
Как се похвалих само :sarcastic:
Ииии, честито! Фотото наистина си го бива.
Е, ти па ся! Не разваляй настроението на хората в БГ. Аз преди 2г купих от Германия цял електрокар без батериите за 1000лв при цена тука на същия в доста по-лошо състояние 3000 евра. Да не говорим какви работи по хобито ни при това чисто нови и на какви цени може човек да намери по нормалния свят. Слава Богу че Царя си плю в сурата и влезна в тази барлива коалиция, с единствената цел да ни вкара в ЕС. Благодарение на това сега можем да ходим и правим където и каквото си поискаме. И най-важното да харчим малкото си пари разумно, защото и без това не са ни в изобилие.
Ако наистина търсиш кооперация, то имай в предвид че заминавам в края на месеца за Виена, а въпросните жици можеш да си избереш от тука горе в дясно
(http://www.pdf.conrad.de/pdf/6S/jpg_hi/6S_0263.jpg)
Ако не ти се занимава, можеш да си ги поръчаш в София но ще ти излезе малко по-скъпо
Между другото въпросната машина(G10, не фотото разбира се) ме чака там вече няколко месеца, само че машината е нова и няма да е зле ако разрешиш и аз да туря някоя снимка в твойта тема като дойде, хем ще можем да сравним дали има развитие през годините на модела. Ужким Роко казват че има доста изменения, но ще видим. Едно обаче е сигурно: задвижванията от последните години не са толкова безшумни, както тези правени преди 10 и повече години. Но нека да дойде и ще видим...
Поздрави на шотладнците ;D
-
Тя и без това се оспами темата, та и аз да дам своя "принос":
-А кажете сега някой готин хоби - магазин в Прага?Или поне тамошния "Конрад" има ли в наличност нещо от хоби-каталога или пак като у дома - с поръчка? :)
-
Любо, ръгай снимки колкото можеш.
Не ги знам как са сегашните задвижвания на Роко, но това от 94-та е перфектно, нищичко не се чува.
В неделя играя за един чисто нов Т12 KPEV на Роко горе долу от това същото време...
-
... Днес си купих ей ТАКЪВ (http://technomarket.bg/product_detail.php?product_id=09038994) фотоапарат от тук, само че за 650 лв с 4ГБ карта, а не за 950 гол както е при нас,
така, че следващите снимки на лока (и не само на него) ще са професионални :)
Как се похвалих само :sarcastic:
Ми честито! Но да ти кажа някои подробности за придобивката:
Така или иначе Сони са от по-скъпите неща при такава фотография, а опитът им там не е никак голям, щото е от скоро, а по-скъпо съвсем не означава по-добро. Може би е трябвало да погледнеш и към А350 заради въртящия се екран. Оптиката им иначе не е никак лоша щото е "Лайка", а това е голямо име и означава снимки без хроматични аберации и добра геометрия на кадъра. Но ... при равни условия еднаквите неща сравнени с други подобни фирми са по-скъпички, за някои неща и доста по. И не мисли че вече си приключил с покупките, щото с един обектив няма да останеш дълго. Съвсем скоро ще почнеш да поглеждаш и към останалите които предлага фирмата.
Поздрави!
-
Това е най евтината огледално рефлексна камера тук. С 4ГБ памет ми излезна 300 паунда (650лв.)
Като гледам из нета, в бг е над 900 лв.
А200 е номер едно ентри левъл DSLR камера за 2008 година.
Знам какво съм си купил и сигурно ще си купя поне още един обектив -
Зонар 135мм, може би защото преди 20 години имах аналогов Зонар 135 на "Практиката" си :)
Обективите на Сони са Цайс а не Лайка.
Панасоник ползват Лайка, ама на мен нещо скъпи ми идват
Това, което дава Алфата ме задоволява, все пак за толкова пари е доста добра машина.
А за дисплея - ами аз по принцип не го ползвам, нали имам визьор, така, че въртящият на 350 нещо не ме блазни :)
-
Тя и без това се оспами темата, та и аз да дам своя "принос":
-А кажете сега някой готин хоби - магазин в Прага?Или поне тамошния "Конрад" има ли в наличност нещо от хоби-каталога или пак като у дома - с поръчка? :)
PRAGOMODEL
Klimentska 32
CZ-11000 Praha 1
ZEBRA-CERNA RUZE
Na Prikope 853/12
CZ-11000 Praha 1
Zum Eisenbahnkonig GmbH
Manesowa 42
CZ-12000 Praha 2
Има и други, но тези са в центъра и съм пазарувал от тях. Третият магазин НЕ ПРИЕМА кредитни карти.
-
... Обективите на Сони са Цайс а не Лайка...
Точно така, леко съм ги разменил ...
-
Има и други, но тези са в центъра и съм пазарувал от тях. Третият магазин НЕ ПРИЕМА кредитни карти.
Благодарско, а колкото до кредитните - нямам ни една, аз съм привърженик на кеша. :good:
Септември ще съм 3-4 дена в Прага и ще имам доста свободно време за хоби-шопинг-терапия. :spiteful:
-
Фирмата преди разделянето на Германиите са казва Цайсикон и е най известната фирма за камери в довоенна Германия.
След разделянето, източната става Карл Цайс, западната Лайка.
-
... А за дисплея - ами аз по принцип не го ползвам, нали имам визьор, така, че въртящият на 350 нещо не ме блазни :)
За хобизъм обаче би свършил чудесна работа, визьорът е за всичкото останало снимане.
-
Има и други, но тези са в центъра и съм пазарувал от тях. Третият магазин НЕ ПРИЕМА кредитни карти.
Благодарско, а колкото до кредитните - нямам ни една, аз съм привърженик на кеша. :good:
Септември ще съм 3-4 дена в Прага и ще имам доста свободно време за хоби-шопинг-терапия. :spiteful:
Да, по добре пълни джобове с кеШ, отколкото празна кредитна карта :yes: Ако не намериШ каквото търсиШ в Прага, иди до Дрезден, само на два часа път е от Прага, там има страхотен магазин, казва се LOKPAVILION, точно пред него спират автобусите, които идват от Прага
-
Ясене, това - Manesowa 42 гугъл го не намира, а ми се струва доста читав магазин.Да няма грешка с името на улицата, защото пробвах с номер 1 и произволно още 1-2 номера и на всичките пише, че не намира такова място? :no:
-
Пробвай с единично v, по-логично ми се струва.
-
Бинго! С V стана! Благодаря ти, CaLLlo! Ама то си требе творческа мисъл! :good:
-
Ясене, това - Manesowa 42 гугъл го не намира, а ми се струва доста читав магазин.Да няма грешка с името на улицата, защото пробвах с номер 1 и произволно още 1-2 номера и на всичките пише, че не намира такова място? :no:
Да, извинявам се с едно V e, освен това първото "а" е с ударение отгоре.
-
Да, извинявам се с едно V e, освен това първото "а" е с ударение отгоре.
А-а-а, няма проблем, през Maps-а ги открих всичките и са на 1-2 километра от Karlův most, където със сигурност ще ме водят, а и хотелът ще ми е някъде наоколо. :good:
Благодаря за помощта! :)
-
сигналите по трасето :)
Готово намерих линковете за І епоха!!!
има и две интересни книги , снимки и т.н.
http://www.real-modell.de/signal-mech1.htm
http://www.real-modell.de/signal_1.htm
http://www.real-modell.de/signal_v1.htm
http://www.real-modell.de/signal-sperr.htm
и как се ползват...
http://www.laenderbahn-forum.de/journal/semaphore-usecase/semaphore-usecase.html
и въобще -немските сигнали
http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/hv.html
http://www.signalbox.org/
а тази книга (жалко че не е цялата май) май ще заинтригува всички в тази епоха...
http://digital.slub-dresden.de/sammlungen/werkansicht/120574128/1/
както и това може би...само че е на немски...
http://www.digitalis.uni-koeln.de/Matschoss/matschoss_index.html
това е всичко за сега... :spiteful: :spiteful: :spiteful:
-
... А за дисплея - ами аз по принцип не го ползвам, нали имам визьор, така, че въртящият на 350 нещо не ме блазни :)
За хобизъм обаче би свършил чудесна работа, визьорът е за всичкото останало снимане.
офтопик:
Значи още няколко подробности по отношение на огледално-рефлексните камери на Сони.
За опита не си прав, просто Сони купиха преди време Коника-Минолта и си имат нужната производствена база за огледално-рефлексни камери и обективи.
А Минолта не е от вчера на пазара :)
Имал съм (за кратко) аналогова огледално-рефлексна камера Minolta X700 преди около 20 години, а по онова време са ми минали през ръцете също и Pentacon 6 и Praktica MTL5
За разлика от България, на Острова техниката е по-евтина и цените са около 55-65% от тукашните... не само за камерите, естествено :)
@ pach:
Благодаря за ценната информация, мисля да седна зад компа и с корела да направя векторно шаблоните за сигналите, после копиране на очуствен с фотопозитивен лак тънък лист месинг и ецване...ако не ме домързи и не си поръчам китове от тоя сайт...
-
Още един производител на сигнали от І-ва епоха:
http://www.tawvalleytrains.co.uk/oo-gauge-signals-68-c.asp
;D ;D ;D
Обаче не се съобразих - може да са английските сигнални устройства... :blush2:
-
Явно са такива, на трейн симулатора на майкрософт са същите :)
-
В крайна сметка ме заинтригува - нали всички ще се съберем в І-ва епоха, та тия дни се разрових и намерих точно немски от тази епоха и от самото начало на железниците там.
Проблема е, че са мнооого изненадващи, различни и малко като детски играчки.
Търся поне още един източник , за да сме сигурни като си ги правим, че са автентични.
Ще подготвя нещо като статия по въпроса, щото като никой не ги произвежда (фабрично де...) да се запознаем с видът им.И въобще темата се оказа по-обширна и познавателна отколкото изглеждаше...
;D ;D ;D
-
Ето и моя малък принос към въпросния модел.
Монтажа на декодера не е особен проблем, тъй като моята си е подготвена за това, с изключение пускането на нови проводници през куплунга на тендера, за да се осигури захранване на говорителя, който пък е монтиран в машината. В началото монтирах говорителя на тази машина в кабината, за да не фрезовам по корпуса или по машната като цяло.При чуждите модели всяка грешка коства скъпо ;D. Но тъй като тази машина е моя, си позволявам волността да копам в нея на воля(всичко си е на мой риск разбира се!), и мисля че стана добре.
Ето и снимките от подготвеното пространство за говорителя в пеща:
-
А ето и с монтиран говорител:
-
Много добре е станало!
Нещо ме емнаха по командировки по Корея и астрономически излети из Бг (купих си 8 инчов рефлектор) и позагърбих за известно време хобито, но ще се възползвам от идеята на Любо и ще го затворя тоя лок и аз най после, че от половин година кротко стои полуразглобен в кутията си заради ъпгрейди...
Очаквам постъпления от Флайшмански S 2/6 KPEV, най после ще си имам и бърз влак :yes:
-
Може би имаШ предвид S 6 на Fleischmann, тъй като S2/6 e баварски, а не пруски локомотив.
Радвам се за очакваният бърз влак, доколкото си спомням преди няколко месеца не искаШе и да чуеШ за бърз влак, а сега... :clapping:
-
Отървах го Ес6, да, Ес6 е, ама по инерция съм написал 2/6 заради осевата формула.
Играя Т12 на Роко в момента, поне пътническият влак ще е окомплектован 8)
-
Не се ядосвай за S6, не е последният!
-
Вече съм собственик на чисто нов Р8 на Trix (на много разумна цена :) ), оправихме пътническия влак :)
Исках Флайшмански Р8, ама нейсе, поне тоя е железен целия и някакси е по достоверен (макар и не чак толкова детайлен), няма ел. инсталация и по си прилича с тоя, дето го намерих на черно бяло фото в нета
Ще му напиша едно ревю като пристигне от Германия.
Ей го де е: