RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: zazo в 30 Март 2009, 09:19:26
-
Имах голямо желание да снимам подред какво и как съм правил, но в един момент ми дойде байгън та мога само да покажа докъде съм стигнал. В общи линии остават някои дребни козметични доизкосурявания и табелките. Като за първа такава "конверсия", съм сравнително доволен. Истината е, че докато не започнеш работа по истинския модел, колкото и да пробваш върху стари вагони и подобни, не се сблъскваш със същинските проблеми и пречки.
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ/IMGP0841.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ/IMGP0842.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ/IMGP0844.jpg)
-
:yes: :swoon: :good: :good: :good: :hi:
Много готино и най-вече -ЧИСТА РАБОТА!!!
До тук перфектно , къде са табелките му :spiteful:!
:dance1: :dance1: :dance1: :give_rose:
А за снимките за да не ти става байгън , си закрепи фотото на статив над масата и или с жилото или на всеки пет минути да си щрака - ама си махай ръцете ,че да виждаме кво правиш всъщност !! ;D
След това си оглеждаш фотоматериала и качваш етапите - и готоФо!!! :spiteful:
-
Ще стане бе, къде ще ходи :drinks:
-
Е-е-е-е супер! Какво друго да кажа?! Супер! :) Адмирации за българския модел. А като сложиш и табелите ще стане трепач! :) :clapping: :clapping:
-
Браво, добре е че нашите машини стават все повече!
-
Красавица!!! Браво! :yes:
-
Вече си го представям как се движи по модулите с 14.41 ;)
-
Вече си го представям как се движи по модулите с 14.41 ;)
Тъй може да се случи... изпълнимо е, ше знаеш! ;)
-
Имах голямо желание да снимам подред какво и как съм правил, но в един момент ми дойде байгън та мога само да покажа докъде съм стигнал. В общи линии остават някои дребни козметични доизкосурявания и табелките. Като за първа такава "конверсия", съм сравнително доволен. Истината е, че докато не започнеш работа по истинския модел, колкото и да пробваш върху стари вагони и подобни, не се сблъскваш със същинските проблеми и пречки.
Имаш още работа по машината, а именно:
1. Изграждане на мазутен резервоар на тендера и на багажен шкаф зад него.
2. Премахване на вградените в инвентарния шкаф на тендера надбуферни фенери и поставяне на външни на стойки. Поставяне на прожектор на водния резервоар.
3. Боядисване на усилващите греди на тендера, спирачния цилиндър, тръбата за влаковото, буферната греда, буферите и метлите в червено.
4. Поставяне на питателно гърне отляво на първи котелен барабан под промивалния люк и прокарване на питателна тръба до будката.
5. Поставяне на прожектор на конзола на капака на баджата.
6. Извеждане на пароизходна тръба от динамото.
Ако искаш снимки ще ти пратя.
-
Хаха , за него не знам , ама ако пуснеш тук снимки с обяснение кое как се казва и т.н. ще е супер!!! :give_rose:
-
Хаха , за него не знам , ама ако пуснеш тук снимки с обяснение кое как се казва и т.н. ще е супер!!! :give_rose:
Какво имаш предвид да обясня как са казва?
-
Ами повечето хора (и аз м/у тях) като напишеш например "Поставяне на питателно гърне отляво на първи котелен барабан под промивалния люк и прокарване на питателна тръба до будката." май даже не знаем за какво говориш... :blush2:
Та това имам предвид. :hi:
-
Мазутен резервоар на тендера и багажен шкаф зад него, вградени в инвентарния шкаф на тендера надбуферни фенери, прожектор на водния резервоар, усилващи греди на тендера, спирачния цилиндър, тръба за влаковото, буферна греда, питателно гърне отляво на първи котелен барабан под промивалния люк, питателна тръба до будката, прожектор на конзола на капака на баджата, пароизходна тръба от динамото.
Ей тея "няколко" неща са непознати за масовата публика, та те молят да им ги изясниш и покажеш като към къде се намират на парния лок. Ама това изисква пълно разяснение на частите на парната машина ми се чини.... :pleasantry:
-
Знам, че има работа, но някои от нещата няма да ги правя.
1. Няма да го правя. Доколкото помня това някакви години след началото на експлоатацията става, демек за III-та епоха (моделна), мисля, че мога да мина и без.
2. Да сменям фенерите едва ли. Третия отгоре по-скоро да.
3. Това предстои, нямах подходяща червена боя.
4,5 и 6 нямам идея за какво иде реч. Ако кажеш по-подробно дори и да не го правя поне ще науча нещо.
-
Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.
-
Гешка, за 5 имам представа ако успея ще го направя.
Това питателно гърне обаче ми разказва играта, дзверя се по снимки като [*цензурирано*], барем схвана, ама не.
-
Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.
Жоро, мерси за топлите думи. Тоя лок обаче по-скоро си е австрийски, че е с 4-цифрен сериен номер. И на мен обаче не ми ясна тая неприязън към Лилипут.
-
Абсолютише !
-
Табелите скоро! :neo:
-
Браво, браво. Боята, която ти трябва е номер 330 на Ревел, ако ти е много ярка, може да я потъмниШ, като и добавиШ малко от номер 331. При евентуален неуспех всичко може да се измие със смивка за блажни бои "Дунав" и да се изпръска отначало. Колкото до забележките на Тramway, не мисля че е задължително да се "мазутира" тендера.
Поздравления за свърШената работа и успех!!!
-
Знам, че има работа, но някои от нещата няма да ги правя.
1. Няма да го правя. Доколкото помня това някакви години след началото на експлоатацията става, демек за III-та епоха (моделна), мисля, че мога да мина и без.
2. Да сменям фенерите едва ли. Третия отгоре по-скоро да.
3. Това предстои, нямах подходяща червена боя.
4,5 и 6 нямам идея за какво иде реч. Ако кажеш по-подробно дори и да не го правя поне ще науча нещо.
Не знам за епохите, но на всичките 33 машини от 16-та серия бяха монтирани мазутни инсталации до есента на 1956г. Машините са доставени през 1952г и с изключение на първите 3 години след доставката целият им експлоатационен живот протече на смесено мазутно-въглищно отопление. Даже и никой от старите железничари не си ги спомня без мазут. Тъй че истинският облик на серията е с мазутен резервоар.
А за наименованията и предназначението на частите на машините няма проблем, с най-голямо удоволствие ще обясня всичко по чертежи и книги, но май по-добре на някоя сбирка, щото да пращам снимка по снимка със стрелкички и описания е доста трудно и иска много време.
Засега кратко обяснение: питателно гърне е уред, съдържащ спирателен шибър и възвратен клапан и служи за вкарване на вода директно в котела без използването на питателен дом. Погледни 15-та серия (BR52) и ще видиш 2 питателни гърнета от двете страни на котела. При 16-ките има само едно от ляво, защото гърнето на десния инжектор е поставено на стоящия котел вътре в будката. Направо можеш да оскубеш от някоя бракувана 15-ка и да го залепиш на 16-ката, а тръбичката лесно ще я направиш. Ето тъй трябва да изглежда машината:
(http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/0d4cb0849af3ecf2417c47d132c5315f5g.jpg)
(http://www2.mediafire.com/imgbnc.php/64177404cb8f0db817df579b66a49a4f5g.jpg)
А за тендерните надбуферни фенери грешката е моя и то абсолютно непростима - да не си знам машината! У!
-
Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.
Може да е машина , ама е Лилипутска + Зазова!!!
Ставаше въпрос за вагоните (с рапидки и шайби отдолу).
Зазо смивка "дунав" не е най-доброто , по-добре направо си разтваряш сода каустик ,но внимателно и пада всяква боя от всякви части - но не слагай прозрачни части - помътняват .Дори след обилно изплакване с вода , няма нужда да обезмасляваш преди боя - готово е , само го изсуши!
...но да не ти се налага да сваляш боята де!!!
Много е готин - особено ако остане още по-малко от Лилипут!!!!! :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:
-
Уф, притесних се че вече си съсипал 50-ката с орела, но то било друг локомотив! :swoon:
Да, тия лилипутските можеш смело да баданосваш, да ти пожелаем успех! :good:
-
Tramway, едно питане към теб:
Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?
-
Tramway, едно питане към теб:
Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?
Да. Не само нашите, а и всичките 3300 машини от тоз тип са с дискова водеща колоос.
-
Тъй и тъй сме почнали с въпросите та и аз да питам нещо. БДЖ 15-та серия, знам че първия доставен за проби е бил UK локомотив, после при доставката идва с номер 15.30 май. Въпроса е без крила ли е бил и дали е останал така или са му монтирани и дали изобщо е имало 15-ки дето да са се движили без крилата?
-
Май питаШ за 14.30? Ако е за 14.30 той идва без крила, и работи без крила през цялото време.
-
Тъй и тъй сме почнали с въпросите та и аз да питам нещо. БДЖ 15-та серия, знам че първия доставен за проби е бил UK локомотив, после при доставката идва с номер 15.30 май. Въпроса е без крила ли е бил и дали е останал така или са му монтирани и дали изобщо е имало 15-ки дето да са се движили без крилата?
Темата за тоз тип машини е безкрайна. Стотици изследователи са се занимавали и продължават да са занимават с търсене на отговори на много въпроси и установяване на факти, свързани с производствената и експлоатационната им история. Но поради огромното количество построени машини (около 15000) и многото производители и собственици все още има много бели петна.
На въпроса: по проект серия 52 е максимално опростена за да бъде лесна и евтина за производство и разни глезотии като питателен дом, водоподгревателна инсталация, димоповдигащи щитове, гредова рама, регулируеми лагери на сцепното движение, ковани шатуни и сцепни щанги, абдампфинжектори, централно мазане на буксовите лагери, дуплекс апарат и много други са изоставени, което е една огромна крачка назад. Единственото хубаво нещо е напълно затворената будка. По-късно в процеса на експлоатация и при ремонтите са правени най-различни преустройства, при които еднакви машини добиват доста различна конструкция и вид. Липсата на крила обаче скоро след започване на масовата експлоатация са оказва сериозен проблем, тъй като пушакът не се отвежда нависоко и обвива влака, нахлувайки в будката и във вагоните. За да са спасят от задушаване, особено при движение с голямо пълнене по дълги нагорнища, локомотивните бригади се стремят да обръщат машината с тендера напред. Освен туй при движение напред с кумина пушакът често скрива сигналите, особено при здрач и по-лоша видимост. Тъй като не винаги е възможно обръщане на машината, някои машинисти сами са си правили примитивни димоповдигащи средства, като са сковавали дъсчени огради върху баджата от двете страни на кумина (имам някъде снимка, ще я намеря и ще я покажа). По-късно новопостроените машини фабрично са снабдени с крила от най-различен тип (в зависимост от производителя), а на повечето от останалите им се монтират в депата. Първата машина, пристигнала на проби у нас през 1943г наистина е била без крила. От 1944 до 46г у нас работят под наем от DR 133 машини, като за ремонт са пращани в Германия, а от там са заменяни с други. Чак през 1946г 85 от намиращите са у нас машини са закупени от БДЖ, тогава се формира серия 15 и машините получават български номера. Въпросната първа машина 52.6801 става 15.62. Крилата са й монтирани в Германия при някой от ремонтите. На повечето от останалите машини и на купените по-късно (между 1949 и 64г), ако са без крила, им се монтират у нас. Някои машини обаче остават нелетящи цял живот. Особено алергично към летящите твари се оказва депо Пловдив, където се установява отвратителната практика да ампутират крилата на всяка пристигнала при тях машина, независимо от серията, включително и тез, изпратени там временно от други депа. Най-голяма омраза майните изпитваха към крилата "Вагнер". Поради таз причина окипазиха много от красивите машини - цялата серия 02, цялата 05, всичките 14-ки, 01-ци, 17-ки и др., намиращи са за постоянно или само влязли за 2-3 месеца в депото.
-
И защо такова отношение в Пловдив към крилата - има ли смислено обяснение?
-
И защо такова отношение в Пловдив към крилата - има ли смислено обяснение?
Има - защото трябва да мият няколко квадратни метра ламарина повече. Може да ти звучи смешно, но е точно тъй. А и при ПР понякога крилата трябва да са свалят и после няма кой да са занимава да ги качва с кран и да цели многото болтове. Върви ли машината тъй - върви. Ади, майна, глей си густото и ни са втилявай. Баба ти се с крила е карала машините!
-
Ей ако я намериш тая снимка със скалъпените крила на 15-та супер ще се изкефя.
-
Ей ако я намериш тая снимка със скалъпените крила на 15-та супер ще се изкефя.
Обещавам. От Германия е, у нас не са правили такова нещо.
-
И защо такова отношение в Пловдив към крилата - има ли смислено обяснение?
Така се икономисват няколко квадратни метра за приодично почистване. Това е единствената причина.
-
Ей ако я намериш тая снимка със скалъпените крила на 15-та супер ще се изкефя.
Обещавам. От Германия е, у нас не са правили такова нещо.
Аааааа, аз мислех, че за българска машина става въпрос, нищо пак ще интересно.
-
Ама това не е смислено отношение , това си е чист мързел и безумствено напрежение!!!
:(
-
Tramway, относно снимката, кажи ми че това долу е българска 15-ка и ще ме зарадваш много :yahoo:
(http://mail.dir.bg/~zazo/vlakove/img2945.jpg)
-
Може и да е - но тя си има димоповдигащи щитове.
-
Тъй тъй, снимката явно е тръгнала оттук, за да стигне до мен: http://www.foto.bg/showgallery.php/ppuser/5337/cat/500 (http://www.foto.bg/showgallery.php/ppuser/5337/cat/500) има и други доста интересни неща. Та по-интересно ми стана, коя година започва боядисването в зелено, щото на тия двата очевидно нито тендерите нито кабините са боядисани в зелено.
(http://www.foto.bg/data/6057/scan00422.jpg)
-
Първата снимка на Зазо не е от България. Машината е много замазана и трудно са разпознава, но такива вагони у нас никога не е имало. Доста вероятно да е от Турция (виж червеното петно на парния цилиндър - типично за TCDD).
По въпроса за боядисването - още в самото начало на 20в в България са установява като стандартно боядисването на машините както следва: котелът и въглищния сандък в черно; водни резервоари, димоповдигащи щитове, обшивки на парни цилиндри (вкл. и тез на кноровата помпа) в зелено; рами, буферни греди, колооси и сцепно движение в червено; бандажи в бяло.
Всяка една машина, вземана под наем (предимно серии 13 и 15), е пребоядисана в БДЖ разцветка след откупуването й и преминаване в собственост на БДЖ, и то не веднага, а по време на ПР. Туй важи и за машините, откупувани от войската, индустриални и строителни предприятия в България. Тъй че няма определена година на масово пребоядисване.
Машините, строени по поръчка на БДЖ, пристигат от производителите с поръчаните цветове, тез, произведени за други железници, но купени на готово от заводите (серии 12, 16, 20) също са фабрично пребоядисани в наша разцветка.
-
От днес отново разполагам с фотоапарат, та довечера (най-късно утре сутрин) ще пусна снимки на това което на този етап смятам да бъде завършения проект. Не съм съвсем доволен от резултата поради няколко инцидента, но ако не го обява за завършен на този етап ще трябва да започна отначало и изобщо не е ясно какво ще стане. Исках да е готов за сбирката в събота, но поради липса на време не сколасах.
-
Ето това е засега. Ще си почина малко от този лок, иначе съм сигурен, че дори и да не го почна отначало ще има доста неща които да доуправям. Като за първи по-сериозен опит научих много неща.
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1000.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1001.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1004.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1005.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1007.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1008.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/IMGP1010.jpg)
-
Амааа - много е готин браво!!! :yes:
-
:good: :good: :good:
-
:good: :hi: :drinks: :fan:
-
Какво се държиш като ощипана мома на мегдан - много готино си е станал (и без тия лафчета "като за първи"...).
Като за първи си е утепал рибата !!! :clapping: :clapping: :clapping:
...ама вземи изтъркай на "месинг" числата от задната табела , че така стои недовършено! :hi: ;DА "стъклата" винаги може да се сменят с по-бистри!!!
Харесва ми щото!!! :good: :good: :good:
На следващата сбирка го донеси - на живо да те пляскаме по врата!!! :spiteful:
;D ;D ;D
-
И задната табела е "изтрита", ама що така е излязла на снимката незнам. Както се вижда от едната снимка имам една липса дето много ме дразни. Ей тоя чарк го затрих и няма намиранката. Та ако някой може да помогне с нещо подобно :drinks: :drinks: :drinks:
(http://mail.dir.bg/~zazo/BDZ16/16knora.jpg)
-
Бравус! Бравус! Добре дошъл в групата на бг моделната тракция! :) Много добре е станало и с огромен кеф ще те включа с тези снимки в раздела "Модели" на главния сайт. :good:
-
Какво се държиш като ощипана мома на мегдан - много готино си е станал (и без тия лафчета "като за първи"...).
Като за първи си е утепал рибата !!! :clapping: :clapping: :clapping:
...ама вземи изтъркай на "месинг" числата от задната табела , че така стои недовършено! :hi: ;DА "стъклата" винаги може да се сменят с по-бистри!!!
Харесва ми щото!!! :good: :good: :good:
На следващата сбирка го донеси - на живо да те пляскаме по врата!!! :spiteful:
;D ;D ;D
...и да почерпиш за прекрасното творение!! :yahoo: :clapping:
-
колега няма ли от каде да намерим една ревелска 01 или 05 в сета има тамън два от тези компресора (до колкото си спомням беше компресор това на снимката) абсолютно сигурено съм в думите си все пак съм правил тамън 2
-
колега няма ли от каде да намерим една ревелска 01 или 05 в сета има тамън два от тези компресора (до колкото си спомням беше компресор това на снимката) абсолютно сигурено съм в думите си все пак съм правил тамън 2
Кнор-помпа. Един вид компресор, ама не точно.
-
точно де точно по забравил съм ги нещата (само гледай да не ти става навик да ме поправяш) :spiteful:
важно е да помогнем на зазо да си намери чарка пък какво е що е не е от значение
щях да ти предложа скрач билд но не знам дали ще се справиш с тази не лека задача
аз имах ръководстов за парни локомтиви преди доста време (много рядко книжле) та ако на някой му се намира
такова да направи един скан вътре има поне два чертежа на кнор помпа :angel:
-
Хубава тема беше, особенно за хора дето имат желание за ремонти, ама кризата толкова изгладня, че явно изяде снимките ;D