RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: EMPEROR в 09 Април 2009, 09:58:25

Титла: За метрото в София
Публикувано от: EMPEROR в 09 Април 2009, 09:58:25
Попаднах на един много интересен линк:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=617420
В него можете да намерите проектоплан на софийското метро, бъдещи проекти, както и множество снимки от отделните спирки, дори и от тези, които в момента се строят. Аз лично съм доста впечатлен от дизайна на някои от тях. Освен това живот и здраве като стигне до Дружба (няма да е скоро, но надеждата умира последна) ще ми е и доста удобно до работа.
В тази тема ще помоля освен ваши коментари за метрото, ако намирате и други снимки или ваши собствени, да слагате и тук.
Enjoy!  :drinks:
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: Adrian в 09 Април 2009, 10:16:02


уау , аз още не съм се возил на метро  :swoon:
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: Der Hetzer в 09 Април 2009, 11:27:25
Това ще е готово по времето, когато се развива "Втората одисея в космоса" на Артър Кларк  ;D
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: pach в 09 Април 2009, 11:57:37
Аз също доста години след пуска го ползвах за пръв път , но тия зелените вагони не съм ги виждал!

Обаче преди време се смеехме на това , пък наште "любими" управници вече са го предвидили:

 :swoon: :swoon: :swoon:

Цитат
Макар и само с една линия засега, софийското метро може да се уреди с "бутачи" - служители, които силово да натъпчат всички пътници по спирките във влакчето. Заместник-кметът по транспорта на столицата Велизар Стоилов смята, че на софийско ниво вече се е назряла такава необходимост.

"В часовете пик е много трудно хората да се качат и мисля дали да не назначим служители, които да ги набутват във влакчетата - можем да ги наречем бутачи или набутвачи", каза Стоилов. С пускането на метрото до "Младост" и между "Надежда" и "Лозенец" "бутачите" щели да станат вече належаща нужда.

Идеята на Стоилов е практически реализирана в Япония - в токийското метро, което обслужва близо 13-милионния мегаполис, работят такива служители, които пакетират пътниците във влакчето - при това с бели ръкавици. (Как действат може да се види на клип в Интернет - http://vbox7.com/play:91250e7b.)

Столични общински съветници от БСП и НДСВ пък предлагат да се пусне вътрешноквартален транспорт в най-големите комплекси "Люлин" и "Младост", за да превозва гражданите до метростанциите. Росен Малинов (БСП) смята, че трябва да се премахне и трасето на трамвай №8 през тунела за жилищния комплекс, тъй като точно под тунела минава метрото. Аргументите му са, че така щял да се разшири капацитетът на пътните платна в тунела и да се облекчи автомобилния трафик към и от центъра в пиковите часове.

Ако се осигури транспорт вътре в кварталите, за да стигат хората до метростанциите, метрото от "Обеля" до пл. "Св. Неделя" например ще се използва на максимални обороти, смята Кирил Арсов (НДСВ).

В отговор Велизар Стоилов припомни експеримента отпреди 2 години с вътрешния автобусен маршрут №115 в "Люлин", който се използвал от твърде малко пътници.
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: IKAR в 09 Април 2009, 12:51:45
Значи, който се интересува конкретно от  софийското метро да направи следното:
1. Хващате метрото от ст. Сердика (доколкото разбирам повечето сте в източните квартали на с. София) и слизате на Люлин.
2. Излизате от предната страна по посоката на движение на влака - тоест към Билла и Технополис.
3. Веднага щом излезете от вестибюла на метростанцията, без да се качвате горе на булеварда, в подлеза, точно срещу изхода, има една малка книжарничка.
4. В тази книжарничка се продава една луксозна зелена книжка "Софийски метрополитен" с автор сегашният директор Стоян Братоев. Книгата е качена почти на най-високия рафт, вижда се отдалеч, няма как да я объркате. Струва 16 лева. Доста подробна е, въпреки че е издадена преди 5 години и повечето чертежи и схеми, които ги има във въпросния линк, са от нея. В други книжарници не съм я виждал.

И защо темата сте я сложили в приказки извън хобито - знаете ли какви хубави модели на метровлакове в HO има?
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: pach в 09 Април 2009, 12:58:32
Защото може да са метровлакове , но не са междуградски влакове!!!
и става въпрос за станции , а не за гари....
...и т.н. и т.г.....
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: pach в 09 Април 2009, 13:00:06
Впрочем най-много ме впечатлява станцията при радиото - като гледам снимките , я правят по проект , значи ще си е същата готинка , зеленка ..... :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: IKAR в 09 Април 2009, 13:14:05
А защо Пламене обезателно трябва да са междуградски влакове? Какво лошо има например да си направиш едно малко планинско градче насред макета, в което да има движещ се трамвай например :) В Алпите такива градове бол....Модели на трамваи също има много хубави...но затова друг път. Както и на зъбчати железници, кабелни влакчета, лифтове, дори напълно функциониращи тролеи, макар последните да се намират много трудно. БРАВА ги произвежда до 2000-ната г. но поле спират цялата тази линия, незнам защо...
Логично е, че голяма гара в макета означава и голям град, в който непременно трябва да има поне трамваи....Не може да изплющиш модела на гарата в Бон например посред село с 10-тина къщички.....
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: EMPEROR в 09 Април 2009, 13:31:00
Защото не става въпрос за макети на метро, а за истинското такова в София...
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: XRISTO в 09 Април 2009, 20:44:18
Между другото римското метро има няколко наземни спирки.  :good:
Един вид си става стандартна железница, па макар и за 2-3 спирки само.  :pleasantry:
Титла: Re:За метрото в София
Публикувано от: pach в 10 Април 2009, 08:30:45
Цитат на: XRISTO link=topic=1567.msg22893#msg22893 date=1239299058
Между другото римското метро има няколко наземни спирки.  :good:
Един вид си става стандартна железница, па макар и за 2-3 спирки само.  :pleasantry:

...но не го прави стандартен влак !!!