RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Adrian в 27 Декември 2007, 09:35:05
-
Искам да се сдобия с с такъв модел -
имате ли наблюдения коя фирма произвежда , съответно качество , цени и т.н. ?
Някой от вас правил ли е ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZPE5FZkooLo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=njJkqjWwYRI&feature=related
-
Искам да се сдобия с с такъв модел -
имате ли наблюдения коя фирма произвежда , съответно качество , цени и т.н. ?
Някой от вас правил ли е ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZPE5FZkooLo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=njJkqjWwYRI&feature=related
правил съм
-
Много е яко с обръщач, но ако някой ден проимам, искам да е мое производство, hand made.
-
Много е яко с обръщач, но ако някой ден проимам, искам да е мое производство, hand made.
Този е ръчен,мое произведение,върши работа и е без пари :)
-
Те точно туй искам и аз. ;-)
-
Печени сте вие , така е ;) ама аз не съм много по пипкавите истории :( ще трябва да си платя ! май...
-
красота ! >>
(http://zull.org/dont/HO/Ringloc.jpg)
ама и цистерните си ги бива !
-
красота ! >>
(http://zull.org/dont/HO/Ringloc.jpg)
ама и цистерните си ги бива !
Наистина,красиви чичковци ;D
-
Със моторче ли се задвижва на отделните коловози и как си се справил с проблема инерция при стопиране на определено място?...защото от известно време и на мене ми се върти подобна идея,но не съм виждал нищо подобно на живо,а и не знам никакви езици,че да почерпя опит от чужди сайтове и форуми.
-
Не съм писъл отдавна ама докато разглеждах из нета се натъкнах на това http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002232-Modelova-tocna.asp (http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002232-Modelova-tocna.asp)
Тоз и сайт го знам отдавна ама наскоро видях че там имало и такава интересна информация. За съжаление от текста лично аз не разбирам нищо, но мисля че който е със сръчни ръце и картинките ще са му достатъчни.
-
br185, кликам на линка и ми изписва, че не съм оторизиран за да видя тази страница, при теб продължава ли да се отваря – т.е. проблемът в моя телевизор ли е само или не?
Вече се отваря.
-
има много на Heljan, Fleishmann и други аз имам на Heljan цена 250 - 300 евро за дигитален обръщач
-
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002232-Modelova-tocna.asp
Това,верно,е много яка статия,но и ако може някой да я преведе... :)
-
Няма смисъл да се превежда , щото е само общи приказки и насоки , нищо конкретно :(.Използва доста части от старо 5-инчово флопи като двигател с червяка за задвижването на главата.Датчиците са инфрачервените от две-три такива флопита (там се ползават по два минимум).нищо не казва за електрониката - в коментарите се намеква за микроконтролер на АTMEL от типа АТ89С51 но явно не дава програмата му никъде.Предполагам че се управлява с компютър , или Цифрово управление най-малко съдейки по стандартния интерфейс.Нито пък уточнява от къде е черпил информация - най вероятно си е негова разработка , и макар ,че първият коментирал го да иска подробности на ЛС се съмнявам че ги е получил.
Тази практика е малко противоречива за мен.От една страна се ядосвам като няма конкретна информация как да си направеш подобно устройство (макар насоките да са много добри , може би защото съвпадат с мои планове за такава реализация с подобни части) , но от друга го разбирам , защото като човек отдавна занимаващ се с този вид моделизъм неодобрявам примерно продажбата от "AUHAGEN" на сгради и съоръжения , между впрочем те са най-атрактивните , на които дори аз имам подробни чертежи от старите моделисти , които ги публикуваха в списанията на моделистка тема.Надявам се , че на запад са спазили авторските права , и имат правото на производството им.
Лично аз не си купувам сгради на които имам чертежите и смятам да си ги реализирам сам. ;)
Та тук май е същото - човека се пази ,да не му вземат труда за жълти стотинки явно...(напомня ми на един наш "колега" с уникалните си сгради ::))
Поне така си мисля ,защото статията не дава нищо по конкретно като инфо.
Ще се поразровя малко , щото езика е все пак от разбираем малко . Ако намеря нещо интересно - ще го видите! ;D
-
Една БР41 на обръщателен кръг ;)
http://ru.youtube.com/watch?v=NS90qnfXWUM&feature=related
И това е кръг , но май е американски :
http://ru.youtube.com/watch?v=er_ST0rnOZA&feature=related
тия може да са Мерклински ама си е хубаво клипче за финал!
http://ru.youtube.com/watch?v=8s-hPEBH4So&feature=related
;D ;D ;D
-
И това е кръг , но май е американски :
http://ru.youtube.com/watch?v=er_ST0rnOZA&feature=related
това е самоделка
-
(http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/autogen/a_Z-MOD-MEF-Koehler-1-9-2008-VB-800-520.jpg)
-
Някой да е купувал от "Конрад" единична секция за депо на "Кибри"?
(http://img12.imageshack.us/img12/5848/25640521.th.jpg) (http://img12.imageshack.us/my.php?image=25640521.jpg)
Гледам, на долната рисунка се продават по 7 евро и нещо, ама като че има разлика във всички размери спрямо тройката по-горе.Имам идея да взема 6 единични и да ги залепя едни за други.Ще излезе доста по-евтинко, отколкото да купя 6 секционно депо, което струва към 80-100 евро. :im_so_happy:
-
Много бих искал да споделите вашите мнения за обръщателите на различните фирми и съответно за локомотивните депа тип "ветрило".
Аз в момента се колебая между обръщателя на Роко и този на Fleischmann.
-
;) Вземи по-дългият !
иначе има тема за торно тук (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,161.0.html)
-
Ха,благодарение на Адри сега прочитам предната страница и хващам, че Тони се е пробвал и то доста успешно в производството на обръщател.Не знам как съм ги пропуснал, а уж всичко чета...Та въпросът веднага изниква:
Тони, сам ли си го "сделал" този обръщател и ако да, ще споделиш ли тайната, ама по - подробно, и аз искам да се пробвам.А може би и други ще се заинтересуват? :hi:
-
И аз мислех да купувам депо от Кибри, после се отказах, няма нищо вътре (за разлика от Фалерското)
и ако му купиш удължението за едната секция, пак излиза около 30Е.
То не, че съм очарован по принцип от Фалер, но в тяхното депо има разни аксесоари, шкафове, печки и други неща вътре.
После има възможност да се тури и сервизен канал, тяхно производство.
Иначе Фалер с малки изключения съм ги отказал, повечето хубави неща са взети от Пола.
Новата серия (след Краков) на Аухаген е перфектна, но за жалост нямат такова депо.
-
Аз бих те посъветвал да си вземеш 310 мм 6152 на Флайшман. С управлението на ESU работи много добре, пък и с оглед на релсите ти Флайшман Профи най-добре би се вързало. С обикновен мултипротоколен декодер LokPilot v3.0 на ESU (27 Евро) можеш да я караш безпроблемно ( http://www.esu.eu/fileadmin/img/support/Tips_Tricks/Turntable/Drehscheiben_Umbau.pdf ). Ако пък решиш да ползваш продуктите на Любо (CT Electronik), сигурен съм, че и там има някой декодер, който да пасне. Единствено не знам дали с Мултимауса на Роко може да се управлява Въртяща маса.
-
Хай добрият вариант е да си измакетираш сам обръщател, примерно може да се начертаят векторно детайлите и да се направят от месинг с фотоец.
Ще изглежда пъти по добре от фабричен, могат също да се имитират и нитопе по конструкцията и т.н.
Електрониката не е чак толкова сложно нещо, ако не се ползва декодер.
Мисля, че най удачният вариант си е със стандартен кодиращ галетен ключ и малко електроника, и управлението монтирано на пулта за стрелките.
Ще взема да направя един проект с корела, но ще ми трябват снимки, така, че заинтересованите, помагайте.
-
.
-
Тони, сам ли си го "сделал" този обръщател и ако да, ще споделиш ли тайната, ама по - подробно, и аз искам да се пробвам.А може би и други ще се заинтересуват? :hi:
Сам си го направих.Взех подходящ материал,може текстолит,полиателиен,полиамит и всякакви такива материали,струговах го и готово.Диаметъра се взима от най-дългият локомотив плюс колкото си искаш.Дълбочина,колкото си искаш.Дебелина на дъното,колкото един-два лагера,за доброто лагеруване на въртящата се платформа.На края на платформата може да вградиш по една пружинка със съчма,а в стената на обръщателя през равни разтояния (колкото широчина на релсата,за НО към 20мм)по една вдлъбнатинка,като се върти платформата се фиксира точно на едно и също място (срещу коловоза който си избрал).Ако го правиш автоматизиран,тази съчма изпълнява и ролята на контакт за спиране срещу коловоза.Обикновенно за осичка на лагеруването се използва трабичка през която се прекарват кабелите командващи платформата( релси,осветление,семафор,контакти).Ако не е ръчно,се поставя електромото с редуктор.За да се предава ток към платформата се използват плъзгачи и пръстени,като колектор на ротор,само че за всяко нещо си има отделен пръстен с плъзгач,ако е с кабели те ще се усучат и скъсат от въртенето на платформата.
Аз моят си го въртя ръчно и е с кабели,за това внимавам да го не въртя само в една посока ;D
Но той е в "Z",малък и компактен.Направил съм го ,по-скоро за калабалък на макета,от колкото да го ползвам редовно.Всичко му работи иначе :good:
Също така не е задължително да го струговаш от едно монолитно парче материал.Всичко може да изработиш отделно-въртящата се платформа от плексиглас,някакаква основа(може и правоъгълна)по-голяма от диаметъра на платформата в която да са отворите за лагерите,стената на обръщателя от някаква тръба-ПВЦ например.Всичко като се вгради в макет и се оформи,няма да се вижда каква е основата,каква форма има и т.н.Като се замислиш,идей много.
Успех!
-
Благодаря за разкритата тайна, Тони! :hi: Имам идея за нещо подобно в "НО", но ще видим кога ще остане свободно време, а и нещо за основа.Аз като "измайсторявам" нещо така започвам - вземам нещо за начало и другите работи си ги нагаждам едно след друго без проблем, важното е да започна отнякъде. :good:
-
Някой да е купувал от "Конрад" единична секция за депо на "Кибри"?
(http://img12.imageshack.us/img12/5848/25640521.th.jpg) (http://img12.imageshack.us/my.php?image=25640521.jpg)
Гледам, на долната рисунка се продават по 7 евро и нещо, ама като че има разлика във всички размери спрямо тройката по-горе.Имам идея да взема 6 единични и да ги залепя едни за други.Ще излезе доста по-евтинко, отколкото да купя 6 секционно депо, което струва към 80-100 евро. :im_so_happy:
В грешка си!
Това не е единична секция, а само удължение за нея!
То го пише в описанието, ама кой да чете - депото се продава като цяла тройка за около 30Е.
По добре да се купи фалер 120176 за 40Е, по добре е направено. Удължението за едната секция си е в кит-а, т.е. излиза пак такива пари.
-
Пише на български?!Много се съмнявам!А кой да чете, че не знам друг език освен роден и руски долу - горе? В поне 10 теми съм писал, че съм езиково неграмотен. :blush2:
-
Аз също не знам немски, но покрай хобито съм понаучил 300-400 думи,
а има и онлайн транслатори, т.е. проверката, понеже висша форма на доверие,
е задължителна в случая.
Иска се само да се сетиш как да го направиш :)
-
Е, аз съм от тези, които не се сещат.
-
Ти май нещо се засягаш :)
Кибри депото не става, вярвай ми, отвънка има някакъв изглед и ако му се удари една боя и една патина ще замяза нам много истинско нещо,
кефя се много специално на тоя стил сградостроене - пруския, но депото не е толкова добре пипнато.
Фалер е същата боза, но поне отвътре са го докарали добре, акто се боядиса и ще заприлича на каквото трябва.
-
А какво ви е мнението за 5758 на Vollmer ?
-
Това съм го виждал само на картинка. Обаче изглежда добре :)
-
Депото на Vollmer не е ли и то на 15 градуса?
Всъщност има ли фирма освен Fleischmann, която прави депо на 7,5 градуса?
-
Аз бих те посъветвал да си вземеш 310 мм 6152 на Флайшман. С управлението на ESU работи много добре, пък и с оглед на релсите ти Флайшман Профи най-добре би се вързало. С обикновен мултипротоколен декодер LokPilot v3.0 на ESU (27 Евро) можеш да я караш безпроблемно ( http://www.esu.eu/fileadmin/img/support/Tips_Tricks/Turntable/Drehscheiben_Umbau.pdf ). Ако пък решиш да ползваш продуктите на Любо (CT Electronik), сигурен съм, че и там има някой декодер, който да пасне. Единствено не знам дали с Мултимауса на Роко може да се управлява Въртяща маса.
Това е може би най-доброто решение- 310 mm, 7,5 градуса, 48 позиции...
-
Аз бих те посъветвал да си вземеш 310 мм 6152 на Флайшман. С управлението на ESU работи много добре, пък и с оглед на релсите ти Флайшман Профи най-добре би се вързало. С обикновен мултипротоколен декодер LokPilot v3.0 на ESU (27 Евро) можеш да я караш безпроблемно ( http://www.esu.eu/fileadmin/img/support/Tips_Tricks/Turntable/Drehscheiben_Umbau.pdf ). Ако пък решиш да ползваш продуктите на Любо (CT Electronik), сигурен съм, че и там има някой декодер, който да пасне. Единствено не знам дали с Мултимауса на Роко може да се управлява Въртяща маса.
Това е може би най-доброто решение- 310 mm, 7,5 градуса, 48 позиции...
На 99.5% съм убеден, че това е твоята въртяща маса. Втора ръка неупотребявана може да се намери за 150Е-180Е, при късмет и за по-малко. Желая успех.
-
Ти май нещо се засягаш :)
Кибри депото не става, вярвай ми, отвънка има някакъв изглед и ако му се удари една боя и една патина ще замяза нам много истинско нещо,
кефя се много специално на тоя стил сградостроене - пруския, но депото не е толкова добре пипнато.
Фалер е същата боза, но поне отвътре са го докарали добре, акто се боядиса и ще заприлича на каквото трябва.
Не, извинявай за тона, одеве нещо не бях на кеф, но това не ме оправдава - ти с нищо не си ми виновен. :blush2: Иначе аз се отказах от единичното депо, а полукръг от депа ще имам, ако успея да си спретна сам обръщател, защото ми е скъп готов, за сега поне. :hi:
-
Фалер имат такова депо 120218 пет позиционно, състарено. За момента е спряно от производство, но в бея все още го има (120551875161 това ще ти хареса). Другият вариан е да ползваш флайшманското депо, но излиза скъпо. Другите депа на Фалер, които са в производство стават за 7,5 градуса, но като се ползва всеки втори изход от шайбата. Демек през един (http://www.fleischmann.de/fileadmin/user_upload/betriebsanleitungen_pdf/BA_6152.pdf ) зле съм с немския. (120175,120176,120177). Успех.
-
Аз мисля, че като се ползва всеки втори изход от шайбата, то тогава 7,5 градусовият обръщател ще може да пасне на 15 градусовото депо, а не обратното.
А дали може Флайшманското депо да се сглоби частично, например само две клетки вместо три?
-
Така като гледам пдф-а, може.
http://www.fleischmann.de/fileadmin/user_upload/betriebsanleitungen_pdf/BA_6476.pdf
Разгледай все пак двата модела на фалер - късата:
http://faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/anleitungen/120176_anl_01.pdf
и дългата версия:
http://faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/anleitungen/120177_anl_01.pdf
Интериора е на ниво, нещо, което липсва при другите производители.
-
Дългата версия събира тендерни локомотиви, а късата - не, така ли? :hi:
-
Аз мисля, че като се ползва всеки втори изход от шайбата, то тогава 7,5 градусовият обръщател ще може да пасне на 15 градусовото депо, а не обратното.
А дали може Флайшманското депо да се сглоби частично, например само две клетки вместо три?
Не разбирам защо са ти само две клетки от депото, губи се красотата на кръговото депо. Ако ще са две клетките, то по-добре използвай двойно депо като това например:
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1227/atid.52/ecm.at/Lokschuppen-2-st%C3%A4ndig.html или
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1227/atid.55/ecm.at/Lokschuppen-2-st%C3%A4ndig.html
Според мен ще е по-добре. А около двойното депо може да се наредят обслужващите коловози, като тези например:
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.34/ecm.at/2-Gelenk-Wasserkr%C3%A4ne.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.94/ecm.at/Kohlenaufzug.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.42/ecm.at/Besandungsanlage.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.35/ecm.at/Besandungsturm.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.33/ecm.at/2-Untersuchungsgruben.html
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1228/atid.45/ecm.at/Ausschlackanlage-mit-Bockkran.html
и други които си харесаш. Това е само моето мнение, но ти си решаваш. Между другото на мен лично много ми харесват нещата на Фалер. Имам доста от тях вече и съм позитивно настроен към тази Фирма, всичко за мен при тях е на ниво.
-
Дългата версия събира тендерни локомотиви, а късата - не, така ли? :hi:
Късата версия е за малки локомотиви и тендер-локомотиви до 183 мм. Но аз лично имам дългата версия 310 мм и локовете стоят много по добре на нея. Имам предвид, че не са набити плътно на шайбата, като краставици в буркан. Но всичко зависи от мястото и състава.
-
Не, аз правя друга сметка- три клетки са ми малко, а шест много. Затова си мисля от две депа на Флайшман да се сглоби едно с 4 или 5 клетки.
Депото на Фалер ми се струва по-дълго от това на Флайшман (респективно и по-широко в задната си част)
-
Яско, ти наистина ли искаш да слагаш обръщател на твоя макет и ако да - къде?
-
Ще трябва да извърти една дупка с прободния трион в плота на шкафа :)
-
Вариантите са два. Единият е на шкафа, който е на стената с прозореца да монтирам малкия обръщател на Флайшман с тройно депо. Вторият вариант е подвижният плот срещу прозореца да бъде заменен с по-широк, и на него да монтирам големият обръщател на Флайшман с 5 клетъчно депо.
Обмислям и още два варианта с обръщател на Роко, но там все още нямам ясна представа какво би се получило.
-
...
Вторият вариант е подвижният плот срещу прозореца да бъде заменен с по-широк, и на него да монтирам големият обръщател на Флайшман с 5 клетъчно депо.
...
:good: Там май е най-добре, само че е далеч от гарата...
-
Значи, първият вариант , на шкафа, не се получава. Там нямаш място. А тоя малкия обръщател го забрави, освен ако искаш да въртиш само тендерки и тук там някой "лендербан".
За втория вариант - между сегашното трасе и прозореца пак нямаш място. Остава да е от завоя навътре в стаята. Така да, от теб зависи колко ще влезеш навътре.
А обръщателите са два: на Roco и Fleischmann. Всичко друго е много скъпо струващи експерименти. Ако искаш да въртиш всички серии - Fleischmann. Ако се откажеш от шест серии(знаеш кои) по добре Roco. Взимаш си едно депо на Vollmer 5758, махаш едната клетка, да остане с 5 и си готов. :yes:
(http://vollmer-online.de/_1024/5758.jpg)
-
А Лъчо ме подсети за нещо, за което исках да ти кажа като бях у вас, ама тогава се разсеях. Мислил ли си да изнесеш входните стрелки още по-наляво, към прозореца. Не е задължително да са криви стрелки, мисля, че имаш място за прави такива. При това положение депото, за което говорим с Лъчо ще си дойде до гарата. :buba: А?!?
-
Ето един пример за ъглово депо. И още един за Парно депо с всички атрибути.
(http://media.snimka.bg/5917/018089895.jpg) (http://media.snimka.bg/5917/018089913.jpg) (http://media.snimka.bg/5917/018089897.jpg)
-
nilfe, тази снимка от кой сайт е?Може ли линк? :good:
-
Не е сайт. Помагалото на Флайшман за профи релси 9925.
-
Значи, първият вариант , на шкафа, не се получава. Там нямаш място. А тоя малкия обръщател го забрави, освен ако искаш да въртиш само тендерки и тук там някой "лендербан".
За втория вариант - между сегашното трасе и прозореца пак нямаш място. Остава да е от завоя навътре в стаята. Така да, от теб зависи колко ще влезеш навътре.
А обръщателите са два: на Roco и Fleischmann. Всичко друго е много скъпо струващи експерименти. Ако искаш да въртиш всички серии - Fleischmann. Ако се откажеш от шест серии(знаеш кои) по добре Roco. Взимаш си едно депо на Vollmer 5758, махаш едната клетка, да остане с 5 и си готов. :yes:
(http://vollmer-online.de/_1024/5758.jpg)
Депото на Vollmer e на 15 градуса. Аз правя сметките с депо на 7,5 градуса, такива са депата на Флайшман и на Фалер, като това на Флайшман е с по къси клетки, респективно по малък габарит в задната (широката) част на ветрилото.
Ако приемем, че системата "обръщател-депо" е монтирана върху правоъгълна основа, то тази основа би имала следните мерки:
Вариант 1: Обръщател 6154 Fleischmann (183mm) + трисекционно депо 6476 Fleischmann -700 x 300 mm.
Вариант 2: Обръщател 6152 Fleischmann (307mm) + петсекционно депо (сглобено от 2 броя 6476 FLM) - 1000 x 500 mm.
Вариант 3: Обръщател 42615 Roco (253mm) + трисекционно депо Fleischmann 6476- 800 x 310 mm.
Неудобството на третия вариант е, че роковият обръщател е на минимум 9 градуса, т.е. налага се "изправяне" на двете релси до 7,5 градуса, а и не е сигурно, че "изправените" релси ще влезнат точно в клетките си.
-
Преди време Best Ripper беше писал:
Абе то такова нящу не върви за всеки макет.. макар че съм се нагледал на какви ли не щуротии с тия депа.. макетът му два квадрата, ама той шибнал 10-секционно депо, което заедно с другите неща му заема над половина от плота... Абе шашава работа... За такова депо си трябва макет от поне 5-6 квадрата.. иначе стои като на свинче грозд от звънчета... Лично мнение де...
Мисля, че е прав, че за депо с обръщателен кръг и депо са нужни много място. Не колкото само за двете съоръжения. Докато стигне до обръщателя, локомотивът изминава доста път. За това на моя макет засега ще има само депо с всички атрибути от времето на парата. А дали ще имам гара и как ще изглежда тя е още в гъста мъгла.
Аз виждам, че вече си решил какво да правиш. Опитах се да ти дам съвет какво да направиш на това място, без да изглежда помпозно.
-
офтопик:
Не е сайт. Помагалото на Флайшман за профи релси 9925.
Нямаш ли го в електронен вид?
-
Не за жалост. Само в книжен. А и трудно се сканира защото повечето страници са А3 формат.
-
За всички мераклии да си направят обръщател и депо сами е този линк. http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001982-Stavba-modelovej-rotundy-TT.asp
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001983-Stavba-modelovej-tocne-TT.asp :hi:
-
Размерите на последната снимка би трябвало да са в ТТ.
Някой би ли ми дал формула, с която да си ги преизчисля в НО, защото съм твърде бос в математиката? :hi:
-
Размерите на последната снимка би трябвало да са в ТТ.
Някой би ли ми дал формула, с която да си ги преизчисля в НО, защото съм твърде бос в математиката? :hi:
Умножаваш по 120 и делиш на 87.
-
Не, бе, първо дели на 87 и после умножава по 120 :sarcastic:
-
Значи окончателният размер в НО е:
(http://img132.imageshack.us/img132/1493/23544307.jpg) (http://img132.imageshack.us/i/23544307.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Поправете ме, ако греша. :good:
-
Това може да ви е от полза:
http://www.railwaypassion.com/?cid=96&NewsId=5
-
Това може да ви е от полза:
http://www.railwaypassion.com/?cid=96&NewsId=5
ТТ-то трябва да се поправи на 1:120 :good:
-
Това може да ви е от полза:
http://www.railwaypassion.com/?cid=96&NewsId=5
ТТ-то трябва да се поправи на 1:120 :good:
Оправено е!
-
Размерите на последната снимка би трябвало да са в ТТ.
Някой би ли ми дал формула, с която да си ги преизчисля в НО, защото съм твърде бос в математиката? :hi:
ТТ размера го умножаваш по 120 и резултата го делиш на 87.
Така е най-точно,но ако те мързи,като не гониш идеална точност,размера в ТТ го умножи по 1.38 и ще получиш НО.
-
Значи за в НО ми трябва сегмент от тръба приблизително 300 мм.Някой ВиК специалист има ли идея? :unsure:
-
Хронология на ...преливане от пусто в празно...или да направим отделна тема:
"Кой все пак прочете темите в този линк (в случая е "vlaky.net") - кой тепърва ще ги чете?"
защото тази тенденция се забелязва и за други линкове.
Или станахме като в онзи виц "Чукча не читатель - чукча е писатель" :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
1.
...http://www.vlaky.net
...
2.
...
http://www.vlaky.net
...
3.
...
http://www.vlaky.net
...
4.
...
http://www.vlaky.net
...
5.
...
А и като гледам пича - http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?
...
6.
...
Ето линк със останалите снимки:
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=3671&sort=&page=2
Сигурно ви е омръзнало да го давам все него за пример, но не съм виждал нищо по-добро(дано някои колеги не се засегнат ::)). :hi:
7.
...
http://www.vlaky.net
...
8.
За всички мераклии да си направят обръщател и депо сами е този линк.
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001982-Stavba-modelovej-rotundy-TT.asp
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001983-Stavba-modelovej-tocne-TT.asp :hi:
Мдааа, забелязвате ли че тъпчем на място?
И нека и аз да се повторя - тук има 104 снимки , как словака си го е направил - при това е пълно с реализъм
(http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/img00065.jpg)
(http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/img00085.jpg)
(http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/img00101.jpg)
(въпреки че някой не държат на тия неща):
1.
Началото на статията (впрочем един от езиците които гугълтранслатора доста добря превежда на български):
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/Mapa/Tocna.htm
2.
Галерията със снимките:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/index.htm
3.Ако кликате под ред снимките(горе в дясно са бутоните), почти под всяка има и кратко обяснение:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/img00001.htm
За мен този е голям мераклия (впрочем във "vlaky.net" май също е негова статията). :scratch_ones_head:
-
Ми, като цяло е лесно да се направи. Остава механичното изпълнение. До сега каквото съм гледал, може да си немери човек купешки механизъм в e-bay. Другото дето се чудя е дали може да се направи с декодер и DCC. (сигурно може, ама аз не съм навлязъл за съжаление в DCC-то) Аналоговото изпълнение е малко сложно там са едни пластини, едни кръгове за обръщане на тока, сигурно ще трябват много релета за вдеки коловоз:blink: Сприрането на точното место на платформата вече ми е яано как става, слага се еднин електромагнит под платформата. Той намества точно релсите. Който има някви материали да показва.
-
Ми, като цяло е лесно да се направи. Остава механичното изпълнение. До сега каквото съм гледал, може да си немери човек купешки механизъм в e-bay. Другото дето се чудя е дали може да се направи с декодер и DCC. (сигурно може, ама аз не съм навлязъл за съжаление в DCC-то) Аналоговото изпълнение е малко сложно там са едни пластини, едни кръгове за обръщане на тока, сигурно ще трябват много релета за вдеки коловоз:blink: Сприрането на точното место на платформата вече ми е яано как става, слага се еднин електромагнит под платформата. Той намества точно релсите. Който има някви материали да показва.
Жоре , бих показал (това ми е една от мечтите - да си направя обръщател) при това работя усилено (с чертежи) но тук вече нищо не показвам...щото някой се чудят от какво още да се подразнят и как да се заядат с мен...Не че те показват или допринасят с нещо за сайта тук, ама такава им е природата...и толкоз могат , като ум и като..."моделисти".
Сори приятелю...когато стане готово , ще има и чертежи и снимки , както и възможността да се пипне на живо (при това ще е в ТТ) но не тук , а например в клуба (имаме и отворен ден).
Така че ...търпение !
:hi:
-
:agree:
-
Аааа,Ооо :wacko: за тоя линк ли става на въпрос? http://www.vlaky.net/ Прегледайте го - интересен е :lol: :on_the_quiet:
Не се смей, нито се подигравай! Сайта е уникален, има и още един, чешки толкова добър. Хората са на светлинни години в хобито пред нас. Като гледам за две години ,от как влизам в тоя форум, колко макета са направени и по-важното "как".Мога да ти кажа, че тука можещите се броят на пръстите на едната ръка. .....dispatcher......
-
Аааа,Ооо :wacko: за тоя линк ли става на въпрос? http://www.vlaky.net/ Прегледайте го - интересен е :lol: :on_the_quiet:
Не се смей, нито се подигравай! Сайта е уникален, има и още един, чешки толкова добър. Хората са на светлинни години в хобито пред нас. Като гледам за две години ,от как влизам в тоя форум, колко макета са направени и по-важното "как".Мога да ти кажа, че тука можещите се броят на пръстите на едната ръка. За да даваш кометари покажи нещо по-добро, което ти си направил. За сега се развива в България успешно, скъпото витринно колекцонерство и големите приказки.
Пич, ;D испусни напрежението :dirol:пий една вода и се успокой :drinks:
Най-малкото пък съм усмял сайта или пък хората.Намека е че сайта е показван повече от 2 год. и няма нищо ново,просто не се чете,а ти не се обиждай - щото не съм те обидил ;)
Като направя нещо,а аз съм го почнал - ще ти го покажа.Айде сега :drinks:
-
Бреййй, очи си издират! :no: А няма кой да ме "светне" отгде да измисля сегмент от 300 мм. тръба... :spiteful:
-
А за какво ти е тръба? :boredom:
(нима пак не погледна словака как си е направил "торното"?)
(http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Tocna/img00019.jpg)
-
Ами не ме кефи да снаждам, а и винаги ще има стремеж в материала да се изправи при това огъване,тоест, допълнително напрежение върху лепеното. Да не говорим, че никога не ще успея да го сгъна в идеална окръжност, просто нямам тези способности на окото.Винаги ми се изплъзват идеалните пропорции, а после - дразни. :spiteful:
-
Ами не ме кефи да снаждам, а и винаги ще има стремеж в материала да се изправи при това огъване,тоест, допълнително напрежение върху лепеното. Да не говорим, че никога не ще успея да го сгъна в идеална окръжност, просто нямам тези способности на окото.Винаги ми се изплъзват идеалните пропорции, а после - дразни. :spiteful:
Ти явно не ползваш сешуара на жена си (нито пистолет за топъл въздух) щом ти се "връщат" пластмасови материали след огъване. Не е задължително на око да се огъва , просто и един буркан от три литра примерно (колко му е диаметъра не знам - но за илюстрация на идеята - става) би ти свършил перфектна работа като шаблон на огъването. Разликата е че тръбата ти трябва да е не само с определен диаметър (в случая 300 мм) но и да е от подходящ материал. Докато за предложеният метод ти трябва пластмасов лист, подходящ шаблон за огъване (стига да има >300 мм диаметър) и си готов.
Шаблона може да е метален (тръбите от уличните водопроводи имат и 300 мм-во Фи) , дървен (стругован от пън :spiteful:), стъклен като дамаджана :haha: и т.н. тоест шаблона не те задължава да е от материала от който би било самият детайл, а пък той самия (детайла) си става от перфектният материал за моделиста - пластмасата.
;D ;D ;D
-
Аааа,Ооо :wacko: за тоя линк ли става на въпрос? http://www.vlaky.net/ Прегледайте го - интересен е :lol: :on_the_quiet:
Не се смей, нито се подигравай! Сайта е уникален, има и още един, чешки толкова добър. Хората са на светлинни години в хобито пред нас. Като гледам за две години ,от как влизам в тоя форум, колко макета са направени и по-важното "как".Мога да ти кажа, че тука можещите се броят на пръстите на едната ръка. За да даваш кометари покажи нещо по-добро, което ти си направил. За сега се развива в България успешно, скъпото витринно колекцонерство и големите приказки.
Пич, ;D испусни напрежението :dirol:пий една вода и се успокой :drinks:
Най-малкото пък съм усмял сайта или пък хората.Намека е че сайта е показван повече от 2 год. и няма нищо ново,просто не се чете,а ти не се обиждай - щото не съм те обидил ;)
Като направя нещо,а аз съм го почнал - ще ти го покажа.Айде сега :drinks:
Ок :victory:
-
Те това е тяга... :blink:
http://www.ebepe.com/html/ma214.htm (ftp://http://www.ebepe.com/html/ma214.htm)
-
Линкът ти е менте. ;)
-
Дали имат втора смяна?????
-
Ами неработещ, това и имах предвид, като казах менте. :good:
Интересни снимки. :yes:
-
1:160
(http://img86.imageshack.us/img86/9909/doppeldrehscheibeko2.jpg)
-
(http://www.railpictures.net/images/d1/6/4/2/7642.1277450354.jpg)
-
(http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/Z-EB-X-Plan-Bw-Langerfeld-00-898-528.jpg)
-
Да разровим малко тази стара тема с нещоново в жанра! http://www.youtube.com/watch?v=VEP_X1khtxk
-
Да съживим темата или по скоро да разбъркаме л-та с един интересен клип! моделът който е направил човека е много интересен.https://www.youtube.com/watch?v=TaItPdEfZbY И още един клип поздрав за Борето в подобаващ за него мащаб! https://www.youtube.com/watch?v=ANDgs7rrFuQ