RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: novobranec в 11 Май 2009, 17:18:33

Титла: Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 11 Май 2009, 17:18:33
Вече съм доста напреднал с материала, ама без вас не мога да мина.

(http://i238.photobucket.com/albums/ff239/ilfil62/BR52-K4T30tenderfactorypic.jpg)

На тоя тендер ли райхсбратята му викат "виенчанка" и "кенгуру"?
Питам, щото си въобразих, че мога да досаждам по разни ж.п. форуми и Господ ме наказа с модел на BR 52. Ама не го искам с такъв тендер (май официално се води К4Т30), а ще е с лодка, мамицата му! BR 52 с друг тендер не го признавам и туйто!
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 11 Май 2009, 17:42:14
Да, това е тендера "кенгуру". Той е първият тендер на 52 ра серия, лодката е разработена малко по късно. В БДЖ има 7 или 8 локомотива с кенгуру 15.10, 15.24, и на другите не им помня номерата.
При този тендер 4 те колооси са лагерувани в главната рама (без талиги) и затова скоростта на заден ход е ограничена на 60 км/ч, а при "лодката" колоосите са в талиги, и скоростта е 80 км/ч, (както и на преден ход)
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 11 Май 2009, 17:48:45
(http://www.railwaypassion.com/files/custom/modeli_yasen/IMGP0733.jpg)
Този модел ли си получил? Ако е той, за него се произвежда отделен тендер "лодка" от чехската фирма СМК
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 11 Май 2009, 19:01:03
Май не е баш тоя, щото заради контакта, който се види отзад на снимката, ми мирише на собствен ход, тоест на мащаб НО. Ама може и той да е, знам ли. За всеки случай пояснявам: аз си дърпам чергата накъде моя си мащаб, а той е 1:72. Те това получих:
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=3479
На същия сайт го има даже и сглобен от некакъв ентусиаст:
http://www.modellversium.de/galerie/17-loks/3784-br-52-kriegslok.html
Добре че се е сетил да ги разкара тия умопомрачителни дефлектори. Да ги тръшне чумата всичките китайци, откъде ги измислиха баш тях, дето са експериментални (даже разбрах, че били Entwiklung 147) и хич не ги е имало по серийните локомотиви! Нема начин, ще се правят и дефлектори Witte за моя, то се е видело. Щото 52-ка без такива дефлектори е все едно 52-ка без тендер лодка. Да живее еца!
Да, ама въпросният другар обаче му е плеснал ваденката с орела. Груба грешка! Не защото хакенкройца е просто квадрат, а защото така любимото пиле на Гервасий прилича повече на крилата мечка. Това чудо, Ако и с крила, никога нема да литне!
А за разни чешки фирми не ми говори, молим ти се! Достатъчно съм им кусал попарата, та да знам, че ако си го направя сам тоя любим тендер, ще ми струва много по-малко пари, време и нерви. Да не говориме, че ще стане по-хубав, мерси (последното скромно)  :yes:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 12 Май 2009, 02:13:34
Не е точно НО, а е 1/35 :yes:
Колкото до крилата, 52 серия първоначално не е имала никакви крила. Смятало се е, че поради ниската скорост на военните еШелони, няма да са нужни. Но много скоро локомотивните бригади започват самодейно да произвеждат и монтират всякакви типове и размери крила (включително и сковани от дъски, каквито са на този модел). Тогава именно Witte прокарва идеята за малите крила, които са монтирани на повечето 52ки, а след войната и на почти всички серии парни локомотиви.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 12 Май 2009, 07:38:30
Добре де, нека това на твойта снимка да е 1:35. Само че тогава ще да е Trumpeter, а не Hobby Boss. То все тая, като се изключи печалния факт, че големия е по-сръткав за правене, на моя поне рамата му е една част и така е направен, че нема начин да се насереш с разстоянието на колоосите, ако ще и ръцете ти да са отзад. Но това че е по-малък не значи че частите му са много по-малко! Ама гледам, че и на големия са турили некаква крилата мечка там на кабината на машиниста.  :yes:
Това чудо твое ли е? Не случайно питам. Нещо генерирах една идея току-що.
За дървените дефлектори само ретранслирах тука какво пишат хората по въпроса, явно това е официаланата версия, щото го пише на няколко места (и на различни езици). Прегледах си още веднъж снимките от войната на BR 52 (а те не са малко) и никъде не го видях с такива - всичките са с дефлектори Witte, ако изобщо ги има.
Сега се сетих да питам - а BR 44 има ли го с тендер лодка? Щото имаше навремето една книга от изчезналата ГДР за него, та се надявам че отговора е "да" и че във въпросната книга може и да има свестни чертежи на тендера. Доколкото си спомням, другата книга от тая серия за BR 01 беше направена доста читаво. А може и за други локомотиви да има нещо, ама не съм чувал за повече такива издания на Transpress.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 12 Май 2009, 08:23:36
Логично е да няма снимка на локомотива с дървени крила - това както казва Ясен е било "тунинг" сделан от локомотивните бригади , да не им пуши в носа като си го подадът навън с цигара в уста!!! ;)
Предполагам , че след "официалното" въвеждане на крилата Witte , всички дървени , са били изгорени в пещите!
Ако остане време , днес ще ти метна тук чертеж на лодката (най-вероятно в НО) но това няма да те притесни - знам го! ;D
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 09:08:13
На мен пък точно тия крила ми приличат на руски, т.е. съветски - формата и начина на сгъване, но явно не са ...
Илияне много ти се събра, тендер, пък сега и крила ...

А 44-ка с лодка - нЕма много :fie:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 09:31:25
С "лодки" 2'2' T30 са BR 42, BR 44, BR 52 и някои BR 38, но типичният BR 44 е с тендер 2'2' T32 и 2'2' Т34,

а "Кенгурото" е  4 Т30 и е слаган само на BR 52

Ако войната беше поизчакала още година, щеше да има 5 и 6-осни тендер-лодки, с локомотиви отпред 6 и 7-осни, от рода 1-6-0, 1-6-1, 1-6-2, 1-7-0, някой ден ще Ви сложа чертежи, щото в мрежата не съм ги намирал още.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 12 Май 2009, 10:49:24
Цитат на: CaLLlo link=topic=1632.msg24374#msg24374 date=1242108493
На мен пък точно тия крила ми приличат на руски, т.е. съветски - формата и начина на сгъване, но явно не са ...
Илияне много ти се събра, тендер, пък сега и крила ...

А 44-ка с лодка - нЕма много :fie:

Вечер като си лягаш , поглеждай под леглото  -  да не вземе да се окаже ,че там са се скрили руснаците , че тогава кво ша праиш?!?!!!!!!!!!!
(http://picbg.net/u/24294/22952/256611.gif)(http://picbg.net/u/24294/22952/256611.gif)(http://picbg.net/u/24294/22952/256611.gif)(http://picbg.net/u/24294/22952/256611.gif)(http://picbg.net/u/24294/22952/256611.gif)
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 12 Май 2009, 15:23:50
Този тендер "лодка" на BR 44, НЕ Е "лодката" на BR 52! При серия 44 лодката е KOHLENSTAUBTENDER (не съм сигурен, дали го изписах правилно), т.е. тенедер, който носи смлени на прах въглиШта. Такъв тендер има и серия 25.10 на DR.
В средата на 50 те години DR използва доста локомотиви с такова въглиШтно прахово горене, система разработена от проф. Вендлер. Такъв опит е правен и в БДЖ с един локомотив серия 14, но неуспеШен, поради лоШото качество на българските въглиШта.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 16:29:04
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1632.msg24406#msg24406 date=1242131030
Този тендер "лодка" на BR 44, НЕ Е "лодката" на BR 52! При серия 44 лодката е KOHLENSTAUBTENDER (не съм сигурен, дали го изписах правилно), т.е. тенедер, който носи смлени на прах въглиШта. Такъв тендер има и серия 25.10 на DR. ...

Тоя за който говориш е също 2'2' Т30, но се води "Stoker" и само BR 44 са били с него,

а 2510 гледам е с 2'2' Т27,5

отделно от това е имало 44-ки и с нормални лодки, но колко и кога ...
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 12 Май 2009, 16:45:28
Имам предвид този тендер
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 12 Май 2009, 16:59:35
Ма чакайте сега малко, аз поне доколкото знам тия лодки са преработени за въглища на прах (или на който повече му харесва така - Kohlenstaub) чак след войната в ГДР. Мене ме интересува само Kriegslokomotive и нищо друго! Щото съм войнолюбец, а мирната техника я оставам на вас.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 17:00:43

За голямо прасе, само голям тендер!

(http://cdn.fotocommunity.com/photos/10815403.jpg)

(http://cdn.fotocommunity.com/photos/9477866.jpg)
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Adrian в 12 Май 2009, 17:09:32


К'ви са тия Х Х - ове бре , Саше ??
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 17:20:49
Мда, спрял е оня сайт, одеве работеше, шъ са опра'и ...
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 12 Май 2009, 19:21:17
Айде бе, Сашо, га шъ видим кви са тия ХХХL?
И хич не ми говори за 6, 7 и 8-осни тендери, не ща ни BiG Boy, ни Little Boy. Искам си BR 52 и толкоз! И то така, както аз го виждам, вече знаете как.
А ако войната беше продължила още малко, можеше да има и триметрови коловози... И композиции от гигантски дву- и триетажни пътнически вагони, теглени от бетонните локомотиви на др. Гьоринг...  :spiteful:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Gervasii в 12 Май 2009, 21:52:44
Цитат на: ilfil link=topic=1632.msg24432#msg24432 date=1242145277
Айде бе, Сашо, га шъ видим кви са тия ХХХL?
И хич не ми говори за 6, 7 и 8-осни тендери, не ща ни BiG Boy, ни Little Boy. Искам си BR 52 и толкоз! И то така, както аз го виждам, вече знаете как.
А ако войната беше продължила още малко, можеше да има и триметрови коловози... И композиции от гигантски дву- и триетажни пътнически вагони, теглени от бетонните локомотиви на др. Гьоринг...  :spiteful:
бе ти не бери гайле за 2G ами се мобилизирай тежки влакове е мечтата на всяка железница
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 12 Май 2009, 23:03:59

Бай Илияне, от твоята уста казано това "миролюбци" звучи почти като "меки китки", въпреки че ако се замислиш, именно войната за меките китки си е ...... голям рахатлък ...  (http://picbg.net/u/24294/22952/256617.gif)   (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif)
Твоето хоби май нещо те нерви напоследък!?! Я го зарежи и излез малко на слънце, пък дай да изпием някоя и друга бира (http://picbg.net/u/24294/22952/256605.gif) на някоя сянка и да видиш как ще ти мине! Ще вземем и Герваско, стига да каже, че пие "и бира". Ако откажеш, ще бъдеш принуден(отвлечен) да присъстваш на следващата ни среща, поне на втората част, а за там се изисква повече юнаклък!

И едно пояснение: Обръщението "бай" е чисто българска дума от турски произход и като такава се разбира правлно от почти 2% от населението. Тя не е титла за старост, или старшинство, а е титла за майсторлък, т.ч. един мъж може да е много млад и да е "бай", но може да е много стар и да не е "бай" въобще.

Поздрави!
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Gervasii в 12 Май 2009, 23:06:24
абе ако има и мастичка може и бира да пийна :drinks:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 13 Май 2009, 12:50:37
Уф , забравям да намеря обещаният чертеж  :blush2: на лодката в 1/87 ,но пък да върнем темата (че нещо все на маса ви тегли  :beee: ама някой не можете да пиете  :pleasantry: ) а Илиян е въздържател , та поне него да го зарадвам него...впрочем тук е и праховият тендер за който говори Ясен.

(http://picbg.net/u/16413/10829/313315.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/10829/313316.bmp)

 ;D
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 13 Май 2009, 15:50:02
 :blink:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: zazo в 13 Май 2009, 16:28:33
Май аз съм все наопаки, но като външен вид 52-ката най-много ми харесва без крила и с кенгуру.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 14 Май 2009, 00:17:23
Щот си войнолюбец, при това по-голем от мене! Още като те видох и ми беше ясен!  :lol:
Майтапа настрана, ама всичките 52-ки, дето ги имам на снимки от Източния фронт, са с лодки и дефлектори Witte. Е, срещат се и с кондензационни тендери, ама повечето са си "класик".

Пламене, мерси за чертежите. Ще им дойде времето. А междувременно разузнаването донесе, че китайците гласят и V36 в "моя" мащаб.
Оф топ: не искам да те дразня, ама Молотовката стана убиец. Не остава време да я снимам като хората в настоящия й вид - "топла - пАри" от завода. А като я снимам така, ще я овъргалям в кал и прах, разбира се, та да си заприлича баш на съветски камион. И още една безумна идея ми дойде - понеже тия камиони от детството ги свързвам преди всичко с миризмата на бензин - къде изгорял, къде не много, та се чудя дали да не туря в кабината в краката на пасажера примерно едно кеченце, напоено с бензин. Та да го докарам и на миризма модела, че то май само това му липсва още.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 14 Май 2009, 08:21:30
Бензиновото кече ще ти докара само миризма на разтворена пластмаса!!! :haha:
По-добре сложи скилидка чесън в кабината и ще го докараш баш на "народен" камион!!!
Чакам снимки (ама преди да го овъргаляш в калта!Аз това не мога да го разбера - 50 дена труд с изплезен език за перфектност на модела , обаче после финишинга му е**ва мамата!!!
 :hi: :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 14 Май 2009, 14:04:41
Ми то баш там е тръпката, бе домнуле! Аз да не откривам автосалон, та да ги складирам лъскави? Това е живота - кал и прах, кой каквото ще да ми разправя. Аз пък не мога да разбера що по макетите повечето влакове и други возила са лъскави, тревата е оптимистично зелена и т.н. Въпрос на виждане...
А доколкото знам само в корабомоделизма (състезателния, т.е. за участие в изложба) е забранено т.н. "състаряване" на модела.
Трай още малко - ще видиш снимки и на нова Молотовка, и на окаляна. Тогава ще те питам пак. Ама не коя ти харесва повече, а коя изглежда по-истинска.
А за бензина не бери гайле - още не са измислили такъв, дето разяжда полистирол. За чесъна съм съгласен, ама той ще е в каросерията. Не на скилидки или на глави обаче, а на гранули. Да прилича на трошен камък. Като изветрее, сменяме го и толкова.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 14 Май 2009, 16:32:05
Баси , едно време кофичките от кисело мляко бяха от полистирол (ощи пазя рулона в къщи от "постбурканчената" ера - ха познай от раз , защо го ползвам  ;)) и трябва да ти кажа че 100 %-тово се разтваряха от налят бензин в тях.
Още си спомням как сипах половин кило в кофичка (то тогава и млякото беше с "по-добрият" грамаж и вкус) да си мия лагерите на велосипеда , та докато се обърна и целият под на кухнята бе в смърдящ бензин.Тогава се разминах с боя само защото всички в къщи се втурнахме с новите вестници на татко да попиваме ...Та ни почистени лагери , ни нови вестници , ни бой , само едната убийствена миризма през цалата събота , ама си спомням фактите. ;D
Пък то тогава С200 нямаше ,за Ревал (revvel) и Умрел (Humbrow) не бяхме и чули , едва по-късно се появи онова лепило на Пико, та за да си лепим полистирола , точно кофички разтваряхме в бензин , за "трепач-лепило" в моделите.

Тааааа ти какъв полистирол ползваш , че бензина него разтваря???
Или си сбъркал бензина с нафтата!???

 :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 14 Май 2009, 20:26:07
Ми те или кофите не са били от полистирол, а от некоя бяла разновидност на акрила, или бензинът ти нещо не е бил свят. Особено като се има предвид за кои времена ми говориш. Що ли се сещам за оня тип лозунги: "Съветският бензин - най-лютият в света!"
Сигурен ли си, че е било бензин? А не разредител за алкидни бои АМВ или МРТ например? От които вторият определено смърдеше по-гадно. Но и двата се радваха на небивала популярност сред ГДР-автомобилистите, щото като нямаше двутактово масло, сипваха от тях.
Или пък да не си боравил с такъв двутактов бензин случайно? Понеже и АМВ-то, и МРТ-то разяждаха кисело-млечния полистирол.
Ха сега само не ми казвай, че си се опитвал и да лепиш стиропор с лепило "Кале".
А натрошените кофички от кисело мляко се разтваряха с кориселин или лакочистител за ферментирането им в лепило, ама май нещо си не спомняте, госпожо...
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: XRISTO в 14 Май 2009, 23:10:43
И бИнДзИнЪт ги разтваря кофичките,сигурен съм, ама това,дето го пишеш, че вместо двутактово масло ще сипеш АМБ или МРТ, нещо си в грешка.И двете нямат и грам смазочни качества, а МРТ-то даже се ползва за обезмасляване.1-2 километра с подобна смес и кръц-кръц....до там. Тръбича сдава богу дух.  :angel:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 15 Май 2009, 01:02:10
Нема такива филми, Ице - лично познавам двама колеги, които си сипваха точно такова чудо на вартбурзите по времената славни на Луканов. И си вървяха още доста години след това. А как пушеха, неам думи! Като стигнехме по Цариградското (май тогава още си беше бул. "Ленин") до Орлов мост, тепърва се вдигаше пушека около хотел "Плиска" чак. Нещо като едно време същите тия Молотовки, дето караха бавно по улиците и пушеха за комари. В София ги имаше, по дунавските градове също, за Ловеч не знам.
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 15 Май 2009, 08:26:59
Още довечера ще пробам отново бензин (днешен - Н98) и кофичка от (кисело) мляко.
Ма и то вече не е "кисело" , та ша видим...пак в същата кухня ще да е ,но вече над мивката!!! :spiteful:
Другият вариант е това дето цял живот съм го имал за полистирол (и още имам от рулона - заветно изпросен преди 30 години от млекокомбинат Сердика) или не е полистирол , или ти си нещо в грешка.
Да натрошените кофички и в ацетон и амб се разтваряха за лепило , но с бензин (макар и лют) ставаше най-бързо и качествено.
Впрочем в началото на моето домашно обучение за производство на печатни платки , в бензин си разтварях и дзифт , който изваждах из между плочките на тротоара пред нас.Така си правех прословутият "асфалтов лак" който и до ден днешен издържа на агресивността на азотната киселина.Така и не можах да харесам другият начин за ецване - с железен трихлорид. :blink:
Тогава ако си спомняш и тротоарите се правеха по-качествено... :yes:
Айде стига , че някой ще си помисли щото плачем по отминалите соц.времена!!! :haha:
Дай снимки на молотовката , преди да си подхванал лодката (тендера де)!
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: CaLLlo в 15 Май 2009, 09:41:14
Един бивш колега ходил на планина с голяма компания и после ми се оплаква:

Първата вечер яли каквото яли, пили каквото пили и си легнали, но на сутринта мастиката в чашите им била доизпита до дъно, а имало малко оставено. Хубаво, решили че някой е станал през нощта и е бил много жаден, но на следващата сутрин - пак същия номер. Нещата станали ясни едва на третата сутрин, когато вече не е имало кой да става и допива остатъците - погледнал пластмасовата чашка за кафе, в която била мастиката и какво да види - ми тя от мастиката станала на решето и безценната течност се изляла по масата ... Спогледали се и само рекъл - А, бе какво пиеме ние!?!
Поука: Ако не става с бензин - пробвайте с мастика!      (http://kolobok.us/smiles/light_skin/pleasantry.gif)           (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-basic/drinks.gif)
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: XRISTO в 15 Май 2009, 13:33:56
Цитат на: ilfil link=topic=1632.msg24552#msg24552 date=1242338530
Нема такива филми, Ице - лично познавам двама колеги, които си сипваха точно такова чудо на вартбурзите по времената славни на Луканов. И си вървяха още доста години след това.
Може, но са го ползвали не като масло, а като бензин.И аз съм си карал моторетката с един разредител на ацетонова основа "Вердюнер" - немски, цели баки имаше в завода и всеки си го ползваше за каквото му дойде на ум.То и затова вече този завод не работи от 4-5 месеца.  :lol:Без масълце-както ти казах: скръц, скръц - чух го този звук в казармата, където запалиха чисто-нова BCS-ка без масло - направо ми се доплака.Такава разсипия...ама той който не е ходил войник само не знае за какво става дума.  :yes:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Adrian в 15 Май 2009, 15:12:10


много е готино филия хляб , напоена с коняк , да преспи увита в найлон
и на сутринта да бъде изядена на 2-3 залъка - > рецепта за язва на 12-топръстника !

заб!- прилага се само при криза  :pleasantry:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: novobranec в 15 Май 2009, 18:33:39
Бравус бе! Аз ви мислех за любители на чашката, а вие сте си професионалисти!
По въпроса какво пиеме ние, те ви един стар руски виц. Двама алкаши къркат метилов спирт и на третото шише единия рекъл на другия: "Я сипи да удариме по още едно набързо, че нещо взе да ми се здрачава!"  :drinks:
Пламене, вече ще ти говоря на "колега", щом и ти си бил в бизнеса. Киселината и "резиста", скътан от тротоара, нямат значение! Щото по въпроса мнението ми напълно съвпада с това на поручик Ржевски, дето като го питали обича ли децата, отговорил че за него е по-важен самият процес, а не резултата.  :yes:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Сaprycorn в 15 Май 2009, 19:20:39
А къде отиде темата за тендерите на 52ката? Само за бензин, кофички от кисело мляко и пиянски истории се пиШе :angry:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: Adrian в 15 Май 2009, 19:27:26


и рецепти ! за 12-топръстник в криза ! :diablo:
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 20 Май 2009, 08:35:19
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1632.msg24591#msg24591 date=1242404439
А къде отиде темата за тендерите на 52ката? Само за бензин, кофички от кисело мляко и пиянски истории се пиШе :angry:

Ами издирвам още чертежа в НО на лодката , но за сега не мога да си спомня къде е  :(- оказа се че е от списание ,но явно по-малко известните - ще претърсвам чешките , а дотогава вярно напълнихме темата сссс........ :drinks:
 ;D ;D ;D
Титла: Re:Питане по тендерите на BR 52
Публикувано от: pach в 09 Юни 2009, 10:24:19
 ;D ;D ;D
Да върнем темата в руслото и:

(http://picbg.net/u/16413/22243/322631.bmp)

(http://picbg.net/u/16413/22243/322632.bmp)

За мащаб НО :hi: