RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: XRISTO в 27 Май 2009, 21:54:33
-
Имам идейка да разпробия нарисуваните с бяла боица фарове на локомотива BR86-1800-1 на фирмата "Piko" и да им вградя светодиоди.Както е видно на снимките отпред има три светлини и доколкото виждам са жълти.(http://www.hpw-modellbahn.de/geschichte/dampf/br86-03.jpg) Отзад също са три(http://www.n-bahn.net/events/2001/bodman/br86_l.JPG), но не знам с какъв цвят да са, макар и да предпорагам, че тези, долните са червени.Въпросът ми е дали цветовете са такива и при движение назад сменя ли се цветът на светлините? :)
-
Тези отзад пак са бели/жълти, но когато се движи напред не светят.
Според мен няма парен локомотив с червени светлини, но може и да бъркам, все пак тук имаме доказани експерти по темата, ако греша - нека бъдат така добри да ме поправят.
-
А дали и трите задни не светят, когато се движи напред и средната кога свети? ::)
-
Е тука вече да очакваме включване от Ясен и Сашо :music:
-
Да караме подред:
- Светлините са три бели и само бели. Това, че някои фирми слагат някакви други диоди е проблем на производителя и не отразява истинското положение.
- Германците избират осветление на локомотивете с три челни светлини, във формата на баква А. По този начин безпогрешно и еднозначно се индентифицира и различава влака от останалите превозни средства при влошена видимост - мъгла, мрак и т.н.
(http://www.railwaypassion.com/files/gallery/org_pic113_816.jpg)
- Светлините са включени само в посоката на движение. В другия край на влака се закача червен сигнален диск, който обозначава края на композицията. Същият диск се закача и ако машината се движи изолирана.
(http://picbg.net/u/24294/20464/224305.jpg)
- Червените светлини навлизат с появата на електрически и дизелови локомотиви.
Любчо, извинявам се, че не съм Ясен или Сашо. :buba:
-
Аз се извинявам за моята недосетливост, но уточнението ти е само практически прагматично, Ясен щеше много поетично да разкаже какви крушки и свещички са се използвали за локомотивите съответно на Круп, Борзиг и Краус Мафай (цвилинг, дрилинг и вулфкомплаунд) :spiteful:
-
То не пречи Яско да направи едно задълбочено изложение за генезиса на осветителните тела по локомотивите, техните специфични особености и приложение. Всичко това представено в ритъм 3/4.
А Сашо от своя страна да приложи съответния снимков материал, например в Шпур Айнс. За по-нагледно. :good:
И СИ ВОДЕТЕ ЗАПИСКИ!!! :angry: До юнската сесия няма много време!
Щото като ви подпукат професор TANO и професор capricorn, душа да ви е яка!
-
въйййй , със сигурност ще повтарям :umnik:
-
Отпред бели, то се разбра вече, демек жълти, то бяло светят само луминесцентните. ;) Въпросът ми е не на края на влака, а на гърба на локомотива, този е безтендерен и отзад на "задника" си има още три лампи на буквата А както казва Жоро.Та въпросът ми е и те в какъв режим светят.На заден гасят ли се предните, а напред задните светят ли и ако да - то и тази, централната ли?Или тя играе ролята на прожектор при нощни маневри за закачване на локомотива към вагоните? :no:
-
- Светлините са три бели и само бели. ...
- Светлините са включени само в посоката на движение.
Същият диск се закача и ако машината се движи изолирана.
!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Същият диск се закача и ако машината се движи изолирана.
Демек отзад не светят ,било то тендерен или не локомотива и при движение напред , изолиран се окачва диска...
:music:
Жоро каза да си водиш записки , пък ти не го и прочоте май... :pardon:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Ами за къв кияк са, щом не светят?! Нали ти казвам, че лока си има обособени светлини, па макар и несветещи, защото самият модел е без осветление. :spiteful:
-
Ами като се движи напред - светят напред , съответно диска или е на гъза му , ако е изолиран или на гъза на влака...
Ако се движи назад - сиреч с гъза си напред (особено при тендерните) , светят задните , за да си осветява пак пътя на където се движи , а ако е изолиран , отпред му се окачва и диска - демек това е краят и не светят предните , щото сега се явяват отзад!
Ферщееен зи???
:sarcastic: ;D ;D ;D :resent:
-
Ами да ти кажа, и аз така смятам че е , но нека се потвърди от още двама независими източника, да не ги вържа, пък после да преправям.То има и време, де.Първо ще разпробивам, ще прекарвам кабели, после ще поръчвам декодер и чак тогава идва ред на подвързването. :) А светодиоди, как мислиш Пламене, SMD ли да ползвам или да изпиля шапките на стандартни, но в по-малък корпус, че да станат плоски и както им е цилиндрична формата ще паснат перфектно. :good:
-
По-добре си вземи 86-ца на Флайшман и няма да се мъчиш :yes:
-
Че що да се мъча?!На мене ми е кеф да се разправям с такива работи и ако ти изглежда мъка, то за мене човъркането доставя удоволствие колкото карането. :good:
-
Само smd елементи ти вършат работа , като дори и те трябва да се правят с изплезен език и преди първото кафе за деня... :beee:
Всичко друго излиза от размера на мащаба!!!
Аааа , освен светловодите де... ;D
-
И аз имам същият BR 86 на Piko,и аз съм мислил как да го направя да свети.За задните светлини е лесно,но да се направят предните свтлини да светят си доста пипкава работа.Един от начините е предложеният със светодиоди.Другият начин го видях на един BR 52 на Piko.Той се основава на принципа на фибро-оптичните кабели.При него крушката е скрита в тялото на локомотива,а от нея до фаровете на локомотива върви прозрачна пластмаса,чрез която се пренася свтлината.Тази светлина не е слаба,е не е и прожектор,но фаровете свтят с ясна и отчетлива жълта светлина, което се вижда и през деня.Да се направи един парен локомотив да свети е доста трудоемко така че ти пожелавам късмет и да се получи добър краен резултат. :good: