RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: piko1 в 20 Юни 2009, 12:22:01
-
една чуденка си имам напоследък аджеба не е ли възможно да се направи една серия 60
та имам тази малка питанка какво може да ползваме за една конверсия да търся талиги от 4-осен крокодил
лошото е че не си спомням на базата на кой промишлен локомотив бяха правени знам че е шкода ама дали беше 21Е
е въпроса втория
ето една извадка от каталог на шкода
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda21E.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda21E2.jpg
----------------
Locked Оn : Coldplay - Clocks (http://www.foxytunes.com/artist/coldplay/track/clocks)
-
или може да е била тази Шкода 26Ем (такова и е заводското означение)
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda26Em.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda26Em2.jpg
----------------
Locked Оn : Stellastarr* - Sweet Troubled Soul (http://www.foxytunes.com/artist/stellastarr*/track/sweet+troubled+soul)
-
може би една от последните оцелели статии на Деянов от електронния архив на железопътен транспорт който вече не съществува ...
Първите маневрени електрически локомотиви на БДЖ серия 60
Инж. Димитър ДЕЯНОВ, Инж. Стефан ДЕЯНОВ
Изминаха 20 години след пускането в експлоатация на първия от четирите електрически маневрени локомотива на БДЖ, които по стечение на обстоятелствата не бяха набавени по пътя на редовна доставка, а бяха създадени у нас чрез разкомплектоване и основно преустройство на електрическата част и надстройката на три правотокови (1500 V) промишлени локомотива. Последните са трисекционни, тип Во+Во+Во, с мощност 1560 kW, произведени в заводите Љkoda със заводско означение 28Е. Те имат фабрични номера 4142-4144/1960 г. и са доставени и известно време използвани за обслужване на открити рудници. След разкачването на отделните секции (общо 9 броя) са комплектовани 4 машини, но вече двусекционни, тип Во+Во, с трайна мощност 800 kW и параметри на тока 25 kV, 50 Hz (таблица 1).
Цялата работа по реконструкцията е извършена в Локомотивно депо Стара Загора по инициатива и със силите на инженерно-техническата колегия, ръководена от инж. Любомир Ангелов. Приложена е българска електрическа схема и редица нови решения при преобзавеждането, конструктивното и дизайнерското оформление. В хода на работата по комплектоването на локомотивите са се наложили някои промени от конструктивен характер и по-удачни схемни решения, използване на различни налични апарати и спомагателни машини, подобряване на обзавеждането и неговото разполагане в кабината за управление, поради което в общия вид на отделните единици има известни различния.
Първият локомотив е пуснат на 23 декември 1982 г. с експлоатационен номер 70-100 (юбилеен пореден номер 100 години от рождението на Г. Димитров). Той е комплектован от две крайни секции на локомотивите 28Е. Останалите са завършени и пуснати в експлоатация, както следва: 70-101 на 6 ноември 1983 г., 70-102 на 21 юни 1984 г. и 70-103 на 20 юни 1985 г. Те са комплектовани от една средна и от една крайна секция на локомотивите 28Е. Доколкото рамата на средната секция е малко по-дълга от тази на крайните, то и общата дължина на последните три локомотива се различава от дължината на първия.
Изложеното в статията “Първият български маневрен електрически локомотив 70-100” (сп. “Железопътен транспорт”, 1/1985 г.) от инж. Любомир Ангелов се отнася главно за електрическата част на новосъздадените машини, където е и същинската тежест на работата по реконструкцията. По основните рами на отделните секции, заедно с тяговите двигатели и колоосните редуктори, колоосите и спирачното движене не са правени съществени изменения. Оформени са стандартните за БДЖ теглично-отбивачни съоръжения. Свалена е част от баласта и ресорното окачване е нагодено за натоварване от 25 t/колоос (каквото са имали локомотивите 28Е) на 20 t/колоос. Запазено е и лагеруването на колоосите с плъзгащи лагери в самомажещи се букси Isothermos.
Целта на настоящата статия е да се предоставят за историята на нашите железници (локомотивите са вече извън експлоатацията и са бракувани) максимално близки до действителността чертежи на общия вид на първите български електрически маневрени локомотиви. Чертежи на общия вид на новосъздадените машини не са правени. Представените тук схеми са получени, като е използвана оригиналната чертежна документация на локомотивите 28Е и множество фотоснимки на всяка от реконструираните маневрени машини, направени по времето на тяхната експлоатация.
Първоначално и през по-голямата част от времето на използването им локомотивите серия 60 са боядисани, както следва: рамата на секциите и ходовата част - в черно, а надстройката - в синьо или в комбинация от сини цветове с бели линии (препаски). Едва след пристигането на новите електрически маневрени локомотиви серия 61 през 1994 г. надстройката на някои от все още останалите в работа единици серия 60 е пребоядисана като тяхната - в оранжево-червени цветове с оксидножълти препаски.
Новосъздадените електрически маневрени локомотиви остават зачислени в парка на депо Стара Загора и се използват за развозна и маневрена дейност в района на железопътните възли Стара Загора и Тулово. Съгласно промените в серийното и в номерното означение на тракционния подвижен състав от 1 януари 1988 г. те получават нова серия и номера по първоначалния си ред - 60 001.5, 60 002.3, 60 003.1 и 60 004.9, като запазват предназначението и местодомуването си.
След използването им в продължение на 12-16 години локомотивите серия 60 са извадени от експлоатация и бракувани: 60 001.5 на 27 декември 1994 г., 60 004.9 на 30 декември 1998 г., 60 002.3 на 30 август 1999 г. и 60 003.1 на 14 февруари 2000 г. Интересно е да се отбележи, че според колегите, извършили реконструкцията и поддържащи тези локомотиви, те са бракувани преждевременно, защото не са достигнали до пределното общо износване, а и не са показали липса на достатъчна надеждност на отделните апарати и машини, вложени при създаването им.
Към настоящия момент за музейни цели е запазен локомотив 60.003.1, който се намира в района на ЖП тракция Стара Загора (Локомотивно депо Тулово), и би могъл след доокомплектоването му с някои стандартни елементи като пантограф, ГВП и др. да бъде боядисан с първоначалните цветове и използван епизодично от железопътния музей за къси атракционни пътувания с туристически групи от любители на железниците (българи и чужденци), които отправят често запитвания и желаят да участват в такива ретропътувания с разнообразен исторически подвижен състав.
----------------
Locked Оn : Devics - If We Cannot See (http://www.foxytunes.com/artist/devics/track/if+we+cannot+see)
----------------
Locked Оn : Placebo - English Summer Rain (http://www.foxytunes.com/artist/placebo/track/english+summer+rain)
-
Трудна работа, единствено ако се направи изцяло нов модел. Тези машини нямат талиги, колоосите им са в рамата.
-
ти кажи къде има чертежи на първо образа на локомотивите или техни чертежи
дори и да е така има начин да се направят къде с произведени чаркове къде с скрачбилд
ако трябва от смола ще го правя ама ще ни трябва някой от Стара Загора да снима локомотива
детайлно :wacko:
-
ти кажи къде има чертежи на първо образа на локомотивите или техни чертежи
дори и да е така има начин да се направят къде с произведени чаркове къде с скрачбилд
ако трябва от смола ще го правя ама ще ни трябва някой от Стара Загора да снима локомотива
детайлно :wacko:
Локомотива е в халето на депо Тулово - и за детайлно снимане няма как да стане - защото е много забутан и е тъмно.
Чертежи ще ти снимам и кача най-късно утре.
-
за сега и само чертежи ме устройват вярно че ще има многооооо четене и търсене на подходящи елементи и др. подобни :sarcastic:
-
http://spz.logout.cz/vozidla/dulni/dulni_lok.html
интересна статия относно промишлените локомотиви на шкода
-
Eто обещаните чертежи.
28Е:
http://img29.imageshack.us/img29/3715/84864035.jpg
60 001:
http://img44.imageshack.us/img44/8274/60001.jpg
60 002, 003:
http://img44.imageshack.us/img44/4853/60002003.jpg
60 004:
http://img44.imageshack.us/img44/613/60004.jpg
П.П. снимани са с фотоапарат, така, че не са със супер качество.
-
отпред имат ли чертеж или само страничен имат инак с отлично качество са все едно са сканирани
да не забравиш в четвъртък да дойдеш :drinks:
сега остава само да намерим чертежи на Е44 :nyam:
-
Няма отпред.
-
Фази на работа по проекта
Фаза 1а всичко в железопътен транспорт за локомотивите
фаза 1б сканиране на чертежите от книгата
фаза 1в издирване на снимков матерял
Фаза 2 - Дизаин и подготовка на матрица
Фаза 3 - Дизаин на механиката и електрониката на модела
Фаза 4 - изработване на прототипен локомотив
-
Eто обещаните чертежи.
28Е:
----------------
60 001:
http://img44.imageshack.us/img44/8274/60001.jpg
60 002, 003:
http://img44.imageshack.us/img44/4853/60002003.jpg
60 004:
http://img44.imageshack.us/img44/613/60004.jpg
П.П. снимани са с фотоапарат, така, че не са със супер качество.
Такива имаше навремето на "Старзагорската" гара, снимал съм ги няколко ..........
само че има проблем - снимките са на лента :spiteful:
-
изкарвай ги аз плащам :)
всяка информация е от полза
-
Аз пък бих могъл да ги сканирам, че да ги има и в електронен вид.
-
то и аз мога все пак в работата ми има хубав скенер :good:
-
Младежи, сканирането на лента е от най-тегавите дейности, в различни периоди в София е имало в порядъка 0-2 възможности за сносно сканиране, като най-честото число е било първото. Качественият скан зависи най-напред от скенера - всякакъв не става - и после от майстора. Проблемите идват и от това, че резулатът понякога е доста шумничък и като капак на всичко ако "майсторът" се опита да "оправи" шума с някакъв филтър ... и тоталната мазня е налице! Отделно от това, ако сканираш един филм 10 пъти - най-добре го хвърли ...
Скоро научих за нов майстор, с нов хубав скенер и тия дни ще го тествам с някакъв филм без железници, пък после ще видим ...
-
Днес започна Фаза 4 - изработване на прототипен локомотив
до края на тази седмица ще е готова първата секция на локомотива :dance1:
-
за съжаление още работя върху първата секция поради липса на време (а и поради това че ми трябва един скраибер да купя което ще направя утре) :dirol:
-
(http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/DSC00083.jpg)
(http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/DSC00084.jpg)
(http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/DSC00082.jpg)
:yes:
-
Ъ - кво е тва ? :scratch_ones_head:
-
нещо с Ъ :haha:
то ще си проличи какво е :lol:
-
Не е ли по-лесно и прецизно - чертежа с размерите меткаш на Corel Dral от там в съответния мащаб, плаки на детайлите и фотоецване от месинг ? Това е много интересен локомотив ! Достоен е за модел, даже не знам как така големите фирми не са го пресъздали. Като дете съм го виждал на Старозагорската Гара да разделя композицията на влака за Търново. Много ми беше интересен. Локомотив, който прилича на индустриален, използван в тецовете в ГДР, самоче със странно вагонче. А то какво се оказа в крайна сметка.:good:
-
Не е ли по-лесно и прецизно - чертежа с размерите меткаш на Corel Dral от там в съответния мащаб, плаки на детайлите и фотоецване от месинг ? Това е много интересен локомотив ! Достоен е за модел, даже не знам как така големите фирми не са го пресъздали. Като дете съм го виждал на Старозагорската Гара да разделя композицията на влака за Търново. Много ми беше интересен. Локомотив, който прилича на индустриален, използван в тецовете в ГДР, самоче със странно вагонче. А то какво се оказа в крайна сметка.:good:
Нищо общо с ГДР-ските ЕЛ2. И - много малко хора знаят за съществуването на тези локомотиви пък кво остава някои да ги прави.
-
Не е ли по-лесно и прецизно - чертежа с размерите меткаш на Corel Dral от там в съответния мащаб, плаки на детайлите и фотоецване от месинг ? Това е много интересен локомотив ! Достоен е за модел, даже не знам как така големите фирми не са го пресъздали. Като дете съм го виждал на Старозагорската Гара да разделя композицията на влака за Търново. Много ми беше интересен. Локомотив, който прилича на индустриален, използван в тецовете в ГДР, самоче със странно вагонче. А то какво се оказа в крайна сметка.:good:
да така ще е много по лесно даже 10 пъти по лесно даже има човек който може да направи фотоеца
само проекта трябва да се направи лошото е че аз скенер имам ама го няма чертежа а този
които крако е снимал със фотото не може да се ползва поради това че е сниман под ъгъл
другия проблем са снимките те са малко а нямам време да говоря с крако да видя до къде е стигнал с неговото разследване по случая за това реших да импровизирам (крако 28Е ги е имало и в ГДР и русия )
демек подръчни материали демек скрач билд или Scratchbuilding както е по известно
извън пределите на България
-
28Е е имало само в Чехия, България и Китай.
-
За локомотива не казвам, че е бил от ГДР, а че прилича на такъв. А за чертежите има вариант да не се сканират, а просто да се направят на ново на Corel draw.Гледам, че основните размери си ги има. Просто трябват няколко дена. А относно пресъздаването му да се сетим за един локомотив E 95 който е подобен мутант със същото предназначение. http://www.peco-uk.com/Nuremburg/images/TT%20pages_img_4a.jpg
Ако някой се интересува от историята му мога да ви кажа, че са били произведени не много бройки в Германия, след войната, руснаците са взели на заем по-голямата част от тях и са забравили да ги върнат обратно. В последствие е имало такива само в ГДР и СССР. Мисля че Шкодата не е по-малко интересна от този гигант. Щом фирма като Brawa произвежда Е 95 защо, да не направят нещо интересно като Шкодата?
-
Ето запазения в депо Стара Загора ел. локомотив серия 60:
http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?pid=2914&fullsize=1
-
Мастодонт !
-
Ето Ви чист линк към снимката, че да може поне да я сейфнете:
http://www.railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/60003-1.jpg
(http://kolobok.us/smiles/artists/viannen/viannen_86.gif)
-
http://www.railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10008/60_003.jpg
http://www.railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/kabina_otvyn60_003.jpg
http://www.railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/pult60_003.jpg
:good:
-
Като дете на Старозагорската гара съм го виждал, само че целия син - цвят в който бяха боядисани вагоните на Б.Д.Ж. И пак с белите ленти. Спомням си, че беше двусекционен и ми беше много смешно когато преминаваше през стрелките, имах чувството, че ще се разполви. Детска работа. Що игра е падало на таз гара. Тогава за сефте пак там видях и онези големи чудовища правотоковите локомотиви от рудниците Марбас. Като казах за тях в каталога на Roco за 1998/99 под № 43375 FS E 626 го имаше. Не знам дали се произвежда още или е рядкост, но ако го има в ТТ 1:120 с кеф бих си го закупил. За този моедл става дума: http://www.bahn.hfkern.de/Roco/FS_E626.html
Ако някой може да разскаже нещо повече за тези локомотиви които се ползват в рудниците на ще съм му много благодарен. :)
Ето и снимкта му:
-
Макар че се отклоняваме от темата, ето инфо за локовете, за които пита The Jakckal:
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?p=50294#p50294
-
Да, това е локът от наще рудници - дето го дава Владо:
(http://www.bahnbilder.de/bilder/industrielokomotiven-75359.jpg)
а не оня на ДаДжакал ... италиянския ...
Пантографите са точно пред стъклото и мислех, че много пречат да се гледа, но не би, возил съм се на такъв на Марица-изток и вътре беше толкова чисто, че "шофьорът" беше по пантофки, е, аз се събух по чорапи за да не цапам килима, а иначе буташе думкари с въглища в гърлото на ТЕЦ-а.
-
http://lokomotiven.web.data.bg/gallery/storage/lokomotiven/userpics/10046/06022008819.jpg
Тези локомотиви са правотокови и доколкото си спомням са произведени в Източна Германия. А този, който показва The Jackal никога не е дори и идва в БГ, пък какво остава да е експлоатиран по жп мрежата ни.
-
точно за ЕЛ2-ките става въпрос
а за тези снимки ги имам има някой който ми липсват и който се намираха на европейския сървар
но има един албум с дота повече снимки в снимка.бг
мерси за линковете все пак :yes:
валдо ти си напълно прав този крокодил си е италиански и никога не е помирисвал нашата страна дори
-
Да благодаря на админите за бързате реакция! :drinks:
Да, тези локомотиви са италянски, но малко приличат на нашите. Сашо много точно го е показал на снимката, за което му благодаря. Благодаря и за адресите на Владо! :yes:
-
БДЖ серия 60 няма как да е интересна за производителите - защото в целия свят има 4 броя... Грешка имаше - сега има 1 брой.
Интересно как ще видиш Ел2 на Стз ? Единствено в състава на товарен влак ако е пътувал за някъде.
-
Имено товарен влак. Седеше на последния коловоз, имаше около 25 - 30 вагона, подобни на тези които карат рулоните със стомана от Бургас за Кремиковци, само че бяха натоварени с някакви огромни тръби. Това да е било 1982 - 85 година. От тогава повече такъв локомотив не съм засичал по българските ж.п. линии.
-
Я гледай тука какво става
http://railwaymodeling.com/gallery/displayimage-14251.html (http://railwaymodeling.com/gallery/displayimage-14251.html)
-
Красавец! Хубаво е, когато се възстановяват машини. Много е хубаво! Дано стават все повече. :)
-
Пазех го в таина за да ви изненадам... Ама нищо и така мисля, сте изненадани. ;D
-
аз изненадан не направо получих няколко сърдечни удъра
-
Още две снимки на лока излязоха в railwaymodeling:
http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/fragment.jpg
и
http://railwaymodeling.com/gallery/albums/userpics/10061/kabina.jpg
-
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1324
тук ги има всичките :diablo: