RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: IKAR в 16 Септември 2009, 11:26:16
-
Може ли и аз да кажа нещо. Че цените на моделите са абсолютно обирджийски отдавна е извън всякакво съмнение, казали сме го милион пъти. Дали трябва да е така или не трябва мненията са противоречиви. Един казва - ами да, така е, това е положението, като искаш да се занимаваш с това хоби ще плащаш. След като има достатъчно потребители, които без проблеми заплащат такива цени, какъв е проблемът тогава? На теб като не ти оттърва или нямаш възможност - проблемът си е лично твой. Да, ама не - нека да видим каква е производствената себестойност на даден модел, като добавим и нормална 10-15 процентна печалба за производителя. Търговците и дилърите не ги броим, не е нужно да им пълним гушите и на тях, може и да ги прескочим. Показателен е примерът, който Адри даде с декодерите и звука - тяхното производство в Китай заедно с доставки, печалби и всичко, преко сили излиза хайде не 6, ами 10-15 евро. А ние плащаме за тях n-торно повече. Не е тайна, че дори в държавите, където е най-разпространено нашето хоби - Германия, Швейцария и Австрия хората също се оплакват от високите цени. Друг е въпросът какво получавате насреща. Във форума вече милион пъти стана въпрос за издънки на не една и две мастити фирми - издънките със серия 06, локомотив на Роко, произведен все още в Австрия с два различни пантографа, тоталните напоследък технически резилъци на Лилипут, червячната предавка със зъбно колело с прави зъби, монтирането на ел.инсталация на парни локомотиви в първа епоха, каквато тогава все още няма, ГЕЙ-О-[*цензурирано*]-та, никаквата детайлизация при Мерцедес-ът на моделите - Мерклин и прочие. Това последното аз имах въможност да видя с очите си върху един едно време притежаван модел на вагон не-джуниърска версия, който просто изхвърлих, нищо че струваше 80 лева.
Така че и аз бих посъветвал колегата да си купи Биг-бой от някои от американските производители - Athearn поне на пръв поглед прави добро впечатление. Да не говорим, че техните цени са поне наполовина по-ниски от тези на европейско-пословачените, порумънчените и покитайчените производители като Мерклин, Роко, Флайшман и Брава. Ама нали все искаме DB и DR модели, понеже технически са най-близо до експлоатираните у нас. Малко колеги във форума си падат по американските железници.
Не е за тази тема, ама пръстите ме сърбят да напиша за кралския Spur 1 на Мерклин. При този мащаб и при цената, която искат, детайлността е просто безобразно ниска. Ето този вагон-иранка на снимкита го видях на живо във Виена. Е първият въпрос, който си зададох е с какво единицата е по-добра от H0?
Конкретно в случая им искат по 500 евро, а всички сте виждали къде-къде по-детайлни вагони в H0........
Аз съвсем скоро ще представя модел на ....изненада в мащаб G, който е поне няколко класи над мерклинските, нищо че е китайски, а на всичкото отгоре и си го купих за 120 евро...
-
(http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-basic/what.gif)
-
Може би примерът с "иранката" не е най-подходящ, защото тези вагони по принцип нямат детайли. Те са първите вагони с "аеродинамична" форма и затова всичко, което стърчи е прибрано или спестено. Но се учудвам на цената 500 евро! Имам спомен, че фирмата Kiss предлага за 600 евро eilzugwagen (с много повече детайли) при това МЕСИНГОВ модел в Spur 1!
-
уау , тия как не са ги осъдили ?? - Кис не прощават !
-
Горе-долу толкова е, Ясене. http://www.maerklinshop.de/index.php?sid=50d73c19dc0011318bcc875dbe47f65e&cl=details&cnid=a8baa56554f96369ab93e4f3bb068c22&anid=M058131 (http://www.maerklinshop.de/index.php?sid=50d73c19dc0011318bcc875dbe47f65e&cl=details&cnid=a8baa56554f96369ab93e4f3bb068c22&anid=M058131) А от снимките се вижда, че детайлизацията на интериора никаква я няма. Сравни с твоите иранки на Liliput в HO - на един от специалните салон-вагони дори тоалетната беше възпроизведена. Неговата цена е 40 евро - нормална за четириосен пътнически вагон.
-
Ами тогава оставаме в НО :)
-
Ами тогава оставаме в НО :)
Яско, това ли е "Окончателното решение" по "Единичния въпрос"? А тия дето остават в М 1 : 32 какво ще ги правим? Като за начало да им турим ли по една жълта "1" на ревера? ;)
-
:haha: даваите значките :haha:
-
Много ми е чудно какво се втелясвате непрекъснато с тая детайлност.. Абе вие на витрина ли ще карате/гледате влаковете или ще ги карате по трасето? Знаете ли каква детайлност се забелязва в М 1:32, когато композицията е на някакви си 30 /ТРИДЕСЕТ/ метра от вас!!! Той влакът едва се вижда с просто око, вие - детайлност!!! Или някой ще тича с лупата успоредно на влака да му гледа дреболиите??? Който не вярва, да заповяда на сбирките на ВТУ-то всяка събота /а и по друго време след предварителна уговорка/ и после да говори смешни неща.. Детайлността била ниска - дрън-дрън ярина му се вика...
БТВ, защо не вземете да се уточните кой какъв е: колекционер или макетист... Според мен оттам идват всите проблеми... Първите просто събират влакчета и ги трупат по витрини, а вторите - купуват, сглобяват трасета и макети и юркат по линиите... И съответно целите на едните и другите са съвсем различни...
-
Уважаеми Best Ripper,
позволи ми да не се съглася напълно с теб.
Именно ДЕТАЙЛИТЕ са нещото, което определя един модел като МОДЕЛ, а не като детска играчка. Затова се "втелясваме" по тези детайли. Детайлността е от огромна важност за всички видове моделизъм, независимо дали е самолет, танк, кораб или локомотив, или дори една къщичка, щом моделът е детайлизиран, човек се изпълва с приятно чувство. И обратно - липсата на детайли ни кара да подминаваме модела, без да му обръщаме никакво внимание.
И ако при малките мащаби се правят някои компромиси с детайлността, то при Spur 1 това е НЕДОПУСТИМО!
Не знам откъде си останал с впечатлението, че колекционерите не си карат влаковете?
-
Не знам дали ще приемете моето мнение, но аз мисля така:
Въпреки, че 1:32 е само два пъти и половина "по-едър" от 1:87, механичната якост на големия модел е няколко десетки пъти по голяма от тази на НО. Да не говорим за предавките в локомотива, които спокойно ще ти смажат пръстите, ако ги буташ там в неподходящ момент. Да кажем и нещо за масата на тези "играчки". Четириосните дизели, които имаме във ВТУ, тежат около 5кг. всеки. Като им закачиш и вагоните, които ни харесат, ето ти една маса от 25кг. Колкото торба цимент! Ами какво става като се "съберат" две такива композиции, челно например, със скорост около 10 км/ч? А това се случва, не сме безгрешни. Та едни хора, от една страна в добрата стара Европа, започнали да мислят по тези въпроси точно преди има няма 150 години. И направили фирма. Днес, повечето продукти на Мерклин в "Шпур1" са от пластмаса/имам предвид само корпусите/. Но поради изброените изисквания за изключителна здравина, тази пластмаса не е познатия полистирол, а е нещо като ABS или PVC. Да не забравяме, че този мащаб е проектиран да работи и на открито. Та да се върнем на детайлността, която провокира моя отговор. Просто тези пластмаси не се леят така, както полистирола и не могат да изразят детайла толкова остро и финно. Въпреки това, смея да твърдя, че много от вагоните с които разполагаме са доста добре направени. На снимки нещата не се усещат. Не знам за кой път ще кажа, че е по-добре да дойдете, да си поиграете един два часа, да пипнете и да усетите с очи, уши и ръце и тогава да седнем на бира и да "оплюем" германеца. В заключение искам да кажа, че освен, че "Шпур 1" и НО са умалени макети на влакове, между двата формата няма нищо общо. Така, че съпоставките са излишни. Все едно да сравнявате високопроходим джип с паркетна лимузина. Най-добре е човек да има и двете!
-
Сaprycorn, колекционерите на влакове не се различавате много от колекционерите на коли /примерно "Ферари"/... Точно като тях си карате влаковете... Както 95% от Фераритата в хангарите на богаташите имат по 10-20 км годишен пробег /нерядно и нулев пробег/, така и при колекционерите на влаковете пробегът е не повече от 20-30-50, пряко сили 100 метра годишно!!! За колекционерите карането на влак е по затворена елипса - прост стартов сет, максимум 3-4 метра дължина и свръхсили с 1-2 стрелки... Това е карането на колекционера! За него е просто недопустимо: непрекъснатата употреба на подвижния състав - ще се износи, ще се изхаби, ще ми се изтъркат предавките, четките на двигателя, колоосите и т.н., не дай си боже да дерайлира и да се строши някоя невидима с просто око дреболия, а пък да стане катастрофа по трасето - това е равносилно на инфаркт и инсулт накуп! А и просто не можеш да се любуваш на движещите се щанги, колелца и други микроскопични ситнежи от примерно 2 метра - колкото и да е добро зрението на човек, не можеш да видиш това - съгласи се... Това се вижда само от 20-30 сантиметра, максимум половин метър.. Затова колекционерът НЯМА макет и почти никога няма да има! Единствено изключение е някой богат, свръхамбициозен маниак, който има достатъчно пари и време, за да вложи всичко максимално добро /съответно става ясно, че в България такъв няма/. За колекционера тръпката е в дреболиите, във външния вид и не на последно място - в хваленето пред другите колекционери! Колекционерът практически не влага пари в релсов път, постройки, управление и др. незначителни за него неща, съответно не влага време и ръчен труд, за да направи макет - затова той има финансови възможности да загроби 200-300-500-1000 евро в един-единствен локомотив! Вие не си купувате нещо за занимавка, а си купувате музейни експонати - за вас меракът е в разглобяването, чопленето, почистването, смазването, боядисването на локомотиви и вагони /често пъти без абсолютно никаква нужда/.
Сaprycorn, без изобщо да се заяждам, сподели колко ти е голям "макетът" /или поне колко метра релсов път имаш/. Ако се различава от гореспоменатото от мен - тогава си оттеглям думите и се извинявам за незнанието и некомпетентността си... Ако потвърдиш - значи потвърждаваш каквото съм казал... Просто за мен има два типа хобисти - колекционери и макетисти... И съответно всеки с приоритетите си в хобито... И мисля, че е безсмислено да се разправяме и всеки да убеждава другия, че не е прав.. Разни хора, разни цели в хобито...
-
Интересна теория ,Best Ripper, само дето не струва. Само в нашия форум има няколко човека, които са пример, че в това което казваш няма много истина. И колкото и да твърдиш, че не е така, цялата работа си прилича на откровено заяждане с Ясен. Мога да ти кажа, че не си уцелил човека. Ама хич.
-
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...
Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...
-
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...
Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...
1.4 Да уважава другите потребители на форума. Всякакви обидни думи и преки характеристики/заплахи ще се считат за грубо нарушение, като резултат мнението ще бъде редактирано или отстранено от темата. Потребителските имена на особено напористи с обиди/заплахи участници ще бъдат деактивирани. Нецензурните думи ще бъдат замествани със символа "*" или мненията ще бъдат изтривани.
ADMIN EDIT: Има правила и те важат за всички! Още един такъв пост, който е в разрез с правилата и съдържа обидни думи и получаваш бан!
Ако имаш нещо лично към друг участник от форума, има телефони, мейли, лични съобщения или очи в очи!
-
Ехей, недейте с този тон! Така нищо не се постига, освен конфронтация, от която никой няма нужда!Тук сме се събрали, за да се сприятеляваме и да си помагаме, а това предполага , че трябва да се отнасяме с уважение един към друг! :hi:
-
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...
Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...
гледам си писал Spur 1-дай снимки на поне един от твоите влакове и кръгчето дето си го караш :lol: :lol: :lol:
-
Може ли да формулираме точно какво означава думата макет?
Според мен макети са това http://www.railwaypassion.com/?cid=32 , това http://www.railwaypassion.com/?cid=119 и това http://www.railwaypassion.com/?cid=169 , някакво разкривено дюшеме тип сцена за художествена самодейност, с наковани релси и неработеща автоматика не го приемам като "макет". И да, да, знам че някой ден ще стане, от дъното на сърцето си го пожелавам! :hi:
-
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...
Темата май беше за детайлността на моделите в мащаб 1 и изобщо дали е важна, а не кой колко скъпи модели си купува.
Та мисълта ми беше, че детайлността изобщо не е важна само за колекционерите. Разгледай списъка с макетите в сайта и попитай хората направили някои от тях дали за тях детайлността на моделите е без значение. А кое прави един макет хубав, ако питаш мен точно детайлите: излющената мазилка на някоя сграда, кръпките по асфалта на пътя, надписа върху тоалетната и т.н.
И защо имам чувстовото, че за теб "колекционер" е мръсна дума? Сред нас има безспорно доста колекционери, но какво лошо има в това. Това което казвам е, че детайлността е от значение не само за тях.
Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...
Бих могъл да кажа много неща по въпроса, но ще се огранича само до следното, формирането на голямо широко обединение ей така от раз прескача много етапи в естественото развитие на подобен род сдружения.
-
Не виждам защо всички колекционери скочихте да защитавате Ясен. Аз него попитах нещо конкретно, защо всички се обаждате? Адвокати ли сте му? Той самият нищо не казва, вие го защитавате - странна работа.. Мирише точно на "гузен негонен бяга".
Той впрочем не посмя да си каже, но от други хора разбрах, че съм познал "макета" му, който е и макетът на колекционерите - едно кръгче и витрини с музейни експонати! Както и да е...
Любо, сравнението ти на макетите на Владо или Тано с "разкривеното дюшеме" хич не са уместни. Задал ли си си преди да напишеш това колко време му е отнело на Владо да стигне до това завършено положение? Във ВТУ-то се работи едва от 3 /три/ месеца, включвайки в това време почистване на помещения, боядисване, чистене на вагони, рециклиране на локомотиви, демонтаж на релси и стрелки, ремонт на покрив и т.н. и т.н. Като даваш пример, моля те дай макет на ниво "три месеца работа по него". А защо пък не вземеш тук да дадеш ТВОЯ макет? Имаш ли изобщо поне замисъл за такъв, а?
Гервасий, аз нямам мое ЛИЧНО влакче в мащаб 1 - не съм казал, че имам. Не съм представил и няма да представя никога получения от сдружение "ЖП моделисти" недовършен учебен комплекс в ВТУ "Тодор Каблешков"... Но като активен участник в сдружението /смея това да кажа/, работя по него, дори повече - работя по нещо, което НЕ Е мое! "О, ужасТ, о Господи!", ще кажат веднага някои, тоя е луд да работи за чуждо! Дали съм луд или не, това си е моя работа и сам съм си направил преценка на постъпката! Ако държиш, мога да ти покажа началото на моя макет в ТТ, но още е в доста ранна фаза и едва ли ще представлява интерес. Още съм на П-профил релси, след първото нареждане на трасе, се установи, че имам големи проблеми с токопредаването и сега тях решавам. Но като за първи макет ще е така.. Докато натрупам малко опит в някои неща /не ме е срам и страх да го призная/. Пък по-нататък ще му мисля...
Зазо, единственото, което ме дразни в колекционерите е залитането в крайностите по отношение на дреболиите, и то заводски дреболии. Дразни това, че колекционерът заорава безсмислено в неща, които НЕ са дело на неговите ръце... Тоест, той реално нищо не влага като умение и сръчност. Просто цака много пари и се пъчи с това! Но явно това е отличителната им черта, ще трябва да го приема спокойно... Лично за мен тръпката е съвсем друга - движението и управлението на влаковете, разминаването по съседни коловози, "гмуркането" и изскачането от тунели, тракането по релсите и мостове /тук изобщо не съм съгласен с обезшумяването с корк или фибран - някой да е видял истински безшумен влак? Но това е друга тема/... Вероятно спадам към другата група - макетистите...
Като за последно от мен: Просто твърдо съм убеден, че колекционери и макетисти НИКОГА няма да направят сдружение! Всеки си има различни идеали и цели. Това е голата истина... Това е за мен разковничето за неразбирателството относно Клуба. Мога и веднага да дам пример как ще постъпят двете групи, ако тръгне да се слага един макет НО във ВТУ-то, ама хайде дотук...
-
Да, темата отиде много в страни от заглавието, но...
Теорията за разделение между "колекционери" и "макетисти" е меко казано нелепа!!! Няма колекционер, който да си купува модели без да ги кара! Аз поне не познавам такъв! Както и няма макетист, който да няма колекция!
Ако има все пак някаква тенденция за различия между хобистите, то тя е по-скоро на такива, които се стремят към перфекционизъм, и такива които се стремят към примитивизъм.
Ще опитам и да дам отговор на въпроса защо няма достатъчно голям интерес към съществуващото вече сдружение:
Достатъчно е да прочетем няколко поста на един от най-активните членове на сдружението, от които става ясно че:
"не е нужно да се съобразяваме с мащаби, епохи, администрации, детайлите (дребoлийките) са "дрън дрън ярина", колекционорането е вредно снобaрско занимание, реденето на модели във витрина е почти престъпно деяние и т.н. все в този смисъл. И, ако приемем, че тези идеи се споделят и от другите членове на сдружението, то липсата на интерес към последното е съвсем обяснима!
-
То се е видяло че леко го обръщаме на личен чат, но щом трябва - ще се споменат всеизвестни факти, може би с цел да се внесе донякъде необходимата яснота. Според мен няма колекционер, който да няма идея или желание да си направи собствен макет. Много пъти съм казвал, че иначе цялата тази колекция придобива смисъла на колекция от железни колички "Мачбокс", ако си стои само в кутийките (както е случая при мен, аз даже съм изостанал и дори витрина си нямам). В "колекционерско" отношение също съм доста изостанал, защото с редки изключения композициите ми съвсем не са завършени. Може направо да се каже че съм с една от най-малките колекции. Сигурно за да не казвам всички, но поне едно 80% от хората, продължаващи да се занимават и развиват с това хоби са започнали ето с тази култова композиция:
(http://farm3.static.flickr.com/2316/2245210188_8b3f5c0a62.jpg?v=0)
Но колко от тях са останали на това ниво? С течение на времето претенциите стават все повече, започваме да се "светкаме" че локомотивите си имат серии, вагоните администрации, започваме да се интересуваме в действителния свят кои локомотив какви вагони е теглил/тегли за да не се получават нелепи ситуации, затова се казва че хобито ни е всеобхватно, понеже освен история на железниците и проста електротехника, в него се вписват и познания като архитектура, история, по-сложна електротехника, напоследък даже и електроника, геодезия и ландшафт, също така развива и художническите и арт заложби и таланти (или ако ги нямаш поне те кара да се стараеш)... и какво ли още не, сигурно още доста неща съм пропуснал. Така че в различните периоди всеки хобист (дума, която обединява и двете понятия "колекционер" и "макетист") претърпява своето задължително развитие и еволюция в хобито, като претенциите все повече се увеличават и този локомотив, който преди няколко месеца е бил задоволителен, се оказва че всъщност не отговаря на личните нужди на отделният хобист. Напълно убеден съм, че всеки от така наречените колекционери си има своите мечти, амбиции и желания (както и свои виждания) за собствен макет, поне досега не знам за някой, който не иска и няма намерение да има. Според мен направата на собствен макет е един вид своеобразен завършек в развитието на хобито, след което всеки може с пълна сила да се отдаде на колекционерство. На моменти даже съм си мислил че вместо да се трупа колекция по кашони и кутийки е по-добре да имаш що годе приличен макет, пък онова дето се движи отгоре са подробности, които може да се закупят после, когато настъпи стадий "колекционерство". За съжаление тук се поддаваме на изкушенията, на които ни подлагат нашите любими производители. Ежегодно ни изкушават с нови модели, лимититрани серии, златни и платинени колекции и други разни модни линии и постоянно бързаме да си купиме "това и онова", понеже изпуснеш ли го - после може и никога да не го имаш. Говорейки за себе си лично, събрал съм доста от необходимите неща за това, което съм решил да правя - примерно имам всички релси и стрелки (та даже и ще ми останат), пирончета за заковаването им, дори и насипа (чакъла) и едно голямо количество сгради (но има още много, които ще ми трябват), даже почти нямам трева и имам само няколко дървета и един тунелен портал (при положение че ми трябват още поне 5) обаче проблема идва от друго естество. Тъй като съм почти наясно какъв макет ще е това и на какво ще прилича (казвам почти, защото в процеса на работата винаги има промени от първоначалните планове) по най-прости изчисления успявам да пресметна, че само дървеният материал върху който ще се строи този макет ще ми струва колкото един доста приличен локомотив на Роко (да кажем нещо средно като 200 евро)... Ами всеки път когато имам такава сума, бързам да си купя съответния локомотив и така отново не стигам до дървенията... А изкушенията са много, винаги има нови и нови и по този начин влизаш в един такъв "финансов омагьосан кръг". Отделно инструментите (които нямам, а ще ми трябват) струват и те колкото още един локомотив... И всичко това при положение че от няколко месеца не съм си купувал нито един локомотив или вагон, с изключение на няколко къщички и други сгради. В личен аспект също мога да кажа че не съм ремонтирал стаята, където ще е макета, иначе идеята я имам, няма да е нещо грандиозно, само 5 х 4 метра, което може би е нищожно, а най-голямата ми гара съм я замислил със само 8 (осем) коловоза (засега). Не мога да кажа кога ще го започна, може да е и след месец, може и след години точно поради тези причини. До тогава оставам в графа "кашонни колекционери" (защото даже и витрина си нямам), но държа на качеството на изработка и детайлите на моделите, всеки си има някакъв собствен визуален стандарт и минимум претенции относно това и просто когато видиш че някой модел не отговаря на вижданията ти - го пропускаш. Относно клубове, сдружения, асоциации, федерации и тем подобни организации - никога не съм членувал в нищо (от каквото и да било естество) та какво ли би могло да ме накара да го направя точно сега? Именно заради това не искам да се мешам, изтъквайки причините поради които се въздържам от такива дейности, защото не искам да излезе, че с написаното в стил "право куме та в очи" съм отказал някой от тези му занимания. Който иска - нека се занимава, щом му е кеф, на мене никой не ми пречи и аз на никого не преча (надявам се). А ако има някой, който си мисли, че цял живот само ще колекционира и няма никога да си направи свой макет - нека се обади и да пише, защото със всички с които съм си говорил по тази тема са казвали "Моят макет ще бъде еди какъв си или не знам си що си" (разбира се всеки си има своите собствени причини да няма макет до момента, на едни знам какво ги е спряло, за други не), до момента никой не ми е казвал "аз макет никога няма да правя"... Безкрайно ми е интересно има ли такива хора, моля нека споделят ако ги има? Всичко друго звучи като детско заяждане от типа на "Да ама аз/ние си имаме/правиме макет а ти си нямаш :haha: "
-
:drinks: :victory:Колега "Best Ripper" мойте Уважения и Благодарности за преводите на филмите , но "КОЛЕКЦИОНЕР' не е мръсна дума в Българския език, дори напротив. :drinks: :hi:
-
(http://212.36.3.59/site_pics/177/a_1253556433_P9214271_s.JPG)
-
Баба ми навремето казваше:
"Пази боже сляпо да прогледне!!!"
а аз ще допълня:
- Кога някой хора станаха цигани - кога им почерня гъза???
Колкото до коментарите до тук - всичко е ясно...
приятелите са го казали съвсем точно!
...колкото до Ясен...ами всички знаем ,че той няма възможност да говори всеки път когато някой "супер знаещ специалист" започне да се заяжда с него.
ПРи това съм сигурен ,че отговорът на такива заяждания е под неговото ниво , към което всички се стремим.
Простено да е на простотията, която се шири вече и в хобито, но твърде бързо ще стане ясно че да се "дръвчиш" на знаещите, можещите и т.н. моделисти, колекционери,макетисти няма нито да те направи по умен , нито да ти напълни сдружението нито да накара хората да те уважат повече.
В най-добрият случай всички се смеят на такава простотия...
-
gts.best, НЕ съм казал, че колекционер е "мръсно дживотну, което требе да се изтреби"... Стигнах до заключението, че двете групи хобисти имат принципни различия и виждания върху хобито, което не им позволява да мислят еднакво по въпроса за клуба.. Това е... Отдавам поста ти на това, че от много писане си загубил нишката... :drinks:
pach, това, което написа по-горе, нали се отнася за ТЕБ?
-
Не съм и очаквал да разбереш за кой се отнася - който има очи и ум разбра... :sarcastic:
-
:haha: :haha: :haha: :haha: :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:
(http://files.myopera.com/piko1/albums/483839/49000000.jpg)
Автоматично само модериране Жик-так
-
Сега във всяка тема ли ще се дебнете? СТИГА!
gts.best качи втората снимка наново, защото има някакъв проблем и не се отваря...
-
gts.best качи втората снимка наново, защото има някакъв проблем и не се отваря...
Вероятно щото е с кирилско име ... Жори, само го прекръсти на латиница! :good: