RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: Сaprycorn в 06 Октомври 2009, 02:14:56
-
Колеги, споделете вашето виждане по въпроса за радиусите на кривите. Цифрите, които съм написал в анкетата се отнасят за радиуси в НО, но след съответните изчисления привържениците на всеки мащаб могат да се ориентират и да дадат мнение.
-
Наистина предпочитам по-плавни завои, но и аз (като повечето от вас, сигурно) не разполагам с нужното пространство.Това води до компромиси и решения, които не винаги ми се нравят. ::)
-
Ха , сега де?
Моят отговор го няма.
Беспорно за предпочитане са по-големите радиуси, защото тогава влаковете се движат много по красиво и реално.(тук някой веднага ще скочат - стига с тая реалност! :()
Обаче всеки уважаващ себе си моделист поне веднъж е бил разочарован да види една дълга красива композиция, гънеща се по завойте като "баварска наденичка", което не само че не е реално, но е грозно и няма връзка с визията и естетиката.Да не говорим как хвърчат буфери на поразия дори понякога и при наличието на съответната кинематика по вагоните.Ако има все пак такъв хобист, ще го изчакаме да види такава дълга и красива композиция в широк завой - нека тогава да сложи ръка на сърцето и да коментира...
До тук добре.Обаче...
Малко са хората които могат да си позволят голями радиуси за домашният макет , пък бил той и сглобяван на пода.Едно компромисно решение в този момент са фремо модулите, но това все пак не е "домашно" решение в нужният обем.
Аз например имам площ , и все пак не съм предвидил най-голямите радиуси и сега като се самоанализирам :spiteful: откривам защо - защото за сметка на радиусите се сдобивам с повече възможности за коловозно развитие на което държа повече.Ама това е частен случай.
Така, до тук все още не е ясно кой радиус предпочитам повече.
И тъй като моят отговор в анкетата на Ясен не е предвиден , ще отговоря така.
Място под слънцето имат абсолютно всички радиуси.
Голямите радиуси - заради красотата, реалността, цялостта (на буферите) и естетиката.
Малките радиуси - заради пестенето на площ и финансовите изисквания (не малък проблем).
В допълнение ще кажа следното - започнал съм един сравнително малък макет в НО (който не е ясно кога ще стане готов) и той е предвиден да е изключително в І епоха (може би и част от ІІ е.), а там голями радиуси не са необходими - почти няма огромни локомотиви и вагони, които да имат някакви трудности по завойте и най-важното големината му е допустимо малка за макет и пределно голяма за една раздвижена диорама.Каквато е целта.При това се надявам да стане преносим!!!
В този случай малките радиуси само са в моя полза!
;D ;D ;D
ПП.И тъй като Ясен не е дал опция "повече от един отговор" - кликнах на "нямам мнение" , като най-неутрален за мен отговор.
-
(http://www.bgphoto.net/photos/27802/o633234160422786709.jpg)
Това ми е от макета в Z и в дясно съм си пуснал крива с голям радиус.
http://www.vbox7.com/play:71ce7d7f
http://www.vbox7.com/play:3ce1772e
http://www.vbox7.com/play:9f9ad1d9
-
Заради пространството са неизбежни понякога такива криви. В бъдещия макет съм ги свел само до две и те ще са в тунели.
Просто не ми харесва как вагоните се чекнат като трамваи по малките радиуси.
Въпросните две криви са с радиус 350 мм (ТТ), но на видимите части под 600 няма.
-
Много бих искал да имам възможност да използвам криви с големи радиуси, но ограниченото място с което разполагам не позволява това. При размери на макета ми 2.80Х1.2м най-големите радиуси които използвам са на стрелките (R9=907мм на Piko). За мое щастие успях да си направя схемата така, че най-малкият използван радиус да бъде R2=422мм което за мащаб Н0 пак не е много. От личен опит трябва да кажа, че за макет като моя който ще има контактна мрежа, малките радиуси създават още едно неудобство. Стълбовете на контактната мрежа трябва да са поставени на доста голямо разстояние от средната линия на трасето (35-40мм) за да не закачат вагоните в тях. Освен това разстоянието между тях трябва да бъде доста малко за да не се изплъзват пантографите на електрическите локомотиви. Обаче като няма място, а желая да си имам макет всичките тези неща са пренебрежими :good:. Важното е да се забавляваме :)!
-
Колеги, очаквам повече мнения в анкетата. От 327 члена едва 23 са гласували.
-
Предпочитам малките радиуси заради това че заемат малко място а и при големите радиуси някак си са толкова "прави" :pleasantry:че на влака не му личи че завива но все пак макет с големи радиуси е по-голям :yes:.
-
Под 866 мм (ползвам Тилиг Елит) става само за двуосни вагони или трамваи...
-
Май никой както и аз не може да даде еднозначен отговор и с право. Аз ползвам R2,но съм си взел и няколко R1- за случаите където имам да напасвам разлики, а те се появяват неминуемо, при слизане , изкачване - смяна на нивата, та винаги има несъответсвия с проекта.Ако не съществуваше фактора място, нещата са от ясно по ясни ;D :drinks:
-
Предпочитам малките радиуси заради това че заемат малко място а и при големите радиуси някак си са толкова "прави" :pleasantry:че на влака не му личи че завива но все пак макет с големи радиуси е по-голям :yes:.
Не личи ако са 3 вагона))) направи сериозна композиция и няма да имаш колебания :drinks:
-
Колебания пак ще има, когато няма достатъчно МЯСТО... ;)
-
Така е, но ще довърша така.. ,,И трите дядо попе, и трите,, :lol:
-
Като оставим шегата настрана, много, ама ужасно много съм мисли, как може да се увеличи пространството на един макет, без да се заеме цялата стая примерно и мисля , че имам едно решение, но не е за обяснения, мога в клуба или със скици, понеже обичам да си драскам на ръка, не съм сканирал и за това не мога на момента . С няколко думи е на модули, на ролки, но така май, не е ясно))
-
Като оставим шегата настрана, много, ама ужасно много съм мисли, как може да се увеличи пространството на един макет, без да се заеме цялата стая примерно и мисля , че имам едно решение, но не е за обяснения, мога в клуба или със скици, понеже обичам да си драскам на ръка, не съм сканирал и за това не мога на момента . С няколко думи е на модули, на ролки, но така май, не е ясно))
СТрува ми се , че тук Императора бе дал линк в ютюб за подобно сглобяване на модули от макет и последващо пускане - приятно филмче...
-
ще го разгледам, но аз си мислех не със спускана е на ролки, да излиза като плот за клавиатура примерно.
-
Само да вметна.Най-малкия ми известен радиус в реалноста е на гара Филипово.Владо е пуснал тук снимка даже
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3197.msg59741.html#msg59741
Кривите са съответно на отклонителни линий 82ра 81ва и клона за стъкларския завод.Този на завода е с най-малък радиус.Въпреки че няма контактна мрежа при внасянето на локомотиви серия 46 е бил докаран един и бутан с дизел за да се види как се вписва.
р.р.Последното го знам от колеги присъствали на събитието.
-
По линията между Търново и Тулово също изобилства със завои с малки радиуси.. Още от построяването на пътя... Но това не спада към рИализЪма... :pleasantry:
-
:lol: Ясно това са просто завои :lol:
-
ми какво да кажа хубаво е 4е има много радиуси за да има пове4е коловози ина4е сметнете какво пространство,криви и прави трябват :sarcastic:
-
Бих казал зависи от епохата която макета пресъздава и подвижният състав който е бил в употреба тогава. Инак частен случай при мен положението е такова че х'американските ми модели на по-малко от 22" / 55.8см радиус трудно минават. Иде реч за по-големките локомотиви и вагони като Acela, Royal Gorge, Burlington Northern с EMD SD40-2. Няма как да ползвам малки радиуси тъй че съм твърдо за големите и още по-големите криви :)